Borca Hapis Cezasını Yeneceğiz !


borca hapis e karşı mücadelede onurlu yürüyüşü başlatan arkadaşlarımıza başarılar diliyorum
borca hapsi yeneceğiz

“borca hapis” e karşı mücadele sadece devlete olan borcundan dolayı hapis yatan insanların mücadelesi değildir
“borca hapis”e karşı mücadele ayni zamanda demokrasi ve çağdaşlaşma mücadelesidir
demokrasiden ve çağdaş uygurlıktan yana olan tüm demokratik kitle örgütleri,kişiler bu mücadeleye omuz vermelidir
demokrasinin vazgeçilmezi olan eşitlik ve özgürlük şartı “borca hapis”le ihlal edilmektedir
çağdışı uygulama devlete olan borcumuzdan kaynaklanmaktadır
hapislik sonucu doğuran tek borçtur
borcumuzdan dolayı hapsedilen bizler demokrasimizin ayıbı olan bu uygulamayı reddediyoruz
tüm insanları bu mücadelede bize destek olmaya çağırıyoruz
04.12.2005 tarihinde Sivrihisardan başlayan yürüyüşümüz 08.12.2005 tarihinde Ankara Abdi İpekçi parkı buluşmasıyla devam edecektir
insanım diyen herkes bu mücadeleye katkı vermelidir
çağdışı “borca hapis”i yeneceğiz

Acil Demokrasi, 4.aralık.2o10

16 responses to “Borca Hapis Cezasını Yeneceğiz !

  1. Durumu iyi olmayan,malı olmayan,evlilik birlikteliği on yılı geçtiği halde mal edinmemiş kadınlar kocalarından nafaka almamalıdır.Kadının babasınıda yoklamak gerekir.Durumu damadından daha iyi olan kadının babasıda pekala yardım nafakası gibi bir haktan kızını yararlandırabilir.Zaten hep onların ilgisizliği değilmi eşleri boşanma durumuna sokan.Kadın boşanma aşamasında kendi ailesininde maddi kapısını çalabilmeli.Hal böyle olunca,bakın nasıl azalacak boşanmalar.

    • değişik bir bakış açısı !?

      yani boşanma istemine gerekçe her ne ise,
      insanlar,özellikle kadınlar maddi açmaza girerlerse mecburen o evlilik yürür ve insanlar “mutlu” “mesut”yaşarlar
      “boşanmalar azalmış olur”

  2. ibrahim murat KOMAN

    dünyada hak yiyene daha ne konuşacağızki…

  3. kardeşler… bende sizler gibi nafaka mağduru yum.eski eşinden her intikam almak isteyen hanımlar kocasının ekonomik durumlarını bilmelerine rağmen kendilerine yalvartarak eski eşlerini onursuzlaştırma gayreti içine giriyorlar.ne yazıkki şimdiki yasada kadınların bu intikam çığliklarına çanak tutar nitelikte.benim eşim evi anlaşarak terk etti ben anlaşma gereklerini yerine getirdim ama onlar tatmin olmadı verdikçe hep daha çğunu istediler.sonunda mahkemelik olduk mahkemeyi de ali cengiz oyununa getirdiler[ kuyumcu ustasıyım]ben birazda mesleğimin kurbanı oldum diyebilirim.benim ekonomik durumum zaten bozuldu meleketi terk ettim. abim bir işyeri açtı%7 hisse verdi bağkur borçlarımı ödedim ssk pirimim yattı ve emekli oldumyaklasık.800 tl emekli maaşı alıyorum.şimdi ise bu mahkeme kararı ile birlikte icra dairesinden bana 52000 tl lik bir ödeme emri geldi tabiri caizise uyuz danalar gibi düşünüyorum nedeni.abim böyle olursa beni işten ayırır ben 52000 tl yi nasıl öderim olsa zaten öderim .kendşlerde bunu biliyor anne babasının emekli maaşını alıyor çocuklar çalışıyor onuda alıyor ama bu kadını doyuramadım.zaten benden ayrılma sebeplerinden biride babasının mirasını bana vermemek içindi mahkemede bunu söylememe rağmen yine karar onların lehine oldu.tamam kadın korunmalı dapeki bu eski beyleri hapislerde mi çürütmeli yada engizisyon kamplarınamı göndermeli?bundan kurtuluş yolunu bilen ALLAH için insanlık için bana yazsın.peşinen teşekkürler.bu konuda beylere destek olanlardan Allah razı olsun.

