İnsan Hakları Savunucularına “açık mektup”


“İNSAN HAKLARI”savunucularına açık mektup

çağdışı çek yasasıyla karşı karşıyayız
çek yasasının çağdışılığı konusunda uzun uzun tartıştık
artık eylem zamanıdır
çek yasasından kaynaklanan HAK İHLALLERİ karşısında iç hukuk yolları tükenmiştir
AİHM davaları, ihlallerin tazmini konusunda, tek alternatif olarak duruyor
insan hakları savunucusu hukukçu dostlarımız, önemli ve tarihi görevlerle karşı karşıyadır
AİHM davasını gerekçelendirmek ve mağdurlara davanın başvurusu konusunda kanallar açmak zorundayız
bu çalışmalar gönüllü olmak zorundadır.
AİHM, mağdurlara başvurular konusunda ekonomik katkı sunmaktadır.
özelikle Anadolu’ daki mağdurların başvuru yollarını açmak konusunda, Anadolu’ daki insan hakları savunucusu hukukçularımıza önemli görevler düşmektedir
benim özel ricam, sayın Rahmi Ofluoğlu nun gerekçelendirme sürecinin içinde yer almasıdır.

İNSAN HAKLARI HEMEN ŞİMDİ

acil demokrasi, 7.temmuz.2009

ilk adımı atan Av.Gönül MATUR’ a teşekkür ediyorum.

Önerdiğim yazılar

51 responses to “İnsan Hakları Savunucularına “açık mektup”

  1. sayfayı sürekli yenilememe rağmen cevapları yazdığım anda ingilizce metin mesajı ekranımda görünmedi, şimdi görebildim metni…

  2. Burhan bey;
    ben aşağıda tercüme edilecek bi yazı göremedim. afedersiniz..

    zaten olsada ingilizce metin
    tercümeden anlamam beni geçin
    neden öyle yazdın derseniz
    kalbinizi kırmak değildi amacım sizin

    bu durumda beni affedin….

  3. Reply to your message posted on the ECHO website
    Kimden : Echo-Info@ec.europa.eu [Göndereni Engelle] [Adres Defterine Ekle]

    Kime : brhnhak26@mynet.com

    Tarih : 9/09/2009 11:08

    Dear Sir,

    Unfortunately, your request does not fall within the area of responsibility of ECHO, the Directorate General for Humanitarian Aid of the European Commission.

    As you will see, ECHO’s mandate is to provide emergency humanitarian aid to help people in acute need in third countries. The targeted people are the victims of natural disasters or man-made crisis, such as wars and civil conflicts. ECHO finances operations in order to preserve life during and immediately after emergencies.

    For your specific request on human rights we would suggest that you visit the website of the Directorate General “Justice, Freedom and Security” of the European Commission http://europa.eu/pol/justice/index_en.htm where we believe you will find useful information and the possibility to contact this service on-line or by email.

    Kind regards,

    ECHO INFO TEAM
    European Commission
    Directorate-General for Humanitarian Aid
    Information & Communication
    Office: Rue d’Arlon 88 (AN88 5/18)
    B-1049 Brussels
    Tel. +32.2.295.44.00, Fax +32.2.295.45.72
    e-mail: echo-info@ec.europa.eu

    Visit the Commission’s Humanitarian Aid website: http://ec.europa.eu/echo/index_en.htm

    Europe Direct freephone number (inside the EU): 00 800 67891011

    Europe on You Tube http://fr.youtube.com/watch?v=a7r41uF1HrY

    ——————————————————————————–

    From: Form Tools [mailto:ec-fp-internet-services-do-not-reply@ec.europa.eu]
    Sent: Tuesday, September 08, 2009 4:21 PM
    To: ECHO INFO
    Subject: Message posted on the ECHO website

    • yaptığınız başvuru ECHO ‘nun ilgi alanında değil. Directorate General “Justice, Freedom and Security” of the European Commission ‘e başvurabilirsiniz.

  4. kıymetli yavuz bey aşşağıdaki tercümeyi yapıp bizle paylaşırmısınız.

  5. Yavuz;(yeminsiz tercüman)

    vekaletle imzaladığı şirket çeki için polisteki ifadesinde “şirkette herhangi bir imza yetkim olmadığından isnad edilen suçu kabul etmiyorum” diyen bir vatandaşa ağır cezada sevk maddesi tck 210/1 mad.del.ile 204/1; 158/1-f ve 53/1 maddeleri olan sahte çek tanzim etme ve dolandırıcılık suçu isnad edilerek dava açılmıştır. vatandaş çok zor durumdadır, yardımlarınızı beklemektedir.

    Sn Admin, Burhan bey ve diğer değerli arkadaşlar sizleri böyle br organizasyona önderlik ettiğiniz için tebrik ediyor şükranlarımı sunuyorum.

    • Yapacak birşey yok, gidip kendisini savunacak mahkemede

      Kıssadan hisse,

      Soruşturmalarda yanıltıcı beyan vermek, sahte kimlikle yakalanmak vb dolambaçlı işler bu işleri daha da karıştırıyor.

      Mahkemelerin inanılmaz vakitleri var hiç acele etmiyorlar

  6. ingilizce çevirmen dostlar aşşağıdaki mesajı çevirin lütfen ve tercümesini yayınlayın

  7. ID:

    283

    Message:

    Dear ………..

