Girişimciler kolay yetişmiyor. İz bırakalım.


Merhaba
İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde araştırma görevlisiyim, ekonomik ve sosyal nedenlerle veya ekonomik krize bağlı olarak iflas edip intihar eden veya intihara girişen esnaf, tüccar, işadamı ve işkadınları hakkında bilimsel bir araştırma yapıyorum.
Bu araştırmam için iflas etmiş, bu yüzden intihara kalkışmış kişiler veya intihar edip hayatına son vermiş kişilerin yakınları ile görüşmeler yapmam lazım. Her durumda kişilerin bilgileri kesinlikle gizli tutulacak, asla başkalarına verilmeyecektir. İstendiği takdirde bunun için taahhütname imzalayabilirim.
İnsanlara iş veren, devlete vergi ödeyen girişimcilerimiz kolay yetişmiyor. Onları kaybetmek milli servetimizi kaybetmektir.
Amacım bu sorunlara çözüm bulunabilmesi için küçük de olsa bir katkı yapmak.
Görüşmek, fikirlerini iletmek ve destek olmak isteyenler mail adresimden ulaşabilirler. Görüşmeyi istediğiniz yerde yapabileceğimiz gibi internet üzerinden de yapabiliriz.
Saygılarımla.

16 responses to “Girişimciler kolay yetişmiyor. İz bırakalım.

  1. Ben intiharin esiginden dondum bir kackere.3 yildir 4 cocugumdan ve ailemden ayriyim.Yurtdisindayim.son ana kadar borclarimi odemek icin cirpindim,malesef yilalrdir para kazandirdigim,abi dedigim insanlar bile mal iadesini kabul etmeyip ode kardesim ceklerini dediler.hos sonra mal kapmak icin kosusturup durdular.Neticesinde art niyetli olsam piyasaya nanik yaparak milyon dolarla kacardim.ama ben 5 parasiz kactim.son ana kadar odemeye calistim cunku.ama adim yine tokatlayip kactiya cikinca pisman oldum.keske dedim gercekten tokatlayipda gelseydim.
    yurtdisinda tek basima ve 5 parasiz.artik en kolay nasil olebilirim diye dusunmeye basladim.yuksek bir yerdenmi atayim kendimi?uyku ilacimi iceyim?bileklerimimi keseyim?Birgun metro istasyonunda beklerken tren geliyordu,o anda icimden bir ses atla hadi dedi.o kadar kararsiz kaldimki o trene bineemyip oyle kalakaldim.Cocuklarimi dusundum.cunku onlar surekli bana”baba senin orda hayatta oldugunu bilmek bile bize guc veriyor.sakin bizimle irtibati kesme” diyorlar.kesemedim irtibati,
    Simdi cok sukur intihar fikrinden uzaklastim tamamen.Sonuna kadar mucadele etmeye karar verdim.sonucta kaybedecek neyim kaldiki?cok sukur insanligimi kaybetmedim.Kaybetmeyecegimde.inadina ecelim gelene kadar yasayacagim.kendim icin degil.beni sevenlerim benim hayatta oldugumu bilerek bundan guc alsinlar diye.Yavrularimin zaten bukuk olan boyunlari dahada bukulmesin diye.Umutla bekleyecegim bu gunlerin gecmesini.gececekde Allahin izniyle.Daha kalamista kahve icecegiz degilmi Eylem hanim?🙂

  2. Sergender beye yardimci olmak isterdim.Ama yurtdisindayim.Intihari bir cok kere dusundum.Cunku hangi aciya katlanabilecegimi bilemedim bir aralar.bes parasiz tek basima gurbet ellerde kaldigimami,3 yildir 4 cocugumdan ve ailemden uzakta kalisimami,tum imkanalrim varken piyasayi tokatlayip kazmak yerine borclarimi son ana kadar odemeye calisip 5 parasiz yurtdisina kacma aptalligimami?hangibirine dayanabilirki bu yurek?Aile baglarim kuvvetli olmasaydi,cocuklarimin:”Babacim senin orda hayatta oldugunu bilmek bile bize yetiyor,gececek bugunler merak etme ”dememis olsalardi belkide coktan intihar etmistim.Tabi birde dinen ahiretimide yakmis olma korkusu engelledi intihar etmemi.
    Simdi iyiki intihar etmemisim diyorum.Sorunlarimmi halloldu?hayir.ama mucadeleyi birakmamam gerektiginin farkian vardim..yasamam gerekti cunku.kendim icin degil,cocuklarim icin.ailem icin.Sonuna kadarda mucadeleye devam edecegim.umudumuda hic kaybetmeyecegim.Elbet bizimde siramiz gelecek tekrar.surekli bas asagi dusecek degilizya?🙂

