AIHM Bireysel Başvuru Katılımcıları Bilgi Toplama Sayfası Açıldı


 

“karşılıksız çek ve yasal düzenlemeler”  blogu aracılığı ile AIHM ‘e bireysel başvuru yapmak isteyen arkadaşlar için bilgilendirmedir.

 

Blog aracılığla AIHM ‘e bireysel başvuru yapmak isteyen katılımcılar , belirlediğimiz soruları yanıtlayacaklardır.  Soruların örnek yanıtlarını hazırladım. Enazından bu ayrıntıda bilgi vermeniz gerekmektedir. Durumunuz incelenerek, tespit yapılacaktır.

Kesinlikle kimliğinizi açıklamanıza gerek yoktur. Kimliğinizi belli edebilecek detayları burada açıklamayınız. Dilekçenize eklersiniz.

Durumunuzu olabildiğince net olarak açıklayınız.  Durumunuz ile ilgili bu sayfadan yapacağımız yorumları izleyerek yanıtlayınız.

 

Bu sayfaya sadece bu form ile ilgili yorum bırakılacaktır. İlgisiz yorumlar kaldırılacaktır.

 

Soruları incelemek ve yanıtlayarak kendinizi tanıtmak için bu linke tıklayınız.

 

Notlar

  • Kimliğinizi belirtecek bilgi vermeyiniz.
  • Yorum bırakırken doğru e-posta adresi giriniz.
  • Ben ya da benim adıma kimse size e-posta ile ulaşmaz. Ulaşmamız gerekirse, bir şekilde buradan onayınızı alırız.
  • Davalarınız ile ilgili, bulabildiğiniz  tüm bilgilerin fotokopisini bir dosya içinde hazır tutunuz.
  • Size ek sorular soracağız ve bilgi vereceğiz.
42 responses to “AIHM Bireysel Başvuru Katılımcıları Bilgi Toplama Sayfası Açıldı

  1. bilgisayar teknik servis

    evet evet haklısınız tesekkurler makeleye

  2. Barışçı-Mersin

    HAKİM BEY

    Hakim Bey.
    Hakim Bey, hakim bey.
    Sanık Barışçı’yı;
    Yargılamaya hazırmısınız.?
    Dikkat et Hakim Bey
    Sanık sandelyesindeki, bu sanık;
    Çok önemli bir suçludur.
    Öyle baştan savuşturup,
    Beraat kararı verme sakın.
    Haydi şimdi konuş;
    Suçlu, ayağa kalk de.
    Kalkta savun kendini, savunabilirisen?
    Evet Hakim Bey.
    Ben sanık Barışçı;
    Vereceğim ifademi, yavaş yavaş.
    Kapsamlı olmazsa bile,
    Sonuçta; anlıyacaksınız beni.
    Evet Hakim Bey.
    Ben; sanık Barışçı.
    Ülkeme ihanet eden benim.
    Cumhuriyet’in temeline;
    Dinamit koyan, rejimi yıkmak isteyen;
    Atatürk İlke ve İnkilaplarına karşı gelen,
    Hep benim Hakim Bey, hep benim.
    Tüm hayali ihracatları ben yaptım.
    İsviçre bankalarındaki gizli hesaplar;
    Trilyonlarca liralık paralar benimdir.
    Yurt dışına kaçırılan dövizlerin;
    Tamamı bana aittir.
    Şimdi bunları nasıl becerdiğimi;
    Nasıl yaptığımı mı soruyorsun?
    İnan ki çok kolay oldu.
    Siyasi çıkarları uğruna;
    Üç kuruşluk rüşvetler uğruna,
    Oturulan; o koltuklar uğruna,
    Yardımcılarım; çokça olmuştur.
    Batan bankaları ben batırdım;
    Birçok fabrikalara zincir vurdum,
    İşçileri; işten çıkardım,
    Ülkemdeki tüm yolsuzlukların;
    Sorumlusu benim, kabul ediyorum.
    Bana en ağır cezayı verin.
    Tüyü bitmediklerin;
    Sorumluluğu omuzlarımdadır.
    Cezanız; ömür boyu hapis olsun.
    Ve hatta astırın beni.
    Astırın ki; ülkem kurtulsun.
    Astırın ki; herkese örnek olsun.
    Hiç değilse;
    Genç kuşaklar ibret alıp,
    Temiz; tertemiz yetişsinler.
    Hakim Bey.
    Hakim Bey, Hakim Bey.
    Pek tabi; sen görevini yapıyorsun.
    İnan ki, kızmıyorum size.
    Bütün bu işlerin sorumlusu;
    Ne sizsiniz, ne de ben.
    Oysa ben, oysa ben;
    Tabi ki, bunlardan sorumlu değilim.
    Gerçek sorumlular;
    Deveyi hamuduyla götürenlerdir.
    Oysa ben, oysa ben;
    Utanıyorum, utanıyorum Hakim Bey.
    Adliye merdivenlerinden çıkarken.
    Ne ekonomik krizi ben yarattım;
    Ne de tüm yolsuzlukları.
    Velev ki; sonuçta beraat ettim.
    Ettim etmesinede;
    Yıkılan gururum, çiğnenmiş şerefim,
    Yaşadığım utançlarım…
    Yirmi yedi yıllık iş hayatım.
    Bunların bedelini kim ödeyecek?
    Beni ve de benim gibileri;
    Bu durumlara getirenlerin,
    Cezalarını kim verecek ?
    Tamı tamına;
    İki yüz yirmi dokuz gündür,
    Evimdeyim; çiledeyim, hapisim.
    Bunca gündür;
    Cüzdanımda, üç beş lirayla dolaşıyorum.
    Hakim Bey.
    Hakim Bey, Hakim Bey.
    Yoksa; bu yazdıklarımda mı, suç unsuru ?
    Yoksa; bunlardan da mı;
    Ayrı ceza giyeceğim ?
    Manevi olarak hergün;
    Hergün, asıyorum kendimi.
    Bunların sorumlusu hep ben miyim ?
    Oysa; bu güne kadar;
    Ne Hakim önüne çıktım,
    Ne de sabıka kaydım var.
    Beklide bundan böyle;
    Sabıkalı biri sayılacağım.
    Bir daha; bir daha,
    İnsan içine çıkabilecek miyim ?
    Bozulan sağlığımı,
    Bana kim verecek Hakim Bey ?
    Ailemin yüzüne bakamaz oldum;
    Çocuklarıma harçlık veremiyorum.
    Üstelikte; bugün, babalar günü;
    Babalık vazifelerimi yapamıyorum.
    Aile düzenim bozuldu;
    Peki, bunları kim tamir edecek ?
    Hakim Bey.
    Hakim Bey, Hakim Bey.
    Adaletin terazisi, senin ellerinde.
    Haydi, ver kararını.
    Şerefiyle yaşamak; oldukça güç,
    Bu güzelim ülkemde.
    Bizlere; bu ülkeye, kim sahip çıkacak ?
    Üç beş tane; dürüst görev yapan,
    Gerçek Vatansever insanlar,
    Hep tasfiyemi edilecek ?
    Hakim Bey.
    Hakim Bey, Hakim Bey…

