Çek kanunu değişir, suç değişmez …


Sn.Av.Rahmioğlundan aldığım bilgi ve cesaretle (burda kendisine bir kez daha teşekkür etmek istiyorum bu konuda) tüm davalara kendim çıkmaya ve savunma yapmaya devam ediyorum…

Geçen hafta cuma günü. İstanbulda bir adliyenin duruşma salonunda sanık sıfatıyla tek başıma dikiliyorum. Başka gelen yok açık duruşmaya devam ediliyor.

Kimlik tespiti yapıldıktan sonra aşağıdaki diyalog harfi harfine aynen başlıyor:
-Hakim: Çekler seninmi ?
-Evet efendim
-Hakim:Neden ödemedin ? Diyeceğin bir şey varmı?
-Efendim çeklerim (2 adet) vadesinde önce erken ibraz edildi.(ibrazlar net bir şekilde çeklerde okunuyor) Yeni yasadaki lehe hükümlerden yararlanarak beraatimi talep ediyorum.
-Hakim:Suç eski işlenmiş. Olmaz.
-Savcı (araya giriyor): Bu çekler senin değilmi kardeşim, ödesene borcunu, bir tutturmuşsunuz erken ibraz diye…
(içimden söyle cevap vermek geçiyor: sn. savcım ben çekleri keşide ettiğim firmayla anlaşıp borcumu kapattım. ama çeklerimi bankaya kullanmış geri alamadım. bu borç benim borcum değilki? adamın borcu ama ben yargılanıyorum, adam ortada yok)tabiki diyemiyorum…
-Hakim: yeni yasadan faydalanmak istersen taahhüt verebilirsin.Duruşmanın 30.03.2010 tarihine…..

celse kapanıyor.

28 responses to “Çek kanunu değişir, suç değişmez …

  1. arkadaşlar bilginize ihtiyacım var biliyonuz çek yasası çıktı ve 1 nisanda sonmuş ben bu zaman kadar hiç bir anşalma yapmadı çünkü ödüyecek gücüm yok peki 1 nisandan sonra yapmazsan bana ne olur lütfen acil bi cevap yazarsanız sevinirim bilgisi olan yazarsa sevinirim şimdiden teşekkürler

  2. Geri bildirim: Tweets that mention Çek kanunu değişir, suç değişmez … « karşılıksız çek -- Topsy.com

  3. Geri bildirim: Tweets that mention Çek kanunu değişir, suç değişmez … « karşılıksız çek -- Topsy.com

  4. Geri bildirim: Tweets that mention Çek kanunu değişir, suç değişmez … « karşılıksız çek -- Topsy.com

  5. sabah fıkrası, konumuzla ilgisi yok 😛

    Adamın birini vergi dairesine çağırmışlar.. Yanında bütün
    defterlerini ve hesaplarını da getirmesini istemişler.. Adam korku
    içinde, mali danışmanına gitmiş..
    Sormuş :
    – Vergi dairesine giderken nasıl giyineyim?. Ne tür bir izlenim
    bırakırsam,bana daha az vergi cezası keserler ?.
    Mali danışman öğüt vermiş :
    – En eski elbiselerini giy.. Yoksul, muhtaç bir görüntü ver ki,
    sana az ceza kessinler..
    Adam güvenemeyip, bir de avukatına danışmış.. Avukat, mali
    müşavirin tam tersi bir öğüt vermiş :
    – En yeni, en pahalı elbiseni giy.. Güvenli, kendinden emin bir
    görüntü ver ki, az ceza kessinler vergiciler..
    Adamı bu öğütler tatmin etmemiş.. Aklına güvendiği, filozof bir
    arkadaşına aynı soruyu sormuş.. Bu akıllı arkadaş bir hikaye
    anlatmış.. Şöyle demiş:
    – Bir gelin, zifaf gecesi ne giymesi gerektiğini bir arkadaşına
    sorar.. O da, gırtlağa kadar kapalı,
    koyu renk bir gecelik giymesini tavsiye eder.. Bir başka arkadaşı
    ise, dekolte, şeffaf bir gecelik giymesini söyler..
    Vergi dairesine giderken ne tür bir elbise giymesi için
    arkadaşından öğüt bekleyen adam, bu hikayeyi dinledikten sonra,
    sorar :
    – Zifaf gecesi ne giyeceğini bilemeyen gelinle, vergi dairesine
    giderken neiyileceğini soran benim aramda ne gibi bir ortak yan
    var ki?
    Adamın akıllı arkadaşı gülerek, izah eder :
    – Ne giyersen giy, başına gelecek şey aynıdır.. :)))

