Yeni Çek Kanunu Son Dakika Gelişmeler


Meclisdeki gündeme göre, yeni çek kanunu için görüşmelerin 24.ocak ya da 25.ocak ‘da görüşülmesi öngörülüyor.

Erken gündeme gelebilirmi ? Olabilir.

Yasa meclise gelince değişiklik olabilir mi ?  Hapis ile ilgili bir değişiklik olacağını sanmıyorum. Fakat ek bir iki madde gelebilir.

Sabır ile beklemek gerekiyor. Bilgi alan arkadaşlar bildirirse sevinirim.

admin, 19.ocak.2012

131 responses to “Yeni Çek Kanunu Son Dakika Gelişmeler

  1. BURHAN İŞCAN

    AKTİF OKUYUCU OLMAK VE TOPLUMUMUZ:
    Yolsuzluk ekonomisi politikalarının beyni BELAMLAR, kalbi BANKALARDIR. Benim misyonum bunlara karşı savaş verip, sistem mağdurluklarını yok etmeye çalışmaktır.
    BELAMLAR:Bilgisi sebebiyle etiket sahibi olup, bu bilgisini yanlış kullanan kişi demektir. Hal böyle olunca bunlarla savaşmak için, BİLGİ TOPLUMU oluşturmaya destek vermek gerekir.
    Dolayısıyla bilgi şart.
    ÇEK MAĞDURLARINA 2009 SENESİNDEN BERİ GERÇEK BİLGİDEN OLUŞAN ÖNGÖRÜLÜ FİKİRLERLE YOL GÖSTERMEYE ÇALIŞTIM.
    Ancak devamlı söylerim, önemli olan bilgi değil, önemli olan ilgidir.
    ÇEK MAĞDURLARI İLGİSİZ OLMALARI SEBEBİYLE OKUMA ÖZÜRLÜ, BU SEBEPTEN DOLAYI ALGILAMA NOKSANLIĞI YAŞIYORLAR.
    Devamlı yazıyorum. Herhal okunmuyor, ya da okunmam için BELAM mı olmam gerekiyor?

    ÇEK TASARISI YARGIYI HIZLANDIRMA ADAINA YARGISIZ İNFAZ YAPMAK İÇİN HAZIRLANMIŞ BİR YASA TASARISIDIR DEMİŞTİM.
    ASIL AMACIN ALACAKLARIN ÖNÜNDE ENGEL TEŞKİL EDEN ANAYASAL ENGELLERİ KALDIRMAK BÖYLECE YARGISIZ İNFAZ YAPMAK OLDUĞUNU SÖYLEMİŞTİM.

    BURHAN İŞCAN | Ocak 25, 2012, 1:51 pm | Cevapla
    BİLEN BİLMEYEN YAZIYOR:
    Tasarı meclisten geri çekilmeyecek. Yapılacak değişiklikleri, önergelerle ilave edecekler.
    Nasıl değişiklik önergesi verilirse verilsin, hapis cezasını ortadan kaldıran nedenlere dokunulmayacak, bu kesin, gerisi laf.
    Mesela Cumhuriyet Başsavcılarına yapılacak şikayet şekli ile ilgili düzenleme önergesi verileceği de söyleniyor.
    Bu önerge verilimesinde gerekce, KARŞILIKSIZ ÇEKİ büsbütün suç olmaktan çıkarmamak.
    DOLANDIRICILIKLARI ağır cezada yargılayıp ağır ceza vermek. ADLİ PARA CEZASI DEĞİL. DİREKT HAPİSLİK YANİ.
    Bir tek hamiline çek elinde olmadığı halde kesen hariç. Çünkü “hamiline çek” kavramı toplumda tam manasıyla bilinmiyor.