    Sanık-Barışçı
    17.06.2001

  3. sayın dilek tamur
    sayfa anlamında değil ama,sorunlar anlamında tam yerindesiniz
    haberleşme sayfasında yazışırsak daha uygun olacağını düşünüyorum
    sorunlar anlamında ise benim kişisel önerim projinize yine dört elle sarılmanızdır
    ülkemizin üretici insanlara ihtiyacı var
    çek yasasından kaynaklanan ihlaller konusunda burada yapılmaya çalışılan da bir projedir
    küçük harflerle yazan,sıradan insanların,birlikte başarma inançlı proje
    sizinde bu projeye katkınız olmalıdır
    birlikte başaracağız
    geçmiş olsun

  4. sayın yetkili
    2003 yılında gerçekleştirdiğim ticari faliyet sırasında dolandırıldığım ve almayadan ve türkiyeden yaklaşık 200.000 € paramı tahsil edemediğim için kestiğim çekleri 6 yıldır ödüyordum.
    son iki çekim kalmıştır bu firmalarrada gereken uzlaşma için para önerilerinde bulunmuştum.
    Fakat sistem nasıl işliyorsa daha önce ödediğim ve cezası iptaledilmeyen çeklerimin tamamı 100.ooo tl civarında görünüyor mükerrer dosyalarla birlikte
    aslı mıktar toplam 7000 ytl 5/2 miktarını yatarak
    1 ayda cezamı bitirdim tabi 1 gün içinde yılbaşı arifesi karşı tarafı bulmak mümkün olmadı.
    ve zaten istedikleri rakamlarda yakalanmamdan dolayı bayağı kabarıktı. sonradan 3000 lira toplamla cezaevinden çıkabilecekken ben istemedim. hayatında trafik cezası bile olmayan son altı yılını tüm bunları yaşamamak için gece gündüz çalışarak geçirmiş ve tüm iyi niyetine rağmen bunları yaşamış bir kişi olarak 6 yılın en uzun tatilini yaptım ve farkettim ki onca yıl hem iş yapıp hem yakalanma korkusu hayatımdan 30 yıl götürmüş size saçma gelebilir. Ama dışarı çıktığımda ilk defa kendimi bu kadar huzurlu ve bir o kadar da haksızlığa ugramış hissetdim. Bu arada beni dolandıran kişiler şu anda Ağır cezada yargılanıyorlar. ben de yeni konumumun bana verdiği güçle her mahkemeye giderek bunca kaybımın bir tesellisini arıyorum. İçeri girerken
    bu ülkenin bir sorununa çözüm bulacak bir proje için deli gibi çalışıyordum. ve projem uygulama aşamına gelmişti. Şimdi hiç bir şey yapmıyorum.
    İçimdeki bu kırgınlık kızgınlık ne zaman biter.
    Sadece namusuyla ticaret yapan kişiler bir hırsızın haklarına bile sahip olamadan hiç affı ertelemesi olmadan nasıl mahkum edilir. kuru yaştan nasıl ayrılır. bunu bilemiyorum. Sadece şunu biliyorum hukuka daima saygılı kendi kırıterlerine göre her anlamıyla namuslu ben sabıka kaydımla ne yapayım. Bu damga ile bundan sonra ne yapayım.
    saygılarımla

