Toplantıya katıldım. Aramızdan birkaç kişi çıkmış bayrağı dikmek için ben varım demiş …


Toplantıya katıldım

Toplantıdan aklımda kalanlar;

bir masada bir milletvekili ve bir avukat yanyana oturuyor,soruları cevaplıyor.

bir arkadaş diyorki biz aslında türk toplumu olarak siyasetçilerle avukatlara pek güvenmeyiz.

millet vekili sn rıza öztürk cevap veriyor

sıkma canını bizde sizlere güvenmiyoruz zaten

salonda herkes alkışlıyor.

işte böyle samimi bir ortam vardı 🙂

Chp millet vekili Ali rıza bey,anayasa mahkemesine,yasanın iptali için yürütme durdurma talepli olarak baş vuracaklarını dilekçenin hazır olduğunu söyledi.

hangi maddelerin iptalini istiyeceklerini kendisi tam olarak bilmediğini söyledi.

iptal olurmu,olursa ne olur,nasıl bir sürece gireriz,

bu konularda net bi açıklama yapılmadı.

ali rıza bey mücadeleyi örgütlü olarak yapmanın çok önemli olduğunu ,dolayısıyla derneğe hepimizin destek vermesi gerektiğini ima etti.

komisyon toplantısında bankalar adına bankalar birliği vardı

peki neden sizi temsil edicek kimse yoktu,dedi..

sonrasında lütfen aramayın artık dedi.
devamlı aynı şeyleri sormak için aynı insanların defalarca aradığını ve kendilerini isteristemez bunalttığını söyledi.

arada dernekten arkadaşlarla konuşma fırsatım oldu.

kendileri tedirgin ve ürkek bir tavır içindeydiler.

içten içe yanlış anlaşılma,kendilerini mağdurlara ifade edememe korkusu vardı

yaptıkları yada yapacakları her hamlede acaba yanlış anlaşılırmıyız yine korkusu var

arkadaşlar organize olamamış bir güç güç değildir

dolayısıyla düzensiz,örgütsüz oluşumdan olumlu hiç bir etki beklenemez

hepimiz ürkeğiz,tedirginiz,mahçubuz,suçlu psikolojisinde ,yıkım içerisindeyiz

aramızdan birkaç kişi çıkmış bayrağı dikmek için ben varım demiş

bence bize bu bayrağı indirmeye çalışmak değil bu bayrak altında altında toplanmak düşer

çekincelerimiz varsa katılım yapmadan uzaktan dile getirmek

bu oluşumu yıpratmaktan başka bir şeye yaramaz

bence bu misyonu üstlemiş arkadaşlarımıza elimizden gelen maddi-manevi desteği esirgemiyelim

onların hevesini ,cesaretini azmini kırmayalım ki,bizler adına daha faydalı işlere imza atabilsinler

tıpkı bu gün yapılan başarılı organizasyon gibi

emeği geçenlere ve katkılarını esirgemiyen Ali rıza beye tekrar burdan teşekkür ediyorum.

not: keşke bu günkü toplantıda en azından salon masrafı için derneğe katkı yardımı toplansaydı.
yanlış anlaşılır diye onu bile istiyemiyorlar

a.b.  20.ocak.2010

82 responses to “Toplantıya katıldım. Aramızdan birkaç kişi çıkmış bayrağı dikmek için ben varım demiş …

  1. toplantıda daha sonra izmirde dernek kuacağını söyleyen bir katılımcının Ali rıza beye sorduğu soruyu çok anlamsız buldum.
    chp yi örgütsüz olmakla suçladı,halka inmiyorsunuz dedi,bu borcu biz nası ödiyeceğiz,bankalar kredi versin dedi
    bu sorular bana mantıksız ve yersiz geldi.
    Ali rıza bey sinirlendi,haklıydıda
    onca siyasetçi içinde bizi adam yerine koyan bir vekil bulmuşuz,nasılsa yakaladık saldıralım,rencide edelim mantığı çok yanlıştı
    acil demokrasi çok yeride bir uyarıyla toparladı olayı
    ama bu ilk soru toplantıda boş yere zaman ihlaline yol açtı ve hiç hoş değildi

    • yasa görüşmeleri sırasında MHP nin önerisi vardı. Bankalar kredi versin. demişti.

      ben iktisat doktora eğitimi aldım. siyaseti fazla bilmem.

      iktisadi olarak yanlış, siyasi olarak doğru bir hareket idi.