  6. Mahkemelerde Savunma Yapmalıyız.

    Hepimizin mahkemelerde savunmamızı yapan avukatlarımıza yeni yasadaki lehe olan maddeleri anlatmalarını söyleyerek kendimizi savunmalıyız.benim gördüğüm her geçen gün hukuk adamlarımızın insiyatif koyarak yasanın olması gereken kararlarını uyguluyorlar.

    • suna hanımın yorumuna katılıyorum
      engeli olmayan bütün arkadaşlar mahkemelere katılmalıdır
      çek yasasının zaaflarını ve anti demokratik yanlarını bloglardan öğrendik
      mahkemelerdede savunmalarımızla çek yasasını mahkum etmeliyiz
      yargılanan değil yargılayan olmalıyız
      çek yasasını mahkum etmeliyiz

  7. arkadaşlar benim sorum olacak,cevaplanırsa memnun olurum.bende çek konusunda mağdur olanlardanım,eski eşim benim iznim olmadan bankadan bana ait olan çek karnesini alıp kendi mağazasında kullanmış ve beni borçlandırmış,ben bunu boşanma davası açtıktan sonra öğrendim fakat çekteki isim bana ait(imaları kimin attığı belirsiz)olduğundan benim adıma arama emri çıkartıldı,2 senedir yakalanmamaya çalışıyorum ama benim bu borçları ödeyecek gücüm yok .yeni konundan yararlanabilirmiyim,bu borçlar ve arama emri yüzünden sigortalı bir işe bile başlayamadım ,2 çocuğuma bakmak durumundayım cevaplanırsa sevinirim ,teşekkürler

  8. Tarih: 30.03.2010

    Ben yine orada olacağım. Beraat talebimi yineleyeceğim. Taahhüt vermeyeceğim.Haklıyım, kendimi savunacağım. Kanunlar bu ülkedede uygulanmak zorunda. Ceza verilirse temyiz edeceğim. Ama ceza verilemeyecek. Beraat edeceğim. O kararıda tüm duruşma tutanakları ile birlikte burdan yayınlayacağım. Özgürlükler kağıt parçasına atılan bir basit imzayla demir parmaklık arkasına atılamaz. Bu iş o kadar basit değil. Varken ödedik. Yokken bankadan bulduk ödedik. Oda vermeyince tefeciden bulduk yine ödedik o kağıt parçalarını. Biz 10 senede aylık ortalama 30 çekten en az 3600 kağıt parçasını hapis yatmamak için ödemedik. Borcumuz olduğu için, itibar için, sistemin devamı için ödedik. Sonra elimizde olmayan nedenlerden dolayı ödiyemez hale geldik. Şimdi sanık sıfatıyla adliye adliye dolaşıyoruz. Ama birgün buda bitecek ve Asliye cezalar asli görevlerine geri dönecekler.Akşama kadar çek davası yerine gerçek suçları yargılayacaklar. Olacak. Birgün buda olacak.

    • acil demokrasi

      sayın serdar
      “Savcı (araya giriyor): Bu çekler senin değilmi kardeşim, ödesene borcunu, bir tutturmuşsunuz erken ibraz” dediğini söylemişsiniz
      siz bu sözlerin tutanağa geçirilmesini talep ettinizmi ya da bu sözler tutanağa geçtimi
      bence bu gibi durumlarda mahkeme tutanaklarına geçirilmesi talebinde bulunmalıyız
      tarihi belge olarak arşivleriz tutanakları

      • Sayın acil demokrasi,

        yorumunuz ben de “kral dan fazla kralcı olmak” deyimini çağrıştırdı.

