çek yasası, erteleme için örnek taahhütname


KAPALI CEZA İNFAZ KURUMU ARACILIĞI İLE

……………………………………………………..… ASLİYE CEZA MAHKEMESİNE

İLAMAT NO :

ESAS NO :

TALEPTE BULUNAN :

TALEP KONUSU : 5941 sayılı çek kanununun geçici 2 maddesine göre düzenlenen

Taahhütname

TALEP TARİHİ :

TALEP : Mahkemenizin yukarıda esas ve karar numarası ile belirtilen çek kanununa

Aykırı davranış eylemi sebebiyle verilen………………………………TL Adli para cezasının infazı nedeni ile  ………………………………………….. Kapalı ceza infaz kurumunda bulunmaktayım.

5941 Sayılı çek kanununun 6. Maddesi hükmünde belirttiği üzere karşılıksız kalan çek bedelinin üzerinde yazılı düzenleme tarihine göre işleyecek 3095 sayılı kanuna göre ticari işlerde temerrüt faizi oranı üzerinden hesaplanacak faizi ile birlikte tamamen plan dahilinde ödemeyi kabul ve taahhüt ediyorum.

5941 Sayılı çek kanununun geçici 2.Maddesine uygun taahhütname nitelikli ödeme planımı aşağıda sunuyorum.

5941 Sayılı kanunun 2. Maddesi ve 5275 Sayılı kanunun 98. Maddesi gereğince Mahkemeniz hükmünün infazının durdurulmasına karar verilmesini

Arz olunur.

TEBLİGAT ADRESİM Adı Soyadı :

Tarih :

İmza :

ÖDEME TAAHHÜTÜM:

5941 Sayılı Kanunun 6. Maddesinde belirtilen toplam miktarın 1/3 ünü 15 Aralık 2010 tarihine kadar
5941 Sayılı Kanunun 6. Maddesinde belirtilen toplam miktarın 2/3 ünü 15 Aralık 2011
Tarihine kadar ödemeyi taahhüt ediyorum.

68 responses to “çek yasası, erteleme için örnek taahhütname

  1. ZEUS.
    CEZAYI VEREN MAHKEMENİN ADLİYESİNDEKİ AĞIR CEZA MAHKEMESİNE BABANIZ İÇERDEN BAŞVURUP; VERİLEN CEZANIN YANLIŞ YARGILAMA DOLAYISIYLA VERİLDİĞİNİ, TAAHHÜDÜ İHLAL CEZASININ VERİLMESİ İÇİN, ALACAKLININ TAAHHÜDÜN YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ YERİNE GETİRMEDİĞİNİ; TAAHHÜDÜ İHLALİN OLUŞMASI İÇİN BORCUN İFASININ NE ŞEKİLDE OLUŞACAĞININ VE BORCUN TÜM FERİLERİNİN BORÇLUYA BİLDİRİLMEDİĞİNİ. MAHKEMENİN BU DURUMU GÖZETMEDEN CEZA VERDİĞİNİ BELİRTSİN.
    GENİŞ BİLGİ İÇİN BAKINIZ. BURHAN İŞCAN ORG. TAAHHÜTLERLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI- İŞTE KURTULUŞUNU İŞTE DİLEKCENİZ YAZILARI

  2. merhaba
    benim içinde oldugum duru ise beni baglamıyo ama babamı baglıyo babam 3 yıl önce birine borcuna tahütname wermiş ve perşembe günü cezaewine gitti bunun için ne yapa bilir bana yardımcı ola bilecek bir konu warmı şimdiden cok tşk ederim

  3. Arkadaşlar merhaba

    2 yıl öncesinde iflas nedeniyle işyerimi kapattım.2 adet çekim yazıldı.Ve karşılıksız çek davası açıldı.İflasımın nedeni dolandırılmaktı.O zaman panikledim.Tek başıma olmamdan dolayıda ne yapacağımı şaşırdım.O tarihten beri kaçak yaşıyorum.Şu an kesinleşmiş para cezalarım var.Bu yasa ile ilgili nasıl başvuru yapacağım.Adliyeye gitmeye korkuyorum.Dilekçe örneği varmı?Adliyeye gidildiğinde tutuklama olurmu?Birde firmaya ben kampanya için sıralı çek vermiştim.13.000 Tl ye karşılık 20.000 Tl lik çeki işleme koymuşlar.Az bir zaman kalmış yardımcı olursanız sevinirim.