  5. eminim admin son birkaç yorumu kaldıracaktır buradan, haberleşme alanı yerine kullandık biraz sanırım. Afedersiniz sn. admin..

  6. günaydın

    • gunaydın herkes uykyda galıba bu ne rahatlık

      • sizin erken kalkacağınızı bilseydik önceden hazırlık yapardık can bey hem rahat olmayıpta ne yapıcak insanlar.

        “Akıllı insanlar, oturup kayıplarına hayıflanmazlar, keyifle zararlarını nasıl karşılayabileceklerini düşünürler.

        ALFRED ADLER

    • günaydın mehtap hanım nasılsınız

      • sağolun a.b siz?

        • ben bi firmada yöneticiyim
          bi kaç gün önce takım elbisemi çıkardım elemanlarla dışarı montaja gittim.
          en ağır işleri yaptım
          bedenen çok yoruldum ama kafam o kadar rahatladı ki
          arada bir yapıyorum bunu
          etrafımdakilere garip geliyor.
          ama bana çok şey katıyor
          sizede tavsiye ederim

  7. benim eşim hatır çeki kesmiş birine adam 3 tanesini ödemiş 3 kalmış ve bu yüzden alacaklı kişiler eşime tutuklama kararı çıkartmışlar.karşı taraftaki kişiler de bunu biliyorlar yani hatır çeki olduğunun farkındalar. benim eşim bile bile hapis yatıyor. Adamıda bulamıyoruz. Elimizde herhangibir kanıtta yok .Ne yapmamız gerek.2 haftadır cezaevinde çok perişan olduk .

    • saadet Hanım geçmiş olsun bunlar eşinize fatura vermemişlerdir(vermeleri imkansız) diğer kişiye de faizle para vermişlerdir.Eşiniz de tutuklu değil, para cezasını ödemediyse mahkumdur.Çekleri savcılığa verenleri FATURASIZ İŞLEM YAPMAKTAN VE PARA TİCARETİ YAPMAK nedeni ile MALİYEYE şikayet edin.

      • yasal çalışan tefeciler yani factoring firmaları fatura kesiyorlar ve beşyüz tane avulatları var hapis cezası çıkaranlarında büyük çoğunluğu onlar yoksa esnaf alacağı bişey yoksa peşini bırakıyor zaten
        dünyaya faizle para satan yahudiler
        şu anda yaşanan krizin mümessilleridirler.
        tüm olanlar büyük israil projeleri kapsamında hedf ülkeleri içten feth etme planları dahilindedir.
        milli bütünlüğümüzü bozmak için çekirdek kısmı olan aile olgusunu parçalamayı hedef seçmişlerdir.
        ağlarına düşürdükleri dürüst ve namuslu bireylere hapis cezası uygulatmalarının sebebide budur.
        hiç bir iş yapmadan parayla para kazanan
        faiz vampiriyle insanların kanını emen kansızların şeytanla yaptıkları işbirliği tarihte olduğu gibi hak tarafından yine bozulacak
        yine bozguna uğrayacaklardır.
        tabi karşılarında inançlı insanlar olduğu sürece
        bu inanç davosta filistin halkı için lafta kafa tutmakla sergilenmiyor.
        kendi halkına kendi ülkende zulüm edenlere dur diyemedikten sonra
        ama sen demezsen diyenler çıkacaktır ondan şüphem yok yeterki geçmişimizi unutmayalım

        Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.
        K. ATATÜRK

  8. şahsım 2006 yılın da market işletmecisiydim. bir dondurma bayiisi arkadaşıma hatır çeki verdim ama bu şahıslar benim diğer marketçi arkadaşlarımın çeklerini ödemeyerek bizleri zor durumda bırak mıştır ben 8 ay ceza yattım ve hala temyizde çeklerim var bu çekler karşısında fatura almadım adı üstünde hatır çeki vermiştim ama ellerinde yazı ve senet almıştım benim bu çek bedellerindeki borcumun olmadığını bu boprçların kendilerine ait olduğuna dair ben nasıl bir yol izlemeliyim

    • Aydın Bey faturasız işlemden MALİYEYE şikayet edin sizi zor durumda bırakanlar sizin 8 ayınızı seksen kat fazlasıyla ödemek zorunda kalacaklardır.

