Çek yasası son gelişmeler


Karşılıksız çeke hapisi kaldıran, yeni çek kanunu komisyona iniyor. Değişiklik metini ektedir.

çek kanunununda değişiklik teklifi

24 responses to “Çek yasası son gelişmeler

  1. yaklaşık 14 yıldır ticaretle ugraşmaktaydım.şirketimde 80 kişi çalışırdı.ekmek kazanıyordu.şirketimin ürünlerini satar çek alırdık bize verilen çekler karşılıksız çıktı.neyim varsa satıp borçlarımı ödedim.ticari hayatım bitti.şuan ekmek parası bulamıyorum.şimdi çek yasası çıktı.beni bu duruma koyanlar dışarda gezerken ben perişan olmuşum.devlet buna nasıl bir çare bulacak.allah bunu kabul edermi.peki bizim haklarımız ne olacak

  2. mehmet ali ayaz

    Ben 25 yıllık bir inşaat mühendisiyim.16 yıldır müteahhitlik yapıyorum.4734 sayılı İhale kanununu çıkardılar.Anahtar götürü iş dediler.Ciro dediler,Bilanço dediler,tünel kalıp dediler,teknik personelin sende en az bir yıldır çalıştığına dair ssk prim cetveli dediler.Yoksa ihaleye giremezsin dediler.Önce bu şartlara sahip olmamız için kar düşünmeden iş almak zorunda kaldık.Bizde çalışmadıkları halde 5-10 tane teknik personele hem maaş ve hem de prim ödedik.Millet %50 kırımla iş aldı.Devlet verdi.İki yıl ihalelere girmedim çünkü o oranda kırımlarla rekabet edemiyordum.Bir iki ihale bende kaldı.Kırımlar %20 nin altında olduğu için kırımı azdır diye valiler imzalamadı.Biraz daha kırın,ille de zarar edin mantığı hakim oldu. Çok kötü kırım yaptığımız kırımların ihalelerini onayladılar.İyi yaptığımız kırımlarda ise rakiplerimiz araya çavuş ahbap koyarak bizleri ya elediler ya da ihaleyi iptal ettiler. Projede olmayan işler istediler bizden.Yağcı müteahhitler daireyle arayı iyi tutmak için ceplerinden fazla iş yaptılar.Biz yapmayınca kötü çocuk oluyorduk.Bu sebeple bizler de cebimizden çok şeyler yapmak zorunda kaldık.İmalatlarla ilgili bazı ihtilaflı durumlar oldu.Devlet fiyat farklarımızın üstüne yattı.%100 haklı olduğumuz durumlarda mahkemeler devletin lehine karar verdi.Bize her zaman hırsız gözüyle bakıldı. Lanet olsun benim o okumama ve o mühendisliğime.İş aldık demir 700 TL idi.İşe başladık demir 2000TL’ye çıktı.Biz ton başına 1300TL fazla ödedik.Devlet bize ton başına çok zaman sonra 300-400TL verdi.Hazır betona resmi fiyat 100TL verdiler.Piyasada betonu 90TL’ye aldık.Beton santralleri her mikserden 1m3 beton çaldı.Beton yine bize 100TL’ye mal oldu.Biz işi kırımla yaptığımızdan dolayı devletten 70TL aldık.Her yıl kendi bölgemizde vergi rekortmenleri ilan edildik. Zekatı olmadığımız başka işlerle meşgul şirketler vergi hususunda çok çok altımızda kaldı.İstihdam yarattık.Yüzlerce insanı emekli ettik.Her yıl yüzlerce kişinin ssk primlerini ödedik.Yaptığımız işlerde hırsızlık,dolandırıcılık yapmadığımız için zarar ettik.Yaptığımız işler parmakla gösterildi.Devlet işini birinci sınıf ve ucuz fiyatla elde etti.Vatandaş yaptığımız binalara kavuştu.Her iki kesim memnun.Ama Allah kabul etmesin biz zarar ettik.Ortada kaldık.Çekimiz yazıldı.Cezaevlerine girdik.Neyimiz var neyimiz yok sattık ama karşılayamadık.Bunu devlet de çok iyi biliyor.Her kimin hangi işte ne kadar zarar ettiğini ve edeceğini çok iyi biliyor.Ödüllendirilmemiz gerekirken cezalandırıldık.Bankalar,yazılı çeklerimizden dolayı yüzümüze bakamaz oldu.Ortada kaldık.İş alamaz olduk.Borcumuz için, çocuklarımızın nafakası için iş almamız lazımdı.Avukatların korkusundan yurt dışına kaçmak zorunda kaldık.Evlerimizin mefruşatları haczedildi.Yuvalarımız dağıldı.Polis her gördüğü yerde ensemizden tutup bizi oto teyp hırsızlığı yapanlarla beraber kelepçeleyip mahkemelere çıkarıyor.Cezaevlerinde eroin satan,oto hırsızlığı yapan bir sürü arkadaşımız oldu.Lanet olsun bizim koskocaman mühendisliğimize. Allah kahretsin bizim işadamlığımıza.Onurumuz beş para oldu.Çocuklarımıza acıdığımızdan ve inancımızdan dolayı intiharı düşünmedik.Arkamızda işi bizimle paylaşan belediye başkanları ve ita amirleri olmadığı için başarısız iş adamı olduk.İhalelere fesat karıştıranların,deveyi hamuduyla götürenlerin oyuncağı ve çerezi olduk.Çoluk çocuğumuzun gözünde beş paralık değerimiz kalmadı.Herhangi bir firmadan 300.000TL alışveriş yaptık.Çek verdik.200.000-250.000TL ödedik gerisini ödeyemedik.Dolandırıcı olsaydık hiç ödemezdik.Şimdi söyleyin bakalım ey yorumcular ve ey devlet büyükleri.Suçluyu siz tahlil edin ve cezayı siz takdir edin.Son söz.Kim kime beddua okursa demesin Allah senin ocağını batırsın veya evladını öldürsün.Desin ki Allah seni Müteahhit yapsın.

