“Karşılıksız Çek” tartışmaları hukukcuları ikiye böldü. Birçok mahkeme infazları durduruyor !…


Karşılıksız Çek ’te infaz kaldırıldı!

Çek yasasının, TCK’ya uyumu sağlanmadığı için 31 Aralık 2008’de hükmünün kalkmasıyla ilgili yayınlarımız, kararlara yansımaya başladı. Birçok mahkeme infazları durduruyor

Çek yasasının 31 Aralık 2008 tarihi itibarıyla hükümsüz hale geldiği konusundaki tezleri gündeme taşıyan Takvim, bu konudaki gelişmeleri de takip etmeyi sürdürüyor. Ocak ayında yaptığımız haberlerden sonra binlerce hükümlü ve sanık mahkemelere başvurarak tahliye istemişti. Dünkü haberimizde de belirttiğimiz gibi tartışmalar hukukçuları ikiye bölmüş ve her mahkemeden farklı kararlar çıkmaya başlamıştı. Yargıtay’dan da bir içtihat çıkmaması karışıklığın sürmesine yol açıyor.

….

Takvim Gazetesi’nden alıntıdır. Yazının tümünü okumak için bu linke tıklayınız. http://www.takvim.com.tr/Ekonomi/2009/04/09/cekte_infaz_kaldirildi

Kasıt unsuru olmadıkca,  borçtan ötürü hapis cezası verilmesine karşıyız.  TCK ve Çek Kanunu arasındaki uyumsuzluklar neticesinde  “ilk kez karşılıksız çek verenlere ilişkin hapis cezası” geçerliğini yitirmiştir.  Hukukcular ve akademisyenlerin görüşü bu yöndedir.  Yüce Meclis ve Yüksek Yargı’ nın bu konudaki haksızlığı düzelteceğine inanıyorum.

Konuyu gündeme taşıyarak, destek veren Takvim gazetesi’ne teşekkür ederim.

Önerdiğim yazılar

49 responses to ““Karşılıksız Çek” tartışmaları hukukcuları ikiye böldü. Birçok mahkeme infazları durduruyor !…

  1. selam arkadaşlar.
    herkese af var çek e yok..ne kadar garip değilmi..bence bizi idareedenler böylece sadistlik duygularını tatmin ediyorlar..banka hortumlayanların 35 milyar dolarını bu millete ödettiler.ama çekten dolayı binlerce insanın yuvasının yıkılmasına,hapiste sürünmesine seyirci kaldılar..tabi biz herzaman sağılması gereken koyunlarız onlar için.ama şimdi kıvranıyorlar vergi toplamak için..çek cezalarının insanlardan çok devlete zararı var.hapisi duyan girişimciler ya yurt dışına yatırımı kaydırıyorlar ya da yatırım yapmıyorlar.yani hükümet kendi ayağına kurşun sıkıyor.herkese kolay gelsin.

    • karşılıksız çeke hapisde ısrar etmek, basit bir hukuki görüş ayrılığı değildir.

      doğrudan bir dünya görüşüdür. bu dünya görüşünün savunulmasıdır.

  2. malımızı gerçek değerine alsalar gene razıyız benim tefeciğe borcum vardı 20 milyar almış idim her ay 2000tl faiz verdim tam 15 ay yani 30 milyar daha sonra faizini bile veremes oldum ama adama faiziyle beraber 22.000ytl çek vermiş idim açık tarihli adam icraya koydu ve benim 100 milyarlık dükkanımı icracıyıda kafaya almış 50 milyar yazdırdı satış günüde hiç kimse alıcı çıkmadığından yüzde 40 dan 20 milyara dükkanımı aldı ve şu anda oradan ayda 3.750tl kira alıyor arkadaşlar adalet bumu o dükkan benim elimde olsa idi kira verseydim herkese borcumu sırayla verirdim hiç kimse mağdur olmazdı yani benim dükkanım tefeciğe peşkeş çekildi devletde buna aracı oldu ben şimdi borçlarımı nasıl ödeyeyim param yok ki hakkımı nasıl arayayım.lütfen bana hakıl verin.

