Sakarya ‘dan Karşılılıksız Çek’e hapis yok kararı …


Sakarya lnci Ağır Ceza Mahkemesi, Türkiye’de binlerce kişinin hapisten çıkmasına neden olacak bir karar verdi. Mahkeme 3167 sayılı çek kanunuyla ilgili yasada boşluk olması nedeniyle karşılıksız çek vermek suçundan Adapazarı Asliye Ceza Mahkemesi tarafından hapis cezasına çarptırılan ve tutuklanan İstanbul Ümraniye’de esnaflık yapan H. S. S.na verilen 24 bin 300 lira adli para cezası sonrasında verilen hapis cezası hükmü durdurdu

Bu karar sonrasında karşılıksız çek vermek suçundan Ferizli Cezaevinde tutuklu bulunan H. H. S. ’nu tahliye ederken mahkemenin bu kararının emsal teşkil edebilecegi belirtildi.

Türkiye’de ilk olan karar , Sakarya lnci Ağır Ceza Mahkemesi başkanı Abdulkadir Yavuz mahkeme heyeti hakim Burhanettin Esenkar, Cevdet Bak tarafından tutuklanan H. S. S.’nun avukatının cezaya yaptığı itiraz sonrasında verildi.

İstanbul Ümraniye’de tavukçuluk yapan H. S. S.(64) 17 Şubat 2007 tarihinde kestiği 24 bin 300 liralık çek karşılıksız çıkınca hakkında karşılıksız çek vermek suçundan Adapazarı lnci Asliye Ceza Mahkemesi tarafından dava açıldı. 12 Aralık 2007 tarihinde karara çıkan dava sonrasında da İstanbullu tavukçu karşılıksız çek vermek suçundan çek bedeli olan 24 bin 300 YTL adli para cezasına çarptırıldı.

Mahkemenin kararı 29 Ocak 2009 tarihinde infaz edilerek H. S. S. tutuklanarak Ferizli Cezaevine konuldu.

Bu tutuklama sonrasında H.S.S.’nun avukatı Sakarya lnci Ağır Ceza Mahkemesine verdiği dilekçe ile hapis cezasının 3167 sayılı çek kanunun 16ncı maddesi ile TCK’nın 20,43,52,53,60 ve 6lni maddelerini kapsayan düzenlemelere aykırı olduğunu ve 31 Kasım 2008 tarihi itibariyle de karşılıksız çek keşide etmek eyleminin suç olmaktan çıktığını belirterek müvekkilinin tahliye edilmesini istedi.

İtirazı inceleyen Sakarya lnci Ağır Ceza Mahkemesi Türkiye’de emsal teşkil edecek bir karar verdi.

İŞTE MAHKEMENİN GEREKÇESİ

Mahkeme 4 sayfalık kararında tahliyeye gerekçe olarak şunları yazdı:

“ 3167 sayılı yasanın 16ncı maddesi değerlendirildiğinde çek tutarı kadar ağır para cezası ile cezalandırır. Ancak veilen para cezası 80 milyar liradan fazla olamaz”hükmünün bulunduğu bu düzenlemenin gün para cezası içermemesi nedeni ile TCK’nın 52/1 maddesine uygun olmadığı ortadadır.

Bu düzenleme karsısında açık bir yasal düzenleme yokken çek bedeli kadar tam gün sayısı belirlenerek bunun 20-100 lira arasında takdir edilecek bir bedelle çarpılması sureti ile sanığın cezalandırılabilecegini degerlendirmek kıyas yapmaktır. Kıyas TCK’nın 2/3 madde ve fıkrası ile yasaklanmıştır. Buna öre kanunların suç ve ceza içeren hükümlerinin uygulanmasında kıyas yapılamaz. Suç ve ceza içeren hükümler kıyasa yol açacak biçimde yorumlanamaz. Kararına itiraz edilen mahkeme gerekçesinde kıyas yasağına ragmen kıyas yaparak adli para cezası olduğu belirtilmiştir.

