çek mağdurlarına AK Parti müjdesi …


AK Parti çek yasa tasarısında değişiklik yapacak. Borcunu ödemek isteyenler serbest kalacak.

Çek mağdurlarını hapisten kurtaracak düzenlemede son aşamaya gelindi.  Buna göre, hapis cezasının tamamen kalkması söz konusu olmayacak. “Hapis cezası kalkarsa çeke güven azalır” diyen hükümet yetkilileri, ekonominin zarar görmemesi amacı ile hapis cezasının muhafaza edileceğini belirtti. Yani karşılıksız çek kesene hapis yolu yine görünecek.

Yeni düzenleme ile ödenmeyen çekler nedeniyle hapiste yatanların borçlu oldukları kişilerle anlaşmaya varması durumunda hapis cezaları kaldırılacak. Hazırlanan yasa taslağına göre, borçlu ile alacaklının vekilleri aracılığı ile veya doğrudan irtibat kurmaları sağlanacak.

18.kasım.2009

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/12981121.asp?gid=229  adresinden alıntıdır.

çek mağduru arkadaşlarım,  nasıl anlatabilirim daha bilmiyorum.  bir şeyler yapmanız gerekiyor.

  • gerçek mağdurlar cezaevlerindedir. cezaevlerinin önünde oturma eylemi çağrımız vardı.
  • basın ilanı duyurumuz vardı.
  • sembolik açlık grevleri çağrımız vardı.
  • çek mağdurlarının içinden çıkan tek tüzel kişilik KOSİAD ‘dır. KOSİAD ‘a destek verin demiştik.
  • birbirinize düşmeyin demiştik
  • çek yasası basit bir insan hakları ihlalidir. borçluyuz-suçluyuz ikilemlerine düşmeyin demiştik
  • bu konuda çek mağdurlarının yanında yer alan hukukcuların sayısı çok azdır.  Rahmi OFLUOĞLU başta olmak üzere bu dostlara saygı gösterin demiştik.
  • umut tacirlerine, liderlik heveslilerine yüz vermeyin dedik.

hepiniz işadamısınız. şirketler yönettiniz, imzalar attınız.  kendinizi kurtaracak güç sizsiniz. başka lider aramayınız. birlik olunuz.

insanlık onuru borca hapisi yenecektir. insan haklarıyla insandır.

canlarımız içeride bugün canımız yemek çekmiyor. bir gün yeme, cezaevine selam söyle.

255 responses to “çek mağdurlarına AK Parti müjdesi …

  1. ben anlamıyorum yaa benim olum ceza evinde paramız olsa biz kendimiz anlaşırız ne gerekki size biz salakmıyız heyin hesabını yapıyorsunuz bu kadar insana yazık deyilimi 4 sene sakladım olumu eşinden işinden oldu ne yapayım elimden gelen yoktu gene yok her hafta yanına gidince onu orda görüyorum ya ben her gördügümde ölüyorum yaşayan bilir ALLAHIM SANA SIGINIYORUM BİZLERE YARDIM ET yeni yılda hepimizin yüzü gülsünn:(

  2. Günaydın arkadaşlar,

    son gelişmeler tarafları belli etmiştir. Çek kanununuda hapis cezasını kaldıramayan hükümet çözümü geciştirmektedir.

    yoruma açık bir yasa ile yargıda oluşan karışıklıktan zaman kazanmak istemektedir.

    Çözüm bir mutabakat ile sağlanabilirdi. Yeni kanun, “demokrasi ayıbı” olarak tarihe geçti.

    Mağdurlar saflarını seçmelidir.

    bu iş basit değildir ve uzun bir mücadele gerekmektedir.

    20.ocak.2010 toplantısını düzenleyen KOSİAD Dayanışma Derneği’ne ve tüm katılımcılara teşekkür ediyorum.

    • günaydın sn.admin.

      emekleriniz için teşekkürler..

      toplantıda video kayıdı yapıldı mı?

      • günaydın,

        a.b. çok güzel ifade etmiş. Ürkek ve yanlış anlaşılmaktan çekinen insanlar bir şeyler yapıyor demiş.

        şimdiye kadar video kaydı yapılmadı. ben katıldığım toplantılarda, rahatsız etmemek için fotoğraf bile çekemedim.

        toplantıların kaydı bu bloglardır. bizlerin yorumlarıdır.

        sözlerimiz kulaktan kulağa gidiyor. yazılarımızda elden ele dolaşacaktır.

        • anladım sn.admin.

          güç olmak örgütlü olmaktan geçer.
          güçlü olmak ve birşeyleri başarmak istiyorsak,
          derneğin işini kolaylaştırmamız gerekiyor.

          manevi destek kadar maddi destekte çok önemli..

          biz millet olarak mümkünse bu gibi işler (maddi)bizim dışımızda olsun,ama bizde faydalanalım isteriz.

          oysa hayatın kendisi bir alış-veriştir.
          koşullarımız belli;kimsenin abartı beklentiler içinde olduğunu düşünmüyorum.

          önemli olan niyettir.
          bu sürecin kesinlikle desteklenmesi gerekiyor.
          bir güç olabilmemiz için.

          ne istenildiği, ne için uğraşıldığı ortadadır.
          utanacak sıkılacak bir durum yoktur bana göre.
          birlikte başarmak dileği ile..

      • Eylem Hanım merhaba
        düne ait size sözüm vardı ama
        toplantıda sunma anlamında görev almam neticesi teknolojiden yararlanamadım
        kusura bakmayın

    • EY AKPARTİ ÇATISINDA meclise giren insanlar.bizler sizleri 2 dönemdir seçtik.NİYE?
      *yurdumun özvarlıklarını yabancılara satın diyemi?
      *200 tl ile 19000 km yol yapılan bor madenini, amerikalılara etibankı satmaya (özelleştirme adı altında)teşebbüs edilsin diyemi?
      *bu memleketde kürtlerin,türklerin hiç bir farkı yok.açılım ayağı altında bizi birbirimize düşürün diyemi?
      *bebeleriniz ticarete atılsın,hemen zenginleşsinler diyemi?
      *dokunulmazlık zırhına bürünün diyemi?
      *vergisini veren,ticaretini yapan,elinde olmayan nedenlerden dolayı batan esnaflarımızı,ailelerini parçalayın ,hapislere atın diyemi?
      *türk silahlı kuvvetlerle,vatandaşın arasını açın diyemi?
      *muhalefet yapanları sindirin diye mi?
      *bizleri memleketden,vatandan,insanlardan soğutun diyemi?
      UNUTMAYIN Kİ BU ÜLKEDE AKLI SELİM İNSANLAR OLDUKÇA,MİLLET UYANDIKÇA hiçbir hesabınız tutmayacak.