      • bu ali rıza beyle mağdurların ilk buluşmasıydı.
        teşekkür etme fırsatımız vardı
        bizim için az şey yapmadı kendisi
        mecliste dilimiz oldu konuştu.
        sorunun tarzı,hitap şekli,suçlayıcı üslup rahatsız ediciydi.
        burdan ortamdaki gerginliği tam veremedim
        dedim ya acil bey acilen duruma müdahale etti.
        olmasaydı iyi olurdu

      • Ben ,olan konuşmanın içeriğini öğrendim bence yapılan konuşmalar çok önemli en azından CHP Anayasamahkemesine gitmesinin gerekçesidir bunlar sonuçta insanlar hapishanelerde yatmış ızdırap çekmiş kolay değil ben her olaya sosyolojik ve psikolojik bakıyorum dünkü toplandıda Rahmiofluoğlu’nun bir eseri emek büyük! Ali bey yürekli bir milletvekili demokratik ve öylede olması gereklidir, herkes görüşünü söylemekte özgürdür ; söyliyelimve doğrularıda bulalım..

        • Başıma İngiliz hocalar dikiline kadar demokrasi nedir bende çakmazmışım bunu ozaman anladım ,demokrasi çilek gibi onu tadanlar bilirler ; ingilizler herşeye teşekkür edipde özür dilemesi demokratik yaklaşımların bir gereği olmalıdır, neden? çünkü hocalardan ağzım o kadar teşekküre ve özüre alışmışki Türkiye’de bukadar özür dilemek ve teşkkür etmekten defalarca toplum içinde tepki aldım kısacası: demokratik olamaıyoruz gerçek budur agresiflik Türk toplumunun adeta karakteri olmuş..

          • agresiflik değilde “savunma güdüsü” sanırım
            korkuyoruz
            otoritem elimden gidecek
            ikinci adam olacağım
            işimi kaybedeceğim
            aç kalacağım
            gücüm gidecek

            Freud ‘un “Türk korkusu” adını verdiği travma vardır.

            bizler korkak olmak üzere yetiştiriliyoruz. o nedenle agresif davranıyoruz.
            korkularımızın görülmesinden de korkuyoruz.

          • tabi asarım keserim ,biçerim birde otoroterim küfürlü argo tabiki ikincil insan gurubunda olamamak amaçlı verilen tepkiler bunlar Türkiye’de bir entegrasyon sorunu var insanlar şehirleşmeye ayak uyduramıyorlar …
            fakat çek mağdurları izlediğim kadarı ile okadar kültür seviyeleri düşükdeğil içlerinde eğitimli bilgi seviyesi yüksek insanlar var toplantıda bu ortaya çıkmış bunun sinyallerini CHP’den aldım ..!

  2. mağdur olmadığı halde yanımızda olanlar

    neden yanımızdalar

    çünkü onlar bir melek

    peki neden savunmak için başka mağdurları değilde özellikle bizi seçtiler.

    bu soruyu kendime sordum ,bu blogdada sordum
    net bir cevap alamadım.

    ancak dünkü toplantıda bu konudaki eksik taşları kafamdaki yerine oturtabildim.

    hayatta herkesin bir amacı var
    bu amaca ulaşabilmek için birilerini kullanmak gerekiyor.
    bunda yanlış olan birşey yok.
    kötü niyetli bir kullanım,menfaat edinme söz konusu değil.
    ancak bu amme hizmeti beklentisiz değil anladım
    bizden olmasada bizim üzerimizden bir beklenti sezinledim.

    • Sn. a.b.

      İyi akşamlar,

      Bu yorumunuzu biraz daha açmanızı rica ediyorum. Beklentilerin nitelikleri hakkında fikirlerinizi öğrenmek istiyorum.

      • iyi akşamlar
        sn rahmi ofluoğlunun siyasete girme arzusu var gibi
        dedim ya bunda anormal bir durum yok
        sadece merak ediyordum neden diye
        başka merak edenlerde vardır belki diye düşündüm
        düşüncemide burda sizlerle paylaştım
        belkide yanılmışımdır,kim bilir

        • Sn. a.b.

          Yorumunuz Sn.Rahmi Ofluoğlu’nun şahsı ile ilgili olduğu için cevaplamak konusunda terettüd geçirdim. Bu konu özelinde, daha genel ama faydalı olacağına inandığım bir tartışmaya vesile olacağı için cevaplamak istiyorum.

          Biraz erken karar verdiğinizi ve yanılmış olduğunuzu düşünüyorum. Bu düşüncem dar dernek toplantılarında dernek ve siyasi partilerle ilişkiler ve bu ilişkilerin dizaynı tartışmalarına dayanıyor.

          Rahmi Ofluoğlu 68 kuşağının temsilcilerinden, geçmişte CHP’den milletvekilliği aday adaylığıda mevcut. İstanbul CHP ‘de çok etkin bir gruplada aile dostluğu düzeyinde ilişkileri var. Tüm bunlara rağmen Dernek ve CHP ilişkileri konusunda görevli ve yetkili olan kişi Sn. Rahmi Ofluoğlu değil.