  3. Çek Kanunu Tasarısı TBMM Adalet Komisyonu’ndan geçti.!
    Ref:
    anadoluajansi.com.tr/tr/manset/110788-karsiliksiz-cek-magdurlarina-mujde

  4. arkadaslar 2010 da cıkan yasa ile çek borçlarını taahut ettik ama ödiyemedik 2012 nisanda sure doluyor tekrar ceza evine gireceğiz bu kanun bizide kapsıyacakmı bizim hapis cezalarıda kalkabilirmi

  5. ihsan Köşkeroğlu

    Arkadaşlar borcu olupta eve haciz gelince eşyayı alamayacaklarmı?bu kanunda onlardamı var.hadi hayırlısı inşllah.çekten dolayı ceza evinde yatanlar ne zaman çıkacak….bilen varsa yazsın haber versin…

    • BURHAN İŞCAN

      İhsan Köşkeroğlu kardeşim. Önce okuma alışkanlığı kazanmanı salık veririm. Sorduğun soruların cevabı yazılanlar içinde var. Lütfen önce okuma alışkanlığı kazan. Kimse burda kişiye özel cevaplarla aynı şeyleri temdit pilavı gibi tekrarlamaz.
      “önemli olan şey bilgi değil İGİDİR. ilgi bilgideki hikmeti görüp hikmetli davranmak içindir”
      ÖNCE İLGİ.

  6. bende turkıyedekı bozuk hukuk duzenı sayesınde hatır ceklerı vermemden dolayı sanık durumunda mahkemelerde yargılandım ve suclu bulundum verdıgım tum cekler hatır cekıydı ve mahkemede karsımdakı alacaklı ve avukatıda aynı kısılerdı vermış olduğum her hatır cekı ıcın ayrı ayrı aynı avukat eve hacıze geldı kaybettıgım davalardakı avukat ucretı ıcın dahi aynı avukat eve hacze geldı mahkemeler cek verenı mazeretine bakmaksızın suclu buluyorlar 4 adet davadan suclu bulundum. Bu kanunun bu gunlere gelmesınde emegı olan noktası vırgulü olan herkese pankart tutan insanımdan bu konuyu internet sitelerinde devamlı gündemine taşıyan tüm canlardan allah razı olsun

  7. ev hacizlerinin devamından yana değilim.Bu ilkel bir uygulama.buna son verilmeli.

  8. ilk 18 yaşında çekle tanıştım yaşım 35 2009 kasım herşeyin bittiği gündür o güne kadar banka müdürleri beni kapıda karşılardı ben ne istesem o oldu şimdi mustafa k ötü alacağını alamadı yada zamanında aLAMADI FAİZ ÖDEDİ malını satamadı hala malım icra ile satışta UNUTMASINLAR BUNDAN SONRA BEN NE VERİRSEM ONU ALIRLAR..

  9. ben mustafa bende 1 trilyonun üzerinde malım gitti hala 250 tl çekim var dışarıda ve ben yurt dışındayım alacaklarımda var ama rahat yokki hem işimizi hem alacağımızı hemde onurumuz olan borcumuzu ödeyelim. inanın çekler yüzünden boşandım ve oğlumu göremiyorum bırakın 10 yılı ben artık ömrümün sonuna kadar çek kullanmam tek dileğim özgürce 18ay askerlik yapıp canımı bile verebileceğim vatanıma dönmek allah herkesin gönlüne versin arkadaşlar belki güneş yeniden doğar kimbilir.. allahım sana şükürler olsun…..

