çek’te hapise karşı mücadele ve sıçramalı gelişim yasası


çek’te hapise karşı mücadele ve sıçramalı gelişim yasası

yeni bir yolun başındayız yargısı istisnasız kabul görmüştür
şimdi bulunduğumuz yeri doğru tahlil etme
yeni hedefleri belirleme
ve harekete geçme zamanıdır

bu gün birkaç ay öncesine döndüm
nereden geliyoruzun bilincini tazelemeye çalıştım
bloglara bırakılan eski yorumlara göz attım
bir istikrarımız olduğuna tekrar şahit oldum
yaşanan olumsuzluklara rağmen umutlarımız canlılığını koruyor
yeni bir yolun başında olmak bizleri korkutmamış
mücadele dostluğu ve güveni umut verici
süreçte mücadelemizi dosta düşmana tanıtmayı becermişiz
haklı olduğumuz,haksız bir uygulamaya mağruz kaldığımız,tamamen netleşmiş durumda
acilen af istiyoruz tartışmaları aşılmış
ortak bilinç düzeyimiz azımsanmayacak kadar umut verici
yararsız tartışmalara benzer refleksleri geliştirebilmişiz

yeni bir yolun başındayız
buraya gelene kadar nicel bir birikim oluşturmuştur
şimdi nitel dönüşüme ihtiyaç duyuyoruz
sıçramalı gelişim yasası tamda bu durumun teorisidir
“nicel birikimler nitel değişimleri doğurur”
dernek kuruyoruz
üst örgütlenmemizi inşa ediyoruz
dost bloglarla koordine oluyoruz
sayın ofluoğlu hukuk alanında alternatifler üzerinde çalışıyor
mağdurlar olarak,çek yasasının bir tarafını biz oluşturuyoruzun,çalışmasını yapıyor
mevcut hukuk sistemini sorguluyor

yeni bir yolun başındayız
nicel birikimi tamamladığımızı düşünüyoruz
nitel sıçramayı gerçekleştiriyoruz
bu sıçramanın mücadelemize vereceği ivmeyi hep birlikte göreceğiz
geleceğe olan güvenimiz tamdır
yararsız tartışmaları geride bırakıyoruz
zekamızın kıvraklığını mücadelenin gelişimi için kullanmaya başlıyoruz
yeni yolun başında,durumumuzu,geçmişe ilişkin hatalarımızın özeleştirisini yaparak değerlendirmeliyiz
mücadelenin hafızası güçlüdür
gelecekte,varını yoğunu ortaya koyanlarla,zekasını bilerek veya bilmeyerek umutsuzluk yaymak için kullananlar,hakettikleri yerde olacaklardır

süreçte emeği geçen herkese teşekkür ediyorum

Acil Demokrasi,  16.ağustos.2009

10 responses to “çek’te hapise karşı mücadele ve sıçramalı gelişim yasası

  1. Karşılıksız çek madunlarından biri

    Bankaların faktöringlere çekler için kredi vermesi yeni yasanın çıkmasına büyük engel. Ben altı ay hapis yattım her şeyim bitti çıktım, alacaklılarım beni arayıp geçmiş olsun dedi ve herkes sustu. Nerde o beni icra ile kovalayanlar nerde beni içeri attıracağını söyleyerek tehdit edenler. Bakın ben bu olayların sonuna gelmiş bir insanım. Bu sadece esnafı öldürüyor yanımda yirmiyi aşkın insan çalışıyordu. Şimdi kendim geçinemiyorum. Bu devlet karşılıksız çeke ( racon) yani ceza keserek ne borcumuzu ödüyor nede alacaklımıza bir hamle yapıyor. Bu yasa sadece banka kredilerini koruma hamlesi idi. Yeter kimse duymaz oldu. Kimse görmüyor. Muhalefet sustu, Yargıtay emsal karar uygulayamaz hale geldi, hapishaneler doldu taşıyor, adliyede karşılıksız çek işlemlerinde boğuluyor. Bu kadar yoğunluğu nasıl göremiyorlar. Biz madun bırakıldığımızdan ya da yasalarda bulunan eksikliklerden başımıza olmadık işler geldi.
    Borçlu avukatlığı bile kimse yapmak istemiyor. Devlette artık avukat vermez oldu. Nereye gideyim beni bu dişlinin çarkları eritti şimdi kimleri eritiyor iki evim on üç arabam vardı şimdi ekmek dilenmeye başladım bu hale beni bu devletin yasaları getirdi hiç düşünmüyorlar bizi. Onların hesapları çok büyük biz ufak taneleriz ve biz sanki vatandaş değiliz çaremiz de yok dermanımız da. Yeter unakıtan’ın sözüm ona tefeci zihniyeti gibi bir zihniyetle çıkarmış olduğu bu yasa bizi perişan etti. Artık değişmeli bu yasa.
    Muhalefet uyuyor bu konuda. Yargıtay sustu. Mecliste adı bile geçmiyor. Hani borçlar kanunu, nerde ticaret yasası? Hani kanunlar bitmeden tatile girmeyecek meclis. Her şey kapitalsizim esiri. Şansa kader yaşanan benim canım ülkem de kimse olanları görmüyor mu yeter artık feryat ediyorum! Benle feryat edin, belki de el ele düzelteceğiz bu rezil durumu.