          Ama bu vesile ile Dernek Yönetimi ve CHP arasında olan ilişkinin tartışılmasıda gerekiyor. Dernek yönetimi içinde diğer partilere mensup arkadaşlarda var. Derneğin CHP’ye ilgisi siyasi sempatizanlığa dayanmıyor.

        • blog aracılığıyla, dernek aracılığıyla dostlarım oldu.

          bir gerçek var. mücadelede önde olanların bir siyasi geçmişleri var. insan hakları, yurttaş hakları konusunda çalışmış insanlar oluyor.

          bir kebapcıda buluşmadan önce kimseye siyasi görüşünü sormadık.

          hedefimiz netdir. Darbe ürünü, anti-demokratik bir ceza yasasına karşıyız.
          davamız siyaset üstüdür.

          • Admin,
            Siyaset üstü diye bir olgu yoktur.Bizler kapitalistiz adece emperyalizm içinde ezilen tabakayız.yaniz bizide yok emek istiyorlar

    • acil demokrasi

      ab merhaba
      biz bu blogda yazarken bir beklentimiz yokmu
      çek yasasının adaletsizliğinden kurtulurken dolayısı ile biz kendi durumumuzu kurtarmayı istemiyormuyuz
      bu kötü niyetli bir kullanım değil diyebiliriz elbette
      ancak atlamamamız gereken bir başka bakış açısı daha var
      örneğin ümraniye cezaevi ziyaretinde bize destek veren ihd li gurup,onların çıkarı neydi,kötü niyetli olmayan çıkarları
      demokrasi bilincini kişisel çıkarlarla açıklayamayız,açıklamaya çalışırsak yanılırız
      tekel işçilerine destek veren onbinlerce kişinin tekel işçisi olmadığı hatta işçi bile olmadığı biliniyor
      bizim durumumuzu da bu bakış açısı içerisinde ele almamız doğru olacaktır diyorum
      elbetteki durumumuzu kendi lehine kullanmak isteyenler olabilir,bence bu çok doğal ve bizde bunu kendi lehimize kullanmaya çalışıyoruz
      chp bize toplantı salonu verebileceğini bildiriyor ve Ali Rıza bey çek yasasının anti demokratik olduğunu gördükleri için anayasa mahkemesine götürdüklerini söylüyor,anayasa mahkemesine götürmelerini istiyoruz toplantı salonu konusundaki tekliflerinide değerlendirmeliyiz bence ve bunu yaparkende anti demokratik bir yasaya karşı çıkma ortak paydasında hareket etmeliyiz
      hatta dahada ileri giderek çek yasasına karşı açacağımız davalarda ve aihm müracatlarında desteklerinide istemeliyiz
      bu desteği isterken çek mağdurlarının tümünün chp li olmasını istemek durumunda değiliz ancak farklı siyasi görüşleride olsa tüm çek yasası mağdurlarının ayni çek yasasının mağduru olduğu gerçeğinden hareket etmeliyiz
      ortak paydamız anti demokratik çek yasasına karşı mücadeledir ortak paydamızı unutmadığımız sürece bence sorun yoktur ve herhangi bir başka partinin bu paydadaki yardım önerisinide reddetmemeliyiz
      tabi ki bu benim düşüncem ve ben böyle düşünmemin doğru olduğu kanısındayım
      sen ne dersin

      • beklentiler çeşitli
        hayat bir oyun
        yanlış anlaşılmamak adına
        taşlar açık oynanmalı
        bence……

        • doğrudur.

          CHP değil MHP olsaydı, benim için farketmezdi. Benim oy verdiğim bir parti meclise giremedi.

          CHP ‘nin tavrı olumludur. Ben olumlu karşılıyorum. Takdir ediyorum. Yardımlarını unutamam.

          Hiçbir partiye oy vermek konusunda söz vermem. Ne kömür, ne dilekçe ..

          Fakat Ali Rıza ÖZTÜRK başta olmak üzere CHP ‘e yardım için elimden geleni yaparım. Bunuda açıkca ilan ediyorum.

          CHP benim için artık ayrı bir yerdedir.

        • acil demokrasi

          evet taşlar açık oynanmalı
          yanlış anlaşılmamak adına
          Rahmi beyi benim savunmam ne kadar doğru veya böyle bir ihtiyaç varmı bilmiyorum
          ancak şunu söyleyebilirim sanırım
          Rahmi bey milletvekili aday adayı olduğunu daha önce açıklamıştı
          yani taşları açık oynuyor
          birde 68 kuşağından olduğunu açıklamıştı,demokrasi mücadelesindeki tavrı konusundada taşları açıktı
          ben seninde hiçbir art niyet olmaksızın düşüncelerini açıkça söylediğini biliyorum
          ve biz mücadele dostlarıyız diyorum
          mücadele dostluğunun benim açımdan çok önemli olduğunu belirtmek istiyorum

