Çek yazarken düşünecektin …


Başbakan Erdoğan, grup toplantısından sonra TBMM  kulisinde kendilerini ‘çek mağduru’ diye tanıtan kişileri dinledi. Çek mağduru olduklarını söyleyen kadınların ısrarla “Başbakanım” diye yüksek sesle bağırmalarına sinirlenen Erdoğan, “Ne bağırıyorsunuz?” diye tepki gösterdi.

Çek mağduru olduğunu iddia eden Ayşe İncek, “Sayın Başbakanım sizinle bir kere daha görüşmüştük” diyerek söze girmek istedi. Bunun üzerine Erdoğan, “Siz çek mağduru değilsiniz. Çekini ödemeyen veya ödeyemeyensiniz. Bende ticaretle uğraştım. Ödemeyeceğiniz çeki niye yazdınız?” diye sordu. Erdoğan, yasa çıkararak bu konuya bir kez çözüm getirdiklerini hatırlattı ve başka adım atmayacaklarını ifade etti.

Erdoğan’ın çıkışına şaşıran Ayşe İncek ve beraberindekiler, yakınlarının çek yüzünden hapiste olduklarını, bu nedenle mağdur olduklarını iddia etti. Başbakan Erdoğan’ın yanında bulunan AK Parti  Grup Başkanvekili Ayşenur Bahçekapılı araya girerek kendisinin sorunla ilgileneceğini ifade etti

 

http://rahmiofluoglu.wordpress.com/2011/03/22/odeyemeyeceginiz-ceki-niye-yazdiniz/  adresinden alıntıdır.

 

12 responses to “Çek yazarken düşünecektin …

  1. Sen keyfinden hiç çekini ödemeyen birini gördünmü.Ukala ukala konuşuyorsun.Umarım böyle birşeyle karşılaşmazsın ama gülme komşuna diye bir söz vardır sakın birgün sende düşersen böyle bir duruma ki düşeceksin bunlar bu ülkeyi bu şekilde yönettikleri takdirde bu acıları tatmayan kalmayacak dostum merak etme o zaman anlarsın.
    Bu devlet benden %375 faizle bir sahtekarın bankasına olan borcumu tahsil etti de kendisi o sahtekardan 6 MİLYAR TL yi 14 senedir alamadı.(ALMADI)ALMAK İSTEMEDİ.Haaaa o sahtekar dünyanın sayılı zenginlerindennn kim miiii
    bilemediniz mi yahu siz ne biçim Türk evladısınız yuh olsun size Karamehmet denen TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN A S A L A Ğ I

  2. başbakana bu konuyla ilgili katiliyorum, bu konuda cikan aff’lara karşiyim.
    ben elektrik v.s vergi borclarimi ceklerimi senetlerimi zamaninda ödücem, elin oğlu ödemeyecek sonra ”başbakanim aff”

    iyi adam yinede karşisina aliyor sorununu dinliyor altindan kalkamayacaksan o çekide yazmican, imzalamiyacaksinda.

    • sorun çeki yazmak yada yazmamak değil. sorun kanunların adil ve doğru şekilde uygulanması. unutmayın hukuk birgün herkeze lazım olacaktır.

    • sayın abece, benim işlerim düzgün giderken kestiğim çekler yurtdışında oluşan (libya) olaylar sebebiyle işlerimin durması ve bhakedişlerimi alamamam dolayısıyla ödenemedi. benim bir kabahatim, dolandırıcılık niyetim yoktu. ama şimdi iflas noktasına geldim, tüm mal varlığım zaten bankalara ipotekli.

      çeklerimin karşılığını ödeyemiyorum – hapse girmem bir çözüm olacak mı? ben hapis yatarken borçlar kendi kendine ödenecek, alacaklılar paralarına kavuşacak mı ?

      iyi niyetle yazdığım bu satırlara yanıt vermenizi dilerim.

    • abece bey sen ömründe kaç paralık çek yazdın
      burda gelmiş ben gününde ödedim elektriğimi ödedim diyosun
      benim fabrikamın aylık elektrik faturası 20.000 tl civarı oluyodu sen ömründe kaç para vergi verdin ben 29 yaşındayım 135 adam çalıştırıyodum sen ömründe 135 tane adamın ssk larını gerçek maaşlarından yatırdınmı burda konuşuyosun boş boş bende sana sayın başbakanın sözünü söyleyeyim 3-5 tana koyun versem güdemezler

  3. “minareler süngü kubbeler miğfer
    camiler kışlamız müminler asker ”

    SİZ BU ŞİİRİ OKUDUĞUNUZ İÇİN HAPSE GİRDİNİZ

    BİZ SİZİ OKUDUĞUNUZ ŞİİRDEN DOLAYI KÖTÜ NİYETLİ OLARAK ADLETMEDİK

    HALKIN İRADESİYLE ÇIKTINIZ ORDAN

    MAĞDUR KABUL ETTİK OYLARIMIZLA DÜŞTÜĞÜNÜZ YERDEN EN TEPEYE TAŞIDIK SİZİ

    şimdi neden siz bizlere,mağduriyetimize inanmıyorsunuz

    çekini ödeyemeyeni düşürdüğünüz durumdan dolayı mağdur kabul etmiyorsunuz

    oysa bizim ticarete giriş nedenimiz sizin okuduğunuz şiirden çok daha masum ve kutsal sebeblere dayanıyor

    bu ülkede çekini ödeyemeyen herkes dolandırıcı yerine koyulup hapse atılıyor

    sizin başınıza kötü istenmeyen birşey geldimi yol kazası oluyor bizim başımıza geldimi sorgusuz sualsiz en adı suçu işlemiş insan muammelesi görüyoruz

    sonrada sizler mağdur değilsiniz çekini ödemeyen,ödeyemeyenlersiniz sözünü hangi vicdanın arkasına sığınıp,

    size ve geçmişteki mağduriyetinize bu kadar sahip çıkan insanların yüzüne haykırabiliyorsunuz.

    başbakanım ben sade bir TÜRK vatandaşı olarak sizi kınıyorum.