    Within the frame of the liberal economy, trade and commercial relations between merchants are carried out by means of post-dated checks in Turkey. The banks give out blank checks to their customers and the merchants use these checks in trading of goods and services by filling them out by giving 6 months, 1 year or longer periods of maturity to them.

    The financial crisis in the world has affected profoundly our country; as a result, the merchants were unable to pay their post-dated checks on their due dates.

    According to Article 38/8 of the Turkish Constitution, as amended in 2001 taking into regard the European Convention on Human Rights, “no one can be detained from his/her freedom due to only his/her failure to fulfill a contractual liability”. As such, prohibition of detainment of freedom due to only failure to fulfill a contractual liability (i.e., provision for “no imprisonment for debt”) has been added to our constitution. This provision, taken from the Article 1 of the Protocol constituting the 4th Annex to European Human Rights Convention, underlines that imprisonment due to failure to perform a contractual relation will be contrary to the human freedom and honor.

    However, the legislator in Turkey has lately acted cunningly to circumvent this above referred provision of the Turkish Constitution. According to the current laws of our country, the businessmen who are unable to pay their checks are sentenced to imprisonment. If this is their first incident, the person who gives out a kite check is punished with a Judicial Fine equal to the amount written on each kite check and is sentenced to imprisonment only if he/she is unable to pay such Judicial Fine. To be more specific, the Judicial Fines in Turkey are fines that are paid to the Treasury of the State. In case a person indebted to the Treasury of the State because of a Judicial Fine is unable to make this payment within 30 days, he/she is punished by imprisonment for such number of days, which cannot exceed 730, equal to any unpaid amount divided by a figure varying between TL 20,- and 100,- to be determined by the judge based on the financial and other conditions of the debtor.

    However, if the incident repeats, the person is then directly sentenced to imprisonment from 1 to 5 years.

    It goes without saying that any merchant with good intentions would be able to pay out the check amount if he had the means, but if he/she could not indeed have made that payment, that merchant shall also be unable to pay the said Judicial Fine and inevitably end up in prison even as a result of his/her first incident.

    As the merchants of Turkey, we are facing sanctions of imprisonment which cannot benefit from any probation and that are clearly contrary to the principles and standards of universal law.

    In addition to that, the Constitution Court of Turkey has also resolved that the above referred sanctioning is not against the provisions of Turkish Constitution.

    In Turkey there are currently around 168.000 people in prison while the total capacity of all correction facilities is only around 80.000. Therefore, you can easily imagine merchants lying on top of each other in jail and are facing all kinds of epidemic diseases, are living in difficult conditions, and some even die due to health problems given the circumstances.

    In addition, by the effect of the financial crisis, the number of merchants who are currently sought by the authorities is around 200.000 and if all those persons are arrested, the population of the correction facilities will then reach 370.000.

    Some of the merchants facing these conditions as a result of a penalty contrary to both the European Convention on Human Rights and the human honor commit suicide. We receive the death news of several persons everyday. Several of them sought by the authorities also attempt the same practice. In addition to all that, their household goods are attached by the execution officers because of the unpaid checks. Such practice has its effects not only on the merchant himself, but also on their families resulting in the loss of their homes, suspension of their children’s education, etc.

    Please kindly try to make your best attempts to stop this cruel penalty applied to the bankrupt merchants in Turkey which is contrary to the principles of universal law and the European Convention on Human Rights in all respects. We see that as a humanity mission.

    Best regards,

    Title:

    Mr

    Name:

    İŞCAN

    FirstName:

    BURHAN

    Organisation:

    BORAN TIP MEDİKAL SANAYİİ TİCARET LTD.ŞTİ

    Position:

    ŞİRKET ORTAĞI

    Mail:

    KIRMIZI TOPRAK MAHALLESİ OSMAN ÇAVUŞ SOKAK NO:19/6 ESKİŞEHİR TURKEY

    Post:

    26020

    City:

    ESKİŞEHİR

    Country:

    TURKEY

    Fax:

    Phone:

    0 537 370 4830

    Email:

    brhnhak26@mynet.com

    Submission made: Sep 8th, 4:21 PM

  8. sn.Admin ve değerli arkadaşlar;
    bir sorum var, eğer cevaplayabilirseniz çok sevinirim.
    2008 eylül ayında %5 hissemin olduğu fakat ,imza yetkimin olmadığı bir şirket çekini vekaletle imzaladım. çek karşılıksız çıkınca dava açıldı ve ben polis ifadesinde (bir avukat tanıdığımın sözüne uyarak) şirkette herhangi bir imza yetkim olmadığından isnad edilen suçu kabul etmiyorum şeklinde çok kısa bir ifade verdim.ilk defa böyle bir şey başıma geliyordu (zaten daha karşılıksız kalan bir kaç çekde böyle ifade vermedim suçu kabul ettim) çeki verdiğimiz firma vekaletimin olduğunu ve hatta bir fotokopisini dahi aldığı halde ağır ceza mahkemesine dava açmış sahte çek tanzim etme sahtecilik dolandırıcılık vs. gibi sebeplerle. bir avukat tanıdığıma sordum eğer vekaletin varsa dava düşer dedi ama çok tedirginim. bu gün dava günüydü mahkemeye gidemedim malum sebeplerden, diğer mahkemelerde vekaletimin örneği var bildiğim kadarıyla hakimler ekranlarından sanık hakkında açılmış diğer davaları inceleyebiliyorlar.
    poliste verdiğim vekaletim olmasına rağmen imza yetkim olmadığından şeklindeki ifadem sıkıntı oluştururmu? ben imza yetkisiyle kastedilenin ortaklar kararıyla alınmış bir müdür yetkisi olduğunu düşünmüştüm o anda zaten sonra diğer bir kaç davada bu ifademden vazgeçtim.
    vaktiniz varsa yardımlarınızı bekliyorum… teşekkürler