          • yanlış anlaşılmamak için yorumları bütünüyle ele almakta fayda var sanırım.
            bazı kişi,şahıs,merci,kurum yada kuruluşları tabu olarak ele almak zorunda değiliz.
            onlarında bizlere karşı seffaf ve açık olmalarında fayda var.
            ben burda bir suçlama yapmadım.
            sadece düşüncelerimi paylaştım.
            neden savunma yorumları geliyor anlamış değilim

          • günaydın sn.a.b.
            bence doğru bir konuya değinmişsin.

            kafamızda bir soru işareti varsa bunu muhatapları ile gidermek en doğru yöntem bana göre.
            yapılan yorumları okudum bir savunmadan çok açıklama gibiler.

            zaten değindiğin konuyu suçlama gibi anlamak için bir neden de yok.
            samimiyetle,yazılmış.

            ama ben şu “taşlar açık olmalı”deyimine takıldım:)
            sanki o deyim”kartlar açık oynanmalı”idi:)

            sonra dedim bu arkadaş kesin okeyci:)

      • acil demokrai,
        size yüzde yüz katılıyorum.evet ,bize destek olan insanları kaybetmek kolay, kazanmak zordur.
        Ön yargılarımızn esiri olup hata yapmayalım zaten FAZLA değil azız.Övünülecek bir yanımız yok yani.

    • Sayın a.b,

      Akıllı olmak değil, o aklı nasıl ve ne zaman kullandığımız daha öncelikli gibi…

      Sevdiğim bir hikayedir..

      EINSTEIN VE ŞÖFÖRÜ

      Einstein konferanslarına hep özel şoförü ile gidermiş. Yine bir konferansa gitmek üzere yola çıktıkları bir gün şoförü Einstein’a;”Efendim, uzun zamandır siz konuşmanızı yaparken ben de arka sıralarda oturup sizi dinliyorum ve neredeyse söyleyeceğiniz her şeyi kelimesi kelimesine biliyorum “demiş.

      Einstein Gülümseyerek ona bir öneride bulunmus: “Peki, şimdi gideceğimiz yerde beni hiç tanımıyorlar., o halde bugün palto ve şapkalarımızı değiştirelim, benim yerime sen yap konuşmayı,ben de arka sırada seni dinlerim.

      Şoför, gerçekten çok başarılı bir konuşma yapmış ve sorulan tüm soruları doğru yanıtlamış.Tam yerine oturacağı sırada bir kişi, o güne kadar konferansta sorulmamış ağır bir fizik sorusu sormuş.

      Şoför, hiç duraksamadan soruyu soran kişiye dönüp: “Böylesine basit bir soruyu sormanız gerçekten çok garip “demiş.

      Sonra da salonun arkasında oturan Einstein’ı işaret ederek şöyle devam etmiş: “Şimdi size arka sırada oturan şoförümü çağıracağım ve sorduğunuz soruyu, göreceksiniz, o bile yanıtlayacak. ”

      yorumunuzu okuyunca;

      “Akıllı İnsanlar, akıllı insanlarla birlikte olurlar ” düşüncesi hakim oldu bende nedense

  3. sağlıklı durum tespiti yapmak gerekiyor.

    katılımcı sayısı 100 kişiden fazla. imza atan 127 kişi var.

    bunun içinde KOSİAD yöneticileri yok.
    toplantı kurulu yok.

    • Haziran-2009 ‘dan sonra yapılan tüm eylemlerde bölünmeler yaşandı.

      bu eylemde ise bölünmeler net ve kesin olmuş.
      ben olayları gecikmeli okuyabildim.
      Bodrum da bir iş seyahatinde idim. Ardından ailevi işlerim vardı.
      İstanbul ‘a geç geldim.

    • Ankara’ya binbir şekilde gidildi. Bir milletvekili ve bu kadar siyasi ile bir açıklama yapılsaydı.

      bu açıklamaya 100 mağdur katılsaydı.

      100 mağdurun yanında çeşitli işadamları destek için gelseydi.

      herhalde çok gurur duyardık.

      Artık bu sayı tartışmalarını bırakmak, yeni sayfalarda, BİRLİKTE yazmak zorundayız.

      Geleceğimizi biz kuracağız. Başkası değil.

      Çek mağdurları, yurttaşlık bilinci ile örgütlü mücadeleye geçmelidir.