  3. KESMESEYDİNİZ KARDESİM ,
    Konuya uzak ve bilgisi olmayan insanlarla , topu taca atmaya calısan meclisteki vekillerin en cok kullandıgı soz bu .
    Ben şimdi bir senoryo kuracagım kendilerine.
    İki komsu esnafız ve market acacagız. bitisik olarak. benim sadece 3500tl sermayem var ve bankaya 3500 tl yatırıp cek kocanı aldım ve marketi agzına kadar malla doldurdurdum .
    Şimdi KESMESEYDİN KARDESİM diye kişi de dediki ben cek kesmicem 20 bin tl sermayem var bununla param kadar mal alacam dedi.
    musteri geldi. siz ce hangi markete girer ??? tabiiki içi malla dolu olan markete girer. aradan aylar gecti. nakit calısan kesmicem diyen market cok az satıs yaptıgı için kirasını ev gecmini zorlukla yapabiliyor. canına tak ediyor. gidip o da 3500 tl verip cek kocanı alıyor . marketini malla dolduruyor.
    Bu durumda musteriler direk 2 ye bolunuyor. bu bolunme sonuncunda , ilk çekle işe başlayan donememeye baslıyor. Sonradan ceke baslayan nakitci de biraz ferahlasa da bir sure sonra o da donememeye baslıyor. cunku musteri belli ve ikiye bolundugu için satıstan elde edilen kazanc , rekabet dolayısıyla gittikce dusmeye baslıyor. cunku iki eşit market musteri cekmek icin indirime filan baslıyor. kar payı da azalıyor.
    Bir sure sonra bunlar diyorki kardes birbirimize cek verelim. gidip bankadan teminatla nakit alalım . malları nakit alalım daha uygun fiyata alalım. hatta ortak ortak calısalım diyor. baslıyor bunlar cek takası yapmaya . bankadan kredi almaya krediyle nakit a mal almaya. basta cazıp olsada , ekonomideki en ufak bir oynama işlerine yansıyor. banka faizlerini odeyemez oluyorlar . araları bozuluyor. iflas ediyorlar. ve birbirlerinin ceklerini savcılıga veriyorlar.
    savcı her ikisine de ceza kesiyor. odeyemiyorlar. ve ikisi de yakalanıp hapse dusuyor. hapiste de aynı kovusta yatıyorlar. cocul cocukları perişan . ac susuz kalıyorlar.

    Şimdi soruyorum kesmeyesdin diyen bilgisiz insanlara , ve topu taca atan vekillere .
    1. bu adamlar birbirlerine kestikleri cekler yuzunden , devlete harac odeyecekler neden ?
    2. bu adamlar zaten birbirlerine borclular ama ikisini de hapse attınız neden?
    3. ceki boyle takas bile edebilecek duruma siz soktunu ve milletin eline pimi cekilmiş bomba verdiniz neden??

  4. Admin Bey,
    Öncelikle size sonra da buradan ulaştığım herkese çok teşekkür ediyorum. Sizler onurlu bir mücadele veriyorsunuz. Bu mücadele sürecinizde küçük de olsa bir katkım olabilirse çok mutlu olacağım. Amacım bu sorunun daha fazla görünür kılınmasıdır. Nasıl ki, bir F16 pilotu, bir SAS komondosu, bir doktor, bir mühendis, bir biliminsanı vs. kolaylıkla yetişmiyorsa, devlet ve toplum onlar için masraf ediyorsa, artı değer yaratan işadamları/işkadınları, esnaflar, tüccarlar, kısacası tüm girişimciler de kolay yetişmiyor. Aynı zamanda yarattıkları istihdamla bir çok insanın evine ekmek götürmesini, çoluk çocuğunu okutup topluma faydalı bireyler olarak yetişmelerine de katkı sağlamaktadırlar.
    Bütün bunların yanında araştırma sürecim gösterdi ki, hayatları en fazla tehlikede olan, işleri en riskli olan kesimlerden biri de bu girişimci kesimdir. Deyim yerindeyse kelle koltukta yaşamaktadırlar. Aldıkları riskler büyük stres kaynağıdır. Çoğu zaman dünyanın bilmem neresindeki bir dalgalanma, bir borsa çökmesi, bir hükümet darbesi, bir kriz bile o girişimcilerin hayatları için bir risk taşıyabilmektedir.
    Tezimde tefeci sorununa, çek sorununa, bankalara, devletin konuya yaklaşımına da değiniyorum. Bu nedenle bu konular hakkında da bana yardımcı olabilirsiniz.
    Hepinize bir kez daha teşekkür ediyorum.
    Saygılarımla.