3167 sayılı yasada bulunan ve 5237 sayılı TCK’nınlnci kitabında yer alan düzenlemelere aykırı hükümler 31 Aralık 2008 tarihine kadar uygulanabilecektir. Bu düzenlemenin mevhumu 52nci maddede düzenlenen gün para sistemine aykını oln ceza kuralının 31 Aralık 2008 tarihinden sonra uygulanamayacağı anlaşılmaktadır. Kaldı ki yasa koyucu 5252 sayılı yasanın geçici lnci maddesine dikkate alarak 5728 sayılı yasa ile özel yasalarda ayrıntılı düzenleme yapmasına rağmen 3167 sayılı yasada herhangi bir düzenleme yapmamıştır.
Yasa koruyucunun atlama yaptığı, bu konuyu unuttuğu kabul edilemeyecegine göre yasa koruyucunun muradının 3167 sayılı yasanın 16/1 maddesi ile düzenlenen ceza kuralının ortadan kalkması uygulanamaz olması olduğu kabul edilmelidir. Çünkü ceza kuralları uyguylanmak amacı ile konulur.Uygulanmayan bir ceza kuralı kaldırılmış demektir. Uygulanamayacağı yasa ile düzenlenen bu nedenle yasal olarak kaldırılma dışında yok hükmünde olan bir kurala göre ceza vermek gerek Anayasa7da yapılan dütenlemeye temel hak ve özgürlükleri içeren uluslar arası sözleşme hükümlerine ve gerekse türk ceza kanunun 2nci maddesinde düzenlenen kanunun açıkca suç saymadığı bir fiim içim kimseye ceza verilemez ve güvenlik tedbiri uygulanamaz. Kanunlarla yazılı cezalardan ve güvenlik tedbirlerinden baska bir ceza .ir güvenlik tedbirine hüküm olunamaz kuralına da aykırıdır

Mahkeme 4 sayfalık gerekçesiyle itirazı kabul ederek yasada yeni düzenleme yapılıncaya kadar infazın durdurulmasına karar vedi.

Bu karar ile karşılıksız çek vermek suçundan tutuklanan ve cezaevlerinde bulunan kişilerinde tahliyeleri gündeme geldi

alıntıdır  http://www.sakaryahalk.com

39 responses to “Sakarya ‘dan Karşılılıksız Çek’e hapis yok kararı …

  1. çekten hapis yatan binlerce insan ve bu insanların çogu esnaflardan oluşuyor ben yıllarca esnaflık yaptım ve ssk lı elemanlar çalıştırdım yıllarca devlete vergi ödedim şimdi ise çeşitli nedenlerden dolayı battım ve vergide öeyemez haldeyim şimdi ise hapisle karşı karşıyayım insaf ya memlekette saglam esnaf kalmadı bunun tek suçluları bizlermiyiz hükümet olarak birazda sizler düşünün bakalım bu kadar insanları içeri atmakmı çözüm noktası yazıklar olsun sizlerer verilen oylara

    • birlik olacağız direneceğiz, anlatacağız. başka çaremiz yok.

      • sadece memlekette sağlam esnaf kalmadı değil, memlekette esnaf kalmadı. olaya günümüz ekonomisi ile baktığımızda büyükler küçükleri yok ediyor. zincir marketler bakkalın yerini aldı, kokoreçci, çiğköfteciler bile zincir oluşturdular. kuruyemiş üreticileri kendi mağazalarını açıyorlar. yakında ayakkabıcı boyacıları bile birleşip zincir olabilir 🙂 bankalar bu kurumsallaşmayı iyi yaptılar, en iyi onlar şu anda. olaya bu mantıkla baktığımızda, biz de birleşirsek en büyük biz olabiliriz sonucunu çıkarabiliriz.

  2. Merhaba, diğer sayfadada sordum bilen varsa yardımcı olabılır mı? 2007 yılındaki %50 hisse bana ve %50 hisse eşime ait olan ve müdür olarak kardeşimden oluşan ltd şirketimiz vardı. Ben mart 2007 de hisselerimi şirket müdürü olarak atadığımız kardeşime devrettim ve şirketten ayrıldım. Benim haziran ayına imzalamış olduğum çekleri alacaklarımızı tahsil edemediğimiz için ödeyemedik. Sonuç olarak bana ceza çıktı. Dosya şu anda yargıtayda. Benim çekin karşılıksız çıktığı tarihte şirketle ilişkim yoktu. Bana eşime veya kardeşime ceza çıkar mı?

    • merhaba sn.hasan,
      şuan bizden başka kimse yok galiba:(
      konuya hakim değilim o nedenle yanlış birşey söylemek istemem:(
      birazdan gelir arkadaşlar ve mutlaka cevap verirler.

    • eski yasaya göre kardeşinize, yeni yasaya göre size ceza verilemez. dolayısıyla kimse ceza almaz.

      vekalet durumu hala net değil. yargıdaki uygulamaları dikkalet izlemek gerekiyor.

  3. ne yapalım hapiste bncuktan kuş yapıp satar ailemize bakarız.