      Senin örgütün kötü, benim örgütüm iyi demek “en basit olarak” ayıptır.

      herkes aklına yatan şekilde örgütlü olsun.

      isteyen KOSİAD ‘a girer. İsteyen MOSİAD ‘a …

    • acil demokrasi // Ocak 21, 2010 9:21 pm |

      -katılım bu güne kadar sağlanabilen en yüksek düzeydedir
      çek yasası mağdurları olarak uzunca bir süredir bloglardan mücadele sürdürmeye çalışıyoruz
      mağdur sayısı neyi ifade ediyor üzerine bir çok tartışma yaşadık,cezaevi önü eylemleri meclis ziyaretleri gerçekleştirdik sayı tartışmamız hep sürdü
      bu toplantıya yüzün üzerinde arkadaşımız katıldı,izmirden ankaradan ve diğer illerden gelen katılımcılar vardı
      izmirden gelen bir arkadaşımız izmirde dernek kuracağını açıkladı
      katılımcıların ortak özelliği sürece katılmada istekli olmalarıydı
      bence artık sayı fobimiz ortadan kalkmıştır
      en kısa sürede yeni bir toplantı organize ederek mücadele sürecini hızlandırabiliriz

  4. böylesi bir mücadeleye bir hukukçunun sahip çıkması cesaret işidir
    kendimizi hukukçu dostlarımızın yerine koyalım
    biraz mantık işletelim
    mağdurların savunucusu olmak şeytanın avukatlığını yapmaya benzer
    mağdurlar ayni zamanda borçlu ise size sağlayacağı avantajlar sınırlıdır
    siz alacaklıysanız mağdur avukatlarına pek iş vermeyi düşünmezsiniz,bir kenara not edersiniz
    o zaman bizim dost dediğimiz bazı avukatlar niçin mağdur avukatlığına soyunur, bağzıları soyunmaz
    biraz mantığımızı işletirsek bunun cevabını buluruz
    hepimiz ticaretten geliyor olsakta,insan hakları ihlalleri mağdurlarına sahip çıkabilen avukat dostlarımıza,şükranlarımızı sunabilmeliyiz
    güncel bir konu daha var
    ilginçliklerle dolu

    https://karsiliksizcek.wordpress.com/2009/07/12/mantik-ve-biraz-cesaret/

  5. ilgili blogları dolaşın ne görüyorsunuz
    coşkumu
    bizlere umudunu bağlamış insanların umudumu
    tereddütlermi
    çizginin öbür yanınımı
    birileri birilerinin kulağınımı çekti
    sizin sınırlarınız burası tamammı dedi
    muhtamelen
    ancak yanılıyorlar
    gerçekler inatçıdır
    yarın gerçekleri herkes görecektir
    bundan tereddütüm yoktur
    tarih herkesi hakettiği yere koymakta tereddüt etmeyecektir

    https://karsiliksizcek.wordpress.com/2009/10/30/cek-magdurlari-tereddut-ve-ihanet/

  6. çek mağduru sayısı neyi ifade ediyor ?

    eylemlerimiz öncesi ve sonrasında en canalıcı tartışmalar katılımcı sayısı üzerine yapılmaktadır
    bu mantığı anlamakta zorlanıyorum
    örneğin bu meclis ziyaretinde kaç kişi olmalıydık kaç kişiyiz
    veya 1000 kişi olsaydık yasayı çıkartırmıydık
    bence konuyu tersten ele alıyoruz
    sürü psikolojisiyle algılıyoruz,bunun adı konformizm dir,yani genelin bakış açısı içerisinde olaylara bakma tarzıdır

    https://karsiliksizcek.wordpress.com/2009/08/11/cek-magduru-sayisi-neyi-ifade-ediyor/

  7. acil demokrasi // Ocak 21, 2010 9:47 pm |

    protokolün geliş gidişleri ve karşılanıp yolcu edilmesi işlemleriyle mnt arkadaş ilgilendi,

    • toplantı sunuculuğunu Elif hanım yaptı.

      • örgütlü olmanın, birlikte davranabilmek
        -paylaşmak
        -payına düşeni yapmaktan gocunmamak olduğu gösterildi

        liderlik heveslisi kimse yoktu.
        kimse kimseye başkan 🙂 demedi

        • acil demokrasi

          erkan şat salonun en arka kısmında bir görev üstlendi
          bu görevi kendi doğallığında aldı
          hep ayaktaydı ve herhangi bir aksama olmaması için toplantı boyunca oradan ayrılmadı

          • Özellikle Elif hanımın katkılarını unutmayacağız.
            Moderatörlük yapman lazım dendiğinde yüzünün aldığı ifadeyi görmek lazımdı.
            Ama toplantının bitiminde Sn Milletvekilinin özellikle moderatörlüğü konusunda teşekkürünü ifade ettiğindeki yüz ifadesi daha da enterasandı.
            Elif hanımı tebrik ediyorum.

          • bloglarda ürkek başlayan birliktelik sayesinde çok değerli dostlar, yol arkadaşları edindik.

            Adana kebap uğurlu geldi 🙂

          • Fulya Hanım ve Ayhan Ağbiyede ayriyetten teşekkür etmek istiyorum.