  9. sayın acil demokrasi çekler 2008 vadeli ama şu anda dava devam etmekte ben vakaleten imzaladım dava çeklerin esas sahibine açılmış oda imzalara itiraz etmiş sayın admin davanın düşeceğini söyledi buraya kadar tamam dava düştükten sonra alacaklı nasıl bir dava acabilir yoksa dava açamazmı vekaleten ben imza attığım için bana dava açabilirmi çekin arkasında başka bir şirketin cirosu var o şirkete dava acabilirmi

    • aşağıda yanıt vermiştim sanki 🙂

      dava kapsamı genişletilemez. Bu dava düşecek. Çünkü sanık suçsuz ve ispatlıyor.

      Karşılıksız çek ‘den dolayı yeni bir dava açılamaz.

      İcra takibi sürer.

      Alacaklı avukatı, muhakkakki bir şeyler düşünüyordur. Yeniden dava açmak için bir yol bulmaya çalışacaktır.

      Durumunuzu tam bilmiyorum. Olasılıkları incelersek , yeni dava olanaklarını anlarız.

      -Avukat hata yaptı. İmza sirkülerinden imzayı kontrol etmedi. ezberden dava açtı. Özensiz iş yaptı. AVUKAT SUÇLUDUR.

      -Avukat bankaya sormuş olabilir. Banka yanlış yanıt verdi ise, BANKA SUÇLUDUR.

      -Borçlu, bilerek vekalet verdi. Çeki ödemeye niyeti yoktu. Tek çek için vekalet verdi. çek patladı. Bu durumda BORÇLU dolandırıcılıktan suçludur.

      bu olasılıkları çoğaltabiliriz. Gerçek olan şuki karşılıksız çek davası düşecek.

      • acil demokrasi

        ceza davası ancak ön yüzdeki imzalara açılabilir
        cirolara ceza davası açılamaz
        cirolar icra davaarının muhattabı olur

  10. acil demokrasi

    sayı yalçın
    çeklerde ceza başvuru süresi 6 aydır
    2008 çeklerine şu anda ceza başvurusu yapılamaz

  11. admin çekler 2008 vadeli

  12. merhaba admin merhaba acil demokrasi bilgi almak istediğim bir konu daha var ben vekaleten şahıs çeki imzaladım dava çekin sahibine acılmış çekin sahibi imzaya itiraz etmiş benim elimde vekalet var çek sahibinin çezası düşermi olay nasıl gelişir

  13. acil demokrasi

    sayın yalçın
    şekli şartlar tamamsa
    yani imzaya itiraz etmiyorsan
    çek üzerindeki yazılanlarda bir eksik yoksa
    ağzınla kuş tutsan sen cezayı alacaksın
    duruşmaya girip girmemek sana bağlı birşey diyemem
    bildiğim şey aihm potansiyelini taşıyorsun
    geçmiş olsun
    selamlar

  14. sayın acil demokrasi mahkemede istediğimiz savunmayı yapalım nedelil gösterirsek gösterelim hiç anlamı yok yüzde yüz adli para cezası verecekler herhalde yanlışmı anladım ozaman duruşmaya gitmenin bi anlamı yok

  15. öncelikle Doğutürkistandaki kardeşlerimize ALLAH tan sabır diliyorum.Sayın admin 14 temmuzda metris cezaevi onünde basın açıklaması yapılacak bu konuyu manşetten işlemeniz daha iyi olmazmı?katılım arttırmaki çin teşekkür ederim..

  16. acil demokrasi

    sayın yalçın
    mahkemede ileri süreceğiniz anayasaya aykırılık iddiasi,yerel mahkemenin anayasaya aykırılık iddiası ile anayasa mahkemesine kadar gidebilir
    bu tür davalara anayasa mahkemesi bakar
    ayni gerekçeyle birkaç yıl önce anayasa mahkemesi,önüne gelen davayı red etmiştir
    red nedeni 10 yıl içinde ayni konuda başka bir aykırılık iddiasına bakmış olmasıdır
    sonuçta anayasa mahkemesindede bir şansımız yoktur
    ancak bu sizin anayasaya aykırılık iddasında bulunmanıza engel değildir
    kolay gelsin

  17. admin merhaba benim bu ay içersinde bir duruşmam var kendim girip savunmamı yapmak isyiyorum benim davalı olduğum şirkette 200 bin tl teminatım var ve aramızda yapmış olduğumuz dört sayfalık bayilik karşılıklı ticari şartları belirleyen anlaşmamız var anayasanın ek.4709/15 maddesine göre hiç kimse yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı özgürlüğünden alı konulamaz maddesine uygun oluyormu elimdeki belgeler le nasıl hazırlana bilirim bana yardımcı olurmusun bilgisi olan arkadaşlar varsa onlardanda yardımcı olmalarını rica ederim.

    • Çekin önyüzünde “…. sözleşmesine tabidir” diye yazmadıktan sonra çekin değeri değişmez.