  9. şuan bitmiş olan 3 çek davam var temyiz ettim ve süren devam eden 3 çek davam var sonuçlanmadı devam ediyor benim başvurum nasıl olur bu konuda admin bana açıklama yaparmısın.

  10. sevgili admin
    cetbag rumuzu ıle yaptıgım kendı hıkayem anlaşılıyormu?
    Anlaşılmayan birşey var ise yenileyebilirim.
    Mumkunse cevap bekliyorum

  11. yasal olarak tam en ahim içinuygunum

  12. TEŞEKÜRLER ADMIN PAYLAŞAYIM 1-bankadan memur kefil göstererek çek aldım 2-2007 yılından beri tüm çeklerim ödendi ancak 2009 yılının birinci ayından itibaren çeklerim karşılıksız çıkmaya başladı 3-piyasada 25 adet civarında farklı esnaflara verdiğim çeklerim var ve çeklerin her bir yaprağı ortalama 2000 ile 3000 tutarında 4- halen ödeme yapmaya devam ediyorum -para bulduğum zaman- en son bir ay önce bir çek ödemiştim 5 -bir taraftan ödeme yaparken bir taraftanda verdiğim vadeli çeklerim günü gelince karşılıksız çıkmaya devem ediyor 6-halen vadesi gelmeyen çekleriminde karşılıksız çıkma ihtimali var bunlar yukarda zikrettiğim 25 adet çeke dahildir günü gelince ödeyebileceklerimi kesinlikle ödeyeceğim 7-karşılıksız çıkan her yaprak için bankadan çekleri iade etmem istendi ve bankadan tebliğat geldi tebliğatları muhafaza ediyorum 8-yasal teminat olan 470 tl için bankaya bazı hamillerin isteği üzerine 5 adet çekin yasal teminatını ödedim 9-yasal teminatları ödemezsem kefilimden tahsil edeceklerini ısrarla şifaen söylüyorlar 10- hakkımda açılmış icra ve hapis cezaları olabilir ve ben haberim olmadan mahkemeye çağrılmadan dava aleyhime sonuçlanabilir hakkımda ifadem alınmadan hapis cezası çıkabilir çünkü bildiğiniz gibi çek nedenden bağımsız kabul edilmektedir ve yasalarımız karşılıksız çek keşide etmeyi subjektif suç olarak kabul etmektedir yani her an her şey olabilir ve bu durum beni inanılmaz tedirgin ediyor psikolojim bozulmuş durumda – ÖNEMLİ NOT-KARŞILIKSIZ ÇIKAN BAZI ÇEKLERİ HALEN ÖDİYOR OLMAM KASITLI OLMADIĞIMA DELİL OLABİLİRMİ -2-BANKANIN İSTEĞİ ÜZERİNE ÇEKLERİ İADE ETMEM KAST UNSURUNU ORTADAN KALDIRIRMI -3- BAZI TOPTANCILARA ÜRÜNLERİ İADE ETMEK İSTEDİM KABUL EDENLERDE OLDU ETMEYENLERDE OLDU KABUL EDENLERİ ŞAHİT OLARAK DİNLEME İMKANI VERİRLERMİ VE BU DURUM KASTI ORTADAN KALDIRIRMI-4- BAZI ESNAFLAR İSE ÜRÜNLERİ İADE ETMEME RAĞMEN ÇEKİMİ GÖNDERMEDİ VE MAHKEMELİK OLDUKTAN SONRA ÇEKİMİ ALDIM ANCAK ŞAHISLAR ÇEKLERİMİ GÖNDERDİKTEN SONRA BEN DAVAMDAN FERAĞAT ETTİM MAHKEME BU ŞEKİLDE SONUÇLANDI-5- BAZI TOPTANCILARA NOTERDEN İHTARNAME BİLE ÇEKTİM -6- BAZI FİRMALARA AÇIK HESAP ÇALIŞIYORDUM ÜRÜNÜ SATAMAYINCA İADE ETTİM İADE FATURALARININ ALT KOÇANI HALEN MEVCUTT SABRINA TEŞEKÜR EDERİM BENİM HİKAYEM BU

  13. sevgili admin benim babam tutuklu onun adina ahim basvurusunu ben yazıcam olur degilmi ? saygılar

    • ilginiz için teşekkür ederim.

      sayfadaki başvuru bilgilerini doldurunuz. Hazırlıkları yapalım.

      Başvuru sırasında babanızın imzasını alabilirsiniz değil mi ? alamazsanız başka bir çare bulmaya çalışacağım.

      babanıza biran önce kavuşmanızı dilerim.

      esen kalınız.

      • sevgili admin soyle bır konu var ki avukat olmadıgi surece ne yazılı bır kagıt nede haber tasıyan gazeteyi elden teslim edebiliyoruz ancak ve ancak posta yoluyla oda bazen haftalar sonra ellerine geciyor gec kalınır dıye dusunuyorum.Asil ben size destekleriniz icin tesekkur eder mınnettarlıgımı dile getirmek isterim. saygılar

        • anladım.

          bunu anlatarak siz başvurabilirsiniz. diye düşünüyorum. siz soruları yanıtlayın, hazırlanalım.

          kara kitaba bakıyorum, bir çare bulacağız.

          size buradan bilgi veririm.

