Çek Yasası Mağdurları Derneği kuruluşuna katılalım.


Arkadaşlar bir dernek ile tüzel kişilik kazanılması için karar almıştık. Gerisi sizlere kalıyor. Ben gerekli desteği sağlayacağım.

  • Kimler üye olabilir ? Yorum bırakarak belirtiniz.
  • Kurucu başkanlık önemli bir mevkidir.  Öneriniz kimdir ?
  • Dernek kuruluşunda yüksek katılım güç sağlar.
  • Siz üye olamıyorsanız, üye olmasını sağlayacağınız birileri var mıdır ?
  • Dernek konusundaki tüm görüşlerinizi paylaşmanızı rica ediyorum.

Herkese hayırlı olsun.

50 responses to “Çek Yasası Mağdurları Derneği kuruluşuna katılalım.

  1. yavuzsüleymanol

    benim 26/10/2009 izmir as.cez .mahkemem var davaya kendim gireyimmi 711/3 uygulamasıolan şirketcekiyle malımı alamadım fatura fiş irs.side yok şirkette 50/50 hanımımlaortagım munferiden imza yetkilisiyiz birde karakoldan telefonla obur ceklerimle ilgidavet var aynı şekilde ne ifade vermeliyim başından gecenler lütfen yardımcı olun

    • arkadaşım hic cekinme git gercekleri anlat.birilerinin akıl vermesine gerek yok.insan canı özgürlügü sudan ucuz.paran yoksa aylar sonra özgürlügün elinden alınır.gerisi boş

    • Davanızla ilgilidosyanın suretini adliyeden alırsanız ,bize belgeleri gönderirseniz size dernek avukatlarımız yardımcı olur.İşin başındasınız şimdiden iyi takip edilirse olumsuzluklar azaltılır.Dosyadan .ÇEKİN ARKALI ÖNLÜ FOTOKOPİSİNİ de almayı unutmayın.
      KOSİAD

      • yavuzsüleymanol

        su tav elimde icra takibi icin gönderilen bu davaceklerinin fotokopisi var.birde aynı davaya benzer olay oldu 2005 te m.n.k adlışahıs ege üniversitesinde profosör benim kayıp şirket cekıne 711/3 uygulamasıvar 116bın yazmadan önce bankaya telefonla bıryıl sonra 20bın tlkarşiligı varmı diye soruyor bankada iyimuşterimiz dir 50bin yineaynı yanıt 116binytl icratakibi yapıyor bende ege ünv.yök.e şikayet ediyorum egeyi samanaltıyapıyor fakat yök yargılansın diye egeye gizlisoruşturma acılmasını talep edıyor kabul edildi dava fakat ceza davasın dan beraat etti tic mahkemem3.11.de cekıverdigimşahsın avukatı gecen mahkemede istifa verdi bu ara parasınıda aldı 3.4 yıl davasurunce sanki bedava yapıyorhesaplar defterler incelemeler bilir kisi 7000ytl fazla cıkardı adam bana 622500göndermiş abankasına 20dakikasonra b.bankasinayatırtmıs banaborc dostu 80.90 binytl göndermiş banaborc yazılmış adam aksam sabah borsa manıplasyon herşey bilgisayarelinda herkayıtı bana borcyazdırmış neolur bilmiyorum .benım günlük defterimde ne kadar ödedigim hepsi bankaya adına veya dostunun hesabına yazılı cunku benim sayısal ıdda telekom bayiligim vardı .elamana para gonderiyor başkabankaya yatırtıyor bana borc kaydediyor elamanlar butun mahalle bılıyor sahitte gösterdimsonuc bilmiyorum ceki boş teminat olarak birine vermişti m onunavukatı ceza davasına istifa vermis temizde etti ona göre 4,5 dava acıldı as ceza ticmahkemesısuruyor .gogıldan mnk profösere 10yıl ceza acıldı .hür mil.aksam.posta. güneş.gazetelerinden olayı okuyabılırsiniz arkadaşlara ve dernege de asabilirsiniz bilgisayarı yeni yeni ögreniyorum kusurabakmayın

  2. Alacaklı olanlar faizden tefeci gibi hareket etmekten vaz geçmeli bu çok ayıptır.Zaten zor urumda olan insanlara nefes aldırmalıki borçlu çalışıp borcunu ödesin.Bence çek alacaklılarına hak vermemeli onlar aç gözlü bazılarıda bizim gibi zor durumda ama hala açgözlü. Sevgiler