  4. bu arada karşılık gelen ceza yatıldıktan sonra paradan kurtuluyormu ki bu insanlar hapis yatıyolar hapis yatan bir insan ödemek istese bile bunu yapamaz traji komik saçmalık tan başka bişi değil. devleti milyonlarca dolar hortumlayan kaç kişi var hapis yatan göstersinler.

  5. slm kaderdaşlarım ben bu gün bir haber aldım aranmam çıkmış şimdi ne yapmam gerektiğini bilmiyorum yeni yasaya göre 2009 nisan ayının 10 akadar yapılandırmamız gerektiğini biliyordum ama daha zaman varkan aranmam çıkmış ne yapabilirim avukat arkadaşı mızda para diyor başka bişi demiyor allah hepimiz yardımcısı olsun

  6. Arkadaşlar tüm yorumları okudum. Buradaki en önemli şey herkesin dediği gibi dolandırıcı ile ödeme zorluğu çekeni ayırt etmek.Her ödeyemeyen dolandırıcı gözü ile değerlendiriyor.Ben yıllarca ticaret yaptım.2004 yılının 11. ayından sonra piyasa yavaşladı.Yatırımda yaptığım için yavaş yavaş çöküş başladı.Makul olan her yolu denedim ama 2008 de yılında her şeyimi kaybettim.İflas…
    Ama devlete ve ssk ya1 krş borcum yok yanımda çalışan işçilerin de tazminatlarını vererek dükkanı kapattım.Ama kalan borçlarımı (çekleri) ödeyemedim. Şimdi ben art niyetlimiyim? Hapisi hak ettimmi? Devlet büyüklerine soruyorum; Siz ülkeyi yanlış yönetip bir gecede paramızı yarı değerine düşürdüğünüzde, yaptığınız hatalı anlaşmalarla ülkeyi zarara uğrattığınızda neden hakkınızda hapis cezası verilmiyor? Bunlarıda şuç kapsamına koyun gelin beraber hapis yatalım.Olurmu? Olmaz dimi!!!
    Arkadaşlar Allah Hepimizin yardımcısı olsun.Saygılar

  7. 1990 yılında ticarete başladım her iki üç senede bir gecelik develasyonlar bütün ticaretimizi altüs etti .dürüst vatandaşlarını iflas ettiren devlet şimdi nasıl oluyorda çekin karşılıksız diye hapis kararı verebiliyor .ilk önce kaybettirdiklerini versin ben paraları yurt dışında yemedim iflas eden insan zaten enbüyük darbeyi almıştır sahip çıkmıyor bari gölge olmasın bırak adam mücadelesini versinki namusluysa belki kazanır da öder hem onurunu hem ailesini yıkma .hapis verecekse repoculara faizcilere babaları ergonokonculara versin.

  8. Arkadaşlar
    Ceza Genel Kurulu Yargıtay 10. Ceza Dairesinin ONAMA kararını kaldırdı.
    Gerekçeli karar henüz yazılmadığı için elimize geçmedi ama gerekçeli karar taslağında 2008 sonrası durumun yazılı olduğunu biliyoruz.
    Tekirdağ 1. Asliye Ceza Mahkeme kararında sanığa mahkumiyet verilmiş ve Bunu Y. 10. C.D. onamıştır
    CGK bu ONAMAYI red etti.

    • sevgili Yıldız,

      umarım söylediğin gibi bir karar çıkar.

      Kişisel olarak, çek yasası çıkmadan emsal kararın çıkacağını sanmıyorum.

      Umudumuz olduğu için mücadele edeceğiz. Allah kimseyi umarsız bırakmasın.

      esen kalınız.

  9. Sayın TURAN,

    Aşağıda verdiğim linkte dilekçe örnekleri var. Size
    yardımcı olabilir.

    Bilgilerinize,

    0707

  10. vekaletnameye istinaden çeke imza attım.daha doğrusu kandırılarak imza attım patrona güvenip şimdi o rahat rahat dolaşacak benmi hapis yatacam burda bir ayrım yokmu.adalet bumu şimdi.

    • merhaba,

      olayı tam incelemek gerekiyor. Firma sahipleri ile olan ilişkinizi dolandırıcılık veya emniyeti suistimal senaryolarına göre incelemenizi öneriyorum.

      umarım sorunlarınız çözülür.

      esen kalınız.

  11. bu örnek kararlarla birlikde nasıl dilekçe verilecek bende çek mağduruyum örnek bir dilekçe varmı?