  10. evet bu yasa ne zaman tbmm den gecer
    VE evlere haciz gelmiycek deniyor dogrumu

    • BURHAN İŞCAN

      YASA ŞUBAT AYI İÇİNDE, BİR TAKIM YASALAR İÇİNDE DÜZENLEMELERLE BİRLİKTE ÇIKACAK. ÖNCE BORÇLAR, SONRA İCRA İFLAS YASASI SONRA ÇEK YASASI DÜZENLEMELERİ YASALAŞACAK. BU AY SONUNA KADAR BANKALAR BİRLİĞİ KREDİ TAKİP MERKEZİ OLUŞTURACAK O BEKLENİYOR.
      YASADA KESİNLİKLE HAPİSLİK VE HAPİSLİĞE YOL AÇAN ADLİ YAPTIRIMLAR OLMAYACAK.
      EVLERE HACİZE DEVAM. KALKMAYACAK. SADECE 400 LİRANIN ALTI MENKULLER SATIŞTA PARA ETMEYECEĞİ İÇİN HACZEDİLEMEYECEK. HACİZ SONU SATIŞ İKİ KADEMEDEN TEKE İNECEK. HACZEDİLEN MENKULLER %60 DEĞERİNİN ALTINDA SATILAMAYACAK. BİR GÜZELLİKTE, ALACAKLI HACZETTİĞİ MALI ÜÇ AY İÇİNDE SATMIŞ OLACAK. SATAMAZSA İADE EDECEK. TEKRAR AYNI MALA HACİZ KOYAMAYACAK.
      DÜZENLEMELER DAHA ÇOK CEBRİ İCRA İLE İLGİLİ.
      PTT VEYA BANKALARDA HAVALE GİBİ İŞLEMLERDE HACİZ UYGULAMALARININ SÜPRİZLERİ İLE KARŞILAŞMAK ÇOK MÜMKÜN OLACAK. ÖRNEĞİN KREDİ TALEP ETTİNİZ. BANKA KABUL ETTİ. BANKAYA GİDİYORSUNUZ DOĞALGAZ VE ELEKTRİK BORCUNUZ KESİLMİŞ GERİYE KALAN SİZE… OLURMU. OLMAZ OLMAZ DEMEYİN..

  11. evlere icra gelmeyecek kanun tasarısı ne oldu bilen varmı

  12. kardeşler bu yasa ne zaman tbmm den gecer

  13. sevgili dostlar mutluyuz fakat benim şirketim battıgında ben ayda 100 e yakın çek ödüyordum ve 500 ün üzerinde çek girişim vardı batınca çok büyük problemler yaşadım en zoru en yakınındakiler bile üç kagıtcı olandırıcı dediler ve daha hala agırıma gidiyor her neyse biz batınca anadoluda türkiye genelinde o günün parası ile 1 trilyonun üzerinde alacagım kaldı tel açtık gel al dediler kimisi benim borcum yok dedi ve bu 5-6 yıl böyle gecti şimdi dolandırılan zorluklar içinde bizmiyiz zor da oluşumuzu koz haline getiren lermi saygılarımızla

  14. eşim içerden çıkcak çok mutluyum çok sağolun sayın hukukçu söylediğiniz herşey çıktı vekillerle yaptığınız özel görüşmeler size çok şey borçluyuz sağolun var olun

  15. eşim içerden çıkacak ya çokmutluyum çok inanmıyorumm
    saolun sayın hukukçu bana bahsettiğiniz şeylerin hepsi çıktı
    vekillerle yaptığınız görüşmeler,emekleriniz için sağaolun varolun

  16. merhaba abim müşterisinden aldığı çekırdırdı çek sahte çıktı çeki aldığı şahsı aradı ama adam ortalarda yok suç abimin üzerine kaldı 33ay ceza aldı 6aydır yatıyo cıkan yasa bu suçları kapsıyomu

  17. hukuk dısı bi sistem bu

  18. ON YILLIK ÇEK YASAĞI;

    BU KANUN ÇIKTIKTAN SONRA ÇEKLERİ KARŞILIKSIZ ÇIKANLARA

    UYGULANMALIDIR.

    BUNUN MÜCADELESİNİ YAPMALIYIZ…

  19. merhabalar…adliye ye giripde efendim kime borcumuz vardır diye sorduğumuzda isim ulaş durak sizin aranmanız var deyip ceza evine gönderiyorlar ben zamanında 100 ün üzerinde kendi çekimi ödemişimdir işlerim durdu 2005 te 15 adet çekim döndü şuan dişarıda 5 yada 6 çekim kaldı ama daha önce 4 kere tutuklandim artık herşeyden irendim ticaretle uğraşan bir kişinin sonunu ceza evinde geçirmekmiş başka ülkede yaşama fırsatı verseler hiç düşünmem….mağdurum

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