  3. Benim de çek mağduru akraba ve tanıdıklarım var. Hepsi yıllardır çalışan, üreten bu ülkeye hizmet eden ve bir şekilde mağdur olan insanlar. Evine bakmaktan, çocuğunu okutmaktan başka bir istekleri yok.Hepsi hapis korkusu ile yaşıyor…Bu nasıl bir sistemdir, bu nasıl bir uygulamadır…Memleketi soyanlar Paris’de viskisini yudumlayıp, cirit atıyor…Pes! Çek mağdurlarına özgürlük, daha fazla destek…

    • sn.talip biz böyle bir ülkede yaşıyoruz işte olacak okadar.bizler zamanında ekonomiye can verdik ya şimdi onun için cezalandırılıyoruz

      • Ekonomiye can vermek alış veriş yapmakla,satın almayla yani tüketimle olur.

        Üretim yapmak,istihdama katkıda bulunmak,katma değer yaratmak ekonomiye zarar verir.

        Direnmeye çalışırsan sonunda cezasıda hapistir.

        Kimin ekonomisine zarar veriyor bilmiyorum ama kesinlikle ülke ekonomisi değil

        Ancak nedense ülke ekonomisini yönettiğini idda edenleri daha çok bağlıyor.

        ÜRETME –TÜKET

        PARAN YOKSA BANKALAR VERİYOR
        TEFECİLER VERİYOR

        SEN ÜRETİRSEN BİZ MALIMIZI KİME SATICAĞIZ

        SİZİN GİBİ PAZARI NERDEN BULACAĞIZ

        BİZ SİZE PARA VERİRİZ ÖNEMLİ DEĞİL.

        NASIL OLSA KARŞILIĞINDA SİZDEN MİSLİYLE ALABİLECEĞİMİZ TEMİNATLARINIZ VAR.

        TÜRKİYE TÜRKLERİN OLAMIYACAK KADAR GÜZEL BİR ÜLKE

        ÖYLE DEĞİL Mİ ?

        • bu yeni bir politika değil ki,sn.a.b.

          demokrat partinin iktidar sürecinden beri böyle..
          “sen üretme biz hallederiz”

          bu ülke bizim.hiç kimseye hibe edemeyeceğimiz kadar bedel ödedik.

          yılmadan her türlü haksızlığa direnip,
          birlikte başarmanın bayramını yaşayacağız bu ülkede…

        • “Kapital iktidarda kaldıkça, değil yalnız toprak, değil yalnız insan emeği, değil yalnız insan kişiliği, değil yalnız vicdan, değil yalnız aşk, değil yalnız bilim, her şey, her şey kaçınılmaz olarak alınıp satılacaktır.”

          • Dürürst siyasetçi diye bir kavram ne kadar gerçekçidir.

            Siyasetçilerde insandır onlarda da hata yapabilir diyebilirmiyiz.

            Tolerans gösterme miktarını ayarlarken sadece bana dokunmayan yılan mantığını mı baz alırız.

            Empati kurabileceğimiz bir nokta varmıdır.

            Ben hala inadına bizi yönetenlere inanmak istiyorum.

            Aksi durumda benim düşüncemde hapis cezasının kaldırılması tek başına bizler adına özgürlük vaad etmiyor.

        • bravo a.b. durumu cok guzel ozetlemissiniz.

  4. zaten bu çekler ticari olsa kimse bu duruma düşmez.çekler ticari degil hep aldatılan insanların yazdıgı çekler.dolayısıyla meblaglar yüksek.alacaklılar ya tefeci yada bankacı kılıgındaki tefeciler.bunlarla anlaşmanın imkanı var mı allah aşkına.hani tefecilik suçtu.hani agır cezalık bi suçtu.hakim sorsun ya dava açana sen bu çeki hangi fatura yada hangi hizmet karşılıgında aldın diye.cevap veremeyene tefeci muamelesi uygulayıp atsın bakalım hapse.açılan davalar bir anda nasıl bitiyor hep birlikte görelim.yok arkadaşlar bunlar imkansız.bankalardan ve tefecilerden nemalanan bir iktidar asla hakkaniyetli bir yasa çıkaramaz.tabi ki alacaklının haklarının korunması da esastır.ama altını çiziyorum çek affını bekleyen hiç kimsenin borcu ticari degil.hep kandırılan insanlar.

    • Tefeciler başa bela oldu,bankalarda bir nevi tefeci zaten.
      Bankalar ın evrakı çek, dersin allahın emri ayıp yani.Bankalar sanki batmadı ,dolandırmadı .TÜRKİYEDE EN ÇOK BATAN TİCARİ İŞLETMELER BANKA.
      ne bu çek fetişizmi anlıyamadım.

  5. 1.adım yüksek kar açıklayan bankalar
    2.adım full çalışan avukat büroları ve fahiş takip+vekalet+faiz+harç masrafları
    3.adım süpermarkete donen icra daireleri (son 3 yılda sayıları %300 arttı.. yok boyle dehset oran)
    4.adım tebligat (imza atıp alsakmı almasakmı…sonun baslangıcı)
    5.adım kacmak
    6.adam evrak takipçisi haline gelen; polis, muhtar… alınmayan evraklar, degistirilen adresler
    7.adım icra,haciz /eve, isyerine, anababa evine, (tamamen taciz amaclı.. borclunun son kalan varlıgı… onuru nasıl haczedilir hesapları)
    8.adım yeddi emin büroları, hacizli araclar otoparkları…
    her islem tekrar tekrar tekrar masraf üretmeye donuk..
    1000 lirayı odeyemeyene 2bin, 3bin ek masraf cıkartıp, 5bin liralık malını ücyüz lira eder hale getirmek…

    gecen yıl, kadıkoyde 4 yeni icra dairesi hizmete girdi… dosya sayısı 400bin!!!!!!!!!.. aracsayısı 20nin üzerinde.. gunluk cift vardiya 7-8’er kisilik avukat ordusuyla haciz yapılıyor..
    bu krizde sadece.. avukatlar+haciz nakliyecileri+yeddieminler mezat les kargaları kazanıyor..yeddiemin depoları doldu, tastı.. bugün ülkenin tüm sanayi sitelerinin onunde o cizgili haciz aracları varsa.. evlerde gözler camda o aracı kolluyorsa.. insanlar “banane PKK dan, gripten.. benim derdim icinde bulundugum camur” diyorsa.. kendilerini zavallı modern kole olarak görüyorsa.. sokakta yüzleri gülen, lüks araclara binen lüks evleri fahis paralar odeyerek alan “ehli müslim” iktidar yandası sakallı, türbanlı insanları görüp islamın bugünkü sozde temsilcilerinden tiksinirken “acaba gunaha mı giriyorum” diye ikilemde kalıyorsa

    BU UTANC BUGUN İKTİDARI ELİNDE TUTAN “MUHAFAZAKAR” YÖNETİMİNDİR..
    UTANIN.. UTANIN… UTANIN!!!
    HALKIN LANETİ SİZİ GUN GELİR CARPAR..
    CIKARDIGINIZ BU SACMASAPAN CEK YASASI, VERGİ TAKSİTLENDİRMESİ SSK-BAGKUR YAPILANDIRMASI, MB SİCİL KAYIT SİSTEMİ, GBTler, HAPİSLER, IBAN UYGULAMALARI, BİZLER YOKOLDUKTAN SONRA NEYE YARAYACAK MERAK EDİYORUM..

