MUSTAFA KALAYCI KONYA MHP


MUSTAFA KALAYCI KONYA MHP
Mustafa Kalaycı, 7 Ağustos 1960′da Konya Üçpınar’da doğdu. Babasının adı Kerim, annesinin adı Nuran’dır.
Yeminli Mali Müşavir; Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstriyel İlişkiler Bölümü’nü bitirdi.
Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu’nda Denetçi ve Başdenetçi olarak çalıştı. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırmalar Kurumu (TÜBİTAK) İbra Kurulu Üyeliği yaptı. Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Danışmanı ve Başbakan Başmüşaviri oldu. Başbakanlık Tanıtma Fonu Kurulu Üyeliği görevini yürüttü. Yüksek Denetleme Kurulu Başdenetçiliği görevine geri döndü. Ankara Yeminli Mali Müşavirler Odası, Devlet Denetim Elemanları Derneği ve Yüksek Denetim Elemanları Derneği Üyesi oldu.
Orta düzeyde İngilizce bilen Kalaycı, evli ve 2 çocuk babasıdır.

2 responses to “MUSTAFA KALAYCI KONYA MHP

  1. MHP Konya Milletvekili Mustafa Kalaycı, hükümetin Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yıldönümü olan 2023 yılında tamamlanmak üzere başlattığı 12 otoyol projesi kapsamına Konya’nın neden dahil edilmediğini sordu.

    Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın cevaplandırması istemiyle TBMM Başkanlığı’na verdiği soru önergesinde, “Harita üzerinde bakılınca, bu otoyolların Konya’dan geçmemesi için adeta özel bir gayret gösterildiği anlaşılmaktadır” diyen Kalaycı, tercihlerin siyasi mi, keyfi mi olduğunun cevaplandırılmasını istedi.

    Kalaycı, önergesinde şunları sordu:

    “Sözkonusu 12 otoyol projesi hangi çalışmanın ürünüdür? Hangi kurum veya kurumlar tarafından hazırlanmıştır? Hangi plan veya programda yer almaktadır?
    Otoyol yapılması hedeflenen yollar hangi kriterlere göre belirlenmiştir? Yapılacak otoyolun konumu, yararlanma imkanı, maliyeti, trafik yoğunluğu gibi özellikler dikkate alınmış mıdır? Yoksa tercihler siyasi ya da keyfi midir?

    Yüzölçümü en büyük il olan ve ülkemizin ortasında yer alması nedeniyle kuzey-güney ve doğ-batı ulaşım koridorunda bulunan Konya’nın dört bir yöne giden ve yoğun trafik akışı bulunan, ayrıca yoğunlukla düz arazi olması nedeniyle maliyet avantajı olan yollarından hiçbirisi neden dikkate alınmamıştır?

    Örneğin; neden kuzey-güney koridorunda Samsun-Ankara-Konya-Antalya yolu otoyol olarak düşünülmüyor da, başka yollar otoyol olarak hedeflenmektedir?
    Neden doğu-batı koridorunda İzmir-Konya-Kayseri-Malatya doğrultusunda bir otoyol hedeflenmiyor da, Bakan olarak kendi ilinizi de kapsayan başka bir güzergah otoyol olarak planlanmaktadır? Bu otoyol projelerinden Sayın Başbakan’ın onayı veya bilgisi var mıdır? “Konya’nın en büyük bakanı benim” diyen ve “yaşamayı düşündüğü bir şehir” olarak ifade eden Sayın Başbakan’ın bu sözlerinin samimi olmadığını mı düşünüyorsunuz? Yoksa, Başbakanın önem verdiğini söylediği bir şehrin ihmal edilmesi düşünülebilir mi?”

    • Bir açılım da çek borçlarına
      Hükümet, küresel krizle birlikte gündeme gelen çek mağdurlarının sıkıntısını çözmek için alternatif planlar üretiyor. Son olarak çek borçlarının taksitler halinde ödenmesi alternatifi de gündeme alındı

      Kamuoyunda, karşılıksız çeklere hapis cezasını kaldıran yasa olarak bilinen Çek Yasası’nda değişiklik öngören yasa tasarı, hapis cezasının kaldırılması yönündeki tartışmalar nedeniyle bir türlü hayata geçirilemedi. Karşılıksız çekte hapis cezasının kaldırılması halinde, çekin ödeme aracı olarak kullanılmasına ilişkin özelliğinin kaybolacağı öne sürülüyor. Karşılıksız çeklerde hapis cezası devam ederse, bu kez de yaklaşık 70 bin kişinin daha karşılıksız çekten dolayı hapse girmesi söz konusu olacak. Tartışmaları dikkate alan ekonomi yönetimi, yeni bir alternatif geliştirdi.

      BORCUNU ÖDEYENİN DAVASI DÜŞECEK

      Bulunan alternatife göre, kredi kartı borçları, vergi borçları ve SSK prim borçlarına getirilen ödeme kolaylıkları karşılıksız çekler içinde getirilecek. Bu yöntemle, karşılıksız çeki bulunan tüccarlara, borçlarını taksitler halinde ödeme hakkı tanınacak. Borçlarını ödeyen karşılıksız çek sahiplerinin davaları da düşecek. Ekonomi yönetiminin üzerinde çalıştığı henüz ayrıntıları netleşmeyen çek borçlarına ödeme kolaylığı getirilmesine ilişkin düzenlemenin hayata geçmesi halinde, borçlarını yeniden yapılandıran 70 bin çek sahibi hapisten kurtulacak. Ayrıca, 2009 yılının ekim ayı itibariyle 1.6 milyon protesto edilen çeklerin de ödenmesi için yeni bir kapı açılacak. Ayrıca çeklerinin karşılıksız çıkması nedeniyle hapse giren yaklaşık bin 500 çek mağdurunun da şartlı olarak serbest bırakılmasının önünü açacak. • HÜSEYİN ÖZAY ANKARA

      İNTERNETTE ÖRGÜTLENDİLER

      İnternette biraraya gelerek site kuran çek mağdurları zaman zaman eylemler yapıyor. Çek mağdurları en son eylemi 22 Ekim’de Ankara’da yaptı.

      Her ay 100 bin çek karşılıksız çıkıyor

      Esnafın ve tüccarın elinin darda olup olmadığını gösteren en önemli göstergelerden olan karşılıksız çek sayısında ciddi artışlar dikkati çekiyor. 2007 yılının ilk 7 ayından, 2008 yılının ilk 7 ayına kadar karşılıksız çek sayısında yüzde 11.5 artış yaşanmışken, 2008’den 2009’a bakıldığında artış oranının yüzde 28.2’e çıktığı göze çarpıyor. Türkiye’de her ay yaklaşık 100 bin adede yakın çek karşılıksız çıkıyor ve hukuki işleme tabi oluyor. Sadece 2009’un ilk 6 ayında karşılıksız çek nedeniyle ceza mahkemelerinde 159 bin 774 dava açıldı. Bu davalarda 221 bin 755 kişi hakim karşısına çıktı. 2009’un 6 ayında çek davaları nedeniyle bin 461 kişi hapse girdi. Bunlardan 5’ini çekle ilgili ihtara ve yasaklamaya uymama, 67’sini Çek Kanunu’na muhalefet, diğerlerini de karşılıksız çek keşide etme suçu oluşturdu.
      16 Kasım 2009 Pazartesi, 00:05 STAR Gazete

      https://karsiliksizcek.wordpress.com/category/anasayfa/page/6/

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s