      Başka bir deyişle “çekin önyüzünde açıkca belirtilirsen, çek hüviyetini yitirir ve bono olur”

  18. acil demokrasi

    sayın yalçın
    bireysel başvuru ve kişisel durumlar sayfasındaki soruları yanıtlayınız
    kolay gelsin

    • acil demokrasi

      sayın yalçın
      temyiz dilekçenizde 3167 sayılı yasanın yürürlükte olmadığını yazmanız çok iyi olmuş
      bu da bir belge olacaktır
      selamlar

  19. admin ben ankaradayım ama avukat hanımla görüşmek için istanbula gelebilirim temyiz dilekcemde 3167sayılı yasanın 16. maddesinin uygulanması halihazırda muallakta olduğundan hakkımda 3167sayılı yasanın 16/1 maddesinin ilgili mevzuatlara ve hukuka açikca aykırı olduğunu yazdım ne derece etkili olur bakalım

  20. acil demokrasi

    sayın recep
    bireysel başvuru kişisel durumlar sayfasında admin in size yönelttiği sorular var
    ayrıca davalarınızın gıyabınızdamı sürdüğünü belitmemişsiniz
    gerekli yanıtları verirseniz dosyanız daha sağlıklı olur
    selamlar

    • sevgili kardeşim.ben yaklaşık 2yıldır toksik hepatit uyumlu tüberküloz tedavisi görüyorum tedavim prblemli olduğu için çok uzun sürdü halen devam ediyor der sabah sağlık ocağına gidip ilaç içmek zorundayım ocak ayında çapadan taburcu oldum 5 ay daha devam etmek zorundayım.biliyorum sonunda yakalanacam .hastanede yattığım süreler içerisinde 3 adet 2 si şişli 1 tane bursadan cezam kesilmiş.hiç birisinin mahkemesine çıkmadım. bu dönemlere ait 3 ayrı hastaneden raporlarım var.şişlideki dosyanın birini karşı tarafın avukatına ödememe ramen hapis çıktı.makbuzları kaybettim itiraz edemiyorum.bunların haricinde 4 davam devam ediyor 2 si ist adliyesi itiraz dilekçesi gönderdim adli para cezası msj geldi.temmize göndermeyi düşünüyorum.başını ağrıtığım için kusura bakma.
      kısacası hiç bir mahkemeye çıkmadım.

    • o dönemlerde hastanede yattığım için gıyabımda karar verildi

    • acil demokrasi

      sayın recep
      kronik hastalıklarla ilgili cumhurbaşkanının af yetkisi var
      sağlık raporuyla bunu kanıtlarsanız yararlanabilirsiniz
      bu konuyu araştırın derim
      geçmiş olsun

  21. çok teşekkür ederim.gelişmeleri çok iyi takip etmeye çalışıyorum.şiirin benide geçmişe götürdüğü için ilgimi çekti.keşke geçmişte yaşanmamış olsaydı .bu gün verilen bu mücadele aslında çocuklarımız içindir.gerçekten acil ve adil demokrasi için…çoğumuzun böyle olmasını istemediğini duyar gibiyim.

  22. Kivrilmis uyur ölüm
    Uçurum olur ürperiz
    Solan sitemsiz yüzün
    Asmin açar yaz olur

    Sokak yürünmez olur
    Kan keser yollarimi
    Dag yikilir sesime
    Lal olur sagir olur

    Mahsur kalan o mahur
    Sarkin rüzgar olur
    Yurdunu arayan ask
    Kalbimde irmak olur

    Daha yak atesi yak
    Sönmüs kül sanan olur
    O dag kokulu gülüsün
    Yurduna akran olur

    Sokak yürünmez olur
    Kan keser yollarimi
    Dag yikilir sesime
    Lal olur sagir olur

  23. VAY BENİ VAYLAR BENİ
    DAĞ TAŞ ARADIM SENİ
    GEL KARDEŞİM GEL BERİ
    AÇAM SANA KÜNYEMİ

    KİN KUSTURDUN İNSANA
    DİPÇİGİNLE TÜRKÜLERİ
    SÜNGÜNLE MAZLUM DİLLERİ
    KÜLTÜRLERİ SUSTURDUN

    ALINÇATLARINA DURDUM
    KARANFİL SOKAKLARDA
    MAĞRUR VE MUZAFFER DURAN
    VE PÜRÜSSÜZ HAYKIRAN
    USTALARIMI VURDUN.

    NELERİ TANIDIM BEN
    BU GECE SALTANATINDA
    HAİN GÖZLERİ TANIDIM
    NİŞANGAHIMDAN

    İNANÇSIZ YÜREKLERİ
    TİTREYEN ELLERİ
    DAHA NELERİ NELERİ
    HARAMİ SOFRALARINI
    HARAÇ MEZAT
    KESKİN TEZAT YAĞMA PAZARLARINI
    VE NİHAYET İNANIRMISIN
    İNSANLARI DİNLEDİM MAHKEMELERDE
    SOKAKLARDA TULUMLU KADINLARI
    KOR İPEK MARŞLARI DİNLEDİM
    VE ZULUM KIŞLALARINDA
    DAYANAMADIM SILA TÜRKÜLERİNE
    AĞLADIM