    YUKARDAKİ YORUMUMDAKİ ÖNGÖRÜLERİM DAHİL TÜM ÖNGÖRÜLERİM AYNEN OLDU.
    1-YASA ŞUBAT AYINDA ÇIKACAK
    2-3 ŞUBAT GÜNÜ HAPİSLİKLER BİTİP, ÖZGÜRLÜKLER GELECEK.
    3-KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇU ŞEKLİ SUÇ OLMAKTAN ÇIKTI. DOLANDIRICILIK İDDİASINDA KASTIN VARLIĞI SÖZ KONUSU OLACAK
    4-HİÇ BİR YASA GERİYE DOĞRU İŞLEMEZ. AYNI ZAMANDA CEZA YARGILAMASINDA KANUNİLİK İLKESİ VARDIR.
    5-BUNDAN SONRAKİ KARŞILIKSIZ ÇEK SORUNU OLUŞMASI HALİNDE, KARŞILIKSIZ ÇEKİ ELİNDE BULUNDURAN HAMİL; CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞINA BAŞVURUSUNDA YA İDARİ YAPTIRIM TALEBİNDE BULUNACAK, YA DA DOLANDIRICILIK SUÇ DUYURUSUNDA BULUNACAK. ESKİDEN ŞİKAYET SÜRESİ 6 AYDI, ŞİMDİ ÜÇ YILA ÇIKTI. TASARININ 4. VE 5. MADDESİ TARTIŞILIRKEN VERİLECEK ÖNERGE-LERLE CUMHURİYET BAŞSAVCILIKLARINA YAPILACAK BAŞVURULARA AÇIKLIK GETİRİLİCEK.
    6-DAHA ÖNCE DEFALARCA YAZDIM. BUNDAN BÖYLE ÇEK YASASI KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇU İLE YARGILAMAYA SEBEP VERMEYECEK. YANİ ÇEK YASASINDA BULUNAN SUÇ TİPLEMESİ İLE YARGILAMA YAPILMAYACAK.
    TASARIDA ÖN GÖRÜLEN KARŞILIKSIZ ÇEKİ SUÇ OLMAKTAN ÇIKARTMAKTI.
    OLUŞAN TEPKİLER, HELE TİCARET YASASI, BORÇLAR YASASI VE CEZA YASASI GİBİ TEMEL YASALAR DİKKATE ALININCA BUNUN MÜMKÜN OLMAYACAĞI AÇIK VE NET ŞEKİLDE GÖRÜLÜYORDU.
    BU SEBEPLE BEN DE ÖNGÖRÜDE BULUNDUM. BAŞSAVCILIKLARA MÜRACAATIN SADECE İDARİ YAPTIRIM TALEBİ ŞEKLİNDE OLMAYACAĞINI İDDİA ETMİŞTİM.
    İŞTE MUHTEMELEN SALI VEYA ÇARŞAMBA GÜNÜ ÇEK YASASI TARTIŞILIRKEN 4. MADDEYE VERİLECEK ÖNERGE İLE CUMHURİYET BAŞSAVCILIKLARINA DOLANDIRICILIĞIN VARLIĞI İLE SUÇ DUYURUSU İLE ŞİKAYET EDEBİLME HAKKI DA YASAYA KONACAK.
    BU OLDUĞUNDA, DAHA ÖNCE DE YAZDIĞIM GİBİ SAVCILIK SORUŞTURMASINDA SAVCILIK ; ŞİKAYİTN HAKLI OLUP OLMADIĞINI, DOLANDIRICILIK SUÇUNUN VARLILIĞININ SOMUT OLARAK ORTAYA KONULDUĞUNU TESPİT ETTİĞİNDE, YARGILAMA AĞIR CEZA MAHKEMESİNDE 5237 VE 5271 SAYILI KANUNLAR UYARINCA YAPILACAK. YANİ KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇU ŞEKLİ SUÇ OLMAKTAN ÇIKTIĞI İÇİN, YARGILAMADA KASTIN VARLIĞI SOMUT OLARAK GÖZETİLECEK.
    6-ADALET KOMİSYONU BAŞKANI AHMET İYİMAYA!NIN DA BELİRTTİĞİ GİBİ GEÇİŞ DÖNEMİ HUKUKU(BU YENİ DURUMA ADAPTASYON) 1,5 YIL SÜREBİLİRMİŞ.
    YANİ BİR BUÇUK YIL İÇİNDE YANLIŞ ALGILAMALAR, YANLIŞ UYGULAMALAR OLABİLİRMİŞ. TIPKI 5941 SAYILI YASANIN 1. MADDESİ İLE OLUŞAN DURUM GİBİ.

    ÖZETLER VE NETİCEYE GELİRSEK.
    ÇEKTE HAPİSLİK, ESKİ SUÇLAR İÇİN TAMAMEN KALKTI. BAZI ALACAKLI VEKİLLERİNİN 3. MADDEDE BELİRTİLEN 3 SENEDEN FAYDALANMAYA KALKMASI İÇİN DOLANDIRICILIK SUÇUNU İSPAT EDECEK SOMUT BELGELER VE DELİLLER BULMASI GEREKİYOR.(MESELA BİR VEYA İKİ ÇEK KARŞILIKSIZ ÇIKTI DİYE DOLANDIRICILIK DAVASI AÇILAMAZ. ÇEK KEŞİDECİSİ VADELİ ÇEK OLDUĞUNU, DAHA ÖNCE ÖDEMELER YAPTIĞINI, ÖDEME YAPABİLECEĞİNİ İSPAT ETTİĞİNDE HAKSIZ ŞİKAYETTEN DOLAYI ŞİKAYETCİ ZARAR GÖREBİLİR.) YASA İÇİN ÖNGÖRÜLEN GEÇİŞ SÜRECİ UYGULAMASINDA OLUŞTURULACAK, “TAVŞANA KAÇ, TAZIYA TUT” TAKTİĞİ BU SÜREÇTE İŞLEYECEKTİR. BİLİNÇLİ OLUNURSA (ÖRNEĞİN TCK-2.MADDE DOĞRU ALGILANIRSA) MESELE YOK.

