adli para cezasını ödeyemediği nedenle hapis cezası


Serdar permalink
Aralık 14, 2009 3:27 pm

ALİ RIZA ÖZTÜRK (Mersin) – Sayın Bakan, sadece adli para cezasını ödeyemediği nedenle hapis cezasına dönüşen ne kadar dosya vardır? Bunlardan kaç kişi şu anda içeridedir, cezasını çekmektedir?

ULAŞTIRMA BAKANI BİNALİ YILDIRIM (Erzincan) – Değerli milletvekilleri, milletvekillerimizin sorularına cevap veriyorum.

Sayın Ali Rıza Öztürk’ün sorusu: Türkiye genelinde tüm ceza davalarında verilen adli para cezaları. Ödemediği için, söz konusu para cezası hürriyeti bağlayıcı cezaya çevrilmiş ve cezaevine giren kişi sayısı yıllar itibariyle, 2008 yılında 15.005, 2009 yılında 17.838 olarak şu andaki kayıtlarda mevcuttur.

2007 de giripte tahliye bekleyenler bu listede yok arkadaşlar. 32.000 den fazla insan ; belki 40.000 kişi bu kanundan yatıyor. Bu rakamın 3-5 misli iş adamıda yakında yatacak. (yatacak yer bulursa) Hapishanelerde yer kalmamış, koridorlarda insanlar nöbetleşe uyuyor. Savcı hakim infaz memuru çeke ceza vermekten bıkmış ama TBMM hala bıkmadan usanmadan devam diyor. Devam çünkü devlet bütçeye ceza gelirleri diye bir bölüm koymuş.

İnanabiliyormusunuz CEZA GELİRLERİ diye bütçe yapmışlar.

İnsan hayatı ve özgürlüğü üzerinden bütçe yapıp para toplayacaklar. Sonra o paraları seçimde partilerine yardım diye devletten geri alıp yeniden iktidar olmak için kömür olarak dağıtacaklar. Kısaca bizim çekler kömür olup yanacak, evleri ısıtacak ama bizim çocuklarımız bizler hapiste sürünürken soğukta oturacak.

Bu nasıl iştir, nasıl devlettir; banka, tefeci faktoring para kazanacak diye çek kırsın, yanına devletide alsın sonra çoluk çocuk belkide 1.000.000 insan devamında rezillik çeksin.

Bide milletin karşısına çıkıp aylarca hapiste çekden sadece 2000 kişi yatıyor diye yalan söylediler.

Sn. vekil Ali Rıza Bey eksik sormuş, daha kaç bin kişiyi içeri doldurup turşu yapacaksınız diye sormak lazım. Yazık değilmi bu insanlara, ailelerine, çocuklarına; hepsimi dolandırıcı bunların ?

One response to “adli para cezasını ödeyemediği nedenle hapis cezası

  1. !993 yılından beri ülkeme ihracat yaptıran bir iş adamı olarak her zaman gurur duydum.Bugüne kadar sanayi de en az 7 firmaya uluslararası yolları açtım.2006 yılında kendi fabrikamı kurdum ve 2009 subatına kadar çalıştırdım.Üç yıl içinde toplam 5,5 milyon € luk ihracat yaptım.Yaklaşık 80 kişiye iş imkanı tanıdım.2008 yılının başına kadar tüm çeklerim gününde ve saatinde ödendi.Ekonomik kriz yüzünden çeklerim ocak-şubat ve mart 2009 karşılıksız kaldı ve yazıldı.Tüm makinalarımnisan 2008 de haciz yoluyla kaldırıldı.Yılmadım didindim ve ağustos 2008 de hepsini hacizden kurtadım ve çalışmaya başladım.Bu arada yanımda çalısan bütün personelin maaşlarınıda verdim.Borçlarımın yarısından çoğunu ödedim ; 2009 şubatından itibaren işim kesilince fabrikamdan çıkmadım ,maalesef kaçmak durumunda kaldım.Şimdi kaçak olarak yaşamaktayım ve yakalanma duygusu içerisinde hala azda olsa ihracat yaptırıp ekmek paramı çıkartıyorum.Ben borcumu ödemek ve alnım açık bir şekilde yaşamak istiyorum.Bu durumda nasıl gerçekleştirebilirim hiç bilmiyorum.Dolandırıcı değilim,tek amacım namusumla borcumu ödemek ve hayatımı devam ettirmek.Şu an yakalandığım taktirde 5 yılımı hapishanede geçireceğim.Ben ailem ve hatta alacaklarım mağdur olacaklar.Sorarım şimdi adalet bumudur???????????Çalıştım,didindim;vergimi sskmı gününde ödedim.Sonuç tam bir fiyasko…………..Allah hepimize yardımcı olsun………..

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