  24. YILLAR VARKİ YAŞANILAN
    SEVGİLERDEN ÇOK UZAK
    YILLAR VARKİ MUTLULUĞA
    ÖRÜLÜ TUZAK

    OLMAZ OLSUN OLMAZ OLSUN
    BU KARANLIKOLMAZ OLSUN
    YÜREGİMİZ YÜREGİMİZ
    SEVGİYLE DOLSUN

    SEVDALIYDIK SEVDALIYDIK
    YAŞAMAYA SEVDALIYDIK
    YANGINLARIN ARASINDA
    DOSTLUĞU ANDIK

    OLMAZ OLSUN OLMAZ OLSUN
    BU KARANLIKOLMAZ OLSUN
    YÜREGİMİZ YÜREGİMİZ
    SEVGİYLE DOLSUN

    DELİ BİR RÜZGARDI SANKİ
    GELİP GEÇEN O YILLAR
    ACI ACI İÇİMİZDE
    KANAYAN YILLAR

    OLMAZ OLSUN OLMAZ OLSUN
    BU KARANLIKOLMAZ OLSUN
    YÜREGİMİZ YÜREGİMİZ
    SEVGİYLE DOLSUN

  25. başbakanım bızı dymuyormusnz… bu yasa ne zmn cıkacak..bize bakacak kımse yyok babam bakacak bırı yok evimiz icrada iflas ettikk bizim sesımızı duymuyormusunuz bızı ılla hırzızlıamı zorluyosunz hırzızlık yapmadık bıse yapmadık iflas ettik kotu durumdayızz ………..

  26. birşeyler yapmak lazım bu hükümetten bunun sonucunu oturup beklemenin bir faydası yoook…

    • evet bişeyler yapmak lazım…….
      bırakalım şu fantastik yanık mektup işlerini
      adam gibi eylem yapalım…
      çıkalım boğaz köprüsüne 150-200 kişi
      zincirleyelim kendimizi korkuluklara
      gerekirse yüzme bilenlerimiz kendini
      boğazdan atsın

      ozaman dünya eylem görsün

      • Ölen ölür kalan sağlar bizimdir!

      • acil demokrasi

        ………………

        sonra
        diz dize olamadan
        geçen yıllar
        ve birgün
        postadan çıkıveren
        sıcak nefesini getiren
        kartın

        birçoğu bilmez
        bir kart ve birkaç cümlenin
        yarattığı sevinci
        tanıyamaz elbet
        yaşamamış biri
        ölümüne yaşanmış dostlukların
        o sıcacık elini

        acil demokrasi ……….cezaevi 1983

        • acil demokrasi şiirin çok güzel.elbetteki yaşayan bilir bu duyguları.
          inşallah ceza evi omayacaktır sonumuz.
          av.gönül matur hanımla görüşmemizi senin sağlayacağını öğrendim.görüşmeye oğlumu göndereceğim.bunu nasıl yapacağımı öğrenebilirmiyim

        • acil demokrasi

          sayın recep
          av görüşmesiyle ilgili duyurular yapıyorum
          ilgili sayfada görüşme talebi bilgisi bırakan arkadaşların taleplerini topluyorum
          yarın bu talepleri liste haline getireceğim
          sizin talebinizide almış oldum
          görüşme yeri ile ilgili adres yayınlanacaktır
          şiirimle ilgili düşünceleriniz için teşekkür ediyorum
          kimsenin maphusluk yaşamasını istemiyorum
          şiiri yayınlamaya iten s.ahmet dostumuzun fantastik ucu yanık mektuplar sözü olmuştur
          eski günler depreşti
          selamlar

          • insan haklarına uygun bir çek yasası için mücadele ediyoruz.

            —————————
            bir umudumuz sizdeydi sayın Kılıçdaroğlu.
            oysa son dönemde medyadaki demokrasi tartışmaları içinde hep sizi görmüştük,
            size bu tavrınızdan dolayı “gandi kemal” bile dedik
            umutlarımızı karartmayınız
            çek mağdurları ilginizi bekliyor

            insan haklarıyla insandır.

            insan hakları hemen şimdi

            Sayın Kemal KILIÇDAROĞLU ; küresel ve yerel çıkar odaklarının baskısı ile ezilen çek mağdurları yardım istiyor. Çek Mağdurları sizi bekliyor.

            Çek Mağdurları, Burhan İŞCAN ve Av. Rahmi OFLUOĞLU sizi ziyaret ettiklerinde konu ile ilgilenme sözü vermiştiniz.

            Sözünüzü tutmanızı bekliyoruz.

            —————————————-
            Sayın Adalet Komisyonu üyeleri,

            Çağdaş bir çek yasası gerekmektedir.

            Durumu bilgilerinize sunarız.