    BİZİM AMACIMIZ BÖYLE ADİL BİR YASANIN ÇIKMASIYDI.
    YASA ÖNGÖRDÜĞÜM ŞEKİLDE ÇIKTIĞINDA SİSTEM MAĞDURLUĞUNUN BU KISMI İÇİN MİSYONUM TAMAMLANMIŞ OLACAKTIR.

    YUKARDA DA BELİRTTİĞİM GİBİ, SİSTEMİN BEYNİ BELAMLARIN OLUŞTURDUĞU MAĞDURLUKLAR ANCAK; BİLGİ TOPLUMU OLMAK GAYRETİ İÇİNDE BİLGİ PAYLAŞIMLARI İLE MÜCADELE İLE YOK OLUR. BİLGİ EN KOLAY KAZANILAN EN BÜYÜK HAZİNEDİR. BU HAZİNE PAYLAŞILDIKCA BÜYÜR.

    BU KONUDA MİSYONUM DEVAM ETMEKTEDİR.

    TÜM ÇEK MAĞDURLARINA ARTIK KORKMALARI İÇİN SEBEP KALMADIĞINI MÜJDELER, GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMLE
    BUNDAN SONRAKİ HAYATINIZDA MUTLULUKLAR DİLERİM.
    BURHAN İŞCAN

  2. SAYIN SİTE YÖNETİMİ,
    LÜTFEN MESAJIMI İYİCE OKUYUN VE LÜTFEN YAYINLAYIN.
    ÇOK ÖNEMLİDİR.

    DOLANDIRICI DEĞİLİZ AMA DOLANDIRICILIKTAN HAKKIMIZDA DAVA AÇILIRSA, YİNE YILLARCA MAHKEMELERE, DURUŞMALARA GİDECEĞİZ, AVUKATLARA TONLA PARA VERECEĞİZ.

    LÜTFEN OKUYUN VE YAYINLAYIN:

    :
    SIKAYET SURESININ 6 AYDAN 3 YILA CIKMASI BASIMIZI AGRITABILIR.

    TAMAM CEZA KANUNLARI GERIYE YURUMUYOR, ORASINI ANLADIK.

    AMA KANUNLARDA DOLANDIRICILIK SUCU GECEN SENE DE VARDI, 1985 TE DE VARDI.

    DOLAYISIYLA SIKAYET SURESI 3 YILA UZATILIRSA VE GECMISE YURUYECEK SEKILDE UZATILIRSA, 2009 BASINDAN ITIBAREN CEKI KARSILIKSIZ CIKMIS HERKESE DOLANDIRICILIK DAVASI ACILABILIR. BUNA KIMSE ENGEL OLAMAZ.

    3 YIL ISI BIR TUZAKTIR …………………………….!!!!!!!!!!!!!!

  3. ALEKSANDIR KARDEEEEŞŞŞŞŞ !

    İSKENDER BEY !!!!!

    NE CEZA VERİLSİN İSTİYORSUN? İDAM MI ?
    YOKSA MÜEBBED HAPİS Mİ ?

    Habire yazıyosun ama soruma hala cevap veremedin, bekliyorum cevap vermeni.

    libyada içsavaş çıktı. oradan kaçtık geldik. işler bozuldu. çeklerimizi ödeyemedik. biz dolandırıcı değiliz.

    ne yapmamızı istiyorsun ?

    hapis yatarsak veya ölsek işine yarayacakmı?

    bekle, bize süre ver, durumu düzeltelim borcumuzu ödeyelim. bizi hapse atsan yada idam etsen eline ne geçecek? bi söyle, ne geçecek ?

    sen dolandırılmışsın. niye bizi dolandırıcılarla aynı kefeye kouyorsun ? git bu adam hakkkında dolandırıcılık davası aç. avukatlar dolandırıcılık davasıyla uğraşmak zor diye, tembelliklerinden, çoğu da bilgisiz ve beceriksiz olduğundan dolandırıclık davası açmıyor, 5941 davası açıyorlardı. işin kolayına gidiyorlardı yani. sen git dolandırıcılık davası aç. bizlerin de yakasını bırak nolur.

