Yargıtay 10.Daire Başkanı Çek Kanunu Konusunda Görüş Açıkladı !


10. CEZA DAİRESİ BAŞKANI AÇIKLADI

FLASH FLASH!

KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇU KAST, EN AZINDAN TAKSİR OLMADAN OLUŞMAZ.

AÇIKLAMA 10. CEZA DAİRESİ BAŞKANINDAN GELDİ.

“Karşılıksız çek suçu objektif bir suç değildir. Biz henüz bu konuda bir karar vermedik, bu konuya ilişkin önümüze bir dosya gelmedi. 5941 sayılı yasadaki karşılıksız çek suçu kast veya taksir olmadan oluşmaz, en azından taksir olmalı. Yeni çek yasasındaki suçu biz  şekli suç olarak yorumlayamayız, şekli suç 5237 sayılı Türk Ceza Yasasına aykırıdır.”

Bu açıklamayı 10 .Ceza dairesi başkanı Mahmut Gül yaptı. KOSİAD’ın hazırladığı yeni kitap, YENİ ÇEK YASASI YORUMLAR UYGULAMALAR KİTABI Mahmut Gül’e gönderilmişti. Başkan kitabın sonunda yer alan, Mehmet Emanet tarafından yazılan  “HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ MÜ, YARGITAY’IN ÜSTÜNLÜĞÜMÜ?”  yazısında kendisine yöneltilen eleştiriler üzerine bu açıklamayı yaptı.

Yargıtay 10. Ceza Dairesi  Başkanı Mahmut Gül’ün bu açıklamayı Dünya Gazetesine yapması için girişimde bulunduk ve önümüzdeki günlerde Dünya Gazetesi ile başkanı bu konuda görüştüreceğiz.

KESİN OLAN ŞU:

YARGITAY KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇLARINDA  KUSURLULUK ARAYACAK.

18 responses to “Yargıtay 10.Daire Başkanı Çek Kanunu Konusunda Görüş Açıkladı !

  1. BEN ŞİRKETTE İMZA YETKİLİSİ OLAN ORTAKTIM ANLAŞAMADIK HİSSELERİMİN TAMAMINI ŞİRKETİN TÜM MAL VARLIĞINI PİYASADAN
    ALACAKLARINI MÜŞTERİ ÇEKLERİNİ BANKA HESABINDAKİ PARALARI.ÇEK DEFTERLERİNİ HER ŞEYİNİ VADELİ SENETLER KARŞILIĞINDA
    ONLARA BIRAKTIM ORTAKLIK YAPARKEN BENİM İMZAM OLUP UZUN TARİHLİ ÇEKLERİN VADESİNDE ÖDEYECEKLERİNİ SÖYLEDİLER AMA
    KILIFINA UYDURUP NE BENİM SENETLERİ ÖDEDİLER NEDE ÇEKLERİ ÖDEDİLER BAŞKA FİRMA KURUP O ŞİRKETİN İÇİNİ BOŞALTTILAR
    BEN ALACAĞIMDAN GEÇTİM ÇEKLERİN YAZILDIĞI TARİHTE ORTAKLIKTAN AYRILMIŞ OLMAMA RAHMEN MAHKEMELER KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇUNDAN
    DOLAYI YAKLAŞIK 16 TANE DAVA AÇTILAR BENİM BUNDA KASTIM OLABİLİRMİ BEN VADESİNDEKİ TARİHTE ORTAKLIKTAN AYRILMIŞTIM HERŞEYİ
    İLE ONLAR ALDILAR SAHİP OLDUKLARI ŞİRKETİN BORCUNDAN NEDEN ŞAHSIM SORUMLU CEZASINI BEN ÇEKİYORUM ONLAR RAHATÇA MALIN ÜSTÜNE
    OTURUYORLAR BU HAKSIZLIK DEĞİL Mİ ?

  2. slm herkesın kendıne gore bır haklılığı vardı ama herkesın aynı fıkırde olan bır şey var oda hapıs cezası nın ortadan kalkması doğrusuda bu. benın sorunun arkadasşa hatır çekı verdım 3hafta sonra çekı verecem yanlızca karşıtarafa temınat olarak verecemö dıyerek aldı ondan sonra kayboldu.tabıkı bu ara savcıya suç duyrusunda bulun dum dolandırdılar dıye savcı 2 ay sonra alaca verecek işi dıye tedbırsızlık kararı verdı ben yıne ust mahkemeye ıhtıraz ettım bu arada çekım yazıldı ıcra teblıgat yollamış ama bana uklaşmadı beklıyom ne yapacağımıda bvılmıyom sızlerden yardım ıstuıyorum bılgısı olan benı çaldırsın ben ararm teşk
    05335661851

    • serdar (sargoz)

      Selam Erdal,

      Çekteki imza sana aitse yapacak pek birşeyin yok. Karşılıksız çek davası açılırsa buraya tekrar yaz yardımcı olalım.