            Ahmet İyimaya Başkan , Adalet ve Kalkınma Partisi, Ankara
            Hakkı Köylü Başkanvekili , Adalet ve Kalkınma Partisi, Kastamonu
            Mehmet Emin Ekmen Sözcü , Adalet ve Kalkınma Partisi, Batman
            İlknur İnceöz Katip , Adalet ve Kalkınma Partisi, Aksaray
            Ahmet Aydın , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Adıyaman
            Zekeriya Aslan , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Afyonkarahisar
            Yılmaz Tunç , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Bartın
            Mehmet Tunçak , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Bursa
            Mehmet Salih Erdoğan , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Denizli
            Celal Erbay , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Düzce
            Veysi Kaynak , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Kahramanmaraş
            Ali Öztürk , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Konya
            İhsan Koca , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Malatya
            Mustafa Hamarat , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Ordu
            Yahya Akman , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Şanlıurfa
            Halil Ünlütepe , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Afyonkarahisar
            Turgut Dibek , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Kırklareli
            Ali Rıza Öztürk , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Mersin
            Rahmi Güner , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Ordu
            Ali İhsan Köktürk , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Zonguldak
            Hamit Geylani , Üye, Demokratik Toplum Partisi, Hakkari
            Osman Ertuğrul , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Aksaray
            Metin Çobanoğlu , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Kırşehir
            Rıdvan Yalçın , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Ordu

            ———————————————–
            Sayın Anayasa Komisyonu üyeleri, sizlerden çağdaş bir çek yasası için çalışmalarınıza devam etmenizi rica ediyoruz.,

            Burhan Kuzu Başkan , Adalet ve Kalkınma Partisi, İstanbul
            Güldal Akşit Başkanvekili , Adalet ve Kalkınma Partisi, İstanbul
            Ayşe Nur Bahçekapılı Sözcü , Adalet ve Kalkınma Partisi, İstanbul
            Ayhan Sefer Üstün Katip , Adalet ve Kalkınma Partisi, Sakarya
            Mehmet Daniş , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Çanakkale
            Mahmut Durdu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Gaziantep
            Hacı Hasan Sönmez , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Giresun
            Haydar Kemal Kurt , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Isparta
            Mevlüt Akgün , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Karaman
            Hasan Kara , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Kilis
            Hüsnü Tuna , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Konya
            İsmail Bilen , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Manisa
            Enver Yılmaz , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Ordu
            Suat Kılıç , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Samsun
            Mustafa Çetin , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Uşak
            Atila Emek , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Antalya
            Mehmet Ali Özpolat , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, İstanbul
            Atilla Kart , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Konya
            Şahin Mengü , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Manisa
            İsa Gök , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Mersin
            Aysel Tuğluk , Üye, Demokratik Toplum Partisi, Diyarbakır
            Süleyman Nevzat Korkmaz , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Isparta
            Faruk Bal , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Konya
            Behiç Çelik , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Mersin

            ————————————————

            Sayın İnsan Hakları İnceleme Komisyonu üyeleri,

            çek yasası nedeniyle insan hakları ihlalleri yaşanmaktadır. Çek yasasına katkılarınızı bekliyoruz.

            Mehmet Zafer Üskül Başkan , Adalet ve Kalkınma Partisi, Mersin
            Halide İncekara Başkanvekili , Adalet ve Kalkınma Partisi, İstanbul
            Mehmet Ekici Başkanvekili , Milliyetci Hareket Partisi, Yozgat
            Abdurrahman Kurt Sözcü , Adalet ve Kalkınma Partisi, Diyarbakır
            Ayşe Jale Ağırbaş Katip DSP İstanbul
            Ahmet Koca , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Afyonkarahisar
            Kazim Ataoğlu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Bingöl
            Mehmet Ocakden , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Bursa
            Murat Yıldırım , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Çorum
            Mithat Ekici , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Denizli
            Mustafa Ataş , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, İstanbul
            Erdal Kalkan , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, İzmir
            Fatih Arıkan , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Kahramanmaraş
            Ahmet Gökhan Sarıçam , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Kırklareli
            Kerim Özkul , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Konya
            Cemal Yılmaz Demir , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Samsun
            Ali Rıza Ertemür , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Denizli
            Çetin Soysal , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, İstanbul
            Ahmet Ersin , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, İzmir
            Malik Ecder Özdemir , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Sivas
            Akın Birdal , Üye, Demokratik Toplum Partisi, Diyarbakır
            Şenol Bal , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, İzmir
            Gürcan Dağdaş , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Kars

            ————————————————-

            Sayın Sanayi ve Ticaret komisyonu üyeleri,

            Türk Ticaret hayatı çek yasası aksaması nedeniyle darbe almaktadır. Bir hukuk depremi yaşanmaktadır.

            Soner Aksoy Başkan , Adalet ve Kalkınma Partisi, Kütahya
            Hasan Angı Başkanvekili , Adalet ve Kalkınma Partisi, Konya
            Mahmut Mücahit Fındıklı Sözcü , Adalet ve Kalkınma Partisi, Malatya
            Osman Coşkun Katip , Adalet ve Kalkınma Partisi, Yozgat
            Ahmet Edip Uğur , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Balıkesir
            Kutbettin Arzu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Diyarbakır
            Metin Kaşıkoğlu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Düzce
            İbrahim Halil Mazıcıoğlu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Gaziantep
            İsmail Katmerci , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, İzmir
            Eyüp Ayar , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Kocaeli
            Bayram Ali Bayramoğlu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Rize
            Hasan Ali Çelik , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Sakarya
            Afif Demirkıran , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Siirt
            Mustafa Cumur , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Trabzon
            Kayhan Türkmenoğlu , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Van
            Fazlı Erdoğan , Üye, Adalet ve Kalkınma Partisi, Zonguldak
            Tacidar Seyhan , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Adana
            Hüsnü Çöllü , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Antalya
            Ergün Aydoğan , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Balıkesir
            Mehmet Ali Susam , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, İzmir
            Mehmet Şevki Kulkuloğlu , Üye, Cumhuriyet Halk Partisi, Kayseri
            Mehmet Nezir Karabaş , Üye, Demokratik Toplum Partisi, Bitlis
            Yılmaz Tankut , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Adana
            Cemaleddin Uslu , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Edirne
            Alim Işık , Üye, Milliyetci Hareket Partisi, Kütahya

            ********

            Kemal KILIÇDAROĞLU, Sadullah ERGİN, Zafer ÇAĞLAYAN ve Ayşe ARMAN için açık mektup kampanyamıza destek veriniz. Çek yasası nedeniyle yaşanan insan hakları ihlallerinin durdurulmasını talep ediyoruz.