  3. ben 15 yıldır tekstil ihracatıyla ugraşıyorum.650 insan çalıştırıyordum.vergilerimi,çeklerimi,diğer ödemelerimi düzenli ödüyordum.iki yıl önce ingilterede param takıldı.ödemeler aksamaya başladı.alacaklara rica etik işleri çevire bilmemiz için süre verin dedik.bu borçları ancak çalışarak ödeyebiliriz dedik.hacizlerle,tehditlerle olmadı koca fabrika talan edildi.herkes alacagına karşılık bir şeyler aldı.kapı ve pencereler bile söküldü.ardından çeklerle ilgili yasal takip başladı.evin önüne mafyalar bekliyor.ilkokula giden üç çocuğum aylarca okula gidemedi.ışıklar sönük oturuyorlardı.ben aylarca eve gidemedim.taşınacaz para yok.bir yandan polisler bir yandan alacaklılar.fabrika gitti,başka yerde çalışamıyorum.altı kişilik aileme nasıl bakacam.askerlik çağında oğlum vardı başına bir bela gelmesin diye askere gönderdim.ben de bir yerde işçi olarak çalışmaya başladım.bir ay önce çalıştığım işyeride kapatı.şu anda kiramı ödeyemiyorum.yaşamla ölüm arasında sıkışmışım.ama bunlar iyi günlermiş.bir ay önce oğlum askerden geldi.geldiği gün çekten tutuklanıp ceza evine girdi.şirket benimle oğlum adına.çekteki imzalar benim.oğlum şirket müdürü olduğu için oda tutuklandı.benide hergün polis arıyor.çek sahibiyle görüştüm oğlumu çıkar ben cezamı çekerim.100.000 tl çek.eşimiz dostumuz toplandı 25.000 tl toplayabildik.alacaklının yanına gitik.eşimle beraber gittik.ağladık ellerini öptük hata ben ayağını bile öpmeye eğildim.yeterki 20 yaşındaki oğlum kurtulsun.ben hayatımdan vazgeçtim ama o daha hayatın başında.ne yaptıksa kabul etmedi.oğlum üç yıl hapis yatacak.diger çeklerden iki gün önce polis beni durdurup kiplik sordu ve ben ilk defa bir terörist gibi kaçmak zorunda kaldım.kaçmasamşu an bende ceza evindeydim.ben ve oğlum hapiste olsak dört çocuğum ve eşim ne yapacak.kızlarım kötü yolamı düşsün.sokaklarda dilencilik mi yapsın.peki ben polisten kaçarken arkamdan ateş etseydi ne olcaktı.şu an yine eve gidemiyorum.eşim durmadan ağlıyor.çocuklara belli etmemeye çalışıyor ama onlarda anladı.şu an yiyecek ekmeğimiz yok.ben firarım.polisler çek mağdurlarını aradığı kadar diğer suçluları neden aramıyor anlamıyorum.evin önüne kamp kurmuşlar.düşünüyorum ne yapayım intihar mı edeyim,birinimi vurayım,yoksa tüm çocuklarımı mı öldürüp bu şerefsiz dünyadan kurtulalım.kanun koyucular bize yaşama hakı tanımıyor.ben ve oğlum hapse girince bu para ödenecekmi.bir aile yok olacak.yakında okullar açılacak.muhtar şerefsizi ikametgah vermiyor.gelen tebligatları almıyorsunuz diye.çocuklar nasıl okula kayıt olacak.muhtar bile tahsilatçı olmuş.çaresiz 8 ve 12 yaşındaki üç çocuğumu okula gönderemeyeceğim.ben ingiltereden paramı alamıyorum.ingilterede böyle cezalar olmadığı için adam hayatını yaşıyor.ben ve ailem ölmek üzereyiz.bumu adalet.tuzu kuru olan yöneticiler bunu anlamaz.bizde bu dünyadan gideriz ama ahirete bunun vebali ağır olacak.ben bu ülkeden ve bizi yönetenlerden,zalim ve merhameti olmayan alacaklılardan ve bu hayatan nefret ediyorum.

    • geçmiş olsun mehmet bey,
      blogumuzu izlemeye devam edin lütfen, bize destek olun…
      geçecek bu kötü günler..

    • Yalnız değilsiniz…Çoğumuz aynı durumdayız.Ama henüz çarelerin tükenmediğini düşünüyoruz.

    • geçmiş olsun,

      bir elin nesi var, bu blog un sesi var,

      elbet birileri bizim sesimizi duyacak.

      hatta duyuyorlar ama, kulak arkası yapıyorlar şimdilik.

      • Mehmet Bey,

        Durumunuz için çok üzgünüm. Oğlunuz ile aynı durumdayım. Ben de abime vekalet vermiştim. Çeklerdeki imzalar abime ait ama şirket sahibi olduğum için bana da ceza verilmiş. İmzalar bana ait olmadığı için vekaletname de vermiş olsam davaların sonuçlarına itiraz etme hakkım varmış. Ben itiraz edeceğim. Gelişmelerden sizi de haberdar ederim. En azından oğlunuz için birşeyler yapılabilir belki.

        • Mehmet Bey, yeni dikkat ettim siz bu yazıyı yazalı bayağı bir zaman geçmiş. İNŞALLAH oğlunuz için durumlar daha iyidir şu anda… ve sizin için de tabi ki…

    • Mehmet bey,
      dernek avukatlarımız size yardımcı olacaklar.Derneği aramalısınız.

