Çek yasasına bakanlar kurulu ayarı


CNBC-E ‘nin haberine göre

Bakanlar kurulunda  çek yasasının tekrar gözden geçirilmesi istendi.  Vadeli çek uygulamasının kaldırılması ve cezaevindeki mağdurların tahliyesi düşünülüyor.

Çek yasasının Ocak sonunda meclis genel kuruluna gelmesi planlanıyor.

 

 

 

7 responses to “Çek yasasına bakanlar kurulu ayarı

  1. ANAYASAL DÜZENLEMELER YÜZÜNDEN SIKINTI YAŞAYAN İŞ ADAMLARI KİMLER ACABA?
    TAM ÜSTÜNE BASTINIZ. AMAN KALDIRIN AYAĞINIZI BANKALAR EZİLMESİN..
    PEKİ BANKALARIN KIRMIZI KART GÖSTERMESİ İLE KİME MUHTAÇ OLUNACAK?
    BU SEFER DAHA ÇABUK KALDIRIN AYAĞINIZI TEFECİLER ACI ÇEKMESİN.
    TEFECİLER BANKALARIN YAN KURULUŞU FACTORİNGLER OLDUĞUNA GÖRE.
    MAKSAT FAİZ ARTIRMAYA ZORUNLU OLUŞUM SAĞLAMAK OLDUĞU ORTAYA ÇIKAR….
    OYUNA BAK OYUNA…

  2. KARAMANIN KOYUNU, SONRA ÇIKAR OYUNU.

    MAKSAT YARGIYI DEĞİL, EKONOMİYİ İYİLEŞTİRECEK YARGISIZ İNFAZ YARGISI OLUŞTURMAK.
    KİM DİYOR BUNU?

    Başbakan Yardımcısı Babacan, önce bankacılarla buluştu sonra TUSKON’da konuştu. Diğer gelişmekte olan ülkelerde yüzde 30’lar seviyesinde olan tasarruf oranının Türkiye’de yüzde 12 olduğunun altını çizen Babacan, ‘İsraf ekonomisi olmamalıyız. Maalesef halkımızın %45’i aylık gelirinden fazla harcıyor’ dedi
    Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, yargıda sağlanacak iyileşmelerin işadamlarının önünü açacağını, Türkiye’ye gelecek yatırımları hızlandıracağını söyledi. Babacan, bu sebeple Türkiye’deki ‘dış dengesizlikleri’ azaltmak için ‘yatırım ortamını iyileştirme’ adı altında tedbirler belirlediklerini, bu konuda Adalet Bakanlığı’nı da müdahil olarak aldıklarını açıkladı. “Yargıdaki iyileşme yatırım için son derece önemli.” diyen Babacan, işadamlarının anayasal düzenlemeler sebebiyle sıkıntı yaşadığından haberdar olduklarını ifade etti.

  3. AYLAR ÖNCE NERDEYSE SENESİ GELİYOR, Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve Diğer Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun Bankacılık Kanunununda Değişiklik Yapan Maddeleri
    (Resmi Gazete’nin 25 Şubat 2011 tarih ve 27857 mükerrer sayılı nüshasında yayımlanmıştır)

    Kanun No: 6111 Kabul Tarihi: 13/2/2011

    MADDE 149- 5411 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.

    “Risk Merkezi
    YAYINLANDIĞINDA İLK İKAZIMI YAPMIŞTIM.
    Elektrikten suya, vergiden sigorta primine; Devlet alacaklarından vazgeçti, bu haber borçluları sevindirdi. Ama Meclis’teki aynı Torba Yasa; ‘borcu alışkanlık haline getirenlere’ bir sürprize hazırlanıyor. Devlet ekonomide affa, Torba Yasanın ardından kapılarını tamamen kapatacak. Yani bu son af olacak. O nedenle bundan sonra borçlananları zor günler bekliyor. DEMİŞTİM..
    BU GÜN GELİNEN NOKTA ŞU
    “Adalet Bakanlığı’nın karşılıksız çeklerle ilgili paketi 8 milyon dosyanın düşmesini sağlayacak. Paket karşılıksız çeke hapsi de kaldırıyor
    Bir ayıp daha tarihe karışıyor. Yeni kanun tasarısına göre, ev eşyaları haczedilemeyecek, para tahsilatları bankalara devredilecek.”
    YANİ VAHŞİ KAPİTALİZMİN EKONOMİ HUKUKUNDA YARGISIZ İNFAZ DEVRİ-Mİ BAŞLIYOR.

