Zamanıdır. Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine başvuru hakkı doğmuştur.


Türkiye ‘de bir hukuk depremi yaşanmaktadır.  İşin öncüsü artcısı kalmamış ve yıllardır sürmektedir.  Bu ortamda hayati önem taşıyan çek yasası Meclis tatili ile bankaların hacım tartışmaları arasında geçişmektedir.

Bir ticari ilişkiden kaynaklı borcun yerine getirilmemesi ve suç olarak tanımlanması mümkün görülmemektedir. Suç genel teorisindeki sorumluluk esaslarına aykırı bir şekilde suç tipi tarif edilmektedir. Karşılıksız çıkan çek nedeniyle milyonlarca şikayet ve soruşturma sonucu kamu davası açılmaktadır. Bu durum Cumhuriyet savcılarının ve mahkemelerin ağır iş yükü altında kalmasına sebebiyet vermektedir. Bu nedenle çekin karşılıksız çıkması ile ilgili sorumluluk, suç olmaktan çıkarılarak idari para cezasını ve/veya idari tedbiri gerektiren bir kabahat olarak düzenlenmelidir”

7.haziran.2009 Yargıtay başkanı Hasan GERÇEKER

Unutulmamalıdır ki yanlışı yanlışla düzeltmek hiçbir koşulda olanaklı değildir.

Mahkemelerin artan yükü dava sürelerini azaltmak için yapılan düzenlemeler adil yargılanma ve savunma hakkını zedelemiştir.

Haksız ve gereğinden ağır olan bu cezanın, kolayca verilebilir olması  ticari yöntemleri, Borçlar Hukuku’na göre işleyen mekanizmaları hantal bırakmıştır.  Karşılıksız çek durumunda başvurulan ilk yer ceza mahkemesi olmaktadır.

31 Aralık 2009 tarihinden sonra üzerinde yazılı düzenleme tarihinden önce bankaya ibraz edilen çeklerin bankaya ibrazı halinde bunların çek hukukundan kaynaklanan bir hak bahşetmeyeceği ve bu tür çeklerin düzenleme tarihinin gerçeği yansıtmadığının üzerine işaretleneceği, çek vasfını yitireceği; düzenlemesi getirilerek bunların tedavülünün önlenmesi sağlanmalıdır. Böylece ileri tarihli çekler kabul görmeyecek ve zamanla bu sorun ortadan kalkacaktır. İleri tarihli çek alanlarsa bu müeyyideyi bilerek zamanı gelmeden ibrazı yoluna gitmeyecek, düzenleme tarihine göre ibraz süresi içinde ibraz ederek yasanın getirdiği olanaklardan yararlanacaktır. Bu yaklaşım benimsenmezse, çek, gerçek anlamını yitiren ve çek garantilerini taşıyan bono vasıflı bir belgeye dönüşen, hukuki dolanma yollarının açık hale getirildiği kambiyo hukukunun mantık ve amacıyla da çelişen kendine özgü bir belge niteliğine bürünür. Durum bu olunca, hukuken düzenlenen gerçek anlamdaki çekle ilgili düzenlemelerin bir caydırıcılığı ve garantörlüğü kalmaz. Unutulmamalıdır ki yanlışı yanlışla düzeltmek hiçbir koşulda olanaklı değildir. Tasarı bu haliyle 31 Aralık 2009 tarihinden sonra ileri tarihli çeklerin tedavülde olmasına ve Çek Kanunu korumasından yararlanmasına olanak sağlayacaktır, ki bu kabul edilemez.”

7.haziran.2009 Yargıtay başkanı Hasan GERÇEKER

Unutulmamalıdır ki yanlışı yanlışla düzeltmek hiçbir koşulda olanaklı değildir.

Bankalar kanuna ve finansal dengelere aykırı olarak  vadeli çek ile piyasaya olmayan kredi-para pompalanmaktadır. Ekonomik kriz ile birlikte bu kredi-para yaygınlaşmış ve nakit-paranın yerini almıştır. Bu kolay kullanımlı kredinin teminatı özgürlüktür.

TCK ‘a uyumu yapılmayan 3167 sayılı çek yasası  geçersizdir.  Mahkemelerin farklı kararlar vermesi eşitlik ilkesini zedelemiştir.

Vadeli çekler ile oluşan yüksek kredi riski, ölçüsüz ağır cezalar konmasına yol açmıştır.  Özel kanun olan çek yasasındaki cezalar bir kredi kullanımı için çok ağırdır.

Bir ticari ilişkiden kaynaklanan borcun  tahsilatı mahkemelere yüklenemez.  Esasen bir ticari ilişkiyi ve vadeli ödemeyi belirleyen Türk usülü çek kullanımı, açıkca bono tanımına girmektedir.

Biz bunca yanlışa rağmen, doğruda ısrar ediyoruz. Hukukun gereklerinin yerine gelmesini istiyoruz.  Meclis kendine düşen görevi yapmalıdır diyoruz. Türkiye Cumhuriyet’i bir hukuk devletidir. Çözüm bağımsız yargıdan ve yüce meclisden geçmektedir.  TC Anayasası, TCK, CMUK ve AIHS ‘e aykırı olduğu açık olan bu uygulamaların normal çözüm yolu yeni bir çek yasasıdır.

Yeni yasanın alelacele  çıkmasıda, gecikmeside zarar verecektir. Herkes oturup bir düşünmelidir.   Bu işde bir yanlışlık vardır.  Yüksek yargı, akademisyenler ve yerel mahkemeler tersini söylerken;

Yapacaklarımız demokratik haklarımızı kullanmak ile sınırlıdır.

Kazanılmış başvuru haklarımızı, olası gelişmeler ile yitirmeden AIHM ‘e başvurmayı öneriyorum.  Gelişmelere göre yeni başvuru hakları gelir, onları ayrı değerlendiririz. Umarım gerek kalmaz.

  • AIHM gizliliği taahhüt etmektedir. Başvurular bireysel yapılacaktır.
  • Yeterli istek gelirse, ayrı bir bölüm açarak durumlarınızı sınıflayacağım. Sınıflamaya göre metinlerinizi  alacaksınız.
  • Kendiniz boşlukları doldurup, basarak göndereceksiniz.
  • Kimseye ad-soyad, dosya numarası, e-posta  ve vekalet vermeyeceksiniz.

Bu toplu yapılacak,  bireysel bir başvurudur.   Her başvurucu,  mağdurlara hakkın gelmesi için üzerine düşen görevi yapmış olacaktır.

Bu işe varım diyorsanız çalışmaya bugün başlayalım. Katılım için  cezaevinde haksız yere yatan mağdurlar  ve kendi adımada bazı koşullarım olacak.

Biz anlamayız

tek ağzın türküsünü.

Her matem gecesi

her bayram günü,

şarkılarımız

bir gaz sandığını yere yıkarak

sandığın üstüne çıkarak

kocaman elleriyle tempo tutmalıdır.

Şarkılarımız

çam ormanlarında rüzgar gibi bize kendini

hep bir ağızdan okutmalıdır!!.

Nazım HİKMET

Önerdiğim yazılar

236 responses to “Zamanıdır. Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine başvuru hakkı doğmuştur.