  12. arkadaşlar bende çek magduruyum 45 gün yattım çıktım ama halen borcum var ödemek istiyorum ama tutuklamamdan dolayı korkuyorum her an eve gelecekler diye korkuyla yaşıyorum devlet çek miktarını bize öde çık diyor ödüyor ve çıkıyorsun ama karşı tarafa borcun kalıyor icra yolu açık oluyor sadece tutuklama çıkmıyor devletin bu yaptığı nedir sizce size ne bizim aramızdaki ticaretten ne hakkın var senin bizim aramıza girmeye bana göre en büyük mafyada devlet, en büyük tefecide parayı alıp cebe indir garibanın 2 kuruşunu alıp kullan oh ne güzel kurtulalım diye para verelim milletvekileride yesin başbakanım duy bunları patron sensin allahtan dinden bahsederken birazda vicdana gel ben türküm dogruyum çalışkanım ve çalışıp ödemek istiyorum bu ülkeden kaçmak veya sahte kimlikle gezmek değil sen vergi borcuna maliye borcuna tutuklamamı çıkarıyorsunda 2 kişi arasında yapılan işe karışıyorsun mafya devlet

  13. sosyal demokratik ve avrupa birligi standartlarındayız diye uyuyan halkına maniler anlatan devlet sen milletin cebinde borcunu ödeyecek para bıraktınmıki yoksul halkına borcunu ödemedigi için hapise atıyorsun.AMA NAZIM HİKMETİN DEDİĞİ GİBİ ‘UYU EY SEVGİLİ ÜLKEM UYU’ yine soymaya uyutmaya devam edeceksiniz.

  14. S.A.
    Kardeşim çek mağduru , kendisi büyük bir çalışmanın kurbanı olmuş ve yine kendisine en büyük darbeyi 2 kere kurtardığı televizyon yapmıştır.Kullanmadığı bir hakkın çeklerini geri istemiş ve tv 3. kişilere verdiği için geri alamam yapacak bir sey yok demiştir.Devamında çekleri yazılıyor denilince piyasada ileri vadeli bütün çekleri yazdırılmış ve iflas kaçınılmaz olmuştur.Ayrıca devlet yetkilileri bütün çeklerin faturalarını istese inanın bunun yarısından fazlası mahkemeye gidemez.Şimdi kardeşim şehir dışında kaçak gibi yaşıyor.İş yapmak istiyor projeleri var ama maalesef borcunu ödeyemesin diye tutuklama kararı var…
    Eğer (borçlu) zorluk içindeyse, ona elverişli bir zamana kadar süre (verin). (Borcu) Sadaka olarak bağışlamanız ise, sizin için daha hayırlıdır; eğer bilirseniz. (BAKARA SURESİ / 280)
    ayeti en güzel örnektir devlet için.Ödemem demiyor kimse sadece hapis yatınca nasıl ödeyecek diye soruyorum…Allah yar ve yardımcımız olsun

    • Sevgili Adnan,

      ilginiz için teşekkür ederim.

      Para cezasını ödemek borcu bitirmiyor. Sadece hapis cezasını engelliyor.

      Karşılıksız çek suçlarına bu şekilde ceza verilmesi neresinden bakılırsa bakılsın “tutarlı” değil.

      sağlıcakla kalınız.

  15. Bende cek magduruyum. Henuz 24 yasindayim ve 2006 nin mayis ayindan beri bu illet ile ugrasiyorum. hakkimda 718 gun hapis istemi var.
    inanin o parayi yemis olsam yada kendim batirmis olsam zoruma gitmez ama maalesef dolandirildim teminet ceki verdim ve guvendiklerimizde kirdirmislar.. simdi onlar benim firmami batirip odedigim paralar karsiligi sefa surerken ben hala kalintilarla ugrasiyorum. cogunu odedim (kqrsima cikanlari) ben askerdeyken ” mahkeme acilmis adima haberim bile yok kararlar alinmis yani bu hak mi sizce. Hayattan bi beklentim bile yok denecek kadar kalmadi.insallah cozulur bu isler yoksa benim gibi nice vatandaslar hapse giderken meydan yine cakallara kalacak…

  16. slm ben hatır çeki mağduruyum tam 11 adet çek kestim ve çek verdiğim arkadaş iflas etti çeklerin bir tanesinde temyiz hakkı kullanamadım ve hapis cezam çıktı 4 ay şimdi ben kaçak durumdayım kararlar arka arkaya verilecek yaklaşık 8 yıl cezam çıkacak bu durumda yurt dışına kaçtığımda ve bu gerekçeleri gösterdiğimde bana vadandaşlık hakkı veriyorlar düşünün türkiyede aranıyorum bu yüzden bana yurt dışında vatandaşlık veriyorlar vah ülkem vah umarım bir önce avrupadan yasa örneği alırlar ve vatandaşlarını kaybetmezler