    • kardeşim hala uyanmadınmı..hükümet tefecilere çalışıyor.islami maske altında bu daha kolay oluyor.

  3. bulent aslan arkadaş bende aynı fıkırdeyımmmmm

  4. devlet mılletı bu cek de hapıs varmı yokmu meselesıyle uraştırıcana bır cozum bulsun , aslında bır cozumu de var oda şöyle; devlet bu ınsanların madurıyetlerının temelıne ınmelı örnegın hali hazırda bir işletmecı düşünün işletme iflas etmiş bu adam borclanmıs pekı bu adamın sicilı bozuldugu ıcın borcunu kredı alarak odeyemeyecegıne gore nerden fınansman bulucakda odeyecek işte burada devlet icraya düşmüşolan ınsanlardan yeterlı ıpotek alarak ve kredı verecek ve şart koşucak bır işci daha alacak ve calıstırıcaksın dıye kredının asıl faızınıde ortadan kaldırıp yanı temerrut gıbı vs lerı ortadan kaldırıp makul bır fıyatta anlaşarak alacaklıya odeyecek ve borcluya bır odeme planı sunucak hem kişi kazanacak hem ekonomı bunun baska yolu yok

  5. mağdur arkadaş eşinız cekı ımzalıyansa gercek kışıdır imzalıyan suclu o kadar

  6. kardeşim tekstille uğraşıyordu 2 fabrikası yanında çalışan 800 kişi vardı..1,5 yıldır karşılıksız çekten cezaevinde yatıyor..2 kez son yasalara göre ..sakarya 1. ağır cezayı emsal göstererek tahliyesini istedi…cevap red…. eşi ve çocukları madur…annemiz üzüntüden yataklara düştü….üstelik eşinden de ayrılma durumu ortaya çıktı…ne iş kaldı ne aile ..üstelik eli kolu bağlı çek yasasını bekliyor..adalet bunun neresinde…baştakilerin yakınlarının başına böyle bir şey gelseydi, özel yasa ile hemen sonuçlanırdı…….umarım kısa zamanda bir çözüm bulunur.

  7. benım eşim şirket sahibi iken , şirket çekinden hatır çeki verdi ve şu anda bizde çok sıkıntıdayız biz şimdi tüzel kişimi olmuş oluyoruz , ben bu tüzel kişi olayını anlayamadım ,aydınlatırsanız sevınırım arkadaşlar

  8. yasal boşluk deyip duruyolar bazı mahkemeler karar alıyo bazıları almıyo bunasıl iş hepimiz aynı yasayıpaylaşmıyoyuz kardeşim 4aydır içerdeçocukları rezil oldu millet dolandırıyo elini kolunu sallaya sallaya geziyo biz borcumuzu ödeyemedik diye içerde yatıyoz geçen zaman boşa geçiyo iş yeri dağıldı kardeşime bile para yatıramıyorum borcu nasıl kapatalım lütfen bu yasayı artık düzeltin herkes dolandırıcı değil biri artık sesisimizi duysun boşlukta bi madde ne olacak bilmiyorum sabrımız artık tükendi medya lütfen bu konulara daha fazla yer verin sesimizi duyurun lütfen

  9. dilekce orneği ve gerekcelı kararı rıca edlım aslıyemı ağır cezamı

  10. arkadaşlar ammadan olumsuz oldunuz .ben 15 gün önce bursadan bir tutuklamam vardı itiraz edip sakarya ve bileçik mahkemelerini örnek vererek bir dilekçe avukatımızla bereber yazdık dün olumlu geldi ve tutuklamam kalkdı bugün rahatça dolaşıp para kazanıp borcumu ödeyeceğim yapmanız gereken şey cezayı hangi mahkeme vermisse orayı itiraz edin ek karar çıkarıp kaldırıyorlar.zaten yargıtay da olanları devletimiz af edeçek merak etmeyin bizi hapse atarak kimsenin eline birşey geçmez bıraksınlar çalışıp borcumuzu ödeyelim.ozaman herkes borçlu neden sadece çek kesenleri bankalara herkesin borcu var

  11. murat aslan arkadaş gercek kişisın bende aynı senın gıbıyım ve aranıyorum

  12. arkadaşlar ben imza yetkilisiydim bir sirkette ne ortagım nede hisedarım ben tüzel kişimi olyorum bana biri cevap versin?

