“çek yasası Bakanlar Kurulundan geçti” haberleri ne kadar doğru ?


“çek yasası Bakanlar Kurulundan geçti”

Bu kez mecliste başlıktaki haberin doğruluğunu araştırdık.Dostumuz Murat Yalçın belki yine Meclis muhabirliği gibi olmuş diyecek.
Ancak çek yasası Bakanlar Kurulundan geçti haberleri o kadar abartıldı ki bizim Meclis muhabirliğimizi gölgeledi.

Meclise girişte randevusuz içeriye almama kuralı getirildiği için bir süre randevu ayarlamak için beklemek zorunda kaldık.

Tülin hanım ve Rahmi Ofluoğlu nun ayarladıkları iki ayrı randevu sonrasında meclise girdik.
Bu arada halk gününde randevusuz Meclise alınmama kararının “halk günü” içeriği ile hiç uyuşmadığını belirtmek isterim.

Meclis ziyaretimize Yurdanur hanımın mutad ziyaretlarinden alışılageldiği üzere sayın Ahmet İyimaya ile başladık.
Ahmet beye sorumuz “Bakanlar Kurulunda çek yasasının görüşüldüğü,bu konuyla ilgili bilgilerinin olup olmadığı” şeklinde oldu.
Ahmet bey “Bakanlar kurulunda görüşülmedi,yasa çalışması Adalet Bakanlığında sürüyor” şeklinde oldu ve Ahmet bey “çek yasasıyla ilgili gelişmeleri bizden daha
dikkatli izlediğini,bir gelişme olduğunda bizzat kendisinin basına açıklama yapacağını”ilave etti.
Ahmet beye teşekkür ederek yanından ayrıldık.
Daha sonra Meclis yasama bölümüne geçtik ve çek yasası ile ilgili Bakanlar Kurulundan gelen birşey olup olmadığını sorduk.
Aldığımız yanıt “çek yasası henüz Adalet Bakanlığında,Bakanlar Kurulu gündeminde değil ancak ocak ayı sonuna kadar gündeme geleceğini sanıyoruz”

Sonrasında çek yasasının durumuyla ilgili bilgisine başvurmak için Sayın Ali Rıza Öztürk ün yanına uğradık, Ali Rıza bey Meclis Genel Kurulunda idi.
Ali Rıza Beyin Ofisinde Bakanlar Kurulu gündemi ile ilgili döküman bulup bulamayacağımızı sorduk,aldığımız yanıt olumsuzdu.
Kosiad olarak Adalet Bakanı ile görüşme için referans olmalarını rica ettik.Umuyoruz önümüzdeki günlerde böyle bir görüşme ihtimali oluşabilir.

Acil Demokrasi, Ocak.2012

36 responses to ““çek yasası Bakanlar Kurulundan geçti” haberleri ne kadar doğru ?

  1. Hakkı Adalet

    BAKARA SURESİ 2/280. AYET
    Ve şayet borçlu sıkıntıda ise, o halde (borçlu) bir kolaylığa çıkıncaya kadar beklemek; bununla beraber bağışlamanız hakkınızda daha hayırlıdır, eğer bilirseniz.
    Ö N E M L İ:
    Borçlular ile dolandırıcıları lütfen kimse aynı kefeye koymasın. Bir sürü mühendis ve iş adamının cezaevlerinde borçlarından dolayı çürüdüğünü gördüm. Bu insanların pek çoğu bu ülkede istihdam yaratıp vergilerini ödüyordu. Çoğu; alacaklarını gününde alamadığı için tefeciye, faktoring şirketlerine bulaşıp faiz yükünü taşıyamayıp çeklerini vadesinde ödeyemediler. Bununda bedelini aileleriyle birlikte ödediler. Ödüyorlar. Cezaevinde yatan kişi borcunu nasıl ödeyecek? Çek konusunda art niyetli kişiler ve dolandırıcılar zaten kendi çeklerini kullanmaz, sahte çekler kullanırlar. Bu da zaten suç. Yeni ÇEK KANUNU tasarısında bu konuda bir değişiklik yapılmayacak.
    1600 lü yıllarda İstanbul Haliç kıyısında bulunan şimdi ki adı Zindan Han olan, o zaman ki adı Baba Cafer Kulesinde, borçlular zindana kapatılırdı. Borçlular aşağıdan geçenlere bağırıp yalvarır, arada bir hayırsever biri de borçlarını ödeyip içlerinden birini kurtarırdı. Şimdi sene 2012. Ne değişti? Bu yasa çıkarsa çok şey değişecek. Bankalar daha dikkatli olacak. Böylelikle alacaklının da hakkı korunacak.
    Kuran ı Kerim’de ki ilgili Ayeti yukarıda belirttim. BORCUNDAN DOLAYI CEZAEVLERİNE ATILMAK İNSANLIK AYIBIDIR.

  2. BURHAN İŞCAN

    Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, çekini ödemeyen kişilerin hapis yatmayacağını belirterek, bu kişilere 10 yıl çek kullanma yasağı getirileceğini söyledi. Türkiye Bankalar Birliği’nin (TBB) pozitif sicil uygulamasının bu aydan itibaren başlayacağını vurgulayan Babacan, artık çek yazacak kişilerin sicilinin TBB’den sorulabileceğini kaydetti.

    Başbakan Yardımcısı Ali Babacan MÜSİAD’ın “Başkanlar Toplantısı”na katıldı. Toplantıda bir konuşma yapan Babacan, bankacılık siteminin kriz süreci ve kriz sonrası dönemde çok iyi bir performans gösterdiğine işaret ederek, Türkiye’nin bugün sermaye yeterliliği konusunda dünyanın en iyileri arasında olduğunu vurguladı. Bankaların bilançosundaki tahsili geçmiş alacakların hızla düştüğünü belirten Babacan, “2009’da yüzde 5.3’e kadar çıkmıştı bu oran şimdi bakıyoruz yüzde 2.7’ye kadar geriledi. Bankaların alacaklarının sadece yüzde 2.7’si gününde ödeme yapmış durumda. Bu batmış anlamında değil, 90 gün içinde ödenmemiş takip için kenara konulan rakamlar” dedi.

    -ÇEKLERİN YÜZDE 97’Sİ GÜNÜNDE ÖDENİYOR-

    Aynı durumun çeklerde de görüldüğüne işaret eden Babacan, “Merkez Bankası’nda takasa girip karşılıksız olan çek oranı krizin en şiddetli döneminde yüzde 10’a kadar çıkmıştı. 2011 boyunca yüzde 3’ler civarında seyretti. Mesela 100 TL’lik çek geliyorsa her gece bunun yüzde 3’ü karşılıksız çıkmıştı. Bu hiç ödenmediği anlamına gelmiyor, sorulduğu anda karşılığı yok anlamına geliyor. Çeklerin ilk gece yüzde 97’si gününde ödeniyor. Buda piyasalarda çarkların döndüğü anlamına geliyor” ifadelerini kullandı.

    KARŞILIKSIZ ÇEK KANUNU İLE İLGİLİ ÇALIŞTAY SONUÇ BİLDİRGESİ

    -HAPİS CEZASI KAVRAMI KALKIYOR-

    Çeklerle ilgili yeni bir düzenleme yapıldığı dile getiren Babacan, “Adalet Bakanlığı bu düzenlemeyi TBMM’ne gönderiyor. Artık bu hapis cezası kavramı kalkıyor. Çek ödenmediği zaman hapis cezası yerine 10 yıllık bir çek kullanma yasağı geliyor” dedi.

    -TBB POZİTİF SİCİL UYGULAMASINA BAŞLAYACAK-

    Bunu yanı sıra bu aydan itibaren Türkiye Bankalar Birliği’nin pozitif sicil uygulamasına başlayacağını duyuran Babacan, “Şu anda sadece sicil dediğimizde negatif sicil var. Tüm iş hayatı boyunca eğer tek bir çeki ödemediyse Merkez Bankası’nın kayıtlarında sadece onlar gözüküyor. Belki adam bin tane senet, çek ödedi. Biz bu yasa ile bu risk takibini Merkez Bankası’ndan aldık artık TBB’ye verdik. TBB’nde hem pozitif hem negatif kredi sicili artık tutuluyor. Bu veriler toparlandıktan ve bilgi işlem sistemi de devreye girdikten sonra, çek yazacak kişi “beni TBB’den sor’ diyecek. Kendisiyle ilgili bilgileri sorması içinde yazılı bir onay verilecek. O kişinin onayı olmadan o bilgi kimseyle paylaşılmayacak. TBB’den sorulduğu zaman bu adam 15 yıldır çek vermiş çek ödemiş bunlar görülecek. Mesela 857 çekin 855 tanesi ödemiş. Artısıyla eksisiyle olan kredi sicili çek alıp vermede piyasa mekanizmalarıyla dengelerin getirecek en önemli uygulama olacak. Gelişmiş bütün ekonomilerde sistem böyle yürüyor” şeklinde konuştu.