    Saygılarımla

    Ali çimen

  2. bankaların faktoringlere çek ler için kredi vermesi yeni yasanın çıkmasına büyük engel ben altı ay hapis yattım her şeyim bitti çıktım alacakklılarım beni arayıp geçmiş olsun dedi ve herkez sustu nerde o beni icra ile kovalayanlar nerde beni içeri attıracagını söyleyerek tehtit edenler bakın ben bu olayların sonuna gelmiş bi insanım bu sadece esnafı öldürüyor yanım yirmiyi aşkın insan çalışıyor du şimdi kendim geçinemiyorum bu devlet karşılıksız çeke ( rajon) yani ceza keserek ne borcumuzu ödüyor nede alacaklımıza bi hamle yapıyor bu yasa sadece banka kredilerini koruma hamlesi idi yeter kimse duymaz oldu kimse görmüyor muhalefet sustu yargıtay emsal karar uygulayamaz hale geldi hapisaneler doldu taşıyor adliyede karşılıksız çek işlemleri bu kadar yogunlugu nasıl göremiyorlar biz madur bırakıldıgımızdan yada yasalarda bulunan eksikliklerden başımıza olmadık işler geldi
    borçlu avukatlıgı bile kimse yapmak istemiyor devlette artık avukat vermez oldu nereye varacam beni bu dişlinin çarkları eritti şimdi kimleri eritiyo iki evim on üç arabam vardı şimdi ekmek dilenmeye başladım bu hale beni bu devletin yasaları getirdi hiç düşünmüyorlar bizi onların hesapları çok büyük biz ufak taneleriz ve biz sanki vatandaş degiliz çaremiz de yok dermanımız da yeter unakıtanın sözüm ona tefeci zihniyeti gibi bi zihniyetle çıkarmış oldugu bu yasa bizi parişan etti artık degişmeli
    muhalefet uyuyor bu konuda
    yargıtay sustu mecliste adı bile geçmiyor hani borçlar kanunu nerde ticaret yasası hani kanunlar bitmeden tatile girmeyacak meclis herşey kapitalizim esiri şansa kader yaşanan benim canım ülkem de kimse olanları görmüyormu yeter artık feryat ediyorum benle feryat edin blkide el ele düzeltecegiz bu rezil durumu saygılarım la ali çimen

    • merhaba cimen,

      öncelikle geçmiş olsun.

      adil bir çek yasasının önünde pek çok engel vardır. pek çok muhalif vardır.

      biz güçlüyüz. haklıyız. adalet, hukuk ve insan hakları dışında bir beklentimiz yoktur .

      birlikte başaracağız.

      ilginizin ve katkınızın devamını diliyorum.

  3. iyi bir yazı. teşekkürler.

  4. BURHAN ABİ YOL BELLİ YÖN BELLİ. AMA GÜÇ YETMİYOR .GÜÇLÜ OLMAK İÇİN ÇALIŞMALAR GEREKİYOR VE BU ARALAR İYİ GELİŞMELER BELİRMEYE BAŞLADI ;MESALA OFLUOĞLUNUN ÇEK İLE İLGİLİ KİTABI,SİZİN ÖNDERLİĞİNİZDE YAPILAN EYLEMLER ,MEDYA VE MECLİSE MAĞDURİYETİMİZİN AKTARILMASI,GAYRİ HUKUKİ DURUMLAR FALAN……….YANİ GERİYE BAKTIĞIMIZ ZAMAN BAYAĞI MASAFE KATETMİŞ SAYILIRIZ İNŞALLAH DAHA İYİSİ OLACAK VE BU MAĞDURİYETE BİR SON VERİLECEK HER ŞEY MÜCADELEMİZE BAĞLI İŞTE TAM BU NOKTADA BEN ŞAHSEN KENDİME DÜŞEN NE OLABİLİR DİYE BİR ARAYIŞ İÇİNDEYİM KATKI SAĞLAMAK, ELİMİ TAŞIN ALTINA KOYMAK İSTİYORUM