        itü sözlüğünde; “mantıksız, robot gibi yaşayan bazı tiplerin içinde bulunduğu durumdur. bu kişiler, kuralları koyan kişiden daha fazla korurlar, yeri gelir ortadaki kural için kuralı koyana bile kafa tutarlar. tek bildikleri bugüne kadar varolandır, yenisini düşünmek istemezler. isteseler de düşünemezler.” olarak yer almış

        kişiselleştirmek istemem ama Sayın Savcı nın diyaloğu
        bir anda bu çağrışımı aklıma getirdi; itü sözlüğünde de “kraldan fazla kral cı” deyimi bu şekilde anlatılmış

        • acil demokrasi

          belkide bu savcımız sözlükteki kavramın hakkını vermek için böyle davranmıştır
          onu anlıyorum
          ama hukuk alanından ekonomiyi idare etmeye çalışan hukukçularımızı anlayamıyorum

    • serdar,
      yazdıklarınıza yüzde yüz katılıyorum.Mücadele etmeden hiç bir hakkımızı geri alamayız.Mahkemelerde kendimizi savunmaya devam.Hapis yatırdıkları bizi görsünde biraz utansınlar biz ne yapıyoruz diye

  9. Çok beğenerek takip ettiğim bir wordpress blogu..

    Başarılarınızın devamını dilerim.

  10. acil demokrasi

    Kimlik tespiti yapıldıktan sonra aşağıdaki diyalog harfi harfine aynen başlıyor:
    -Hakim: Çekler seninmi ?
    -Evet efendim
    -Hakim:Neden ödemedin ? Diyeceğin bir şey varmı?
    -Efendim çeklerim (2 adet) vadesinde önce erken ibraz edildi.(ibrazlar net bir şekilde çeklerde okunuyor) Yeni yasadaki lehe hükümlerden yararlanarak beraatimi talep ediyorum.
    -Hakim:Suç eski işlenmiş. Olmaz.
    -Savcı (araya giriyor): Bu çekler senin değilmi kardeşim, ödesene borcunu, bir tutturmuşsunuz erken ibraz diye…
    (içimden söyle cevap vermek geçiyor: sn. savcım ben çekleri keşide ettiğim firmayla anlaşıp borcumu kapattım. ama çeklerimi bankaya kullanmış geri alamadım. bu borç benim borcum değilki? adamın borcu ama ben yargılanıyorum, adam ortada yok)tabiki diyemiyorum…
    -Hakim: yeni yasadan faydalanmak istersen taahhüt verebilirsin.Duruşmanın 30.03.2010 tarihine…..

    ilginç bir diyalog olmuş
    ilginç olan hakimin yeni yasadan haberdar olması ve bu yasa ile taahhüt hakı olduğunu bilmesi
    daha ilginci savcının tavrı
    yeni yasadan o haberdar değil erken ibrazın yeni yasayla yasaklanmış olduğunu bilmemesi doğal
    ancak en ilginci
    hakimin yeni yasadan faydalanmak istersen taahhüt verebilirsin demesi
    yani hakim diyorki ben yasayı erken ibrazı biliyorum ama yinede ceza vereceğim sende ancak taahhütte bulunabilirsin
    bu diyalogu görünce yaşanmış bir hikaye aklıma geldi
    lise yıllarında notu kıt bir türkçe öğretmenimiz vardı,çokta açık sözlü ve iyi bir eğitmendi
    bir veli bu öğretmene zeytin ve zeytinyağı hediye olarak götürüyor
    yıl sonunda türkçe öğretmenimiz sınıfta bir açıklama yaptı
    zeytin hediyesi götüren arkadaşa bakarak
    “zeytinleri tıkır tıkır yiyecem,zeytinyağını lıkır lıkır içecem yinede seni sınıfta bırakacağım”dedi
    hakimle öğretmenin tavrını birbirine benzettim
    tek fark öğretmenimiz iyi bir eğitmendi…

  11. acil demokrasi

    Kimlik tespiti yapıldıktan sonra aşağıdaki diyalog harfi harfine aynen başlıyor:
    -Hakim: Çekler seninmi ?
    -Evet efendim
    -Hakim:Neden ödemedin ? Diyeceğin bir şey varmı?
    -Efendim çeklerim (2 adet) vadesinde önce erken ibraz edildi.(ibrazlar net bir şekilde çeklerde okunuyor) Yeni yasadaki lehe hükümlerden yararlanarak beraatimi talep ediyorum.
    -Hakim:Suç eski işlenmiş. Olmaz.
    -Savcı (araya giriyor): Bu çekler senin değilmi kardeşim, ödesene borcunu, bir tutturmuşsunuz erken ibraz diye…
    (içimden söyle cevap vermek geçiyor: sn. savcım ben çekleri keşide ettiğim firmayla anlaşıp borcumu kapattım. ama çeklerimi bankaya kullanmış geri alamadım. bu borç benim borcum değilki? adamın borcu ama ben yargılanıyorum, adam ortada yok)tabiki diyemiyorum…
    -Hakim: yeni yasadan faydalanmak istersen taahhüt verebilirsin.Duruşmanın 30.03.2010 tarihine…..

