Tüzel kisiler hakkidna 3167 sayili Türk Ceza Kanunun 16/2. maddesi geregince karsiliksiz çek keside etmekten ceza verilemiyecektir.


Yargitay 10. Ceza Dairesi 19.01.2009 tarihliEsas No:2007/7947 Karar No:2009/54 karari ile Ankara 8. Asliye Ceza Mahkemesinin 27.10.2004 tarih ve 2004/378 Esas ve 2004/833 Karar sayili ilâmi ile verilen karsiliksiz çek keside etmek suçundan tüzel kisilerin süpheli olamayacagina ve sadece gerçek kisilerin süpheli olacagi, sanik mükerrir olunca hapis cezasinin verilecegine dair karari onandi. 5237 sayili Türk Ceza Kanunun 5. maddesine göre genel hükümler özel kanunlarda da uygulanacaktir.Tüzel kisiler hakkidna 3167 sayili Türk Ceza Kanunun 16/2. maddesi geregince karsiliksiz çek keside etmekten ceza verilemiyecektir. Gerçek kisiler hakkin da mükerirde olsa çek miktari kadar para cezasi verilecektir.Para cezasi ödenmezse günlügü Infaz hukukuna göre 100 TL’den hapis cezasina çevrilecektir.Ayrica infaz yönünden de verilen cezalar durdurulacaktir.07.02.2009

22 responses to “Tüzel kisiler hakkidna 3167 sayili Türk Ceza Kanunun 16/2. maddesi geregince karsiliksiz çek keside etmekten ceza verilemiyecektir.

  1. ben şirket müdürüydüm ortagımla anlasamadım şirketten ayrıldım çeklerede benım imzam yok ama davalar bana geliyoo şirkett battıı ne yapmam lazım

  2. tehlikeli bi durum

  3. Şirketin karşılıksız çekleri ile bende diğer magdurlar gibi çareler aramaktayım. Ancak şimdiye kadar hakımda kesinleşmiş bir ceza yok 2 dava aleyime sonuçlanarak Adli para cezası ile karara baglandı. 2 davayada mazeretim oldugundan girmedim. mazeret dilekçesi vermiş olmama ragmen red edilerek benim ifadem alınmadan karara baglanmış olması yasalmı? bu davalarla ilgili temyize gittim. sonucu bekliyorum. Ayrıca bir davaya alacaklı taraf gelmedi ve takip etmiyor bu dava düşmezmi? Bir yerde okumuştum alacaklı takip etmez ise dava düşer diye. acaba bilen birileri varsa bana yardımcı olsun lütfen.

  4. Ben şirket ortağı ve yetkilisiydim.CUMHURİYET GAZETESİ OKURLARININ EVLERİ ÇINAR KONUTLARINI YAPAN MÜTEAHHİT YAPIM —C FİRMASI SAHİBİ KADİR ÖZDEDE TARAFINDAN DOLANDIRILDIM.Benim inşşat yapmaktan başka suçum yok.GEBZE MUTLUKENTTEKİ 7000 M2 İNŞAATIM ORADA DURUYOR.KADİR ÖZDEDE HİÇ BİR TAAHHÜDÜNÜ YERİNE GETİRMEDİ ÖDEME YAPMADI TAPULARIMI VERMEDİ İNŞAATIMIN ÜSTÜNE OTURDU GÖBEĞİNİ KAŞIYOR.BEN HEM ŞİRKET ÇEKLERİMİNÖDEYEMEDİĞİM BİR KISMI HEMDE ŞAHIS ÇEKLERİMİN İ,NŞAATTA KULLANDIĞIM BİR KISMINI ÖDEYEMEDİM.ALACAĞIM KADİR ÖZDEDE DURUYOR.ONDAN ALACAKLARIMI ALMAM İÇİN HUKUĞA VE ÇALIŞMAYA İHTİYACIM VAR.ŞİMDİ KONUYU ANLIYAMADIM BEN HANGİ LERİ SUÇ NEDEN CAZA YİYECEĞİM.NE YAPMAM LAZIM.YARDIM EDESENİZ ÇOK SEVİNİRİM.BORÇLARIMI ÖDEMEK İÇİN ÇALIŞIYORUM.
    SEVGİLER