    -VATANDAŞLARIN ÖDEME ALIŞKANLIKLARI DA KAYIT ALTINA ALINACAK-

    TBB’deki merkeze çok daha geniş bir yetki verdiklerini söyleyen Babacan, “Merkez gidip anlaşmalar yapacak. Örneğin Turkcell’le, Vodafon’la, Avea, gaz dağıtım şirketleri, elektrik dağıtım şirketleriyle anlaşmalar yapacak. Böylece tüm vatandaşların ödeme alışkanlıklarıyla ilgili pek çok veri orada birikecek. Tek telefon faturasını düzgün ödeyen oradan görülecek. Böylece herkes kendi kredi tarihini ne kadar temiz tutarsa ona göre ileride rahat borçlanma, rahat çek yazma imkanına sahip olacak. Türkiye’deki özel sektörün kendi iç kredilendirme, borç alacak meseleleri açısından gerçekten devrim niteliğinde önemli bir adım olacak” ifadelerini kullandı.

    • BURHAN İŞCAN

      BU YORUMDA GEÇEN HABERDE, BAKAN BABACAN TBB TARAFINDAN HAZIRLANACAK BİR MERKEZDEN BAHSEDİYOR. BU MERKEZİN OLUŞUMU BU AY SONUNA KADAR TAMAM OLACAKTI.
      İŞTE PAZARLIKLAR DA BU HUSUSLAR VAR. LÜTFEN BU HABERİ İYİ OKUYUP ALGILAYIN.
      ÇEK YASASI ÇIKAR AMA UYGULAMAYA GEÇMESİ BU YÜZDEN BEKLETİLEBİLİR. .

  3. BURHAN İŞCAN

    Bankaların elinden oyuncak oldum
    kader böyle imiş buymuş alın yazım
    zalim elinden sarardım soldum
    şimdi gönlü kırık yaralı kuşum

    Derdimi anlatamadım yanarım inan buna
    isterim artık mağdurlar inansın bana
    Günlerim geçti yazık ızdıraplar içinde
    acaba bir gün acaba bir gün gülecek miyim

  4. BURHAN İŞCAN

    11:15 BABACAN: BANKALAR BİRLİĞİ BU AYDAN İTİBAREN ÇEKLERİN SİCİLİNİ TUTACAK

    DEMEK Kİ SÖZ KONUSU KREDİ RİSK TAKİP MERKEZİ OLUŞUMU BU AY TAMAM. ŞUBAT TA DA YASA ÇIKACAK.
    EKONOMİDE YARGISIZ İNFAZ DEVRİ-Mİ BAŞLIYOR YANİ..
    BU BAŞLIKTA YAZIMI HATIRLAYIN:
    Geçen yıl yasalaşan bir ismi “mali af yasası” olan, bir ismi “torba af yasası” olan kanunla başladı bu tedbirlerin oluşması.
    Bu yasaya göre Bankalar Birliği tarafından oluşturulacak kredi risk takip merkezi, sözüm ona borçlanma kriterlerinin uygulanmasını takip edecekti; bu merkez oluşturulmadan yargısız infaza geçildi.
    Yeni yılla birlikte yargısız infaz hız kazanacak.
    Diyelim ki doğal gaz şirketi, ptt, veya elektrik dağıtım şirketi size karşı bir borç istinadında bulundu. O andan itibaren yandınız. Yargısız infaz hemen başlıyor. Bu istinadın doğru olup olmadığı yargılanmadan, yargı kararı olmadan adınız bankaların kara listesinde yer alıyor şıp-şak. Üniversitede okuyan oğlunuza para mı göndereceksiniz, bu para buharlaşıp uçuyor. Paranın nereye gittiğini, parayı yatırdığınız bankadan veya PTT Şubesinden öğreninceye kadar ; başınız gelenler pişmiş tavuğun başına gelmiyor.

    Siz bu dayatma borcun varlığını öğrenip, sildirinceye kadar, mahkeme açıp haksızlıkla savaşıncaya kadar atı alan üsküdarı çoktan geçmiş oluyor üstelik. Yani hakikaten borçlumusunuz, değilmisiniz belli olmadan, yargısız infazla borç ödemeye zorlanıyorsunuz.
    Bu arada bir sürü maddi ve manevi kayıpla yüz yüze olmak da işin cabası.
    “Devlet vatandaşına tuzak kurar mı?”
    Kurarmış demek ki. Bu anormallikle yeni karşılaşmıyoruz.
    Bu anormallikleri normal karşılayıp, kanıksama ile topluca iflasa, yokolmaya yuvarlanmaktayız.

    • BURHAN İŞCAN

      Elektrikten suya, vergiden sigorta primine; Devlet alacaklarından vazgeçti, bu haber borçluları sevindirdi. Ama Meclis’teki aynı Torba Yasa; ‘borcu alışkanlık haline getirenlere’ bir sürprize hazırlanıyor. Devlet ekonomide affa, Torba Yasanın ardından kapılarını tamamen kapatacak. Yani bu son af olacak. O nedenle bundan sonra borçlananları zor günler bekliyor. Çünkü Meclis’teki görüşmelerde, kredi alacaklara önemli uyarı çıktı. Yasa çıkar çıkmaz, bankaların riskli müşteriler için oluşturduğu “kara liste” genişleyecek. Borcundan dolayı elektriği, suyu ve gazı kesilen kredi alamayacak. Yani bu kişilere bankalar kredi musluğunu kesecek. Bu kişiler bırakın kredi almayı, kredi kartı sahibi bile olamayacaklar. İşte bu isimler; eskiden bankalarla kötü bir geçmişe sahip olanlarla aynı muameleyi görecek. Kısacası; borç karnesi kötü olanlar bankaların kredi sınavını aşamayacak. Yani müşterilerin kredi geçmişlerinin yanı sıra, elektrik, su, doğalgaz ve telefon borçlarını zamanında ödeyip ödemediklerine de bakılacak. Kira borcunu düzenli ödemeyenler ve para için tefeci yolunu tutanlar da bankaların kara listesine girecek. Özetle; günlük hayatın hemen her alanında artık borca sadakat şart.. Vatandaşın borcuna sadık olup olmadığını ise Merkez Bankası takip edecek. Bu borç kayıtlarına ulaşmak için; Telekom, GSM şirketleri, elektrik, doğalgaz ve su idareleriyle protokol imzalanacak. Yeni dönemde risk kayıtları TC numarası ile takip edecek. Bu yeni uygulama sayesinde isim benzerliğinden dolayı, borcuna sadık kişilerin uğradığı mağduriyetler de son bulacak.

      (SAMANYOLU HABER TV)

    • BURHAN İŞCAN

      Başbakan Yardımcısı Babacan, yeni kurulacak sitemle ilgili Bankalar Birliği’nin pozitif sicil uygulamaya geçeceğini bildirdi. Babacan, şu bilgileri verdi: “Şu anki sicil uygulamamızda sadece negatif sicil uygulaması var. Bir iş adamının tüm iş hayatı boyunca tek bir çeki döndüyse merkez bankasının kayıtlarında sadece bunu ödemediği görünüyor. Belki adam bin tane çek ödedi. Bu durum o kişinin iş hayatını olumsuz etkiyor. Biz bir yasa ile bu risk takibini Merkez Bankası’ndan aldık, Bankalar Birliği’ne verdik. Artık pozitif ve negatif siciller birlikte tutulacak. Bilgi işlem devreye girdikten sonra çek verecek kişi, karşı tarafa diyecek ki ‘Beni karşı tarafa sor. Ama kişisel bilgilerimiz paylaşmaman kaydıyla’. Bankalar Birliği’nden sorulduğu zaman bu müşteri 15 yıldır, çek yazmış çek ödemiş. Bu çeklerin ödenen şu ödenmeyeni şu kadar. Bu kredi sicili piyasada çek alıp vermede piyasa mekanizmasında dengelerin oluşturulmasını getirecek en önemli uygulama olacak. Gelişmiş ekonomiler böyle işliyor.”

