Borca hapis serbest, Pankart asmak yasak. Hadi savunun bunuda …


İstanbul Barosu, ifade özgürlüğü ihlal ediliyor diye yürüyüş yaparken İstiklal Caddesi üzerinde bulunan bir otelin camından sarkıttığımız “Anlarsın ya Baro” pankartına tahammül edemedi.

Oteli basarak pankartın bulunduğu odaya çıkan baro üyeleri, eylemi yapan iki kadın arkadaşımızdan birini kapının arkasına sıkıştırıp boğazını sıkarak, diğer kadın arkadaşımızın da başını yumruklayarak, fiziksel saldırıda bulundu.

Baro üyeleri özgürlükten, adaletten ne anladıklarını canlı canlı göstermiş oldular.

Bu düşüncenin hakim olacağı bir ülkede farklı fikirlerin başına neler geleceği konusunda bizi hayli aydınlattılar.

Google’a “Darbeci” yazınca “Baro” diye tamamlanması boşuna değil. Ama bugünden sonra kendilerine “Darp Edici Baro” sözünü daha uygun görüyoruz..

Genç Siviller olarak başından beri siyasetin soğuk, sert mizacını yumuşatmaya, şenlikli bir muhalefet dili kurmaya ve siyaseti bu dile alıştırmaya çalışıyoruz.

Baro, bu dili kaldırmaya alışıncaya kadar da kendilerine olan ilgimiz sürecek.