  17. slm bende çek magduruyum piyasanın agır para krizinden dolayı alacaklılarım çeklerini ödemedi,bu alacaklara karsı vermiş oldugum kendi çeklerimde dolayısıyla yazıldı en son bi arkadasıma işyeri devrettim o arkadastan işsizlikten dolayı iflas agır gelince intihar etti. dolayısıyla adamdan alacagım çekler havaya uctu alacaklım mezarda ama benim çeklerim şimdi tam bosa düştü alacagım 250 bin ytl borcum ise baska firmalara 190bin gibi bi rakam ben ne yapacam söyleyin bana. elimde olan herseyimi sattım ama suan hiç bişe kalmadı sakarya mahkemesinin aldıgı karar hem üzücü hemde sevindirici benim için… suanda benim ne yapmam lazım

  18. Ben vatandaşa borcumu ödeyemedim 15000 tl ye 150 gün ceza evinde yattım şimdi ne oldu borcum ödendimi hayır borcum duruyor oldugu gibi üstüne üstlük işyerim kapandı şimdi ise işsizler listesinde yer alıyorum Diyorumki ; cenabı allah kimseyi magdur duruma düşürmesin haksız yere kimse ceza evine girmesin Ceza evine hergiren 20 kişiden 9 çek magduru idi.
    Bu kararları veren sakarya agır ceza mahkemesine sonsuz teşekkürler.

  19. Karşılıksız çekten yargılanan tutuklanan şirket yetkilileri esnaflar tutuklu hükümlü yakınları derdinizi bimere e-mail yoluyla başbakanınız sizi dinliyor hattına gönderseniz bu dertten ne kadar şahıs muzdarip ne sıkıntılar çekiyor sesimizi duyan olur.Bimer’e yakınlarınız sizler başvuruda bulunun..

    • Karşılıksız çekler sorununun, sessiz tarafının daha fazla konuşması gerekiyor.

      Dolandırıcılık ve borcunu ödeyememek birbirinden ayrılmalıdır.

  20. arkadaşlar ne yapmalıyız.kesinleşen cezam var bir yıl.emsal teşkil eder mi bilinmez .ama bravo bu kararları veren hakimlere.insanların rahat çalışabilmelerine önayak olmaları anlamlı tabii ki.

    • sevgili Alper,

      bu kararlar emsal teşkil etmiyor. Olumlu düşünen hakimler için destek olur sadece ..

      yüce meclis ve yüksek yargı hukuk’a uygun karar vererek bu karmaşayı çözecektir.

      esen kalınız.

  21. Haklısınız Sami Kal.

  22. Nihayet izan ve insaf sahibi hakimler çıktı. Hernekadar emsal teşkil etmesede bu tür kararların artması biz çek magdurlarını umutlandırıyor.İnsanlık ayıbı olan borç için hapis cezası kararının son bulması dilegimle. sakarya agır ceza mahkemesine sonsuz teşekkürler

  23. @rem

    3167 ile pratikde SUÇU TEKRAR ispatlanamıyor. Dolayısıyla DOĞRUDAN hapis cezası verilmiyor.

    Uyum Yasaları ile yaşanan uyumsuzlukda tam burada ortaya çıkıyor. Traji komik olarak para cezası ödenmediği için hapis cezası veriliyor.

    AIHM e başvuran arkadaşlar bu nedenle dertlerini anlatamıyor.

  24. adam çeki ödeyebilecek olsa neden ödemesinki..hapiste yatınca sanki borç ödeniyor.saçmalık resmen ..bir tek bizim ülkemizde var borçtan dolayı hapis…karşılıksız çekten hapis avrupanın hiçbir ülkesinde yok.avrupa uyum yasaları ne zaman uyacak acaba bize

    • size katılıyorum avrupadakı ınsan haklarına tanınan yasa ve kanunlar bıze sanırım tanınmayacak bu gıdısle adam yatarakmı odeyecek bu borcunu serbest bırakında adam odesın…