        • sayın aynur hanım
          avukatınız olmadığı ve babanıza başvuruyu imzalatamayacağınız için sürecin uzayabileceği kaygısını taşıyorsunuz haklısınız
          benim bir önerim olacak
          babanızın bulunduğu cezaevi savcılığına resmi bir dilekçeyle talebinizi iletiniz
          çok kısa bir sürede sonuç alacağınızı umuyorum
          sonuç almanız gecikirse buda bir aihm başvurusu nedeni olabilecektir diye düşünüyorum
          selamlar

          • acil demokrasi

            admin günaydın ve pardon
            yazarken sizin yanıtınız olduğunu görmedim
            sevgiler

          • günaydın. “pardon” a gerek yok. özgürlük için, özgür platformdayız.

            fikir için teşekkür ederim, benim aklıma gelmemişti.

          • acil demokrasi bu da dogru artık bı sekıllde halledicegiz tesekkurler

          • evet bir şekilde çözeceğiz.

            —————————
            bir umudumuz sizdeydi sayın Kılıçdaroğlu.
            oysa son dönemde medyadaki demokrasi tartışmaları içinde hep sizi görmüştük,
            size bu tavrınızdan dolayı “gandi kemal” bile dedik
            umutlarımızı karartmayınız
            çek mağdurları ilginizi bekliyor

            insan haklarıyla insandır.

            insan hakları hemen şimdi

            Sayın Kemal KILIÇDAROĞLU ; küresel ve yerel çıkar odaklarının baskısı ile ezilen çek mağdurları yardım istiyor. Çek Mağdurları sizi bekliyor.

            Çek Mağdurları, Burhan İŞCAN ve Av. Rahmi OFLUOĞLU sizi ziyaret ettiklerinde konu ile ilgilenme sözü vermiştiniz.

            Sözünüzü tutmanızı bekliyoruz.

            —————————————-
            Sayın Adalet Komisyonu üyeleri,

            Çağdaş bir çek yasası gerekmektedir.

            Durumu bilgilerinize sunarız.

            Ahmet İyimaya Başkan , Adalet ve Kalkınma Partisi, Ankara
            Hakkı Köylü Başkanvekili , Adalet ve Kalkınma Partisi, Kastamonu
            Mehmet Emin Ekmen Sözcü , Adalet ve Kalkınma Partisi, Batman
            İlknur İnceöz Katip , Adalet ve Kalkınma Partisi, Aksaray
            Ahmet Aydın , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Adıyaman
            Zekeriya Aslan , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Afyonkarahisar
            Yılmaz Tunç , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Bartın
            Mehmet Tunçak , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Bursa
            Mehmet Salih Erdoğan , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Denizli
            Celal Erbay , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Düzce
            Veysi Kaynak , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Kahramanmaraş
            Ali Öztürk , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Konya
            İhsan Koca , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Malatya
            Mustafa Hamarat , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Ordu
            Yahya Akman , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Şanlıurfa
            Halil Ünlütepe , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Afyonkarahisar
            Turgut Dibek , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Kırklareli
            Ali Rıza Öztürk , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Mersin
            Rahmi Güner , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Ordu
            Ali İhsan Köktürk , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Zonguldak
            Hamit Geylani , Üye, Demokratik Toplum Partisi, Hakkari
            Osman Ertuğrul , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Aksaray
            Metin Çobanoğlu , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Kırşehir
            Rıdvan Yalçın , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Ordu

            ———————————————–
            Sayın Anayasa Komisyonu üyeleri, sizlerden çağdaş bir çek yasası için çalışmalarınıza devam etmenizi rica ediyoruz.,

            Burhan Kuzu Başkan , Adalet ve Kalkınma Partisi, İstanbul
            Güldal Akşit Başkanvekili , Adalet ve Kalkınma Partisi, İstanbul
            Ayşe Nur Bahçekapılı Sözcü , Adalet ve Kalkınma Partisi, İstanbul
            Ayhan Sefer Üstün Katip , Adalet ve Kalkınma Partisi, Sakarya
            Mehmet Daniş , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Çanakkale
            Mahmut Durdu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Gaziantep
            Hacı Hasan Sönmez , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Giresun
            Haydar Kemal Kurt , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Isparta
            Mevlüt Akgün , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Karaman
            Hasan Kara , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Kilis
            Hüsnü Tuna , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Konya
            İsmail Bilen , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Manisa
            Enver Yılmaz , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Ordu
            Suat Kılıç , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Samsun
            Mustafa Çetin , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Uşak
            Atila Emek , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Antalya
            Mehmet Ali Özpolat , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, İstanbul
            Atilla Kart , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Konya
            Şahin Mengü , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Manisa
            İsa Gök , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Mersin
            Aysel Tuğluk , Üye, Demokratik Toplum Partisi, Diyarbakır
            Süleyman Nevzat Korkmaz , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Isparta
            Faruk Bal , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Konya
            Behiç Çelik , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Mersin

            ————————————————

            Sayın İnsan Hakları İnceleme Komisyonu üyeleri,

            çek yasası nedeniyle insan hakları ihlalleri yaşanmaktadır. Çek yasasına katkılarınızı bekliyoruz.