  1. sewqiLi ßüykLerim…ben Lise 1de okyorum..ßaßam hasta ve çLsamıycak durumda ßiz 5 kardeşiz..ben ve ablam lisede erkek kardeşim ortaokulda..bütün kuruluslara baş wurduk fakat sonuç aLamadık biz okumak istiyoruz.yaLvarırım bize yardım edin!.aiLemiz bugüne kadar bizim için çok şey yaptı ama biz okumakla onlara yük oluyoruz ve çok üzülüyoruz farkındayız herşeyin ama elimizden birsey gelmiyor nolursunuz okumamıza yardımcı olun.öle umutsuzum ki..15 yasımda kaldıramayacqım seyleri yasadım ve yasıyorm canıma kıymak istedim 1 hafta yoğun bakımda yattım kalbim durdu 2 defa..ama rabbim beni aileme geri verdi..ailemin çektiği acıyı görünce çok pişman oldum meğer bilmeden onlara ne büyük acı yasatmısım..bunu yazarken bile yüzüm kızarıyo ellerim titriyo herkezin sırLarımızı biLmesini isTemiyorm.. neden herkez sırLarımızı bLsin ki??..ama aiLemin yükünü hafifLtmek istiyorum..hedeFLerim çok büyüK ..ben savcı oLmak istiyorum.ama egitimim çok yetersiZ…SESİMİ DUYAN VARMI Kİ?zamanınızı aldım özür dilerim yaradıLANı sewerim yaradandan öTürü…hepinizi sewiyorum… msn adresim:sheqer_kis41@hotmail.com

  2. benım başimdan çok ilginç bir olay geçtı ve halen devam ediyor 10 yıldan berı artık yeter diyorum bu konu ile gerüşmek istıyorum ben davamda haklıyım herdefasindada bu karşima çikiyor bu konu ile goruşmek istıyorum anlattıhım zaman çok ilginç geliyor herkese eyer dikkate alirsaniz sevinirim ben konu ile ilgili dava açmak istıyorum ve elımde bu konu hakkındada belgelerımde var isbaplamam çok kolay zamaninda goruşmek için çok arkadaşlar gelmişti ben ozaman kabul etmemiştim şimdi goruşmek istıyorum sizden yanit beklıyorum

  3. DOSTLARIM;
    YARIN AKP GURUP BAŞKANVEKİLİ SAYIN AYŞE NUR BAHÇEKAPILI İLE GÖRÜŞMEYE GİDECEĞİM. YARIN MECLİSTE VE MAKAMINDA OLACAK.
    BANA REFAKAT EDECEK BAYAN MAĞDURLARDAN VE YAKINLARINDAN YARDIM BEKLİYORUM.
    YARIN SABAH MECLİSTE BULUŞALIM. BEN ÇİÇEK GÖTÜRECEĞİM. BİZİM MALUM UCU YANIK MEKTUPLARI DA.
    SAYGILARIMLA
    0 537 370 4830

  4. benım almanyada kızım var yaklasık ıkı yasında ama ben turkıyedeyım ve kızımı gormuyorum kızımı nasıl gorebılırım ve yanına gıdebılırım evlenmedım bı kızla tanıstım kızım oldu sımdıde kızımı gormuyorum nasıl gıcebılırım kızımı gormeye ve ne yapsam almanyaya gıderım yardımcı olursanız cok sevınırım

  5. Gökçe GÜNEŞ

    Babam 20 yıl boyunca namusuyla,şerefiyle, dürüst bir şekilde ticaret yaptı. Bu devlete vergisini hiç aksatmadan.. Bir arkadaşına verdiği hatır çekleri sebebiyle hakkında hapis cezası var… Şuanda yurtdışında yaşıyor.. Ticaret yapıp ailesine para kazanmaya çalışan insanlara böyle bir ceza olmamalı… Babamı özledim hemde çok.. Sabırla bu cezaların kalkmasını bekliyoruz… UMUT HEP BİZİMLE OLSUN…..

    • gökçe bey geçmiş olsun. Bu insanlık ayıbının kalkması, babanızın özgür olması için birlik olmamız gerekiyor.

      Ümraniye cezaevi ve TBMM ‘i ziyaret edeceğiz. Bunlara siz veya sizin adınıza birisinin katılmasını sağlayabilirmisiniz ?

      AIHM başvurusu yapıyoruz. Sonucu ne olursa, olsun toplu olarak yapabileceğimiz en etkili eylemdir. kalane tek yargı organıdır.

      https://karsiliksizcek.wordpress.com/aihm/bireysel-basvuru-kisisel-durumlar/

      sayfasında durumunuzu, sorulara göre açıklayınız. sonrasında bizi takip ediniz. AIHM mektubunuz birlikte hazırlanacaktır.

      “birlikte başarırız”

  6. nasıl başvuracağız başvuralım nasıl iletişim kuracağız artık yetti bana

  7. sevgili admin ,

    bu aihm projemizi hızlandırmamız gerek.lütfen bu sitenin diğer mesaj alanlarını şimdilik daha aza indirip AİHM konusu etrafında toparlanmayı sağlarsan çok sevinirim.Çok dağınık ve karmaşık bir mesaj ve bilgi ortamı var şu anda sanıyorum bu sitede..Artık bu iş tatil sonuna kaldığına göre ve hepimizin de öyle ya da böyle sorunumuz ortak olduğuna göre maksimum sayıyla AİHM iç tüzüğüne en uygun şekilde sağlıklı başvuracaksak lütfen o konuda bizleri yönlendirin.Eski , yeni her türlü yazıya bir sürü mesaj yazılmış..Eşgüdüm halinde neler yapabiliriz ona bakmamız lazım derhal…
    Bakın son 2 haftada bu ülke AİHM de 2 kez mahkum edildi.Hükümet dünyaya rezil olmaya devam ediyor hukuksuzluktan hala da umurlarında değil..Şu an her zamankinden daha fazla şansımız olabilir.Yeterki sağlıklı örgütlenelim bu konuda…Bu olay siyasi irade gerektirdiği için ne hükümet , ne meclis ne de yargıtay elini taşın altına sokmak istemiyor..
    Bence bu ülkede iç hukuk yollarının hepsi tükenmiştir..Başkaca alternatif kalmamıştır kanımca..O yüzden lütfen acilen ve ısrarla rica ediyorum…
    Madde madde sadece bir yerden atılacak adımları , matbu dilekçeler varsa onların birer örneği ve diğer gerekli evraklar …
    Lütfen bu karışıklığı ortadan kaldırın ve tek bir amaca odaklanalım..
    Bu yaz uzun olacak bizler için !!!!!!!!!!1

  8. BENDE VARIM

  9. sayın can atak; meclise ilk tek gittim 17.6 da,ikinci gidişimde burdaki edinimlerimi referans gösterdim 17 kişi katıldı. şimdi bu gidişimizi referans gösteriyorum ve iddia ediyorum. meclis 30.6 da çalışıp ertesi gün tatil olması bekleniyor. çıkarma hareketimizin bu beklentiyi boşa çıkarmasının büyük bir olasılık dahilinde olacağı kanısındayım. YA YASA, YA TATİL KENDİLERİ BİLİR. istanbul ve izmirde arkadaşlar çok hızlı ve başarılı çalışmalar yapıyor. yarın yeni şafak gazetesinde haberimiz çıkacak. ümitsizliğe kimse kapılmasın. bana inanın zafer çok ama çok yakın. kuruntularla kendinizi oyalamayın. başbakan yurt dışından dönünce bizi karşısında görecek. imkanı olanlar yukardaki yazıyı her yere faxlasın minnettar olurum. hepinize saygılar selamlar.
    burhan işcan

    • TUZLA TERSANELERİNDEKİ ÖLÜMLER ve BAŞBAKANIN SAKLADIĞI GERÇEKLER…
      Cuma, 20 Haziran 2008 00:00
      TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ CUMHURİYET HALK PARTİSİ Grup Başkanlığı

      İSTANBUL MİLLETVEKİLİ VE CHP GRUP BAŞKANVEKİLİ KEMAL KILIÇDAROĞLU’NUN TUZLA TERSANELERİ KONUSUNDA DÜZENLEDİĞİ BASIN TOPLANTISI (20.6.2008)

      TUZLA TERSANELERİNDEKİ ÖLÜMLER ve BAŞBAKANIN SAKLADIĞI GERÇEKLER…

      Sayın Başbakan, 98 işçinin yaşamını yitirmesinin ardından en nihayet Tuzla’da önlem almanın gereğinden söz etti…

      Sayın Başbakan Tuzla tersanesini helikopterle havadan denetledikten sonra Dolmabahçe Sarayında tersane sektörü temsilcileriyle bir araya geldi…

      Sayın Başbakan bu görüşmede şunları söylüyor… “Burada yapılacak değerlendirme ve müzakere sonucunda, birlikte sorunlara çözüm bulmak mecburiyetindeyiz”…

      Bunun olması için öncelikle ayırım yapılmaksızın tüm tarafların dinlenmesi gerekiyor. Sayın Başbakan sıkıştığında “herkesi kucaklayacağından, ayırımcılık yapmadığından” söz ediyor. Peki, 98 işçinin yaşamını yitirdiği bir bölgede sendikal faaliyet gösteren Limter İş Sendikası niçin bu toplantıya çağrılmamıştır?