      VATANDAŞLARIN ÖDEMELERİ DE BİR MERKEZDE TOPLANACAK

      Bakan Babacan, Bankalar Birliğinin sadece çeklerle ilgili değil, daha geniş anlaşmalar yapacağı alanların olacağını da söyledi. Birliğin; Turkcell’e, gaz dağıtımı yapan firmalarla, elektrik dağıtımı ile ilgili şirketlerle anlaşmalar yapabileceğini belirten Babacan, böylece, tüm vatandaşların ödeme alışkanlıkları ile ilgili pek çok verinin bir merkezde toplanacağını kaydetti. Bakan Babacan şöyle devam etti: “Cep telefonu faturasının doğru ödenip ödenmediği buradan öğrenilecek. Böylece herkes kendi kredi tarihini ne kadar temiz tutarsa ona göre ilerde borçlanma ve çek yazma imkanını tanıyacak. Bu, Türkiye’deki özel sektörü açısından bir devrim niteliğinde önemli bir adım olacak. Dolayısıyla iş hayatımızla ilgili bir yeni uygulama olacağını düşünüyorum. Burada niyeti iyi olan ödüllendirilmiş olacak. Kötü olanlar ise sistemden tespit edilecek.”

  5. BURHAN İŞCAN

    11:15 BABACAN: TAHSİLİ GECİKMİŞ ALACAKLARIN ORANI BANKACILIK SEKTÖRÜNDE %2.7’YE İNECEK
    Bu nasıl olacak?
    Anayasal engeller kaldırılarak.
    Yani yargısız infazla.
    Dayatmaları koyan ALDATMACA ile.
    Yine Bankalar lobisi
    yine onlara destek veren avukatlar
    VE YİNE ÇEK MAĞDURLARININ AYNI APTAL DURUŞU.
    SONUÇ NE OLACAK. FAL BAKMAYA GEREK VARMI?
    KENDİ DÜŞEN AĞLAMAZ.

  6. BURHAN İŞCAN

    Ben adil bir yasanın çıkması mücadelesi yaparken birileri hapislikten kurtulmak için; “denetimli serbestlik” istedi. Hatta birileri gündemde olan “elektronik pranga” ya bile can attı. Sonuçta 5941 Sayılı yasa için BAŞARI denildi. Bayramlar edildi. Deliye bir gün bayram.
    Bayram bitince acı gerçekle yüzleşildi.
    ABDALIN BİRİSİ bu gizli af yasasıdır kimse korkmasın, taahhütlere beş kuruş ödemeyin dedi. ABDALA HER GÜN BAYRAM. Çek Mağduru olan oğlu bayram etti.
    Şimdi bankalara para lazım. Bu paranın da acil tahsili için ANAYASAL ENGELLERİ ortadan kaldıran yasa lazım. O gizli affı ortadan yok etmek de lazım
    Bu yasa çıkacak. DELİYE BU GÜN BAYRAM…..Kutlu olsun. Gerçekle yüzleştiğiniz de ABDALA HER GÜN BAYRAM OLDUĞUNU akla getirirsiniz inşallah..

    • burhan bey sizde hiç birşey tatmin olmuyorsunuz yine nerede bir sorun var ne güzel işte ceza kalkıyor çekler artık sicile uygun verilecekmiş önemli olan hapisliklerin kalkması değilmi sevinmemek elde değil nesi aptallık bunun

      • BURHAN İŞCAN

        aptallık sonucu algılayamamakta….
        HİSSEDİNCE ACIYI ANLAR HERKES APTALLIĞIN NASIL OLDUĞUNU..
        Hele bir acı ortaya çıksın. Sabret göreceksin.
        Zaman yine beni haklı çıkardığında hep beraber göreceğiz..
        Bak ne güzel diyorsun; “siciller” diye…
        Bu sicillerle ticaretten men olanların sudan çıkmış balığa döneceğini nasıl anlatmam gerekirse hepsini denedim.
        göreceğiz ab-ı hayat aktığın ejderhadan

  7. BURHAN İŞCAN

    11:17 BABACAN: KREDİ SİCİLİNİ TEMİZ TUTANLAR DAHA KOLAY BORÇLANMA İMKANINA SAHİP OLACAK
    11:15 BABACAN: BANKALAR BİRLİĞİ BU AYDAN İTİBAREN ÇEKLERİN SİCİLİNİ TUTACAK
    MAĞDURLAR BUNLARIN NE ANLAMA GELDİĞİNİ BİR ALGILASA,
    KENDİLERİNE SUNULACAK KIRK SATIR MI, KIRK KATIR MI DAYATMASINI DA GÖRMÜŞ OLACAKLAR.

    BUNU GÖRMEYENLER BAYRAM YAPIYOR.
    İYİ BAYRAMLARDA BU ARADA
    KARAMANIN KOYUNU SONRA ÇIKAR OYUNU ATASÖZÜNÜ UNUTMAYIN.

    • burhan bey bayram bayram sevinsenize

      • BURHAN İŞCAN

        DELİYE HER GÜN BAYRAM.. SEN SEVİN….

      • BURHAN İŞCAN

        “ANLATTIKLARINIZ KARŞINIZDAKİNİN ANLADIĞI KADARDIR”

        İŞTE ANLATIP DA ANLATAMAMAZININ SEBEBİ.

        ANLATTIĞIM KİŞİLERİN ALGILAMA VE ANLAMA KABİLİYET VE YETENEKLERİ.

        BU YÜZDEN “BİR MUSİBET BİN NASİHATA BEDELDİR” DENİLMİŞTİR.
        YPACAK BİR ŞEY YOK YANİ…
        ANLAYAN ANLAR..
        ABDALLAR VE APTALLAR ARASINDA BİR FARK OLMALI DEĞİL Mİ?
        ABDALA HER GÜN BAYRAM???

  8. BURHAN İŞCAN

    Algılamak, algılayamamak ve yanlış algılatmak
    Ekonomiden Sorumlu Başbakan Yardımcısı Ali Babacan; ÇEKTE HAPSİ CEZASI KAVRAMINI KALDIRIYORUZ dedi.
    ŞİMDİ AŞAĞIDAKİ LİNKTE GÖRÜLEN HABER BAŞLIKLARINI İNCELEYİNİZ.
    BLOOMBERG SON DAKİKA
    11:19 BABACAN: ENFLASYONDAKİ ARTIŞIN PARA POLİTİKASIYLA FAZLA BİR İLİŞKİSİ YOK
    11:19 BABACAN: ENFLASYONDA BU YILI OLDUKÇA YÜKSEK SEVİYEDE KAPATTIK
    11:17 BABACAN: KREDİ SİCİLİNİ TEMİZ TUTANLAR DAHA KOLAY BORÇLANMA İMKANINA SAHİP OLACAK
    11:15 BABACAN: BANKALAR BİRLİĞİ BU AYDAN İTİBAREN ÇEKLERİN SİCİLİNİ TUTACAK
    11:15 BABACAN: TAHSİLİ GECİKMİŞ ALACAKLARIN ORANI BANKACILIK SEKTÖRÜNDE %2.7’YE İNECEK
    11:14 BAŞBAKAN YARDIMCISI BABACAN: ÇEKTE HAPİS CEZASI KAVRAMINI KALDIRIYORUZ
    11:12 BABACAN: TÜRKİYE’DE HİÇBİR BANKANIN SERMAYE YETERLİLİK ORANI %12’NİN ALTINDA DEĞİL

    MALUM ÇEK MAĞDURLARI SİTESİNDE YİNE KUTLAMALAR BAŞLADI.
    BİRİLERİ YİNE GÖKLERE ÇIKARILIYOR. BİRİLERİNİN BAŞARISI OLARAK ALGILATMA DURUMLARI ÖNE ÇIKMIŞ VAZİYETTE.

    FAL BAKMA SONUCU BİR TUTTURUP BİR TUTTURAMAMAK BAŞARIMIDIR?

    BABACAN’IN İŞARET ETTİĞİ KANUN TASLAĞI DAHA BAKANLAR KURULUNDA TASLAK OLARAK İMZALANMADI.

    BU TASLAK TASARILAŞACAK, TASARI ADALET KOMİSYONUNDA GÖRÜŞÜLMEK ÜZERE MECLİSE GELECEK. MECLİS BAŞKANI ADALET KOMİSYONU GÜNDEMİNE SOKACAK. ADALET KOMİSYONUNDA TARTIŞMA OLACAK. TASARI MECLİS GENEL KURULUNA GELECEK. YASALAŞMASI BEKLENECEK.

    BEN YİNE ISRARLA ŞUBAT AYI VE HATTA SONUNA DOĞRU YASA ÇIKAR DİYORUM.

    BENİMKİ FALCILIK DEĞİL.
    GERÇEKCİ BAKIŞ.

    FALCILARIN SİTESİNE BAKIN. KİM HAKLI ÇIKACAK DERSİNİZ? ONLARA GÖRE KASIM BAŞINDA YASA ÇIKMIŞ OLACAKTI…

    TASLAK VE TASARI KAVRAMINI BİLE BİLMİYORLAR.