            Mehmet Zafer Üskül Başkan , Adalet ve Kalkınma Partisi, Mersin
            Halide İncekara Başkanvekili , Adalet ve Kalkınma Partisi, İstanbul
            Mehmet Ekici Başkanvekili , Milliyetci Hareket Partisi, Yozgat
            Abdurrahman Kurt Sözcü , Adalet ve Kalkınma Partisi, Diyarbakır
            Ayşe Jale Ağırbaş Katip DSP İstanbul
            Ahmet Koca , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Afyonkarahisar
            Kazim Ataoğlu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Bingöl
            Mehmet Ocakden , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Bursa
            Murat Yıldırım , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Çorum
            Mithat Ekici , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Denizli
            Mustafa Ataş , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, İstanbul
            Erdal Kalkan , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, İzmir
            Fatih Arıkan , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Kahramanmaraş
            Ahmet Gökhan Sarıçam , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Kırklareli
            Kerim Özkul , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Konya
            Cemal Yılmaz Demir , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Samsun
            Ali Rıza Ertemür , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Denizli
            Çetin Soysal , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, İstanbul
            Ahmet Ersin , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, İzmir
            Malik Ecder Özdemir , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Sivas
            Akın Birdal , Üye, Demokratik Toplum Partisi, Diyarbakır
            Şenol Bal , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, İzmir
            Gürcan Dağdaş , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Kars

            ————————————————-

            Sayın Sanayi ve Ticaret komisyonu üyeleri,

            Türk Ticaret hayatı çek yasası aksaması nedeniyle darbe almaktadır. Bir hukuk depremi yaşanmaktadır.

            Soner Aksoy Başkan , Adalet ve Kalkınma Partisi, Kütahya
            Hasan Angı Başkanvekili , Adalet ve Kalkınma Partisi, Konya
            Mahmut Mücahit Fındıklı Sözcü , Adalet ve Kalkınma Partisi, Malatya
            Osman Coşkun Katip , Adalet ve Kalkınma Partisi, Yozgat
            Ahmet Edip Uğur , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Balıkesir
            Kutbettin Arzu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Diyarbakır
            Metin Kaşıkoğlu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Düzce
            İbrahim Halil Mazıcıoğlu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Gaziantep
            İsmail Katmerci , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, İzmir
            Eyüp Ayar , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Kocaeli
            Bayram Ali Bayramoğlu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Rize
            Hasan Ali Çelik , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Sakarya
            Afif Demirkıran , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Siirt
            Mustafa Cumur , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Trabzon
            Kayhan Türkmenoğlu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Van
            Fazlı Erdoğan , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Zonguldak
            Tacidar Seyhan , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Adana
            Hüsnü Çöllü , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Antalya
            Ergün Aydoğan , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Balıkesir
            Mehmet Ali Susam , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, İzmir
            Mehmet Şevki Kulkuloğlu , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Kayseri
            Mehmet Nezir Karabaş , Üye, Demokratik Toplum Partisi, Bitlis
            Yılmaz Tankut , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Adana
            Cemaleddin Uslu , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Edirne
            Alim Işık , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Kütahya

            ********

            Kemal KILIÇDAROĞLU, Sadullah ERGİN, Zafer ÇAĞLAYAN ve Ayşe ARMAN için açık mektup kampanyamıza destek veriniz. Çek yasası nedeniyle yaşanan insan hakları ihlallerinin durdurulmasını talep ediyoruz.

            ****

            Yaşasın tam bağımsız ve adil Türk Yargısı !
            Yaşasın tam bağımsız Türkiye !
            Yaşasın demokrasinin bekçisi, bağımsız Türkiye Büyük Millet Meclisi !

            insan haklarıyla insandır. İnsan hakları hemen şimdi !

            ***

            Bu bir “sivil direniş” dir. TC Anayasası ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinden doğan haklarımızın, örgütlü olarak kullanılmasından ibaretdir.
            Bu bir “yurttaş hareketi” dir. Benzerleri Türk tarihinde yaşanmıştır : Tramvaycılar grevi, İpek işcileri grevi, Paşabahçe grevi, Askeri mahkemelere direnen anneler, Bergama köylüleri direnişi

          • AKP VE YOLSUZLUK
            Pazartesi, 07 Ağustos 2006 13:04
            AKP, seçim meydanlarında yoksulluk ve yolsuzlukla mücadele edeceğini söylemiş ve iktidar olmuştu. AKP’nin dört yılı bulan iktidarında yoksulların sayısı arttı. 20 milyona yakın yurttaşımız yoksulluk sınırının altında yaşıyor.