    • sn ümit ana sayfada örnek taah. var
      zaman kısıtlı sitede yorumları detaylı okursanız
      yararlı olur

      • teşekkür ederim elif hanım ilginize

        Yalnız ben henüz cezaevinde değilim.Acaba bu taahhütname ile başka birisi aracılığı ile başvuru yapabiliyormuyum?Birde borçları 2 yıla böleceğiz değilmi?Mazur görün konu ile alakalı bilgisizliğimi….

        • siz yada avukatınız müracaat edebilir evet iki yıla bölyorsunuz

          • merhaba arkadaşlar çek taahhütnamesi için başvuru için gidildiğinde tutuklama olurmu? birde dava açan kişiler 13.000 tl borca karşılık fazladan bir çek daha işleme koyup borcu 22.000 tlye çıkartmışlar ne yapılabilir?yarın başvurmayı düşünüyorum lütfen acil cevap yazabilirmisiniz

  4. slm arkadaşlar bir sorum olacak sizlere ben bi cevap bulamadım o yüzden soruyorum devlet şifresi aldım postaneden ve hakkımda açılan davalara buradan bakıyorum internetten sulh ceza ve asliye ceza olanların doya numaralarını alıp tahütte bulunuyorum yanlız atıyorum şişli 2 icra atıyorum 3 icra bunların dosya numaralarını aldım ama tahüte bulunamıyorum icra kabul etmiyo ee adam icra ya dava açmış nası olacak bekleyecekmiyim bi dava daha açsındiye işin içinden çıkamadm diğerlerine bulundum kabul edildi fakat icra dosyalarına bulunamıyorum yani bildiğim bi çeke iki dava açılıyo icra davası daha sonra suç duyurusumu biri beni aydınlatırsa çok sevinirim bu icra dosyalarına nasıl tahütte bulunabilirim ben acaba tşk ler herkese

  5. Türkiye de bankalar dağıtıyor.icralar topluyor.
    Hele bir de avukatların eline düştün mü soygunbaşlıyor.
    sistem soygun üzerine kurulmuş,Bankalar avukatlar şu anda batıran
    yok eden,sicilini bozan insaf merhamet taşımayanlarla baş başayız.

    oysaki sosyal devlet anlayışına göre Devletin düzenleme getirmesi gerekmektedir.
    Global krizin faturasını vatandaşa ödeteceksin,esnafın elinden tutmayacaksın
    ben sosyal devletim diyeceksin.Kömür dağıtmayla sosyal devlet olunamaz.

    Çek konusu bir felaket çekin miktarını zaten ödeyemiyoruz,birde faiz icra her türlü masraf
    ayrıca avukat beyleride memnun edeceksiniz,insafsızlar la boğuşacaksınız.
    çok insanlar battı,elindeki avucundakiler gitti.
    TÜYÜ BİTMEMİŞ ÇOCUKLARIMIZIN RIZIKLARINI BAHSİ GEÇEN BEYLERE VERİYORUZ.
    ALLAH ÖYLE BÜYÜK ALLAH Kİ BU ZALİMLERDEN TEKER TEKER AHIMIZI ÇIKARIYOR.

  6. merhaba,

    belki daha öncede konusu oldu ama,
    noterlerde avukata vekalet verirken sıkıntı olur mu,yakalama olur mu?

  7. öncelikle herkezin Allah yardımcısı olsun. ailemden bir kişi geçen hafta taahhüt verip çıktı fakat bu meblaların ödenmesinin imkanı yok, devlette bunu biliyor. nasıl bir çözüm getirecekler lütfen bişeyler bilen varsa sölesin. zor durumdayız hepimiz

  8. ben taahhütle 10/02/2010 da tahliye oldum ama sonunda ne olacak çok merak ediyorum inşallah bizide düşünen bir yasa çıkar bizler tokatçı değiliz biz tokatlanıp battık herşeyimizi kaybettik bizleri çarpanlar elini kolunu sallayarak dışarıda yeni avlarını bekliyorlar bizlerde cezaevinde ne yapacağımızı düşünüyoruz benim çocuklarımın geleceği gitti cezaevine girince çalışmış olduğum şirket çıkışımı verdi şimdi ben topluma faydalı insanmıyım yoksa değeri olmayan bir şahısmıyım dünyanın hiçbir yerinde böyle bir ceza yok allah yardım etmezse 2 yıl sonra tekrar cezaevlerine geri dönüp kalan cezamızı infaz edeceğiz gibi görünüyor ne yapalım utanması gerekenler utansın allah herkesin yardımcısı olur inşallah bu ülkede düzgün insanlara yer yok bu acı ama maalesef gerçek arkadaşlar saygılar diliyorum herkese