    Kİ YASADAN AMAÇLANAN; KIRK SATIR MI KIRK KATIR MI GERÇEĞİNİ ALGILAYABİLSİNLER.
    11:15 BABACAN: TAHSİLİ GECİKMİŞ ALACAKLARIN ORANI BANKACILIK SEKTÖRÜNDE %2.7’YE İNECEK
    NASIL OLACAK BU?
    YARGISIZ İNFAZ YASALARI İLE.. KEŞKE KONUŞMANIN BU BÖLÜMLERİNE DE DİKKAT EDİLSE.

    SORUN
    YOLSUZLUK EKONOMİSİ POLİTİKALARINI ALGILAYAMAMAK.

  9. BURHAN İŞCAN

    YOLSUZLUK EKONOMİSİ POLİTİKALARINI ALGILAYAMAMAK.

    Şimdiki zamanda küresel yönetim şeklinde büyük değişiklikler olmaktadır. Artık emperyalizm yeni politikası; PARÇALA, BÖL VE YÖNET ile ülkeleri emri altına alıp yönetmektedir.
    Parçalama ve bölme KİN VE NEFRET tohumlarının yetişmesiyle gelişmektedir.
    İşte Yolsuzluk Ekonomisi Politikaları ve bu politikaları ayakta tutan yasalar; toplum içinde kin ve nefret ile öc alma duygularını oluşturmakla politikayı ayakta tutmaktadır.
    Bu politikada amaç; VAHŞİ KAPİTALİZMİN kuralsızlıklarını, BUTLANSAL olarak KURAL mış gibi göstermektir. Böylece, butlansal hak iddiaları ile EMPERYALİZMİN DAYATMALARINI MECBUREN KABULLENECEK SESSİZLER TOPLUMU-KÖLELER oluşturulacaktır. Her kes başındaki dert ve sıkıntı ile uğraşmaktan siyaset yapmaya, siyasi politikaları düşünmeye fırsat bulamayacaktır.

    YOLSUZLUK EKONOMİSİ POLİTİKALARI BUTLAN HUKUKU NEDİR?
    Bilindiği gibi butlan; kanunlarda yeri olmayan ama uygulamada kanunlarda varmış gibi kabul edilen hukukun sonucudur.
    Bu sistemin mağdurları kendilerini ifade edememenin yanı sıra, butlan hukukunu işlevsiz bırakacak SAVUNMA AVUKATLARINDAN da mahrumdur.
    Bu durumda ezberi yapılan yargılamanın, insanlık dışı uygulamalarının mağdurları olmaktadırlar.
    MESELA mevcut ve mülga çek yasaları da BUTLAN HUKUKU uygulamalarıdır.

    Bütün İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMELERİNDE şu prensipler yer almaktadır.

    Masumiyet Karinesi, Bir suça bir ceza verilir ilkesi, Yargısız infaz olmaz prensibi, Suç ve cezaların yasallığı prensibiyle buna bağlı olan KIYAS YASAĞI. Suç ve cezanın orantılı olması prensibi. Yargı önünde eşitlik. Sözleşmeden dolayı yükümlülüklerin yerine getirilememesinin hürriyeti bağlayıcı şekilde cezalandırılmaması.
    Bunların hepsi anayasamızda bulunan haklardır. Hiçbiri de karşılıksız çek davalarında gözetilmemektedir.

    Bunun sebebi nedir?
    Bunun sebebi nefret ettirme politikasıdır. Bu politikanın müsebbipleri NEFRET SUÇU İŞLEMEKLE yargılanmalıdır.
    Ne yazık ki TBMM bu politikaları devlet politikası gibi algılatmakta, bu çeşit yasalar türetmektedir.
    Ve maalesef bu sistem mağdurlarını kurtaracak ETKİN SAVUNMA yapacak HUKUKCULAR yoktur.
    ADALET MÜLKÜN TEMELİDİR. Ekonomi batarsa hepimiz batmayız, ancak adalet batarsa işte o zaman hepimiz HELAK oluruz. Ki bu netice, Allah’ın Rahman Suresinde ihtar edip tembihlediği neticedir.
    “Ben kainatı dengeye bağlı belli ölçülü düzen içinde yarattım. Sakın bu dengeyi ve düzeni (adaleti) bozmayın.”
    Kuran’ın özeti ASR Suresinde ise Hakkı gözetmeyenlerin hüsran içinde oldukları belirtilmektedir.
    Ve KURAN BORCUN ÖDENEMEMESİNİ SUÇ OLARAK GÖSTERMEMEKLE BİRLİKTE; Bakara Suresi 280. ayetle ALLAH’A GÜVENEN kişilerin borçluya sabretmesini salık vermektedir.
    Çek Yasası KAPİTALİST İSLAM ANLAYIŞINDA bir yasadır.
    Dayatma suç teorisi ile önce şekli bir suç türü türetilmiş; bir yükümlülüğün yerine getirilmemesi ile getirilememesi bir şekilde SUÇ mütalaa edilerek AKLA KARA AYRIŞTIRILMADAN, YARGISIZ İNFAZLA cezalandırılma yoluna gidilmiştir.
    ÇOK YENİ BİR ÇEK YASASINA RAĞMEN YENİ YASAYA GEREK NEDEN?
    Reel Sektör alacaklarını yargıdaki gecikmeler sebebiyle tahsil edememektedir. Yukarda belirttiğim Anayasal Kıstaslar bu sonucu ortaya çıkarmaktadır. 5941 sayılı yasa, İzmir 26. Asliye Ceza Mahkemesinin Anayasa Mahkemesinde yasanın iptali için başvuru gerekcesinde öngördüğü şekilde akim sonuçlar vermektedir. Yasa gizli bir af yasası olup çıkmıştır.
    2010 senesinde Hükümet Bazı kamu alacaklarına kısmi af getiren bir yasa ile bazı alacaklarını tahsil etme imkanı elde etmiştir. Bu sonuç reel sektörü de harekete geçirmiştir. Reel sektör (bankalar, finans şirketleri başta olmak üzere) şimdi böyle tahsilatı kolaylaştıracak yasalar talep etmektedir. İstekleri uzlaşmadan şekli bir suç üzerinden yargısız infazla olsun istemekteler.
    Yeni kanunlaşmış ama vizyona girmemiş BORÇLAR YASASINDA, icra iflas yasasında, kredi kartları ile ilgili düzenlemelerde, bankacılık yasasında, sicil affı yasasında ve ÇEK YASASINDA; değişiklikler yapma zaruret ve ihtiyacı böyle oluşmuştur.
    TEK SORUN UZLAŞMA.
    5941 Sayılı yasa öncesi Bankalar lobisi, çekin güvenirliliğini oluşturacak sorumlulukları alma taraftarı olmadı. İç Borçlanmayla dış borç ödeme mecburiyetindeki hükümet bankalara yaptırım uygulatamadı. Bankalar da devletin bu aczi karşısında SİCİL AFFI YASASI nı bile uygulamadılar.
    5941 Sayılı yasa gibi hükümetin bir çok yasal düzenlemesi alacakların tahsilini geciktirince, bankaların yeni mevduatlar oluşturması da güçleşti. Bu mevduatlara en çok ihtiyacı olan hükümet bu mevduatların çabuk toplanması için şimdi yargısız infaz yasaları çıkarma girişiminde.

    Bu arada, Butlansal Hak talepleri ve bu hakları elde etmek için kıyasıya savaşta; toplum toplum olmaktan çıkacakmış kimin umurunda.

    Toplumsal uzlaşı bu toplumu birlikte tutar. Toplumsal uzlaşıyı sağlayacak yasalar ve ADALET olmazsa, PARÇALA BÖL VE YÖNET için bile yönetecek toplum kalmaz.

    Şimdi avukatlar böyle bir yasanın çıkması için çaba sarfediyorlar. Ne kazandıklarını göz ardı ederek.
    KAZANDIKLARI NEFRET VE KİN. Kaybettikleri bu toplum. Sonuçta meslekleri elden gitmekte. Geçmişte alternatif hukuk, MAFYA HUKUKU idi; ŞİMDİ ARABULUCULUK HUKUKU ile bunu resmileşmiş olarak göreceğiz. Ne derler, “KOYUNUN OLMADIĞI YERDE KEÇİYE APTIRAMAN ÇELEBİ DERLERMİŞ”
    Keşke avukatlar adalet oluşturmanın bilincinde olsaydı.