            ****

            Yaşasın tam bağımsız ve adil Türk Yargısı !
            Yaşasın tam bağımsız Türkiye !
            Yaşasın demokrasinin bekçisi, bağımsız Türkiye Büyük Millet Meclisi !

            insan haklarıyla insandır. İnsan hakları hemen şimdi !

            ***

            Bu bir “sivil direniş” dir. TC Anayasası ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinden doğan haklarımızın, örgütlü olarak kullanılmasından ibaretdir.
            Bu bir “yurttaş hareketi” dir. Benzerleri Türk tarihinde yaşanmıştır : Tramvaycılar grevi, İpek işcileri grevi, Paşabahçe grevi, Askeri mahkemelere direnen anneler, Bergama köylüleri direnişi

    • AKP VE YOLSUZLUK
      Pazartesi, 07 Ağustos 2006 13:04
      AKP, seçim meydanlarında yoksulluk ve yolsuzlukla mücadele edeceğini söylemiş ve iktidar olmuştu. AKP’nin dört yılı bulan iktidarında yoksulların sayısı arttı. 20 milyona yakın yurttaşımız yoksulluk sınırının altında yaşıyor.

      Peki yolsuzlukla mücadele ne oldu? “Yolsuzluklara damardan girdik” diyen Başbakan Erdoğan, gerçekten de yolsuzlukların üzerine gitti mi? Yolsuzlukla mücadelede çok önemli bir aşama olan “milletvekili dokunulmazlığı” konusunda küçük de olsa bir adım attı mı?

      Bu sorulara olumlu yanıt vermek maalesef mümkün değil. AKP, bırakınız yolsuzlukla mücadelede bir eylem planını uygulamaya koymak, TBMM’de kurulan “Yolsuzlukları Araştırma Komisyonu”nun önerilerini dahi gözardı etmiş, uygulamaya koymaktan ısrarla kaçınmıştır.

      Peki niçin?

      Bunun birden fazla nedeni var. Önce sayın Başbakan dokunulmazlıkları kaldırmamanın gerekçesi olarak “yargıya güvenmediklerini” açıkça söylemiştir. Çünkü kendisinin ve bazı bakanlarının yolsuzluk dosyaları vardı. Bu söylemiyle sayın Erdoğan, yargıya güvenmediğini söyleyen ilk Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı olmuştur. İkinci neden, AKP iktidarının bizzat yolsuzluk batağının içine girmesiydi. Bir üçüncü neden de yolsuzluklar bağlamında saadet zincirinin kurulması ve sürdürülmesiydi…

      AKP, iktidara gelen yeni bir siyasal parti (!) olarak, yolsuzluk girdabına en erken giren parti olmuştur. Bu özelliği kamu ihalelerine kendini göstermiştir. Bakınız ilk AKP Hükümeti 18.11.2002’de kuruldu. Zeki Ergezen’in Bayındırlık ve İskan Bakanlığı döneminde 31.12.2002 tarihine kadar (yani 13 günde) tam 219 adet yol ihalesi yaptı. İhale bedelleri toplamı 52 trilyon liradır ve ihale bedelleri vizeden kaçınmak için 750 milyar lirayı aşmayacak şeklinde ayarlanmıştır. Ve Hükümeti oluşturan AKP, yolsuzluklarla mücadele etmek için halktan oy istemiştir.

      Deprem sonrası Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ile Toplu Konut İdaresi’nin (TOKİ) Bingöl’de yaptığı konut ihalelerinde de benzer sorunlar yaşanmış, yapılan ihalelerle depremzedelerin cebinden fazladan 41 trilyon 196 milyar liranın fazladan çıkmasına yol açılmıştır.

      AKP ile birlikte Cumhuriyet tarihinde ilk kez, hayali ihracat yapmak için “sahte belge düzenlemek ve kullanmaktan” sanık olarak yargılanan bir kişi, Maliye Bakanı olarak atanmıştır. Maliye Bakanı Kemal Unakıtan’ın bakan olur olmaz yaptığı ilk işlerden birisi de, kendini afetmek için yasa tasarısı hazırlamak olmuştur. Bu arada şaibeli özelleştirme ihaleleri yapılmış, (Kuşadası Limanı, Galataport, Tüpraş’ın 14,76’lık hissesinin yasa dışı satışı, Balıkesir Kağıt Fabrikası gibi…) yapılan ihalelerin büyük bir kısmı yargıya takılmıştır. Ayrıca oğlu Abdullah Unakıtan’a “pastörize yumurta” üretiminde KDV indirimi yapılmış ve oğul Unakıtan’a düşük gümrük vergili mısır ithalatının da yolu açılmıştır.