  4. çeke af olamaz hafis olmalı kesin daha ağır laştırılmalı

  5. Herkese iyi akşamlar
    Çek yasası görüşmeleri Salı gününe kaldı
    Tasarıya eklenen maddelerden dolandırıcılıkla ilgili olanı Sayın Bekir Bozdağ ın ifadesiyle malumun ilanıdır.Yani TCK da var olan dolandırıcılıkla ilgili hükümün özel bir yasa olan çek yasasında tekrar edilmesinden ibarettir.Bu maddenin ilave edilmesi “alacaklıların ikna” edilmesine yöneliktir.Sayın Bekir Bozdağ ın deyimiyle malumun ilanıdır.
    Dolandırıcılıkla ilgili şikayetler geçmişe şamil değildir-ceza yasaları geçmişe yürümez-yani yasa bu şekliyle çıktığında geçmişteki çekler için dolandırıcılık ileri sürülemiyecektir.
    Çekte zaman aşımının 6 aydan 3 yıla çıkarılması, çekten dolayı icra takiplerine ilişkindir.Çekte icra takibi için şu anda 6 ay olan zaman aşımı 3 yıla çıkarılmaktadır. Yeni yasa bu şekillde çıktığında çeke ilişkin 3 yıl içinde icra takibi yapılabilecektir.Cumhuriyet savcılarına şikayette bulunulabilecektir.
    Çek tasarısının cezaya ilişkin maddesi 3. Maddedir. 3. Madde onaylandı ve şu anda çekte hapis cezası Mecliste kaldırılmış durumda,Salı günkü toplantıda tekrar bu maddeye dönüp değişiklik yapılması söz konusu değildir.
    “borca hapis”e karşı mücadelede katkı sağlayan herkese teşekkür ediyoruz.

    • Sağol acildemokrasi hayırlı akşamlar!

    • sayın acil demokrasi ,yargıtaydan dönen 3167 nolu yasanın mahkemelrde devamı hala sürenler bunlar geçmiş değilmi onları bağlıyacakmı sonuçlandığında

      • Serdar bey
        yeni yasa tüm geçmiş yasaları ortadan kaldırıyor
        eski davaların tümü düşecek

        • ok tamada çek açma yasağı çıkarsada dolandırcılıkta bağlar iki bir değilmi yani düğşünce ne verecekler bu insanlara ceza olarak

          • geçmişteki çeklere ilişkin dolandırıcılık davası açılamayacak,çünkü ceza yasaları geçmişe yürümez.
            eski çeklere ilişkin10 yıl süreyle çek yasağı söz konusu olacak,5941 e göre mahkemeler süresiz çek yasağına hükmediyordu,süresiz yasak 10 yıl olarak değiştirilecek

          • devam eden davalardan bahsediyorum adam 2004 yılında çek vermiş yargıtaya gitmiş dönmüş şu anda devam ediyor bu bana mantıklı gelmedi şimdi son çek verenler birde dolandırcılık davasına muhaqtap olaqcaklar mahkemede kendilerini aklamak için habe sayın acil demokrasi

    • 6 aylık süre hem savcılığaşikayet için hemde icraya gitmek için konulmuş bir süre. bu süre 6 aydan 3 yıla çıkarılırsa geçmişe yönelik olarak (dolandırıcılık şikayetiyle) savcılığa veya (daha önce icraya verilmemişse) icraya gitmek mümkün olurmu?

      Mesela 2009 sonunda yazılmış bir çek var. Bunun için savcılığa karşılıksız diye şikayetçi olunmuş ama icraya gidilmemiş. 6 aylık süre 3 yıla çıkarsa bu çekten dolayı savcılığa dolandırıcılık suçuyla şikayetçi olunabilirmi?İcraya gidilebilirmi?

      • geçmişe yönelik olarak dolandırıcılık şikayeti yapılamaz
        ceza yasaları geçmişe yürümez

        • peki icra? o geriye yürürmü?
          niye 3 de 2 veya 4 yıl değil denilemezmi?
          bu anayasanın eşitlik pirensbine aykırı olmazmı?

        • peki devam eden davalar gemişte açılmı ancak günümüzde devam eden geçmişmi oluyor sonuçlanmamış onları söylüyorum sonuçta hakimin vicdanına kalmış değilmi gerçekbu