    • üzerinde imzanız olan ve ödenmemiş her çek için ceza alırsınız. ister kendi çekiniz olsun, ister şirket çeki olsun. imza size ait ise siz ödeyeceksiniz.
      çeki yolda bulsanız ve imzalayıp birisine verseniz bile sizin imzanız olduğu için siz ödemek zorundasınız.
      ödemezseniz ceza alırsınız.

      yapabileceğiniz tek şey ceza kesinleştikten hemen sonra temyiz süresini kaçırmamak. temyiz süresi içinde itiraz ederek dosyayı yargıtaya göndermek size zaman kazandıracaktır.

      hukukçu arkadaşlar yanlışım var ise düzeltsinler lütfen.

  5. slm ben sirkette imza yetkilisidim sirket sahibi veya hisedar degilim bu konuda benim durumum hakkında ne yapabilirim mahkemeler bana ceza veriyor 50 gün yattım 155 gün de onaylanmış durumda bu konuda yardım bekliyorum?
    not ayrı yeten iyade ettik dedikleri 8 adet imzalamış oldum ceklerin üstünü dolldurarak piyasaya vermişler ve daha sonra sirket iflas etmiş
    ben bu sirkette imza yetkili müdür olarak calışmaktaydım 8 calıştım şirkette kavga ettim ve ayrıldım dier calısan arkadaşlar bunu kullanmış ama o ceklerin üstündeki sadece imzalar benimdi bu sıkıntıyı nasıl coze bilirim fikirlerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum

    • Merhaba murat aslan arkadaş,
      Sizin benzeri pozisyında bir arkadaşım var.Onunda başına gelenler sizinki ile aynı.Şimdi bu üzerinda tartışılan yeni çek yasasında(11 madelik olan)vekaleten imza atanlar ortak veya şirket sahibi olmayanlar işlerinden ayrıldıklarında yerlerine bakan müdürler sorumlu olacaklar.İmza atsa dahi o şahsı (yani ayrılıp giden şahsı)bağlamayacak ceza alamayacak. İşte bundan özetle;bu kanun yayımlandığı gün uygulama geçmişide yürür ve siz kurtulursunuz.Hakkınızda açılan davalar düşer.Biz bu konuyu bayağı arkadaşım şçşn araştırmıştık.Lehte olan kanun uygulanır ilkesinden kurtulursunuz.Yeter ki şu yeni yasa bir an evvel yayımlansın…

      • merhaba,

        Yargıtayın aksi yönde içtihatları vardı.

        Bu işin çıkış noktası “ilk Ticaret Kanunu” ‘dur.
        “Tacir basiretli olmak zorundadır” der.

        Yargıtay’ da imza yetkilisi tacir değildir. FAkat imza sorumluluğu aldığı için tacir gibi basiretli olmalıdır demişti. Dosyayı şimdi bulamadım.

        Bu işin kurtuluş noktası, kişişel çek, ticari çek ayrımı ile olabilir.

        Benzer durumdaki arkadaşlar, sorunu paylaşırlarsa ortak bir savunma bulabiliriz.

        esen kalınız.

  6. gercek kışısın ımzayı attıysan işin bıtmıştır murat aslan arkadaş bende şirketle hıc ılgım yok vekaletle attım imza ve şu anda aranıyorum

  7. arkadaşlar ben sirkette imza yetkilisiyim tüzel kişimi oluyorum allahını seven bir cevap versin?

    • Murat kardeş şirket tüzel kişi sen yetkili olarak gerçek kişi sıfatındasın çek cezaları şirkete ayrı tetkiliye ayrı ayrı veriliyordu şimdi sadece gerçek kişiye yani yetkili olarak imza atana ceza verilecek anca mecliçalışmalarında bu cezada değişiklikler geliyo anca taslak çalışma yeterli değil insanlık ayıbı olan özgürlüğün kısıtlanması ileri aşamalarda yine sözkonusu umarım yeni bi çalışma ile meclis bu ekonomik şartların insanlara getirdiği olumsuzluğun farkında olur

    • şirket tüzel kişidir. siz gerçek kişisiniz.

      eskiden şirkete (yani tüzel kişiye) ayrı para cezası çıkıyordu. imza atana ayrı para cezası çıkıyordu. yani aynı çekten iki ayrı para cezası çıkıyordu. şimdi sadece imzayı atana para cezası çıkıyor.