          • acil demokrasi

            bu toplantıda beni en çok mutlu eden şeylerden biri ab ile tanışmış olmaktır
            bir yılı aşkın bir süredir birbirimizi görmeden dost olduğum bir arkadaşımla bu toplantı sayesinde tanışma fırsatı buldum

    • a.b’nin kulakları kepçe diyorlardı, doğru muymuş 🙂

  8. Güzel bir toplantı yapıldı. Bu toplantıda Anayasa mahkemesine başvuru kararı alındığı milletvekili tarafından teyit edildi! Geriye başvurunun ilgili mahkeye göndermek var ondan sonra asıl start verilecek vede Avrupa İnsan hakları mahkemesi için daha sağlıklı bir karar oluşacak herkese vatana millete hayırlı uğurlu olsun.!

  9. acil demokrasi

    20 01 2010 istanbul toplantısının değerlendirilmesi, anti demokratik çek yasasına karşı mücadelenin geldiği notanın doğru kavranmasını içeriyor
    değerlendirmeye birkaç ana başlık belirleyerek başlayabiliriz
    -çek yasasının chp tarafından anayasa mahkemesine götürüleceği deklare edilmiştir
    -katılım bu güne kadar sağlanabilen en yüksek düzeydedir
    -organizasyon kosiad ın örgütlülüğünün sınıfı geçtiğini begelemiştir
    -aranma fobisi aşılmış birçok aranması olan arkadaş toplantıya katılmıştır
    -chp katılımcıları organizasyondan dolayı kosiad yetkililerine teşekkür etmiş ve bundan sonraki toplantılar için chp nin yer sağlama konusunda yardımcı olacağı sözünü vermişlerdir
    -örgütlü gücün olumsuzlukları aşmada tek şans olduğu bir kez daha ortaya çıkmıştır

    • acil demokrasi

      -çek yasasının chp tarafından anayasa mahkemesine götürüleceği deklare edilmiştir

      sayın Ali Rıza Öztürk bir buçuk saat süren bir konuşma yaptı konuşması çek yasasına ne kadar hakim olduğunu bir kez daha gösterdi
      bence sayın milletvekilinin konuşmasında çek yasasına hakim olması kadar öne çıkan diğer bir konu toplumumuzun örgütlü olmaktan ne kadar uzaklaştırıldığını vurgulamasıydı
      örgütlü olmayan toplumların her türlü anti demokratik uygulamaya mağruz kalacağını,çek yasasının adalet komisyonunda görüşülürken örgütlü bankalar birliğinin bu görüşmelere katıldığını hatta kendisine bile bu noktada telkinlerde bulunulduğunu ancak çek kullananların bu toplantılarda olmadığını anlattı
      katıldığı bu toplantıdan çek mağdurlarınında bir örgütlü güç haline geldiğini görmekten memnuniyet duyduğunu ifade etti
      kandilerinin anayasa mahkemesine giderken çek yasasının anti demokratik bir yasa olduğu tespitinden yola çıkarak anayasa mahkemesine gitme kararı aldıklarını dile getirdi

      • acil demokrasi

        protokolün geliş gidişleri ve karşılanıp yolcu edilmesi işlemleriyle mnt arkadaş ilgilendi,bu geliş gidişlerde protokol katılımcılarına ilişkin gözlemleri ve örgütlülüğümüzü nasıl değerlendirdikleri konusundaki bilgileri bizimle paylaşırsa sanıyorum onların gözünden nasıl göründüğümüzü daha iyi anlayabiliriz

    • acil demokrasi

      -katılım bu güne kadar sağlanabilen en yüksek düzeydedir
      çek yasası mağdurları olarak uzunca bir süredir bloglardan mücadele sürdürmeye çalışıyoruz
      mağdur sayısı neyi ifade ediyor üzerine bir çok tartışma yaşadık,cezaevi önü eylemleri meclis ziyaretleri gerçekleştirdik sayı tartışmamız hep sürdü
      bu toplantıya yüzün üzerinde arkadaşımız katıldı,izmirden ankaradan ve diğer illerden gelen katılımcılar vardı
      izmirden gelen bir arkadaşımız izmirde dernek kuracağını açıkladı
      katılımcıların ortak özelliği sürece katılmada istekli olmalarıydı
      bence artık sayı fobimiz ortadan kalkmıştır
      en kısa sürede yeni bir toplantı organize ederek mücadele sürecini hızlandırabiliriz

      • Sn acil demokrasi,

        İyi akşamlar,

        Eğer sayı fobisi olarak değerlendirilmez ise katılımcı sayısı üzerinde biraz daha durmak istiyorum.

        • Bu toplantıda katılım sayısının yüksek olması bize mağdurların, mağduriyetlerle savaşımında ciddi adımlar atmak konusunda kararlılıklarını göstermektedir.

          Bu sayı; zorunlu olarak toplantı gününün mesai gününde olmasına rağmen katılımcıların seslerini duyurma azmini göstermektedir.