    ilginç bir diyalog olmuş
    ilginç olan hakimin yeni yasadan haberdar olması ve bu yasa ile taahhüt hakı olduğunu bilmesi
    daha ilginci savcının tavrı
    yeni yasadan o haberdar değil erken ibrazın yeni yasayla yasaklanmış olduğunu bilmemesi doğal
    ancak en ilginci
    hakimin yeni yasadan faydalanmak istersen taahhüt verebilirsin demesi
    yani hakim diyorki ben yasayı erken ibrazı biliyorum ama yinede ceza vereceğim sende ancak taahhütte bulunabilirsin
    bu diyalogu görünce yaşanmış bir hikaye aklıma geldi
    lise yıllarında notu kıt bir türkçe öğretmenimiz vardı,çokta açık sözlü ve iyi bir eğitmendi
    bir veli bu öğretmene zeytin ve zeytinyağı hediye olarak götürüyor
    yıl sonunda türkçe öğretmenimiz sınıfta bir açıklama yaptı
    zeytin hediyesi götüren arkadaşa bakarak
    “zeytinleri tıkır tıkır yiyecem,zeytinyağını lıkır lıkır içecem yinede seni sınıfta bırakacağım”dedi
    hakimle öğretmenin tavrını birbirine benzettim
    tek fark öğretmenimiz iyi bir eğitmendi

    • acil demokrasi

      pardon
      ayni yorumu iki kez yapmak vurgu kaygısından kaynaklanmıyor
      kısaca adminden kaynaklandığını söyleyebilirim
      5000 yorum hikayesindede “ayni yorum daha öncede yapılmıştır”kurgusuna kurbam gitmiştim

  12. arkadslar vekaletle atılan ımzalar hakkında bı bılgısı olan varmı cunku hakkımda tutuklama kararı cıkmıs ımzanın benım olmadıgını mahkemeye beyan ettıgım halde hala bır anlam vere bılmıs degılım ne yapacagımıda bılmıyorum bılen varsa lutfen yardımcı olsun

    • vekalet için çeşitli beraatlar alındı.

      sizin durumunuzda imza sizin değilse, eski kanuna göre bozulamsı gerekiyor. yeni kanuna gerek yok.

      biraz daha anlatabilrseniz, iyi olabilir.

      • ortagım olan kısı ye ben cek kullana bılır dıye vekalet verdım ama o gıttı kendı sahsı borcuna benım ceklerımı verdı yanı borcun benımle bı alaksı yok ve bıde merak ettıgım konu bankadan cek karnesını baskası alabılırmı ben sehır dısında oldugum ıcın bankaya fax cektım ortagımı8n adını yazarak alabılır dıye onlarda verdı bunun hukukı bı sorumlulugu varmı

    • sorumluluk payınız var ancak buradan bireysel açıklama yapamıyoruz kosiad dernek hukuk büro işleri ile bağlantı kurmalısın….
      0212 88 664 10 212 886 50 54

  13. “Bir kişiye yapılan haksızlık,
    bütün topluma karşı
    işlenmiş bir suçtur.
    bu bilinci paylaşmak ve
    bu sorumluluğu yerleştirmek
    zorundayız
    neden yaramazlık yaptın (çocuğum) ki bu yumuşatılmış bir hitaptır edasında
    sıra dayağına çekiliyoruz.
    Ceza sistemi içimize işlemiş
    ta çocukluktan bu yana

    Yada batamazsın daha senin kemiklerini sıyırıcaz du bakalım nereye
    diye yakamıza yapışan vahşi kapitalist sistem henüz dişlerinin arasından
    tükürmedi bizi

    dayanılır gibi deği

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