http://www.gencsiviller.net/haber.php?haber_id=346

8 responses to “Borca hapis serbest, Pankart asmak yasak. Hadi savunun bunuda …

  1. Geri bildirim: Borca hapis serbest, Pankart asmak yasak. Hadi savunun bunuda . . . | Magazin Gazetesi

  2. AKIL OLMAYICA BAŞTA NE KURUDA BİTER NE YAŞTA..

    Günün birinde bir vatandaş , arabası ile seyahat ederken bir akıl hastanesinin önünde arabasının bozulduğunu fark etmiş.
    Neyse adam arabadan inmiş , bakmış ki arka lastik patlamış.
    Derken: Akıl hastanesinin bahçesinden bir deli kafayı çıkartmış adamı izliyor ; adamda bu esnada lastiği değiştirme derdinde bijonlar ı sökmüş yeni yedek lastikle değiştirecek!
    Ancak kazayla eli arabanın kaputuna çarpmış ve dört bijonda yerde duran mazgala yuvarlanmış
    Neyse hikaye bu ya!
    Olayı izleyen deli adamı çaresiz ve üzgün görünce kardeş neden üzgünsün diye sormuş..
    Adamda ya nasıl olmayayım mazgala bijonlar düştü ben , şimdi bu lastiği nasıl tamir ederim diye sitem etmiş.
    Deli:kardeş üzülme onun kolayı var bence sen git her lastikten bir bijon sök arka lastiği yerine tak demiş adama..
    Adamda, denemek amaçlı sökmüş bijonları takmış arka lastiğe hakket işe yaramış…
    Fakat bu duruma adam içerlemiş tabi: Deliye dönüp kardeş: ya merak ettim ,sende bu akıl ,irfan varken sen neden buralarda akıl hastanesinde yatıyorsun..?
    Deli cevap vermiş: Kardeş biz salaklıktan yatmıyoruz demiş, delilikten yatıyoruz )
    Şimdi biz burada neden mücadele veriyoruz salakmıyız da bu kadar mücadele veriyoruz !
    bu gün Rahmi Ofluoğlu’nun , sitesinde ,dipnotunda küçük bir nota ilişti gözüm.
    Not t a sitem vardı benim diyordu : özetle mağdurlara yardım etme isteğim akrabalarım sebebiyle başladı ve bu söylemlerini okuyanlar biliyorlardır .Kosiad adına tab edilen karşılıksız çek savunmasının ele alındığı kitabın önsözünde belirterek açıkladığı “birden bire yakınlarında bu durumla karşı karşıya geldikleri erken ibrazla yazılan çeklerinden zarar gördükleri ve bunun dışında da kurduğu sitede yayınladığı metinlerin cumhurbaşkanına kadar ulaştığını anlattığını belirtmiş.
    Ben, bu kitabı okuduğum için Rahmi beyle ,aynı kaderi paylaştığımızı anladım .!
    Herhalde daha öncede prestürk ve kendi resmi sitesinde ele aldığı konu: “HÜKÜMET AÇMAZI “ başlıklı konuyu yazdığında ve kosiad karşılıksız çek savunma adlı ki 57 sayfasının, “HÜKÜMET AÇMAZI “ başlıklı kısmının arka sayfası olan 58 sayfasında ilk metinin de açıklamış olduğu TCK ‘nun 21 .madesi olan 21 . madde ilede kusur ilkesinin benimsenmesini ilke ve teori olarak çek yasasına entegre edilmesi için mücadelesinin
    Temel amaçlarını ortaya koymuştur.Ben, bu konuda bir kaç şey daha önceden yazmak istedim ; ancak
    Bu konuyu dile getirmek Rahmi oflu.. açısından hoş olamayacağını düşündüm ve konuyu onun açısından ele almadım..
    ÇEK mağdurları aramızda çakAl carloslar maalesef var: bunlar Anayasa mahkemesindeki kararı sabote etmeyi başardıkları gibi şimdide AİHM’ e gidilmemesi konusunda bin bir türlü manipülasyonlar çekerek
    Bu ivmeyi de engelleme çabalarına devam etmekteler
    EZBERLERİNİ BOZUN DİYENLER, KENDİ EZBERLERİNİ BOZSUN!
    Bir laf öğrenmiş ezberleri bozun sen boz ezberlerini kardeşim zamanında burada adı geçen Bakan ,millet vekilinin odalarında arkadaşlar bu kişilerin ağzına bir parmak bal sürüldü sonra ortaya sürüldü bankalar konusuyla saptırmaya çalışılan çek hukuku gülerek ve isteyerek ilgili iktidarca kahkalara boğulan bir meclis tarafından çıkarıldı .!
    Uyan oğlum !uyan!
    BİZ KÖR AMAYIZ ANLAYAMIYORUZ BİR ALEMİN UYANIĞI SENSİN..
    Sen daha bu yollarda kısa pantolonla gezip ,kumda oynarken biz bu yolların koridorunda volta atıyorduk!
    Sosyoloji ,psikoloji, fesefe ,mantık:
    Biz okurlarda sınıftan herkes gider , hocalar da, ben ve bir çok arkadaşımızı bırakmaz ekstra dersler verirdi.
    68’li hocalar vardı :” Biz postal giydiğimizde yarın devrim olacak derlerdi “
    Kütüp haneye indiğimizde kimi zaman kitap okumak için savaşırdık kütüp haneler solcu sağcı gurupların elinde patlamaya hazır bomba gibiydiler.
    Bukadar yabancı dil cilt cilt hukuk kitapları neden okundu? Makaleler neden?
    Şimdi bir insan karşınızda sürekli ( e ee ) cümlesi kullanıyorsa söyleyip te gevelediği yani bilinç altında bir şeyler vardır nitekim ABD de özel kitaplar basılmıştır bu mahkedeki Kontekx GURUPLAR HAKKINDA PSİKOLOJİK OLAYLAR AÇIKLANIR BUNLAR BİR MANTIK SİSİLESİDİR MESELA ÇOK YERSEN ÇOK KİLO ALIRSIN BU MANTIKTIR ..
    Her zaman 2×2=4 eder ancak bazen hesap makinesinde yanlış bir tuşa basarsanız 8 de olabilir…
    Bazı şeyler santır hayatta öyle olmazda bir başka olabilir
    MAğRA ADAMLIĞI VE KADINLIĞI
    Arkadaşları biz toplum olarak hala ilkel davranışlardan kurtulamadık . yabacı ülkelerde bulundum eğitim amaçlı bir gün bir İngiliz kadınla çarpıştım dalgınlık kitapçıdan çıkarken kadıncağızı fark edemedim hata benimdi, kadın hemen çarpışma etkisi ile dönüp sorry dedi bu özür dilemektir kusura bakma demektir yani görüyor musunuz bundan sonra bu tip olayları başka olaylarda gözlemleyince şunu anladım dış ülkelerde
    İnsanlar bir birinin hatalarını özürle kapatıyorlar karşısındakini de utandırmıyorlar toplumun geneli buna endeksli tabi orda da ufak tefek sorunlar var..
    Ya bizde ?
    CİNAYET ,CİNNET ,SADİZİM :
    OTOBÜSTE AYAĞINA BASILAN ŞAHIS TAKİP ETTİĞİ ADAMI ÖLDÜRDÜ,EVE GELEN GENÇ DAMAT KARISINI BABASINI ,ANASINI YİĞENİNİ VE AŞAĞI İNDİĞİ VAKİT MARKETÇİSİ VURDU ÖLDÜRDÜ..
    Yani bizler her şeyi vurdu, kırdı yaparak adliyelik olarak ,adliyeleri fuzuli işgal ederek
    SORUNLARIMIZI ÇÖZEMEYEN BİR TOPLUMUN İNSANLARI OLDUK !
    Ve konuşan ancak konuştuğunu yapmayan bir toplumuz biz..!
    Arkadaşlar sorunlar sadece vurup kırmayla öldürmeyle çözülmez yada ADLİYELERİ fuzuli işgal ederek özürle teşekkürle de sorunlar çözüle bilir bir düşün acaba ben nerde yanlış yapıyorum acaba hatalımıyım ben diye?
    ADLİYELERİ FUZULİ İŞGAL ETME SAVCI VE HAKİMLEREDE YAZIK BAK! HERKESİN İŞİ BAŞINI AŞMIŞ KARDEŞİM.