  4. selam başbakanım ileri demokrasi borç yuzxunden insaları hapişse atmakmi ileri demokrasi bana soyleyim avrupa yokki borçtan dolayı yatmak .. ha ma dogru sizler muslumansınız insanları yargılyorsunuz ileri demokrasi tayıp amcada domuz bagcılarını bilerek bıraktılart ama bortan dolyı bırakmazlar bu muslumanlık deyilmi şunu bilin iyi bir musluman borçtan dolayı hapise atmazlar sayın başbakanım namzı oy için kılmayın çekte hapis kalmazsa bizde yok atılmaz AKP TİYE bunu bilim

  5. selam başbakanım varupa ulkesinden borçtan yatan insan yok .. neden turkiyede borçtan dolayı hapis var sebbei nedir yoksa birilerindenmi korkuyorsunuz çekten hapisi kaldırısanız deyilmi ..musluman olan borç yuzunden hapis yatmaz .. bumu ileri demokrasi sayın başbakanım çekte hapis kalmazasa oy sala vermem oynuz çök azaldı hukete tek başınıza gelemezsiniz çunku çekte hapisi kaldırmadınız musluman olan bortan dolayı hapite yatmaz ama bu bir insanlık suçu bu akp hukumetinin suçu akp oy verenler daha nafaka vermeyen insan bile zekat vermyen insanlar bile hapise atacak oldu olcak seçim geliyıor,, sana karşı olanlara hapise at tek başına gel olmaz sayın başbakanım sayın taıp amca param yok çekim yazıldı bana para verde hapiste yatmayım tayıp amca selamlar

  6. 6 ayı geçmedem suç duyurusunda bulunulursa ak parti başkanı başbakn ceza alabilir valla ne olur ya,trabzon akp il başkanlıgıymış sorumlı sanki tranzon akp merkezdan bagımsız savcılıga verildiyse başbakanın ceza alması lazım hukuk bunu nasıl kaçırır ya,harbiden savcılga suç duyurusu varmı ki çek ak parti trabzon il başkanlıgına mı ait öyleyse bunu bence araştıralım bence bir şey olmasada ilgi çekmek için bile kullanılır

  7. ibrahim murat KOMAN

    üzerinde günlerdir düşünüyorumHAKKANİYETE uygun olarak…..çek senet konularındagörüşlerim belli.hapis yatılmaması yönünde.nafaka bırcunu ödeyemeyen mağdur insanlar hakkında bir ikilemim var;MALI MÜLKÜ GELİRİ olan insanların nafaka borcunu ödememesi durumumnda hapis verilmelimi?verilmemelimi
    ?bu konuda ikilemdeyim.çünkü durumu iyi olup nafakadan kaçan insanlarda var.bu konuda çok kesin bir görüş bildiremiyorum.en sonsözüm vicdanlı bir insan olarak;BORCA HAPİS KALKMALI.ibrahim murat KOMAN.EN DERİN SAYGILARIMLA…..

  8. ibrahim murat KOMAN

    borca hapis dünya nın hiç bir ülkesinde yok denecek kadar az.borca hapis konuları mecliste gündeme getirilip çek senet nafaka konuları ele alınmalı kanunda değişiklikler yapılıp her türlü borca hapis yatılmamasının gereği yapılmalı.borca hapis kalkmalı.örneğin nafaka konusundaki görüşlerim şöyle;1:evini terk eden eş,terk nedeniyle eşine nafaka davası açamamalı,dava açma hakkı olsa bile nafaka alamamalı.eğer evini terk ediş sebebleri alkol,kumar,şiddet,ihanet v.b ise,bunları kesin olarak kanıtlamalı,bu durumda nafakaya hüküm edilebilmeli.eğer eş hiç sebeb yokkken evini terk ediyorsa nafaka alamamalı.2:malı mülkü hiç bir yerden geliri olmayan aylık geliri 200 tl nin altında olan yoksul vatandaşlardan eşleri nafaka alamamalı.devletin bütçesi varsa nafakayı devlet karşılamalı..3:malı mülkü geliri olan kişilere icra uygulansın ama hapis olmasın.durumu olup nafakayı ödemeyen kişilere hapis dışında ödemeye teşvik edici başka cezalar uygulansın.<çek,senet,nafaka konularında milyonlarca insan mağdur,mağduriyetlerin giderilmesi dileğiyle,sayın başbakanımdan,cumhurbaşkanımdan,millet vekillerimizden,ivedi çözüm talebiyle EN DERİN SAYGILARIMI SUNARIM.ibrahim murat KOMAN