      Sadece Kemal Unakıtan değil, Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun da çıkan bir yasa ile evrakta sahtecilik yapmak suretiyle işlendiği kambiyo suçundan yargılanmaktan kurtulmuştur.

      AKP iktidarında bir diğer şanslı oğul da 24 yaşındaki Erkan Yıldırım’dır. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın oğlu Erkan Yıldırım, Almanya’da kurulu Santour GmbH firmasından aldığı 200.000 Euro ile İtalya’da gemi satın alıyor. Binali Yıldırım, milletvekili olmadan önce bu firmanın Genel Müdürüdür. Daha sonra, Türkiye Denizcilik İşletmesine ait bir gemi ihalesiz olarak, Santour GmbH firmasına veriliyor.

      Binali Yıldırım olayı bununla sınırlı değil. Bakanlığı döneminde TCDD İzmir Limanı için, önce ihale hazırlığı yapılıyor. Daha sonra ihaleden vazgeçiliyor. Limanı ihalesiz olarak 15 yıllığına Reha Denizcilik ve Raden Lojistik isimli 2 şirkete veriliyor. Toplam 2 milyar 100 milyon $’lık iş ihalesiz veriliyor. Bu firmalardan biri, sözleşme tarihinden 2 gün önce kuruluyor, diğerinin de aynı gün kuruluşu gerçekleşiyor. Bu şirketin büyük hisseli ortaklarından biri AKP’nin Bakırköy İlçe Başkanlığı’nı yapmış olan Rahmi Genç’tir.

      Kuşkusuz şanslı oğullar sadece bu iki bakana ait değil. İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu’nun oğlu da şanslı oğullardan biri. İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu, Türkiye Jokey Kulübü hakkında inceleme – soruşturma açtırmıştır. Ancak, hakkında soruşturma açılan Türkiye Jokey Kulübü, 31.05.2003 tarihli yönetim Kurulu Toplantısında Bakanın avukat olan oğlu Murat Aksu’yu aylık 7,5 milyar liraya (13 numaralı karar) kendisine danışman olarak almıştır. Böylece soruşturma selametle (!) sonuçlanmıştır. Murat Aksu sadece bununla yetinmemiş, Türkiye Jokey Kulübünce Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumuna ödenmesi gereken trilyonlarca liranın -mahkeme kararına rağmen- ödenmemesi için dönemin Devlet Bakanı sayın Güldal Akşit’ten yasalara aykırı onay almıştır. Bu konuda verilen Gensoru önergesi ise AKP’li milletvekillerinin oylarıyla reddedilmiştir.

      Bu arada AKP iktidarıyla birlikte bir ilk daha gerçekleşmiş, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik’in yaptığı okul ihaleleri nedeniyle hakkında inceleme – soruşturma yapılması için Anayasanın 112. maddesi uyarınca Kamu İhale Kurumu, Başbakanlığa suç duyurusunda bulunmuştur. Bu konuda CHP’nin verdiği gensoru önergesi AKP milletvekillerinin oylarıyla reddedilmiştir.

      Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler de yolsuzlukların odağında olan bir başka bakandır. 19 Kasım 2003 tarihinde yapılan ek protokolle, Türkiye, Rusların istediği formülü kabul ediyor. Ve böylece Türkiye 01 Nisan 2005 tarihi itibariyle 8,5 milyar dolar fazladan ödemeye razı oluyor. CHP, BOTAŞ Genel Müdürlüğünün devre dışı tutulduğu ve büyük ölçüde kamu zararına yol açan bu konuyla ilgili gensoru verdi. Sayın Başbakan bizzat oylamaya katılıp, gensorunun reddedilmesini sağladı.

      İkinci Beyaz Enerji Operasyonunda AKP’nin yolsuzluk batağına ne denli girdiği telefon kayıtlarıyla da ortaya çıkmıştır. AKP Ağrı Milletvekili Cemal Kaya, işadamı İbrahim Selçuk’u arayarak eşi üzerine kayıtlı Aram Şirketi’ne, EÜAŞ’dan ihale alma girişiminde bulunmuştur. Savcılıkça hazırlanan iddianamede, “Bu amaçla Kargamış, Özlüce ve Urfa ihaleleri ile ilgili ayrıntılı görüşmeler yaptıkları, bu görüşmelerde sanık Selçuk’un, Milletvekili Cemal Kaya’ya yapması gereken kırımları dahi söylediği, Cemal Kaya’nın teklif edilen bazı ihaleleri küçük bularak, kendisine daha büyük ihaleler vermesini istediği” ifadelerine yer verilmiştir. İddianamede ayrıca, Selçuk’un, müfettişlerce hazırlanan teftiş dosyasının Adliye’ye intikal ettirilmemesi için Teftiş Kurulu Başkanı Cevdet Malkoç’a baskı yapması için, AKP Genel Sekreteri İdris Naim Şahin’le görüştüğü ve Malkoç’a Şahin aracılığıyla baskı yapıldığı dosyanın halen Teftiş Kurulu’nda incelendiği” açıklaması da yer almıştır.

      Sadece merkezde değil, AKP’li belediyelerde de yolsuzluklar ayyuka çıkmış, pek çok belge medyada ayrıntılarıyla yer almıştır. Çorum, Bingöl, Ankara, İstanbul, Hatay’daki yolsuzluklar kamuoyuna “Ali Dibo” modeli olarak yansıtılmış ve adlandırılmıştır.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