      Çünkü Sayın Başbakanın gerçekleri görmeye niyeti yoktur. Kendisine farklı çözümler öneren düşüncelere tahammülü yoktur. Çünkü Sayın Başbakan “eylem demokratı değil, söylem demokratıdır.” Yani kağıt üstünde demokrattır… Gerçekte ise aykırı hiçbir düşünceye tahammülü yoktur…

      Günaydın Sayın Başbakan…

      98 işçi ölürken duyarsız mıydınız?

      Sayın Başbakan iş kazası sonucu ölümleri de adeta meşru – olağan görüyor… Sayın Başbakan diyor ki, “iş kazalarına bağlı ölüm ve yaralanma olayları dünyanın her yerinde olabiliyor.” Bu demektir ki, Tuzladaki ölümler olağandır ve dünyanın her yerinde olan iş kazası ölümleridir…

      Sayın Başbakan acaba 98 iş kazası sonucu ölümün olduğu dünyada bir başka tersane gösterebilir mi?

      Sayın Başbakan yine AKP Hükümetini eleştirilerden uzak tutmak için Başbakan gibi değil de bir muhalefet lideri gibi konuşmaktadır. Sayın Başbakan diyor ki, “Tuzlada 47 tersane var. Bunların içinden ruhsatlı olanların sayısı, parmaklarımızın sayısını geçmeyecek kadardır.”

      Sayın Başbakana sormak gerekiyor…

      Bu tersaneler Ruhsatsız olarak başka bir ülkede mi faaliyette bulunuyorlar?

      Siz 6 yıldır bu ülkede Başbakan değil misiniz?

      Bu tersanelerin ruhsatsız çalışmasına sizin Hükümetiniz göz yummuyor mu?

      Başbakansanız, ruhsatsız çalışmanın suç olduğunu birileri size söylemiyor mu?

      98 işçi yaşamını yitirdi siz hala önlem almıyor, önlem almaktan söz ediyorsunuz…

      AKP Hükümetinin Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Sayın Faruk Çelik, 18 Mayıs 2008’de yaptığı açıklamada, aynen şöyle diyor…

      “20 tersane olması gereken yerde 50 tersane olursa ve bu şekilde ruhsatlandırılırsa o karmaşa içinde ne yazık ki bu üzücü olaylar cereyan etmeye devam edecek.” diyor…

      Sayın Bakan son derece önemli bir konuya dikkat çekiyor ve Tersanenin yoğunluğunun ölümcül kazaları artırdığını ve önlem alınmazsa ölümlerin devam edeceğini söylüyor…

      Peki, Tuzla’da bu yoğunluğa kim izin verdi?

      Gemi İnşa Sanayicileri Tuzla Tersanesi büyütülürken herhangi bir uyarı yapmadılar mı?

      •Gemi İnşa Sanayicileri Birliği ilk uyarıyı 2004 yılında yapmıştır. Yazıyı gereği için iki Bakanlığa, bilgi için de 6 kuruluşa göndermiştir…(Ek:1)

      •AKP Hükümeti bu uyarıyı dinlememiş ve bildiğini okumuştur… (Ek 2 ve 3)

      •Gemi İnşa Sanayicileri Birliği son uyarıyı da 2007 yılında yapma ihtiyacını duymuştur. (Ek 4)

      Tuzla’daki ölümlerin sorumlusu AKP’dir…

      Sayın Başbakan “önce insan” diyorsa, dönüp ölümlere ortam hazırlayan yazışmalara ve birlikte toplantı yaptığı Bakanlara bir sorsun… Gerçeği daha iyi görecektir…Sayın Başbakan, Dolmabahçe toplantısında “İnsan hayatını ilgilendiren hiçbir soruna duyarsız kalmamız mümkün değildir” diyor. CHP Tuzla’ya ilk heyeti Ekim-2007 tarihinde gönderdi. O tarihten bu yana defalarca bölgeye gidildi ve taraflarla görüşüldü… Bugüne kadar 98 işçi yaşamını yitirdi… Ve en nihayet Sayın Başbakan “insan hayatını ilgilendiren hiçbir soruna duyarsız kalmayacağını” 19 Haziran 2008’de açıklıyor…

  10. HAYDİ ARKADAŞLAR AZ KALDI .SİZ Kİ HAKSIZLIKLARA DİRENENLERSİNİZ.SİZ Kİ ZULME KARŞI GELENLERSİNİZ ..SİZ Kİ ARTIK TEK YÜREK OLUP ÇARPANLARSINIZ ..SİZ Kİ KARANLIKLARI AVUCUNUZA ALDIĞINIZ CESUR IŞIKLARLA AYDINLATANLARSINIZ …HAYDİ ÇOCUKLARIMIZIN GELECEĞİ İÇİN …”DÜRÜSTÜZ BİZ”DİYEBİLMEMİZ İÇİN …BİZ BU MEMLEKETİN ÇOCUKLARIYIZ “AF” DEĞİL “AŞ” ÜRETMEK İSTİYORUZ DİYEBİLMEK İÇİN …MİNİK GÖZLERDEKİ YAŞLARI SİLEBİLMEMİZ İÇİN ….
    “MECLİS BİZİM SELAMLAR OLSUN ASİLİN GELDİ SAYIN VEKİLİM” DİYEBİLMEMİZ İÇİN PAZARTESİ GÜNÜ ANKARA DAYIZ ..ELELE GÖNÜL GÖNÜLE TEK VÜCUD BİZ ORADAYIZ !!!

  11. Bu millet çek affı bekliyor ama millet vekilleri gerik yapıyor ben bir soru sormak istiyorum sayın vekillerimize insanlar hapse girince borç ödenecekmi? harıy ödenmerecek çünkü o insan hapiste olacak yapmayın bu insanları mağdur etmin borç demek şeref demek ama para olmayınca şerefsiz olunuyor.YAPMAYIN AYIP BİZ MAĞDURLAR ÇEK AFFI İSTİYORUZ.LÜTFEN………………

  12. mehtap hanım
    abinizle konuşurken aihm başvurusu için ismini verecek kişilerin isimlerinin bu blogda yayınlanmasına rızalarının olup olmadığınıda öğrenmeniz gerektiğini düşünüyorum
    başka bir kaygıları yoksa isimlerinin yayınlanması diğer cezaevlerindeki insanlarında bu siteyi izleyen yakınları tarafından sürece katılmalarını sağlayabilir
    cezaevlerindeki insanlara mektup yazmak istiyenler içinde ellerinde adres olur
    cezaevinde yatan bir insana mektup yazmak onlarla gelişmeleri paylaşmak herşeyden öte yanlız ve haksız olmadıklarını bildirmek çok önemlidir
    sevgili admin bu konuya olumlu yaklaşacağını umuyorum
    birlikle ilgili düşüncelerine katılıyor ve destekliyorum
    herkese selamlar

    • Ben telefon görüşmemizde blogda yayınlanma konusunu da konuştum. Yarın görüşmede öğreneceğim kimlerin istediğini-istemediğini. Yarın bilgi vereceğim sizlere…

  13. Günaydın… Sayın admin burdamısınız? Dün cezaevi telefon görüşme günüydü, ağabeyimle aihm girişimimizi konuştum. Yarın da görüş günü bana katılmak isteyeceklerin isimlerini verecek, şu anda başka bilgiye ihtiyacımız varmı?

