Çek Yasası Mağdurları, çalıştay düzenledi. Dernek kuruluyor.


Bloglar aracılığıyla İstanbul- Kadıköy  ‘de toplanan Çek Yasası Mağdurları bir iftar yemeği düzenledi.

  • Yemeğin ardından planlandığı gibi bir değerlendirme toplantısı yapıldı.
  • Toplantıda  dernek kurulumu kararı alındı.
  • Dernek için üç şehirden,  16  kurucu üye başvurdu.
  • Dernek merkezi tespit edildi,   kurucu üyeler arasından  derneğin  kuruculuğunu üstlenecek takım belirlendi.

Dernek kuruluşu hakkında detaylı bilgi, dernek yönetimi tarafından bugün burada  yayınlanacak ve görüşlerinize sunulacaktır.

Üreterek direnmeyi seçen  arkadaşlarımı tebrik ediyorum.

Birleşerek başaracağız. Gün birlik günüdür. Dava adamları küsmez,  üretir.  Tüm mağdurları  üye olmaya davet ediyorum.

KOSİAD Dayanışma Derneği iletişim sayfası



1.621 responses to “Çek Yasası Mağdurları, çalıştay düzenledi. Dernek kuruluyor.

  1. Geri bildirim: KOSİAD Dayanışma Derneği İletişim « karşılıksız çek ve yasal düzenlemeler

  2. ayhan tekin/AĞRI

    iyi pazarlar vahşi icra yasalarını ve pitbul avukatlığı kınıyor; nefret ediyorum.bir gün hukuk herkese mutlaka lazım olacak .susmayınki sıra size geldiğinde çok geç olmasın SUSMAYIN ,HAYKIRIN ,ANLATIN SİVİL MUHALEFET YAPIN…..

  3. sagol allah razı olsun bsa33

  4. babam hala ceza evinde!!! 2 çekin taahhütnamesini imzaladı fakat çeklerden 1 tansinin taahhütü kabul edilmedi elimde ek karar dosyası var fakat anlayamıyorum yardım bekliyorm…

  5. slm arkadaşlar benimde eski eşim hapisten çarşamba günu çıkmış denizli bozkurt kadın ceza evinden pazartesi vermişler bugun bana mesaj atmış çok sevinçliyim inşallah herkesin sevdikleri çıkar ama tabi iş burda bitmiyor

  6. halil çaman

    bende yeni yasadan tahliye oldum bir adet hatır çekim var ödemedi tefeciye vermiş çekimi ondan sonra 13 milyara 10 milyar ödeme yapmış ama hiçbir ödemeye karşı belge almamış ve dava bana kaldı 130 ceza hapsi aldım zaten bunun yüzünden evimden ocağımdan oldum yakalandım ceza evine attılar çıktım borç iki katı adam tefeci ben şimdi ne yapacağım kaçsam kaçılmıyor bıktım artık hiç bir düzenim kalmadı bana yardım edin lütfen ne yapayım..

    • bu deveyi güdemiyorum,bu diyardanda gidemiyorum diyorsunuz.
      bu durumda uygulanabilecek iki seçenek daha var
      1- deveyi temizlemek
      2-devenin insafına kalmak

  7. Yeni yılın mutluluk ve esenlik getirmesini temenni ederim.
    Sevdiklerinden ayrı olanlara sabır ve bu ayrılıkların en kısa zamanda bitmesini dilerim.

  8. Burhan İşcana sormak lazım , kozmik odalara girildi ; acaba bunun çek yasasına getirileri ne olacaktır? o bile daha kolay cevap verirdi admin:)

    • senin burhan işcanla derdin nedir.sende cok biliyorsun işte yazıyorsunya.bizim gibi sana perde cekmiyorlar

      • 🙂 burhan işcanla derdimmerdim yok !nerden çıkartıyorsun burhan işcanla derdimolduğumu hem burhan işcan ceap verebilirdi sen kimsin? neden hep burhan işcan için ortaya atılıyorsun?ben sadece espiri yaptım anlaya davul zurna saz!