    Geçen burada söyledim bu çek yasasının neden çıkmayacağını sizde Başbakanının yanına gittiğiniz ve benim size söylediğim şeylerin aynısını duydunuz değil mi?
    Yani Anayasa mahkemesinin kararının marta doğru verileceğinide sizlere söylemiştim ödemeler amaçlı bekletiliyor karar bu yüzden açıklanmadı bir ay öncesi bu açıklanır demiştim şimdi ödemeler geliyor ve açıklandı..
    Şimdi size söylüyorum Rahmi Beye güvenelim, kötü karar çıksa da , iyi karar çıksa da AİHM’e İnsan hakları mahkemesine gidelim hakkımızı hukukumuz orada arayalım
    Çakal karloslar da görevi bıraksınlar adam gibi tövbe edip mazlumlara yardım eli uzatsınlar bu esnafın çoluğu ,çocuğu var yüz binler umutsuzken evlerinde ayak ayak üstüne atıp mazlumun ahını almasınlar .
    Saygılarımla.

    • BURHAN İŞCAN

      ZAMAN EN GÜZEL HAKEM DİYENİN RUHU ŞAD OLSUN… ANLAYAN ANLADI NE DEMEK İSTEDİĞİMİ….

    • hukukcu sen gercekten hukukcuysan neden nicin gercek isminle yazmıyorsun.???? burda sadece burhan İŞCAN ve rahmi OFLUOĞLU gercek isimleriyle yazıyorlar…hukukcu sen neden nicin yazmıyorsun.????????

  3. Sevgili Arkadaşlar Yazımda gördüğünüz gibi blogda paylaşılan bazı yorumları ilgililere aktarmak üzere kopyaladım ve aşağıdaki yerlere mail olarak attım umarım farkına varırlar .