            Peki yolsuzlukla mücadele ne oldu? “Yolsuzluklara damardan girdik” diyen Başbakan Erdoğan, gerçekten de yolsuzlukların üzerine gitti mi? Yolsuzlukla mücadelede çok önemli bir aşama olan “milletvekili dokunulmazlığı” konusunda küçük de olsa bir adım attı mı?

            Bu sorulara olumlu yanıt vermek maalesef mümkün değil. AKP, bırakınız yolsuzlukla mücadelede bir eylem planını uygulamaya koymak, TBMM’de kurulan “Yolsuzlukları Araştırma Komisyonu”nun önerilerini dahi gözardı etmiş, uygulamaya koymaktan ısrarla kaçınmıştır.

            Peki niçin?

            Bunun birden fazla nedeni var. Önce sayın Başbakan dokunulmazlıkları kaldırmamanın gerekçesi olarak “yargıya güvenmediklerini” açıkça söylemiştir. Çünkü kendisinin ve bazı bakanlarının yolsuzluk dosyaları vardı. Bu söylemiyle sayın Erdoğan, yargıya güvenmediğini söyleyen ilk Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı olmuştur. İkinci neden, AKP iktidarının bizzat yolsuzluk batağının içine girmesiydi. Bir üçüncü neden de yolsuzluklar bağlamında saadet zincirinin kurulması ve sürdürülmesiydi…

            AKP, iktidara gelen yeni bir siyasal parti (!) olarak, yolsuzluk girdabına en erken giren parti olmuştur. Bu özelliği kamu ihalelerine kendini göstermiştir. Bakınız ilk AKP Hükümeti 18.11.2002’de kuruldu. Zeki Ergezen’in Bayındırlık ve İskan Bakanlığı döneminde 31.12.2002 tarihine kadar (yani 13 günde) tam 219 adet yol ihalesi yaptı. İhale bedelleri toplamı 52 trilyon liradır ve ihale bedelleri vizeden kaçınmak için 750 milyar lirayı aşmayacak şeklinde ayarlanmıştır. Ve Hükümeti oluşturan AKP, yolsuzluklarla mücadele etmek için halktan oy istemiştir.

            Deprem sonrası Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ile Toplu Konut İdaresi’nin (TOKİ) Bingöl’de yaptığı konut ihalelerinde de benzer sorunlar yaşanmış, yapılan ihalelerle depremzedelerin cebinden fazladan 41 trilyon 196 milyar liranın fazladan çıkmasına yol açılmıştır.

            AKP ile birlikte Cumhuriyet tarihinde ilk kez, hayali ihracat yapmak için “sahte belge düzenlemek ve kullanmaktan” sanık olarak yargılanan bir kişi, Maliye Bakanı olarak atanmıştır. Maliye Bakanı Kemal Unakıtan’ın bakan olur olmaz yaptığı ilk işlerden birisi de, kendini afetmek için yasa tasarısı hazırlamak olmuştur. Bu arada şaibeli özelleştirme ihaleleri yapılmış, (Kuşadası Limanı, Galataport, Tüpraş’ın 14,76’lık hissesinin yasa dışı satışı, Balıkesir Kağıt Fabrikası gibi…) yapılan ihalelerin büyük bir kısmı yargıya takılmıştır. Ayrıca oğlu Abdullah Unakıtan’a “pastörize yumurta” üretiminde KDV indirimi yapılmış ve oğul Unakıtan’a düşük gümrük vergili mısır ithalatının da yolu açılmıştır.

            Sadece Kemal Unakıtan değil, Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun da çıkan bir yasa ile evrakta sahtecilik yapmak suretiyle işlendiği kambiyo suçundan yargılanmaktan kurtulmuştur.

            AKP iktidarında bir diğer şanslı oğul da 24 yaşındaki Erkan Yıldırım’dır. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın oğlu Erkan Yıldırım, Almanya’da kurulu Santour GmbH firmasından aldığı 200.000 Euro ile İtalya’da gemi satın alıyor. Binali Yıldırım, milletvekili olmadan önce bu firmanın Genel Müdürüdür. Daha sonra, Türkiye Denizcilik İşletmesine ait bir gemi ihalesiz olarak, Santour GmbH firmasına veriliyor.

            Binali Yıldırım olayı bununla sınırlı değil. Bakanlığı döneminde TCDD İzmir Limanı için, önce ihale hazırlığı yapılıyor. Daha sonra ihaleden vazgeçiliyor. Limanı ihalesiz olarak 15 yıllığına Reha Denizcilik ve Raden Lojistik isimli 2 şirkete veriliyor. Toplam 2 milyar 100 milyon $’lık iş ihalesiz veriliyor. Bu firmalardan biri, sözleşme tarihinden 2 gün önce kuruluyor, diğerinin de aynı gün kuruluşu gerçekleşiyor. Bu şirketin büyük hisseli ortaklarından biri AKP’nin Bakırköy İlçe Başkanlığı’nı yapmış olan Rahmi Genç’tir.