  8. Karşılıksız çek keşide etmekten dolayı keşideciye çek bedeli kadar adli para cezası verilmesi ve bunu haliyle ödeyemeyeceğinden ( ödeyebilse çek bedelini öder ve tüm cezai yaptırımdan kurtulur zaten ) dolaylı olarak hapis cezası ile cezalandırılması bir insanlık ayıbı ve büyük ADALETSİZLİKTİR. Çek , senet vs gibi ödeme araçlarını Nitelikli Dolandırıcılık yapmak suretiyle kullanan şahıslar yüzünden iflas etmiş ve senelerce çekini ödemiş , müflis kişilerde mevcut çek kanunu ile cezalandırılmaktadır. Kanun Koyucunun bu adaletsizlik getiren 3167 sayılı kanunu acilen revize etmesi ve bunun önüne geçmesi bir vatan – vatandaşlık borcudur. 3167 sayılı kanuna göre karşılıksız çek keşide etmek suç olmaktan çıkarılmalı , çeklerede senet vasfı kazandırılmalıdır. Yaptırımlar hiç bir aşamada hürriyeti bağlayıcı olmamalı , tüm ödeme araçlarını kapsayıp toplumda güveni sağlayabilecek şekilde düzenlenmelidir. Örneğin : karşılıksız çek , senet , kredi kartı kullanmak durumlarında çek – senet ve kredi kartı kullanımının yasaklanması vb yaptırımlar getirilebilir. Ama hapis cezası asla. Borcundan dolayı insanı hapisle cezalandırmak hem bu borcun ödenmemesi , hemde yuvaların yıkılmasına sebep olmaktadır. Nitelikli dolandırıcılıktan insanlar yargılanmalı , şikayetler bu yönde olmalı ve dolandırıcılık yapanlar ve yapmayanlar ayrılmalı yüce adalet tecelli etmelidir. Ödeme araçlarını kullanarak kişi yada kurumları Nitelikli dolandırıcılık yaparak dolandıranlar En ağır hapis cezası ile cezalandırılmalıdır. Sayısı milyonlara ulaşan vatandaşımız dolandırıcı olmadığı halde ” karşılıksız çek suçundan mağdurdur. ” Aciz duruma düştüklerinden ceplerinde hukuki mücade verecek parayı bırakın geçinecek parası olmayan vatandaşlarımız vardır. Bir çok borçlarını ödeyemeyen vatandaşımız iflas ettikten sonra can güvenliğini bile sağlayamazken birde devletimiz önünde kaçak duruma düşmekte , yuvaları yıkılmaktadır.

    Türkiye Cumhuriyeti Devleti nin dış borcu olduğu düşünüldüğünde , T.C Vatandaşlarının borcu olması , iflas etmesi , çek , senet , fatura yada kredi kartı borçlarını ödeyememesi ve yapılandırmaya gitmesi dış borcunu elinde olmayan imkanlar neticesinde çoğu zaman vadesinde ödeyemeyen devletimizin ; borcunu zamanında çeşitli imkansızlıklar yüzünden ödeyemeyen vatandaşını ( çekini , senedini , kredi kartını , kirasını , faturalarını ) gayet normal karşılaması gerekir. Devletimizin bırakın hapisle cezalandırmasını , borçlunun borcunu ödeyebilmesi için uzlaştırıcı rol izlemesi ve borcu olan vatandaşlarımızın can güvenliğini sağlaması kaçınılmaz hale gelmiştir. Aciz duruma düşen ve borçlarını ödeyemeyen , dolandırıcılıkla hiç bir ilgisi olmadığı halde karşılıksız çek davaları yüzünden hüküm giyen tüm muflis iş adamlarına geçmiş olsun. İnsanların borcundan dolayı Hürriyetinin bağlanmaması gerektiğini düşünen tüm vatandaşlarımızı Başbakanımıza mecliste yeni tasarı taslağı bulunan 3167 sayılı kanunda yapılan büyük hatayı ( karşılıksız çek keşide etmenin , para cezasıyla cezalandırılması ve bunun ödenemediğinde hapis cezasına dönüştürülmesi hususunda ) farketmesi ve iflas eden muflis insanlarla , dolandırıcılıktan yargılanması gereken dolandırıcıların karıştırılmaması için lütfen görüşlerinizi adresinden Başbakanımıza yazınız. Bu hususta mağdur olmuş ve ödeme imkanları 3167 sayılı yasa ile hapis kararı ile elinden alınmış , dolandırıcılık ile alakası olmayan tüm çek mağdurlarına geçmiş olsun. Alacaklılar sizde unutmayınız ki hapis karşılıksız çekten hapis cezası aldırarak muflis insanları mahkum ettirmek size paranızı geri getirmeyeceği gibi size karşı kin , nefret ve beddua olarak dönecektir. Eğer karşınızdaki borçlu durumda olan kişinin kötü niyetli olarak sizi dolandırdığını düşünüyorsanız dolandırıcılık veya nitelikli dolandırıcılıktan dava açıp hakkınızı sonuna kadar arayınız. ” Karşılıksız çek keşide etmek ” ten dolayı insanları mahkemeye vermeyiniz. Unutmayınız ki çeklerini elinde olmayan nedenlerden dolayı ödeyememiş insanlarda dolandırılmış , ihanete uğramış ve aciz durumdadırlar. Çek mağdurları yılmayın elbette bir gün adalet tecelli edecektir. Duyarsız kalmayın