  10. DURUM NASIL ?

    Yapılması beklenen düzenlemeyle ilgili en son ve kat’i durum şöyledir:

    1.Bu düzenleme yargının hızlandırılması paketinde yer almamaktadır.
    2.Bu düzenleme tasarı haline getirilip TBMM’ne sunulmamıştır.
    3.Bu düzenleme taslağı hala Adalet Bakanı/Adalet Bakanlığı’ndadır.
    4.Bu düzenleme muhtemelen çeşitli pazarlıklardan sonra nihai taslak olarak Bakanlar Kurulu’na getirilecektir.
    5.Ne zaman ? Bilinmiyor.
    6.Bu düzenleme Bakanlar Kurulu’na getirilip, orada nihai bir şekil verildikten sonra TBMM’ne sevkedilebilecektir.
    7.Kesin sevkedilecek midir ? Belli değil.
    8.Sevkedilecekse, ne zaman ? Bilinmiyor.
    9.Taslak, Şükrü Kızılot’un yayınladığı taslak mı olacaktır? Muhtemelen hayır.
    10.Taslak, tasarı haline getirilirse nasıl bir metin olacaktır ? Bilinmiyor.

    DURUM BÖYLE.

    BARDAĞIN YARISI DOLU DERSEK; olumlu bir gelişme olabilir ama AİHM müracaatlarına devam edelim derim.

    BARDAĞIN YARISI BOŞ DERSEK; ne zaman bir yasa çıkacak belli değil, AİHM müracaatlarına devam edelim derim.

  11. DURUM ?
    Yapılması beklenen düzenlemeyle ilgili en son ve kat’i durum şöyledir:

    1.Bu düzenleme yargının hızlandırılması paketinde yer almamaktadır.
    2.Bu düzenleme tasarı haline getirilip TBMM’ne sunulmamıştır.
    3.Bu düzenleme taslağı hala Adalet Bakanı/Adalet Bakanlığı’ndadır.
    4.Bu düzenleme muhtemelen çeşitli pazarlıklardan sonra nihai taslak olarak Bakanlar Kurulu’na getirilecektir.
    5.Ne zaman ? Bilinmiyor.
    6.Bu düzenleme Bakanlar Kurulu’na getirilip, orada nihai bir şekil verildikten sonra TBMM’ne sevkedilebilecektir.
    7.Kesin sevkedilecek midir ? Belli değil.
    8.Sevkedilecekse, ne zaman ? Bilinmiyor.
    9.Taslak, Şükrü Kızılot’un yayınladığı taslak mı olacaktır? Muhtemelen hayır.
    10.Taslak, tasarı haline getirilirse nasıl bir metin olacaktır ? Bilinmiyor.

    DURUM BÖYLE.

    BARDAĞIN YARISI DOLU DERSEK; olumlu bir gelişme olabilir ama AİHM müracaatlarına devam edelim derim.

    BARDAĞIN YARISI BOŞ DERSEK; ne zaman bir yasa çıkacak belli değil, AİHM müracaatlarına devam edelim derim.

  12. Yapılması beklenen düzenlemeyle ilgili en son ve kat’i bilgi şöyledir:

    1.Bu düzenleme yargının hızlandırılması paketinde yer almamaktadır.
    2.Bu düzenleme tasarı haline getirilip TBMM’ne sunulmamıştır.
    3.Bu düzenleme taslağı hala Adalet Bakanı/Adalet Bakanlığı’ndadır.
    4.Bu düzenleme muhtemelen çeşitli pazarlıklardan sonra nihai taslak olarak Bakanlar Kurulu’na getirilecektir.
    5.Ne zaman ? Bilinmiyor.
    6.Bu düzenleme Bakanlar Kurulu’na getirilip, orada nihai bir şekil verildikten sonra TBMM’ne sevkedilebilecektir.
    7.Kesin sevkedilecek midir ? Belli değil.
    8.Sevkedilecekse, ne zaman ? Bilinmiyor.
    9.Taslak, Şükrü Kızılot’un yayınladığı taslak mı olacaktır? Muhtemelen hayır.
    10.Taslak, tasarı haline getirilirse nasıl bir metin olacaktır ? Bilinmiyor.

    DURUM BÖYLE.

    BARDAĞIN YARISI DOLU DERSEK; olumlu bir gelişme olabilir ama AİHM müracaatlarına devam edelim derim.

    BARDAĞIN YARISI BOŞ DERSEK; ne zaman bir yasa çıkacak belli değil, AİHM müracaatlarına devam edelim derim.

  13. çek magdurlarına çncelikle geçmiş olsun diyorum çok güzel kandırdılar ilk başta herkesin agzına saldılar yeni anayasada umutları yeşeltiler sonrada soldurdular

  14. Yapılması beklenen düzenlemeyle ilgili en son ve kat’i durum şöyledir:

    1.Bu düzenleme yargının hızlandırılması paketinde yer almamaktadır.
    2.Bu düzenleme tasarı haline getirilip TBMM’ne sunulmamıştır.
    3.Bu düzenleme taslağı hala Adalet Bakanı/Adalet Bakanlığı’ndadır.
    4.Bu düzenleme muhtemelen çeşitli pazarlıklardan sonra nihai taslak olarak Bakanlar Kurulu’na getirilecektir.
    5.Ne zaman ? Bilinmiyor.
    6.Bu düzenleme Bakanlar Kurulu’na getirilip, orada nihai bir şekil verildikten sonra TBMM’ne sevkedilebilecektir.
    7.Kesin sevkedilecek midir ? Belli değil.
    8.Sevkedilecekse, ne zaman ? Bilinmiyor.
    9.Taslak, Şükrü Kızılot’un yayınladığı taslak mı olacaktır? Muhtemelen hayır.
    10.Taslak, tasarı haline getirilirse nasıl bir metin olacaktır ? Bilinmiyor.

    DURUM BÖYLE.

    BARDAĞIN YARISI DOLU DERSEK; olumlu bir gelişme olabilir ama AİHM müracaatlarına devam edelim derim.

    BARDAĞIN YARISI BOŞ DERSEK; ne zaman bir yasa çıkacak belli değil, AİHM müracaatlarına devam edelim derim.

  15. İFLAS ETTİM

    UZLAŞI KARŞILIKLI MUTABAKAT VB ŞEYLER SÖYLENİYOR BU DAHA ÖNCE DENENDİ VE ÇÖZÜM GELMEDİ ŞİMDİ BU UZLAŞMACILAR ARASINDA YENİDEN ŞİKAYET VE YAKALAMALAR BAŞLADI İFLAS ETMEK SAHTEKARLIK MIDIR BANKALARI GÖZ GÖRE GÖRE HORTUMLAYANLAR SERBEST ZARARINI DEVLET DOLAYISIYLA DA BİZLER ÖDEDİK ADAMLAR LÜKS İÇİNDE YAŞIYOR AMA İFLAS EDEN BİR İNSAN BİRDE HAPSE ATILIYOR BU NASIL VİCDANDIR BU NASIL İNSANLIKTIR BU NASIL VATANDAŞLIKTIR BU NASIL MERHAMET LİLİKTİR UNUTMAYALIM MERHAMET EDEN MERHAMET BULUR
    BİTSİN ARTIK BU ÇİN İŞKENCESİ OCAKLAR BİRİLERİNİN KEYFİ KARARLARIYLA SÖNDÜRÜLMESİN YUVALAR YIKILMASIN GÜNAHTIR BU AYIP HEPİMİZİ YAKAR OCAĞINA ATEŞ DÜŞMÜŞ İFLAS ETMİŞ YANMIŞ YIKILMIŞ İNSANA BU YAPILAN ZULMÜ ALLAH TEALA GÖRÜYOR KUL DA BİLİYOR BU ZULME SEYİRCİ KALMAK SESSİZ KALMAK ORTAK OLMAKTIR BU AHH HEPİMİZİ YAKAR YIKAR DURDURUN BU ZULMÜ GÜNAHTIR