    Tam görünüm|
    |Dön: İletilerKonu ivedi ve acildir zira binlerce insan hukuk yanıltılarak mağdur edilmektedir.‏
    11:11
    Yanıtla ▼Yanıtla
    Tümünü yanıtla
    İlet
    Sil
    Okunmadı olarak işaretle
    Okundu olarak işaretle
    Gönderenden tüm gelenleri sil
    İletiyi yazdır
    İleti kaynağını göster
    İleti geçmişini göster
    İleti geçmişini izle
    Ayrıntıları Göster
    Ayrıntıları gizle aydin zerin aydin zerinaydinzerin@hotmail.com

    Resmi değiştir
    Profili görüntüleKime: Adalet Bakanlığı, Sanayi bakanı özel kalem müdüresi, Sanayi bakanlığına, Sanayi Bakanlığı, istanbul belediyesi, dpt Halil İbrahim Akça bey, nihat.ergun@sanayi.gov.tr, bimer@basbakanlik.gov.tr, Cumhurbaşkanlığı, webmaster@sanayi.gov.tr
    Kimden: aydin zerin (aydinzerin@hotmail.com)
    Gönderme tarihi: 24 Mart 2011 Perşembe 11:11:13
    Kime: Adalet Bakanlığı (basin@adalet.gov.tr); Sanayi bakanı özel kalem müdüresi (nurdan.ilipinar@sanayi.gov.tr); Sanayi bakanlığına (zafer.caglayan@sanayi.gov.tr); Sanayi Bakanlığı (ali.boga@sanayi.gov.tr); istanbul belediyesi (baskan@ibb.gov.tr); dpt Halil İbrahim Akça bey (bilgi@dpt.gov.tr); nihat.ergun@sanayi.gov.tr; bimer@basbakanlik.gov.tr; Cumhurbaşkanlığı (cumhurbaskanligi@tccb.gov.tr); webmaster@sanayi.gov.tr

    Sayın/ Cumhurbaşkanım ,değerli yetkililer

    Sizlere görmedim duymadım haberimiz yoktu deme hakkınızın olmadığı bir konuyu aktarmak istiyorum.
    Konuyu içeren açıklama ve diyaloğlar bir web sitesinden alınmış ve ekte taraflarınıza gönderilmiştir.
    KAMU ADINA ÇALIŞAN BİRİMLERİN DİKKATİNDEN KAÇTIĞINI DÜŞÜNDÜĞÜM VE BU BİRİMLERE BÜYÜK BİR VEBAL YÜKLEYEN
    BU KONUYA DUYARSIZ KALMAYACAĞINIZ ÜMİDİYLE BİR VATANDAŞ OLARAK GÖREVİMİ YERİNE GETİRİYORUM.
    Bu haksız ve hukuk dışı uygulama neticesinde içeride yatan ve takipte olan binlerce vatandaşımızın mağduriyetine ortak olmamak
    adına ben üzerime düşeni yapıyor sizleride bu konuda hareket etmeye davet ediyorum.