    • Çek ve diğer ödeme araçlarından dolayı hürriyeti bağlayıcı kararlar alınıp insanların cezalandırılması insanlık ayıbıdır.Anlayışınız için teşekkür ederim.
      Verilen cezalar borçların ödenmesini engellemekten başka bir işe yaramamaktadır.
      Devletin ve hukuk adamlarımızın bu adaletsizliğin insanlık ayıbının önüne geçmeleri zorrunluluğu vardır.
      Saygılarımla

  9. KAMOYUNA DUYURULUR SIRKET CEKI KULANANLARA!!!

    Tüzel kisiler hakkidna 3167 sayili Türk Ceza Kanunun 16/2. maddesi geregince karsiliksiz çek keside etmekten ceza verilemiyecektir

    Yargitay 10. Ceza Dairesi 19.01.2009 tarihliEsas No:2007/7947 Karar No:2009/54 karari ile Ankara 8. Asliye Ceza Mahkemesinin 27.10.2004 tarih ve 2004/378 Esas ve 2004/833 Karar sayili ilâmi ile verilen karsiliksiz çek keside etmek suçundan tüzel kisilerin süpheli olamayacagina ve sadece gerçek kisilerin süpheli olacagi, sanik mükerrir olunca hapis cezasinin verilecegine dair karari onandi. 5237 sayili Türk Ceza Kanunun 5. maddesine göre genel hükümler özel kanunlarda da uygulanacaktir.Tüzel kisiler hakkidna 3167 sayili Türk Ceza Kanunun 16/2. maddesi geregince karsiliksiz çek keside etmekten ceza verilemiyecektir. Gerçek kisiler hakkin da mükerirde olsa çek miktari kadar para cezasi verilecektir.Para cezasi ödenmezse günlügü Infaz hukukuna göre 100 TL’den hapis cezasina çevrilecektir.Ayrica infaz yönünden de verilen cezalar durdurulacaktir….

    • Burada anlayamadığımız nokta şu. Şirket çekine yetkisi dahilinde imza atıp ceza alanların durumu ne olacak. Tüzel kişilerden kasıt ne. Bu durumda olanlarda girecek mi? Kurtulacak mı..Mükerrirlerin infazı duracak mı?*****

      • sayın Mafer,

        karara göre şirket çeklerinden ötürü şirketlere verilen cezalar geçersizdir.

        Çelişkiler buradada var.

        Bu çek denilen şey, ticari bir araçdır. her durumda bir şirket için veriliyor.

        karışık bir durum…

        bekliyoruz.

        aynı durumdaki arkadaşların itiraz etmesi , kendi yararlarınadır.

        iyi günler.