  13. bılecıkde infazı durdurmuş dıyorsunuz acaba infaz durdurma işlemı tuzel kışılığemı gercek kışılığemı yapılmış

  14. can atak sen içeri girme kardeşim dışardayken bu kadar üzülüyosun orda kahrolursun ben umursamıyorum senin kadar dışarda hayatım o kadar iyi değil çünkü

  15. bıtsın artık bu işkence devlet bankaları kredı acsın uzun vadelı oradan aldığımız paraları devlete yatıralım bızı devlet arıyorsa devlete yatıralım alacaklılarda su içsın cezayı kaldır ipotek vereyım olmaz kefıllı senet vereyım olmaz al sana su dıyelım serefsız 4 ay onceden cekı yazdır sonrada paramı verde iflas ettır devlet bankalarına mail atalım bızım gıbıler için belkı kredı cıkarırlar veya devlet odeme için 3 taksıt yapıyor banka faizınle 10 yıl taksıt yapsın odıyelım devlete borcumuzu

  16. bıtsın artık bu işkence devlet bankaları kredı acsın uzun vadelı oradan aldığımız paraları devlete yatıralım bızı devlet arıyorsa devlete yatıralım alacaklılarda su içsın cezayı kaldır ipotek vereyım olmaz kefıllı senet vereyım olmaz al sana su dıyelım serefsız 4 ay onceden cekı yazdır sonrada paramı verde iflas ettır devlet bankalarına mail atalım bızım gıbıler için belkı kredı cıkarırlar veya devlet odeme için 3 taksıt yapıyor banka faizınle 10 yıl taksıt yapsın odıyelım devlete borcumuzu

  17. ya ınsanın bir kere işi ters gıtmesın devlet bankaları kefıllı kredı versın o parayıda devlette verelım borcumuz kalksın kredı uzun vadelı tutulsun artık duzgun calışalım avukata vekalet vermek için notere bıle gıdemıyoruz doktora gıdemıyoruz

  18. ya arkadaşlar ınfazı olmıyan aranmıyan arkadaşlardan komıte kurup veya maiillerle devlet bankalarına ulaşıp bızım durumda olanlar için kredı ıcın mucadele edelım

  19. beyoğlundan infaz durdurma alan varmı arkadaşlar

  20. ya şimdı avukatımla goruştum beyoğlu ıkı tane infaz durdurma vermış ama yanlışlık yaptık dıye şimdıde yenıden tutuklama cıkarmışlar

  21. çek teki hapislik bir sefere mahsus kalkacanı duydum ve yeni yasa cıkacak yeni yapılanma olacak diye şu an yeni ceza evinden çıktım ne olacak bilmiyorum bana yardımcı olursanız sevinirim saygılarımla.

  22. NASIL ADALET BU NE YAPILMAYA ÇALIŞILIYOR KANUN ÇIKARIYORLAR KANUNU YERİNE GETİRMİYORLAR 31 12 2008 DE ÇEKLERDE HAPİS CEZASI KANUNU SONA ERİYOR BÖYLE BİR KANUN YOK AMA HALEN ARANIYORUZ HALEN ÇOCUKLARIMIZDAN AYRI KALIYORUZ İFLAS ETTİĞİMİZ YETMEZMİŞ GİBİ BİRDE AİLEMİZDEN ÇOCUKLARIMIZDAN AYRI YAŞIYORUZ BEN ŞAHSEN 6 AYDIR EVDEN DIŞARI ÇIKAMIYORUM DÜŞÜNÜYORUM CEZAEVİNE GİRSEYDİM ŞİMDİ CEZAMIN YARISINI YATMIŞTIM ALLAH HERKESE SABIR VERSİN İNŞALLAH ADELET TECELLİ EDECEK