    Saygılarımla
    Aydın Zerin

    Bunları duymadım görmedim demeyin.doc
    Tümünü karşıdan yükle
    1. serdar | Şubat 23, 2011, 5:57 pm | Cevapla
    şimdi kardeşler abiler.
    bu hapis cezalarını tamamen destekliyorum içerde yatan arkadaşlar çeklerı karşılıksız cıktıgı gun hapse atılmadılar aradan 3-5 yıl gectıkten sonra hapse girdıler ve bende bır dolandırıcıyı yaklattım hapıste yatıyor
    paramı aldı hayatımı mahvettı tum ıyı nıyetıme rağmen gerı alamadım ve son care olarakta paradan vazgectım ve cezasını cekrsın dedım şauan
    bu arkadas dısarda olsa ben enayı mıyım bu adılmıdır. dolandıranın yanına kar mı kalaacak bişiler almıssınız vermemişsınız karşılıgını buraya gelmişsınız barı cezanızı cekın
     prof | Şubat 23, 2011, 6:22 pm | Cevapla
    serdar kardesim. dolandırıcılıkla ilgili bir suru ceza var zaten. adli para cezası maduruları dolandırıcı olsa zaten kılıfına uydurur bir sekilde hapsiten kurtarır .
    cek madurlarının yuzde doksanında elinde tahsil edemedigi cekler de olan kşiler. cunku alacaklıları da hapis cezası yuzunden ya hapsite ya da kacak.
    mesela benim elimde tahsil edemedigim 1 milyon tl cek var , borcum olan 200 bin tl var. bana borcu olan kişiler benim mal verdigim bayiler tanıdıgım insanlar . bir sekilde batıp odemelerini yapamayan , sonrada bu hapis cezası yuzunden ya iceri giren yada kacan kişiler. domino tası etkisiyle ben de aynı duruma dustum.
    Ben sana soruyorum simdi. 10 yıl boyunca yılda 5 milyon usd ciro yapan , devlete yıllarca vergi veren , bankalarda kredili calısıp , binlerce yaprak cek odeyen bir firmaya dolandırıcı diyebilirmisin ???
    diyemezsin. e peki bu firma batınca niye dolandırıcılıkla suclansın ki ?
    iste cek madurlarının yuzde 90 ı bu durumda.
     a.b. | Şubat 23, 2011, 6:30 pm | Cevapla
    devlet kimsenin tahsilatçısı değil
    hadi diyelim ki öyle
    o zman bütün borçlu olupta zamanında ödeme yapamayanlara kasıt unsuruda aramadan aynı cezayı versin o zaman
    eşitlik ilkesine uysun en azından bizde bilelim ki birtek enayi biz değiliz
     money for nothing | Şubat 23, 2011, 7:20 pm | Cevapla
    üstat adam hapise girmesine rağmen sana borcunu ödeyememişse demek ki adam dolndırıcı değil gerçekten ödeyemiyor. dolandırıcı olan kişi hapse girmektense borcunu öder. hapse girmek istemez. oldan geçn herhangi bir kişiye soralım örneğin ya 5000 tl ver yada hapse gir diyelim kim hapsi tercih eder. dolandırcı dediğin zaten kılıfını ayarlamış kişidir onlar mahkemeye bile çıkmaz. sen elini vicdanına koy çıkar o adamı.
     sedat.754 | Mart 24, 2011, 12:34 pm | Cevapla
    Serdar Kardeş,
    Sen belkide dediğin gibi bir dolandırıcıyı yakalattın evet bu konuda haklı olabilirsin. Peki hiç şöyle düşündünmü.
    İyi bir üreticisin,hatta ihracatcısın 25 yıl adam gibi aslanlar gibi çalıştın ürettin ve bir sabah kalktın ağırlıklı çalıştığın iki firma iflas erteleme almış
    onlardan aldığın çekler ama senin ama başkalarının kredi hesabında bu bankalar ve finans kurumları bunların iflas erteleme kararı çıkrttığını duyar duymaz çeklerini yazdırıp cirocu olan sana ve bu keşidecilere icra uygulattılar çalıştığın bankalara 89/1 yollayıp hesaplarını bloke ettiler
    Kullandığın ve kullanarak ödeyebileceğin tüm kredilerini alt üst ettiler seni çalışamaz hale getirdiler tüm varlıklarınla paranla bir anda parasız ve dolandırıcı durumuna düştün ve sende doğal olarak çeklerini ödeyemez ve çalışamaz hale geldin. Şimdi sana soruyorum neden bir libya savaşı olabilir yada neden bir körfez savaşı olabilir yada sayın parlementerlerin aldıkları bir ekonomik karar veya bu anlattığım durum olabilir. Söyle bakalaım ne yapabilirdin bu durumdan kurtulmak için?
    Yılların birikiminden bir parça olan araban 100 milyar ama hacizle gitti 40′a