        • samadra ve kartalda tahlıyeler başladımı

          • yıne paydos saatıne denk galdım

          • can bey bu saatlerde sizden ve benden başka siteye giren az oluyor sanırım 🙂

          • Can bey,
            Bende birşey öğrenmek istiyorum siz yardımcı olabilirmisiniz acaba? Bugün Ankara adliyesinden dosya durumlarını sorgulattırdım ve elime bir cetvel verildi. Burada dosyaların durumuna ilişkin bir takım kısaltmalar var (BIS, BİR, BIM, TBİ gibi) Bunlar ne anlama geliyor bir fikriniz varmı?

          • umut arkadaş ne anlama geldığinı bımıyorum

        • benmi kimim… evet kimim bilmiyorum…

  9. sevgili Admin, bu Anayasa Mahkemesi açısından önemli bir durum var (?) CHP anayasa mahkemesinine gitme konusunu hapiste yatanlar ve tutuklular açısından ele alıp 15 ocak 2010 beklediğini söylüyor, suna hanım ise 1 nisana çok var mağdurlara önünüzü görün diyor , bizde aynı benzer şeyleri söylüyoruz ; ancak bu büyük bir tehlike, yani bu konuyu neden gündeme getirmiyorsunuz? şimdi Anayasaya ,Chp, adli para cezası yönünden iptal istemi ile gidecek! bu tahliye bekliyenleri bağlıyacakmı ? bu konuyu tartışmaya açıp netleştirimisin yani bu çok önemli bir konu insanlar bunu öğrensinler ANAYASA MAHKEMESİ gün , iptal istemi mahkemeye gidilirse tutuklanacakların yada hapisteki şartlı salınacakların durumu ? neden bu konuları tartışmaya açmıyorsun çok önemli şeyler bunlar!!

    • doğru şeyler söyledin hukukçu
      aslında herkesin merak ettiği şeyler bunlar
      iptal durumuda gelişecek olan süreçten bizler nasıl etkileniceğiz
      tabiki öncelik herkesin biran önce tahliye edilmesi
      ancak bazı konular gündeme düşünülmeden,tartışılmadan,netleşmeden atılıyor
      ortalıkta fazlasıyla bilgi kirliliği var
      derneğin izlenmesi gereken yol haritası hakkında netleşen durumlar ile ilgili periodik olarak bir bülten çıkarması faydalı olur düşüncesindeyim

    • yasa görüşülürkende çekincelerimi söylemiştim. Tahliyeler bitsin.
      Panel yapılsın.
      iptal-itiraz davaları olacak. onların rengi belli olsun.

      Anayasa Mahkemesi başvurusu çok yönlü düşünülüyor. çok kritikdir. Tahliyelerin bu kadar yavaş olacağını kimse düşünememişti.

      • itirazın belli kuralları var herkes nezamana kadar biterecek bu işleri admin..!
        İtiraz öyle her daim yapılacak bir iş değil bun süresi ve kuralları var !CHP, ANAYASA MAHKEMES’ine hangi yönden gidecek yasanın tamaına karşı değil adli para cezasının iptali istemi ile olmalı çünkü adli para cezasının iptali ile diğer bütün yaptırım unsurları ortadan kalkacaktır.!

        • aldığımız istihbarata göre 🙂
          anayasa mahkemesi için dosya hazırlandı. hukukcular tarafından inceleniyor.

          panel çok önemlidir.

          oraya ilgi sağlamamız gerekiyor.

          • ADMİN, BENİ YANLIŞ ANLADIN, BEN ŞAKA FALAN OLSUN DİYE YAZMADIM BU CÜMLELERİ 15 OCAK 2009 KADAR CHP ANAYASA MAHKEMESİNE, GİDECEKSE VE BU SÜREYİ BEKLEME AMACININ HERKES AÇISINDAN YENİ BİR MAĞDURİYET OLMAMAMALI AÇISINDAN DÜŞÜNÜLMÜŞE VE YİNE GİDİLECEK BU SÜREDE ŞİKAYETİN HANGİ MADDELER YÖNÜNDE OLACAĞI Kİ,KEZA İLGİLİ SÜREDE MAĞDURLARIN TAMAMININ ŞARTLI TAHLİYEDEN YARARLANMASININ UYGUN OLACAĞI AKSİ HALDE
            5941 sayılı kanunun hangi yönleri dava edilecek bunları bilmek istiyoruz saygılarla panel işi kolay sen bu sorumuzu cevaplarsan seviniriz…!