    Bunun adı, yakında öleceksin diye kandırıp sapa sağlam adamı, hasta olduğunu kabule razı etmektir; sonra iyileştirme vaadiyle ameliyat edip, ölüme mahkum etmektir.
    Bu iş için ekonomide yargısız infaz devri-mi geliyor..
    Avukatlara ve bankalara dediğim dedik, astığım astık muameleleri yaptıracak düzenleme oluşma aşamasında.
    Her ne hikmetse sorunların asıl mağdurları, kendilerini ilgilendiren bu tip çalışmanın yapıldığı çalıştayda söz sahibi edilmemekte.
    Eğer çekin karşılksız çıktıysa hapse girmiyeceksin, ama ; hem ticari itibarın bitecek, hem ilelebet kara sicille sicilleneceksin, hemde bir çeşit ticaretten men cezası olan bu tedbirlerle artık zor ticaret yapacaksın..
    Kimse kastını veya kusurunu araştırıp yargılamayacak. Kırmızı kart gören bir daha sahalara ebediyen veda edecek.
    Çünkü geçmişte sicil affı yasasını kabul etmeyip uygulamayan bankalar birliğine; Merkez Bankası bünyesinde bulunan kredi kriz takip merkezi devrediliyor. Kırmızı kartı gösterme yetkisi bankalara veriliyor.
    Bu ülkede “adalet herkese lazım” kavramını algılayamamış bir çok hukukcu var; ve onlar sorunun sürmesinden nemalanılacağını, nemalandığını zannediyorlar.
    Oysa zan içi boş bir kuruntudan başka bir şey değildir.
    Bankalar birliğine, dolayısıyla bankalara kırmızı kart gösterme yetkisi vermede amaç nedir?
    Cevaplanması gereken bu sorudur.
    “Ekonomi batarsa hepimiz batarız.” Demagojisi ile küçük ölçekli işletmeleri bitirmektir gaye.
    Bir bakın şöyle etrafınıza sicili temiz insan ve işletme kaldı mı ortada diye.
    Maksat, borcun borçla kapatılması gerçeğine göre, dış kredi bulamama riskine karşın; bankalardaki biriken mevduatın tek ve güvenilir müşterisi olarak devleti bırakmak.
    Kredi aslanın ağzında yani.
    Bankaların arayıp bulamadığı fırsat, devlet eliyle bankalara veriliyor.
    Devleti ve vatandaşını fonlayarak esir alma fırsatı…
    Karamanın koyunu sonra çıkar oyunu.
    Hala asparagas haberlerle tansiyon ölçülüyor.. Tepkiler gözlemleniyor.
    Adalet Bakanı başka, ekonomi bakanları başka söylemlerde bulunuyor. Ortak payda böyle bir çalışmanın varlığı.
    Bu amaçlı bu günkü Sabah Gazetesinin haberi MEDYADA! yayılmaya başladı. Haberde;
    “Adalet Bakanlığı’nın karşılıksız çeklerle ilgili paketi 8 milyon dosyanın düşmesini sağlayacak. Paket karşılıksız çeke hapsi de kaldırıyor
    Adalet Bakanlığı’nın, yargının hızlanması için hazırladığı paketin ayrıntılarına SABAH ulaştı. Önümüzdeki günlerde Bakanlar Kurulu’na sunulacak paket, 8 milyon civarında dosyanın düşmesini sağlayarak hem yargının yükünü azaltacak, hem de karşılıksız çek verenleri rahatlatacak. Paket kapsamında, karşılıksız çek verenler hapse girmeyecek. Bunun yerine çek defterlerine el konulup banka hesapları sınırlandırılacak. Çeklerini iade etmeyenler ise dolandırıcı gibi yargılanacak. Adalet Bakanlığı tarafından hazırlanan paketin, ilk Bakanlar Kurulu’nda ya da en kıza zamanda ele alınıp Meclis’e sevk edilmesi bekleniyor. Çek Yasası’nın yanında İcra İflas Yasası’nın 30 maddesi ile ilgili diğer yasalarda da kapsamlı bir değişiklik yapılacak. Bakanlar Kurulu toplantısından sonra çek ve diğer düzenlemelerin birlikte mi yoksa iki ayrı tasarı olarak mı Meclis’e geleceğine karar verilecek.