    bir sürü avukat masraf icra dairesi komisyonu makinaların milyarlarca lira ama icradan gitti belkide hurda parasına söylermisin ne yapabilirsin. Üstelik senin çeklerin de devreye girecek zira herşeyin bloke bu duruma her biri 20 30 yıllık kaya gibi firmalar yüzünden giriyorsun Burda suç acaba sizdemi yada bu firmalara iflas erteleme verilirken alacaklısı yada borçluları göz önüne alınmışmı? hayırrr peki o çekleri öncesinden yazıp senin yıllarca onurlu bir şekilde çalıştığın bankaların kredilerini ve paranı bloke etmelerine ne diyeceksin çalışamamana ne diyeceksin. Bu haldeki bir şirketin itibarı ve onuru nasıl kurtulacak nasıl uzlaşıp çalışıp bu durumu aşacaksın hangisi seni anlayacak ve işlemini geri alacak peki bu durumda sen sana ait çeklerini ve borçlarını nasıl ödeyeceksin hangi itibarla dinlenecek ve önemseneceksin?
    Serdar kardeş biri seni dolandırmış ama inan ki bu hikayeyi yaşayan biri olarak bende dolandırıldım inan avukata verecek param yok bir fare gibi ordan oraya koşturup duruyorum. Korkumdan takip edememekten aldığım cezalar nedeniyle hapse girmekten kaçıyorum çabalıyorum çırpınıyorum
    Biliyorsun ki ülkemizde paran ve gücün varsa adalet senin yanında eğer yoksa bir teröristten daha kötü muamele görüyorsun. eğer çalıp çırpıp kitabına uydursaydın zaten böyle bir durumda olmazdın.25 yıllık bir sanayici ve ihracatcı olarak malesef bu durumdayım eger biraz rahat olsam tüm davalarımı avukata verebilir tüm davalarımı temyiz ederek cezalardan 2 yıl daha kurtulurdum inan bana ceza çıkan tüm davalarım temyiz hakıı kullanamayanlar. İşte böyle Demekki herkes dolandırıcı değil alsınlar beni içeri atsınlar ne olacak biliyormusun.
    Çoluğum çocuğum zaten perişandı dağılacak iyice ve bu arada ortaklar alarak yapmaya oturtmaya çalıştığım işlerde dağılacak sonuç ne olacak alacaklılar alacaklarını alabileceklermi? Düşünsene bir iş yapıyorum nerdeyse % 50 sine ortak olan devletim bana bunu reva görüyor
    Katil olsama terörist olsam pişmanlıktan yararlanabilirdim. yada tahrik ve tazyik altında kaldığımdan cezam düşerdi. Peki birinin devletin kurumlarını kullanarak aldığı iflas ertelemeden ötürü üstünüze uçak düşüyor ve siz kelimenin tam anlamıyla teröristten daha tehlikeli biri olarak mezbahaya yollanıyorsunuz. BUNUN ADI NASIL OLUYORDA ADALET OLUYOR HANGİ ZEKA HANGİ AKIL HANGİ SORUMLU BUNUN VEBALİNDEN KURTULABİLİR.
    Bunları yaşasan ve yangından mal kaçırmaya benzer bir durumla yağmalansan itibarın bu nedenle elinden alınsa ne yapardın? Çeki eğer dolandırıcılık için kullanmışlarsa evet bu bir dolandırıcılıktır elbette bir cezası olmalı her çek yada borç doladırıcılık olamaz isyan buna SERDAR BEY
    Sözde yargı sözde devlet bürokratları ve vekilleri saedece ve sadece bankaları ve finans çevrelerini hoş tutmak adına bu çağ dışı ve insanlık dışı bu uygulamayı dayatıyorlar belkide buna karşılık bir çıkar elde ediyorlar, ANCAK BEN ŞUNA İNANIYORUM İBRAHİM PEYGAMBER DE YILLARCA ZİNDANLARDA KALDI. HAK ETMEDİĞİ HALDE ELBETTE BUNDA ONUN HAYRINA BİR ŞEY VARDI PEKİ ONU ZİNDANA ATTIRANA BUNA SESSİZ KALANA VE BUNU UYGULAYANLARA İLAHİ ADALETİN BİR CEZASI OLMAYACAKMI?
    Tüm Hakimler, tüm savcılar tüm vekiller ve bu konuyla alakalı tüm birimler yapılan yanlışlara alet oluyorlar herkes bu yanlış demeli banane dememeli çünkü onların bu konuda sorumlulukları var yanlış hesap bağdattan dönmeli
    Bir şiir yüzünden içeri giren başbakan sen hala bu konudan habersizmisin?yoksa seni bürokratların mı yanıltıyor?, bunda ne büyük vebal senin
    Serdar Bey sana diyorum bu adam eğer doladırıcı olsaydı inan bana hapse girmezdi mutlaka kılıfını hazırlardı Bu arkadaş ya aptal yada gerçekten dolandırıcı değil git konuş onu azat et bence sende bu vebale girme inanıyorum ki bu durumdaki bu arkadaş eğer hakikaten salak bir dolandırıcı değilse çalışıp er geç sana borcunu ödeyecektir.

