Çek mağdurları nasıl birlik olur? Sistem aslında sistemsizlikte olabilir.


Ben | Ocak 1, 2011, 4:19 pm |
Çek mağdurları nasıl birlik olur?
Sistem aslında sistemsizlikte olabilir.

Çek mağdurlarının birlik olabilmesi için sistem ne olmalıdır? Neden birlik olunamaz?

Benim tahmin ettiğim sorunları sıralamaya çalıştım, diğer yorumcularda bu konuda düşündüklerini paylaşmak isterler mi?

– Çoğu kaçak yaşamaktadır. Yakalanma korkusu vardır.
– Maddi olanaksızlıklar
– Lider eksikliği
– Uzlaşmacı yapıya sahip olunmaması
– Güvensizlik
– Zaman ayıramamak
– “Ben görmeden inanmam kardeşim” diyenler
– Alacaklıların saldırından korkmak
– Rezil olma korkusu
– Blogların çokluğu
– Yanlış yönlendirmeler
– “Adam sende” cilik
– Bilgisizlik
– “Ben işimi kendim yaparım” düşüncesi

Hakan Yigit | Ocak 1, 2011, 5:02 pm |
Sn.Ben,
sebepler sizinde belirttiginiz gibi.:
Araniyor olmamiz,
Maddi olarak perisan halde olmamiz
Kitlesel olarak nasil hareket edecegimizi bilememek
Lider eksikligi,ve insalarin kimin yada kimlerin Lider olacagini bilememeleri,guvenememeleri.
Her kafadan ayri ses cikmasi.
Herkesin kendi magduriyetini dile getirme cabasi.
Bir sekilde haksizlik yapildigini dusunenlerin,on saflarda yer alan kisilere,blogumuzda,ve forumlarda sozum ona davamiza hizmet etme adina haysiyetsize yaptiklari hakaretler ve yorumlar ile izleyicilerin kafalarini karistirma.
En onemlisi de Bilgisizlik…

Ben | Ocak 1, 2011, 5:56 pm |
Evet teşekkür ederim Sayın Hakan Yiğit,
o halde nasıl bir yol izlemeliyiz? sorusuna somut cevaplar bulmak zorundayız.
Moda deyimiyle, “yol haritası” çıkarılmalı, bunlar daha önce de yapıldı belki ancak, şu an revizyon gerekli, şartlar değişmiştir. Olgunlaşmıştır. Referandumda “daha ileri demokrasi” söylemleriyle “yetmez ama evet” söylemleriyle evet oyu alınmıştır.

O halde bizim de “ileri demokrasi” istemek hakkımız doğmuştur.
alacaklıya da borçluya da bir fayda sağlamayan “Borca Hapis” gündeme getirilmelidir ve kaldırılması için mücadele edilmelidir.