          • yada daha açık bir tabirle tutuklu istemi yada bu suçtan mahkum kişiler bu ilgili başvuru tarihine kadar ,aracı avukat ayarlasınlarmı ?ayarlamasınlarmı ? bunun için ne gibi bir şey biliyorsun yani dosyayı inceledinmi nedir istem ve beklentiler…?

          • “CHP’nin Anayasa Mahkemesi Zamanlaması
            25 Aralık 2009 Cuma — rahmiofluoglu
            CHP Çek Kanunun iptali için Anayasa Mahkemesine gidecektir. Kulkuloğlu’nun açıklamsı şöye:

            “Çek kanunun iptali için Anayasa Mahkemesine başvuracağız. Bunun için erteleme işlemlerinin tamamlanmasını bekleyeceğiz. Hapiste olanlar ve kaçak olanlar için bir aksilik olmasın istiyoruz. 15 Ocak 2010 gibi iptal başvurusunu yapmış oluruz.”

            CHP’nin şimdi hemen Anayasa Mahkemesine gitmeyip zamanlama yapmasının tek nedeni mağdurlara zarar vermemektir.”

          • şaka yaptığınızı düşünmemiştim.

            panel sırasında ve hemen ardından yasa tekrar masaya yatırılacak.

            şu anda cezaevleri boşalsın. ardından herkesin itiraz başvurusunu sağlamamız gerekiyor.

          • admin sorum tekrar etmekteyim ,ilgili başvuru tarihine kadarmı yapılması gerek? bütün tahliye ve tutuklu kişilerin bu yasadan yararlanması ve bu şimdi nedemektir? hala üstü kapalı cevaplıyorsun ben sana süre soruyorum canım kardeşim , süre ver ne zamana kadar ?

          • bir siyasi partinin, yeni kanun için Anayasa Mahkemesine başvuru süresi kaç gündür ?

            buna göre CHP ‘nin Anayasa Mahkemesi’ne başvurabileceği son gün nedir ?

          • İptal davası açma süresi

            Madde 22.- Anayasa değişiklikleri ile kanunların şekil yönünden Anayasaya aykırılıkları iddiası ile doğrudan doğruya iptal davası açma hakkı, bunların Resmî Gazetede yayımlanmalarından başlayarak on gün; kanun hükmünde kararnamelerle Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğünün veya bunların belli madde ve hükümlerinin şekil ve esas, kanunların ise sadece esas yönlerinden Anayasaya aykırılıkları iddiasıyla doğrudan doğruya iptal davası açma hakkı, bunların Resmî Gazetede yayımlanmalarından başlayarak altmış gün; sonra düşer.
            Burada CHP başvuru süresinden çok yukarda bahsedilen ilgili OCAK 15 İN NE MANADA BETİMLENDİĞİNİ ANLAMAK İSTİYORUM BUNA GÖRE 15 OCAĞIN ÖNEMİ NEDİR?

  10. 2yıl cezaevinde yatmış olan çek mağduru

    arkadaşlar bu yasada aynı daha önceki yasa gibi fiyasko. yıllarca esnaflık yapıyoruz ödemelerimizi borçlarımızı ödeyebiliyoruz ve birgün bakmışızki başımıza akp adında bir hükümet geliyor bütün işler duruyor kimse iş yapamıyor köylü çiftçi işçi memur esnaf herkes perişan kimse borçlarını ödeyemiyor alışveriş yok çiftçiye tarlasını ektirtmiyorlar kimsede para yok dolayısıyla alışveriş yok işsizlik çok borçalrını ödeyemeyen milyonlarca insan ve çek kullanan birsürü esnaf zordurumda çeklerini ödeyebilmek için önce kredi alıyor ödüyor 1 veya 2 ay rahatlıyor daha sonra birkredi daha alıyor oda aynı şekilde ve ondan sonra hem çeklerini hemde kredilerini ödemeye çalışırken tefeciye bulaşıyor zaten tefeciye bulaşınca hepten zorduruma düşüyorsun sonra icralardı savcılıktı derken çeklerden hapis cezası çıkıyor zaten borcunu ödeyemeyen esnafa birde devlet kendisi aynı miktarda para cezası veriyor hapis cezası çıkıyor. işin açıkçası çok saçma bir çek kanunu var eskisiyle yenisiyle.