  6. BURHAN İŞCAN

    BU GÜNE KADAR NE ÖNGÖRDÜYSEM NE DEDİYSEM DOĞRU OLDUĞU
    BİR KERE DAHA TEYİT EDİLMİŞ OLDU….
    1- YASA ŞUBATTA ÇIKACAK.
    2-HAPİSLİKLER KALKACAK
    3-YARGISIZ İNFAZ GELECEK.
    4-BANKALARA BU YARGISIZ İNFAZIN İNFAZ MEMURLUĞU VERİLECEK
    5-ONLİNE -CEBRİ İCRA İLE YARGISIZ İNFAZ YAPILACAK.
    ,6-ADLİ PARA CEZASI YERİNE İDARİ PARA CEZASI İLE DEVLET KASASINA GERÇEK GELİR SAĞLANACAK.
    7- FAİZ YERİNE BANKACILIK İŞLEMLERİNİN ARTIRILMASINDAN DOLAYI BANKALARA KAZANÇ KAPISI AÇILACAK.
    8-BANKALAR FON KURULSUN İSTİYORDU. BU ÖNERİLERİNE HÜKÜMET SICAK BAKMADI. ÇÜNKÜ FON ÇEK KULLANMANIN ÖNÜNÜ KAPATACAKTI.
    9-GEÇMİŞE YÖNELİK UYGULAMALARDA KARŞILIKSIZ KALMIŞ ÇEKLERİN HUKUKİ DURUMU HALA BELİRSİZ. TARTIŞMAYI VE PAZARLIĞI BU OLUŞTURMAKTA. ÖNERGELERDE BUNU GÖRECEĞİZ.
    10-KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇ OLMAKTAN ÇIKARILIYOR. AMA BU DOLANDIRICILIK SERBEST ANLAMINA GELMEMELİ. BURDA AÇIK KAPIYA ÇOK DİKKAT EDİLMELİ.

    ŞUBAT AYI BAŞI İTİBARİYLE KARŞILIKSIZ ÇEK ADALETİ İÇİN MİSYONUM BİTMİŞ OLUYOR.
    YARINDAN İTİBAREN SON RÖTUŞLARA YOĞUN ÇABA HARCIYACAĞIM İÇİN VEDA EDİYORUM.
    HERKESE GEÇMİŞ OLSUN.
    HAYIRLI OLSUN. BAKİ SELAMLAR.

  7. BURHAN İŞCAN

    İŞTE SORULARA CEVAPLAR:
    Adalet Bakanı Sadullah Ergin, Yeni Çek Kanunu ile ilgili detayları AK Parti TBMM Grubunda basına kapalı yapılan toplantıda paylaştı.

    Çek Kanunu Tasarısı ile ilgili verdiği bilgi, milletvekillerinin elektronik posta adreslerine de gönderildi. Buna göre Ergin, toplantıda ilk olarak mevcut düzenleme ve yeni getirilen tasarı ile ilgili bilgiler verdi.

    1-NİÇİN ŞUBAT AYI DİYE ISRARLA SÖYLEDİM.. VE GECİKMENİN NEDENİ NE İMİŞ?
    Türkiye Bankalar Birliği nezdinde Risk Merkezi kurulduğunu anımsatan Ergin, 2009 değişikliği sırasında adli yaptırımın kaldırılmamasının nedeninin Risk Merkezinin kurulmamasından kaynaklandığını söyledi.
    ADALET KOMİSYONUNDA KABUL EDİLEN TASARIDA RİSK MERKEZİ MERKEZ BANKASI TARAFINDA GÖRÜLMEKTE

    2-NİÇİN HÜKÜMETİN EKONOMİ POLİTİKASIYLA ALAKASI ÇOK DEMİŞTİM?
    Bankaların sorumluluk miktarının arttırılması önerisine bankaların; kendilerinin her bir çek yaprağı için sorumlu tutulacakları miktar kadar çek hesabı açmak isteyen kişiden teminat isteyeceklerini, dolayısıyla bu anlamda kendilerinin bir kaybı olmayacağını ve bunun yanında çek hesabı açma ve çek defteri verme yönünden çok istekli davranmayacaklarını ilettiklerini aktaran Ergin, Dolayısıyla bu yönde atılacak adımlar, piyasadaki çek miktarını ve çek kullanımını etkileyecektir dedi.

    3-DEĞİŞİKLİK ÖNERİLERİ NELER OLABİLİRMİŞ?
    Ergin, Adalet Komisyonunda yapılan değişiklikle sorumluluk miktarının bin TL’ye yükseltildiğini anımsattı.

    4-ADLİ PARA CEZASI MUTLAKA KALKACAK DEMİŞTİM.

    Borçlunun, devlete para cezası ödemek zorunda olmayacağından, alacaklının alacağına kavuşması ihtimali artacağını belirten Ergin, ”Yaptırımların orantılı olması” ve ”ceza hukukunun son çare olması” ilkelerine uyum sağlanacağını söyledi.

    5-YARGISIZ İNFAZ OLUŞTURMADA MAKSAT NEYMİŞ?

    Karşılıksız çek keşide etme suçunun uygulamada şekli bir suç olarak görülmesi ve bu suçun esasen kasten işlenebilecek bir suç olmasına rağmen kişinin kastının aranmamasından kaynaklanan olumsuzlukları giderileceğini dile getiren Ergin, şunları kaydetti:

    Mevcut Kanuna göre verilen adli para cezalarının ödenememesi durumunda, cezanın infaz aşamasında hapis cezasına dönüştürülmesine ilişkin eleştiriler karşılanmış olacaktır. Uyuşmazlık konusu ceza adalet sistemi dışına çıkarılmış olacağından, karşılıksız çek keşide etme eyleminin mahkemelere ve Yargıtay’a getirdiği iş yükü ortadan kalkacaktır (Yıllık yaklaşık 500.000 dosya). Savcıların da iş yükü, bu işlere ayırdıkları zaman dilimi yönünden önemli oranda azalacaktır.