        • evet bende aynı sorunu tasıyorum ltd şti de imza yetkilisiydim imza attığım için suçlu ben olarak görünüyorum sirket sahipleri elini kolunu sallayarak geziyorlar imza yetkilisi olduğumdan devlet cezayı direk bana kesiyor.buna anlam veremiyorum.bu sorundan nasıl kurtulcağımı inan bilemiyorum piyasada 8 adet 113 milyarlık iflas eden bu şirketin çekleri var 5 bin ytl si için 50 gün hapis yattım.şimdide 15 bin ytl için onaylanmış.155 günlük ceza kesilmiş.evden dışarı çıkamıyorum.hiç bi işe güce bakamıyorum.bundan nasıl kurtulacağımıda bilemiyorum. bu yasa kim nasıl hangi akla mantığa uygun olarak yapmış.lütven bana yol gösterici bi cezap yazın. saygılarımla…

          • mağduriyetler dramlara neden olmaktadır .

            Sayın Mehmet Zafer ÇAĞLAYAN,

            Size açık bir çağrı yapıyoruz. Ticaret erbabı mağdurdur. Çek yasası mağdurları oluşmuştur.
            alacaklı ve borçlu tarafta mağdurlar çığ gibi çoğalmaktadır.
            Ekonomik krizin faturası KOBI lere ödetilmek istenmektedir.
            Buna dur deyiniz. Bize çek yasası mağdurlarına destek olunuz.
            Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne uygun bir çek yasasının çıkması için destek veriniz.

            Bizler internetde, özgür bloglar aracılığıyla toplanan çek yasası mağdurlarıyız. Adil bir çek yasası çıkmasını talep ediyoruz. Bu amaçla Sayın Mehmet Zafer ÇAĞLAYAN, Sadullah ERGİN, Kemal KILIÇDAROĞLU ve Ayşe ARMAN ‘a açık duyuru yapıyoruz. Bizim çağrımızı duyunuz.

            Çek yasası mağdurları ile ilgileniniz.

            KEMAL KILIÇDAROĞLU Kimdir ?
            İSTANBUL Milletvekili, Cumhuriyet Halk Partisi
            Kemal Kılıçdaroğlu, 17 Aralık 1948’de Tunceli Nazimiye’de doğdu. Babasının adı Kamer, annesinin adı Yemuş’tur. Ekonomist ve Maliyeci; Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi. Maliye Bakanlığı’nda Hesap Uzmanı, Gelirler Genel Müdürlüğü Daire Başkanı ve Genel Müdür Yardımcısı, Bağ-Kur Genel Müdürü, SSK Genel Müdürü olarak görev yaptı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Müsteşar Yardımcılığı görevini yürüttü. Hacettepe Üniversitesi’nde Öğretim Görevlisi olarak ders verdi. İş Bankası Yönetim Kurulu Üyeliğine getirildi. Değişik gazete ve dergilerde yayınlanmış çok sayıda makalesinin yanı sıra ayrıca üç kitabı yayınlandı. Ekonomik Trend Dergisi tarafından verilen “Yılın Bürokratı” ödülünü aldı. 22. Dönem İstanbul Milletvekili. Orta Düzeyde Fransızca bilen Kılıçdaroğlu, evli ve 3 çocuk babasıdır.

            MEHMET ZAFER ÇAĞLAYAN Kimdir ?

            ANKARA Milletvekili, Adalet ve Kalkınma Partisi
            Mehmet Zafer Çağlayan, 15 Kasım 1957’de Muş’ta doğdu. Babasının adı M.Salih, annesinin adı Muhlise’dir. Makine Mühendisi ve Sanayici; Gazi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi. Sanayici olarak çalıştı. 1987’de Ankara Sanayi Odası’na Oda Meclisi Üyesi oldu. 1989’da Ankara Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyesi, 1991’de Başkanvekili ve 1995’de Yönetim Kurulu Başkanı olarak, 2007’ye kadar bu görevini sürdürdü. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nde üç dönem Başkan Yardımcılığı görevinde bulundu. TOBB Ekonomi Teknoloji Üniversitesi ile Türkiye Ekonomi Araştırma Vakfı’nın Mütevelli Heyet Üyesi oldu. 60. Hükümet’te Sanayi ve Ticaret Bakanı olarak atandı. Hükümette yapılan değişiklikte, Devlet Bakanlığı görevine getirildi. İngilizce bilen Çağlayan, evli ve iki çocuk babasıdır.

