Çek mağduru, çek yasasını arıyor …


İstanbulda bir mahkeme. Belirli gün ve saatte celse açılıyor.

Savunmam soruluyor.

-Efendim dosyaya konu 2 çek erken ibraz edilmiştir. Bu çeklerde yeni yasanın ilgili maddeleri uyarınca beraatimi talep ediyorum. (ilgili madde diyorum çünkü madde numarası söyleyince çok kızıyorlar) Diğer çek içinde yasadaki taahhüt hakkımı kullanacağım.

-Erken ibraz edildiğini idda ettiğin çek 20 gün ve 30 gün önce erken sorulmuş. Neden 20 gün sonra ödemedin ?

-Erken ibraz edilen çeklerle hesaplarıma ve mallarıma haciz koydular. Elimde olmayan sebeplerden ödeyemedim efendim.

-Eğer taahhüt vereceksen 3 çek içinde vereceksin. Yoksa kabül etmiyorum. Davayı 25.6.2010……

-Taktir sn. mahkemenindir efendim.

celse kapandı.

İstanbulda bir başka mahkeme.Belirli gün ve saatte celse açılıyor.

Savunmam soruluyor.

-Efendim suça konu çek erken ibraz edilmiştir. Beraatimi talep ediyorum.

-Suç eski. O dönemde bu insanların erken ibraz etme hakkı vardı. Ayrıca bu kulaktan dolma bilgilerle gelip duruyorsunuz. Size bu aklı veren avukatlar var.

-Efendim suç eski ama yasa yeni. Bende bu yeni yasadan yargılanıyorum. TCK 7. maddeye göre lehe hükümden faydalanmak istiyorum.

-Yasa nediyor ?

-5941 sayılı yasanın 3.maddesi 8. fıkrası erken ……..çeklerde hukuki takip yapılamaz diyor.

-O icra için geçerli. Ceza için değil.

(savcı araya giriyor, tahhüt verip vermeyeceğimi soruyor, hakim susturuyor, baksana herşeyi biliyor verecekse verir zaten)

-Dosya erteleniyor. Celse kapanıyor.

Sonra tartışma devam ediyor. Hakim;

– Tahhüt vereceksen ver. Bu hakkını kullan, 1 nisan son gün.
-Efendim ödiyemeyeceğim bir borca nasıl taahhüt veririm ? Sonra bu şekli bir suç, erken ibraz varsa beraat etmem gerekir. Taktir sizin efendim.
-Sen bilirsin.

İşte böyle geçiyor günlerim. Bu arada tüm Şişli ve İstanbul Sultanahmet asliye ceza mahkemeleri erken ibraza beraat vermektedir. Duyurulur.

3 responses to “Çek mağduru, çek yasasını arıyor …

  1. arkadaşlar İzzet Özgenç Tayyar Cem Eralp ve Rahmi Ofluoğlunun 5941 sayılı kanun ve uygulaması
    ile ilgili görüşlerinin yer aldığı bir kaynak hazırlanmaktadır.
    Bu yayını özellikle İzmir Bursa İstanbul Anadolu yakasındaki adliyelere dağıtmamız gerekmektedir.
    Bu konuda o bölgelerde bulunan arkadaşların yardımını rica ediyoruz.Adliyelerde dağıtımına yardımcı
    olabilecek arkadaşlar bilgilendirirmisiniz bizi hepimiz için

  2. Geri bildirim: Hukuk

  3. “hukuk” uygulamalarının; yolu bir şekilde adliyeden geçmemiş sade vatandaşın algılarının çok uzağında olduğunu düşünüyorum.

    yasalarımızdaki boşluklar,hakimlerimizin aynı kanunu algıları,ya da kimi zaman “keyfi” uygulamaları;suşluları tabiri caiz ise ipten alıp,suçsuzları ipe gönderdiği, yakın tarihimizin tanıklığındadır.

    çek mağdurlarının “ipe gidenler” olarak yorumlamak ne kadar doğru bilemiyorum ama;yukarıdaki yorumdan hareketle insanların “hukuk” adamları tarafından dolandırıcılığa itildiğini düşünmemek,sn.a.b.’nin bu konudaki yorumuna katılmamak elde değil..

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