    YARGISIZ İNFAZDA MAKSADIN NE OLDUĞU PAKETİN İSMİNDE BELLİ DEĞİL Mİ?
    “YARGIYI HIZLANDIRMA PAKETCAZI”

  8. BURHAN İŞCAN

    volkan ordamısın be yağğğğğ.
    TEBE AÇ TİLİVİZYONU. MECLİSE KİTLEN…
    BOMBA PATLAYACAK BİRAZDAN….
    SÜPİRİZ VAR BE YAV… SAAT 16. DA…
    AÇ GÖZCAĞIZINI, AÇ KULAKCIĞINI

    • muhabir yanlış yazmış haberi diğer sitelrde okudum bakalım ne kadar doğruyağğğ
      birde yağ demeyağğğğğğ

      • BURHAN İŞCAN

        DOĞRU YAZMIŞ BE YAĞĞĞĞĞ.
        TE BE SEN EPTEN ŞARTLANMIŞSIN BE YAĞĞĞĞĞĞ.
        TE BIRAK BÖLE OLMAYI. ŞUBATTA ÇIKACAK YASA BE YAĞĞĞĞ.

        • burhan yasayı hemen yarına al yağ hasip kaplan zaten konuşmaya çıktınmı bize sıra gelecek gibi değil yağ bu iş yarın bitsin tamammı yağ benim tikim sinirlenince oluyor yağ deyip durma yağğğğ ala allah yağğ

  9. BURHAN İŞCAN

    Şu anda görüşülen(meclis tv.de göreceğiniz gibi) Aden Körfezi’ndeki TSK unsurlarının görev süresinin uzatılmasına ilişkin Başbakanlık Tezkeresi’nin görüşmelerinin ardından bugün Genel Kurul gündeminin ilk sırasında yer alan Çek Kanun Tasarısı için hükümet ve komisyonun yerine oturmayarak, 2’nci sıradaki kamuoyunda ‘Haberal Yasası’ olarak bilinen düzenlemeyi ele alması bekleniyor. Bu durumda tasarının en erken Yarın -Perşembe günü ele alınması mümkün olabilecek. Ancak Genel Kurul’un bu hafta saat 20.00’ye kadar çalışacak olması nedeniyle Perşembe günü tasarının görüşülmesine başlansa dahi yasalaşmasının yine önümüzdeki haftaya sarkacağı kaygısı var. Bu gün Saat 15 DE HER ŞEY TAM NET BELLİ OLACAK. Tüm umudumuz, hükümetin ekonomi politikasından taviz vermeyeceği gerçeğinde. Bakanların açıklamaları da bu yöndeydi.

    • bu yasa nezaman ne şekilde çıkacaktır ya…….günversinlerde________
      ona göre bilsek çıkacakmı çıkmayacakmı gözler yollarda kaldı yağ_______________bütün yasalar çıktı bu yasa meclise bir oylanmadı ne yasaymış yağğğğğğ__________________-

      • BURHAN İŞCAN

        şubatta dediydik yağğğğ, anlatamadıydık yaağğğğğğ, ne dediysek oluyo yağğvvvu. SEN HALA HUKUKCUNDAN GUKUKCUK BEKLE YAVVVVVV.

        • şubat ne şubatı yağ _?_____ ne şubatı yağ ?dün perşembe çözülür bu iş dedin şimdi şubat diyorsun ….
          hukukçuyada yazıklar olsun yazmadı ama onada iki çiflafım var yaa neyseee

        • bak cinet geçiriyorum bakanlamı gonuşcan kimle konuşcan bu yasayı görüş yağğğğ sinirleniyorum yağğğ

  10. sayın hukukçuya mesaj attım ondanda ses seda yok yağ valla sayın hukukçu mesajımı alıpta okuyup yazmıyorsan çok ayıp etin yağ sanada güvenim kalmayacak yağ cevap ver gardaşım

  11. BURHAN İŞCAN

    BİLEN BİLMEYEN YAZIYOR:
    Tasarı meclisten geri çekilmeyecek. Yapılacak değişiklikleri, önergelerle ilave edecekler.
    Nasıl değişiklik önergesi verilirse verilsin, hapis cezasını ortadan kaldıran nedenlere dokunulmayacak, bu kesin, gerisi laf.
    Mesela Cumhuriyet Başsavcılarına yapılacak şikayet şekli ile ilgili düzenleme önergesi verileceği de söyleniyor.
    Bu önerge verilimesinde gerekce, KARŞILIKSIZ ÇEKİ büsbütün suç olmaktan çıkarmamak.
    DOLANDIRICILIKLARI ağır cezada yargılayıp ağır ceza vermek. ADLİ PARA CEZASI DEĞİL. DİREKT HAPİSLİK YANİ.
    Bir tek hamiline çek elinde olmadığı halde kesen hariç. Çünkü “hamiline çek” kavramı toplumda tam manasıyla bilinmiyor.