  9. ibrahim murat KOMAN

    selamlar.Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine
    getirememesinden dolayı özgürlüğünden alıkonulamaz.
    TC Anayasası Madde 38.Borçtan Dolayı Özgürlüğünden Yoksun Bırakılma Yasağı
    Hiç kimse yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine
    getirememiş olmasından dolayı özgürlüğünden yoksun bırakılamaz.
    Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi.eşim kızımızıda yanına alarak 2008 haziranında aile birliği ikamet adresimizi terk etti.terk etme sebebi olarak kayın pederimle aramızda çıkan tartışma,fakat bu konu büyük oranda mahkemeye yansımadı.eşim babasının sözünden çıkmayan birisidir,evi baba baskısıyla terk ettiğini düşünüyordan öte biliyorum.eşim evi terk ettikten sonra boşanma tazminat ve nafaka davasını tek dosya olarak mengen asliye hukuk mahkemesi <aile birliği sıfatıyla numarasıyla açtı.eşim hem evi terk etti,hemde boşanma,tazminat,ve nafaka davası açtı.oysaki benim bir suçum yok,eşimi evden kovmadım,kötü bir davranışta bulunmama rağmen yukarıda adı geçen dava devam etmekte olup,tarafıma geçen sene,nafaka hükümlerine uymamaktan 10 gün tazyik hapsi çıktı,söz konusu cezamı çekerken psikolojim bozuldu,çünkü ceza evine alışık birisi değilim.eşimin evi var,anne ve babası emekli,anne ve babasının yeteri kadar gayri menkulleri var,benim malım mülküm hiç bir yerden gelirim olmayıp,ailemin aylık 150 tl maddi desteği ile ve yeşil kart sahibi olmamdan dolayı sosyal yardımdan yakıt erzak yardımlarıyla hayatımı asgari şartların altında idame ettirmeye çalışıyorum.evliliğimiz bozulduktan sonra sağlık sorunları yaşamaya başladım,eşim evi terk ettiğinde kısmi felç yaşadım,3,5 ay beraberinde rahatsızlıklarla evde hasta yattım,halen tam olarak iyileşmiş değilim,kolestrol,miğren,ağır romatizma,hemoroid,ve psikiyatrist hastasıyım.ben bu durumdayken kızım için aylık 150 tl nafaka ödemeye mahkum edildim,nafaka borcunu ödeyemeyince hapse girip çıktım,bunun adı ÖDEMEMEK değil,ÖDEYEMEMEKTİR.keşke ekonomik durumum ve her şeyim yerinde olsada kızıma değil 150 tl daha fazlasını ödeyebilsem,ona güzel bir gelecek hazırlayabilsem.hangi baba evladını düşünmezki?…..NAFAKA BORCUNU ÖDEYEMEMENİN KARŞILIĞI HAPİS OLMAMALI.konunun ayırımını iyi yapmak gerekir.1:MALI MÜLKÜ GELİRİ OLUP NAFAKA BORCUNU ÖDEMEYENLER.2:MALI MÜLKÜ GELİRİ OLMAYAN,NAFAKAYI ÖDEYEMEYECEK DURUMDA OLAN KİŞİLERE HAPİS CEZASI VERİLMEMELİ.kanunda değişiklik yapılmasının gayreti içine girmek TÜRK MİLLETİ ADINA yarar sağlayacaktır,mağduriyetler giderilecektir.bir eş nafaka davasını kötüye kullanabilmektedir,eşinin mal varlığı ve gelirinin olmadığını bildiği halde,sırf eşini hapse attırmak için nafaka davası açabilmektedir.en azından kanunda bu şekilde bir değişiklik yapılırsa mağduriyetlerin önemli ölçüde azalacağını düşünüyorum.sonuç itibarı ile hapis yatmak zaten ekonomik durumu bozuk olan kişiler için çözüm olmuyor,örneğin ben hapise girip çıksamda ekonomik anlamda durumum düzelmedikçe bu nafakayı ödeyemeyeceğim.en azından nafaka davası açmanın prosüdürleri olmalı.1:NAFAKA DAVASI AÇILACAK DAVALININ MAL VARLIĞI VARMIDIR,ARAŞTIRILMALI.2:İŞİ VARMIDIR,ARAŞTIRILMALI.3:GELİRİ VARMIDIR,VARSA NE KADARDIR,ARAŞTIRILMALI.malı mülkü geliri olmayan yoksul sınıfındaki kişilere nafaka davası açılamamalı……..ben vakti zamanında orta sınıf zengin birisiydim,sonradan yoksul sınıfına girdim,namusumla yaşıyorum,yoksul olmak suç değildir.tarafıma hapis çıktığında,evden dışarı çıkamayan annemi düşünüyorum,evin tek oğluyum,babam vefat etti,annemin bütün alış veriş ve bakımını ben yapmaktayım,tarafıma hapis çıkınca anneme kim bakar,alış verişlerini kim yapar?.bu beni derinden düşündürüyor,çünkü kendimden ziyade annemi düşünüyorum……nafaka kanunları konusunun gündeme alınıp gerekli değişiklerin yapılması talebiyle,EN DERİN SAYGILARIMI SUNUYORUM.ibrahim murat KOMAN

