70 bin mağdur yardım bekliyor. “Zor durumdayız ama dolandırıcı değiliz. İnsaf!”


70 bin mağdur yardım bekliyor.  “Zor durumdayız ama dolandırıcı değiliz. İnsaf!”

Kriz yüzünden ödenemeyen çekler, esnafa cezaevi yolunu açtı. Kuru ekmeye muhtaç esnaf, yardım bekliyor. “Zor durumdayız ama dolandırıcı değiliz. İnsaf!” diyorlar. 70 bin mağdur yardım bekliyorlar.

Başbakanım, çek çektiriyor. “Kötü niyet iyi niyet”derken, üç kağıtçı ile zor durumdaki esnaf birbirine karıştı. Çek işi düğüm oldu. Kanun bile ne yapacağını bilemez hale geldi. Bazı illerde çekini ödemeyen cezaevine girerken, bazı illerde para cezasıyla serbest kalıyor. Kimi esnaf “Kriz yüzünden ödeyemedik” diye feryat ederken. Elinde çeki patlayan esnaf ise “Benim hakkımı yiyen. Daha beter olsun .Cezaevi yetmez” diyor. Başbakanım, bu işe bir çare. Zor duruma düşüp ödeyemeyenle, üç kağıt yapıp ödemeyenleri ayırt edecek bir sistem lazım. Adamın parası yok ne yapsın? Çek yazdı diye, cezaevine giriyor. Bunun kime yararı var? Borç ödenmediği gibi, 1-5 yıl arasında bir iş adamı cezaevinde, üretim durmuş, boşu boşuna yatıyor. Vergi borcunu ödemeyene ise hapis yok! SSK borcunu ödemeyene hapis yok! Çek yazıp ödemeyeni at cezaevine. Başbakanım, esnafın en büyük kanayan yarası çek. Bu olayın çözülmesi gerekir. Bazı illerde çek ödemeyene hapis verilirken, bazı illerde serbest kalması nasıl izah edilebilir? Kanun her il için aynı işlemez mi? Çek yasası kafaları karıştırdı, her mahkemeden farklı karar! Çek yasasının TCK’ya uyarlanmaması hukukçuları da böldü. Karşılıksız çeke bazı mahkemelerde beraat, bazılarında ise hapis kararları çıkıyor. 70 bin dava çözüm bekliyor.

Şok , Bengüç ÖZERDEM


Yazının tümünü Şok gazetesinden okumak için bu linke tıklayınız. Konuya ilgi göstererek gündeme taşıyan Bengüç ÖZERDEM ve Şok gazetesi yöneticilerine teşekkür ediyorum.

Bu adaletsizlik bir gün bitecektir.  Cesur kararlarıyla bu yolu açan hakimlerimiz ve destekleyen medya üyeleri  katkılarından dolayı derin dostlarımız olarak kalacaktır.

Önerilen yazılar

12 responses to “70 bin mağdur yardım bekliyor. “Zor durumdayız ama dolandırıcı değiliz. İnsaf!”

  1. Adalet her ne kadar maddiyata karşı maneviyatı korumak için var olsada bazen kantarın topu kaçıveriyor.
    Nazımlar sürgüne;menderesler ipe gönderiliyor.
    Zamanla itibarları iade edilsede çalınan hayatların hesabını kimse vermiyor.
    YAPMAYIN BUNU ARTIK
    Kendi insanınıza zulüm edip kendinize düşman etmeyin
    Paramız yok diye sesimizi kimse duymuyor.
    Öldükten sonra itibar kar etmiyor.
    Susma sustukça sıra sana gelecek derlerdi
    Tek suçumuz bu işte
    SUSTUK
    Ama davulun sesi artık uzaktan gelmiyor

  2. ben bu işi çözemedim çözebilen varsa gelsin .Millet dolandırıcı ama dışarda biz borcu ödeyemedik dolandırıcı vasfıyla içerde . Ne adelet ya biri lütfen sesimizi duysun artık güç kalmadı. hangisine içim acısın Allah bizimgibi mağdurların yanında olsun artık lütfen sesimizi duyun ne ocaklar söndü ne yuvalar yıkıldı ne çocuklar babsız büyüdü devlet artık bi şey yapsın lütfen izin verin çalışalım.borcumuzu ödeyelim normal insanlar gibi yaşayalım.