    • öylede peki bu söyledikleriniz yapılacak edilecek yağdiğer taslak gibi ortada olan birşeyki,ne önergelere kalırsak alcaklılar golü ataryağğ peki neden bekir bozdağ adli paraacezası diyor bunu sordunmu kendisne açıp sorsana bakalım nediyecek sana

      • BURHAN İŞCAN

        O KÜÇÇÜK BEYNİN İÇİNDEKİ AKILCIKLA BANA BİR ŞEY BİLDİĞİNİ İMA ETMEYE ÇALIŞIYORSUN, AMA BEYHUDE. MUGALATA SALATANI BAŞKALARINA YEDİREBİLİRSİN BEN TOKUM. SAAT ÜÇDE MECLİS TV. Yİ AÇ. SEYRET. BAK BAKALIM KİM HAKLI KİM HAKSIZ ÇIKACAK.

        • hiç birşey yuturmuyorum burhan bey yine kaçmaktasın aklın sıra ortada fol yok yumarta yok yağ önergelerle ilgili yasa varyağ neyine güvenecez bu laflar sana ayit değilmi neden sana yutturayım ah öyle olsada sen haklı olsan ben şüphelerimden bahsediyorum ne çıkacak ortaya yağ ne ye güvenecez sadece söylemle olacakmıdır yağğğ

    • sayın işçan sen ilacını bulmuşsun yavvvvvv

  12. birde ikinci çek kesen dolandırcılık var diyor okuduğuma sakın bunu kastedmesin ?peki neden adli para cezası var diyorki yağ kafam karıştı meclis saati geldi onu seyredeyim sen bana tasarıyı sunamıyacan anladım

  13. BURHAN İŞCAN

    ZEKİ BAŞARIN VE ONUN GİBİ DÜŞÜNENLERİN DİKKATİNE.
    BU GÜNKÜ HABER TÜRK GAZETESİ İNTERNET SİSTESİNDE, EKONOMİ HABERLERİ BÖLÜMÜNDE;
    Borçlar şeffaflaşıyor!
    Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, şubat ayından itibaren Türkiye Bankalar Birliği’nin Risk Merkezi’nde toplanan tüm bilgilerin 3. şahıslara açıklanabileceğini belirtti
    YAZISI VAR.
    TASARIDA RİSK MERKEZİ OLARAK NE YAZIYOR?
    ÇOCUKLAR ARASINDA OYNANAN BİR OYUN VAR. KULAKTAN KULAĞA CÜMLE SÖYLEME VE SONUNCU KİŞİDEN TEYİT ETTİRME OYUNU.
    KULAKTAN DUYMA BİLGİLER TEYİT EDİLMEZ. ASPARAGAS OLMA İHTİMALİ PEK ÇOK ÇÜNKÜ.

    • haberi okudum ya olay yanlış olabilirsen haklı olabilin ama ancak zeki bey şunu söylemekte burhan yağ sen diyorsunki bu kutunun içinde kırmızı mendil var oda diyorki doğru olabilir aç göster bakan nasıl yanlış açıklama yapar resmen adli para cezası demiş yazılan edileni boşverelim yağ bu değişen tasarı nerde akşam değişen ona bakak onda çıkar yağ

