CHP ‘li Ali Rıza ÖZTÜRK çek kanunu için AKP’den destek istedi.


Karşılıksız çek keşide etme fiilinin suç olmaktan çıkarılmasını isteyen CHP’li Öztürk, “Karşılıksız çek keşide etme fiilinin suç olarak düzenlenmesi ve buna ceza öngörülmesi ilkeldir. Bu kanun teklifinin asıl amacı; karşılıksız çek keşide etme fiilini suç olmaktan çıkartıyor. Dolayısıyla bir ceza öngörülmüyor. Sadece karşılıksız çek keşide eden adama çek hesabı açma yasağı getiriyor.” Dedi.

Teklifine AKP’den de destek isteyen Öztürk, sözlerine şöyle devam etti:

“Ben AKP grubunu bu kanun teklifine sahip çıkmaya çağırıyorum. AKP’nin hukukçu grup başkanvekillerini, AKP’li Adalet Komisyonu Başkanı’nı, karşılıksız çek keşide etme fiilini suç olmaktan çıkarılmasını çek mağdurları önünde savunan bakanları samimi olmaya davet ediyorum. Bu kanun teklifini desteklemelerini, karşılıksız çek keşide etme fiilinin suç olmaktan çıkarılmasını, özel hukuk kurallarının işletilmesini, bankaların sorumluluğunun artırılmasını sağlayacak yasal düzenlemelere yol açmalarını istiyorum.” Dedi.

http://www.haydikaraman.com/2010/12/08/chp-cek-kanunu-degisiklik-yasa-tasarisini-tbmm%c2%92ne-sundu/  adresinden kısmi alıntıdır.

 

Bu kanun tekliflerinde öncülük eden Kosiad yönetimi ve Av. Rahmi OFLUOĞLU ‘na teşekkür ediyorum. Çek mağdurlarının sorunlarına inatla destek sağlayan CHP yönetimi ve Ali Rıza ÖZTÜRK ‘ü destekliyorum.

Blogumuzda bu konuda yayınlanmış yazılar

Adli Para Cezasının İdari Para Cezasına Çevrilmesi İçin Değişiklik Önergesi

ADLİ PARA CEZASININ KALKMASI İÇİN YASA TEKLİFİ

6 responses to “CHP ‘li Ali Rıza ÖZTÜRK çek kanunu için AKP’den destek istedi.

  1. Good day I was luck to find your blog in wordpress
    your subject is exceptional
    I obtain a lot in your theme really thank your very much
    btw the theme of you site is really splendid
    where can find it

  2. orhan topgüloğlu

    bu konuda benımle yüzyüze görüşürsenızi bukonuda büyük bir dolandırclık şebekesı ben ve fırmamı dolandırdı 20 tane çekle benı madur etler

  3. funda kayabaşı

    ama şunu anlıyorum ki benim bu kadar param olsa borcum olmasa bu sebepten birinin canının yandığını görsem allah şahidim olsunki bi an düşünmem yardım ederim…bişeyler olmalı bişeyler yapılmalı ne olur allah rızası için…başbakanlığı aradım bişeyler yapın sonuçta meclisin tasarısı dedim bdk nın kararı bu yardımcı olamayız dediler

  4. funda kayabaşı

    benim eşimin 5 milyon lira çek borcu var ne gecesi var ne gündüzü…3 yaşında bi oğlum var eşim hapse girerse müebbet çıkamaz zaten bilmiyorum ne olacak ama sesimi sesimizi duyurmalıyız…piyangodan para çıkması lazım bu borcu kapatabilmemiz için.bu parayı verebilecek biride yok taksitle ödeyelim ki ömür yetmez

    • funda hanım, öncelikle geçmiş olsun. Umarım bu anlamsız ceza kalkacak. Biz elimizden geldiği kadar anlatıyoruz.

      Ticari borçları ödenmesi için ticaretin sürmesi gerekir. Cezaevine göndermek yerine ticaret yapmaya teşvik etmek gerekiyor. Her kapanan işyeri yılların emeklerini ziyan ediyor.

      ceza alan her işadamının ardında acı çeken aileler kalıyor.

  5. funda kayabaşı

    avrupadaki gibi bu borçları devlet üstlenmeli karşılıksız çek keşide edene ticaret yasaklanmalı hapis neymiş adam hapse girerse borcunu nasıl öderki zaten ayrıca insanlık dışı bi durum bu

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