    DEFTERE EL KONULACAK
    Ekonomik suça ekonomik ceza uygulanacak. Çek karşılıksız çıktığı anda yargı süresi yerine ilgili kişilerin çek defterine el konulması süreci başlayacak. Karşılıksız çek verenlerin defterlerinin ellerinden alınmasının yanında banka hesaplarına da sınır konulacak. Karşılıksız çek verdiği için çek defterinin geri alınması karar verildiği halde çek kesmeye devam edenler, Ceza Kanunu’nun dolandırıcılık suçu kapsamında yargılanacak. Çek vermeye devam edenlere 1-5 yıl arasında hapis cezası verilebilecek.” Denilmekte.
    “Bir ayıp tarihe karışıyor. Yeni kanun tasarısına göre, ev eşyaları haczedilemeyecek, para tahsilatları bankalara devredilecek.”

    Bakan Babacan’a göre düzenleme zaman alacakmış. Zaman 1-2 ay
    YANİ BENİM TAHMİNİM DOĞRU ÇIKACAK YASA ŞUBAT AYINDA ÇIKACAK.

    Başbakan Yardımcısı Babacan, önce bankacılarla buluştu sonra TUSKON’da konuştu. Diğer gelişmekte olan ülkelerde yüzde 30’lar seviyesinde olan tasarruf oranının Türkiye’de yüzde 12 olduğunun altını çizen Babacan, ‘İsraf ekonomisi olmamalıyız. Maalesef halkımızın %45’i aylık gelirinden fazla harcıyor’ dedi

    Bankacılar Babacan’dan ne istedi?
    TOPLANTIDA sektöre yönelik yapılan düzenlemelerin getirdiği ek yükün 8 milyar lirayı bulduğu belirtilerek zorunlu karşılıkların düşürülmesi istendi. Bankalar Birliği tarafından gerçekleştirilen sunumda, sektör hükümetten beklentilerini şöyle aktardı:
    – BÜYÜME için yatırımlar sürdürülmeli ancak tasarruflar yetersiz.
    – BANKACILIK sektörünün büyümeye katkısının sürmesi için özkaynaklarının güçlü olması gerekir.
    – DÜZENLEMELERİN bankalara getirdiği ek yüklerin toplamı 8 milyar lirayı buluyor.
    – TASARRUFLAR artırılmalı ve daha uzun vade özendirilmeli.
    – ORTA ve uzun vadeli kredilerin finansmanında Zorunlu Karşılık indimi yoluyla maliyetler azaltılmalı.
    – BEKLENENDEN daha hızlı yavaşlama veya hızlı kaynak hareketlerinin olması durumunda zorunlu karşılıklar hızla düşürülmeli.
    – KREDİ kartına tek limit uygulaması hakkında açıklama yapılmasını bekliyoruz.

    Elektrikten suya, vergiden sigorta primine; Devlet alacaklarından vazgeçti, bu haber borçluları sevindirdi. Ama Meclis’teki aynı Torba Yasa; ‘borcu alışkanlık haline getirenlere’ bir sürprize hazırlanıyor. Devlet ekonomide affa, Torba Yasanın ardından kapılarını tamamen kapatacak. Yani bu son af olacak. O nedenle bundan sonra borçlananları zor günler bekliyor. Çünkü Meclis’teki görüşmelerde, kredi alacaklara önemli uyarı çıktı. Yasa çıkar çıkmaz, bankaların riskli müşteriler için oluşturduğu “kara liste” genişleyecek. Borcundan dolayı elektriği, suyu ve gazı kesilen kredi alamayacak. Yani bu kişilere bankalar kredi musluğunu kesecek. Bu kişiler bırakın kredi almayı, kredi kartı sahibi bile olamayacaklar. İşte bu isimler; eskiden bankalarla kötü bir geçmişe sahip olanlarla aynı muameleyi görecek. Kısacası; borç karnesi kötü olanlar bankaların kredi sınavını aşamayacak. Yani müşterilerin kredi geçmişlerinin yanı sıra, elektrik, su, doğalgaz ve telefon borçlarını zamanında ödeyip ödemediklerine de bakılacak. Kira borcunu düzenli ödemeyenler ve para için tefeci yolunu tutanlar da bankaların kara listesine girecek. Özetle; günlük hayatın hemen her alanında artık borca sadakat şart.. Vatandaşın borcuna sadık olup olmadığını ise Merkez Bankası takip edecek. Bu borç kayıtlarına ulaşmak için; Telekom, GSM şirketleri, elektrik, doğalgaz ve su idareleriyle protokol imzalanacak. Yeni dönemde risk kayıtları TC numarası ile takip edecek. Bu yeni uygulama sayesinde isim benzerliğinden dolayı, borcuna sadık kişilerin uğradığı mağduriyetler de son bulacak.
    (SAMANYOLU HABER TV)

    Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve Diğer Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun Bankacılık Kanunununda Değişiklik Yapan Maddeleri
    (Resmi Gazete’nin 25 Şubat 2011 tarih ve 27857 mükerrer sayılı nüshasında yayımlanmıştır)

    Kanun No: 6111 Kabul Tarihi: 13/2/2011

    MADDE 149- 5411 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.

    “Risk Merkezi

    EK MADDE 1- Türkiye Bankalar Birliği nezdinde, kredi kuruluşları ile Kurulca uygun görülecek finansal kuruluşların müşterilerinin risk bilgilerini toplamak ve söz konusu bilgileri bu kuruluşlar ile gerçek veya tüzel kişilerin kendileriyle ya da onay vermeleri koşuluyla özel hukuk tüzel kişileri ile de paylaşılmasını sağlamak üzere Risk Merkezi kurulmuştur.

    Kredi kuruluşları ile Kurulca uygun görülecek finansal kuruluşlar, Risk Merkezine üye olmak zorundadır. Üye kuruluşlar, Risk Merkezince istenilen, müşterileri ile ilgili her türlü bilgiyi vermekle yükümlüdür. Risk Merkezi, bu yükümlülüğe uymayanlara bilgi akışını durdurmaya yetkilidir.

    Risk Merkezi, Kurumun ve Merkez Bankasının personeli arasından belirleyeceği birer üye dâhil olmak üzere dokuz üyeden oluşan bir yönetim tarafından idare edilir. Risk Merkezi yönetimini oluşturan üyeler üç yıllık dönem için görev yapmak üzere seçilir.

    Risk Merkezi yönetimi, Risk Merkezinin kuruluş amaçları doğrultusunda özel hukuk tüzel kişileri ile kamu kurum ve kuruluşlarından, kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşları ve bunların üst kuruluşlarından bilgi talep etmeye ve bunlarla Kurulun uygun görüşüne istinaden bilgi alış-verişine yönelik sözleşmeler imzalamaya yetkilidir. Özel hukuk tüzel kişileri ile kamu kurum ve kuruluşları, kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşları ve bunların üst kuruluşları Risk Merkezi yönetimi tarafından talep edilen bilgileri vermekle yükümlüdürler. Kredi kuruluşları ile Kurulca uygun görülecek finansal kuruluşların müşterilerinin onay vermesi koşuluyla, Risk Merkezi ile bilgi alış-verişi sözleşmesi imzalayan özel hukuk tüzel kişileri ile kamu kurum ve kuruluşlarına kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşları ve bunların üst kuruluşlarına verilecek, müşterilerin bu kuruluşlar nezdindeki risk bilgileri Kanunun 73 üncü maddesinin dördüncü fıkrası kapsamında değerlendirilir.

    Risk Merkezinin kuruluşuna, faaliyetine ve çalışmasına, Risk Merkezi yönetiminin oluşumuna, toplanmasına ve karar almasına, Risk Merkezine verilen bilgilerin kapsam, biçim ve içeriğine ve bunların paylaşılmasına, paylaşılacak bilgilerin kapsam ve içeriğine, ücretlendirilmesine ve üyelerce ödenecek aidatların belirlenmesine ilişkin usul ve esaslar, Türkiye Katılım Bankaları Birliği ve Kurul tarafından belirlenen finansal kuruluşların üye oldukları meslek örgütlerinin görüşü ile Kurulun ve Merkez Bankasının uygun görüşü alınarak Türkiye Bankalar Birliğince belirlenir ve Resmi Gazetede yayımlanır.