  9. acil demokrasi

    sayın cemil
    çek yasası için verilen taahhütle icra dosyası için verilen taahhüt ayrı ayrı şeyler
    yani çek yasası ile ilgili vereceğiniz taahhüt icra dosyasına vereceğiniz taahhütü ortadan kaldırmıyor
    gerçi buradada bence bir hukuksuzluk oluşuyor
    şöyle ki ayni çekten dolayı iki taahhüt vermiş olutorsunuz
    şöyle bir yol izlemenizi önerebilirim
    yeni yasaya göre taahhütte bulunun
    taahhütünüz mahkeme tarafından kabul edildiğinde bu kabul kararını icra dosyanıza koyun ve icra dosyanızdaki taahhütün ortadan kaldırılmasını isteyin
    bu yeni bir uygulama olacaktır ve yeni yasayla tanınan hak eski taahhütü ortadan kaldırmalıdır diye düşünüyorum
    eski taahhütünüzün ortadan kaldırılması talebiniz reddedilirsede bir üst mahkemeye itiraz edin
    nasıl bir sonuç alacağınızı bilmiyorum
    bildiğim tek şey yeni bir hukuk mücadelesi süreci başlamıştır ve bu süreçte her konuda yapmamız gereken şeyler vardır
    adil bir çek yasası için emsal davalar oluşturmak zorundayız

  10. arkadaşlar slm hepinize benimde bir sorum olacak cevap verirseniz çok sevinirim benim de bir çok çekim yazıldı ve avkatlara gitti anlatmama gerek yok herkesin başında anlaşmak mümkün olmadı icraya felan geldiler bişey yok tabiyanlız avkatın birine tahütte bulundum ve daha sonra ödeyemedim biraz zaman geçti 2 ay gibi daha sonra bu yasa çıktı şimdi ben gidip savcılığa tahüüte bulunsam aynı çek için mümkünmü bilen varmı o verdiğim tahüt geçersiz olurmu yada sonuç ne olur borcumu ödemek istiyorum aslında çıkan yasa bence zaman kazandırıyor bize 2 sene içinde bir şeyler yapar artık insanlar sizce yanlışmı saygılar herkese

  11. sayın admın,benım yaklasık 14-15 cekım karsılıksız cıktı ve hıc bır mahkemeye katılmadımcunkı taahut edecek ,ödeme yapacak durumda degılım. cıkan kararlar var ben sımdı karsı tarafın avukatlarıyla baglantıya gecıp taahut mu imzalatacagım ve dusum yazısımı verecekler bana onu ltfn anlatırmısınız rıca etsem. saygılar

  12. sn özkan benim anladığım kadarıyla şu anda cezaevlerinde yatan arkadaşlar tahhütname imzalayarak çıkabilecekler.faizine gelincede insanlar anaparayı ödeyemiyoki faiz ödesin….
    valla bu konuda benim kafamda çok karışık…. !!!! ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN….

  13. sn güner ceza evinde günlügü 100 tl den yatan arkadaslar var bunlar borcları yıne tahutname vererek mı cıkacaklar anlamadım adam cezasını yatmıs faizleri nasıl oducek buinsanlar

  14. sn özkan yinede bir hukukçudan destek al derim sonra sorun olmasın aman üzülürüm sonra….

  15. sn güner kardeşim bu konuda benı aydınlatıgın ıcın tesekkur ederım ben de tahutname icin savcılıga gıdecem inşaalah cek yapraklarını iade etmrdigim icin tutuklanmam…

    • özkan,
      çek karnelerini iade etmediğiniz için verilen cezalar kalktı.ancak kanunu ifade eden bir dilekçeyle müracaat etmeniz lazım.

  16. cezaevlerindeki dostlar için bunu kullanabilirsiniz. matbu formdur.

    15.aralık yazan bölümü günün tarihi olarak değiştiriniz. 1 hafta, 1 haftadır …

  17. sn özkan benim geçen hafta salı günü bundan dolayı mahkemem vardı iade ettiğim halde banka vermiş beni ama avukatım beraat ettirdi beni çünkü yeni yasada çek yapraklarını iade etmedin diye ceza verilmiyor artık avukatım söledi…sizde beraat kararlarını söleyebilirsiniz bu arada ANKARA ADLİYESİNDE oldu bu karar inşallah hepimiz biran önce kurtuluruz….