    Sizler.. ülkenin tecrübeli, zor sartlarda yetismis.. gormus gecirmis.. krizler savaslar darbeler teror koalisyonlar atlatmıs bu altın nesli, bu ALTIN alın terlerini yok ettiniz..

    BU UTANÇ SADECE İKTİDARIN DEGİL, HER FIRSATTA HALKA FAYDA URETME FORMULU ARAYACAGINA ABUK SUBUK MUHALEFET ANLAYISI İLE İKTİDARIN BİZLERİ EZMESİNE SEYİRCİ KALAN, BİR ANLAMDA BU ZİHNİYETİN EKMEGİNE YAG SÜREN BASTA CHP MHP OLMAK ÜZERE DİGER PARTİLERİN DE UTANCIDIR..

    Bir zamanlar DGM’ler, OSYM vs kapatılsın diye sokaklarda yürüyenler.. siz halkcılık yapmak istiyorsanız İCRA DAİRELERİ, TEFECİ BANKALAR kapatılsın diye yollara dusmeliydiniz..

    Benim evimdeki 3.sınıf esyayı haczetmek, isyerimdeki kıcıkırık tek ekmek kapım olan aracımı yada uretim makinemi “para etmeyecegini bile bile haczetmek.. beni sistem dısına atmak.. bide bunu (terzının zenaatını ifa ettigi makinası, ciftcinin tarla sürdügü makinası haczedilemez) yasa maddesine ragmen yapmak AHLAKmı?

    -DÜSMEZ KALKMAZ BİR ALLAH..
    (Tayyip Bey hapse düstügünde uzulmus, ona dua etmistik.. sizce tekrar düsse -elinde, düsenlere destek olma fırsatı varken tekme vuran bu zihniyete tekrar üzülürmüyüz?)

    -KOMSUSU ACKEN TOK YATAN BİZDEN DEGİLDİR
    (Eyyy iktidar -ki isi BASORTU ticareti…
    eyyy muhalefet..(birinin isi ATATÜRK ticareti, digerinin PKK.. Biri Atatürk olmasa, digeri apo-sehitler olmazsa tek oy alamayacak muhalefet partileri….. sagırsınız.. duymazsınız bu cıglıkları)

  6. Borçlu ile Alacaklı anlaşabilse idi Borçlu hapisde olmazdı,Hükümetin ara formül olarak bulduğu çözüm eşyanın tabiatına aykırı ve sadece çözümsüzlük getirir,Hükümet bu işi gerçekten çözmek istiyorsa hapis cezasını kaldırır olur biter,başı sıkıştığında AB diyor bunun içinde dese ya

    • Bizim başımıza gelen dert nasıl başladı?

      – Vadeli Çek yazmakla başladı.. Çünkü şartlar istediğimiz gibi gitmedi, elimizden gelmeyen şeyler yüzünden, belki de bizim başarısızlıklarımızdan vadeli çek i vade gününde ödeyemedik.

      Peki çıkarılması düşünülen yasa da ne var?

      – yeni Vade

      Vade gününde borcumuzu ödeyemezsek ne var?

      – Hapisin kaldığı yerden devamı var.

      ola ki, insandan uzaklaşmışızdır ki, insan da bizden uzaklaşmışdır.

      Özgürlük yine özgürlük hep özgürlük, insan yine insan hep insan.

    • hükümet cözüm istemiyor.yasal tahsilat yapmak icin zaman vermek istiyor.borcluyla yada avukatla anlaşamayacak para bulursa devlete ödeyecek.yasal tahsilatta durdugu yerden devam edecek.

    • Çözüm budur.Başka bir çözüm aramak nafile

  7. arkadaşlar bu düzenleme oyalamadır öne sürdükleri şartlar elimizde olsa orda ne işimiz var.bu insanlık dışı davranışa ne zaman son verecekler.bizi kandıran mal satıcılarına ne demeli çeki alıp mal göndermeyen vs vs vs biz suçlu değililiz .suçlu olsak şimdi cebimizde paramız olurdu ve özgür olurdukçtürkiyede haksızlar ezenler zenginler korunur.

  8. 3 yıl önce kocaeli bölgsinde vergi beyanında teşekkür almışken şimdiki dırumumu düşünüyorum… hapse girmemek işin kaçmak zorunda kalıcam. mücadele edecek tek şeyi elimizden almak istiyorlar ÖZGÜRLÜGÜMÜZÜ

    • özgürlüğünüzü elinizden almaya çalışanlara, onurunuzla direneceksiniz.

      eylemlere katılacaksınız.

      sesimizi duyurmak dışında yol yoktur.

    • Kocaelinde çek yasasının yarattığı sıkıntılar had safhadadır.
      Orada örgütlenmeli mitinge kalabalık bir şekilde katılmalısınız.
      Susma sustukça sıra sana gelecek

  9. Sesimizi duyurmak için nerelere başvurmalıyız neler yapmalıyz bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim

    • çeşitli eylem çağrılarımız var.

      blogda görüyorsunuz. Durumunuza uyan bir eyleme katılın. Hiç bir şey yapamıyorsanız blogu izleyin ve yorum yazın. Blogun okunduğunu biliyoruz ve görüyoruz.

      KOSİAD Dayanışma Derneği ile iletişime geçmenizi öneririm. Dernekde Rahmi beyin koordinasyonunda çeşitli çalışmaalr yapılıyor.

      mağdur sizsiniz. haksızlığa uğrayan sizsiniz.

      burası özgür bir platformdur. birlikte karar veriyoruz.

  10. Ya arkadaşlar biz borçlu insanlarız.Borcumuzu ödeyecek gücümüz olsa zaten hapis yatmak istmeyizz.Madem çek kesenler suçluda bankalara
    neden önlem alınmadı neden önüne glen herkese çek verildi.Bunun suçlusu çek kesen insanlar mı oldu.

    • iktidar, çek mağdurlarını oyalamaktadır.

      Ali Rıza ÖZTÜRK ‘ün bugün canlı yayındaki açıklaması bir manifesto niteliğindedir.

