Kesin hükümler kalkıyor


20 Aralık 2009  tarihinden önce verilen çek mahkumiyetleri savunma karşısında dayanıksız.

Savunmasız,  avukatsız, yoklukta verilen bu hükümler CMK ve çek yasası karşısında yığınla yanlışı içeriyor.  Bu dönemde mahkemler işi otomatiğe bağlamıştı..” Çekin bankaya ibrazında karşılığı olmadığı, sanığın düzeltme hakkını kullanmadığı….lira adli para cezasına mahkumiyetine….” Artık bu ezber günbe gün bozuluyor. Dosyalar didik didik ediliyor. Hakimlerin eski alışkanlıklarıyla direnişleri kırılıyor. Size  bir Şişli Hakimi ile aramızda geçen diyaloğu aktarıyorum. Biz mahkemeden uyarlama istemiştik, mahkeme daha önce savcılığın talebi ile uyarlama yapmış, ancak bizim dilekçemizdeki talep bu uyarlamada değerlendirilmemiş. 10 gün kadar bekledikten sonra dosyaya baktık. Mahkeme eski uyarlama kararını bize postaya vermiş. Bir anlam veremedik. 2. bir dilekçeyi farklı bir format ve farklı bir usül hükmüne göre verdik. Hakim dilekçeyi havale ederken; “ben bu konuda karar verdim, kararım doğru” diyor. Bunun üzerine kalktım gittim. Hakim duruşma salonunda. Savcı yerinde oturuyor, katip te öyle, ama duruşma yok..Aramızda bir diyalog..diyalog giderek hararetlendi..Savcıya bakıyorum, yüz ifadelerinden bir tiyo alamıyorum.. Tartışma içeriğini saklı tutarak en sonunu söylüyorum:

Hakim

– Ben yirmi yıllık hakimim.

R.O

– Ben de 40 yıllık avukatım..

Böyle kötü bir son. Hakime sonunda ben şöyle dedim:

-Efendim ben sizin vereceğiniz kararı tartışmıyorum. tartışmayı siz başlattığınız, ben de size cevap vermek zorunda kaldım. Ben sizden bir karar vermenizi istiyorum, talebimi ret edersiniz kabul edersiniz, biz avukat olarak görevimizi yapıyoruz, biz   size şu kararı verin diyemeyiz..

Ofise döndükten sonra hakimi telefonla aradım ve tartışma için tekrar özür dilemdim. Hakim bana:

-Siz görevinizi yapıyorsunuz, ama sizinle bu konuda anlaşamıyoruz, benim kararım doğru,  dedi, ben de;

-Efendim bir karar verin, ben sizinle ne kararı vereceğinizi tartışamam, dedim.

Bu diyalogdan sonra siz ne beklersiniz. Hakim kesin olarak talebi ret edecek..

SURPRİZ BİR KARAR

Hakim talebimizi kabul etti ve hükümlünün beraatine karar verdi.

HAKİM BENİM GÖZÜMDE YÜCELDİ

İşte hakim budur. İnatlaşmadı, kişilik sorunu yapmadı..Okudu, araştırdı ve gereğini yaptı..Bu hakim her türlü övgüye layik bir hakimdir benim gözümde..Bu karar karşısında ben biraz eziklik hissettim. Dememk ki böyle yargıçlar da var…Ne geliyor içinizden..Yaşasın adalet demek!.. Biz bunu hep demek istiyoruz. Biz Türkiye dünyada adil yargılamda 2. sırada olmasın istiyoruz..

3167 KARARLARINA KARŞI DİRENİN

Direnmenin yolu mahkemeler ve hukuk yoludur. 3167 hükümleri CMK ve 5941 sayılı yasa karşısında dökülüyor. Bu kararlar savunmasız, sanıksız yoklukta verilen kararlar.. Bu dosyalara karşı açılacak davalarda sadece 3167, 5941 ve bu yasalara göre oluşan Yargıtay kararları yeterli değil. Bunlardan daha önemlisi CMK ve CMK’ya göre oluşan içtihatlar..Bloglarda yorum yazanlar, kusura bakmasınlar ; onlar, önce kendi dosyalarını halletsinler. Hukuk hukukçuların işidir. Bir kaç madde ezberlemek, bir kaç karar okumakla bu iş olmaz..Dosyadaki bir ayrıntı ile hapisteki insan hayata kavuşur, kaçaklar özgürleşir..