    • hiç olmassa hanımın dırdırını dinlemiyorsun özcan kardeş, ben neyapayım sabah kalkıyouruz hanımdan fırça, akşam yatana kadar. üçlü koltuğun ortası göçtü, yatağımıza hasret kaldık. Evde dualım diyoruz rahat yok, teslim olalım diyoruz müsade etmiyorlar günde iki lostral alıp idare ediyoruz. Artık kendimize üzülmüyoruz, etrafımızdakileri üzdüğümüze üzülüyoruz.
      allah sabır versin hepimize

  23. eşim 6 aydır içerde çek yüzünden yatıyor 5 yaşında oglum var ortada kaldık ev sahibi evden çıkardı şimdi sıgıntı gibi kendi ailemle yaşıyorum oglum hergece babam gelsin çok özledim diye aglıyor insanlar adam öldürüyor kaçakçılık yapıyor 1 yada 2 ay sonra çıkıyorlar bu nasıl kanundur nasıl adaletsizliktir böyle hakim ret kararı verdi mahdur olan asıl cezayı ceken bizleriz aylardır perişan olduk yukarıdakiler onlara acımıyorsanız çocuklarımıza acıyın onlar için bişeyler yapın

  24. ben masumum hakim bey ! :))

  25. sabıka kaydı alırken ortaya çıktı. 2004 yılında hakkımda karşılıksız çek ‘den ötürü para cezası ve hapis kararı çıkmış.

    arkadaşıma sordum. evet GBT ‘de çıkıyor 😦

    bunca zaman nasıl yakalanmadım, oda ayrı bir hikayedir.

    2005 yılındaki şartlı tahliyeden yararlanabilirmiyim. İşe girecek idim, orayada giremiyorum şimdi.

    eski işim, maaş veremediği için çıkardı.

    2002 yılına kadar imza yetkilisi olarak çeklere imza atıyordum. O şirketde kapandı, patronlar yok ortada.

    ne yapmam gerekiyor ?

  26. Yargısız infaz olmaz.Ekonomik sebeblerden dolayı kimsenin özgürlüğü kısıtlanamaz.Bu kuralların hepsi çek infazında hiçe sayılıyor üstelik 30/12/2008 itibariyle hükmünü kaybetmiş bir yasa olduğu halde.Amaç avrupaya görüntü ekonomik suça hapis yok para cezası var hesabı Sen herkezin bildiğini bilmiyomusun parası olsa adam çekini öder biliyosunda takiye yapıyosun göz boyuyosun Avrupayı yalanlarla kandırmak size ne kazandırır bilemem ama şu gerçek birgün bu yalanlar biter içerde kendi gerçeklerinizle başbaşa kalırsınız sonunda allah büyük

  27. merhaba arkadaşlar bende çek maduru bir bayanım.ben bugun mahkemeya dilekçe verdim beraat için red cevabı geldi.söylenene göre af çıkacakmış buna gerek kalmayacakmış…avukatım öyle söyledi.bende aylardır kaçak yaşıyorum 1,5 yaşında kızım var.çok maduruz. ne ekmek var, ne ev,yuva var ve nede çalışabiliyoruz.kızıma süt bile alamıyorum.bu kanunu çıkarmakta yetkili olanlar benim gibi milyonlarca aile madurken siz yatağınızda rahat uyuyabiliyormusunuz….

  28. MERHABA; BENİM EŞİMDE 5 AYDAN BERİ CEZAEVİNDE . CEZAEVİNDE DE NE OLUYO ÇEKİN KARŞILIĞI ÖDENEBİLİYOMU ? AKSİNE DAHA FAZLA EKLENİYOR. BU YASA GERÇEKTEN ÇIKICAKMI? ÇOK MERAK EDİYORUM. BENİM YARDIM EDENİMDE YOK. TEK BAŞIMA HİÇ BİRŞEY YAPAMIYORUM.