    • merhaba Mehtap hanım,

      şu anda katılımcı sayısını öğrenmeye çalışıyoruz. Ardından çek yasasında iyileşme olmadan Meclis tatile girerse, başvuruyu yapacağız.

      detayları o zaman konuşuruz.

      katkınız için teşekkür ederim.

      • Anladım, şu an için katılacakların sayısı yeterli. Ben teşekkür ederim emekleriniz ve çabalarınız için…

      • Sn. Admin tekrar merhaba, ağabeyimle görüştüm bugün, 7 kişi daha katılıyor.Detayları belirlediğimizde gereken evrak vb. kendilerinden alacağım…

        • merhaba mehtap hanım
          görüşmeniz nasıl geçti
          neler anlatıldı
          dışarıya ilişkin onların düşünceleri nasıl
          anlatırsanız sevinirim

          • Onlar içeride delirmek üzereler… Yazdıkları dilekçelere cevap gelmiyor gelse de alakasız cevaplar veriliyor ve itiraz dilekçeleri veriyorlar vs. vs. Öncelikle yasa ile ilgili herhangi bir umut beslemiyorlar artık. Zaten çıkmasımı iyi çıkmamasımı bende emin değilim. Zira yasa metnini okuduğumda son derece anlamsız ve yetersiz gördüm. AİHM konusunu ben sizleri tanımadan önce de ağabeyimle konuşuyorduk. O zaten çıkar çıkmaz tüm yasal haklarını arayacak. Şimdilik ben yürütmeye çalışıyorum. Av. aracılığıyla dilekçeler veriyorum.

          • mehtap hanım, yazdıkları dilekçeleri saklasınlar veya not etsinler.

            bunların hepsi, elbetteki kullanılacak ve ihlallere delil olacaktır.

          • Ağabeyim adına söylemem gerekirse elbette tüm dileçelar kayıtlı. Gerçi diğerlerinin de dilekçelerini ağabeyim yazdığı için sanırım onlarınkiler de vardır…

        • teşekkür ederim.

          avukatınızlada görüşecektiniz değil mi ? Görüşebildiniz mi ?

          • …. avukatla görüşmeyecektim, sanırım bir karışıklık oldu…

          • evet karıştırdım. kusura bakmayın.

          • Daha önce paylaşma fırsatım olmamıştı; burada görüştüğüm bir hakim bana, abiniz keşke bir kaç ay daha kaçsaydı, çok yakında yasa çıkacak – Sakarya, Şişli vb. mahkemelerde verilen beraat kararları doğru ve yerinde ancak biz burada uygulayamıyoruz vb. şeyler söylemişti…

          • Ağabeyimle görüştüğüm için biraz rahatladım sanırım ki daha önce dikkatimi çekmeyen “Kalamış ziyareti” söylemlerini gördüm. :))) Ne güzel…

          • görüştüğüm avukatların genel fikridir. “Haklı-haksız bir şekilde cezalar düşecektir”

            bu kadar ses çıkartabilmemiz güzel oldu. Gelecek için sivil girişimlere daha çok inanıyorum.

            bu çalışma ders olacaktır ileride.

          • Kesinlikle katılıyorum.. Birde Sn. admin, bu çek mevzuları çözüldüğünde HAKİM lere verdikleri kararlarla ilgili sorumluluk verilmesi ve birtakım yaptırımlar getirilmesi konusunda da sivil bir girişimde bulunalım. Daha adil bir hukuk sistemi için bir başlangıç olabilir belki…

          • yargı bağımsızlığı çok derin bir konudur. Aman buralara şimdi girmeyelim.

            söylediğinizin tam tersi olursa, doğrusu olur.

            yargı tamamen bağımsız olmalıdır. yargı mensuplarını atayan kişiler siyasi olduğu sürece bağımsızlık konuşulamaz.

            yargının kendi içinde kontrol mekanizmaları var. bunların işlemesi gerekir.

            bu çok zor bir konu. Geçen gün Rahmi beylede yazıştık aynı konuyu.

            ileride konuşsak daha iyi olacak haklısınız 🙂 bende daha fazla konuşamıyorum.

  14. bende varım

  15. selamlar admın AİHM için birkaç soru sormuştum ama dikkate alınmıyoruz herhalde oysa ben hem kendim için hemde mağdurlar için bir şeyler yapmak istiyorum sorularımla ilgili beni aydınlatırsanız çok sevinirim ayrıca burhan abinin yalnız bırakılmasına üzüldüm belki bir dahaki sefere yalnız bırakmayız inşallah gerçi ben geleceğimi falan belirtmemiştim ama bizim davamız olduğu için mutlaka orda olmak gerekiyordu yada haksızlığı kabul etmeyen her vicdan sahibi orda olmalıydı bence örgütlenmek lazım fedekarlık lazım hani ben dahil hiç kimsede hareket yok o zaman kendi düşen ağlamaz ne halimiz varsa çekeceğiz kusurs bakma burhan abi seni yanılttığımız için kendi adıma özür diliyorum ya üstad yüce dost ofluoğlu ona ne demeli SİZDEN ÖZÜR DİLİYORUM ÜSTAD

    • merhaba,

      soruları görmedim sanırım. Bulmaya çalışayım, sizde tekrar sorabilirseniz çok sevinirim.

      AIHM için katılımları topluyoruz. Ben bir yandan hukukculardan destek almaya çalışıyorum. Çok güzel isimler destek verdi.

      Katılmak istemeyenler oldu. Yardım edeceklerini söyleyenler oldu.

      Ben sizden özür diliyorum. Tekrar sorabilirmisiniz ?

      • şu an elimde hiç bir belge yok karşılıksız çeklerim için henüz herhangi bir işlem başlatılmadı yada başlatıldı ama haberim yok ancak aihm-e başvuru konusunda bende varım benide listeye dahil edebilirsiniz

  16. sn işcan biraz evvel sizinle telefonda görüştük hatırlarsanız murat guzel isyanınızda haklısınız. ama diğer arkadaşların bu formu bu savaşı henüz bir kaç gün önce farketmiş ve içindeki isyan duygusu ile bende birşeyler yapayım diyen insanları unutmamak ve kırmamak lazım unutulmamalıdırki savaşlar hayal kırıklığı olmadan kazanılmaz
    pazartesi görüşmek üzre

    murat guzel
    05326228182

  17. bende varım

  18. Herkese günaydın, dünkü görüşmeler hakkında bilgi verebilirmisiniz…

  19. sayın admin…iyi çalışmalar….sizin çalışmalarınızı izliyor ve size yürekten katılıyorum..1. çeklerdeki imzalar bana ait değil. 2.imzası bana ait olmayan çeklerden beraat kararları geliyor.bunları alıyorum.3.imzası bana ait olan 3 tane çekim var.bu çekler şirket çeki …ve ben bu çeklere şirket müdürü olarak imza attım.- 31.12.2008 tarihine kadar 3167 sayılı Kanun’un, 5237 sayılı Kanun’un birinci kitabında yer alan düzenlemelere aykırı hükümlerine ilişkin yeni bir yasal düzenleme yapılmadığı dikkate alınarak, TCK’nın 5, ve 20/2. ve 60 maddeleri ile 5560 sayılı Kanun’la değişik 5252 sayılı Kanun’un geçici 1.maddesi uyarınca, tüzel kişiler hakkında ceza yaptırımı uygulanmasına olanak bulunmaması,şeklinde bir karar örneği var .bu nedenle benim bu çeklerden ceza almam olasılığı varmı.bana bilgi verebilirmisiniz.saygılar.ertan_35

  20. arkadaşlar bir sorum olacak..admin bey özellikle size.yardımcı olursanız sevinirim..vekil olarak eşimin ceklerine imza attım..yaklaşık 500 bin tl..şuan haciz işlemleri yapıldı..ve suc duyurusunda bulunanlar oldu.cek sahibi eşimi.vekili olan benim..yeni yasada sanırım vekilin yetkisi kaldırılıyor..vekaleten imza atanlar hapisten cıkacak..bizim yaklaşık 30 haciz dosyası var..bazıları suc duyurusunda bulundu bazıları bulunmaya hazırlanıyor..peki vekil olarak ben ceza alırmıyım..yada eşim ceza alırmı..