Mahkeme kararları Okumak için buraya TIKLA

4 responses to “Kesin hükümler kalkıyor

  1. Allah sabır versin, beterinden korusun.

  2. MEVCUT ÇEK KANUNU PEK ÇOK YÖNÜYLE SAKATTIR, HATALIDIR, ESASEN TAMAMEN ANAYASAMIZA VE ULUSLARARASI YÜKÜMLÜLÜKLERİMİZE AYKIRIDIR…..AMA;

    bir yönü özellikle çok hatalıdır: VADELİ ÇEK kullanımına 31.12.2011 tarihine kadar izin vermekte ve normalde vadesiz olması gereken çeki senet haline sokmakta, ilgili tüm mevzuatla ve ayrıca 2012′nin ikinci yarısında yürürlüğe girecek yeni Türk Ticaret Kanunu’yla daçatışmaktadır. Dolayısıyla; olması gerektiği gibi, 31.12.2011′den itibaren çekler yine vadesiz ödeme aracı olacaklardır.

    Vadeli verilen çek, “vadeli olduğu için” ödenememesi/karşılığı çıkmaması durumunda otomatik olarak suç değildir – kasıt unsurunun araştırılması gerekir. İşe bu yüzdendir ki, Hükümetin (toplumsal bir yara haline gelmiş bu sorunu isteyerek ya da istemeyerek te olsa çözmek için) yaptığı çalışmalar geçmişe yönelik olarak çıktığı tarihten itibaren geçerli olacaktır ve akıl, mantık, bilgi, tecrübe göstermektedir ki bu tarih te 31.12.2011′den daha sonra olamayacaktır.

    Özellikle şu aralar kaçak olan veya hapse girmek üzere olan pek çok vatandaşımızın olduğu düşünülürse bu düzenlemenin yılsonunu beklemeden, ivedilikle yapılması çok yararlı olacaktır. Bu nedenle, TBMM, HSYK, Hükümet nezdindeki girişimlerimizi daha da artırarak çalışmalara devam etmek lazımdır.

  3. MEHMET ALI OZTURK

    Sayın Akyıldız,

    Olabilecek en iyi şey, karşılıksız çıkan çeke uygulanan adli para cezasının idari para cezasına çevrilmesi, ya da başka bazı idari yaptırımlara dönüştürülmesidir.

    Yani, ne olursa olsun; ayni senet borçlarınız gibi, borcunuz baki kalacaktır-bundan kurtulmanızın tek yolu, alacaklıyla anlaşarak belirli bir miktar ve belirli bir ödeme programı çerçevesinde borcunuzu ödemenizdir.

    Çek mağdurları olarak bizim mücadelemiz borçlarımızın affedilmesi içn değildir. Bizler; çekini bilerek ödemeyen dolandırıcılar ve kötü niyetlilerle bizim (yani ödeme güçlüğüne düştüğü ya da iflas ettiği için vermiş oldukları çekleri ödeyemeyenlerin) aynı kefeye konularak, ödenmediği takdirde hapse dönüşen adli para cezasına çarptırılmamıza karşıyız. Hürriyetimizin elimizden alınmasına karşıyız. Hürriyetimiz elimizden alındığı için çalışıp evimizin nafakasını götürememeye ve borçlarımızı ödeyememeye karşıyız.

    Siz de, normal bir namuslu tüccar/esnaf gibi, elbette çek veya senet veya evraksız borcunuzu ödemek istersiniz eminim. Ama, bir şekilde dolandırıldığınız için borçlu duruma düştüyseniz, bunun için ayrıca yargı yoluna gitmelisiniz kanaatindeyim.

    Saygılarımla,
    Mehmet Ali Öztürk

  4. tolgay akyıldız

    Lütfen bize de yol gösterin bizde mağduriyetlerimizi giderelim. 450.000 TL. faturasız hatır çeki verdim. 100.000 TL.’sini ödedim. Ancak ayda 2-3 defa hakim karşısına çıkıyorum ve gerekçeli karar aynı. Sizin dediğiniz gibi. Sonra temyize gönderiyorum. Avukatlar kalıplaşmış. 2 sene kazanırsın diyorlar. Ben 2 sene kazanmak istemiyorum. Beraat etmek istiyorum. Evimin huzurunu istiyorum. Saygılar.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