  5. arkadaşlar Sergender bey ile aynı okuldanız. yardımcı olalım. Bu illetin deşifre olması için destek olalım.

    acil demokrasi, eylem sizin adınızı vereyim mi ?

    başka katılmak isteyen var mı ?

    • admin benim açımdan problem yok,yardımcı olmak isterim
      ben İstanbul dışındayım belki bu problem olabilir

    • bu yolda ufacık bile olsa bir katkım olacaksa ben hep varım..

    • sizin görüşmeler istanbul dışında olacak.

    • bir sorunda bu güne kadar hiç intihar düşünmedim ve girişimim olmadı
      böyle olunca sn Sergender in araştırma konusuna biraz uzak düşüyorum
      yinede görüşmek isterse benim açımdan problem yok

      • mevcut çek kanunuyla, vadeli çek kesmek “intihar ” değilmidir ?

        her vadeli çek keşidecisi, boynunda iple dolaşıyor ….

        • evet admin haklısın

        • bu konunun en net anlatımıydı, bence..sn.admin.teşekkürler.

        • İzin verirseniz burada topa gireyim,
          Ben, kavramlar ve karmaşalar konusuna takıntılıyım. Blog da uzun zamandır. benim dışımda “vadeli çek” ibaresini çek in önünde kullanan pek kimse yoktu.

          Çünkü; esas olarak çeki ödeme talimatı olarak kullanan, bankada parası yokken bu çeki yazıp veren kişinin kast-ı dolandırıcılıktır. ve tamamen konumuz dışındadır. Mağdurların hiç biri karşılıksız “günlük çek” yazmamıştır.

          Vadeli çek, esas olarak çekin kullanım amacı dışına çıkarılması sonucunda oluşmuş ve cezacılar tarafından da kabul edilmiş bir kavram olmasına rağmen, nedenleri ve niçinlerine hiç yer verilmemektedir.

          Bir tacir neden vadeli çek yazar?
          Bu sorunun bir kaç şık la cevapları verilebilir.
          a) Sermayesi yoktur
          b) O anda likiti yoktur.
          c) Likiti başka yerde kullanacaktır. Ödemeyi uzatmak işine gelir.
          d) Satıcı veya üretici kredili satıştan, sadece vadeli çeki anlamaktadır.
          e) Satıcı, hizmet veren ya da üretici aldığı çeki ciro ederek kendisi de para yerine kullanabilecek üstelikte hapis cezası da almayacaktır.

          Ancak bence en önemli cevabı şudur.
          – vadeli çek yazılmasını, malını veya hizmetini üreten, satan, aracılık eden kişi ya da kurumlar, peşin dışında kolayca halledilebilecek başka alternatif olmamasından ve aldığı vadeli çekin karşılığında aldığı kişiyi sonuçta hapisle cezalandırılmasını isteyebileceğini bildiği için talep etmektedir.

          Bu piyasanın kendini kendini kandırdığı “vadeli çek” in 3167 sayılı yasa da yer aldığı şekilde kullanılmayıp, VADE TARİHİ BELİRLEME ARACI (vadeli çek) olarak kullanması ÇEK kavramının karmaşaya dönüşerek, yozlaştırılarak kullanılması hükumetlerin, bankaların ve tefecilerin işine gelmiştir.

          Bugün yaşadığımız çek sorunları bahsetmeye çalıştığım bu kavramın içinin yanlış şekilde doldurulmasından kaynaklanmaktadır.

          Sayın Sergender Bey’in hazırlamaya çalıştığı araştırma konusunda ki intiharlar, dolandırıcı olmayan tacirlerin (eğer aksi olsaydı ticaretle uğraşmalarına gerek yoktu) ve biz çek mağdurlarının bilerek ve isteyerek “vadeli çek” yazmaya mecbur bırakılmamız sonucunda çaresiz kalıp, katil, dolandırıcı, hırsız, tacizci, tecavüzcülerle aynı ortamda hapsedilmemizin istenmesine dayanamamızdan kaynaklanmaktadır.

          Çünkü bizler namusumuzla, çoluk çocuğumuzun nafakasını temin ederken, vergi veren, istihdam yaratan serbest girişimcileriz. Onun için İntihar etmeyi dahi düşünebilen hatta bazende gerçekleştirebilen Cesur, mağrur ama utangaç kişileriz.

  6. sergender bey merhaba,

    blogumuzda çek mağduru olmayan üçüncü yazar oldunuz🙂

    ilginiz ve katkınız için şimdiden teşekkür ediyorum.

    • Sergender bey, bir akademisyendir. Güvenlik konusunda gerekli güvenceyi sağlıyor.

      Yorum bırakarak, Sergender beyin size ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Hikayelerimizin paylaşılması, bu yanlışın deşifre edilmesi için önemli bir aşamadır.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