            SADULLAH ERGİN Kimdir ?
            HATAY Milletvekili, Adalet ve Kalkınma Partisi
            Sadullah Ergin, 6 Temmuz 1964’te Hatay Antakya’da doğdu. Babasının adı Mehmet İsmet, annesinin adı Hatice’dir. Avukat; Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Hatay Vakıflar Bölge Müdürlüğü’nde kurum avukatı olarak çalıştı. Serbest avukatlık yaptı. Çeşitli dernek ve cemiyetlerde yöneticilik görevlerinde bulundu. Adalet ve Kalkınma Partisi Kurucu Üyesi oldu. 22. Dönem Hatay Milletvekili. 60. Hükümet’te Adalet Bakanlığı görevine atandı. İyi düzeyde İngilizce bilen Ergin, evli ve 3 çocuk babasıdır.

            Sayın Türkiye Büyük Millet Meclisi İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu üyeleri,

            Çek yasası nedeniyle insan hakları ihlalleri olmaktadır.
            -Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi açıkca ihlal edilmektedir.
            -Farklı mahkemeler farklı kararlar vermektedir.
            -Savunması bile alınmayan kişilere, sırf şikayet üzerine hapis cezası verilmektedir.
            -Cezaevlerindeki mağdurlar umutlarını yitirmektedir.
            -Mağdurlar haklarını arayamamakta, sinmektedirler.

            bize yardım ediniz. Adil bir çek yasası için destek veriniz.

            İnsan haklarıyla insandır. İnsan hakları hemen şimdi !

            Mehmet Zafer Üskül Başkan AK Parti Mersin
            Halide İncekara Başkanvekili AK Parti İstanbul
            Mehmet Ekici Başkanvekili MHP Yozgat
            Abdurrahman Kurt Sözcü AK Parti Diyarbakır
            Ayşe Jale Ağırbaş Katip DSP İstanbul
            Ahmet Koca Üye AK Parti Afyonkarahisar
            Kazim Ataoğlu Üye AK Parti Bingöl
            Mehmet Ocakden Üye AK Parti Bursa
            Murat Yıldırım Üye AK Parti Çorum
            Mithat Ekici Üye AK Parti Denizli
            Mustafa Ataş Üye AK Parti İstanbul
            Erdal Kalkan Üye AK Parti İzmir
            Fatih Arıkan Üye AK Parti Kahramanmaraş
            Ahmet Gökhan Sarıçam Üye AK Parti Kırklareli
            Kerim Özkul Üye AK Parti Konya
            Cemal Yılmaz Demir Üye AK Parti Samsun
            Ali Rıza Ertemür Üye CHP Denizli
            Çetin Soysal Üye CHP İstanbul
            Ahmet Ersin Üye CHP İzmir
            Malik Ecder Özdemir Üye CHP Sivas
            Akın Birdal Üye DTP Diyarbakır
            Şenol Bal Üye MHP İzmir
            Gürcan Dağdaş Üye MHP Kars

            Sayın Türkiye Büyük Millet Meclisi Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi Ve Teknoloji Komisyonu üyeleri,

            Çağdaş bir çek yasası için mağdurlara yardım ediniz. Türkiye bir ekonomik krizin etkisi altındadır. Suyu kesmek değil, suyun akışını arttırmak istiyoruz. İşletmeler çalışsın, işçiler maaş alsın istiyoruz. Karşılıksız çekin cezası hapis olmamalıdır.

            Adil bir çek yasası için yardım ediniz.

            Ekonomik krizi biz çıkarmadık. Ekonomik krizin kurbanı olmayı red ediyoruz.