    • av.taylansongurtekin

      Vallahi doğru söylüyorsunuz adam binlerce tl çek kessin mal beyanında bulunmasın(nede olsa mal beyanında bulunmamadan ceza çıkmıyor) , karşılıksız çekten de ceza çıkmasın ohhh ne güzel dünya. Arkadaşlar elmayla armudu karıştırmayın insanların borçlarını ödemeye nasıl icbar edeceksiniz …Siz empati kurun bakayım alacaklı siz olsanız nasıl alacaksınız alacağınızı…Borçlu param yok diyor ama altında 100.000 TL lik mercedese biniyor…Bilgi sahibi olmadan yargı sahibi olmayın…

      • sayın av kardeş sanırım elma ıle armutu karıştıran sensin .. burdakilerin durumu senin bahsettiğin kişiler gibi değil o tür insanlara sen daha iyisini bilirsin sahtekar dolandırıcı denir. ayırt edebiliyorsan ceza alsın yatsınlar . ama her hangi bir sebebten krizden tefeciden krediden vs gibi konulardan dolayı çekleri yazılanlara çıkan hapis cezasına bizim itirazımız.hapse girince alacaklı alacağını alabiliyormu sence zaten bizim gibi insanlar paramız olsa çeki öder ne onu ne kendimizi mağdur ederiz.yeni kısaca empatiyi falan geç o senin bahsettiğin insanlar bu siteye gelip vakit geçirmez. elma ile armudu lütfen sen karıştırma burda ikiside yok. burda hasbelkader ticaret yapma hatasına kapılan vede bu dönemde çek denen bir kağıda imza atıpta hayatının hatasını yapanlar var.en iyisi sen empati kur sen olsaydın bizim yerimizde

  25. borç için hapis………..ne demek ne anlama geliyor yazık… ama ülke gercekleri …borçlu olmak borcunu ödememek suçmu…

    • Sayın Mehmet Zafer ÇAĞLAYAN,

      Size açık bir çağrı yapıyoruz. Ticaret erbabı mağdurdur. Çek yasası mağdurları oluşmuştur.
      alacaklı ve borçlu tarafta mağdurlar çığ gibi çoğalmaktadır.
      Ekonomik krizin faturası KOBI lere ödetilmek istenmektedir.
      Buna dur deyiniz. Bize çek yasası mağdurlarına destek olunuz.
      Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne uygun bir çek yasasının çıkması için destek veriniz.

      Bizler internetde, özgür bloglar aracılığıyla toplanan çek yasası mağdurlarıyız. Adil bir çek yasası çıkmasını talep ediyoruz. Bu amaçla Sayın Mehmet Zafer ÇAĞLAYAN, Sadullah ERGİN, Kemal KILIÇDAROĞLU ve Ayşe ARMAN ‘a açık duyuru yapıyoruz. Bizim çağrımızı duyunuz.

      Çek yasası mağdurları ile ilgileniniz.

      KEMAL KILIÇDAROĞLU Kimdir ?
      İSTANBUL Milletvekili, Cumhuriyet Halk Partisi
      Kemal Kılıçdaroğlu, 17 Aralık 1948’de Tunceli Nazimiye’de doğdu. Babasının adı Kamer, annesinin adı Yemuş’tur. Ekonomist ve Maliyeci; Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi. Maliye Bakanlığı’nda Hesap Uzmanı, Gelirler Genel Müdürlüğü Daire Başkanı ve Genel Müdür Yardımcısı, Bağ-Kur Genel Müdürü, SSK Genel Müdürü olarak görev yaptı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Müsteşar Yardımcılığı görevini yürüttü. Hacettepe Üniversitesi’nde Öğretim Görevlisi olarak ders verdi. İş Bankası Yönetim Kurulu Üyeliğine getirildi. Değişik gazete ve dergilerde yayınlanmış çok sayıda makalesinin yanı sıra ayrıca üç kitabı yayınlandı. Ekonomik Trend Dergisi tarafından verilen “Yılın Bürokratı” ödülünü aldı. 22. Dönem İstanbul Milletvekili. Orta Düzeyde Fransızca bilen Kılıçdaroğlu, evli ve 3 çocuk babasıdır.

      MEHMET ZAFER ÇAĞLAYAN Kimdir ?