  11. Ya Arkadaşlar Hepimizde belki boşuna umutlanıyoruz. Hepimiz de boşuna nefes tüketiyoruz. Bizler aslında dürüstlüğümüzden bu durumlara düşüyoruz. Sahtekarlığı meslek edinmiş kimseler rahatça dışarıda dolaşıp, rahatça birilerini tokatlayıp, rahatça milleti,devleti dolandırıp hayatlarını idame ettiriyorlar. Ve kimseler de karşılarına dikilip hesap soramıyorlar. Ama maalesef dürüst insanlar şu an ya cezaevlerinde, yada kolluk kuvvetlerine yakalanmamak için çaba sarfediyorlar. Bizde anca çıkacak ! olan yasayı tartışıyoruz. Yasa çıkacak çıkmasınada ,şimdiki yasadan farkı (yukarıda bazı arkadaşlar çok güzel değinmişler) askerlik vazifesini yapmakta olan bir askerimizi mazeret iznine gönderip tekrar geri gitmesi metuzori kılınmış gibi bişey. Ya kardeşim o zaman bari açık cezaevine koyunda günümüz geldiğinde yine izine çıkalım. Buda neticede bir yasa değişikliği olmuş olur. Ya boşverin arkadaşlar, bunlar resmen bizimle dalga geçiyor.Zaten şimdiki yasayla bile alacaklı ile anlaşmamız halinde hükümlüler çıkabiliyor. Ondan ziyade zaten anlaşıp ödeyebilecek gücümüz olsa hapis kelimesiyle ne işimiz var. Ben inanıyorum ki şu an çekten dolayı cezaevlerinde yatan kader arkadaşlarımızın % 90 u bir suça karışıpta değil cezaevi; karakolun önünden bile geçmemişlerdir. Avrupa Birliğine girelim diye kıçımızı yırttığımız bir devirde,Dürüst vatandaşlarımızın böyle durumlara düşüp te, namussuz sahtekarların dışarıda rahatça dolaştığı bir devirde, ve hatta yıllarca devletimize, askerimize, kurşun sıkıpta daha sonra dağdan inen eşkiyaların serbestçe dolaştığı bu devirde …..
    Şimdi Soruyorum size arkadaşlar; Şeytan bunun neresinde…

  12. SİZCE BIR YIL YETERLI BI SURECMI BABAMIN 9 TIROLYON BRCU VAR BU ADAM BUNU 1 SENEDE NASIL ODEYECEK SORARIM SIZE IFLAS KARARI ALAN BI SIRKET 5 YIL İŞ YAPAMIYO BU NASIL BI IS BEN ANLAMADIM SIMDILIK YALNIZCA ALLAHTAN DISARIYBENIM BABAM GUCLUDUR BUNUNDA USTESINDEN GELECEKA CIKMASINI DILIYORUM

    • babanız tez zamanda kurtulsun.

      1-10 yıl farketmez. bu zaten saçma bir teklifdir.

      biz adil bir çek kanunu istiyoruz. özgürlük ve adaletin pazarlığı olmaz.

      insan hakları bir bütündür. borca hapis insan haklarına aykırıdır.

    • üzülme yin,
      binlerce insan babanızla aynı durumda.bunlar hep çek yasasının adli para cezasının sonucu.İş ADAMLARININ ELİNİ KOLUNU BAĞLIYORLAR.Ondan sonrada öde nasıl ödeyecek.Kolaymı ödemek. 1000 tl lik malı 1 tl ye sat.5DAİREMİN DEĞERİ 700 TL İDİ.alacaklı beş dairemi sattı 130.000 tl borcu ödeyemedi.Üstünede 100.000 TL de borçlu kaldım.

  13. Sayın Ali Rıza ÖZTÜRK ‘e teşekkür edelim arkadaşlar.

    https://karsiliksizcek.wordpress.com/2009/11/19/cek-kanunu-cek-magdurlari-ve-ali-riza-ozturk/

    onurlu insanlara yalnız olmadıkları söyleyelim.

    AK Parti müjdesine yanıt verelim.

    .

    • rahmiofluoglu // Kasım 19, 2009 10:16 pm |

      Bu sayfanın linkini Ali Riza Öztürk’e gönderdim. Yorumlarınızı okuyacaktır.
      Ali Riza Beyin Dernek çalışmalarından haberi var. Derneğin düzenleyeceği bir toplantıya katılmak istiyor. Admin bu konuyu tartışmaya açsın.,
      Nasıl, nerde ve kimlerle bir toplantı yapılsın ? Mesala Taksim’de bir otelde veya Bir belediyenin tahsis edeceği bir salonda.

      Toplantıya başka birileri davet edilsin mi?
      Toplantı için en iyi zamanlama nedir?

  14. bu ne saçma bir işdir? hapislik kadar sacma bişey yok…

  15. ARKADAŞLAR DEVLET ŞUNU YAPIYORRRR
    ÇEK ALACAKLISI DAVA EDİYOR. DEVLET BUNU DUYUYOR TABİİİ …………..NE NE NE
    SEN BU ADAMA ÇEKİNİ ÖDEMEDİNMİİİ DERRR VE ELLRİNİ OVUŞTURUR YÜZÜNDE PİS VE HAİN BİR GÜLÜMSEME BELİRİR. HEMEN DOĞRULUR VE ŞÖYLE DER……………
    BAK KARDEŞİM BU ÇEKİ KESMİŞSİN HATA ETMİŞSİN ÖDEYEMEMİŞSİN Kİ BURASI BENİ İLGİLENİRMEZ NASIL OLD ÖDEYEMEDİN FALAN FİLAN BUNLAR BOŞ LAFLAR MADEM BÖYLE BİR HALT ETMİŞSİN GEL SANA BİR YOL GÖSTERİM… HANİ ALACAKLIYA ÖDEYEMEDİĞİN PARA VARYA HEH İŞTEEE BAK NASIL ANLAŞIYORUZ İŞTE SANA O PARA İÇİN TAKSİT YAPİM BANA ÖDE BAK BENİM DEVLET BANA ÖDE KURTUL SENİ SERBEST BIRAKIM AİLENE KAVUŞ ÖZGÜRLÜĞÜNE KAVUŞ. HEEEEE ÖDEYEMEZSSEN O ZAMAN BEN NAPİMMM HADİ BİZİM HAPİSHANELER DE YER YOK İNSANLAR ORDA ÜST ÜSTE YATIYOR HATTA DUYDUĞUMA GÖRE GECELİ GÜNDÜZLÜ YATIYORLARMIŞ SENİ GÖNDERİM ORAYA 3 VARDİYALI YATARSIN YADA BANA PARAYI ÖDERSİN VE TIPIŞ TIPIŞ GİDERSİN KARAR SENİN BEN DEVLETİM BANA PARA LAZIM VE GELSİNDE NASIL GELİRS GELSİN SİZİ AF EDİPTE PARA KAYNAĞIM MI KESİLSİN YOK ÖYLE YAĞMA SİZ BOL BOL ÇEK KESİN VE ÖDEMEYİN BU BENİM HOŞUMA GİDİYOR BENİM İCİN EK GELİR KAYNAĞI HADİ KALIN SAĞLICAKLA KARŞILIKSIZ ÇEKLERE DEVAMM…..

  16. Sayın Ali Rıza ÖZTÜRK ‘e teşekkür edelim arkadaşlar.

    https://karsiliksizcek.wordpress.com/2009/11/19/cek-kanunu-cek-magdurlari-ve-ali-riza-ozturk/

    onurlu insanlara yalnız olmadıkları söyleyelim.

    AK Parti müjdesine yanıt verelim.