    Süresinde üyeler tarafından ödenmeyen aidatlar ve komisyonlar Türkiye Bankalar Birliğince kanuni yollara başvurularak tahsil edilir.

    Kurum, gerektiğinde Risk Merkezini denetler, denetime ilişkin usul ve esaslar Kurum tarafından belirlenir.

    Risk Merkezi, topladığı her türlü bilgiyi, Kurum ve Merkez Bankasına istenen biçim ve sürede vermekle yükümlüdür. Ayrıca, gerçek ya da tüzel kişilerin gerekçesini belirterek risk bilgilerinin kendilerine verilmesi için yazılı talepte bulunmaları ya da kredi kuruluşları ile Kurulca uygun görülecek finansal kuruluşlar dışındaki bir özel hukuk tüzel kişisine bu nitelikteki bilgilerin verilmesi için onay verdiklerinin ispat edilmesi halinde bahse konu bilgiler de talepte bulunan tarafça karşılanacak belli bir ücret karşılığında verilir.

    Risk Merkezinin bütün işlem ve kayıtları gizlidir. Sır sahibinin bilgilerinin açıklanması konusunda açık rızasının bulunması durumunda belirlediği kişiye risk bilgileri verilir. Kişinin rızasına dayanan bilgilerin verilmesine ilişkin usul ve esaslar, Kurulun ve Merkez Bankasının uygun görüşü, Türkiye Katılım Bankaları Birliğinin ve Kurulun belirleyeceği kurum ve kuruluşların görüşü alınarak Türkiye Bankalar Birliğince belirlenir ve Resmi Gazetede yayımlanır.

    Risk Merkezi nezdinde bulunan sır niteliğindeki bilgileri, bu konuda kanunen yetkili kılınan mercilerden başkalarına açıklayanlar, hukuka aykırı olarak kendisi ya da başkası yararına kullananlar, yayanlar, verenler, aktaranlar veya ele geçirenler hakkında 159 uncu madde hükümleri uygulanır. Bu fıkrada tanımlanan suçların bir tüzel kişinin faaliyeti çerçevesinde işlenmesi halinde, ilgili tüzel kişi hakkında Türk Ceza Kanununun tüzel kişilere özgü güvenlik tedbirlerine hükmolunur.

    Risk Merkezi, nezdindeki her türlü bilgi alış-verişini 73 üncü maddenin dördüncü fıkrası uyarınca en az beş banka tarafından kurulmuş şirketler aracılığı ile ve bu şirketlerle yapılacak sözleşmeler çerçevesinde de gerçekleştirebilir.”

    MADDE 150- 5411 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.

    “GEÇİCİ MADDE 28- Risk Merkezinin çalışma usul ve esasları bu maddenin yayımı tarihinden itibaren en geç bir yıl içinde ek 1 inci maddenin beşinci ve dokuzuncu fıkralarında belirtilen usul çerçevesinde Türkiye Bankalar Birliğince belirlenir.

    Bu Kanuna göre kurulan Risk Merkezi faaliyete geçinceye kadar, Merkez Bankası bünyesinde bulunan Risk Merkezi, 14/1/1970 tarihli ve 1211 sayılı Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Kanununun yürürlükten kaldırılan 44 üncü maddesi hükümleri uyarınca faaliyetlerini yürütür.

    Merkez Bankası nezdindeki Risk Merkezi bilgileri, bu Kanuna göre kurulan Risk Merkezine aktarılır.

    GEÇİCİ MADDE 29- Kurumun merkezinin İstanbul’a taşınmasına ilişkin iş ve işlemler tamamlanıncaya kadar Kurumun idari merkezi Ankara’dır. Merkezin nakli, iki yıl içinde tamamlanır. Bakanlar Kurulu bu süreyi uzatmaya yetkilidir.”

    MADDE 146- 5411 sayılı Kanunun 73 üncü maddesinin ikinci fıkrasının dördüncü cümlesi ile üçüncü ve dördüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “Kurumun bu fıkra kapsamında elde edeceği sır niteliğindeki bilgi ve belgeler, ceza soruşturması ve kovuşturması kapsamında savcılıklar ile ceza mahkemeleri, görevden ayrılmış olsalar dahi, görevleriyle bağlantılı olarak işledikleri iddia edilen suçlardan dolayı başlatılan soruşturma ve kovuşturmalar ile bağlantılı olarak talepte bulunacak Kurul Başkanı ve üyeleri ile Kurum personeli dışında hiçbir kişi, kurum ve kuruluşa verilemez.”