    • BURHAN İŞCAN

      UZLAŞI İKİ TARAFIN KARŞILIKLI ANLAŞMASI İLE OLUR. İKİ TARAFI KARŞILIKLI ANLAŞTIRAN BİR UZLAŞI GÖREMİYORUM BEN ORTADA.
      YARGITAY YERLEŞİK GENEL İÇTİHATLARINDA TAAHHÜTLERİN KABULEDİLEBİLİR OLMASINI, ALACAKLI VE BORÇLUNUN TAAHHÜTLE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ YERİNE GETİRMESİNİN SONUCUNA BAĞLAMAKTADIR. YANİ, ALACAKLIYA DA BİR TAKIM YÜKÜMLÜLÜKLERİ YERİNE GETİRME ZORUNLULUĞU DOĞMAKTADIR. 5941 SAYILI YASANIN 1. MADDESİNİN 2. FIKRASI, YASANIN EK 2. MADDESİ GEREĞİ OLUŞACAK TAAHHÜTLERİN NASIL YERİNE GETİRİLMESİNİ AÇIKLAMAKTADIR.
      YARGISIZ İNFAZDAN MEDET UMANLAR BUNLARI GÖZ ARDI ETMEKTEDİR.
      BU GÖZ ARDI EDİŞİN TEK MÜSEBBİBİ ETKİN SAVUNMANIN OLMAMASIDIR.
      UZLAŞMA GENEL HUKUK KURALLARI İÇİNDE OLUŞSA İDİ, SONUÇSUZ KALMASI ASLA DÜŞÜNÜLEMEZ.
      ANCAK SAVUNMAYI YAPAN AVUKATLAR, SORUNLARIN SÜRMESİNDEN NEMALANDIKLARI İÇİN UZLAŞTIRICI DEĞİL, SORUNU ÇÖZÜMSÜZLÜKTE BIRAKICI ROL OYNAMAKTADIR.
      BORÇLUNUN İCRA DOSYASI DIŞINDA, HARİCEN; ALACAKLININ AVUKATINA TAAHHÜT BORCUNU ÖDEMESİNİ (Kİ BU DURUM BUTLANDIR) MECBUR VE MEŞRU GÖSTERİP ALGILATMAKTALAR.
      BU DURUMDA MÜKERRER TAHSİLAT VE 5941 SAYILI YASANIN İŞARET ETTİĞİ 3095 SAYILI YASAYA UYMAYAN FAİZ TALEBİ SÖZ KONUSU OLMAKTADIR.
      DEFALARCA SÖYLÜYORUM.
      ÇEK MAĞDURLARI 5941 SAYILI YASA ÖNCESİ BANKALAR LOBİSİNİ,
      ŞİMDİ DE AVUKATLAR LOBİSİNİ ISKALIYOR.
      ÜSTELİK AVUKATLARLA EL ELE DAVANIN MÜCADELESİNİ! YAPIYORLAR.
      YAPILAN MÜCADELE KİME NE FAYDA GETİRECEK GÖRECEĞİZ.

  16. mesela hükümet hergün yeni bir çalışma yapıyor inşallah bizm işde çabuk çözülür
    Hükümet’ten yeni paket

    AA

    Adalet Bakanı Sadullah Ergin, yargı
    işlemlerinin hızlandırılmasına ilişkin yeni çalışmaları içeren son paketi
    değerlendirirken, “Bakanlar Kurulunda sunum yaptık. Kısa süre içerisinde
    parlamentoya sevk edeceğiz. Çok önemli düzenlemeler o paket içerisinde gelecek”
    dedi.

    Ergin, TBMM Adalet Komisyonu toplantısına girişinde gazetecilerin
    sorularını yanıtladı.

    Bakan Ergin, bir gazetecinin, “yargının hızlandırılması için paketiniz
    vardı. Ne aşamada?” sorusu üzerine, “Son Bakanlar Kurulunda sunum yaptık. Kısa
    süre içerisinde parlamentoya sevk edeceğiz. Çok önemli düzenlemeler o paket
    içerisinde gelecek” diye konuştu.

    Yeni çalışmanın üçüncü paket olduğunu anımsatan Ergin, şöyle devam
    etti:

    “Bu devreye girdiğinde mevcut durum daha da iyileşecek, daha da
    hızlanacak. Şu anda zaten ilk iki paket sonucunda ortaya çıkan durum; önemli
    ölçüde özellikle yüksek yargıda hızlanma sonuçları ortaya çıkmaya başladı.
    Bunların yargının tümünü kapsayacak şekilde ortaya çıkması, bu üçüncü paket ve
    bunu devam ettireceğimiz adımlarla da sağlanacak. Amacımız, makul süre içerisinde
    dosyaların, uyuşmazlıkların karara bağlanmasıdır.”

    “Alternatif uyuşmazlık çözüm yolları

    Ergin, bir başka soru üzerine, “Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk
    Yasa Tasarısı”nın amacının, dosya azaltmak olmadığını vurguladı.

    Alternatif uyuşmazlık çözüm yollarının gelişmiş demokrasilerde önemli bir
    araç olduğuna dikkati çeken Ergin, “Türkiye’de maalesef bugüne kadar bu yöntem
    çok yaygın kullanılamadı. Alternatif uyuşmazlık çözüm yollarıyla uzlaşarak
    bulunacak çözümler, tarafların sosyal ve ekonomik ilişkilerini devam ettirme
    imkanların da beraberinde getirecek” diye konuştu.

    Mahkemelerde biten davaların bir kazanını bir de kaybedeni olduğuna
    dikkati çeken Ergin, “Oysa bu yöntemlerde kaybeden olmaz, herkes kazanır. O
    açıdan evvel emirde vatandaşlarımızın daha uzlaşmacı, müzakereye dayalı bir
    yöntemle uyuşmazlıklarını, sıkıntılarını çözebilmeleri, Türkiye’nin gelişmişlik
    endeksi açısından da katkı sunacaktır diye düşünüyorum” açıklamasında bulundu.

    “Yarın Cumhurbaşkanı seçim kanunu komisyonda görüşülecek nasıl bir
    yöntem izlenecek?” sorusunu ise “Tasarımız komisyondadır. Bundan sonra tasarruf
    komisyona aittir. Benim komisyonun yerine görüş beyan etmem doğru olmaz. Komisyon
    başkan ve üyelerinin izleyeceği yöntem belirleyecektir. Biz hükümet tarafı olarak
    kendi görüşlerimizi ifade edeceğiz orada” şeklinde yanıtladı.

    • BURHAN İŞCAN

      BU DURUMU; “NEDEN”, “SONUCA ETKİ EDEN SEBEPLER” VE “SONUÇ” BAĞLAMINDA DÜŞÜNMEK GEREKİR
      YARGININ HIZLANDIRILMASI PAKETİNDE AMAÇ-NEDEN NE?
      Reel sektörün alacaklarının önünü tıkayan yargı zaafiyetlerini gidermek.
      Bunların bir çoğu BUTLAN HUKUKU oluşturan yanlış yasalardan meydana gelmektedir. Bununla birlikte YANLIŞIN SÜRMESİNDEN NEMALANAN AVUKATLAR da, yanlış savunmalarla buna katkılı olmaktadır.
      ARABULUCULUK YASA TEKLİFİ bu yüzdendir.
      Asıl neden yukarda değindiğim gibi REEL SEKTÖR ÜN(BANKALAR VE FACTORİNGLER) alacaklarının önünü açmaktır.
      Geçen sene yasalaşan, bu sene haziran ayında devreye girecek temel yasalarda daha şimdiden yeni değişiklikler yapılacak bu aşamada
      BUNLARIN SEBEBİ NE?
      Örneğin Borçlar Yasasında neden değişiklik yapılacak?
      NEDEN NE?
      NEDEN YARGISIZ İNFAZLA ALACAKLARIN ACİL TAHSİLİNE OLANAK SAĞLAMAK.

      ÇEK MAĞDURLARI ADALET BEKLEYİŞİ BU SEBEP VE NEDENLERİN ARASINDA DEĞİL.
      ÇÜNKÜ ONLAR; BAHTIMIZA NE ÇIKARSA ÇIKSIN KABULLENMESİ İLE BEKLEMEKTEN NEMALANMAK AZMİNDELER.

      BÖYLE HABERLERLE DE AVUNUP OYALANIYORLAR..

      İŞİ ŞANSA BIRAKACAKLARSA NE DİYELİM ?
      ŞANSINIZ BOL OLSUN, NASIL OLACAKSA.
      KARŞI TARAF İŞİ ŞANSA BIRAKMIYOR ÇÜNKÜ.

  17. insan hakları ihlali varsa daha neden hapislik var ? peki bu yaptıklarının bir başka amacı var

  18. magdurlar habiste yada caresiz adi belli magdur hukumetin imanli bakan ve vekillerinin insafina kalmis buyuk bir insan haklari ihlali.

    • BURHAN İŞCAN

      İNSAN HAKLARI İHLALİ KİMİN UMURUNDA?

      YAPILAN İŞLER, UMURUNDA OLANLAR KARŞISINDA MEŞRUTİYET GÖSTERMEK.
      YARGISIZ İNFAZI MEŞRU-CAİZ GÖSTERMEK.
      SİSTEMİN ADI ÜZERİNDE.

      • hey kardeşim
        Arabulucuk geliyor!

        AA

        TBMM Adalet Komisyonu, hukuk uyuşmazlıklarının arabuluculuk yoluyla çözümünü düzenleyen tasarıyı alt komisyona sevketti.