  4. kartal yeniçağ

    yasin cınar adlı kişi,sen ticaret erbabı olsan o şekilde yazmazdın,bana göre provakatörlük yapıyorsun,tacir kişilerde bilirki (az sayıda sahtekar ve dolandırıcı hariç) ticarette devamlılık esastır,borçluda aldığı malın ticaretini yapıyor ve birilerine satıyor,sattığı malların bedelini alamamış ise borcunuda ödeyemiyor,helede tüğrkiye’de krizlerin bol olduğu bir ülkede bunlar hep olacaktır,binlerce esnaf iflas ediyor,servetini kaybediyor,yanında çalışan onca insanlarda işini kaybediyor,kim ister böyle olsun diye

  5. “Vadeli çek” veren kişi bu işi iki nedene yapar
    1. Sermayesi yoktur. Vadeli mal veya hizmet almak için Vadeli çek verir.

    2. Satıcı başka türlü ödeme enstrümanı kabul etmediği için (Örneğin; Senet,açık hesap) kişi vadeli çek verir.

    Sonuçta ne olur?

    1. Çeklerini vade gününde Öder; Süper bir adamdır.
    2. Çeklerinin Vade Gününde %90 ını öder %10’u ödeyemez; dolandırıcıdır.

    Yetmez !!

    Savcı “neden çeklerini Ödeyemediğini” sorar
    – “İşlerim bozuldu bu güne kadar bütün çeklerimi ödedim ancak; %10 tutardaki çeklerimi ödeyemedim” cevabı verilir.

    – Savcı her şeyi bilmektedir. Hatta adamı kasabadan tanımaktadır. Dürüst, saygılı, Esnaf, Aile Babasıdır. Ama 3167 sayılı güdük kanun ona tek yol bırakmıştır. Dosya Adli para cezası istemiyle Asliye ceza mahkemesine sevk edilir.

    – Mahkeme günü hakim adama sorar, “Çekleri ni neden ödemedin?” adam cevap verir “Valla Hakim bey ben bugüne kadar bütün çeklerimi ödedim. İşte ispatı banka dekontları, hesap extrelerim” Hakim, sonuçta karara varır “yaz kızım, Çek bedeli kadar adli para cezası”

    adamın işleri bozulmasa zaten vadeli çekini vadesinde ödeyecekti. Şimdi nerden çıktı bu Adli para cezası, aslında adam nerden çıktığını çok iyi biliyor. Avrupa İnsan Hakları sözleşmesi, T.C. Anayasası “Hiç kimse sözleşmeden doğan bir borcundan dolayı hürriyetinden alıkonulamaz” demiş, ammaaa!!
    Süper Türk zekası eski devirlerden kalma HÜLLE şeklinde bir çıkar yol bulmuştur. -ADLİ PARA CEZASI- işte bu ceza sonucunda HAPİS CEZASI alınır. Savcı da bilir, Hakim de bilir, Hükümet de bilir, Alacaklı da bilir, Borçlu da bilir, Sağır sultanda bilir ki, Karinesi “Sözleşmeden doğan Borç” olan Vadeli çek in vadesinde ödenememesi karşılığında HAPİS CEZASI almıştır.

    Kara günler başlar, hayatında karakola girmemiş adam HAPİS e nasıl girsin, başlar kaçmaya ailesi vardır bakmakla yükümlü olduğu, yakalanmak korkusuyla işine gidemediği için işleri daha da bozulur.

    Süreç herkesin bildiği hale döner, Alacaklı şikayetinden vaz geçmez, Devlet “parayı bana ödemezsen yat içerde” der. Oysa ki; ödenecek para olsa neden ödenmesindi ki şimdiye kadar.

    Devam Sayın alacaklı, Hapis cezası istemeye, adam dışarda olsa işini yapabilse sana ödediği diğer çekleri gibi o çekini de ödeyecek ama ne gezer anlayış, devam devletimiz, adli para cezalarını hak etmediğin halde hazinene indir. Alacaklını hakkını sen al, Çünkü sen onun tahsilatçısı olmaktan kurtulmak istemiyorsun.

    Vatandaşın, ceza evlerine sığmaz olmuş ne gam
    yeni ceza evleri yaptırırsın. Haksız tahsilatlarına devam et

    Ha bu arada adam ne oldu diye soracaksınız…
    işte onu kimse bilmiyor..

    • Biliyormusunuz devlet adli para cezasını okadar az tahsil edebiliyormuşki.Çünkü parası olan zaten borcunu ödüyor hapis yatmıyormuş.olan cebinde parası olmayanlara oluyor.parası olmadığı için hapis yatıyoralacaklıda beş kuruş alamıyor.Alacaklı akıllı olmalı,makul yaklaşmalı

  6. Dernek kuruluşunda yer almak isterim
    Süreç netleştiğinde kesin kararımı söyleyebilirim

  7. bugün karşı çıktığınız sesimiz belki bir gün sizi de kurtarır

  8. haksız koşullarla yapılan ticaretin imalatın(sigortasız işçi çalıştırma vrgi kaçırma kayıt dışı işler kaçak mazot satma vs) desteklenmeyen kobinin içine girmediğiniz çıkar gruplarınınneticesidir arkadaşlar bugün içinde olduğunuz açmaz bu ahlaksızlıkları yapsaydınız bugün çek mağduru olmazdınız dürüst esnaf patron olurdunuz