    “Sıfat ve görevleri dolayısıyla bankalara veya müşterilerine ait sırları öğrenenler, söz konusu sırları bu konuda kanunen açıkça yetkili kılınan mercilerden başkasına açıklayamazlar. Bu yükümlülük görevden ayrıldıktan sonra da devam eder. 22/4/1926 tarihli ve 818 sayılı Borçlar Kanunu, 13/6/1952 tarihli ve 5953 sayılı Basın Mesleğinde Çalışanlarla Çalıştıranlar Arasındaki Münasebetlerin Tanzimi Hakkında Kanun, 20/4/1967 tarihli ve 854 sayılı Deniz İş Kanunu ile 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu kapsamında çalıştırılan işçi, gemi adamı ve gazetecinin ücret, prim, ikramiye ve bu nitelikte her çeşit istihkak ödemelerinin özel olarak açılan banka hesabına yapılması halinde, bu hesaplara ilişkin bilgi ve belgelerin Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Hazine Müsteşarlığı ile bunlara bağlı ve ilgili kurum ve kuruluşlara verilmesi ile 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 8 inci ve 100 üncü maddelerinin uygulanması ile genel sağlık sigortalılığında gelir testinin yapılmasına ilişkin bilgi ve belgelerin Sosyal Güvenlik Kurumuna verilmesi sırrın ifşası sayılmaz. Bu bilgi ve belgelerin verilmesine ilişkin usûl ve esaslar Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanlık ile Kurulca belirlenir.

    Kurumun gözetim ve denetimine tabi kuruluşların, bunların ortaklarına, bağlı ortaklık, iştirak, birlikte kontrol edilen ortaklıklarının faaliyetlerine veya müşterilerine ilişkin yabancı ülke kanunlarına göre denetime yetkili ve Kurum muadili mercilerin taleplerinin Kurumca karşılanması, gizlilik sözleşmesi yapılması ve sadece belirtilen amaçlar ile sınırlı kılınması koşuluyla bankaların ve finansal kuruluşların, kendi aralarında doğrudan doğruya ya da risk merkezi veya en az beş banka ya da finansal kuruluş tarafından kurulacak şirketler vasıtasıyla yapacakları her türlü bilgi ve belge alışverişinin yanı sıra doğrudan veya dolaylı pay sahipliği yoluyla sermayelerinin yüzde onunu ve daha fazlasını temsil eden paylarının satışı amacıyla muhtemel alıcıların yapacakları değerleme çalışmalarında ya da sermayelerinin yüzde on veya daha fazlasına sahip olan yurt içinde veya yurt dışında yerleşik kredi kuruluşu ile finansal kuruluşlar da dâhil ana ortaklıkların konsolide finansal tablo hazırlama çalışmalarında, risk yönetimi ve iç denetim uygulamalarında veya kredileri de dâhil varlıklarının ya da bunlara dayalı menkul kıymetlerin satışı amacıyla yapılacak değerleme çalışmalarında ya da değerleme, derecelendirme veya destek hizmeti alınması ile bağımsız denetim faaliyetlerinde ve gerekli tedbirlerin alınması kaydıyla hizmet alımlarına yönelik işlemlerde kullanılmak üzere bilgi ve belge taleplerinin karşılanması sırasında banka ya da müşteri sırrı niteliğindeki bilgilerin öğrenilmesi sır saklama yükümlülüğü dışındadır.”

  4. Ey hatir ceki verip kara kara dusunen insanlar.oldu iste oldu.bir gun gelir hak yerini bulur.gecmis olsun.emegi gecenler var olun.sizleri unutmuyscagiz.

    • Sayın Şakir Şeker,

      Temenninize katılmamak mümkün değil : “Bir gün gelir, hak yerini bulur”.

      Çek konusunda ne zaman olur bilemiyorum ama memleketimizde hala

      HAK GELDİ, BATIL ZAİL OLDU

      diyecek gerçek bir ortam yok. Mücadeleye kenarından köşesinden başlamazsak, çabalarımızı artırmazsak, omuz omuza vermezsek bu ortam zor gelir.