  17. ADAM ZATEN BATMIŞ HAPİSTE ,,,,
    ADAMIN ZATEN PARASI OLSA BEŞ DAKKA İÇERDE DURMAZ ÖDER. BUNA İNANIN BEN 7 AY KALDIM ORDA HEMDE ÇEK YÜZÜNDEN 1 DAKKAYI BIRAKIN 1 SANİYE BİLE KALMAZ NE YAPAR EDER ÖDER VE ÇIKAR AMA HERŞEYİN KAYBETMİŞSE …………………… HATTA AİLESİNİ…………………….. İŞTE SİZ ŞİMDİ DİYORSUNUZ Kİ ALT KOMİSYONDA DÜZENLEYELİM ADAM ANLAŞSSINNNNN BAK BAK BAK SONRA DA SENİ 1 SENELİĞİNE SERBEST BIRAKALIM . YAVVV KARDEŞİM ADAMIN PARASI OLSA ZATEN ÇIKACAKKKK .. HADİ ANLAŞTI ÇIKTI BU ADAM ZATEN BATMIŞ KİM BU ADAMA İŞ VERİR NASIL TEKRAR İŞİNİ KURAR HEMDE BUNU 1 SENE İÇİNDE YAPACAK YANİ ŞÖYLE ADAM HAPİSTEN ÇIKAR ÇIKMAZ İŞ BULCAK VE 1 AY SONRA ÖDEME YAPMAYA BAŞLAYACAK BEYLER BUNU TATLI CADI SEMENTE BİLE YAPAMAZ YOK BÖYLE BİR ŞEYYYYYY

    SİZ ÇEK KANUNU İLE İLGİLİ HAPİSTEKİLERE İYİLİK Mİ YAPMAK İSTİYORSUNUZ. O ZAMAN GEÇMİŞ ÇEKLERE AF GETİRİN ADLI PARA CEZALARINA AFF GETİRİN İNSANLAR ÇIKSIN VE AİLELERİNE KAVUŞSUN ONLARIN GEÇİMLERİNİ TEMİN ETSİN KOCASI İÇERDE OLUPDA GEÇİMİNİ SAĞLAYAMAYAN ONLARCA İNSAN TANIYORUM BEN ÇOCUKLARI AÇ ONLARCA İNSAN BIRAKIN AİLESİNE KAVUŞSUN BIRAKIN ÇOCUKLARINA KAVUŞSUN BIRAKIN AİLESİ KÖTÜ YOLA DÜŞMESİN SEVAPTIR.

    GELİN AF EDİN ONLARI KALDIRIN PARA CEZALARINI SONRADA ÇEKE EN AĞIR CEZAYI KOYUN VE İNSANLARI BİLGİLENDİRİN DEYİNKİ : EY HALKIM BUNDAN SONRA KİM Kİ ÇEK KARNESİ KULLANIR VE ÖDEMEZSE İDAM EDİLCEKTİR BİLGİNİZ OLA …….
    HEEEE ŞÖYLE BİLELİM KİMSEDE ALMASIN VE KESMESİN OLSUN BİTSİN HE İDAM MI EDİLMEK İSTİYOR O ZAMAN ALSIN DOĞRASIN PIRASA DOĞRAR GİBİ O ONUN BİLECEĞİ İŞ AMA LÜTFEN HALKI BU KONUDA İYİCENE BİLGİLENDİRİN

  18. sn dernek krucusu arkadasim. gurcistanda bu dernegin bir subesini acabilirmiyiz ?? cunku sartli salivermeden sonra hapisten cikan herkez buraya akin edecek 🙂
    simdiden hazirlikli olalim. hepinizi beklerim arkadaslar hapisten cikan gelsin. nasil olsa 1 yilda bir halt yapamaz kimse bida iceri gircenize hic diilse ozgurce yasarsiniz.

  19. ak partinin bu sekilde davranmasinin nedenini dusunup liste yaptim. bakalim nekadarina katilacaksiniz ve ilaveleriniz olacak mi ?
    1. bunlar geri zekali. alacakli borclu anlassa zate yasaya gerek kalmaz diye dusunemiyorlar.
    2. bunlar hakikaten abd bankalarinin kuklasi olmuslar onlarin kucaanda nedesler yapiyorlar. vatandasini goz gore gore bankalara satiyorlar.
    3. bunlar cok akilli milleti aptal yerine koyup kivirttiklarini saniyorlar.
    4. alacakli iole borclunun anlasamama nedeni zaten hapis cezasi. alacakli alacani alamadigi icin borcunu deyemiyor dmino tasi gibi alacakli borclu ayni sekilde ya kacak ya hapiste. bu dusunemeyecekkadar beyinleri calismiyor.
    5. biz millet olarak cok safiz akp nin insan haklarina saygili olacagini dusunuyoruz . halbuki onlar paraya coook saygililar. vatandas insan hakki somurge kimin umrunda.

  20. Arkadaşlar AKPliler şu tanımı benimseyemediler mağdur tanımını, bunu tartışmaya açıyorumsizce hapise girmek mağduriyetmidir? yani hapise girdikten sonra borçlar ödenmektemidir ?piyasaları bu hale getirenlerin hiç suçu yokmudur? acaba çekini ödemeyenler kasıtlı ödemeyerek varını yoğunu çoluğu çocuğunu kasıtlı mı bırakıp kaçmaktadır ?ve öylemi yaşamaktadır ? sizlerin bukonudaki görüşleri nelerdir ? yada tepkilerimiz?

  21. Arkadaslar
    cnbc-e izlemek istiyorum netten ama bir turlu acamadim .izleyebilen varsa link bilgini verebilirmi lutfen…

  22. DUYURU
    Önemlidir…………………..
    MERSİN Milletvekili Ali Rıza Öztürk bugün Saat 17.00 te CNBCN DE canlı yayında .
    Çek yasasıyla ilgili netlik getirecek konuşma yapacaktır.
    KOSİAD

  23. Hepinize merhaba,
    Ulkemizde ak parti iktidardeyken ceke hapis cezasinin kaldirilmayacagi kesin olarak ortaya cikti,bu durumda bence yapilacak tek sey butun arkadaslarin belirli bir hapishanenin onunde aclik grevine baslamasidir bende seve seve katilirim,baska turlu ic ve dis basinin ilgisini cekemeyiz.

    • açlık greviyle ilgili çağrımız vardır. isteyen arkadaşlar günlük olarak nöbetleşe deva mediyor.

      cezaevleri önünde oturma eylemi için çağrı yaptık. onuda organize edelim. yeterki başlasın.

      bu işin çözümü için katkı cezaevlerinden gelecektir.

      • vatandasliktan cikma basvurusu yapalim diyorum. kimseen yorum gelmedi. onca insanin ayni andn boyle bir basvuru yapmasi ic e ve dista ses getirecektir.

  24. YOK ARTIIK YA ..ALLAHIM İNANAMIYORUM .1 YILLIĞINA ÇIKARTIK TEKRARDAN ÇERİ ALACAKLARMIŞ…ÇEKE GÜVEN AZALAIRMIŞŞŞ…GÜVEN HAİPS TEHDİDİYLE Mİ OLUYOR ACABA….GÜNLÜNÇ..AMA NE YAPAMAK LAZIM ..BEN DURMADAN YAZILAR FAKSLIYRUM ARKADAŞLAR DURMAK YOK …SONA KADAR HER DEFASINDA DEĞİŞTİRİYOLAR.ACABA 1 YILLIĞINA ÇIKARSAK DİYE DÜŞÜNÜYOLAR YA..ÇEKİN SENET GİBİ İŞLME GÖRDĞÜNÜ VE VADELİ OLDUĞUNU BİLMİYORLARMI? SENEDE DE HAPİS GELSİN O ZAMAN ONA NİYE YOK DÜRÜST İNSANLARI DA NE KOLAY HARCILYOLAR.HA ÇEKTE İMZAN VAR HAPSE ..BAŞKA YOL YOK..TEFECEİLER DAHADA ZENGİN OLSUN.DOLANDIRICILIK İÇİN ÇIKAN BİRİSİ ZATEN KILIFINA UYDURUĞUYODUR ÇEKİ HAPSE DE GİRMİYORDUR EMİNİM.DÜRÜST OLANLAR İÇERDEDİR KESİN..