  9. herkez cezasını yatıp çıkcak sonra ne olacak paralar mı ödenecek

  10. sesimiz çok çıktı ki arkadaşlar yorum yapma ihtiyacı duydu

  11. Birkaç sene önce insanlara söyleseydiiz batacaksın varın yoğun gidecek hapisleerde yatacaksın çoğu güler geçerdi hayatın insanlara ne vereceğini siz biliyorsunuz galiba çek mağduru olmayan ben

  12. sn yasin çınar adalet birgün herkeze lazım olur

  13. sn admin size big brother diyebilirmiyiz

  14. Sn Admin,

    Dernek üyeliği için listenize bizden bir kişi yazabilirsiniz…(Kesin olmamakla birlikte 2 kişi de olabilir)
    Kurucu Başkanlık için Rahmi Bey ya da Burhan Bey i düşünüyorduk. Ama onlar biz yokuz dediler.
    Onların dışında bir önerim olamayacak…

  15. alacaklı arkadaşlar hoş geldiniz
    samimi olarak konuyu tartışmak isterseniz
    memnuniyetle tartışabiliriz
    tartışmalıyız
    sizde çek yasası mağdurlarısınız

  16. Burada mağdur olan cekini tahsil edemeyen dürüst tütcardır. Çekte hapis olmalı hatta daha fazla ceza verilmelidir böyle olursa piyasa rahatlar.Çeki imzalarken 10 tl aldığı malı 7 tl satarken 2 kere düşünür bu mağdurla.Öyle yağma yok ödeme cekini kurtarın bizi olmaz ödüyceksin yada sonucuna katlanacaksın kimsenin hakkını yeme lüxsünüz yok

    • Biz iki kere mağduruz o zaman…
      Aldığımız çekler ödenmediği için biz de ödeyemedik.Geciken tahsilatlar yüzünden bu duruma düştük.Bir kısır döngü bu….Alacaklarımızı tahsil edemediğimiz için düştüğümüz durum dolandırıcılık değil,sadece borçlarımızı ödeyebilmek için ÖZGÜR olmamız gerektiğini savunuyoruz

      • arkadaşlar mantıklı cevaplar vermeye çalışmayın
        sadce bir provakatör o..
        muhatap olmayın…
        iyi niyetli bir insan her mesajına ayrı bir isim uydurmaz..

        • ben bunlara hiç mantıklı cevap vermedim
          işim olmaz alacaklıyla
          ben borçluları severim
          dünyanın en iyi insanlarıdır onlar
          onlar saf temiz birer melektirler.

      • umut ankaradaki çek mağdurlarının 22 EKİMDEKİ meclis eylemine katılabilirseniz çok iyi olur.Siz olmasanız bile akrabanızı gönderin orda EMRE ve MURAT YALÇIN diye arkadaş var onu bulsunlar.

    • var lan para..
      kum gibi…
      gıcıklığına ödemiyoruz…
      yakalnanınca devlete ödiiicez, siz de üçün birini alacaksınız.
      çok desteklediğin yasa sayesinde böylece adalet yerini bulacak…
      tamam mı?

    • yasin çınar
      aslında soy adın gibi gün görmüş aklın
      olsaydı yakında sende bu gurba katılacagını düşünebilirdin bizde önceleri sen gibiydik bu bir zincir gibi bizlerde halkalarıyız
      içimden bir ses sendenn daha DÜRÜST OLDUGUMU söylüyor çünkü ben bir şerefsiz yüzünden bu durumdayım senin bize yakıştırdığın o tabir de olsaydık şimdi burda olmazdık hak aramazdık yani para yerdik para

    • Bay Çınar,
      seni bu dünyada bir mahkemeye çıkarsalar, ve deseler ki çoluğun çocuğun üzerine, namusun şerefin üzerine doğruyu söyle..

      Veya mahkeme-i kübrada sana dense ki – söyle ey kulum zor duruma düşmüş bu insanlara hala yakışıksız bir sıfat söylemekte ısrarlı mısın?

      Ne cevaplar verirdin..
      Bir meslektaşın iken batmış birine, yani çek mağdurlarının ekseriyetine yakışıksız bir sıfat(ağzıma alamıyorum) söyler misin?

      Ben 54 yaşındayım, 1000 sefer yapıpta son seferinde allah korusun yere çakılan pilot gibiyim.. 80 çalışanım vardı.. Binlerce müstahsilim vardı.. Çok sevilen muteber adamdım..( Hırs yapamayan bir iki kişi hariç yine herkes sever, sayar)
      Binlerce onbinlerce çek ödedim, hem de ‘pardon’ demeden..

      Şimdi tanımadan bilmeden vicdana sığmayan sözler sarfetme, içimize sızmış bir kaç şerefsiz, düzenbaz birilerini kastediyorsan bu bile saygısızlık..