  21. Sayın burhan işcan,

    AK Parti İletişim Merkezi’ne yapmış olduğunuz 812115 numaralı başvurunuz,
    Adalet Bakanlığı’na iletilmiştir. Bakanlığın ilgili biriminden gelen cevap
    aşağıda yer almaktadır.

    Adalet Bakanlığı Cevabı:
    Sayın İşcan
    Öncelikle tebrik ediyoruz. Güzel bir kolaj çalışması ile bu demagoji metni
    ortaya çıkmış. Haklı yanları olması bu metni demagojik olmaktan
    çıkarmıyor. Biz belli başlı konulara değinerek açıklamalar yapacağız.

    -Öncelikle girişten itibaren olağanüstü bir kara tablo çizilmeye
    çalışılmış, konular abartılmış, birbiriyle alaka ve ilgisi olmayan konular
    aynı düzlemde ele alınmış, son olarak zaten var olan konular (e-devlet gibi)
    hem yokmuş gibi hem de olması halinde büyük bir devrim olacak gibi sunulmuşâ€¦
    Metnin ana fikir ve tema olarak sorunları olduğunu düşünüyoruz.

    -“Genel af” konusu nerden çıkıyor anlıyoruz. Evet anlıyoruz, çek konusuyla
    ilgili vazgeçilmez malzeme. “Çek “mağdurlarına” af yok teröriste af
    var” klişesi yayılıyor ama faydasız bir iftira olarak kalıyor. Zira
    hükümetlerimiz döneminde teröristlere de cezaevlerine de af çıkmadı.

    -Çek konusunda ise çalışmaları takip ediyorsunuz. Bakanlığımız zaten bir
    Çek Yasa Tasarısı üzerinde çalışıyordu. Şu tasarı komisyonlarda bulunuyor.
    Diğer uygulama sorunlarının çözümüne ilişkin çalışmaların da kısa süre
    sonra netice vereceği düşüncesindeyiz. Ancak çek konusunu gündeme getirme
    amacındaki bir metnin başka konuları kendisine dayanak olarak seçmesi lafı
    uzatmaktan başka bir işe yaramıyor. Bize çek konusunu soranlara verdiğimiz net
    cevapları size de verecektik. 4 sayfalık metin ana fikir olarak çek konusunda
    talep içeriyor. Ama ağız açılmışken saydıralım kabilinden metin yayılmış
    farklı konulara. Bu bakımda çek konusundaki açıklama sizin tüm metninize bir
    cevap olarak yetecek ama biz diğer konulara yine de değineceğiz.

    -Yargı ile konularda neden hükümet ya da Adalet Bakanlığı muhatap alınıyor,
    anlaşılır gibi değil. “Yargı yürütmenin baskısı altında olduğu için”
    gibi bir gerekçe ile itiraz edilecek biliyoruz. Ancak şu an yürütme yargının
    baskısı altına kolayca girebiliyor.

    -Genel konular, yargı-yürütme ilişkileri vs bunlara vereceğimiz cevaplar
    bellidir. Ancak yargıya hakim olmak iddianızda haksızsınız. Bir erklerin
    uyumundan yanayız, çatışmasından değil. Dolayısıyla uyum istemek baskı ile
    açıklanmamalıdır.

    -Bir ifadenizi düzeltmek isteriz: “Yargı bağımsızdır” buna katılmıyoruz.
    “Yargı bağımsız ve tarafsızdır” doğrusu budur.

    -Niçin etkin muhalefet yok sorusunun muhatabı biz değiliz. Hükümete ulaşmanın
    yolları var ve bu sebeple sorularınızı rahat bir şekilde sorabiliyorsunuz.
    Muhalefete ulaşma yolları var mıdır, bunlar nelerdir, bu yolları kullanan var
    mıdır, bilemiyoruz.

    -Kayıt dışılık ve kaçağın önüne geçmek için en önemli adımlar
    hükümetlerimiz döneminde atıldı. E-devlet tecrübesi ve sanal yollar üzerinde
    yapılan işlemlerin neredeyse tamamı hükümetlerimiz döneminde başladı. Bunu
    hatırlatmak isteriz.

    -Kredi borcunu ödemeye, kredi kartı taksidini ödemeyen, çeki karşılıksız
    çıkan vatandaşın topu hükümete atmasında insaf oranı az. İnsanlarımızın
    ev ekonomisi yönetme konusundaki kabiliyeti, ülke ekonomisi üzerine yorum yapma
    kabiliyeti kadar yüksek olsaydı sanırız sorunlar daha da azalırdı.

    -Devlette şeffaflık hükümetlerimiz döneminde artmadı, devlette şeffaflık
    hükümetlerimiz döneminde başladı. Bu konuda iddialıyız. Bilgi Edinme Yasası
    ve etik konusunda önemli adımlar ile hesap verilebilirlik arttı, şeffaf devlet
    olma yolundaki devletlerden biri oldu Türkiye…

    İyi günler dileriz.

    Bilginize sunar sistemimizi kullandığnız için teşekkür eder, iyi
    çalışmalar dileriz.
    Saygılarımızla…

    AK PARTİ GENEL MERKEZ
    HALKLA İLİŞKİLER BAŞKANLIĞI
    AKİM
    444 25 44

    • burhan abi
      işçi esnaf memur sesini duyurmak için
      derdini anlatmak için meydanlarda toplandığında
      cevabını kimden alıyor ?
      devlet adına kim muhattab oluyor onlarla
      ben söliyim
      yine halktan yine bizden biri olan devletin memurları olan polisleri yada askerleri gönderiyorlar üstlerine dağıtmaları için
      oysa temsilen birini gönderip dertlerini dinleyemezlermi mantıklı bir açıklama yapamazlarmı
      şimdi sizin yazdığınız dilekçeye gelelim
      zannediyomusunuz konunun asıl muhattapları okudu cevapladı yazdıklarınızı
      mümkün değil
      ben söyliyim kimin cevapladığını
      ak parti de halkla ilişkiler gibi önemsiz görülen bir bölüme sıradan,vasıfsız,başka yerde bir işe yaramayan mevcut fazlası personelden birini tutup oturtmuşlardır.
      o da mühim bir şahıs olduğunu zannederek
      bir anda yüzde binbeşyüze çıkan havayla Allah ne verdiyse kaptırmış koyvermiş bu cevabı göndermiş size.
      herhangi bir önem taşımıyor dikkate almayınız lütfen

    • Şaşırmamam lazım değilmi?? “Kadınlar çalışmasalardı işsizlik olmazdı!” diyenler de aynı kişilerdi değilmi??

  22. AIHM ‘e başvuracak arkadaşlar için ön bilgidir

    Elinizde şu belgelerin-bilgilerin olması yararınıza olacaktır. Bunları yazılı belge olarak ileteceksiniz.
    -Dosya bilgileri, durumu
    -verdiğiniz tüm itiraz dilekçeleri
    -Dilekçelerin kabul edilmemesi ayrıca bir suçdur.
    -Cezaevinde yattıysanız, koşullar ile ilgili bilgi. Gerekirse tanık gösterebileceğiniz ad-soyad
    -Çek Ceza davası nedeniyle işlerinizin bozulduğunu gösterebilecek her türlü bilgi.
    -Kasıt unsuru olmadığını ispatlayacak her türlü bilgi. Ödediğiniz çek yaprağı adet, çalıştığınız bankalar
    -Hakkınızda duruşmaya girmeden ceza verildiyse, kesinlikle belirteceksiniz. Bu kesin tazminat nedenidir!!!!
    -Vadesinden önce yazılmış çekleriniz varsa bunların bilgisi
    -Aranması olan arkadaşlar, bu nedenle işlerini takip edemediklerini, hukuki süreci takip edemediklerini ispatlayabilecekleri herşey …