  25. Köylü, odacı, kapıcı gibi kişilerin vekil tayin edilmesinden dolayı yaşanan mağduriyetlerin giderileceğini belirten Adalet Komisyonu Başkanı Hakkı köylüye sormak isterim kendi şirketine Köylü, odacı, kapıcı gibi kişilerin vekil tayin etmek nasıl bir mantıktır şimdi bunu buşekilde yapan ve buna maşa olan kişiler masum.bizim gibi yıllarca 80 kişiye iş saglamış kişiler sahteker ,dolandırıcı oluyoruz nasıl bir anlayıştır sorarım .sizi allaha havale ediyorum kafnızı kumdan çartınartın mantıklı şeyler bekliyoruz biz kimsenin parasının üzerine yatalım demiyoruz bırakın dışarda kalalımki az da çok ta olsa birşeyler ödemeye çalışalım.hiç bir alacaklım kusura bakmasın ben cezaevie girersem kimseye bişey ödeyemem.

  26. Hükümet sözcüsü Sayın Cemil Çiçek in son bakanlar kurulu sonrası yaptığı açıklamada Çekte hapis cezasını kalkarsa çeke güvenin kalkacağını söylüyor. Şu an zaten güven çeke değil müştriye. Çekte hapis cezasının kalkmasın istemeyen bankalar ve faktoring firmaları taraf olarak görüşü alınacakmış. Bu ülkenin piyasa ekonomisinin en önemli dinamiği olan esnaf ve işadamlarının hapse girmesi için bankalar ve faktoring firmaları taraf olacaksa Aileden Sorumlu Devlet Bakanı Sayın Selma Aliye Kavaf da ailelerin dağılmaması sosyal patlamanın önüne geçmesi için bu yasanın tarafı olması lazım. Aslolan bireyin ve ailenin korunmasıdır. Yoksa bukadar ailenin mağduriyetini taşıyamaz. Birçok mağdur ailelerin AH ları güngeçtikçe çığ gibi büyümekte, önlenmesse sosyal patlamanın eşiğine gelinmektedir. Lütfen aileden sorumlu devlet bakanımıza bu konu hakkında baskı yapılsın.

    • güzel bir yaklaşım.

      “Aileden Sorumlu Devlet Bakanı Sayın Selma Aliye Kavaf ” hakkında bilgi, doküman, haber toplayalım. bu utancı yaşasınalr.

      • Adres : Başbakanlık Merkez Bina, 06573 Bakanlıklar / ANKARA
        Telefon : 0 (312) 4154024
        Faks : 0 (312) 4173987
        E-mail : selmaaliye.kavaf@basbakanlik.gov.tr

        • BASIN MÜŞAVİRLİĞİ

          Adres : Başbakanlık Merkez Bina, 06573 Bakanlıklar / ANKARA
          Telefon : 0 (312) 4191386-4137218

          Faks : 0 (312) 4191632
          E-mail : obekar@basbakanlik.gov.tr

          • Selma Aliye KAVAF

            Devlet Bakanı Selma Aliye Kavaf 1962 yılında Denizli’de dünyaya geldi.

            İlk ve orta eğitimini Denizli’de tamamlayan Kavaf, ‘Ankara Üniversitesi Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi’ Türkoloji Bölümü’nü bitirdi.

            Üniversite eğitimi sonrasında önce özel bir dersanede ardından da Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaöğretim kurumlarında 7 yıl öğretmenlik yaptı.

            Selma Aliye Kavaf, 2002 yılında AK Parti’nin kuruluşunun ardından aktif siyasete katıldı. 3 Kasım 2002’de yapılan erken genel seçimlerde Adalet ve Kalkınma Partisi’nin 6. sıradan Denizli Milletvekili adayı oldu ancak seçilemedi.

            Seçimlerin ardından ‘Adalet ve Kalkınma Partisi Genel Merkez Kadın Kolları Kurucu Genel Başkanlığı’na getirilen Kavaf, görev süresi içinde bir ilke imza atarak bir siyasi partinin kurumsal anlamda kadın örgütlenmesini gerçekleştirdi. Kavaf, Adalet ve Kalkınma Partisi’ni çeşitli bölgesel ve uluslararası platformlarda temsil etti.

            22 Temmuz 2007 tarihindeki erken genel seçimler sonucunda Denizli Milletvekili seçilen Kavaf; Meclis Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Sözcülüğü ile Meclis Peru Parlamentolar Arası Dostluk Grubu Başkanlığı görevlerini yürüttü.

            1 Mayıs 2009 tarihinde Kadın ve Aileden Sorumlu Devlet Bakanlığına atanan Selma Aliye Kavaf, evli ve bir çocuk annesidir.

            İngilizce bilmektedir.

  27. yıllar evvel bir müşterimin birinin çekinin arkasında cirom olduğundan dolayı haciz gördüm tahhüt ettiğim için hapis çıkmış .tahüdü ihlal diye hapse atıldım 25 gün ceza aldım.bayram paşa ceza evinde çoğunluğu karşılıksız çek yüzünden yatıyodu o dönemler bir yaprak çek 12 ay fakat infazı 4,5 ay idi bir bilgisayar mühendisi arkadaşla tanıştım ,alacaklarını tahsil edemediği için çeklerini ödeyemez hale gelmiş çok dürüst bir esnaf olduğundan eminim,bu arkadaşımın ailesi zar zorda olsa dışardan çekleri ödemeye çalışıp çıkartmaya çalıştılar ,arkadaşı akşam çıkarıyolar ertesi gün geri geliyo bu durum 5 kez aynı oldu kendisi çıkmak dahi istemiyodu,ailesi çok uğraştı,olmadı tefecilerin eline düşmüştü ,dışarı çıksa dahi tefecilerin adamlarına yakalanıyo ya dövüyolar yada faiz için tekrar imzalar vermek zorunda kalıyodu,buna benzer çok kişi vardı.belkide rahat bıraksalar borcunu zorda olsa ödeyecek .dahasonra ben tahliye oldum.10 yıl geçti bakıyorum 1 arpa boyu yol alınmamış.eğer bizler bu saçma sapan kararlara gereken tepkiyi vermez isek önümüze getirilen her şeye evet dersek demokratik haklarımızı hukuk çerçevesinde aramaz isek daha çok 10 yıllar geçecektir var olmayan uygulanan çek yasası ülke için bizler için utançtır,ben bulunduğum budurumu çevremdeki isanlara söylemekten utanıyorum ,hatır çekleri vermiştim aileme dahi söyleyemiyorum

  28. günaydın arkadaşlar

    • sen geç kaldın, yok yazdık seni
      🙂

      • devamsızlıklar arttı zaten.sn.sk.
        sizi göreve davet ediyorum:)

        sn.acil demokrasi,
        sn.mehtap hn,

        (muhbirlemiş gibi olmayımda)
        🙂

        • bende dahil olmak üzere, arkadaşların genel iş yoğunluğu var.

          bir kaç kişi devamsızlık edebilir.

          blogun sahipleri sizlersiniz. blogu görünür ve okunur yapan sizlersiniz.

          ben hepinize teşekkür ediyorum.