      Taburda bir hırsız olabilir ama bir tabur insana hırsız demek için hem yürek ve hemde uygun bir karakter gerekir

      ..
      ben beddua bilmem ve bundan uzak dururum.. Ancak inanıyorum ve korkuyorum ki birine iftira atmak, haksız yere hakaret etmek sadece o mağduru değil melekleri de yaralar..

      Dilerim ki biz sıkıntımızı çekelim ancak bize dünyalık hırsıyla, akçe hesabıyla hakaret eden, iftira atan sizin gibi kimselere melekler dua etsin, ‘Allah iyi kulum’ desin.. Çoluk çocuklarına, ağız tadlarına bir halel gelmesin, bizlerin durumuna düşmesinler İnşallah.. İlk Ramazan gününde oruçlu olarak duam budur..

    • seni gidi şemşi paşa pasajında ciğeri büzüşesice
      seni gidi kendini bilmez ucube yaratık
      seni gidi teletubis kılıklı palyanço seni

    • YASİN OZAMN MAL VERENDE ARAŞTIRIP SORUŞTURUP VERMELİ HER ÖNÜNE GÖRE MAL VERMEMLİ ŞİDİ KAPASİTEN VAR BEN SENDEN 300 BİN YTL MAL İSTESEM BANA HEMEN VEREBİLİRMİSİN ONA GÖRE BU YASA SİSTEM YANLIŞTIR MAL VRENDE AVRUPADAKİ GİBİ SORUMSUZLUK YAPMIŞ İSE ODA CEZAŞLANDIRILMALIDIR ASIL MESELE ÇEK YASASINI DÜZENE KOYMAK O YÜZDEN BIRAK BUNLARI GEL KOSİADTA BİRLEŞ

  17. Sayın kılıcdaroğlu ne olur duy sesimizi sen sahtekarı seversin cekini ödemeyerek dürüst tütcarları zor durumda bırakan kendilerinide sonra mağdur yapan bu sahtekarları seversin kurtar onları olan yine dürüst vergisini ödeyen malını satıp parasını tahsil edemeyen kerizlere olsun

    • mustafa ayrancı
      dolandırıcılar hakkında bu kadar bilgili
      olduguna göre anlaşılan dolandırıcılıkta antramanlısın pardon yaaa
      daha önce bir aftan falanmı yararlandın
      şunuda bil ki biz af istemiyoruz
      ADALET İSTİYORUZ ADALET

    • Bay ayrancı,
      seni bu dünyada bir mahkemeye çıkarsalar, ve deseler ki çoluğun çocuğun üzerine, namusun şerefin üzerine doğruyu söyle..

      Veya mahkeme-i kübrada sana dense ki – söyle ey kulum zor duruma düşmüş bu insanlara hala yakışıksız bir sıfat söylemekte ısrarlı mısın?

      Ne cevaplar verirdin..

      İçimize sızmış bir kaç şerefsiz, düzenbaz birilerini kastediyorsan bu bile saygısızlık..

      Taburda bir hırsız olabilir ama bir tabur insana hırsız demek için hem yürek ve hemde uygun bir karakter gerekir

      Bir meslektaşın iken batmış birine yani çek mağdurlarının ekseriyetine yakışıksız bir sıfatı (ağzıma alamıyorum) söyler misin?

      • ben beddua bilmem ve bundan uzak dururum.. Ancak inanıyorum ve korkuyorum ki birine iftira atmak, haksız yere hakaret etmek sadece o mağduru değil melekleri de yaralar..

        Dilerim ki biz sıkıntımızı çekelim ancak bize dünyalık hırsıyla, akçe hesabıyla hakaret eden, iftira atan bu kimselere melekler dua etsin, ‘Allah iyi kulum’ desin.. Çoluk çocuklarına, ağız tadlarına bir halel gelmesin, bizlerin durumuna düşmesinler İnşallah.. İlk Ramazan gününde oruçlu olarak duam budur..

  18. bir provakatör gelmiş yine

  19. Bu iş tamam TC hangi sahtekarı yüzüstü bırakmış kurtarır bizi olan o kerizlere olur bizde dolandırdığımız o enayi paralarını bir güzel yeriz kurtar bizi akp…

  20. Bu iş tamam TC hangi sahtekarı yüzüstü bırakmış kurtarır bizi olan o kerizlere olur bizde dolandırdığımız o enayi paralarını bir güzel yeriz kurtar bizi akp…

    • Çek Kanunu Tasarısı TBMM’de
      Eklenme tarihi: 01.06.2009 15:00:15 | Kaynak: Zaman
      Karşılıksız çek bedelini faiziyle ödeyen kişiler hakkındaki soruşturma, dava ve mahkumiyet kararlarının ortadan kalkması ile ticari hayatta karşılaşılan sorunların çözümü amacıyla bu yıl sonuna kadar çeklerin, üzerindeki yazılı tarihten önce bozdurulamayacağını öngören Çek Kanunu Tasarısı, TBMM Adalet Komisyonunda 3 Haziran Çarşamba günü görüşülmeye başlanacak.