    • güzel diyosun,doğru diyosunda arkadaşım
      elimizden ne gelir
      üstelik tüm kalelerimizi kaptırmışken
      üstelik bu zayıf ve güçsüz durumda iken
      muhtac olduğumuz kudret damarlarımızdaki asil kanda mevcuttur diyeceğiz demesinede
      başımıza bir daha ATATÜRK gibi biri gelirmi acaba

  11. 2yıl cezaevinde yatmış olan çek mağduru

    2 yıl cezaevinde yattım 2yıl boyunca çek yasası değişecek diye baktım durdum ben cezamı 20 ekim 2oo9 da tamamladım çıktım. allah cezaevindeki çek mağdurlarına yardım etsin. bu yeni çıkan çek yasası içerde bulunan çoğu mağdurun hiçbirişine yaramayacak ve diğerleri içinde bir kandırmacadan başka birşey değildir bu akp iktidarının zayıflığının işaretidir zengin banka sahiplerinin ve de bazı zengin akp yandaşlarına göre çıkarılmış bir yasadır . işini gücünü evini arabasını eşini kaybetmiş birsürü insanı cezaevinde yatırmayla kimse hiçbirşey elde edemez esnaf bu iktidar göreve geldiginden beri ekonomi bozukluğundan dolayı zor durumda ve herşyini kaybetti üstüne üstelik birde cezaevinde yatırıyorlar .

  12. slm admin, slm tüm okurlara.,
    oglum ugur nas simdi tahliye oldu. Çok mutluyum Allah sizlerden razı olsun. TSKL

  13. Degerli arkadaslar bır konu hakkında daha bilgilendirmek istiyorum sizleri..cezaevındeki arkadasların bir kısmı sanıyorlarkı taahut imzaladıklarında ve odeyemedıklerınde tekrar silbastan cezaevıne girip bastan yatacaklar ..oyle bir durum yok ..bızler taahudu borcun tamamına vermek zorundayız ..bugune kadar yatılan hapislikler borca karsılık degıl devletın istediği haracı odeyemedğimiz içindir..olaki taahit imzaladınız cezaevınden cıktınız ve odeyemedınız şikayet halınde kalan surenın cezası için cezaevi yolu gözükecek..bunu maalesef cezaevlerınde bir cok arkadasımız bilmiyorlar ve taahut imzalamıyorlarmış herke bunu mutlaka bılgılendırsın ..su anda ilk amacımız cezaevlerinden cıkmaktır..sonra dernekler beraber zaten girişimlere başlayacağız ..ve unutmayın 2 sene cabucak gecıverır ..cezaevınde bu sure gecmez ama dısarda cabucak gecer kimse gevsemesin..

  14. Yeni yasaya göre, iki yoldan birini seçenler, gereğini de yerine getirmek koşuluyla kesinleşen hapis cezaları ya da devam eden soruşturma ve kovuşturmalardan kurtulabilecekler.

    BİRİNCİ YOL

    Alacaklı ile “anlaşma” yoluna gitmek oluyor.

    Karşılıksız çek nedeniyle şikâyetçi olan kişi ya da kurumlar ile borçlu arasında;

    1) Belirlenen tutarın belirli vadelerle ödenmesi konusunda anlaşmaya varılması,

    2) Anlaşmanın bir nüshasının, şikâyetçi ya da yasal temsilcisi tarafından Cumhuriyet Başsavcılığı’na veya mahkemeye verilmesi,

    halinde anlaşmada öngörülen süre kadar soruşturma veya kovuşturmanın durmasına, hükmün infazının ertelenmesine veya durdurulmasına karar verilecek.