    • benim başımdada benzer olay var.dernek avukatına verdim onlar gerekli müracaatları yaptılar.şikayetleri ettiler.devam ediyor………..
      Kast unsuru kusur burada işimize yarıyacaktır.

  3. KADIKÖY ADLİYESİN DEN HABERLER
    dün taahhüt vermek için mahkeme başkanına gönderdiğim aistanıma hakim bey suna hanıma söyleyin taahhüdünü o gelsin versin demiş.Bende kalkıp mahkeme başkanının yanına gittim.Hakim bey benim davama bakan mahkemenin başkanı ve konuyu benim kadar biliyordu.
    Konu 2 adet çekti.M. inşaatın sahibi i.t. k.c. ANLAŞMIŞ hem benim sözleşmemi tek taraflı fesh etti hemde ona verdiğim çeklerden dolayı evime icra gönderdi.Sonuçta o çekleri kendisi ödedi ama icra avukat ÜCRETİ falan ödemedi. Muazzalı olarak 3.şahsın avukatıyla(o avukat mesleğinin yüz karası annemi öldüren katil avukattır) anlaşıp bana haciz yaptı. 3.şahsın avukatına söz verdiği 12.000 tl parayı ödemediği için avukat ;çeklerin ödendiğine dair belgeyi mahkemeye sunmama rağmen davayı sürdürüyor.çekler ödenmiş ama çekİ öyle tehlikeli bir silah HALİNE GETRMİŞİZKİ ödense dahi , niteliğinden dolayı öldürmeye devam ediyor.Mahkeme başkanı artık en son duruşmada dediki bu çekleri işleme koyan i.z.ü i getiremiyormusun ? arayıp mahkemeye getirde adam aldım desin sende kurtul.Bende getirmeye çalışıyorum ama gelmiyor hakim bey dedim.
    Çekler ödenmiş ZATEN BENİM ÇEKLERDEN DOLAYI ARSA SAHİBİNE borcum YOK. Arsa sahibi ve K.g. bütün milleti dolandırıp anasını ağlatmış .Bense borcum olmadığı halde haksız yere 140.000TL İÇİN Tahhüt veriyorum.
    KUSUR İLKESİ KAST, İLKESİ BURADA ARANMALIDIR.Benim kusurum olup olmadığı araştırılmalıdır.
    Bu adaletsiz yasaya son verilmelidir.Sapla saman birbirinden ayrılmalıdır.
    DAHA FAZLA MAĞDUR EDİLMEMEK İÇİN KOSİAD DA BİRLEŞELİM.

    • serdar (sargoz)

      Sn.Su,

      Üzgünüm size katılamıyorum. Davanızda haklısınız ama her çek mağduru bu pozisyonda değil ve kast arandığında herkez suçsuz olduğunu sizin kadar kolay kanıtlayamayabilir. Sapla saman bu sistemde birbinin içindedir.

      Önemli olan borca hapis uygulamasının kaldırılmasıdır. Yoksa herkezin bir hikayesi birde çok arandığında kusuru bulunacaktır.

      İleri vadeli düzenlenmiş bir çekin ödenme garantisi arkasında banka avali olmadıkça hiçbir şekil ve şartta garanti edilemez, hukuken cezalandırılamaz, kusur yada kast aranamaz, insan özgürlüğünü kısıtlayamaz. Böyle bir çeki alan kurum yada şahıs bu çekle ilgili gerekli teminat şartlarını yerine getirmemişse riskide almıştır. İcra iflas kanunları onun yanındadır ve bu haklarını kullanır. Ama hapis cezası asla borcu ödetmek için bir baskı unsuru olarak kullanılmamalıdır. Esas olan budur bence.

      • serdar,sizinle aynı görüşteyim.Yanlış anlaşıldım galiba

      • Murat YALÇIN

        İşin özü ifade ettiğiniz gibi… Borçlu açısından bir vadeyi ifade ederek ÖDEYECEĞİM denildiği andan itibaren artık “SUÇ” oluşumundan bahsedilemez…

        Kimi durumlarda subjektif bir sonuç doğurabilecek KASIT bile aramak doğru değildir…

        Alacaklı açısından ise teminatı bulunmayan her alacağının (İİK yeterli olmayacaksa ) kendi katlanacağı bir risk olduğunu bilmesi gerekir…