      Ticari yaşamı önemli ölçüde etkileyecek düzenlemeler içeren tasarıya göre, bankalar, önce çek hesabı açtırmak isteyenin yasaklı olup olmadığını kontrol edecek, ayrıca kişinin ekonomik ve sosyal durumunun belirlenmesinde gerekli basiret ve özeni gösterecek.

      Bankalar, çek hesabı açtırmak isteyenlerin yasaklılık durumuna ilişkin adli sicil kayıtlarını, açık kimliklerini saptamak için fotoğraflı nüfus cüzdanı veya pasaport örneklerini, yerleşim yeri belgelerini, vergi kimlik numaralarını isteyecek, tacir olanların ayrıca ticaret sicili kayıtlarını alacak.

      Çek hesabının kapatılması halinde, bunları, hesabın kapatıldığı tarihten itibaren 10 yıl süreyle saklamakla yükümlü olacak bankaların dışında hiçbir gerçek ve tüzel kişi çek defteri bastıramayacak.

      -HAMİLİNE ÇEKLER FARKLI BASILACAK-

      Hamiline düzenlenecek çekler, açıkça ayırt edilebilecek biçimde bastırılacak. Bu çeklere ilişkin işlemlerin işlendiği ayrı çek hesapları açılacak ve hamiline düzenlenecek çeklerin yapraklarında ”hamiline” ibaresi matbu olarak yer alacak.

      Karşılığı bulunan çek, hesabın bulunduğu bankaya ibraz edildiğinde hamilin vergi kimlik numarası saptandıktan sonra ödenecek.

      -KARŞILIKSIZ HER ÇEK YAPRAĞI İÇİN BANKAYA CEZA-

      ”Karşılıksızdır” işlemi, muhatap bankanın hamile kanunen ödemekle yükümlü olduğu miktarın dışında, çek bedelinin karşılanamayan kısmıyla sınırlı olarak yapılacak.

      Banka, karşılıksız çıkan her bir çek yaprağı ile ilgili olarak ödemekle yükümlü olduğu miktarı, ancak ibraz eden hamile talep ettiği takdirde ödeyecek. Buna göre, banka, hamile, talep ettiği takdirde süresinde ibraz edilen her çek yaprağı için; karşılığının hiç bulunmaması halinde, çek bedeli 475 lira veya üzerinde ise 475 lira, bu tutarın altındaysa çek bedelini ödeyecek.

      Karşılığının kısmen bulunması halindeyse banka, çek bedeli 475 lira veya altındaysa, çek bedelini aşmamak koşuluyla kısmi karşılığı 475 liraya tamamlayacak bir miktarı; çek bedelinin 475 liradan fazla olması halinde çek bedelini aşmamak koşuluyla, kısmi karşılığa ilave olarak 475 lira ödemekle yükümlü olacak.

      -BANKALARIN BİLDİRİM YÜKÜMLÜLÜĞÜ-

      Bankalar, hamiline çek hesabı sahiplerinin açık kimlik, adres, vergi kimlik numarası, bu hesaplardan ödeme yapılan kişilere ait bilgiler ile bu kişilere yapılan ödemelerin tutarlarını ve üzerinde vergi kimlik numarası bulunmayan çeklere ilişkin bilgileri, Gelir İdaresi Başkanlığına elektronik ortamda bildirilecek.

      Bankalar, hamiline çek defteri yaprağını kullanmadan, hamiline çek düzenlendiğini tespit etmeleri halinde, mevcut delilleriyle birlikte durumu, tespit tarihinden itibaren en geç 1 hafta içinde Cumhuriyet başsavcılığına ve Gelir İdaresi Başkanlığına bildirmekle yükümlü olacak.

      Banka, çekle ilgili olarak karşılıksız işleminin yapılması halinde hesap sahibiyle ilgili bilgileri, ibraz tarihinden itibaren 10 gün içinde Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasına bildirecek.

      -KARŞILIKSIZ ÇEK VERENE HESAP AÇMA YASAĞI-

      Karşılıksız çek veren kişi hakkında, hamilin şikayeti üzerine her bir çekle ilgili olarak bin 500 güne kadar adli para cezasına hükmolunacak. Ancak hükmedilecek adli para cezası, çek bedelinin karşılıksız kalan miktarından az olamayacak. Mahkeme ayrıca, çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağına hükmedecek.

      Çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı kararı ile ilgili herhangi bir adres değişikliği bildiriminde bulunulmadığı sürece, kişinin çek hesabı açtırırken bildirdiği adrese Tebligat Kanununa göre derhal tebligat çıkarılacak. Adresin bankaya yanlış bildirilmesi veya fiilen terk edilmiş olması halinde de tebligat yapılmış sayılacak.

      Çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı kararına ilişkin bilgiler, Merkez Bankasının ilgili birimine elektronik iletişim araçlarıyla bildirilecek. Bu bilgiler, Merkez Bankası tarafından internet ortamında yayımlanacak.

      -ETKİN PİŞMANLIK-

      Karşılıksız çek bedeli, faiziyle tamamen ödenmiş olması halinde etkin pişmanlıktan yararlanılabilecek.

