Biraz Hamileyim “hapis yatan ben, mağdur kim ?”


Mağdurluk konusunda yorumunuza küçük bir katkıda bulunmak istedim.

Mağduriyet, bir kesimin, bir camianın, bir zümrenin, bir ailenin veya bir kişinin tekelinde değildir.

Herkes her şekilde mağdur olabilir. Alacaklı mağdur olduğu gibi borçlu da mağdur olabilir. Kısaca “biraz hamileyim” durumu söz konusu olamayacağı için mağduriyet hemen herkes için ya vardır ya da yoktur.

Çek hapsi kanununda alacaklının mağdur olması “biraz hamileyim” söylemidir.

Çünkü alacaklı alacağını alamadığı iddiasıyla, borçluyu hapse attırarak kendi mağdurluğunu gidermektedir. Mevcut çek yasası borçluyu hapsettiğinde fiilen alacaklının mağduriyetini giderdiğini savunmaktadır.

Alacaklının bunu Devleti ve Yargıyı kullanarak yapması, borçlunun borcu ödeyecek parası olmadığı için hapis yatmak zorunda kalması borçlunun borcu karşılığında özgürlüğünden mahrum olması tek kelimeyle mağduriyettir.

Bunu haykırmaktan çekinmemeliyiz…

Ben, aralık-2011

2 responses to “Biraz Hamileyim “hapis yatan ben, mağdur kim ?”

  1. adalet bumu hak hukuk bumu ben mal verdim adamlar beni dolandırdı ve
    siz mağduriyet senaryosu yapın ne güzel adalet
    delikanlı olan borcunu öder kardeşim

  2. Ulan benim vergi sssk borcundan devlet arabama evime icra getirdi sattım ödedeim
    benim adıma alacaklarımı affediyor hakkımı yelal etmiorum size kul hakkını yıyenler haram zıkkım olsun
    borcunu ödemeyen dolandırıcılar musalla taşında kimseye akkımı helal etmiyorum.benimde çoluk çocuğum var onlara yol parası veremiyecek durumdaıym ve devlet benim mal verdiğim ve beni dolandıranları affetti haram olsun hepsine öbür dünyada hakkım haram zıkkım olsun çoluk çocuklarından çıksın canım yanıor allah belanızı versin

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