  23. çek mağdurue45t

    bende varım admin benide kayıtlara yazarmısın benim eşimde çekten cezaevinde yapılacak faliyetlerden benıde haberdar ederseniz bende sizlere katılmak isterim

  24. :: İçerden ::

    İçerden, içerden bir yara
    Kan olur mektuplara dökülür
    Sökülür kapılar yerinden
    Kolay değil,kolay değil anne
    Demir olsa demir çürür

    İçerden,içerden çığlıklar
    Nizamiye kapısına ulaşır
    Dolaşır ölüm haberleri
    Üzülme sen üzülme anne
    Sana sabretmek yaraşır

    İçerden, içerden taşınca
    Patlatır karanlığı şafaklar
    Irmaklar yarınca dağları
    Çiçeklerin, çiçeklerin anne
    İnan hiç solmayacaklar

    İçerden içerde korkarlar
    Bakınca yüzlerini saklarlar
    Onlar güneşin katilidir
    Sarıl bize… sarıl bize anne
    Artık binlerce yavrun var

    İçerde içerden içerden

    Biz yanarız içerden
    İçerden içerden, içerden
    Korkuyorlar içerden.

    ferhat tunç…

  25. sevgili burhan bey
    çığlığınız çığlığımığızdır
    ağzında çığlığı olanın bir serçe gibi koparıp atamazlar başını
    başarılar

  26. Burhan Bey, Bursa’dayım… katılamıyorum… kalben destek te ne kadar işe yarar bilemiyorum. Sadece teşekkür edebiliyorum çabalarınız için…

  27. beni de ekleyin,sn admin….

  28. burhan abi ben de cok gelmek istiyorum

    odtu işletme mezunuyum yakında askere gideceğim

    ama ben gelirsem orada sakin davranabileceğimi

    sanmıyorum

    çunku bende sabır kalmadı

    olumsuz bir haberde istemediğim şeyler yapmaktan korkuyorum

    sizleri yürekten destekliyorum

  29. benide yazın benimde babam hapiste

  30. Şu an itibariyle AIHM ‘ başvurmak isteyen arkadaşlarımız ve özel durumlarıdır.

    a.b. (toplu yapılırsa )
    Ahmet
    Acil Demokrasi
    Adil
    Alper
    Alper (?)
    Aynur
    Barış
    Bedri
    Bero
    Bir Çek Mağduru
    bsa33
    Burak Güneş (babası için)
    Burhan İşcan (oğlu için)
    Can Atak (pressturk sahiplenmezse)
    Derwish (yurtdışı)
    Firari Hakan
    Hasan
    İpek (eşi cezaevinde, izmirli)
    Kemalsy
    Konfucyus
    Levent
    Mehmet
    Mehtap (cezaevindeki abisi için, koğuş organizasyonunda yardımcı olacak)
    Mehtap Çelik
    Mrt (toplu olarak yapılacak ise)
    MSayan
    Murat gz
    Oğuz
    Selçuk (?)
    semih msys
    Serdar
    serter
    Slience
    ss34
    ş.a. (?)
    texchem
    Turan
    Yeter Artık (eşi cezaevinde, cezaevindeki arkadaşlarına iletilecek.)
    Yılmaz
    Umutsuz
    yeniçağ

    • benimde ismimi listeye alırsanız sevinirim

    • benimde ismimi alın ebnde varım

    • admin aşağıda belirtmiştim adım yazılmamış.atlandı sanırım.ilave edermisiniz?

    • tamam çok güzel başlangıcı yaptık
      yanlız şunu unutmayalım şu anki mevcut sayımız hiçbir eylem için yeterli değil.
      bu rakamla yapıcağımız eylemler bir gurup azınlık olduğumuz kanaatini oluşturacaktır.
      ve ters tepki alma ihtimali yüksektir.
      binler basamağına çıkmadan toplu eylemden bahsedemeyiz.
      haklıyız gücümüzü hak’tan alıyoruz
      tek eksiğimiz sayımız
      ben bu listenin kısa zamanda istediğimiz rakama ulaşacağına inanıyorum.
      dışarda haberi olmayan yüzbinler var
      hızla bize katılacaklarına eminim
      son günlerde katılımların hızlandığını yeni isimlerden gözlemliyorum
      admin kardeş benim nacizane fikrim
      1..bu listeyi ayrı bir sayfaya alalım
      2..bu sayfaya sadece bu listede bende varım diyenler not bıraksın
      3.liste altında 50 kişi birikince listeye ekler alttan sileriz
      4.rumuzların yanında mutlaka mail adresi olmalı( yoksa bişey ifade etmiyor)
      mevcut sayıyı buldukmu bitti bu iş emin olun
      kimseden yeter bize bunu zulmü yapmayın artık diye merhamet dilenmiyeceğiz o zaman
      bizi ve haklılığımızı imkar edemiyecekler görmemezden gelemiyecekler.
      bunu yapabilecek herşeye sahibiz ve yapacağız ben inanıyorum.
      herne amaçla olursa olsun
      emeklerin için teşekkürler admin iyiki varsın

      • mail adresleriniz bizde kayıtlı. Adresleri yayınlamaya gerek yok.

        Rumuzlar dışında ben özel durumlarıda yazarak, bireyselleştirmeye çalışıyorum.

        100 kişi olsun, ayrı sayfaya alacağım. Bu hali çok kısa 😦

        • benim gerçek mail adresim şu anda gönderdiğim mesajla gelendir.
          daha önce bir sakıncası olur diye tam yazmamıştım sonradan da değiştirmedim ama artık öyle bir düşüncem yok değiştirebilirseniz sevinirim

          • tamam a.b.

            yorum yaparken “Notify me of follow-up comments via email. ” seçersen iyi olabilir.

            yorumuna verilen yanıtlar doğrudan e-postana gelir.

            ben kimsenin e-posta adresine bir şey göndermiyorum.

            aman aklınızda olsun.

            göndereceğim zaman, muhakkak onayınızı buradan alırım.

            yolumuz açık olsun.

        • merhaba benide yazın listeye

          mail adresimi gönderdim.

          Mustafa

        • arkadaşkar bende yıllardır çek magduruyum şimdide eşim içerde bende yatıp .ıktım yargıtayda dosyalarım var burhan beyin cabası için teşekkürler

    • merhabalar
      aihm listesine benide yazmanizi istiyorum
      ayrica ben su anda fransada strasbourg sehrindeyim ve aihm’de burda bu konuda yapabilecegim yada yapmami istediginiz bir sey olursa cekinmeden soyleyebilirsiniz
      saygilarimla

      • bende londradayim yapabilicem bisey varmi?

        • şu anda yurtdışında temsil edecek avukat ile görüşmeye çalışıyorum.

          Türkiye’deki işleri yapmamız nispeten kolay, biz yaparız.

          AIHM nezdinde takip yapacak, deneyimli, eng-fra savunma yapacak birisi bulmaya çalışıyorum. Sonuçta bir ticaretdir. AIHM bu konuda garanti veriyor.

          sizde etrafınıza bakarsanız sevinirim. Buradan ayarlayamazsam, size dönerim. Özellikle bir dışarıda yaşayan bir Türk avukat çok işimize yarar. Olmazsa ben çevirmen olarak kalırım.

          Görüşmeler bitince bir kaç alternatif ile sizin karşınıza çıkacağım. Önemli olan katılımı yükseltmek. Onu sağlarsak ,gerisi gelecek.

          ilginiz için teşekkür ederim.

          • firari hakan

            admin yunanistandan yapilabilecek herseye varim sizinle..turk avukatim yok ama gayet bilgili yunan avukatim var.istiyorsan ahim icin gorusebilirim.bilgin olsun

          • Hakan sağol. seninde aklında olsun.

            Buradaki işlemleri, kanuni detayları Rahmi bey ile konuşuyoruz. Yazacağız.

            Sonrası için sizlerin kontakt noktası olacak, yurtdışında yaşayan bir avukat iyi olur. Onuda bulabilirsem, gözüm arkada kalmaz.