    • ben arkadaş kımsem yok işin pis tarafı o yıllarca baktığim ev işyerı yazlık kışlık ev araba sahıbı yaptığim abım kardeşim sırt cevırdı

      • offf yaaa!!!

        hele ki içerden yıkılmak, “taş yakınından gelir” derdi babaannem, size bir avukat gerekli,

        Ama avukat gerekli, mesleğini avukatlık ilkesinin temel taşlarından olan “avukatların efendisi, kölesi olmamıştır” özdeyişini benimseyen bir avukat

      • sayın can bu duyguyu çok iyi bilenlerdenim.bu yüzden allah size sabır versin.çünkü aynı kazığı bende yedim.
        şöyle bir söz vardır bilirmisiniz;
        ALLAH’IM BENİ DOSTLARIMDAN KORU, BEN DÜŞMANLARIMLA BAŞ EDEBİLİRİM. der
        insana ençok koyanda budur zaten
        köpek dahi yemek yediği tabağa pislemez
        size ve sizin durumunuzda olan bizlere allah sabırlar versin.

  18. sn özkan sulh ceza mahkemesimi?çek karnelerini iade etmediğiniz içinmidir?

  19. cek yaprakarınla ilgili bankalar ceza davaları acmıslar acaba bılenvarmı bukonuyu

  20. Bugün ankara adliyesine gittim asliye ceza mahkemeleri çok kalabalıktı hakimler çekten ceza evlerinde yatan arkadaşları çıkarmak için yazıişlerinde gelen dilekçeleri inceliyolardı şirketlerde vekaleten imza atanların durumunu sordum yanımda bir avukatta dilekçe yazmış getirmiş vekaleten imza atan müvekkili için onuda kabul etmediler dedilerki şu anda içerde yatanlar ile ilgileniyoruz vekaleten imza atanların durumu için henüz net bir bilgi yok biraz bekliceksiniz dediler benim gibi bikaç kişi vardı arkamıza baka baka dönüp gittik

  21. firar olanlar ne olacak onu anlayaamadım bir çok şey gibi

    • infazı olanlar,
      avukatları,
      gidip taahhütname imzalayacaklar.ve mahkemeye sevk edilecek düşüm alınacak.böylece yakalama kalkacak.

  22. aslını buldularda faizi kaldı.
    komik
    çok komik
    yok sinrimden gülüyorum

  23. kardesım ben bole duzenleme görmedım adam cezasısını yatmıs yıne oducek faizle bırlıkte olucak sey değil

  24. bu taahhütname bir cezaevinde matbu olarak dağıtıldı. Temin eden Elif hanıma teşekkür ediyorum.

  25. adli para cezasından dolayı yatanlar maalesef tüm borca faiziyle taahüt imzalayacaklar cunku adli para cezasına degıl borca taahit var ve bizler borca karsılık değil adli para cezasını yatıramadık diye cezaevlerine giriyoruz ama herkes imzaladsın bence once cezaevlerınden cıksın ınsanlar ..zaten odeyemeyen ancak ıtıraz uzerıne sikayet uzerıne yatacak tekrar ..kaybedecek bır sey yok ve gerı giden de kalan kısmı yatar..inşallah bunlar olmaz ..bızler şimdi cezanın kaldırılması için cabalayacağız ve bu yuzden derneğe uyelıkler artsın cezaevınndekıler de dernekle ırtıbata gecsınler

  26. davaları devam edenler acele etmeyin hukuksal mücadele devam ediyor nisanada çok var.
    infazı gelenler gitsin taahhüt versin bence .
    gerisi gelişmeleri beklesin

  27. henüz karşılıksız çek davaları devam edenler ne yapacak.davanın sonucu beklenecek sonramı taahhütte bulunulacak.

  28. ben cezaevine teslim olmadım ben nasıl bir taahhütname yazacağım .

    • cezaevine teslim olmana gerek yokki.Tahhütname örneği var avukat onu doldurup infaz savcılığına verecek oda infaz hakimine yollayacak karar alınacak.İnfaz kalkacak okadar

  29. nerde bu mıllet

  30. Yuh yaa uydurup yazmışlar buraya örnek diye çek mağdurları sitesinde var matbuu halinde verilen erteleme tahütnamesi

  31. arkadaşlar biraz daha bekleyeceğiz anlaşılan..çoğu gitti azı kaldı..

  32. ana parayı ödeyemediği için aylarca hapis yatan bir insan FAİZİ ile birlikte nasıl ödeme taahütü yapabilir. bu ne mantıksızlık

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

