Bu dakikadan sonra kimse kanunun değişmesini beklemesin.


Bu dakikadan sonra kimse kanunun değişmesini beklemesin.Görüldüğü gibi iktidar kanadı çek yasasından gayet mutlu.Zaten  yanılmıyorsam 2 ay sonra meclis genel seçimlerden dolayı tatile girecek. Hep bir umuttu acaba hükümet bunu bir seçim kozu yatırımı olarak mı kullanacak ama görüldüğü gibi kesinlikle seçim yatırımında çek mağdurlarına bir müjde yok. Zatenen büyüksorun hala Ülke genelinde gercekte kac çek mağduru var.çekleri karşılıkısız çıkan ve ödeyemeyen kaç kişi gerçekte mağdur kaç kişi art niyetli.Bunların bir istatistiği maalesef sunulamıyor.2 milyon dava deniliyor.

Gecen sene taahüt vererek kaç kişinin cezaevinden cıktığı devlet kayıtlarında belli.Ve demek ki bu rakam yetkikiler için o kadar yüksek değilki iktidar kanadı tarafından hiç bir olumlu calışma olmadı.Iktıdara göre zaten yapacaklarını yaptılar 2 sene sure tanıdılar.Fakat hesaba katmadılar kim nasıl ödeyebilecekti borcunu .İşte karmkarışık bir ortam çıktı ortaya.

Bizler daha öncede buraya yazmıştım her cumartesi günü Av Dilşad hanımın ofisine gelen arkadaşlarla mağdurlarla istişare toplantıları yapıyoruz.Her zaman yazdık herkesi bekleriz diye reklam omasın diye direk yazmıyoruz artık.Bu toplantılar sonucunda gerçekten çok çeşitli arkadaşlarla tanıştık.Bunlarıburaya yazmak etik olmadığı için yazmıyorum.Fakat öyle arkadaşlar geldi ki iananın dosyaları mağdurlar için sadece zarardır saırım ne demek istediğimi anladınız.Yıne bir çok mağdurun sorunlarına çözümler aradık.31 aralık itibarı ıle değişik mahkemelerın taahüdü ihlal sonrası verdıkleri kararları inceliyoruz..mesela bazı mahkemeler hiç tebliğ etmeden dırek ınfaza devam ederken kmılerı duruşmalı yapıyorlar ve en erken 3 ay sonrasına duruşma günü verirken bugünde gelen bir tebliğde sanıktan hakım 7 gün içersinde ödeme yapmışsa mahkemeye ödeme makbuzunu sunmasını talep etti aksı taktırde infaza kaldığı yerden devam edileceğini acıkladı…yıne bir kac mağdur arkadaşımızın davalarına tebliğ şerhınden dolayı yenıden tebliğ alındı ve zamanında temyizi kacırmış olan bu arkadaşlarımızın dosyaları temyıze gitti..tabii ki bu arkadaşların gerekçeli kararları buna müsaitti yanı zamanında eksık yazılmıştı…yani maalesef sadece belli şartlara mahsus çözümler şimdilik uygulanabildi..tüm bunların yanı sıra mahkemelere baskı yapılmasında fayda var

KAST unsurunu maalesef neredeyse hiç bir hakim gözönüne almıyor..hakımler cek davalarına hala sabit fıkırlerlerle bakmaya devam ediyorlar..bu yzuden dayatma yapmak lazım ve bunu ancak güç birliği ve bizleri savunabılecek iyi müdafilerle yapabılırız.

Erkan ŞAT 25.ocak.2011

https://karsiliksizcek.wordpress.com/2010/01/05/cek-magdurlari-konusuyor/comment-page-33/#comment-42475

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s