        AK Parti Ankara Milletvekili Ahmet İyimaya başkanlığında toplanan komisyon, geçen dönem görüşülemediği için kadük kalan ve bu dönem yenilenen Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu Tasarısı’nı ele aldı.

        Tasarı, müzakerelerin ardından alt komisyona sevkedildi. Alt komisyonda 4 AK Parti’li, 2 CHP’li ve 1 MHP’li milletvekili yer alacak.

  19. BURHAN İŞCAN

    TARİH GEÇMİŞTEN DERS ALMAYANLAR İÇİN TEKERRÜRDEN İBARETTİR.
    BİR ŞEYLER YANLIŞ GİDİYORSA SEBEBİ BİRAZDA KENDİMİZDE ARAMAK LAZIM. SORUNUN ÇÖZÜMÜNE KATKI OLACAK ETKİYİ SAĞLAYACAK TEPKİ OLARAK NE YAPTIĞIMIZA DA BAKMAK LAZIM.
    SİTELERDE BUNUN MUHASEBESİNİ YAPMAK YERİNE, KARAMSARLIK POMPALANMAKTADIR. ANCAK, “AĞLAMAYAN ÇOCUĞA MEME VERİLMEYECEĞİ GERÇEKTİR.
    HER ŞEYE RAĞMEN EN GEÇ ŞUBAT AYI İÇİNDE YENİ ÇEK YASASI ÇIKACAKTIR. ÇIKMAK ZORUNDADIR. BU ZORUNLULUK İDDİALARDAKİ ZORUNLULUKLARIN HİÇ BİRİ DEĞİLDİR.
    BU ZORUNLULUĞUN SEBEBİ KANUN LEHİNE BOZMA TALEPLERİ VE BUNLARIN AİHM BAŞVURULARINDA ETKİNLİĞİDİR.
    YANİ YASA, CHP İSTEDİĞİ İÇİN DEĞİL, YARGIDAKİ TIKANIKLIK İÇİN DEĞİL, ÇEK MAĞDURLARI İSTEDİĞİ İÇİN DEĞİL, YARGILAMA VE TUTUKLULUK İBATE GİDERLERİNİN DEVLETE AŞIRI BİR MALİ YÜK OLMASI SEBEBİYLE DE DEĞİL, SADECE VE SADECE; KANUN LEHİNE BOZMALAR YÜZÜNDEN 5941 SAYILI YASANIN İŞLEVSİZ KALMASI YÜZÜNDEN DEĞİŞECEKTİR.
    SİTELERDE YAZILANLARA BAKTIĞIMIZDA BİR SÜRÜ SAÇMALIĞIN ORTAYA ATILDIĞINI GÖRÜYORUM.
    ÖRNEĞİN AHMET İYİMAYADAN SORULMUŞ. CEVABI BÖYLE BİR ŞEY YOK DEMEK OLMUŞMUŞ.
    PEKİ BU NEYİN NESİ; (ATEŞ OLMAYAN YERDEN DUMAN ÇIKMAZ)
    ÖNCE BUNUN ÜSTÜNE TIKLAYIN——– http://www.tbmm.gov.tr/ ORTALARADA YASAMA VE DENETİM BAŞLIĞI ALTINDA TASARI VE TEKLİFLER VAR… TIKLAYIN ÜSTÜNE.
    http://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/tasari_teklif_sd.sorgu_yonlendirme
    SAYFANIN EN ALTINDA ——-
    24 / 2 2 / 119 29/09/2011 5941 Sayılı Çek Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi
    Teklif ile Çek Kanununda değişiklik yapılmak suretiyle, çekin karşılıksız çıkması ile ilgili fiilin suç olmaktan çıkarılması, tacir ve tacir olmayan kişi çekleri ile hamiline düzenlenecek çeklerin (A), (B) ve (C) tipi çekler olarak bastırılması, her tip çek için muhatap bankanın ödemekle yükümlü olduğu miktarın ayrı ayrı belirlenmesi amaçlanmaktadır.
    Son Durumu : KOMİSYONDA

    ŞİMDİ BUNUN ÜSTÜNE TIKLAYIN ——–
    http://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/kkarmd.komisyon_gundemleri_web
    NE GÖRDÜNÜZ… PLAN BÜTCE KOMİSYONUNDA ŞU ANDA ASIL GÜNDEM MADDESİ 2012 YILI BÜTCE KANUN TASARISI VAR. BURDA NE YAZIYOR. YA ADALET KOMİSYONUN GÜNDEMİNDE NE YAZIYOR? OYSA GÜNDEMDE NELER VAR NELER…..
    BİRDE BUNU TIKLAYIN; http://www.tbmm.gov.tr/guncel_tasari_teklifler.htm
    ÖZELLİKLE DE BUNA——— http://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/komisyonlar_sd.calismalar?p_kom_kod=7&p_islem=1 SAYFANIN ALTLARINA BAKIN
    2/105 07/10/2011 Tutuklulukta Geçecek Süre Hakkında Kanun Teklifi
    2/111 06/10/2011 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Teklifi
    2/112 07/10/2011 Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine Yargıç Üye Seçilmesi Hakkında Kanun Teklifi
    2/116 05/10/2011 3713 Sayılı Terörle Mücadele Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi
    2/119 29/09/2011 5941 Sayılı Çek Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi
    2/120 07/10/2011 Türk Ceza Kanunun Özel Hayata ve Hayatın Gizli Alanına Karşı Suçlar Kanununda Yer Alan Maddelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi
    2/121 07/10/2011 Bilişim Sistemine Girme Hakkında Kanun Teklifi
    2/122 07/10/2011 Bazı Suçlara İlişkin Muhakeme Görev ve Yargı Çevresinin Belirlenmesi Hakkında Kanun Teklifi
    2/123 07/10/2011 Hükmün Açıklanması ve Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması Hakkında Kanun Teklifi
    2/124 07/10/2011 Müdafiin Dosyayı İnceleme Yetkisi Kanun Teklifi
    2/138 16/11/2011 Sporda Şiddet ve Düzensizliğin Önlenmesine Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Teklifi

    http://www.hukukihaber.net/mevzuat/tutukluluk-sureleri-icin-yasa-geliyor-h18636.html

    SONUÇ OLARAK YENİ BİR ÇEK YASASI EN GEÇ ŞUBAT AYI İÇİNDE MUTLAKA ÇIKACAK. BENİM DUYUMLARIM, ÖTESİNDE GÖRDÜKLERİM VE BİLGİLERİME GÖRE KANAATİM; BÜTCE KANUN TASARISI MECLİSTE GÖRÜŞÜLMEDEN ÇIKACAK OLAN YASA TEKLİFLERİ ARASINDA YER ALACAĞIDIR. BEDELLİ ASKERLİK, VİCDANİ RED YASASI, VE 2 B LERLE İLGİLİ YASA, YARGIDA DÜZENLEME YASASI İLE BİRLİKTE ÇIKACAĞIDIR.
    ÇIKACAK YASANIN TASLAĞA GÖRE Mİ OLACAĞI, YOKSA BAŞKA ŞEKİLDE Mİ ÇIKACAĞI SORUSUNA CEVABIMA GELİNCE; YUKARDA DA DEĞİNDİM, HER ŞEY İSTEMEKTE SAMİMİYETE BAĞLI.
    GEÇMİŞ ÖRNEK ALINACAKSA EĞER; GEÇMİŞTE İSTEMEKTE SAMİMİ OLAN TARAF KAZANDI.
    ÇEK MAĞDURLARI TARAFINDA SAMİMİYETSİZLER ÇOĞUNLUĞU GURUBU, MECLİSTE SÖZÜM ONA ÇALIŞIYORLAR YİNE. AYNI EZBERLERDE ISRARLA , ÇÖZÜM ARIYORLAR.
    BUNA KARŞI BEN, TEK BAŞIMA, SAMİMİYETLE VE EZBER BOZARAK ÇALIŞMAKTAYIM.
    ALLAH BİR KİŞİNİN MUSİBETLER İÇİNDE HELAK OLMASINI DİLERSE, FAZLACA BİR ŞEY YAPMAZ. ONLARIN GERÇEĞİ GÖRMESİNİ İSTEMEZ, O KADAR.
    HER ZAMAN ISRARLA SÖYLÜYORUM. ÖNEMLİ OLAN BİLGİ DEĞİL, İLGİDİR. SAMİMİYETLE ARZU ETMEKTİR. GERİSİ LAFI GÜZAF.
    SİZ İYİSİMİ DÜŞMANLA EL BİRLİĞİNE DEVAM EDİN. ALLAH MÜNTEKİMDİR(MAZLUMUN AHININ ÖCÜNÜ ALANDIR). GERÇEKLERİ SÖYLEDİM DİYE BANA KÜFREDENLERİ BENİMLE İŞBİRLİĞİNE SOKMAZ. GERÇEKLERE KÖRLÜK İÇİNDE AVARELİK ETTİRİR DURUR BÖYLE.
    İYİ ÇALIŞMALAR, PARDON İYİ AVARELİKLER… İT ÜRÜR KERVAN YÜRÜR….
    ZULME SESSİZ KALMAK, ZALİMDEN TARAF OLMAKTIR. BANA KÜFREDENE TEPKİ GÖSTERMEYENLERİ BEN BÖYLE DEĞERLENDİRİYORUM.