    Çek alacaklısı bakımından, anlaşmaya varılmış olması şikâyetin geri alınması anlamına gelmiyor. Anlaşmaya uyulmaması halinde tekrar başa dönülüyor, yani her şey eskisi gibi oluyor.

    İKİNCİ YOL

    Alacaklıya, borçlunun bir “taahhütname” vermesi.

    Yasanın geçici ikinci maddesine göre; cezaevinde yatmakta olanlar veya haklarında soruşturma ya da kovuşturma yapılanlar, çek bedelini, üzerinden hesaplanacak faiziyle birlikte belli tarihlerde (en geç iki yıl içinde) ödeyeceklerini imzalarıyla taahhüt ederlerse, hemen salıverilecekler. Taahhütname imzalamayanlar, cezaevinde kalan mahkûmiyet süresinin dolmasını bekleyecek.

    Taahhütname tarihinden itibaren birinci yıl içinde, toplam borcun en az üçte birinin ödenmesi gerekiyor. Hazırlanacak olan taahhütname, Cumhuriyet Başsavcılığı’na veya mahkemeye verilecek, bir örneği de alacaklıya gönderilecek.

    KİMLERİ KAPSIYOR?

    Karşılıksız çek nedeniyle 1 Kasım 2009 tarihi itibariyle;

    1- Haklarında soruşturma açılmış olanların,

    2- Haklarında kovuşturmaya başlanılmış olanların,

    3- Haklarında mahkûmiyet hükmü verilmiş olan kişilerin,

    en geç 1 Nisan 2010 tarihine kadar, çek alacaklısı ile anlaşmaya varıp anlaşmayı ya da hazırlayacakları taahhütnameyi, ilgili makama vermeleri gerekiyor.

    DİĞER HUSUSLAR

    Yeni yasaya göre, bundan böyle karşılıksız çek verenler; bedelini bir yıl içinde ödemeyi taahhüt ederek teminat göstermeleri durumunda, bu süre zarfında hapse girmeyecekler. Ancak taahhüt ettikleri sürede borcunu ödemeyenler, hapse girmekten kurtulamayacaklar.

    Yeni yasa ile karşılıksız çeklere, asliye ceza mahkemeleri yerine sulh ceza mahkemelerinin bakacak olması, yargılama sürecini uzatacağa benziyor.

  15. Yeni yasa ile karşılıksız çeklere, asliye ceza mahkemeleri yerine sulh ceza mahkemelerinin bakacak olması, yargılama sürecini uzatacağa benziyor.

  16. Admin mrh.
    Rahmi bey bilgi verdi ve o gün hemen doğru taahhüdden c.evine faxladım görüştüm ama yetişmedi bugün c.evini aradım doğru taahhüdü yazmış ve şişli mahkemeye faxlanmış bilginiz olsun.inşallah bugün yada yarın sonuçlanır artık.

  17. herkes yatıyor mu

  18. iyi geceler
    arkadaşlar cezası olupta alacaklıy la anlaşamıyanlar tahüt cerenekadar aranıyor mu yoksa 1 nisanakadar serbest mi ???

  19. sn admin telden görüşebilirmiyiz sizle
    ??

  20. sn admin dikkatine çek borcuma icra dairesinde alacaklı av. tahhüt verdim

    • doğrumu anladım ?
      -karşılıksız çek için ceza davası açıldı. bundan yakalamanız var.
      -taahhüdü ihlal den yakalamanız var.

      karşılıksız çek cezası için erteleme başvuruu yapabilirsiniz. bu ceza 1-2 yıl ertelenir.
      diğer cezanız (taahhütü ihlal cezanız) düşmez.

      alacaklı ile anlaşmayı denemenizi öneririm.

      dava ve infaz tarihlerini söyleyebilirmisiniz ? belki bir arayol bulabiliriz.

    • admin neden ve neye göre ceza? anlamsız eğer taahhüt vermişse adli para cezasını kaldırmamışmı ?yada nasıl yapılmış icraya mı taahhüt vermiş ?herzaman söylüyoruz yazılanları ayrıntı ile yazmıyorlar !