      Buna göre, karşılıksız çek bedelini düzenleme tarihine göre kanuni ibraz tarihinden itibaren işleyecek faizle tamamen ödeyen kişi hakkında, ”soruşturma aşamasında Cumhuriyet savcısı tarafından kovuşturmaya yer olmadığına, kovuşturma aşamasında mahkeme tarafından davanın düşmesine, mahkumiyet hükmünün kesinleşmesinden sonra hükmün bütün sonuçlarıyla ortadan kaldırılmasına” karar verilecek.

      Bu durum şikayetten vazgeçme halinde de uygulanacak.

      -YASAKLIYA ÇEK DEFTERİ VEREN BANKACIYA CEZA-

      Tacir olmayan kişiye, tacir çek defteri veren banka görevlisine 50 günden 150 güne kadar adli para cezası uygulanacak.

      Çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağıyla ilgili bankaya gerçek dışı beyanda bulunan kişi, 1 yıldan 3 yıla kadar hapis cezası verilecek.

      Beyanname almadan veya beyannameye rağmen, hakkında çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı bulunan kişiye veya bu kişinin yönetim organında görev yaptığı veya temsilcisi ya da imza yetkilisi olduğu tüzel kişiye çek defteri veren banka görevlileri 50 günden 150 güne kadar adli para cezasına çarptırılacak.

      Kısmenveya tamamen karşılığı bulunmayan çekle ilgili olarak talebe rağmen, ”karşılıksızdır” işlemi yapmayan banka görevlisine, şikayet üzerine 3 aydan 1 yıla kadar hapis cezası uygulanacak.

      Hakkındaki çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı kararına rağmen çek düzenleyen kişiye, fiil daha ağır cezayı gerektiren bir suç oluşturmadığı takdirde, 1 yıldan 3 yıla kadar hapis cezasına çarptırılacak. Hakkında çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı kararı verilen kişi adına çek hesabı açan banka görevlisi hakkında da aynı ceza uygulanacak.

      -YENİ ÇEK DEFTERLERİ BASTIRILACAK-

      Kanunun yayımını izleyen 1 ay içinde Merkez Bankasınca yayımlanacak tebliğde belirlenen esaslara uygun olarak yeni çek defterleri bastıracak olan bankalar, 2009 yılı sonuna kadar müşterilerine yeni çek defterleri verecek ve eski çek defterlerini imha edecek.

      Bankaların, müşterilerine verdikleri çek defterlerinden keşide edilen çekler, Türk Ticaret Kanununda aranan koşulları taşıması kaydıyla geçerli olacak. Ancak üzerinde yazılı düzenleme tarihi henüz gelmemiş olsa bile bu çeklerin en geç 1 Temmuz 2010 tarihine kadar muhatap bankaya ibraz edilmesi gerekecek.

      Yürürlükteki kanuna göre açılmış davalar, asliye ceza mahkemesinde görülerek sonuçlandırılacak.

      Ekonomik sıkıntılarla çeklerin zamanında ödenememesi sonucunda ticari hayatta karşılaşılan sorunlara ve mağduriyetlere çözüm üretilmesi için de düzenleme yapılan tasarıya göre, bu yılın sonuna kadar üzerine yazılı düzenleme tarihinden önce çekin ödenmek için muhatap bankaya ibrazı geçersiz olacak.

      -”FARKLI BİR SONUÇ ORTAYA ÇIKABİLİR”-

      TBMM Adalet Komisyonu Başkanı Ahmet İyimaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yürürlükteki kanunun sorunları çözemediğini, beklentileri karşılayamadığını; yoğun bir toplumsal talebe dönüşen yeni Çek Yasası arayışı olduğunu söyledi.

      İyimaya, tasarıyla ilgisi olanlara görüşlerini bildirmeleri için yazı gönderildiğini, toplantıya davet ettiklerini anlattı.

      Özellikle 2-3 konunun kamuoyunu yakından ilgilendirdiğini, gerek çek suçları gerekse cezalar bakımından yeni bir sisteme geçildiğini ifade eden İyimaya, ”Peki, bu yeni sisteme geçilirken eski suçlar ve cezalar; hüküm kurulmuş olsun, takip devam ediyor olsun veya henüz işleme başlanmamış olsun, ne olacak? İşte tasarının can alıcı noktası burası. Ben, dahi ne olacağını bilmiyorum. Anayasanın 38. maddesi, suç ve cezalarının ihdasında var olan bilimsel ilkeler, tarafların karşılıklı menfaatleri dengelenerek, Komisyonumuzda bu konuda ya Bakanlar Kurulunun benimsediği çözüm doğrultusunda bir görüş ya da farklı bir sonuç ortaya çıkabilecektir” diye konuştu.