    • ibrahim bey nafaka borçlusu bir kişi için nafaka ilamı hükmüne muhalefet suçu oluşmuşise sizin ekonomik gelir değişiminiz nafakanın artırılması yada karşı tarafında ekonomik değişimleri itabari ile nafaka davasının indirilmesi olayı var bunları araştırdınızmı?

  10. AKP’de çek kavgası

    Fatih TURAN/TRABZON, (DHA)
    ——————————————————————————–

    AK Parti Trabzon eski il yöneticisi işadamı Adnan Bayram, 25 bin liralık alacağına karşılık kendisine verilen parti çekinin karşılıksız çıktığını iddia etti. Bayram’ın çeki ciro ettiği boyacı Kadir Özyurt, çek karşılıksız çıkınca Ak Parti Genel Merkezi’ni icraya verdi. Mahkeme, borcun il yönetiminin olduğunu belirterek icra takibinin durdurulmasını kararlaştırdı.

    İddiaya göre Ak Parti’yi karıştıran olaylar şöyle gelişti: Eski il yönetim kurulu üyesi işadamı Adnan Bayram, önceki yönetim döneminde partiyle yollarını ayırınca, 25 bin liralık alacağını istedi. Bayram’a keşideci olarak Ak Parti Trabzon İl Başkanlığı’nın göründüğü, 28 Şubat 2010 keşide tarihli ve 25 bin lira tutarında çek verildi. Bayram da borcuna karşılık çeki iş yaptığı Kadir Özyurt’a verdi. Ancak vadesi geldiğinde parayı tahsil etmek için bankaya giden Kadir Özyurt’a çekin karşılığının olmadığı söylendi. Bunun üzerine Kadir Özyurt, geçen Temmuz ayında, 25 bin liralık alacağına karşılık Ak Parti Genel Merkezi hakkında icra takibi başlattı. Özyurt, Ağustos ayında geçirdiği trafik kazasında hayatını kaybetti.

    GENEL MERKEZ SORUMLU TUTULAMAZ

    Ak Parti Genel Merkezi ise, Trabzon İcra Hukuk Mahkemesi’nde Eylül ayında açtığı davayla, Kadir Özyurt’un alacağından kendilerinin değil il yönetiminin sorumlu olduğunu ileri sürdü. Mahkeme de 20 Ekim 2010’da verdiği kararda, “Çekin keşidecisi olarak Ak Parti Trabzon İl Başkanlığı’nın görüldüğünü, icra takibinin genel merkez aleyhine baş latılmasının Siyasi Partiler Kanunu’na aykırı olduğunu” belirterek, Ak Parti Genel Merkezi’nin alacaktan sorumlu tutulamayacağını hükme bağladı.

    Mahkemenin bu kararı üzerine Kadir Özyurt’un varislerinin, Ak Parti Trabzon İl Başkanlığı’na yönelik yeni bir dava açacağı öğrenildi.