      ANKARA Milletvekili, Adalet ve Kalkınma Partisi
      Mehmet Zafer Çağlayan, 15 Kasım 1957’de Muş’ta doğdu. Babasının adı M.Salih, annesinin adı Muhlise’dir. Makine Mühendisi ve Sanayici; Gazi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi. Sanayici olarak çalıştı. 1987’de Ankara Sanayi Odası’na Oda Meclisi Üyesi oldu. 1989’da Ankara Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyesi, 1991’de Başkanvekili ve 1995’de Yönetim Kurulu Başkanı olarak, 2007’ye kadar bu görevini sürdürdü. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nde üç dönem Başkan Yardımcılığı görevinde bulundu. TOBB Ekonomi Teknoloji Üniversitesi ile Türkiye Ekonomi Araştırma Vakfı’nın Mütevelli Heyet Üyesi oldu. 60. Hükümet’te Sanayi ve Ticaret Bakanı olarak atandı. Hükümette yapılan değişiklikte, Devlet Bakanlığı görevine getirildi. İngilizce bilen Çağlayan, evli ve iki çocuk babasıdır.

      SADULLAH ERGİN Kimdir ?
      HATAY Milletvekili, Adalet ve Kalkınma Partisi
      Sadullah Ergin, 6 Temmuz 1964’te Hatay Antakya’da doğdu. Babasının adı Mehmet İsmet, annesinin adı Hatice’dir. Avukat; Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Hatay Vakıflar Bölge Müdürlüğü’nde kurum avukatı olarak çalıştı. Serbest avukatlık yaptı. Çeşitli dernek ve cemiyetlerde yöneticilik görevlerinde bulundu. Adalet ve Kalkınma Partisi Kurucu Üyesi oldu. 22. Dönem Hatay Milletvekili. 60. Hükümet’te Adalet Bakanlığı görevine atandı. İyi düzeyde İngilizce bilen Ergin, evli ve 3 çocuk babasıdır.

      Sayın Türkiye Büyük Millet Meclisi İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu üyeleri,

      Çek yasası nedeniyle insan hakları ihlalleri olmaktadır.
      -Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi açıkca ihlal edilmektedir.
      -Farklı mahkemeler farklı kararlar vermektedir.
      -Savunması bile alınmayan kişilere, sırf şikayet üzerine hapis cezası verilmektedir.
      -Cezaevlerindeki mağdurlar umutlarını yitirmektedir.
      -Mağdurlar haklarını arayamamakta, sinmektedirler.

      bize yardım ediniz. Adil bir çek yasası için destek veriniz.

      İnsan haklarıyla insandır. İnsan hakları hemen şimdi !

      Mehmet Zafer Üskül Başkan AK Parti Mersin
      Halide İncekara Başkanvekili AK Parti İstanbul
      Mehmet Ekici Başkanvekili MHP Yozgat
      Abdurrahman Kurt Sözcü AK Parti Diyarbakır
      Ayşe Jale Ağırbaş Katip DSP İstanbul
      Ahmet Koca Üye AK Parti Afyonkarahisar
      Kazim Ataoğlu Üye AK Parti Bingöl
      Mehmet Ocakden Üye AK Parti Bursa
      Murat Yıldırım Üye AK Parti Çorum
      Mithat Ekici Üye AK Parti Denizli
      Mustafa Ataş Üye AK Parti İstanbul
      Erdal Kalkan Üye AK Parti İzmir
      Fatih Arıkan Üye AK Parti Kahramanmaraş
      Ahmet Gökhan Sarıçam Üye AK Parti Kırklareli
      Kerim Özkul Üye AK Parti Konya
      Cemal Yılmaz Demir Üye AK Parti Samsun
      Ali Rıza Ertemür Üye CHP Denizli
      Çetin Soysal Üye CHP İstanbul
      Ahmet Ersin Üye CHP İzmir
      Malik Ecder Özdemir Üye CHP Sivas
      Akın Birdal Üye DTP Diyarbakır
      Şenol Bal Üye MHP İzmir
      Gürcan Dağdaş Üye MHP Kars

      Sayın Türkiye Büyük Millet Meclisi Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi Ve Teknoloji Komisyonu üyeleri,

      Çağdaş bir çek yasası için mağdurlara yardım ediniz. Türkiye bir ekonomik krizin etkisi altındadır. Suyu kesmek değil, suyun akışını arttırmak istiyoruz. İşletmeler çalışsın, işçiler maaş alsın istiyoruz. Karşılıksız çekin cezası hapis olmamalıdır.

      Adil bir çek yasası için yardım ediniz.

      Ekonomik krizi biz çıkarmadık. Ekonomik krizin kurbanı olmayı red ediyoruz.