            Dışarıda AIHM avukatları var. Fakat Türkçe olmazsa, mağdurlar tercümansız iletişim kuramaz.

            Bir iki gün bakacağım. arkadaşlarıma sordum.

            çok teşekkür ederim.

          • firari hakan

            admin dil konusunda haklisin ben avukatimla goruseyim turk avukat bulmaya calisiyim.size bilgi veririm

          • tamamdır. Ben gerekirse tercüme yaparım. Ama aracı olmadan anlaşmak en iyisidir.

            AIHM ‘de kendi dilinde savunma hakkını savunuyor.

          • firari hakan

            tamam admin sizi bilgilendircem.

          • admın gunaydın tbmm cek yasasını 1 yıl sallarsa yargıtayda içtıhatı 1 yıl sallarmı ille tbmm cek yasasını gecırmesımı lazım içtıhatı yayınlaması için

          • günaydın.

            resmi olarak öyle bir zorunluluk yok. İşin siyasi tarafına bakarsak, meclisi beklemesi doğru olur. Beklemesi istenir.

          • yargıtayda meclıse bağlı yanı bu arada infazlar devam edıyor bazı mahkemelerde salıyor bu arada safaryada infaz durdurma olayları bıttı galıba uyarıldı galıba sakaryadakı hakımler

          • saygılarımla bu yasayı çıkarsınlar ama bankalar özel sektora kerdi versin kredi vermediyi sürece hep bule olur yazılan bir çek kredi vermiyor ipotek verdigine ramen kerdi yok diyorlar belki olmaz daha sonra adamların çekler peş peş yazılıyor ve alkata gidiyor avkalılı olunca içra başlıyor bu sefer tüm esnaf işadamın üzerine gidiyor gerkes parasın tasil etmeye çalışıyor avkatlar elindeki demir baş el koyup satılğa çıkariyor iş adamı zordurumda kalıyor ve adamın dengesi buzuluyor ben bittim artık diyor kafayı yemeye başlıyor doğru yapacağınıda yapamiyor avkatlar insanın dengesini buzuyorlar ama herkes birbirin iyi neyitıl davransa bunlar hiç olmaz ben hayata bakarken taşı sıkıp suyun çıkartırım diyordum hiç birzaman umutum yetirmedim ama avkatlar sağolsun tüm umutlarımı yıktılar sağolsunlar buda geçer allah kimsenin haborçlu olarak ölmek istemiyorum saygılarımla fadime küçük tekinkın geçirmesin boğazıma borçıl olarak ölmek istemem ama neyapacamıda bikmiyorum hayatla mücadele ediyorum ama

      • teşekkür ederim. Bu işi hepbirlikte yapacağız. Herkesin elinden geldiği ölçüde katkı yapması çok önemlidir.

        Levent beye yazdığım gibi, koşullarımıza uyacak, basın açıklamaları yapabilecek, özellikle Türk kökenli bir avukat bulabilirseniz birlikte görüşürüz.

        Ben buradan AIHM ‘de temsil-takip yapabilecek bir arkadaş bulmaya çalışıyorum.

        sonuna kadar gidecek net bir plan ve alternatifler ile karşınıza çıkmak istiyorum.

        esen kalınız.

        • ELİNİZDE KAÇ KİŞİ VAR … BU SİTE BU METNİN AYNISI http://kabaduz.wordpress.com/2009/06/22/zamanidir-avrupa-insan-haklari-mahkemesine-basvuru-hakki-dogmustur/ BURADADA VAR Kİ BÖLE Bİ KAÇ SİTE DAHA VAR. BUNLARIN HEPSİNİ BİR NOKTAYA ÇEKMENİZ LAZIM VE VERİN METNİ HERKES DOLDURSUN BENCE HIZLANMAK LAZIM SEBEBDE ŞUKİ KARARDAN SORA ÇOK CİDDİ HAYALLER KIRILACAK ÇOK KİŞİ UMUDUNU YİTİRECEK. ŞABLON ADRES VS VS YAYINLAYIN ACİLİNDEN VE HERKES DOLDURUP GÖNDERSİN ARTIK BU ÇIKAMAYAN VE BUNU ÇIKARAMAYAN TEMBELLER ÇOK SIKTI ARTIK . ADAM ÇIKCAK ÇIKCAK AF GELİYOR DERKEN 9 AYDIR İÇERDE OĞLU BÜYÜDÜ BEE .

          • KABADUZ ve bazı bloglar bizim metinimizi kullanıyorlar. Amacımız duyulmak, sesimizi duyurmak.

            Zalim çek yasası’nın mağdurları buraya adını yazarak, AIHM eylemine katılabilir.

            sizide bekliyoruz.

          • tamam yazın benimde adımı
            o zaman benimde 28 000 usd den davam devam ediyor

          • ve ne yapılacaksa hızlanalım ben size 50 kişi bulurum sadece buradan esnaflık mı kaldı ki oturuyoruz izliyoruz bu web sitesini izleyen birisi varmı çare bekleyenler dışında bu önemli

          • duygu hanım afedersiniz ama ne demek istediğinizi anlamadım ben
            kime hitap ediyorsunuz
            kimin elinde kaç kişi var
            kim ne yapıcak
            tembel olan kim
            şablon adres vs vs nedir
            kimin çocuğu dokuz aylık oldu
            şu an iyisiniz değilmi
            ( sonunda buda oldu işte kına yaksınlar artık vatandaşın durumu ortada işte
            daha bekleyin siz)

    • bende aynı durumdayım ne yapacağız nasıl yapacağız örgütlenelim

    • bende aynı durumdayım ne yapacağız nasıl yapacağız örgütlenelim
      dernek kuralım ama nasıl

    • soruişaretine gerek yok ben başından beri aihm diyorum 🙂

    • admin selamlar
      aihm ne başvuru için bende varımlisteye benide ekle lütfen

    • Merhaba,

      Benim adımıda listeye ilave ederseniz çok sevinirim.

      Teşekkürler.

      Nilgün

    • arkadaşlar benide yazın

    • bende kriz magduruyum benide bilgilendirirseniz sevinirim

    • selamlar AİHM bende başvurmak istiyorum ancak karşılıksız çıkan çeklerim için henüz herhangi bir icra yada hapis davası açılmamış sadece bankalardan karşılıksız çıkan çekler için çek koçanlarını iade etmem konusunda tebliğat geldi ve bende iade ettim.ayrıca bankanın ödemesi gereken 470 tl için çek alırken kefil istediler bende kefil verdim şimdi bazı hamiller bankadan yasal teminatı istemiş bankada benden talep etti bende kefilime bir şey olmasın diye talep edilen 7 adet yasal teminatı ödedim kısaca durum bu bu şartlarda hakkım varsa bende hazırım ayrıca başvuranlar gizli tutulabilirmi şimdilik gizlilik benim için çok önemli başvuru devlet memurluğuna engel olabilirmi devletimizin başvuranlara bakışı naıl acaba teşekürler

      • şu anda katılmak isteyenlerin rumuzlarını topluyoruz. Bilahare kişisel durumlara göre AIHM hakkı olup olmadığını inceleyeceğiz

        İnsan haklarının çiğnendiğine inanıyorsunuz Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ‘ne uyulmadığını düşünüyorsanız dava açabilirsiniz.

        AIHM ‘e başvurmak suç değildir.

        Suç olmadığı için, memurluğa engel olduğunu sanmıyorum. Ama kişisel olark devlet ile hiç iş yapmadım. Memurluk koşullarınıda bilmiyorum.

        Bir arkadaşımız daha sormuştu, benzer bir konuyu.

        Yasa koşturmacaları bitsin.

        Bu konuları inceleriz.

        görüşmek üzere.