  5. Bravo Başbakan Bravo Cumhurbaşkanı,Bravo TBMM de Ülkemi temsil eden vekiller Bravo Adaleti Mülkün temeli olark temsil eden yargı mensupları,
    Hepinizi AİHM den önce bir kezde Cumhuriyet başsavcılığına Şikayet ediyorum
    Bu memlekette yıllarca sanayicilik yapmış yıllarca esnaflık yapmış yıllarca ihracat yapmış yıllarca devletine vergi ödemiş işini gücünü bırakıp 1,5 yıl askerlik yapmış dürüst çalışkan inekler zordayken. Şu yada bu şekillerde kanun boşluklarından yararlanılarak tuzağa düşürülmüşken. yada kazaya uğratılmışken beklerdik ki tüm ülke yargısı ve bürokrasisi öncelikli olarak bu konularla ilgilensin fabrikaları yağmalanmasın,işçileri işsiz kalmasın problemler konuşulup öncelikle bunlar çözülsün!!!
    Üzülerek görüyoruz ki çeklerini tahsil edmediği için çeklerini ödeyemeyenler özgürlüğünden ve çalıişma kabiliyetinden men edilip aileleri dağıtılırken öncelik bu konulara verilsin!! Malesef Tıpkı bankalar,Faktoringler ve tefecilere tanınan özel kanunlarda olduğu gibi şimdi de bedelli askerlik imtiyazı tanınan yine güçlüler ve kapitaller olmuştur.Yazıklar olsun sizleri dava edeceğim Ben eşşekmiydim bizler eşşekmiydik işimizi gücümüzü bırakıp askerlik yaptık. Şimdi parası olan ve askerlikten kaçanlar için devlet büyükleri oturmuş onların istediği yasayı çıkarıyor. yazıklar olsun sizler hakkın halkın iradesini değil bankaların tefecilerin korkakların kaçakların
    iradesine kol kanat geriyorsunuz bu millet sizi affetmez. Bu ülkede merkez bankası harektlerini paralrına para katmak için düzenleyenler.Bütçe açığını kapatmak için garibanın cebinden zamla çalanlar kendi bütçelerini denklemek için hırsızlık kararnameleri çıkaranlar birgün libyada tunusta mısırda olduğu gibi sizede bir bahar havası çarpacaktır mutlaka biraz aklınızı başınıza alın Onun bunun himayesinde yada kartvizitiyle işadamı olan şimdinin parlementerleri Bileğiyle alnının teriyle başaran azınlığı tenzih ediyorum siz kendinizi işadamımı sanıyorsunuz. Siz kendinizi bu çıkardığınız kanunlarla milletin üztünde mi sanıyorsunuz. Bunlara alet olan sayın vekiller bir daha seçilememk yada bir koltuk kapmak adına emirle oy kullanan zavallı sözde vekiller bu millet sizi affetse ALLAH affetmez Katil olmak günahtır ancak doğru adına savaşmak sevaptır sizin yanlışlarınıza karşı birgün millet yeter der ve devrime gidecek olursa bunun adı ne olur uyanın dolandırıcıyla itekleyerek yıktıktığınız ( yasalar ve yönetim şeklinizle) insanları bir sepete koymayın onların onurlarını daha fazla kırmayın hele anlayamadığınız konularda ukalalık yapıp milleti aşağılayarak dolandırıcı iması yapmayın. Eğer bu insanlar ve ben dolandırıcıysam haydi hodri meydan sizin ve benim yaptıklarımı AİHM götürelim bakalım kim suçlu bugün önünüzde düğme ilikleyen bürokratlarınız yarın ipinizi çekmek zorunda kalabilir aklınızı başınıza getirin sevgili vekillerim yaptıklarınız tasvip etmiyorum vekaletimi geri çekmezden önce sizi son kez uyarıyor Cumhuriyet başsavcılığına sikayet ediyorum

  6. bunların hepsi hikaye olmaya başladı… herkes beklentilerini büyük tutmaya başladı ama hayal kırıklığıda o kadar buyuk olacak sanki… sadece haber cıkıp duruyor adım yok, tıpkı bedelli askerlik gibi oldu bu mevzu.. yasal düzenleme olar belki ama oda 5 yıl içinde olur… sürekli gündeme gelir, başkada bi numara olmaz….

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s