Kötürüm Şehrin Kapıları , Kemal BURKAY


KÖTÜRÜM ŞEHRİN KAPILARI
Sevda gibi taşıdım içimde
Bir tomurcuğun gerilimini
Kavgam
Güzel günler içindi

Kimi zaman
Bir törpü gibi iner sevdama
Şimşeğin dalına, şiirin kanadına
Nice dev uykulardan
Bataklıklardan geçip geldim de
Takılıp kaldım işte
Kötürüm şehrin kapılarına

Evrensel bir türküydüm
Bir çiçek köpüğüydüm
Mutluluğun ve hüznün ayrımında
Bir elma tadında ve ansızın Merihte
Öylesine yansırdı hızım
Dağ eteklerine, sulara
Evren denizlerini aşıp geldim de
Takılıp kaldım işte
Kötürüm şehrin kapılarına

Bu “Sesini Kaybeden Şehir”
Gözlerini ve umutlarını
Bu mavisiz
Şiirsiz
Yüreksiz şehir

Aslında bilirim aptallığın toplamını
Bilirim
Taşa dönüşen insanı
Her taş biraz çimendir ve bahar yeli
Her karanlık biraz ışıktır, biraz ışığın anlamı
Ve ey kötürüm şehrin kapıları!

Yine de bir sevda gibi taşıyacağım
İçimdeki tomurcuğun gerilimini
Kavgamı
Güzel günlere adıyacağım

Kemal BURKAY

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

