Yeni çek kanunu ve karşılıksız çek cezası …


Av. Rahmi OFLUOĞLU ‘nun açıkladığı bazı duyumlar var. Ben satırbaşlarını kopyalıyorum. Üzerinde kendi yorumlarımızı yapabilmek için yayınlıyorum.

Çek kanununda adli para cezası çıkarılacak..Ağar’ın tasarısı geçecek .Biz öyle düşünüyoruz..Ancak iş burda bitmeyecek İyimaya’nın dediği gibi “Çek dolandırıcılıklarını önleyecek ” yeni bir düzenleme yapılacak.

Yeni düzenleme ile hapis cezası getirilecek..Bu ceza adli para cezası ile karşılaştırıldığında daha ağır bir ceza olacak..Daha da önemlisi bu düzenleme ile yeni bir suç türü oluşturulacak.

bütün eski dosyalar kapanacak, hapistekiler çıkacak, kaçaklar özgür olacak.

Alıntı yaptığımız metinide okuyabilirsiniz. Rahmi beye çabaları için teşekkür ediyorum.

admin, aralık-2011

5 responses to “Yeni çek kanunu ve karşılıksız çek cezası …

  1. çekte ceza kalkmaz çünkü akp milletvekillerinin hepsi tüccar.onlar korkar aldıkları çekler ödenmez diye,tayyip bey zaten buna onay vermez çünkü oda tüccar.aihm ye müracaat edip paşa paşa yatmak en iyisi.şikecileri af eden asker kaçaklarını af eden hükümet ten ben şahsen bir şey beklemiyorum.bunlar pkk lıları bile af ettiler ,çek yazmak iflas etmek suç deyildir.ama onlar bizi içeride yatırmaktan utanmıyorlarsa ben hiç utanmıyorum.çünkü utanılacak iş yapmadım.

  2. Geri bildirim: AIHM ‘e başvuru olanakları | karşılıksız çek ve yasal düzenlemeler.

  3. BU duyumlar doğrudur. Yalnız eksiktir.
    Bundan böyle karşılıksız çek suçları ağır ceza mahkemelerinde yargılanacakmış.

    Evelki durum şuydu. Çek BANKAYA ibraz ediliyor, karşılığı olmadı mı SUÇ oluşuyordu.
    Yeni tasarı ile bu şekilde suç oluşmuyor.
    SUÇ TİPLEMESİ, YENİ TÜRK TİCARET YASASINA UYGUN OLARAK, BANKA VE MÜŞTERİSİ ARASINDA YAPILAN SÖZLEŞMENİN ŞARTLARINA UYULMAMASI YÜZÜNDEN OLUŞACAKMIŞ.
    YANİ ÇEK, BANKALARIN SORUMLULUKLARI ARTIRILARAK DAHA GÜVENİLİR BİR YAPIYA KAVUŞTURULACAK, SUÇ TA BU GÜVENİLİR YAPININ BOZULMASINA YÖNELİK OLARAK AĞIR CEZA MAHKEMESİNDE YARGILAMAYI OLUŞTURACAK ŞEKİLDE TİPTE OLACAKMIŞ.

    EVET ESKİ DOSYALARIN HİÇ ÖNEMİ KALMAYACAK.
    BANKALAR VE MÜŞTERİLERİ ARASINDA KREDİLENDİRMEYE BAĞLI DURUMDA KREDİLENDİRME BİLGİLENDİRMESİNDEN TUTUN DA DAHA BİR ÇOK ŞEY SUÇ KAPSAMINA GİRECEK
    ÖRNEĞİN TİCARETHANELERİN WEB SİTESİ AÇMA ZORUNLULUĞU, ADRES VE ULAŞIM BİLGİLERİNİN DOĞRU OLMASI, ELEKTRONİK MUHABERE VE PAZARLAMAYA YÖNELİK YAPTIRIMLAR V.S. BÜTÜN BUNLAR GÖZETİLECEKMİŞ.
    ZATEN 01.07. 2012 DE YÜRÜRLÜĞE GİRECEK, REFORM NİTELİKLİ YENİ YASALAR BUNLARI ZORUNLU KILIYOR.
    ARTIK 2012 DE YENİ TİCARET SİSTEMİ DEVREYE GİRİYOR.
    DOLAYISIYLA YEPYENİ ALIŞKANLIKLAR DA DEVREYE GİRECEK.
    EZBERLER DAHA ÇOOOOOK BOZULACAK YANİ.

    DEĞİŞMEYEN TEK ŞEY SİSTEMİN RUHU.
    BU RUHUN ZİHNİYETİ.
    TAVŞANA KAÇ TAZIYA TUT METODU.

    YANİ SİSTEM MAĞDURLUKLARININ BİR BAŞKA ÇEŞİTLERİNE MERHABA DİYECEĞİZ.
    AVUKATLAR İÇİN DEĞİŞEN ŞEY, YENİ YASALARA UYUMSUZLUK ONLARA ÇOK EKMEK YEDİRİR
    KOLAY GELSİN.

    • Önce asliye cezaları tıkadır, sonra sulh cezalar perişan oldu. Şimdide cinayet davaları arasında ağır ceza reislerine, tefecilerin alacağına tahsil amaçlı, borcu neden ödemedin kardeşim, sana 7 sene verdim git yat dedirtecekler.

      Bunların hiçbirine gerek yok. Tek bir karar karşılıksız çekte sorunu bitirir.

      Çekin ciro edilmesini yasaklayın. Bankada yada faktoringe ciro edilemesin. Çek yazanla alan arasındaki ticari alacağın resmi ispatı olsun. Sorun biter.

  4. Bir yasa çıkacak veya bir yasa değişikliği yapılacak.

    Ne zaman belli değil ama bu olacak.

    Önemli olan
    NASIL BİR YASA ÇIKACAK ?
    veya
    NASIL BİR YASA DEĞİŞİKLİĞİ YAPILACAK ?

    Tarih tekerrürden ibarettir.
    2 yıl öncesini unutmayalım.
    Yasa çıkacak dendi.
    Yasa tasarısı geldi ve Adalet Komisyonu’nda değiştirildi.
    5941 SAYILI YASA ÖYLE ÇIKTI.

    Şimdi bazılarımız diyorlar ki
    “Yeni düzenlemede hapis cezası kalksın da gerisi ne olursa olsun!”
    Unutmayalım ki 5941′de de hapis kalkmıştı – taahhüt verenlere !!!!!
    Sonunun ne olduğunu gördük !

    5941′in tamamen kalkması lazımdır !
    En azından Serkan Ağar’ın yayınladığı taslak aynen yasalaşmalıdır !!!

    Aksi halde yeni yasaya ne gerek var ?
    -Dolandırıcılar ve (vadeli/vadesiz) çekini ödemeyenler için
    TÜRK CEZA KANUNU mevcut
    -Vadeli çekini ödeyemeyenler için
    İCRA VE İFLAS KANUNU mevcut

    -BİZLERİN YENİ BİR YASAYA İHTİYACIMIZ YOK !
    -5941′İN TAMAMEN KALKMASINA İHTİYACIMIZ VAR !
    -YA DA S. AĞAR’IN AÇIKLADIĞI TASLAĞIN AYNEN YASALAŞMASINA!

    AİHM MÜRACAATLARINI İHMAL ETMEYELİM.

    İSTİSNASIZ HERKES 05 OCAK 2012′YE KADAR MÜRACAAT EDEBİLİR.
    SON POSTAYA VERİŞ TARİHİ 20 ARALIK 2011 CİVARI.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s