  29. burası türkiye

    demekki alacaklınız
    çok aferdersiniz
    tam bir .şrfszmş…

    anasını satayım ne iştir ankarada affet istanbulda yakala izmirde bırak gitsin dalga geçiyorlar sanki
    yokmu yürekli bir hakim savcısı bu memlektin
    açıklama yapsın…

    ADAM BURAYA BİLE MESAJ YAZARKEN AĞLIYOR GİBİ(CAN ATAK)
    RTE.SEN OLSAN YADA AYLENDEN BİRİ OLSA
    ŞİMDİ BİN TANE AF ÇIKARMIŞTIN

    O KADAR EREKMİSİN RTE
    HADİ KALDIR DOKUNULMAZLIĞIDA
    GÖRELİM BOYUNUZU
    BAKALIM DIŞARDA KAÇ TANE VEKİLİN KALIYOR
    ZERRE KADAR ERKEKLİĞİN VARSA
    KALDIRISIN DOKUNULMAZLIĞI
    SİZEDE BİRAZ DOKUNSUNLAR…
    SIKAR DEYİLMİ
    HA BU ARADA BEN ÇEK MEK MAĞDURU DEĞİLİM

    AMA

  30. arkadaşlar benimde babam 13 aydır ceza evinde ailecek çok zor durumdayız

    ve 1 senesini doldurdugu halde açık ceza evi hakkı yok bunu öğrendik

    50.000 ytl üzerinde ise karşılıksız çek miktarı

    açık ceza evine geçilemiyor

    tecavüzcü katiller geçiyor

    ama karşılıksız çek sahipleri geçiyor

    bu nasıl iştir?

  31. 15 gun ınfazlar durdurulsun cocuğumu ozledım

  32. ya barı 15 gun gecıcı olarak ınfazlar durdurulsun cocuğumu özledıımmm

  33. beynım uyuştu artık

  34. af maf yok boşuna hersabah bismillah dıyoruz inşallah dıyoruz ama af maf yok

  35. işlerım bozulana kadar 2003 yılına kadar malıyeye ssk ya bağkura 1 tl borcum yoktu işler bozulunca herkes vur dahada duşsun ılk cek yazılması tartıştığim kışı 4 adet cekı cekın odeme gunune 4 ay varken yazdırdı ve 10 gun ıcınde nasıl odersın 4 cek yazılınca bankalar butun kredılerı durdurdu butun bankalara 89 a 1 i yolladılar iş yaptığım yerlere 89 a 1 ı yolladılar hıc bır yerden mal alamadımda satamadımda elektrık muhendısıyım hapıs cıkınca hıc bır yerde calışamıyorum buro acamıyorum tamamen bıttım

  36. 7 aydır onun bunun yanındayım bıttım cocuğumu ozledım artık intıhar bıle edebılırım herşeyım bıttı calışıp ödıyeyım dıyorum hayır olmaz dıyorlar devlet alacağinı taksıtlendırme yapsın bızden tahsıl etsın her şeye af var bırakın calışıp devlette vereceksek cek mıktarı kadar parayı verelım elektrık muhendısıyım devlet kamuda calıştırsın her ay maaşın yarısını devlet alacağı olarak alsın cebımde 350 krş var artık herşey bıttı

    • arkadaşım, sabır edeceğiz.

      kararlı şekilde mücadelemizi sürdüreceğiz. Bu durumun anlamsızlığını elimizin uzandığı her yere duyuracağız.

      • ne sabırı kalmadıkı calışamıyorum calışabılsem her tarafta gbt var sağolsunlar polısın jandarmanın işi bızı yakalamak onlarda işlerını yapıyorlar cekın karşılıği devlete borcluyuz yapsın 24 ay vade 48 ay vade faızınıde koysun odıyelım borclu olduğum kışı nakıt isterım dıye tutturdu kefıllı senet vereyım kefıl ıcra daıresınde taahhutname ımzalasın dıyorum hayır olmaz nakıt isterım dıye tutturdu zamanındada trılyonluk alışverış yaptığım kışı abı dıye hazırolda beklerdı hayat

  37. bugün beyoğlu infazı durdurmaları için verdığim dilekceyı reddettı

    • asliye ceza / ağır ceza hangisi ?

      aslında fazlada önemli değil. Mahkemeler genel olarak varolanı sürdürmeyi seçiyorlar.