          Türk Sivil Hareketler Tarihi ‘nde adımız yazacak.

  29. insanı bu kadar aptal yerine koymaları çok ilginç hiç sormuyorlar bu borcu 1 yılda nasıl insan nasıl öder akıl alacak iş değil allah sonumuzu hayır etsin kanun kanun hiç sormuyorlar kim haklı kim haksız mevzuat deyip geçmek kolay

  30. AK PARTİ = KÖLELİK DÜZENİ

    cumhuriyeti ve demokrasiyi savunduğunu söyleyen sözde kurumlar

    heeeeyyy size söylüyoruuuuzzzz

    UYANIN ARTIK

  31. insanlarla bu kadar dalga gecen,fakir,kimsesiz,arkasız,gariban ve hor gören sözüm o ki kendilerini kraldan kralcı ilan eden ve hepsinden önemlisi geldikleri yeri,geliş bicimlerini unutan 3167 yama yapmaya calışan zatı muhterem hoca efendileri allaha,ilahi adalete havale ediyorum.yüzs
    üzlügün bu kadarınada pes.

  32. arkadaşlar günaydın..
    öncelikle şunu belirteyim,bize yapılan bu adaletsizliği protesto ediyorum ve bugün yemek yemiyorum…

    şimdi bunlar yasamı çıkardıklarını zannediyorlar,yada yeni yasa diye bize yutturacaklarını mı düşünüyorlar..eşim hapiste olmasına rağmen gidip alacaklılarla konuştuk..adamlar hala para diyor,başka laf yok..artık iş işten geçmiş,adam hapse girmiş,hiçbişey alamayacağım diye düşünen yok..diyelimki eşim bayrama kadar çıktı,bu alacaklılara gitse ne olur,adamların eline koz vermişler,istediğimi yapıcaksın yoksa geriye gidersin diyecek..nasıl anlaşabiliriz biz alacaklılarla..mümkün mü bu?başımıza daha büyük işler gelicek bence..ama normal,başımızda böyle büyükler olduktan sonra,daha çoook göreceğimiz vardır..hapisten çıkmış insanın üzerinde tekrar içeriye girme korkusu varken nasıl yaşanır,nasıl ticaret yapılır,nasıl borç ödenir,hemde bir yılda..
    bu kadar saçma bi yasa olamaz,ne kanun,ne kural ne mantık,hiçbir şey yok..biraz insaf edin yaa,ne geçicek elinize,ne kazanıcaksınız ey vekiller,biraz insaf…

    • insanlık onuru borca hapisi yenecektir. direnişinizden dolayı tebrik ediyorum.

      • son gelişmeler,hükümetin “borca hapis “konusunda aslen tıkandığınında göstergesi.

        erteleme;hem piyasaları rahatlatmak adına,
        hem de bu süreyi yasayı nasıl “hapissiz” hale getirebilmek adına gibi geliyor bana.

        o nedenle; bundan sonraki mücadele daha bir anlam kazanacak..

      • sn admin,yedieminde güveni suistimal davası açılmış bana,şubat ayında sulh ceza mahk.de..
        ne cezası olabilir,bende mi hapse giricem:(

  33. Arkadaşım 1, 2 bin tl borç olsada kişi başına 1 sene 2 sene makül süre en azından çalışır ödersin simit satsan ayda yine o para çıkar elbette ;50 bin ,100 bin borcu olan ve batmış adama bu şu demektir askerdeki kafa izni vermek gibi, git sonra birliğe teslim ol !bu adama vermesi gereken sene en az 10 yıl bankalar bile uzun vadede ev kredilerini böyle veriyor bu tip meblalara nerden bulsunda versin 1 yıl içinde parayı bu insanlar anlamak güç iş yada ülke dışına mı kaçın diyorlar biz anlayamadık ki?

  34. best efem de sabah program yapan burnundan konuşan bir adam var.
    gazete haberlerini yorumluyor.
    ÇEK MAĞDURLARI İÇİN SIK SIK DOLANDIRICILAR
    DEYİMİNİ KULLANDI.

    ZATEN KERŞILIKSIZ ÇEK KESMEKTEN KİMSENİN İÇERDE YATMADIĞINI SAVUNDU.

    BİZİM İÇİN, YENİ YASA ÇIKARSA ALACAKLILARIN AĞZINA SİLAH SOKUP ZORLA UZLAŞMAYA ÇALIŞABİLİRLER DEDİ

    AĞZINA GELEN HAKARETİ YAPTI.
    KONUŞURKEN

    RESMEN AĞZINDAN SALYALAR AKIYORDU

    TEFECİ KÖPEKLERİNİ ÜSTÜMÜZE SALMAYA BAŞLADI.

    LÜTFEN TEPKİ MAİLLERİNİZİ BEST FM E GÖNDERİN AKŞAM SAATLARİNDE BU KONUYU TEKRAR ELE ALICAKLARMIŞ

    • o burnundan deyil neresiyle konuştugu belli olmayan şerefsizin önde gideni.

    • telif haklarından dolayı radyolar kapatıldığı zamanlarda özgürlüklerinin kısıtlandığını iddasıyla feryatı figan edenler.
      başkalarının özgürlükleri sözkonusu olduğunda ne kadarda cömertler
      best fm gibi köklü bir radyo ya bu satılmış yorumcular yakışmıyor
      tefecilerden reklam almak uğruna bizlere yapılan bu haksız saldırıyı kınıyalım meydanı kan emicilere ve maşalarına bırakmıyalım

      • o ismi gecen radyodaki zatı muhteremin neresinden konuştugu anlaşılmıyorki konuştugu sözler anlaşılsın.