HÜLYA SERBEY | Ocak 1, 2011, 7:28 pm |
Hakan bey burada önemli olan konulardan biri liderlikten ziyade liderim diye ortaya çıkan insanların lider gibi davranamamalarıddır herşeyden evvel bence.Hukukta herkes bir mücadelenin içinde diye herşeyi kesin doğru bilecek dye bir kaide yok.Sonuçta bilgi alışvrişi istişare gibi şeyler var Bana bir harf öğretenin kölesi olayım demiş Hz Ali…Yani liğderler de bir şeyler öğrenebilir.Boynuz kulağı da geçebilir .Unutulmaması gereken bir gerçek de şudur kimi davalarda liderler vardır ama onları aslında yönlendiren çok önemli beyin takımları var.Bu takımı görmemezlikten gelemeyiz.Kaldı ki en azından ben buna şahidim liderin dalga geçer gibi eleştirdiği bir karar mesela bende faydalı oldu.Kitlesel olarak hareket etmek apayrı bir şeydir.Hareket ayrı hukuku izleyeceğimiz yol ayrıdır.İlk zamanlarda sayın lider de derneğe çok karşı idi fakat sonra kendisi kurdurmuştur kosıadı.Yani dediğim şey hep aynı takkeyi önce kendi önümüze koymalıyız.Şimdi maddiyatsızlık diyoruz ama en ufak bir şeyde kaldıkı bu sadece çek konusu olmayabılır danışabıleceğimiz insanları da etrafımızdan dışlıyoruz. Kaldı ki bu insanlar zaten mesleklerinde reklam yasağı olduğu için buralarda isimlei ıle beni arayın denilmesini istemezler. Bende ilk aradığımda sadece bana ayrılan sure istişare için 2 saat oldu kim kime zamanını veriri herşeyı anlattım nasıl battığımızı paramızın olmadıgını .Ve böyle bir yardımı göreceğimi asla tahmı edemezdim. Burada admıne cok teşekkür etmek istiyorum.Çünkü dırek silebilirdi numaraları.Bilgisizlık konusuna gelince ben 2 haftadır toplantılara katıldımve bayağı bir biligilendik gidişat tahmını nasıl olacak yasa n olacak diye sizde buyrun diyeceğim yanlış anlaşılacak. Çünkü hiç bir şekilde buradan yazmamızı özellikle rica etti hanımefendi.Ben şahsen tanıdıklarımı telefon zinciri ıle arıyorum ve kendimize ait şu anda güzel bir zincir oluşturduk.Ama bu zincir onun bunun zinciri değil çek mağdurları bunlar gerek burayı okuyan arkadaşlar gerek karşı blogdan arkdaşlar ve gerek yeni yeni mağdurlar var.Dikkat ederseniz zaten belli insanlar yazmayacağız dediler ve yazmayı bıraktılar. Çünkü dediğiniz gibi haksız eleştiri ve saldırı çok ağır. Ben her hafta sonu gebzeden kalkıp gelıyuorum herkes gelebilir.Zaten ben HÜLYA SERBEY adına güzel bir kahvaltı dayanışma kaynaşma yemeği organıze edeceğim.

admin | Ocak 1, 2011, 5:03 pm |
akşam “acil demokrasi” ile konuştuk. Ben yılbaşı programını kesip samanyolu tv izlemeye gittim.

örneğin Rahmi OFLUOĞLU ‘nu ben severim. Başkası sevmeyebilir. Olabilir.
Fakat Rahmi OFLUOĞLU bir programa çıkarsa bu çek mağdurlarının yararınadır. Bir kanun çıkarsa sadece KOSİAD üyeleri için çıkmayacak.

örneğin Burhan İŞCAN ‘ı sevenler vardır, sevmeyenler vardır. Benimle sorunları olduğu için ben taraf olmak istemiyorum. fakat Burhan İŞCAN bir şeyler yapmaya çalışıyor. Sonuçta bir sonuç alınırsa sadece Burhan İŞCAN ‘ın oğlu değil herkes yararlanacak. Dolayısıyla amaçlar aynıdır.

veya avukat Dilşat BİLDİK. Ben Dilşat hanım ile tanışmışlığım vardır. çay içmişliğimiz vardır. Rahmi beyle sorunları olabilir, olmayabilir, Sevenler olabilir, sevmeyenler olabilir. Eğer Dilşat hanım bir şey yapmak istiyorsa, bırakalım yapsın. Allah razı olsun demek gerekir.

Fakat çek mağdurları arasında bir moda başladı. Zarar verecek. Her eli klavye tutan blog açıyor. Kendi yolunu çiziyor. İşin ucunda cezaevi olmasa, özgürlüktür deyip desteklemek gerekiyor. Fakat birlikte ses çıkartılmazsa cılız bir sürü ses olarak kalacağız.

Herkes kendi blogunda, başrolda oynamak yerine büyük bloglarda yazar olabilse, çok daha fazla ses çıkartırız.

konunun bir kaç yönü daha var. Bu blogda genel havamız Av. Rahmi OFLUOĞLU ‘nu desteklemektir. Diğer bloglarda ise Av. Rahmi OFLUOĞLU ‘nu desteklememek yönündedir.

Bazı zamanlar, bizim blogda OFLUOĞLU karşıdı yorumcular ağırlık kazanıyor. Tam o günlerde, diğer bloglarda OFLUOĞLU ‘nu öven yorumcular geliyor. Ben diğer blogları okumaya vakit bulamaıyorum. Bu bloga bile zar-zor vakit ayırabiliyorum. Buda Acil Demokrasi ‘nin tespitidir.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