      Bu iş bir gün bitecek. Bittiği gün,
      Sakarya başta olmak üzere beraat veren hakimlerin ellerini öpmek gerekiyor.

      geçmiş olsun.

      • bılmıyorum avukatım verdı bugun öğrendı şimdı ıtıraz dılekcesını yazıp verıcem dedı infazın durdurulması lazım dıyor ama tum umudum bıttı itırazdada bırsey cıkmaz

  38. Sayın Milletvekilim,

    KARŞILIKSIZ ÇEK KONUSU YENİDEN SORGULANMALI VE ÇAĞDAŞ, ADİL BİR ÇÖZÜM BULUNMALI.

    Zor duruma düşen iş adamları, esnaflar her gün mahkeme kapılarında bekliyorlar. Mahkûm olanların bir kısmı ya kaçak yaşıyor, ya da içerdeler. Aileler perişan. Peki, bu insanlar bütün bunları hak ettiler mi? Çeki her karşılıksız çıkan insan suçlu mudur? Adalet, dolandırma kastı olanla, iyi niyetine rağmen zor duruma düşenleri ayırt edecek imkâna sahip mi?

    3167 sayılı yasa ,suçta kast unsuru aramamakta, hangi nedenle olursa olsun çeki karşılıksız çıkanları mahkûm etmektedir.1995 yılından itibaren üç kez bu yasa iptal istemi ile Anayasa Mahkemesinin önüne geldi. Anayasa Mahkemesi bütün bu iptal istemlerini çek bir senet(akit, sözleşme ) değildir gibi hukuk dışı gerekçelerle ret etti. Bunun üzerine Prof. Dr. Hayri Domaniç ünlü makalesinde Anayasa Mahkemesi’nin AĞIR ŞEKİLDE hatalı olduğunu yazdı ve Kur’andan örnek vererek şöyle dedi: KUR’AN-I KERİM’in AHZAP Suresinin 72. Ayeti diyor ki;
    İnsan ZALUMEN CEHULA yani İNSAN ÇOK ZALİM ve ÇOK CAHİLDİR.
    Anayasa mahkemesi kararlarını HAŞİM KILIÇ’IN muhalefet oyu ile ve çoğunlukla vermiştir.
    Bu yasa AKP döneminde düzenlenmiş bir yasa değil. Ama bu adaletsizliğe son verecek olan AKP olmalı.

    Bugün, belirlenen sürede 31.12.2008 tarihine kadar uyum yasası çıkarılamadığı için mahkemelerin bir bölümü karşılıksız çeklerden beraat kararı verirken çoğu mahkûmiyet vermektedir. Prof.Dr. Adem Sözüer’in ve Sayın İyimaya’n bu konu ile ilgili açıklamalarından sonra umutlar mahkemelere bağlanmıştı. Şimdi ise bir kargaşa yaşanmaktadır. Ancak önemli olan bir şekilde gerçekleşecek af değil, yasadaki adaletsizliğin giderilerek adil bir çek yasasına kavuşmaktır. Bunu için yapılması gereken siz milletvekillerinin 3167 sayılı yasada küçük bir değişiklikle, bu suçu kasta bağlamak ve basit yargılama yerine karşılıksız çek suçlarını genel yargılamaya tabi tutmaktır.
    3167 sayılı çek yasasına kast unsuru ilave edilir ve genel yargılama usulüne geçilirse mevcut çek mahkumları özgürlüklerine kavuşur ve yargıdaki davalar da düşer. Bundan böyle de kötü niyetle, ya da dolandırma kastı ile çek keşide edenler yeni yasaya göre adil bir yargılamaya tabi olurlar.
    Siz değerli vekillerimizden acil adalet bekliyoruz.

    • adalet istiyoruz.

      —————————
      bir umudumuz sizdeydi sayın Kılıçdaroğlu.
      oysa son dönemde medyadaki demokrasi tartışmaları içinde hep sizi görmüştük,
      size bu tavrınızdan dolayı “gandi kemal” bile dedik
      umutlarımızı karartmayınız
      çek mağdurları ilginizi bekliyor

      insan haklarıyla insandır.

      insan hakları hemen şimdi

      Sayın Kemal KILIÇDAROĞLU ; küresel ve yerel çıkar odaklarının baskısı ile ezilen çek mağdurları yardım istiyor. Çek Mağdurları sizi bekliyor.