    • bizide ekleyin mağdur

    • bir daha hatırlatıyorum bende varım

  31. Sayın Admin vet ekleyiniz teşekkürler.

  32. AIHM’ye başvurmak isteyen arkadaşlar. Burdaki ilk şart iç hukuk yollarının tükenmiş olmasıdır. Yani yerel mahkeme kararını temyiz etmiş olmanız ve temyizden red gelmiş olması lazımdır. bu durumda olan kişiler başvuru yapabilir. Ticaret yapan kişinin borcunu ödeyememiş olması ekonomik bir suç değildir. herhangi bir suçta değildir. Bizdeki hapis cezası kesinlikle insan haklarına aykırı bir durumdur. çünkü yargı burda dolandırıcılık kasdı aramamatadır. bu nedenle AIHM ye başvurulduğunda %100 devlet tazminata mahkum edilecektir. hatta eminim AIHM hakimleri bu kanunu duyunca şaşıracaklardır. AIHM’DEN TEK BİR TAZMİNAT KARARI BİLE ÇIKSA BU EMSAL OLACAK VE TÜM ÇEK MAHKUMLARI BAŞVURU YAPARAK BUNDAN YARARLANACAKTIRLAR. EĞER YASA KOYUCU CİDDİ OLARAK İNSANLARIN AIHM’YE BAŞVURCAĞINI ANLARSA SANIRIM KANUN KESİNLİKLE LEHE DEĞİŞTİRİLECEKTİR.

    • merhaba,

      katkılarınız için teşekkür ederim.

      Bu sayfa, bu fikri savunduğumuz için AIHM hakkı doğmuşturu savunarak açıldı .)

      Diğer arkadaşlar ile birlikte AIHM ‘e başvuracakmısınız ? Adınızı işliyormuyuz, listeye ..

      esen kalınız.

      • admın hanı cok bılen arkadaşlar içtıhat dıyordu ictıhat işidemı bıttı cevap verırsen sevınırım

        • çok bilen arkadaşlara sordum. Yargıtay, çek yasasının çıkmasını bekliyor dediler …

          • admın cek yasasını hukumet 1 yıl daha sallarsa veya hıc gözönüne almazsa yargıtay içtihat yayınlamazmı bır kısım mahkeme infazı durduruyor bır kısmı devam dıyor yargıtayda hukumet cek yasasını cıkarmadı bana ne kardeşım dıyebılırmı cevaplarsan sevınırım

          • mıllet uyumayın herkes uyuyormu cok rahatsınız bravo

          • günaydın Can bey 🙂

          • yasa çıkmadan meclis tatile girerse AIHS ‘nin açık ihlali olacaktır.

            “Vakit tamam. AIHM ‘e başvuru hakkı doğmuştur” tezinin ana dayanağı budur.

            Her durumda AIHM ‘e başvurabiliriz. Fakat yüklü tazminat isteyebilmek için ilk fırsat budur.

            Bu nedenlerle, tatilden önce yasanın çıkacağına inanıyorum. Ama acele çıkartarak gerekli düzeltmeleri yapmayabilirler. Bu durumda yine hak doğar.

          • değerli arkadaşlar ,

            lütfen benide eklermisiniz listeye

      • admin beni de ekle ama su anda sadece taahudu ihlalden kesinlesmis

      • sayın admin benim eşim 6 aydır karşılıksız çek vermekten hapiste bende AİHM listesine katılmak istiyorum desteğiniz için teşekkürler

        • tamam aysel hanım. Allah eşinizi kurtarsın. Birdaha düşürmesin.

          Biz dışarıdakiler görevimizi yapacağız.

          adınızı ekliyorum.

          • admin eşim içerde benide eklermisin

          • umarım isimleri karıştırmıyorum.

            sizde ceza almışmıydınız ?

            Eğer öyleyse, sizinde ayrıca başvuru hakkınız var.

          • admin benim kendi dosyam yargıtayda ama eşim hapiste ilginiz için teşekkürler

          • evet geçen sene yattım hapis 25 gün benimde hakkım varmı

          • Şu anda davanız var. Mağdursunuz.

            daha önceki cezaevi koşulları, bu nedenle işinizin bozulduğunu ispatlamanız, hapis yatmanız, duruşma koşulları, ceza almanız hepsi birer başvuru hakkıdır.

            bir posta masrafı kadar gideriniz olacak. Birde başınızdan geçenleri yazmanızı isteyeceğim. Bu konuda örnek yayınlayacağım.

            Başvurmakla bir kaybınız olmaz, diğerlerine katkınız olur.

          • slm admin
            19 yıllık esnafımki tam o sırada 2001 krizi baş gösterdi dolar bir egcede uçtu 2 yıl dayandım çeklerim yazılmadı sonunda yazıldı ve hapis kararı çıktı temyiz ettim ama o temyizdeyken evlendim eşim esnaftı işler iyi deyildi onu n da çekleri 2007 yılında yazıldı işler kötu gitti o temyız etmeden yakalndı hapse girdi bende başka yere ben hapisteyken çekin karşılıgını oglum alacaklıya yatırdı8 ama dosya yargıtaydan gelmeemiş neyse ben hem yattım hemde ödedim ama şu an eşim içerde bende 2009 13 şubatta başka dosyamdan hapislik çıktı ben tekrar temyiz ettim şimdi eşim içerde ben dışarad tabi bu ara eşimizden de bu olaylar yüzunden ayrıldık tekraar ilgiginize teşekkürler

          • admin merablar.
            benim kafama bir soru takıldı AİHM ‘ ne başvurmak için cezayı almış olmak mı gerekiyor benim dava yeni açıldı.
            ne dersin.
            gerçi hakkım olmasa bile birlikteyiz.

          • hazır yazmışken kafamnı kurcalayan bir soru var onu sorayım eğer alakasız olmazsa cevaplarsınız.
            benim ilk duruşmam eylül de şimdi ilk duruşmasda karar çıkar mı onun hemen ( ne kadar bir zaman zarfında) temyiz mi etmem gerekli.
            birde son olarak verilen para cezalarına teksit yapılıyor mu.
            ben bir ara iki sene ye kadar vade yapılabiliyor diye duymuştum(benim borçlu olduğum kurum bana taksit yapsaydı şimdiye ödemiştim çoktan ).

          • taksit miktarı sabitdir.

            fakat vadeyi arttırmak, miktarı düşürmek için çeşitli yöntemler deneyenleri gördüm.

            şöyle bir şey bile vardı.ilk taksiti ödüyorsunuz. ikinciyi ödemiyorsunuz. İnfaza gidince tekrar taksit istiyorsunuz 🙂

            Eylül’de ne olacağını bilemiyorum. Gelecek haftayı görelim önce ..

          • merhaba, h.a.’a yazdığım gibi.

            hakkınız var.

            hiçkimsenin amacı tazminat almak değildir. Amaç cezaların kalkması ve diğerlerinin duasını almaktır.

          • Bu hafta yasa çıkar diyorsunuz yani.
            İnşllah sayın vekillerimiz tatilin rehavetiyle nasıl bir yasa çıkardıklarını bilmeden bu işi aldubittiye getirmezler.

          • AIHM lütfen benim adımıda eklermisiniz. şimdiden tşkler çalışmalarınız için

      • Admin beni de ekleyin lütfen.
        Teşekkür ederim.

      • bende istiyorum ismimin yazılmasını…teşekkür ederim…

  33. 1- Çek borcunu ödemeyenlere hapis cezası veriliyor. Peki senet, kredi kartı ve kredi borcunu ödemeyenlere neden bu tür ceza verilmiyor. Çek ticari ise senet, kredi kartı ve kredi de ticari olarak kullanılıyor. ÇEkin ne farkı var bunlardan. Eğer çek vadesiz, görüldüğünde ödenecek nakit hükmünde değerlendiriliyorsa Türkiyede çekin vadeli kullanıldığı gerçeğine ne denilecek. Tutarsızlık.
    2- Dünyanın hiç bir ülkesinde borcunu ödeyemeyen hatta ödemeyen insanlara hapis cezası verilmemektedir. 2. örneği yoktur hatta tarihte bile olduğunu sanmıyorum.
    3- Dışarda iken borcunu ödeyemen esnaf hapiste nasıl ödeyecek.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