    • MEHMET ALİ ÖZTÜRK

      Sayın Zerin,

      Yazınızda verdğiniz tartışmaların tamamını gereksiz kılacak 2 örnek vererek size katkıda bulunmak istiyorum:

      1. Geçtiğimiz haftalarda Libya’dan dönmek zorunda kalan yüzlerce firma var-devlet bunlara kredi verecek deniyor, bilemiyorum. Bu firmaların yaptıkları iş karşılığı alacakları hakedişerini almaları belki de yıllar sürecek ve kimisi çeklerini bile ödeyemeyecekler. Bunlar dolandırıcı mı sayılacaklar ?

      2. Geçen haftalarda Japonya’da yaşanan deprem+tsunami sebebiyle ölenlerden başka onbinlerce insan işyerlerini kaybetti. Böyle bir olay, Allah korusun ama, İstanbul’da meydana gelse ve işyerlerini kaybeden insanlar çeklerini ödeyemeseler bunlar da mı dolandırıcı sayılacaklar ?

      Bu örnekler farazi değildir; benzerleri çek mağdurlarının başına gelmiştir.

      Saygılarımla,
      Mehmet Ali Öztürk

  4. MEHMET ALİ ÖZTÜRK

    HAKLI VE GÜZEL BİR EYLEM – TABİİ ANLAYANA…

    Daha önce de İstanbul Barosu’nun yaptığı eylemde bir otelin penceresinden “Darbeci Baro Taksim’e Hoş Geldin” yazılı bir pankart açan Genç Siviller ile İstanbul Barosu arasındaki gerginlik fiili saldırıya vardı. Gazetecilere yönelik yapılan tutuklamaları protesto etmek ve fikir özgürlüğü için taksimde bir yürüyüş düzenleyen İstanbul Barosu bu kez de yine Genç Siviller’in açtığı “Anlarsın ya Baro” şeklinde bir pankartla karşılaştı. Bunun üzerine avukatların, pankartın asıldığı otele girerek Genç Siviller mensubu iki kadından birini kapının arkasına sıkıştırıp diğerinin ise başını yumrukladığı öne sürüldü.

    Milli Gazete’ye konuşan Genç Siviller Sözcüsü Turgay Oğur, Türkiye’de siyasetin soğuk ve sert bir mizacı olduğunu belirterek, “biz en başından beri kullandığımız dil ve eylem yöntemleriyle siyaset dilini yumuşatmaya çalışıyoruz. Genç Siviller’i bilenler yaptıklarımızdan hoşlansa da hoşlanmasa da bunu hakkını verir” dedi.

    “Baro hep statükodan yana oldu”
    İstanbul Barosu’na “özel bir ilgileri” olduğunu söyleyen Oğur, “Türkiye tarihinde Baro üyeleri kara cüppelerini statükodan yana tavır almak için giydi. Bir kere de insan hakları için, faili meçhuller için, 28 Şubat’ta hakları ellerinden alınanlar için, Kenan Evren yargılansın diye girişimde bulunan Savcı Sacit Kayasu için, Ferhat Sarıkaya için kıllarını bile kıpırdatmadılar” ifadelerini kullandı.