            Kuşkusuz şanslı oğullar sadece bu iki bakana ait değil. İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu’nun oğlu da şanslı oğullardan biri. İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu, Türkiye Jokey Kulübü hakkında inceleme – soruşturma açtırmıştır. Ancak, hakkında soruşturma açılan Türkiye Jokey Kulübü, 31.05.2003 tarihli yönetim Kurulu Toplantısında Bakanın avukat olan oğlu Murat Aksu’yu aylık 7,5 milyar liraya (13 numaralı karar) kendisine danışman olarak almıştır. Böylece soruşturma selametle (!) sonuçlanmıştır. Murat Aksu sadece bununla yetinmemiş, Türkiye Jokey Kulübünce Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumuna ödenmesi gereken trilyonlarca liranın -mahkeme kararına rağmen- ödenmemesi için dönemin Devlet Bakanı sayın Güldal Akşit’ten yasalara aykırı onay almıştır. Bu konuda verilen Gensoru önergesi ise AKP’li milletvekillerinin oylarıyla reddedilmiştir.

            Bu arada AKP iktidarıyla birlikte bir ilk daha gerçekleşmiş, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik’in yaptığı okul ihaleleri nedeniyle hakkında inceleme – soruşturma yapılması için Anayasanın 112. maddesi uyarınca Kamu İhale Kurumu, Başbakanlığa suç duyurusunda bulunmuştur. Bu konuda CHP’nin verdiği gensoru önergesi AKP milletvekillerinin oylarıyla reddedilmiştir.

            Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler de yolsuzlukların odağında olan bir başka bakandır. 19 Kasım 2003 tarihinde yapılan ek protokolle, Türkiye, Rusların istediği formülü kabul ediyor. Ve böylece Türkiye 01 Nisan 2005 tarihi itibariyle 8,5 milyar dolar fazladan ödemeye razı oluyor. CHP, BOTAŞ Genel Müdürlüğünün devre dışı tutulduğu ve büyük ölçüde kamu zararına yol açan bu konuyla ilgili gensoru verdi. Sayın Başbakan bizzat oylamaya katılıp, gensorunun reddedilmesini sağladı.

            İkinci Beyaz Enerji Operasyonunda AKP’nin yolsuzluk batağına ne denli girdiği telefon kayıtlarıyla da ortaya çıkmıştır. AKP Ağrı Milletvekili Cemal Kaya, işadamı İbrahim Selçuk’u arayarak eşi üzerine kayıtlı Aram Şirketi’ne, EÜAŞ’dan ihale alma girişiminde bulunmuştur. Savcılıkça hazırlanan iddianamede, “Bu amaçla Kargamış, Özlüce ve Urfa ihaleleri ile ilgili ayrıntılı görüşmeler yaptıkları, bu görüşmelerde sanık Selçuk’un, Milletvekili Cemal Kaya’ya yapması gereken kırımları dahi söylediği, Cemal Kaya’nın teklif edilen bazı ihaleleri küçük bularak, kendisine daha büyük ihaleler vermesini istediği” ifadelerine yer verilmiştir. İddianamede ayrıca, Selçuk’un, müfettişlerce hazırlanan teftiş dosyasının Adliye’ye intikal ettirilmemesi için Teftiş Kurulu Başkanı Cevdet Malkoç’a baskı yapması için, AKP Genel Sekreteri İdris Naim Şahin’le görüştüğü ve Malkoç’a Şahin aracılığıyla baskı yapıldığı dosyanın halen Teftiş Kurulu’nda incelendiği” açıklaması da yer almıştır.

            Sadece merkezde değil, AKP’li belediyelerde de yolsuzluklar ayyuka çıkmış, pek çok belge medyada ayrıntılarıyla yer almıştır. Çorum, Bingöl, Ankara, İstanbul, Hatay’daki yolsuzluklar kamuoyuna “Ali Dibo” modeli olarak yansıtılmış ve adlandırılmıştır.

  14. Günaydın…
    Ben soruları yarın (görüş günü) ağabeyime götüreceğim. O ve diğer katılımcıların cevapları ile birlikte daha sonra size ileteceğim.

  15. AİHM İÇİN HR FIRSATTA HAZIR OLDUĞUMU DAHA ÖNCE DE BELİRTMİŞTİM ANCAK ŞARTLARIM HAKKINDA SORULARIM OLMUŞTU VE SİZ İLERDE İNCELERİZ DEMİŞTİNİZ EĞER ZAMANI İSE POZİSYONUM HAKKINDA BİLGİ VERMEK İSTİYORUM NE DERSİNİZ

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