        Dolandırıcılık ve diğer kötü niyetli fiiller konumuzun dışında…

      • acil demokrasi

        sayın serdar (sargoz)
        borca hapis evrensel hukuk kuralları içerisinde değerlendirildiğinde hiç kimsenin savunamayacağı-savunamadığı(adli para cezası ile 3167 sayılı yasa sahiplerinin veya 5941 sayalı yasanın sahiplerinin hapsi gizlemeye çalıştıkları) bir gerçektir
        gerçeğimiz budur borca hapis ülkemizde gizlenmeye çelışılarak varlığını sürdürmektedir
        biz bu gerçekten hareket etmek zorundayız
        salt borca hapsin yanlışlığı düzeyinde sürdürülen hukuk mücadelesi kısır bir teorik tartışmadan öteye gidememektedir
        bu yüzden çok cepheli bir hukuk mücadelesi sürdürme zorunluluğu vardır
        borç alacak ilişkisinin bir sonucu olan çek yerli yerine oturduğunda yani şekli bir suç olmaktan çıktığında hapis sonucunu doğurmasının koşullarıda ortadan kalkacaktır
        hiçbir alacak ilişkisine dayanmayan,kısmı ödeme yapılmış olmasına rağmen tümü üzerinden cezalandırılan,icra yapıldığı halde ayrıca ceza davası açılan,yapılan icradan dolayı banka hesaplarına blokaj konulan ve bu yüzden ödenemeyen,ekeonomik krizden dolayı çekini ödeyemeyen,deprem yaşadığı için çekini ödeyemeyen,silah tehdidiyle çek imzaladığı halde adli para cezası alan…….
        gibi örnekler bizim gerçeklerimizdir
        bu gerçeklerden hareket ederek geliştirilecek hukuk mücadelesi sonuçta borca hapsin yanlışlığını somut olarak ortaya koyacaktır
        bu gerçekler karşıcında çağdışı çek yasasının tutunabileceğini sanmıyorum

        • acil demokrasi

          hukuk mücadelesini bir yanıyla haksız bir cezadan dolayı uğradığımız zararların tazmini cephesindede sürdürmemiz gerekiyor
          aihm başvurularını gündeme almak zorundayız
          iktidarın son anayasa değişikliği paketinde yer alan anayasa mahkemesine
          bireysel başvurunun önünü açacacak değişiklik aihm müracaatlarımızı ve dolayısıyla zararlarımızı tazmin talebimizin önünü tıkayabilir
          hızla bir araya gelip hukuk mücadelesinin yol haritasını çıkarmamız gerektiğini düşünüyorum

  4. serdar (sargoz)

    Gelişme güzel. Ama…

    Hepimiz taahhüt verdik. Dün son gündü. Şimdi bu açıklama geldi.

    Çeki içinde bulunduğunuz ortamdan dolayı ödeyememiş olabilirsiniz. Bunda kast aramak mümkün değil. Ama ya 2 yıllık taahhüdü ??? Çokmu paranoyak oldum bilmiyorum, inşallah ceza baskısı altında verdiğimiz bu taahhütler başımıza bela olmaz.

  5. 25 yıllık garabet çek yasası düşünce yapımızı şekillendirdi. Gerçekte olmıyan bir suç icat ettiler. O kadar kanıksadıkki bilinç altımıza kazınan bu uydurma suç hepimizi suçlu psikoljisine soktu. Senelerce kabullendik, acılarımızı içimize gömerek yaşadık.

    Ama artık durum değişti. Özgür Bloglar ve Kosiad ile sesimizi çıkarmaya başladık.
    Bu gün geldiğimiz nokta bence çok önemlidir. Kosiad’ın çıkardığı kitap 10.Daire Bakanı Sn.Mahmut Gül’e ulaşmıştır. Sn. Mahmut Gül kitabımızın tamamını okuyarak, bizzat kendisi düzeltme yapma ihtiyacı hissetmiş ve Kosiad’ın gür sesi Sn.Rahmi Ofluoğlu’nu aramıştır.
    Biz sesimizi daha planlı ve duyulur hale getirerek bu garabet yasayı tarihin çöplüğüne gömeceğiz. Bu mücadelede yaptığımız yanlışları ve doğruları tekrar değerlendirerek insan onuruna aykırı yasa ve uygulamalarla daha güçlü bir şekilde mücadele edeceğiz.
    Başta Rahmi Ofluoğlu olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum

  6. eğerki bu mücadele buraya kadar gelmişse daha çok güzel günler gelecek demektir
    başta Rahmi bey olmak üzere
    emeği geçen herkese….
    her zaman mağdurun sesi olmaya çalışan bu siteye
    diğer kardeş sitelere
    herkese teşekürler

    • kosiad
      toplantıları
      çalışmaları
      kararlılığı
      duruşu
      aksiyoner tavrı
      …………
      teşekürler
      çok teşekürler kosiad
      ……………………..

      • hazır tobb başkanı
        “borçlar kanunu 80 yıllık bir kanundur yeniden güncellenmeli ;artık çözüm üretmekten çok uzak “demişken boş durmayalım arkadaşlar.
        aynı mesafeyi inşallah icra yasasında da katedriz.icra yasasındaki garabetler de fark edilir inşallah.

  7. acil demokrasi

    teşekkürler Rahmi bey
    çok güzel bir haber
    emeği geçen herkese teşekkürler

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