  5. SAYIN AYHAN;
    NEREYE GİDECEĞİNİ BİLMİYORSAN, GİTTİĞİN YOLUN ÖNEMİ YOKTUR.
    SAYGILARIMLA

  6. KEŞKE BİR KATKIM OLSA AMA ŞU AN BLOKE OLMUŞ DURUMDAYIM VE ZATEN BİRİKİMİMDE YOK AMA YİNEDE YAPABİLECEĞİM BİR ŞEYİN VARLIĞINA İNANIYORSANIZ EMİRLERİNİZİ BEKLİYORUM BUGÜN ÇOK DUYGUSALIM NDEN BUNLAR BAŞIMIZA GELDİ ANLAM VEREMİYORUM AMA YİNEDE TOPARLANMAYA ÇALIŞACAĞIM ÇÜNKÜ GÜÇLÜ OLMAMIZ LAZIM ÇOCUKLARIMIZ VE İÇERDE SUÇSUZ YATAN MAĞDURLAR İÇİN MÜCADELE ETMELİYİZ MÜCADELE ETMEYEN ZATEN BAŞINDAN BERİ KAYBETMİŞTİR

    • toplantılara katılabilirsiniz.
      blogumuz gücümüzdür. burayı izleyebilir, katkıda bulunabilirsiniz.

      yeterki ümitsiz olmayınız.

      teşekkür ederim.

      • “KIZIM HER SEVİŞMEDEN SONRA ‘OH BE DÜNYA VARMIŞ’ DEMELİ!”

        Ayşe Arman
        Kahkahalar atarak sevişmek

        HER çocuk ayrı bir kişiliktir.

        Bunu öğrenmiş bulunuyorum.

        Yani “Benim kızım şöyle olacak ya da böyle olacak” demekle olmuyor.

        O ne isterse onu yapıyor.

        Belki modern zamanlara tepki olarak muhafazakar biri olacak.

        Belki de her şeyin üzerine çıkarak, inanılmaz özgür, liberal bir kişiliğe dönüşecek.

        Bilemiyorum.

        Ama ben anne olarak seksin karanlık, sıkıntılı, uzak durulması gereken bir kavram değil tam tersine “eğlenceli” bir şey olduğunu öğretebilmeyi istiyorum.

        Eğlenceli ve değerli.

        Haz ve seks dendiği anda, aklına seks de gelmeli.

        Sevişmek denince gerginlikten ölmemeli.

        Gözlerini kaçırmamalı.

        Kasılıp kalmamalı.

        Suçluluk duymamalı.

        Zevk almayı, bir hak gibi görmeli.

        Zevk almayı ve zevk vermeyi…

        Öğrenmeli…

        Ve seks deyince, gülmeli.

        Evet, gülmeli…

        Kahkahalar atarak sevişmeli.

        Seks, mutluluk getirmeli.

        Her sevişmeden sonra, “Oh be dünya varmış!” demeli.

        ***

        Bir erkekle sevişirken, ona bir şeyler bahşediyormuş gibi hissetmemeli.

        Çünkü bunu öğretiyor bu toplum bize:

        Sen kadınsın, sende herkesin peşinde olduğu bir şey var. Birlikte yatağa girdiğin erkeğe müthiş bir şey bahşediyorsun. Kendini sunuyorsun, veriyorsun. O yüzden ucuza gitme. Bir adam seninle sevişiyorsa… Seninle evlenmeli. Sana bakmalı. Çocuk yapmalı. Kat almalı. Yat almalı. Bir de kürk sarmalı…”

        Ben çocuğuma böyle yanlış şeyler öğretmek istemiyorum.

        Seksi bir ticaret gibi algılamasını istemiyorum.

        Hayır efendim, vermek filan değil bir kadın için seks demek istiyorum.

        Sadece vermek değil.

        Almak da aynı zamanda.

        Haz almak ve zevk vermek.

        Bu bir alışveriş, eğlenceli, eşsiz bir alışveriş.

        ***

        Ve en en en önemlisi…

        Seksi, aşk gibi görmeli.

        Aşık olmadan, sevişmemeli.

        Ama ben de anneyim, yapacağım tabii anneliğimi!

        Tabii ki her bulduğu adama karışacağım, beğeneceğim, beğenmeyeceğim, bir işe yaramasa da, faydası olmasa da kimilerine itiraz edeceğim, bu da benim hakkım, ama yine de ona en çok aşkın ne kadar önemli olduğunu anlatacağım..

        Temel olarak da, aşık olmadan sevişmemesi gerektiğini öğretmeye çalışacağım.

        O zaman da her önüne gelene áşık olamayacağı için, her önüne gelenle sevişemez zaten…

        HAMİŞ: Merak edenlere; oğlum olsaydı da aynı şeyleri öğretmeye çalışırdım, değişen bir şey olmazdı.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