          Bu sayı; yapılan bir sürü dezinformasyona (Dernek toplantılarının polis denetimine tabi olduğu gidenlere GBT yapılabileceği, Katılım için dernek üyeliği şartı ve üyeliğin aidat şartı vb) rağmen mağdurların birbirine olan güveninin ispatıdır.

        • sayı konusunda ilginç bir durum var.

          önemle durmak gerekiyor.

          katılımcı sayısı, toplantı hakkında blogda yorum yapanların sayısından fazla 🙂

          başka eylemleri hatırlayalım.

          mezara kadar varım diyen 500 kişi. eyleme gelen 11 kişi 😦

          birlik bilinci yerleşiyor.

          • Sn Admin,

            Bursadan, Adanadan, Ankaradan,Eskişehirden, İnegölden, Sakaryadan katılmak isteyen, maddi imkanlar konusunda zorunluluktan katılamayan, telefonla başarı dileklerini sunan destekçilerimizi katarsak sayının önemini daha iyi anlarız.

          • bloglarda yorum yapmak tehlikeli bir şey değil.

            yüzünü gördüğüm insandan korkmam.

            dernek toplantılarına katılmak tehlikeli değil.

          • Hatırlarsan bloğumuzda bir yazı vardı, “Mağduriyetimizden utanmak ve komşumuzdan bile saklamak ” konusunda…
            O yazıyı bir daha okuyunca bu katılımın önemi bir kat daha artıyor.
            Ve tüm katılımcılara “Bu Ortak Mücadelemizde Bende Varım” dedikleri için bir kez daha teşekkür ediyorum.

  10. Hasan Sulhi Seyalıoğlu

    dün yapılan toplantıiçin emeği geçen herkese teşekkürler.Toplantıların bu aralarda sıkça yapılmasında fayda oluşturacağına inanıyorum.

  11. sayın ofluoğlunun bir ara dediği gibi biz suçlu değiliz ,mağduruz .mahçubiyet /utangaçlık, ürkeklik aşırı kaygı ve tedirginlik mağdurlara hiç bir şey kazandırmaz .bu tür feodal baskılardan uzak durulmalı ve eyleme geçilmeli.çünkü bizler bilerek ve kasten çeklerimizi ödememezlik yapmıyoruz.global kriz hepimizi beklemediğimiz bir anda yakaladı .resesyon belası japonya gibi bir ülkyi bile dize getirdiyse ….. evet bu ülkede ticaret bir risktir ve biz bu riski aldık yıllarca vergi ödedik. ülkemize birşeyler katmaya çalıştık; ama bu günde zordayız ve anlayış bekliyoruz….tabiki kimseyi mağdur etmemeliyiz .borcumuzu ödemeliyiz.ama bu iş şartlı tahliyelerle ,özgürlüğün tehdit edilmesi ile işlemediğimiz bir suçun kasten işlenmiş kabul edilmesi ile olmaz olamaz. ekonominin geleceği için insanların özgürlüğü hiçe sayılamaz, kısıtlanamaz.eşit ve adil bir çek/icra yasasını şiddetle arzuluyoruz……….derneğimizi destekliyoruz.bu demokrasi yolculuğunda onların yanında olmaya çalışmalıyız .çünku onlar evrensel değerler ve mağdurlar için savaşıyor .lütfen cepheleri yalnız ve boş bırakmayalım.

    • bu utangaçlık, feodal köklerimizden geliyor.

      köy yaşamında, para kullanımı azdır. takas yaşanır. Benim ekmeğim biter, komşudan ekmek isterim. Ertesi gün geri veririm.

      Takasa giren emtea , temel ihtiyaçlardır. Dolayısıyla borcun ödenmesi bir yaşamsal sorundur. Borç ödenmese de kimse aç kalmaz.

    • çek kullanımı ticari bir sonuçtur, gerektir.

      ticareti kapitalizmin kurallarına göre yaşamak zorundayız.

      kapitalizmin üretime, ticarete bakışını anlmak zorundayız. Biz kapitalist sistemde iş yapıp, feodal sistemde cezayı savunanlar tarafından yönetiliyoruz.

    • ayhan/ağrı,
      ben tatvan da büyüdüm.sizin yazılarınızı okudukça bak ben tek değilmişim ;oralardan ilkelliğe ve imkansızlıklara rağmen ne güzel insanlar çıkıyormuş diyiyorum

      • sayın su teşekür ederim . inanın buralarda feodalizmin gericiliği kadar; aydınlanmanın ve farkındalığında ışıltısıda var,hemde fazlasıyla var.kurtuluş savaşının temellerinin doğuda başlatılması tesadüf değildir .yöre halkının devrimci ve mücadeleci ruhu keşfedilmiş;o potansiyel harekete geçirilmiştir,hepsi o kadar.bu gün bu blok tüm ülkeyi kasup kavuran vahşi kapitalizme ve vahşi uygulamalarına bir baş kaldırıyı gerçekleştirmektedir.bize düşen bu hareketi daha canlı kılmak ve direnmek.inatla canla başla direnmek .her türlü feodal uzantılara karşı direnmek ,eşitliksizliklere karşı direnmek,hukukun kıyımına direnmek ,hertürlü hukuksuzluğu barındıran cek/icra yasasına karşı direnmek ,direnmek direnmek,direnmek………………daha güzel günler gelmek zorundadır.