      .
      Soner Aksoy Başkan AK Parti Kütahya
      Hasan Angı Başkanvekili AK Parti Konya
      Mahmut Mücahit Fındıklı Sözcü AK Parti Malatya
      Osman Coşkun Katip AK Parti Yozgat
      Ahmet Edip Uğur Üye AK Parti Balıkesir
      Kutbettin Arzu Üye AK Parti Diyarbakır
      Metin Kaşıkoğlu Üye AK Parti Düzce
      İbrahim Halil Mazıcıoğlu Üye AK Parti Gaziantep
      İsmail Katmerci Üye AK Parti İzmir
      Eyüp Ayar Üye AK Parti Kocaeli
      Bayram Ali Bayramoğlu Üye AK Parti Rize
      Hasan Ali Çelik Üye AK Parti Sakarya
      Afif Demirkıran Üye AK Parti Siirt
      Mustafa Cumur Üye AK Parti Trabzon
      Kayhan Türkmenoğlu Üye AK Parti Van
      Fazlı Erdoğan Üye AK Parti Zonguldak
      Tacidar Seyhan Üye CHP Adana
      Hüsnü Çöllü Üye CHP Antalya
      Ergün Aydoğan Üye CHP Balıkesir
      Mehmet Ali Susam Üye CHP İzmir
      Mehmet Şevki Kulkuloğlu Üye CHP Kayseri
      Mehmet Nezir Karabaş Üye DTP Bitlis
      Yılmaz Tankut Üye MHP Adana
      Cemaleddin Uslu Üye MHP Edirne
      Alim Işık Üye MHP Kütahya

      Sayın Türkiye Büyük Millet Meclisi Adalet Komisyonu üyeleri,

      Konuyu baştan beri biliyorsunuz. Çek yasası gecikmiştir. Çek yasası adil değildir. Borca hapis ayıptır.

      adil bir çek yasası için desteğinizi istiyoruz.

      Ahmet İyimaya Başkan AK Parti Ankara
      Hakkı Köylü Başkanvekili AK Parti Kastamonu
      Mehmet Emin Ekmen Sözcü AK Parti Batman
      İlknur İnceöz Katip AK Parti Aksaray
      Ahmet Aydın Üye AK Parti Adıyaman
      Zekeriya Aslan Üye AK Parti Afyonkarahisar
      Yılmaz Tunç Üye AK Parti Bartın
      Mehmet Tunçak Üye AK Parti Bursa
      Mehmet Salih Erdoğan Üye AK Parti Denizli
      Celal Erbay Üye AK Parti Düzce
      Veysi Kaynak Üye AK Parti Kahramanmaraş
      Ali Öztürk Üye AK Parti Konya
      İhsan Koca Üye AK Parti Malatya
      Mustafa Hamarat Üye AK Parti Ordu
      Yahya Akman Üye AK Parti Şanlıurfa
      Halil Ünlütepe Üye CHP Afyonkarahisar
      Turgut Dibek Üye CHP Kırklareli
      Ali Rıza Öztürk Üye CHP Mersin
      Rahmi Güner Üye CHP Ordu
      Ali İhsan Köktürk Üye CHP Zonguldak
      Hamit Geylani Üye DTP Hakkari
      Osman Ertuğrul Üye MHP Aksaray
      Metin Çobanoğlu Üye MHP Kırşehir
      Rıdvan Yalçın Üye MHP Ordu

      Kemal KILIÇDAROĞLU, Sadullah ERGİN, Mehmet Zafer ÇAĞLAYAN ve Ayşe ARMAN için bloglarımızda açık duyuru yayınlıyoruz. Yorum bırakarak destek olunuz. Özgür bloglarımız birer demokrasi okuludur.

      Intenet özgürlüktür. Bizi destekleyiniz. Blog larımıza yorum bırakınız.

      Adalet Bakanlığı konuyu çözmelidir.
      Maliye Bakanlığı tefecilerin ceza mahkemeleri aracılığıyla takip ettiği çeklerde vergi ve fatura kontrolü yapmalıdır.
      Ayşe ARMAN, arkadaşınız Deniz SEKİ ‘nin yaşadığı dramların çok daha fazlasını çek yasası mağdurları sürekli yaşamaktadır.
      Hukuk herkes için gereklidir.
      Karşılıksız çeke hapis anlamsızdır.
      Sanayi Bakanlığı konuya eğilmelidir. Hapis tazyiki ticareti öldürmektedir.
      Çek Mağdurları blogları adalet istemektedir.
      Sanayi ve ticaret bakanlığı ‘ndan destek istiyoruz.
      Profesör Hayri DOMANİÇ ve Profesör Adem SÖZÜER bunları savunmaktadır.
      Yargıtay başkanı Hasan GERÇEKER karşılıksız çeke hapisin kalkması gerektiğini söylemiştir.

      3167 16/1

      hk

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