      İyimaya, düzenlemenin büyük ölçüde amaca elverişli olduğunu belirtti ve ”Tüm sorunları çözebilecek mi? Mükemmelliyetçiliğin modern hukukta da modern uygarlıkta da yeri yok” dedi

    • Rakibi AKP’li Kadir Topbaş’ın “Projesi yok” diye eleştirdiği Kılıçdaroğlu, yeni yolsuzluk dosyalarını zamanı gelince açıklayacaklarını belirterek, “Şimdi proje dosyalarına kilitlendik” dedi.Cumhuriyet Halk Partisi İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Kemal Kılıçdaroğlu projelerini açıklamaya hazırlanıyor. Adaylığının ilan edildiği günden bu yana sürekli “yolsuzluk dosyası” açıklayan Kılıçdaroğlu, Bugün’e konuştu: EKMEK KUYRUĞUNA SONSeçilmesi halinde 3 ay içerisinde İstanbul’da halk ekmek kuyruklarını bitirme sözü veren Kılıçdaroğlu, halk ekmek kulübeleri önünde insanların “40 kuruş için ekmek alacağım” diye beklemelerine son vereceklerini belirtti.

      VİZE ÇÖZÜM OLMAZ

      İstanbul’a göçün önlenmesi için vize uygulaması talebinin de doğru bir çözüm olmadığını savunan Kılıçdaroğlu, böyle bir uygulamanın sadece komünist ülkelerde olduğunu ifade ederek şunları söyledi: “Çağdaş ülkeler emek-yoğun sanayiyi tamamen metropolün dışında kurulmuşlardır. Öyle olunca da ben İstanbul’a gideyim iş bulayım kapısı otomatikman kapanmış oluyor.” Memleketi Tunceli’de beyaz eşya dağıtımından memnun olduğunu vurgulayan Kılıçdaroğlu, beyaz eşya dağıtımının sadece Tunceli de değil İstanbul’un Sultanbeyli ilçesinde de gerçekleştirilmesini istedi.

      MAHKUM KADROSUNDAN GİRDİLER

      Kılıçdaroğlu, uzunca bir süre Genel Müdürlüğü’nü yaptığı SSK’ya terör örgütü üyesi kişileri aldığı yönündeki iddialara da cevap verdi. SSK’da 65 bin personelin görev yaptığını belirten Kılıçdaroğlu, kadronun yüzde 2’sinin eski mahkumlardan olması yönündeki düzenleme nedeniyle eski mahkumların da kuruma alındığını söyledi. Bu kadrolara alınanlar arasında sol ve sağ terör örgütlerine üye bir çok kişinin de olabileceğini belirten Kılıçdaroğlu, “Mahkum kadrosunda sadece 7-8 kişi bilemedin 10 kişi vardır” diye konuştu. SSK’nın başında bulunduğu dönemde “kamu hizmetinden men cezası” almış kişilerin de bulunduğuna işaret eden Kılıçdaroğlu, bu kişilerin Bakanlar Kurulu’nun verdiği bir karar dolayısıyla kuruma alındığını belirtti.

      HAYATIMDA SAUNAYA GiTMEDiM

      CHP İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Kemal Kılıçdaroğlu, hakkında ortaya atılan Almanya’da saunaya gittiği, hakim tarafından salondan atıldığı ve PKK’lılara aynı araçta olduğunun polis tarafından tespit edildiği iddialarını da yalandı. Almanya’ya Deniz Feneri e.v davasını takip etmek için gittiğini anlatan Klıçdaroğlu, “(Elimizde belge var) diyorlar. Bırakın saunayı ben hayatımda saunaya gitmedim” dedi. Söz konusu iddialarla belgelerdeki tarih, adres, isimler ve cezalardaki bilgilere değinen Kılıçdaroğlu, şunları söyledi:

      O SAATTE ANKARA’DAYDIM”

      Ben PKK’lılarla aynı araçtayken Polis Müler diye bir ceza yazmış. Baktık saat 16:45. O saatte ben Ankara’daydım.Kendi internet siteme de koydum. Saat 17.’00de yani 16.45’te ceza yazılırken ben Ankara’dan İstanbul’a gidiyorum.”

      1’E 2 BİN ÖDENEK İDDİASI

      CHP’li Kılıçdaroğlu, SSK Genel Müdürlüğü yaptığı dönemde kurumu zarara uğratmadığı yönünde iddialara karşı çıktı. Geçtiğimiz günlerde bir gazete yayınlanan bir hastanenin ihalesinde “1’e 2 bin ödenek verildi” iddiasının gerçekleri yansıtmadığını belirten Kılıçdaroğlu, “Birisi de çıkıp şunu söyleyemez. Sen 5 kuruş parayı şuna fazla ödedin. Kimse söyleyemez” dedi.İddianın Göztepe SSK için ortaya atıldığını aktaran Kılıçdaroğlu, devlet ihalelerinde her dönem ödeneğin artırıldığını dile getirerek, “Oraya yaptığımız harcamanın daha fazlasını oradan kazandık biz” sözleriyle kendini savundu. SSK’nın açıklarının onun döneminde artamaya başladığı yönündeki iddialara da cevap veren Kılıçdaroğlu, buranın ticari işletme olmadığını belirterek, devlet bütçesinin de açık verdiğini ancak buna ‘zarar’ denmediğini belirtti.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