      • objektif olmayan,çıkar çevrelerinin sözcülüğünü yapıp,bu nedenle farklı alanlardaki mağduriyetleri umursamayan,sosyal sorumluluk taşımayan bu ve benzeri yayın yapan tüm medya kuruluşlarını kınıyoruz.

        best fm’i kınıyoruz.

        best fm’i kınama mesajları ile pretesto edelim

  35. SORULAR:
    1.Diyelimki adamın toplam 56 adet çek yaprağından 560.000 T.L çek borcu var. İçeri girdi yatmaya başladı. Normalde 100TL gün hesabına göre 15 yıl yatacak. Ceza infaz kanunu adli para cezalarında birden fazla suçta üst limiti 5 yıl olarak belirlediği için infaz savcılığı sanığın hapis cezasını 5 yıl ile sınırlamış. Adam cezasını çekiyor ve 2 yılı bitirmiş. Şimdi bu kanun çıktı.
    Bu kişi yattığı 2 yılın borç alacak hesabını hangi alacaklı ile yapacak ? Zaten üst limitten yatıyor. 2 yıl 73.000 TL eder. 5 sene hapis 182.500 T.L para eder. Kalan 109.500 TL yi devletlemi anlaşacak ? Yoksa toplam borcu olan 560.000 T.Lden 73.000 T.Lyi canı istediği alacaklıdan mahsup edip kalanı için anlaşma yapacak, sonra ödiyemesse tekrar içeri gidip yine üst limit sınırına takılıp 5 senemi yatacak ?

    2.Cezayı devlet kesmiş. Alacaklı ile anlaş diyor. Adam içerde. Avukatı anlaşacak. Fakat adam avukatına para veremediği için avukat işi bırakmış. Şimdi anlaşmayı kim yapacak ? Devletin atadığı avukatmı ?

    3.Cezayı 1 yılda devlet kesmiş. Adam yargıtaya göndermiş. Ceza 2 yıl içinde kesinleşmiş. Adam bu zaman zarfında ancak yarım yamalak evini geçindirmiş. Sonra yakalanmış içeri girmiş. Şimdi anlaş deniyor. 3 yılda borcunu ödeyemeyip içeri girmiş bir adam 1 yılda kiminle nasıl hangi parayla anlaşacak ve ödiyecek?

    4. Çekten ceza yemiş adam iflas etmiş adamdır. Şirketi, malı mülkü itibarı ticari kredisi bitmiştir. Ayrıca anlaşıp borç ödemek için iş kursa haciz memurları alacaklı avukatları ile yeniden adamın üstüne binecek ve herşeyi dağıtacaktır. Bu kanuna paralel TÜM alacak takiplerininde durması garanti edilecekmi ? Edilmezde edildi diyelim o zaman elinde çek olmayan ama senet olan alacaklı ne yapacak ? Onundamı takibi duracak ? Bu arada tüm takipler dursa ne olacak; çalışıp borç ödenmesi için adama devlet ticaret yapsın diye sermayemi yaratacak ?

    5.Alacaklı anlaşmadı. Bu sefer devlet benimle anlaş diyor. O zaman neden 1 yıl ? Neden 5 yada 10 yıl süre verilmiyor? Amaç parayı devlet adına tahsil değilmi ? İyi niyetliler ile kötü niyetliler arasındaki farkı görmenin en güzel yolu borcu ödemek için yeteri kadar sürenin verilmesi değilmi?

    Kısacaca arkadaşlar daha çok sorular sorulabilirde bence bu kanun böyle geçerse kısa süreli yaraya pansumandan başka hiçbirşey olmaz. Oda çok ama çok kısa süreli olur. Cezayı kesen devlet, parayı isteyen devlet ama anlaşılacak olan kişiler bu durumda 3. şahıslar. Onlar anlaşmassa yine devlet. Bu nasıl olacak bana bu işin bir mantığını kurabilen biri varsa anlatsın lütfen.

    Çek borcundan dolayı hapis cezası uygulaması insanlık ayıbıdır. Bu ülkede kredi kartı borcuna, tüketici kredisi borcuna, konut kredisi borcuna, araç kredisi borcuna, tüm ticari kredi borçlarına, senetlere, ödenmemiş fatura borçlarına hapis cezası UYGULANMAMAKTA ama vadeli bir ödeme aracı olduğunu devletin bile teyid ettiği çeke hapis cezası UYGULANMAKTADIR. Bu saçmalığın en kısa sürede sona ermesi gerek hukuksal gerekse anayasal eşitlik açısından en doğru çözüm olacaktır.

    • Sayın Serdar,

      Sizi çok soru soruyor buldum. admin hakkınızda idari soruşturma açtırılmasına izin verebilir…))

      Gerçekten de Ülkemiz soru sorulmadığı için bu haldedir diye düşünüyorum..

      3167 çukuru kapanmadan hiç bir esnafa, sanatkara, iş adamına rahat yok..

    • arabanın tekeri balon yapmış, biraz havasını alırsak yola devam ederiz diyorlar,

      oysa bilmiyorlaki araba çoktan yoldan çıktı insanlar ambulans bekliyorlar yol kenarlarında..

      heeeeeyyyyy meclistekileeeeerr

      UYANIN ARTIK

      • uyanması gerekenler bizleriz.

        bu sürece; uluslararası hukuk ve insan hakları yönünden baktırmayı beceremeyen bizler..

        yasa halen alacak,verecek üzerinden konuşuluyor.

        mahkumiyetlere bedeller biçiliyor.

        ek madde erteleme olarak çıkacak gibi.
        bu süreyi birlik olmak,toparlanmak yönünde kullanabilirsek,başarı kaçınılmaz:)

        ille de inat edeceğiz:)

  36. Çek’ten yatanların infazı ertelenecek

    TBMM Adalet Komisyonu’nda bulunan Çek Yasa Tasarısı’na karşılıksız çekten hapis cezasına çarptırılanların infazının ertelenmesine ilişkin bir hükmün eklenmesi gündeme geldi.

    Yapılacak düzenleme hayata geçerse karşılıksız çek verdiği gerekçesiyle hapis cezası alanlar, alacaklı ile imzalayacakları anlaşma çerçevesinde cezanın ertelenmesi imkanına sahip olacaklar. Sözkonusu tasarının önümüzdeki günlerde Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın ilgililerle yapacağı toplantıda ele alınması bekleniyor. Bir milletvekili düşünülen değişikliği “Bir af ya da tahliye değil, infazın ertelenmesi olarak görmek lazım” diye konuştu. Düzenlemeye göre borçlu ile alacaklı bir ödeme planı çerçevesinde mutabakata varacak. Hapisten çıkacak olan borçlu imzalanacak protokole bağlı kalarak ödemelerini gerçekleştirebilecek. Ancak ödemelerde aksama olursa cezanın infazına kaldığı yerden devam edilecek. Borcun ödenmesi için belirlenecek sürenin 1 ya da 1.5 yıl olması üzerinde duruluyor. Ancak bu konuda henüz netlik sağlanmadı.

    Her 100 TL için 1 gün hapis

    Dünyanın gelişmiş batı ülkelerinde karşılıksız çeke hapis cezası bulunmuyor. Türkiye’de ise yaklaşık 65 bin kişi karşılıksız çek kestiği için hakkında hapis cezası çıktı. Hapse giren çek mağdurlarının sayısı ise 2 bin civarında. Ekonomik kriz ortamında karşılıksız çek sayısı da her geçen ay katlanarak artıyor. 1.000 TL karşılıksız çek kesene 1.000 TL de idari para cezası kesiliyor. Toplam 2 bin TL’yi bir ay içinde ödemesi şartı getiriliyor. Para ödenmezse, günlüğü 100 liradan hapse giriliyor.

    Vatan gazetesi

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