    Oğur şöyle konuştu: “Biz daha önce Baro’yu ‘Darbeci Baro Taksim’e Hoş Geldin’ pankartıyla karşılamıştık. Ancak avukat, hukukçu baro üyeleri ‘onları bize verin’ diyerek oteli bastılar ve adaletten ne anladıklarını göstermiş oldular. Sonuçta insanlar gerçek yüzlerini görmüş oldu. Daha sonra Mahmut Esat Bozkurt adına hukuk ödülü verdikleri törene Hitlerin hukukçusu Carl Shimit – Nürünberg Barosu yazan çelenk gönderdik. Binlerce Baro üyesinden biri bile aymadı. Bütün gün o çelengi başköşede tuttular. Bu utanç Baro’ya 100 yıl yeter. Bu kadar olay üzerine haklı olarak bize çok kızgınlar. Biz de daha fazla kızdırmak istemedik ve meşhur papağan fıkrasındaki gibi ‘Anlarsın ya Baro’ dedik. Aslında bu fıkrayı canlandırdık diyebiliriz (*).

    Otel odasını bastılar
    Yumurta atmayı demokratik hak, ifade özgürlüğü olarak gören Baro üyelerinden 3 avukat oteli basıp paramızla tutmuş olduğumuz odaya zorla girdi ve iki genç kadın arkadaşımıza fiziksel saldırıda bulundu. Aslında cumhuriyet tarihinde bu zihniyetin egemen olduğu dönemlerde insanların evlerine zorla girildi.” Oğur, bu pankartların İstanbul Barosu’nu yeterince rahatsız ettiğini ifade ederek, “daha fazla muhatap olmamak için arkadaşlarımız suç duyurusunda bulunmayacak” dedi.

    (*) FIKRA ŞÖYLE:

    Bir adamın çok sevdiği bir papağanı varmış. Öyle ki her gün papağanı hava alsın diye kafesiyle beraber pencerede bırakırmış. Bir de Hasan varmış; saçlarını tarama özürlü. Her gün caddeden geçerken bizim papağan Hasan’a :

    -Kel Hasan, Kel Hasan diye bağırır onu kızdırırmış.

    Her gün Hasan bu durumla karşılaşırmış! Daha fazla dayanamayan Hasan papağanı mahkemeye vermiş:

    -Hakim bey her gün bu papağan bana Kel Hasan diye bağırıyor, lütfen bir şey yapın demiş.

    Hakim de Hasan’a hak vermiş ve bundan sonra bir daha Kel Hasan derse papağanın bütün tüyünü yolacağını söylemiş.

    Ertesi sabah yine bizim papağan pencerede ve hiç sesi çıkmıyor. Ne de olsa tüylerinin yolunma tehlikesi var. Neyse bizim Hasan mahkemenin verdiği kararın etkisiyle yoldan heybetli, yüzünde gülücükler açan, gururla ..vb.. geçiyormuş ağır ağır. Belki 30 saniyelik yolu tam 30 dk süreyle geçer olmuş. Tam yolun köşesinden sapacakken arkadan “Şşştt!” diye bir ses. Direk gözü papağana dönmüş:

    Papağan kafasını hafifçe eğerek demiş ki:

    -Şştt! Anlarsın ya!…..

  5. al birini vur ötekine
    sonra dinime küfreden müslüman olsa diye ağla
    akp nin hizmete soktuğu parça kontür demokrasi ile bu kadar oluyo
    herkesin gücü kadar satın aldığı demokrasiden
    ne oldu şimdi sorun ne
    derdinizi içinizdekine bile anlatamıyormusunuz yetmiyo öylemi
    ama onlarda haklı kardeşim
    aynı dili konuşmayanlara kontürmü dayanır
    yada provakatördür onlar ,provakatör…

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