      Çek Mağdurları, Burhan İŞCAN ve Av. Rahmi OFLUOĞLU sizi ziyaret ettiklerinde konu ile ilgilenme sözü vermiştiniz.

      Sözünüzü tutmanızı bekliyoruz.

      —————————————-
      Sayın Adalet Komisyonu üyeleri,

      Çağdaş bir çek yasası gerekmektedir.

      Durumu bilgilerinize sunarız.

      Ahmet İyimaya Başkan , Adalet ve Kalkınma Partisi, Ankara
      Hakkı Köylü Başkanvekili , Adalet ve Kalkınma Partisi, Kastamonu
      Mehmet Emin Ekmen Sözcü , Adalet ve Kalkınma Partisi, Batman
      İlknur İnceöz Katip , Adalet ve Kalkınma Partisi, Aksaray
      Ahmet Aydın , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Adıyaman
      Zekeriya Aslan , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Afyonkarahisar
      Yılmaz Tunç , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Bartın
      Mehmet Tunçak , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Bursa
      Mehmet Salih Erdoğan , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Denizli
      Celal Erbay , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Düzce
      Veysi Kaynak , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Kahramanmaraş
      Ali Öztürk , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Konya
      İhsan Koca , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Malatya
      Mustafa Hamarat , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Ordu
      Yahya Akman , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Şanlıurfa
      Halil Ünlütepe , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Afyonkarahisar
      Turgut Dibek , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Kırklareli
      Ali Rıza Öztürk , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Mersin
      Rahmi Güner , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Ordu
      Ali İhsan Köktürk , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Zonguldak
      Hamit Geylani , Üye, Demokratik Toplum Partisi, Hakkari
      Osman Ertuğrul , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Aksaray
      Metin Çobanoğlu , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Kırşehir
      Rıdvan Yalçın , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Ordu

      ———————————————–
      Sayın Anayasa Komisyonu üyeleri, sizlerden çağdaş bir çek yasası için çalışmalarınıza devam etmenizi rica ediyoruz.,

      Burhan Kuzu Başkan , Adalet ve Kalkınma Partisi, İstanbul
      Güldal Akşit Başkanvekili , Adalet ve Kalkınma Partisi, İstanbul
      Ayşe Nur Bahçekapılı Sözcü , Adalet ve Kalkınma Partisi, İstanbul
      Ayhan Sefer Üstün Katip , Adalet ve Kalkınma Partisi, Sakarya
      Mehmet Daniş , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Çanakkale
      Mahmut Durdu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Gaziantep
      Hacı Hasan Sönmez , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Giresun
      Haydar Kemal Kurt , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Isparta
      Mevlüt Akgün , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Karaman
      Hasan Kara , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Kilis
      Hüsnü Tuna , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Konya
      İsmail Bilen , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Manisa
      Enver Yılmaz , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Ordu
      Suat Kılıç , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Samsun
      Mustafa Çetin , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Uşak
      Atila Emek , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Antalya
      Mehmet Ali Özpolat , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, İstanbul
      Atilla Kart , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Konya
      Şahin Mengü , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Manisa
      İsa Gök , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Mersin
      Aysel Tuğluk , Üye, Demokratik Toplum Partisi, Diyarbakır
      Süleyman Nevzat Korkmaz , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Isparta
      Faruk Bal , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Konya
      Behiç Çelik , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Mersin

      ————————————————

      Sayın İnsan Hakları İnceleme Komisyonu üyeleri,

      çek yasası nedeniyle insan hakları ihlalleri yaşanmaktadır. Çek yasasına katkılarınızı bekliyoruz.