    İL BAŞKANI YALANLADI

    Karşılıksız çek iddialarına yanıt veren AK Parti Trabzon İl Başkanı Adnan Günnar, parti tüzüğünde borç alma ya da vermenin yasal olmadığını belirterek, “Partiler ne borç verir, ne de borç alır. Böyle bir şey söz konusu değildir. Biz gereken cevabı mahkemeye ilettik. Açılan dava ile bizim alakamız yoktur. Adnan Bayram’ın partiden alacağı yoktur. Bu mesele çok da büyütülecek bir mesele değildir” dedi.

    AMAÇ ÖNCEKİ YÖNETİMLE HESAPLAŞMAK

    Ak Parti eski il yöneticisi Adnan Bayram ise, “Partinin giderlerini karşılamak amacıyla benden 25 bin lira para alınmıştı. Aradan 4 yıl geçtikten sonra bu parayı partiden talep ettiğimde bana çek verdiler. Ben de bu çeki borcum olan ve boyacılık yapan Kadir Özyurt’a verdim. Kadir Özyurt da çekin karşılıksız olduğu gerekçesiyle icraya gitmiş. Şimdi de mevcut parti yönetimi çek verildiği halde borcu olduğunu inkar etmektedir. Bunların asıl amacı bir önceki yönetimle hesaplaşmak. Bu güne kadar dünyanın çekini imzaladılar, şimdi de bana çeki imzalayan kişileri sahtekarlıkla itham etmektedirler” diye konuştu.
    Öte yandan AK Parti eski yönetiminde Mali İşler Başkan Yardımcısı olan Mehmet Atmaca da çek iddiasının doğru olduğunu ve Adnan Bayram’a elden verilen çekin keşidecisinin AK Parti Trabzon İl Başkanlığı olduğunu söyledi.

    • ibrahim murat KOMAN

      slmlar cvp verdiğiniz için çok teşekkür ederim.nafakanın azaltılması veya kaldırılması davası açtım.bunun dışında pek başka yapacak bir şey yok sanırım.nafakanın azaltılması veya kaldırılması davası açmama rağmen tarafıma hapis çıkıyor.dava sonucuna kadar hapisin geri bırakılmasını talep etmiştim fakat kabul edilmemiş.başka yapabileceğim bir şey varsa yazabilirsiniz.çok teşekkürler…ibrahim murat KOMAN

      • davanızı nasıl izah ettiniz ne söylediniz şikayetlerinizde merak ettim

        • ibrahim murat KOMAN

          slmlar ilginize teşekkürler.şu anda boşanma davası devam etmekte olup,eşim nafaka davasını boşanma davasıyla tek dosya olarak açmıştı.bende nafakanın azaltılması yada kaldırılması davası açmıştım,geçtiğimiz günlerde benim açtığım nakanın azaltılması yada kaldırılması davası boşanma davası ile birleşti hepsi tek dosya oldu.ifademde;mali durumumun bozulduğunu,yeşil kart sahibi olduğumu,nafakayı ödeyecek durumda olmadığımı,aylık gelirimin 150 tl civarında olduğunu söyledim.hakim bey sordu aylık 50 tl yi ödermisin dedi.bende;ödemeye çalışırım dedim.aslında bunu bile ödemeye gücüm yok.adıma kayıtlı malımın mülkümün olmadığını,gelirimin yok denecek kadar az olduğunu söyledim.bu ifadelerimi çoğu zaman talimatla veriyorum,çünkü eşim bolu mengen de ben edirne deyim.benim ayrıca bir miras kaçırma davam var,miktar yüksek.hukukçuysanız bu konudagörüşelim.şöyleki;amcam bekardı,hiç evlenmemişti.mirasçıları 4 kişiydi,kardeşleri ve babamın adına ben mirasçıydım.bu amcam sene 89-91 tarihleri arasında tahmini 20 trilyonluk servetini erkek kardeşinin üzerine tapudan satış yapıp geçirmiş.bu miras kaçırmaya girmezmi?.zaman aşımına uğrarmı?.bana ulaşırsanız konuşalım,ibrahimmurat

  11. Borca hapisi yenmek için çek yasasını değiştirmek çok ütopik görülebilir.

    Av. Rahmi OFLUOĞLU ‘nun yasa ile ilgili küçük değişiklik önerileri var. Bu değişiklik önerileri kabul edilirse, sorun %99.99 çözülmüş olacak.

    Sayın Rahmi OFLUOĞLU ‘nun çalışmalarını izlemek ve desteklemek gereklidir.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