  21. Admin // Aralık 26, 2009 5:51 pm | Yanıtla

    dilek hanım ‘ın dikkatine

    eşinizin şişli için verdiği taahütnamede hata varmış. hakim ile görüşüldü. red kararını faks ile cezaevine gönderdi. sonuç beklendi fakat yanıt gelmedi.

    siz görüşebilirseniz iletirsiniz.

    .

    • admın icra dukkanın malarını edıemın olarak bana teslım etmıştı mafya el koydu adamlar kandırada 24 yıl ceza aldı avukat yedıemın olarak bana teslım edılen malları ıstedı tabıı yok sonra dava actı ben mahkemeye gıtmedım ceza cıkarsa temyız edebılırmıyım

  22. meraba arkadaşalar.ben çek borcum için tahhüt verdim.şuan yakalamamvar.bu kanundan yararlana bilirmiyim.aydınlatırsanız sewinirim.çok madurum.şimdiden tşkrlr.

  23. ÇOK ÖNEMLİ DUYURU
    Nevşehir cezaevi ile görüştüm.ortada bir yanlış anlaşılma var.Hapishane görevlileri mahkumların taahhütname doldurmadıklarını heralde borçları çok diye yasadan yararlanmak istemediklerini söylüyor.
    umutla görüştüm eşi demişki bize bir tane taahhütname doldurttular.Görevli diyorki bi şey imzalamadılar.
    Bir şey olmuş ama anlamadım.Pazartesi o görevli savcılığa iletecek resmi yoldan cezaevi müdürlüğüne ulaşmaya çalışacak.
    AİLELERE DUYURUM ACİL OLARAK GİDİP MAHKUMLARA SAHİP ÇIKSINLAR.SAVCILIKLA ,HAPİSHANE MÜDÜRÜYLE GÖRÜŞSÜNLER YOKSA ONLAR ORDA BOŞU BOŞUNA UZUN BİR SÜRE DAHA YATARLAR.
    Hemen çıkarılmaları lazım.
    KOSİAD

  24. sevgili sutav.emre ve cüneyt ile ilgili yorumun hiç hoş değil.faturayı onlara çıkarmak size yakışmadı.ben her iki hatta rahmi bey de dahil üç siteyi takip ediyorum.gün birleşme günüdür.herkesin mağduriyeti aynıdır.herkes kanun tasarısı için birşeyler yapmıştır.şimdi çıkan bu kanun için birşeyler yapmak lazımdır.sizlerin bu tür açıklamalar yapması güç bölmektir.bakın jenardinin hiç sesi çıkıyormu.biliyor ki konuşsa ayrışmalar olacak.allah hepimize yardımcı olsun,kuvvet ve sabır versin.saygılarımla.

    • erenus,
      Bizim ona buna fatura kesmek gibi bir derdimiz yok.Sadece daha fazla zarar verilmesini hukuğa bilgiye tekniğe saygı duyulmasını istiyoruz.
      Ayrıca Rahmi bey e saygısızlık yapmanın bize yakışmayacağını düşünüyoruz.Adam bizim yanımızda olan elinden ne geliyorsa yapan bir insan.Onun kıymetini bilmemek saygısızlık yapmak emeğini inkar olur.Buna hiç kimsenin hakkı yoktur.

  25. HERKESE SELAM ARKADAŞLAR BENİM ÇEKLERİM YAZILALI 6 AYI GEÇTİ CE DAVA ŞİMDİ AÇILDI BAZI AVUKATLAR ARADAN 6 AY GEÇTİĞİ İÇİN HAPİS CEZASI ÇIKMAZ DİYORLAR BAZILARIDA ÇIKAR DİYORLAR BU KONUDA BANA BİLGİ VEREBİLİRMİSİNİZ TEŞEKKÜRLER

  26. Rahmi beye gelince binlerce avukatın arasından bize destek olan yol gösteren kendisi.Birde ona saygısızlık ediyorsunuz mücadele azmini kırmaya çalışıyorsunuz.
    Suna hanım bu sözünüzde size sonuna kadar katılıyorum ve sizlerin,rahmi beyin emeğinin karşılığını fedakarlığını kimse yapamaz.her zaman yanınızdayız.