  4. “minareler süngü kubbeler miğfer
    camiler kışlamız müminler asker ”

    SİZ BU ŞİİRİ OKUDUĞUNUZ İÇİN HAPSE GİRDİNİZ

    BİZ SİZİ OKUDUĞUNUZ ŞİİRDEN DOLAYI KÖTÜ NİYETLİ OLARAK ADLETMEDİK

    HALKIN İRADESİYLE ÇIKTINIZ ORDAN

    MAĞDUR KABUL ETTİK OYLARIMIZLA DÜŞTÜĞÜNÜZ YERDEN EN TEPEYE TAŞIDIK SİZİ

    şimdi neden siz bizlere,mağduriyetimize inanmıyorsunuz

    çekini ödeyemeyeni düşürdüğünüz durumdan dolayı mağdur kabul etmiyorsunuz

    oysa bizim ticarete giriş nedenimiz sizin okuduğunuz şiirden çok daha masum ve kutsal sebeblere dayanıyor

    bu ülkede çekini ödeyemeyen herkes dolandırıcı yerine koyulup hapse atılıyor

    sizin başınıza kötü istenmeyen birşey geldimi yol kazası oluyor bizim başımıza geldimi sorgusuz sualsiz en adi suçu işlemiş insan muammelesi görüyoruz

    sonrada sizler mağdur değilsiniz çekini ödemeyen,ödeyemeyenlersiniz sözünü hangi vicdanın arkasına sığınıp,

    size ve geçmişteki mağduriyetinize bu kadar sahip çıkan insanların yüzüne haykırabiliyorsunuz.

    başbakanım ben sade bir TÜRK vatandaşı olarak sizi kınıyorum.

    • sade Türk vatandaşı yazmışım yanlışlıkla
      alışkanlık işte en yalın haliyle anlatmak istedim durumu
      yanlışlıkla diyorum zira sade Türk vatandaşı bile değiliz artık o yalın hiçbirşeyi olmayan ama sicili bozulmamış saf halimizde kalmadı artık
      sabıka kaydımız sayfalara sığmıyor elhamdürillah

  5. Ödeyemeyenlerle Ödemeyenler ayrımını çok iyi yapmak lazım diye düşünüyorum…. Ödeyemeyenler için hukuk mücadelesini sonuna kadar sonuna kadar sürdürmek için elden gelen her şeyi yapmak gerek..

  6. MEHMET ALİ ÖZTÜRK

    Çeklerini ödeyemeyenler ile ilgili olarak söylediklerimizin haklılığını anlamak o kadar zor olmamalı bazıları için. İstatistikler ortada; bankalara tahsil için verilen çek ve senetlerin (vaktinde, gecikmeli, icra yoluyla, apc yoluyla, vs.) ödenme oranı

    çeklerde…% 94 ve senetlerde…% 86

    Ödenmeyen veya ödenemeyen senete hapis var mı? Yok. Ama ödeyen çekini de öder, senedini de; ödeyemeyen sıkıntıya düşer, ödemeyen ise zaten kötü niyetlidir ve tedbirini almıştır.

    Bazılarının çıkıp “karşılıksız çeke hapis cezası olmazsa kimse çekini ödemez” demesi, hele bu söyleme TOBB Başkanı’nın da katılması ayıptır, yazıktır, günahtır ve çok büyük haksızlıktır.

    Saygılarımla,
    Mehmet Ali Öztürk

  7. MEHMET ALİ ÖZTÜRK

    Bu haberi okuyunca hepimiz haklı olarak çok kızdık. Bu yüzden belki gözden kaçırdık. Ben belki üçüncü defa baktığımda farkettim:

    Başbakanımız der ki, “Siz çekini ödemeyen veya ödeyemeyensiniz “.

    O bile sonunda anlamış “ÇEKİNİ ÖDEMEYENLER” ve ayrıca “ÇEKİNİ ÖDEYEMEYENLER” diye iki ayrı grup olduğunu…!

    Bu 2 grup çok ama çok farklı.

    Bunu adaletimiz ne zaman anlayacak ? Ceza kanununda belirtilen “kasıt” unsuru araştırılsa, çekini ödemeyenler ile ödeyemeyenler tefrik edilse mağduriyetler sona erecek. Yargıçlarımız, savcılarımız bunu düşünemiyorlar mı?

    Saygılarımla,
    Mehmet Ali Öztürk

    • günaydın.günaydınlar..
      Sn.Mehmet Ali Öztürk; bu konu gözden kaçmadı..bir anlam ifade etmediğinin farkındalığı ile dikkate alınmadı..
      hatta konuya dair yanılmıyorsam sn.a.b.nin espirili bir yorumu olmuştu;”ödeyemeyenler yandaş,ödemeyenler bizleriz”diye 🙂
      saygılarımla..

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