  20. sayın burhan işcan. size kızıyorlar ama siz haklısınız. bu haksızlığa en mantıklı ve entellektüel yaklaşan kişisiniz. bloglar arasında anlamsız çekişmeye son verip güçlerin birleşmesi ve mücadeleye birlik içinde devam edilmesi gerekmektedir. diğer bloktada değerli önderler vardır ve bizim ayrışma lükssümüz yoktur. yoksa bedelini demir parmaklıklar arkasında tükenerek öderiz…

    • BURHAN İŞCAN

      Hangi değerli önderler Sayın İzmirli;
      Doğruları yazdığım için benim sitelerimde yazmamı istemeyenler mi?
      Nedir bunların amacı?
      Lütfen bunları düşünüp algılayın. Hükümet Yanlısı bir blogta hükümet politikaları aleyhine niçin yazı yazılmaz?
      Bakınız eleştirilmekten ve tartışmaktan kim korkar yazımda anlattım bunları.
      işaret ettiğiniz sitenin amacı asla BİRLEŞTİRMEK değil.
      Aksine ayrıştırmak. PARÇALA BÖL VE YÖNET TAKTİĞİ mantığı içerisnde ÇEK MAĞDURLARI EYLEMLERİNİ SABOTE ETMEK.
      GÖZLERİ AÇIN VE GÖRÜN LÜTFEN

      • burhan bey sonuna kadar haklısınız ALLAH YARDIMCINIZ olsun…doğruları söyleyenleri dokuz köyden kovarlarmış, lütfen siz doğruları gercekleri söylemeye devam ediniz….senden ALLAH razı olsun insanlara gercekleri söylediğin icin….

  21. BURHAN İŞCAN

    “ÇEK MAĞDURLARI” NIN “DAVA MÜCADELESİNDE” EZBERİ HATALARI PEK ÇOK.
    BUNLARIN BAŞINI DAVALARININ TARAFLARINI ALGILAYAMAMAK ÇEKMEKTEDİR.
    BU ALGILAYAMAYIŞ;
    ÇEK MAĞDURLARINI KARŞI TARAFLA İŞBİRLİĞİ İÇİNDE ÇALIŞMA APTALLIĞINA YÖNELTMEKTEDİR.
    DİĞER BÜYÜK HATA;
    DAYATMA SUÇ TEORİSİ İLE ÜRETİLEN SUÇLAMAYI KABUL EDİP SÜREKLİ “AF” TALEP ETMEKTİR.
    KARŞILIKSIZ KALMIŞ ÇEK İÇİN BİR TEK SUÇLAMA YAPILABİLİR. BU DA TCK DA YAZILI DOLANDIRICILIK SUÇU DUR. BU SUÇLAMA İÇİN YAPILACAK YARGILAMA VE VERİLECEK CEZA BELLİDİR.
    ADALET ÖNÜNDE EŞİTSİZLİĞİ OLUŞTURAN ÇEK YASALARI İÇİNDE BULUNAN SUÇ TİPLEMELERİNİ SUÇ OLARAK ALGILATMAK VE ALGILAMAK İNSANLIK SUÇU VEYA AYIBIDIR.
    GEREK KÜRESEL CEZA HUKUKUNDA, GEREK BİZİM İÇ HUKUKUMUZDA “BİR SUÇA BİR CEZA VERİLİR” GİBİ İNSANLIK PRENSİBİ VARDIR.
    ÇEK YASASI İÇİNDE BU PRENSİP AL AŞAĞI EDİLİP, SUÇLUYA DEFALARCA CEZALAR VERİLMEKTEDİR.

    VE EN ÖNEMLİSİ KIYAS YASAĞI.
    2009 YILININ HAZİRAN AYINDA ADALET KOMİSYONU BAŞKANI AHMET İYİMAYA’NIN BİLE DİRENEMEDİĞİ TEMEL PRENSİP.
    OYSA, SÖZÜM ONA ÇEK MAĞDURLARININ YANINDA GÖZÜKEN AVUKATLAR LOBİSİ VE BANKALAR LOBİSİ AVUKATLARI; BU TEMEL PRENSİBİ GİZLEMEK, ÜSTÜNÜ ÖRTMEK İÇİN BENİMLE AZ UĞRAŞMADILAR.

    KIYAS YASAĞI DAYATMA SUÇ TEORİLERİ ÜRETMENİN ÖNÜNDE ENGELDİR.
    BU ENGELİ AŞMAK İSTEYENLER,
    KAMU OYU OLUŞTURMA PEŞİNDE TOPLUM EFKAR VE VİCDANINDA ÇAKMA HABERLERLE KABULLENDİRMELER OLUŞTURURKEN;
    BUNA MUKABİL ÇEK MAĞDURLARI BUNU ISKALAYIP HALA MECLİSTE 1/3 Ü HUKUKCU OLAN MİLLETVEKİLLERİNE(ki bunlar üç maymunları oynamakta) DERT YANMA EZBERİNİ MÜCADELE TELAKKİ EDİYORLAR.

    BU DURUMDA FARKLI BİR SONUÇ BEKLEMEK HAYALCİLİKLE GELEN DANGALAKLIKDIR.

  22. BURHAN İŞCAN

    ANLAŞILAN ÇEK MAĞDURLARI ANLAMAMAKTA DİRENMEKTE.

    1-BU HABERLERİN NİÇİN ÇIKARTILDIĞINI DEFALARCA AÇIKLADIM. TEKRAREN YENİLİYORUM.
    Bu haberler BUTLAN HUKUKU na tepkileri ölçmek için ortaya atılmakta. Çek Mağdurlarının sessizliği,eylemsizliği KABULLENME olarak algılatılmakta. Buna karşın bu haberlerin yer aldığı her ortamda karşı taraf lobileri BU DAYATMA SUÇ TEORİSİNİN MEŞRULUĞUNU VE CEZASIZ KALMAMASINI ilan etmekteler.
    2-ŞU ANDA MECLİS ADALET KOMİSYONU GÜNDEMİNDE CHP TARAFINDAN VERİLMİŞ ÇEK YASA TASARISI MEVCUT. BUNA KARŞI HÜKÜMET TARAFI DA “ORTA YOL BULMA GAYRETİ İLE” BİR ÇEK YASA TASLAĞI HAZIRLADI.
    Bu taslak daha önce söylediğim gibi ATLAMA ÇITASI. Bu çıtanın yüksekliği ve alçaklığı bu haberlerle yapılan tansiyon ölçümünün sonucuna bağlı olacak. ŞU DURUMDA ALACAKLI TARAF (BANKALAR-FACTORİNGLER) ve AVUKATLAR LOBİSİ baskın durumda.
    TASLAĞIN TASARI HALE GELMESİNDE BU BASKINLIK ÖNEMLİ ROL OYNAYACAK .
    3-ÇEK MAĞDURLARI HALA HAYAL DÜNYASINDA
    YAPILMAYAN AİHM MÜRACAATLARINI YAPILDI GİBİ GÖRMEK,
    HÜKÜMETİ ADİL BİR ÇEK YASASI YAPMAYA MECBUR GÖRMEK,
    SANAL ORTAMDA MÜCADELEYİ(ki gerçek kişiler yazışmadan) ETKİN MÜCADELE TELAKKİ ETMEK, BU HAYALLERİN ÖNDE GELENLERİ.
    4-ETKİN MÜCADELE TOPLUM EFKAR VE VİCDANINDA;
    BU YASAYI,
    BU YASAYI YAPANLARI,
    BU YASA İÇİNDE BULUNAN DAYATMA SUÇ TEORİSİ İLE ÜRETİLEN SUÇU,
    BU SUÇA GÖRE YAPILAN YARGILAMAYI
    LANETLETMEKTİR.
    BİTEVİYE “AF” İSTEMEK; KABULLENME DEMEKTİR.
    ZULME SESSİZ KALMAK KABULLENMEK DEMEKTİR.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s