            .
            Soner Aksoy Başkan AK Parti Kütahya
            Hasan Angı Başkanvekili AK Parti Konya
            Mahmut Mücahit Fındıklı Sözcü AK Parti Malatya
            Osman Coşkun Katip AK Parti Yozgat
            Ahmet Edip Uğur Üye AK Parti Balıkesir
            Kutbettin Arzu Üye AK Parti Diyarbakır
            Metin Kaşıkoğlu Üye AK Parti Düzce
            İbrahim Halil Mazıcıoğlu Üye AK Parti Gaziantep
            İsmail Katmerci Üye AK Parti İzmir
            Eyüp Ayar Üye AK Parti Kocaeli
            Bayram Ali Bayramoğlu Üye AK Parti Rize
            Hasan Ali Çelik Üye AK Parti Sakarya
            Afif Demirkıran Üye AK Parti Siirt
            Mustafa Cumur Üye AK Parti Trabzon
            Kayhan Türkmenoğlu Üye AK Parti Van
            Fazlı Erdoğan Üye AK Parti Zonguldak
            Tacidar Seyhan Üye CHP Adana
            Hüsnü Çöllü Üye CHP Antalya
            Ergün Aydoğan Üye CHP Balıkesir
            Mehmet Ali Susam Üye CHP İzmir
            Mehmet Şevki Kulkuloğlu Üye CHP Kayseri
            Mehmet Nezir Karabaş Üye DTP Bitlis
            Yılmaz Tankut Üye MHP Adana
            Cemaleddin Uslu Üye MHP Edirne
            Alim Işık Üye MHP Kütahya

            Sayın Türkiye Büyük Millet Meclisi Adalet Komisyonu üyeleri,

            Konuyu baştan beri biliyorsunuz. Çek yasası gecikmiştir. Çek yasası adil değildir. Borca hapis ayıptır.

            adil bir çek yasası için desteğinizi istiyoruz.

            Ahmet İyimaya Başkan AK Parti Ankara
            Hakkı Köylü Başkanvekili AK Parti Kastamonu
            Mehmet Emin Ekmen Sözcü AK Parti Batman
            İlknur İnceöz Katip AK Parti Aksaray
            Ahmet Aydın Üye AK Parti Adıyaman
            Zekeriya Aslan Üye AK Parti Afyonkarahisar
            Yılmaz Tunç Üye AK Parti Bartın
            Mehmet Tunçak Üye AK Parti Bursa
            Mehmet Salih Erdoğan Üye AK Parti Denizli
            Celal Erbay Üye AK Parti Düzce
            Veysi Kaynak Üye AK Parti Kahramanmaraş
            Ali Öztürk Üye AK Parti Konya
            İhsan Koca Üye AK Parti Malatya
            Mustafa Hamarat Üye AK Parti Ordu
            Yahya Akman Üye AK Parti Şanlıurfa
            Halil Ünlütepe Üye CHP Afyonkarahisar
            Turgut Dibek Üye CHP Kırklareli
            Ali Rıza Öztürk Üye CHP Mersin
            Rahmi Güner Üye CHP Ordu
            Ali İhsan Köktürk Üye CHP Zonguldak
            Hamit Geylani Üye DTP Hakkari
            Osman Ertuğrul Üye MHP Aksaray
            Metin Çobanoğlu Üye MHP Kırşehir
            Rıdvan Yalçın Üye MHP Ordu

            Kemal KILIÇDAROĞLU, Sadullah ERGİN, Mehmet Zafer ÇAĞLAYAN ve Ayşe ARMAN için bloglarımızda açık duyuru yayınlıyoruz. Yorum bırakarak destek olunuz. Özgür bloglarımız birer demokrasi okuludur.

            Intenet özgürlüktür. Bizi destekleyiniz. Blog larımıza yorum bırakınız.

            Adalet Bakanlığı konuyu çözmelidir.
            Maliye Bakanlığı tefecilerin ceza mahkemeleri aracılığıyla takip ettiği çeklerde vergi ve fatura kontrolü yapmalıdır.
            Ayşe ARMAN, arkadaşınız Deniz SEKİ ‘nin yaşadığı dramların çok daha fazlasını çek yasası mağdurları sürekli yaşamaktadır.
            Hukuk herkes için gereklidir.
            Karşılıksız çeke hapis anlamsızdır.
            Sanayi Bakanlığı konuya eğilmelidir. Hapis tazyiki ticareti öldürmektedir.
            Çek Mağdurları blogları adalet istemektedir.
            Sanayi ve ticaret bakanlığı ‘ndan destek istiyoruz.
            Profesör Hayri DOMANİÇ ve Profesör Adem SÖZÜER bunları savunmaktadır.
            Yargıtay başkanı Hasan GERÇEKER karşılıksız çeke hapisin kalkması gerektiğini söylemiştir.