  12. başarılar …..inşallah daha iyi olur.iyiki varsınız

  13. başta chp temsilcileri,sayın ofluoglu,dernek temsilcileri ve tüm katılan,katkı saglayan arkadaşlara teşekkür ederim.

  14. onur istanbul

    selam arkadaşlar bende çalısmalarınız için teşekkur ederimde temenniler ve tesekkurler dısında bır yol harıtası cızıldımı chp ne yapacaktır yazarsanız bilgllenmis olacagız katkılarınıza tekrar tesekkurler

    • mtn // Ocak 21, 2010 12:00 am | Yanıtla

      Sn Admin,

      CHP çek yasası ile ilgili tavrını net olarak ortaya koymuştur.
      Sn. Ali Rıza Öztürk bey, Salı günü Grup toplantısından önce CHP Genel Başkanı Sn. Deniz Baykal’a, Grup Başkan Vekili Sn. Kemal Kılıçdaroğlu’na ve Grup Başkan Vekili Sn. Hakkı Süha Okay’a bilgi verdiğini beyan etmiştir. Yani bu toplantı CHP’nin en üst düzeyinin bilgisi ve desteği ile yapılmıştır.
      Hatta Sn. AliRıza Öztürk, CHP’nin Anayasa Mahkemesine başvuru dosyasının Grup Başkanvekili Sn. Hakkı Süha Okay başkanlığındaki hukukçular tarafından hazırlanmış olduğunu sadece dilekçesinin yazılacağını ifade etmiş ve Sn. Hakkı Süha Okay’ın selamlarını tüm çek mağdurlarına iletmemizi istemiştir.

  15. günaydınlar…

    toplantıyı organize eden,emeği geçen herkese yürek dolusu teşekkürler.

  16. acil demokrasi

    not: keşke bu günkü toplantıda en azından salon masrafı için derneğe katkı yardımı toplansaydı.
    yanlış anlaşılır diye onu bile istiyemiyorlar

    a.b. 20.ocak.2010

    toplantının tüm masraflarını ve misafirlerin ağırlanmasını sayın Rahmi Ofluoğlu kişisel olarak üstlendi
    ben organizasyon ve katkılarından dolayı Rahmi beye teşekkür ediyorum

  17. yorulduk ama değdi
    sn Ali Rıza Öztürk ve chp bizlerle beraber bu hukuksuzluğun mücadelesini veriyorlar
    ailelerin dağıldığı eşin dostun uzaklaştığı ortamda mağdurların yalnız olmadıklarını görmeleri en azından moral veriyor
    Blogda yazan arkadaşlarla tanışmak güzeldi
    Katılan herkese teşekkürler

    • Bugün çok güzel bir toplantı yaptık;

      Partisinin yoğun kongreler döneminde (hafta sonu kendi ilçesinde kongresi vardı) bir tam gününü çek mağdurlarına ayıran, alçakgönüllü ve tüm sorunlarımızı bilen Sn. Ali Rıza Öztürk’e,

      İki ilçe başkanını yanına alarak toplantımıza katılan Sn. Gürsel Tekin’e,

      Hafta ortası mesai gününde, soğuk havaya ve bir sürü dezenformasyona rağmen toplantıya katılan tüm katılımcılara,

      Blogda yorum yaparak desteklerini esirgemeyen tüm blog katılımcısı arkadaşlarımıza,

      İçinde bulundukları şartlar yüzünden katılamayıp telefon ve fax ile destek veren arkadaşlarımıza,

      sonsuz teşekkürlerlerimi sunuyorum.

  18. Bugün ki toplantıya katılmayı çok istememe rağmen yaşadığım olumsuzluklar nedeniyle toplantıya katılamadım..

    Başta Admin olmak üzere Kosiad, emek verenler, Ali Rıza Bey ve ismini bilemediğim halde güç oluşturabilmek üzere destek veren herkese, kendi adıma teşekkürü borç bilirim..

    • ben, güzel yazılarını bekliyoruz.

      kendini affettir 🙂

      • Az kaldı Sayın Admin, az kaldı,
        bu aralar yaşadığım olumsuzluklar ve yoğunluktan tüm görevlerimi ihmal ettim affola

        en kısa sürede aranızda olmak üzere sevgi ve saygılarımla,

  19. katkın için teşekkür ederim a.b.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