      Mehmet Zafer Üskül Başkan , Adalet ve Kalkınma Partisi, Mersin
      Halide İncekara Başkanvekili , Adalet ve Kalkınma Partisi, İstanbul
      Mehmet Ekici Başkanvekili , Milliyetci Hareket Partisi, Yozgat
      Abdurrahman Kurt Sözcü , Adalet ve Kalkınma Partisi, Diyarbakır
      Ayşe Jale Ağırbaş Katip DSP İstanbul
      Ahmet Koca , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Afyonkarahisar
      Kazim Ataoğlu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Bingöl
      Mehmet Ocakden , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Bursa
      Murat Yıldırım , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Çorum
      Mithat Ekici , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Denizli
      Mustafa Ataş , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, İstanbul
      Erdal Kalkan , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, İzmir
      Fatih Arıkan , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Kahramanmaraş
      Ahmet Gökhan Sarıçam , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Kırklareli
      Kerim Özkul , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Konya
      Cemal Yılmaz Demir , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Samsun
      Ali Rıza Ertemür , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Denizli
      Çetin Soysal , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, İstanbul
      Ahmet Ersin , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, İzmir
      Malik Ecder Özdemir , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Sivas
      Akın Birdal , Üye, Demokratik Toplum Partisi, Diyarbakır
      Şenol Bal , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, İzmir
      Gürcan Dağdaş , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Kars

      ————————————————-

      Sayın Sanayi ve Ticaret komisyonu üyeleri,

      Türk Ticaret hayatı çek yasası aksaması nedeniyle darbe almaktadır. Bir hukuk depremi yaşanmaktadır.

      Soner Aksoy Başkan , Adalet ve Kalkınma Partisi, Kütahya
      Hasan Angı Başkanvekili , Adalet ve Kalkınma Partisi, Konya
      Mahmut Mücahit Fındıklı Sözcü , Adalet ve Kalkınma Partisi, Malatya
      Osman Coşkun Katip , Adalet ve Kalkınma Partisi, Yozgat
      Ahmet Edip Uğur , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Balıkesir
      Kutbettin Arzu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Diyarbakır
      Metin Kaşıkoğlu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Düzce
      İbrahim Halil Mazıcıoğlu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Gaziantep
      İsmail Katmerci , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, İzmir
      Eyüp Ayar , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Kocaeli
      Bayram Ali Bayramoğlu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Rize
      Hasan Ali Çelik , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Sakarya
      Afif Demirkıran , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Siirt
      Mustafa Cumur , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Trabzon
      Kayhan Türkmenoğlu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Van
      Fazlı Erdoğan , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Zonguldak
      Tacidar Seyhan , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Adana
      Hüsnü Çöllü , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Antalya
      Ergün Aydoğan , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Balıkesir
      Mehmet Ali Susam , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, İzmir
      Mehmet Şevki Kulkuloğlu , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Kayseri
      Mehmet Nezir Karabaş , Üye, Demokratik Toplum Partisi, Bitlis
      Yılmaz Tankut , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Adana
      Cemaleddin Uslu , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Edirne
      Alim Işık , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Kütahya

      ********

      Kemal KILIÇDAROĞLU, Sadullah ERGİN, Zafer ÇAĞLAYAN ve Ayşe ARMAN için açık mektup kampanyamıza destek veriniz. Çek yasası nedeniyle yaşanan insan hakları ihlallerinin durdurulmasını talep ediyoruz.

      ****

      Yaşasın tam bağımsız ve adil Türk Yargısı !
      Yaşasın tam bağımsız Türkiye !
      Yaşasın demokrasinin bekçisi, bağımsız Türkiye Büyük Millet Meclisi !

      insan haklarıyla insandır. İnsan hakları hemen şimdi !

      ***

      Bu bir “sivil direniş” dir. TC Anayasası ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinden doğan haklarımızın, örgütlü olarak kullanılmasından ibaretdir.
      Bu bir “yurttaş hareketi” dir. Benzerleri Türk tarihinde yaşanmıştır : Tramvaycılar grevi, İpek işcileri grevi, Paşabahçe grevi, Askeri mahkemelere direnen anneler, Bergama köylüleri direnişi

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