    • Komisyon Seçimleri Yapıldı

      TBMM 23. Dönem 4. Yasama Yılı Komisyon Başkan ve Üye Seçimleri Yapıldı. Meclis’teki Sandalye Sayısına Göre TBMM Komisyon Başkanlıkları AKP’den Seçildi. AKP Bu Dönem Plan Bütçe, Sanayi, Bayındır ve Dilekçe Komisyon Başkanlıklarını Değiştirirken, Diğer Komisyon Başkanları Bu Yasama Yılında da Devam Edecek.

      TBMM 23. Dönem 4. Yasama Yılı komisyon başkan ve üye seçimleri yapıldı. Meclis’teki sandalye sayısına göre TBMM komisyon başkanlıkları AKP’den seçildi. AKP bu dönem Plan Bütçe, Sanayi, Bayındır ve Dilekçe komisyon başkanlıklarını değiştirirken, diğer komisyon başkanları bu dönemde de devam edecek.

      Plan Bütçe komisyon başkanlığını 3 dönemdir yürüten AKP Afyorkarahisar Milletvekili Sait Açba’nın yerine AKP Sivas Milletvekili Musatfa Açıkalın, Sanayi Komisyonu başkanlığına AKP Kütahya Milletvekili Soner Aksoy’un yerine İstanbul Milletvekili Nusret Bayraktar, Bayındırlık komisyonu başkanlığına AKP Sakarya Milletvekili Hasan Ali Çelik ve Dilekçe Komisyonu başkanlığına da AKP İstanbul Milletvekili Alev Dedegil’in yerine AKP Şanlıurfa Milletvekili Yahya Akman getirildi.

      TBMM Genel Kurulu’nda 4. yasama yılın komisyonlarda görev alan başkan ve üyelerin isimleri okunarak oylamaya sunuldu. Kabul edilen komisyon üye dağılımı ise şöyle;

      Bu çerçevede; Anayasa, Milli Savunma, Dışişleri, Milli Eğitim, Bayındırlık, Çevre, Sağlık, Tarım ve Sanayi komisyonlarının üye sayısı 25, Dilekçe Komisyonu 16, Plan Bütçe komisyonu 40, KİT 35 ve İnsan Hakları Komisyonu 35 üyeden oluşacak.

      23. Dönem 4. Yasama Yılında görec alacak TBMM Komisyon Başkanları şöyle;

      Anayasa Komisyonu Başkanı AKP İstanbul Milletvekili Burhan Kuzu, Adalet Komisyonu Başkanı Ankara Milletvekili Ahmet İyimaya, Milli Eğitim Komisyonu Başkanı AKP Kahramanmaraş Milletvekili Mehmet Sağlam, Dışişleri Komisyonu Başkanı AKP Eskişehir Milletvekili Murat Mercan, Milli Savunla Komisyonu Başkanı AKP İstanbul Milletvekili Hasan Kemal Yardımcı, Bayındırlık Komisyonu Başkanı AKP Sakarya Milletvekili Hasan Ali Çelik, Çevre Komisyonu Başkanı AKP Ankara Milletvekili Haluk Özdalga, Sağlık Komisyonu Başkanı AKP Trabzon Milletvekili Cevdet Erdöl, Sanayi Komisyonu Başkanı İstanbul Milletvekili Nusret Bayraktar, Dilekçe Komisyonu Başkanı AKP Şanlıurfa Milletvekili Yahya Akman, Plan Bütçe Komisyonu Başkanı AKP Sivas Milletvekili Mustafa Açıkalın, KİT Komisyonu Başkanı AKP İstanbul Milletvekili Ünal Kacır, Tarım ve Köyişleri Komisyonu Başkanı AKP Adana Milletvekili Vahit Kirişçi ve İnsan Hakları Komisyonu Başkanı AKP Mersin Milletvekili Zafer Üskül.

      Öte yandan Genel Kurul’da, TBMM İçtüzük gereği Plan Bütçe. KİT ve İnban Hakları Komisyonlarına bağımsız milletvekilerinden birer üyenin de seçimi yapılacak. (ANKA)

      (BK/BÜN) (Ankara Haber Ajansı) 14.10.2009 15:41

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