  3. arkadaşlar ne affı ya kartal daha 30 nısanda bıle hapıs cezası verıyor GERCEKTEN INANIYORMUSUNUZ AMA UMUT YAPACAK BAŞKA ŞEY YOK MECBUREN INANIYORSUNUZ

  4. Merhaba madur arkadaşlar.bende her sabah bir umutla çekmadurlarına bir aff haberi beklerken bugun 4:45 ee kadar madur bir anneydim.31.04.2009 sabahı saat 8:30 infaz memurları kendi evim olmadığından ailemin evinde uykuda yakaladılar beni.çok komik dolaba saklandım buldular tabii..saat 9:00 da devlet hast.götürdüler.sonrada asayiş şubeye.en acı olan ne biliyormusunuz.senin yaşadığım psikoloji bile solda sıfır kalıyor.1,5 yaşında bir kızım var memur arkadaşlar beni götürürken anneee anneee diye ağlaması beni çok derinden yaraladı.yaşlı annecim ne bilsin polislere yalvardı aff çıkacak evladım bırakın yaşlı babacım yalvarır.arkamdan hepsi yere yığılıp ağladılar.bırakmak mı gitmek mi zorrrr.bir anneye ne zor bilemezsiniz.polis arkadaşlar nezerate atmadılar beni saat 04:45 ee kadar şubede kaldım.canım kız kardeşim babam ve eşim hepsi krizden dolayı işsiz ama benim için gitmişler tefeciye olan 26.000 TL lik borç için pazarlığa oturmuşlar.ve biraz nakit bulmuşlar geri kalana senet yapmışlar babacımın üstüne.bu parayı çok zor şartlarda ödemek belkide aç kalmak uğruna ödemek zorundayız.bu arada size söylemek istediğim bu başımızdaki hükümet inanın.en iyisi.ama adalet bakanlığı zayıf çalışıyor.ama ben yine de başbakanımıza ve hükümete kırgınım bana böyle zor bir günü yaşattığı için neden çıkmıyor yeni yasa.ama şu bir gerçek borçluda alacaklıda bu memleketin vatandaşı hükümet kimseye torpil geçemez seni salıverirken tabiki alacaklı haklarınıda koruyacak.ödeme şansınız varsa ödeme yolları arayın ama yoksa herşeyi bırakın ev çoçuk kaçın ama iyi saklanın.ben kul hakkından bugun kurtuldum.şimdi çok çalışıp borcumuzu ödeyecez.inşallah benim gibi madurlarda kurtulur.sizlere de dua edeceğim.ALLAH yardımcınız olsun.

  5. ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN

  6. selam arkadaşlar bu çek kanunudegiştirmek istemiyen çok avukat var bunlara benim avukatımda dahil avktlr degişmemesi için bastırıyo cesaretli hakimlere ihtiyaç var tabiki alıcaklıda magdur ama bizi ceza evine atmakla para ödenmiyor İNŞALLAH ALLAHIN İZNİYLE kanunda bize yardım edicek

  7. Merhaba. Elbette mağdur ve dolandırıcı ayrılmalı. İtalyada iş yaptığım bir firma geçen yıl iflas etti ve pekçok çekini ödeyemedi. Fakat Avrupa yasalarına göre çekte hağis cezası olmadığı için adam devlet borçlerını yapılandırdı. Ceza olarak da ticaretten men edilid ama hapis yok. Ülkemizde de bu uygulamanın biran evvel düzeltilmesi lazım.

  8. 3167 sayılı yasayla ilgili 31.12 2008 tarihinden sonra yargıdayda alınmış bir iştahat kararı varsa lütfen bize burdan bilgi verin.

  9. merhaba benimde eşim içerde ve çok zor durumdayız artık bizimde dayanacak gücümüz kalmadı lütfen artık çıkarın şu yasayı çekten kim yatarsa yatsın eşimde dahil kimse dolandırıcı deyil onlar arınların teriyle çalışan insanlarken kriz çok kötü etkiledi zaten böyle durumlarda küçük esnaf hemen etkileniyor küçük balık gibi yem oluyorlar ama dualarımız hep onlarla ve eşime saygılarımla

  10. Aylardır 3167 ile ilgili hukuki skandal kararları takip ediyorum 31.12.2008 den önceki çeklere verilen cezaların gerek anayasaya gerek tck ya göre yanlış ve yersiz olmasına rağmen bu ülkede hala kendilerini hukukun ve kanunların üzerinde gören gerek avukat gerek hakimler varsa ki var hepsini kınıyorum.Bu nedenle ben bu ülkede ne zaman gerçek adaletin var olacağını sabırsızlıkla bekliyorum.Allah böyle yargıçlardan tüm çek madurlarını korusun.nerdeyse bu ülkede sesli konuşanı bile cezaevine yollayacak zihniyet orasıyla birgün kendisininde tanışabileceğini unutmasın.

  11. varsa var yoksa yok deyın lutfen dayanacak halım kalmadı esım dolandırıcı değıl

  12. pess yani,

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