      • BURHAN İŞCAN

        ÇEK MAĞDURLARINDAN TEK DİLEĞİM VAR..
        ,BU GÜNKÜ YORUMLARIMIN HEPSİNİ OKUYUP DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRDİKTEN SONRA YORUM YAPIN.
        YOKSA AYRINTILAR GÖZDEN KAÇIRILIYOR.
        Volkan sana da tekrar yazıyorum. BEN AÇIP GÖSTERİYORUM DA SEN BAKTIĞIN HALDE GÖRMÜYORSUN.
        Her bakan görseydi, bu kadar açıklama niye yapılırdı.
        DÜNKÜ AÇIKLAMALARDA BAKANLAR KREDİ TAKİP MERKEZİ Nİ MERKEZ BANKASI OLARAK AÇIKLIYOR
        BU GÜN DE BANKALAR BİRLİĞİNCE OLUŞTURULACAK MERKEZ DENİYOR. BUNU GÖREBİLDİN Mİ?
        GÖRDÜYSEN
        DÜN ADLİ PARA CEZASI DİL SÜRÇMESİ İLE TASARININ BİRBİRİNDEN ALAKASIZ OLDUĞUNU, (TASARI SİTEMDE VAR). TASARIDA BİR TEK SUÇ TİPİ OLDUĞUNU, KARŞILIKSIZ ÇEKİN SUÇ OLMAKTAN ÇIKARILDIĞINI DA BİLMEN GEREK.
        AYRICA BAKANLAR BİRBİRİ ARDINCA AÇIKLAMALARDA BULUNUP HAPİSLİK CEZASININ KALKACAĞINI BEYAN EDİYORLAR.
        BU NASIL OLACAK?
        SUÇ OLMAYACAK Kİ YARGILANSIN SONUÇTA CEZA VERİLSİN.
        NE OLACAK ?
        KABAHATLER KANUNU UYARINCA TECZİYE EDİLEREK İDARİ PARA CEZASI VERİLECEK KABAHATE, BU YAPTIRIM UYGULAMASININ ŞEKLİ BELİRLENECEK.
        AKSİLİK OLMAZSA YARIN GÖRÜRSÜNÜZ.

        • anladık be yağ bnde diyorumkine yağ resmi açıklama soruyoruz sende bunu anla nerde değişen taslak açıklanmadı açıklansın tamam diyecez sana

          • BURHAN İŞCAN

            “HİÇKİMSE,GÖRMEK İSTEMEYENDEN DAHA KÖR, DUYMAK İSTEMEYENDEN DAHA SAĞIR DEĞİLDİR”
            RESMİ AÇIKLAMALARI GÖRÜP DUYMUYORMUSUN BE GAFİL.
            AÇ BAK HABERTÜRK EKONOMİ “BORÇTA ŞEFFAFLIK DÖNEMİ” BAKAN BABACANIN AÇIKLAMALARI.
            BU RESMİ DEĞİL Mİ?
            HA, ÖNERGELERİ SORUYORSAN; RESMİYETE GİRMESİ TASLAĞIN YASALAŞMASI SIRASINDA OLACAK. ONA DA AZCIK SABREDECEN. EN FAZLA ŞUBAT SONU…..?????

          • ne söylemektesin burhan bey yine başa döndük ona bakarsan sadullah erginde adli paracezasının devamını kastediyor yağ hangisine inancağız başbakanın değiştirn alacaklıların lehte olan maddeler yerleştirin nerde o değişimler hani gördükmü bu hafta çek yasası çıkacak sözde nerde be gafil
            taslağı getir ne şubat ayın sonu sana ne oldu yağ burhan herşeye panter gibi atlıyordun evrak buluyorsunda bunu bulamadın dün bakanın hazırlandığıu dediği tasarı hakkında bir şeyler bu getir görelim taslağı yağğ
            onun gib yüztane laf var ortada değişen taslak nerde zeki haklı bak ortaya kimse sesini çıkartamıyor madem bu gün görüşülecek yasa yarın görüşülecek yasa neden taslak halinde açıklanmadı ne şubat ayı aç telefonu bu gün bitsin bizi şubata sallama yağ

        • sayın Burhan Bey bu davanın aşağı yukarı 3 senedir içindeyim davalarım devam ediyor yargıtayda var falan filan sizin yazılarınızıda devamlı takip ediyorum ve aşağı yukarıda devamlı yakın şeyler çıkıyor.şimdi 3-5 gündür bakanlara bakıyorum bilhassa adalet bakanına 5941 de adli para cezasının olmaması gerektiğini bu uygulamnın 3 senedir açıkça usulsüz olduğunu qaih ve anayasaya aykırı olduğunu lak lak luk anlatıp duruyorlar eee içerdeki insanlar ne olacak benim tanıdığım 2 seneye yakıniçerde yatan dostlarım var eee şimdi pardon diyip çıkarıyorsun bunlar ne yapacak şimdi geçmişin hesabı sorulmayacakmı yani ettikleri yanlarınamı kalacak.bir tutturdular alacaklı ne olacak ee bende alacaklıyım senet olarak alacağı 200 ün üstü ben ne olacam ya işçan neredn bakarsan bak tek kelime ile bok benim tek dileğim içerde yatan arkadaşların bir an önce kurtulması.zaten bu arkadaşlar çıktıktan sonra geçmişin hesabı içim sizlere ihtiyacımız olacak bu gurur meselesi artık saygılar.

          • BURHAN İŞCAN

            Tekrar ediyorum, ADALET KOMİSYONUNCA KABUL EDİLEN tasarıya ve bu tasarının gerekcelerine iyi bakın. Sonra beyanları tekrar düşünün…
            Bu değerlendirmeyi yapmadan beni SUÇLU ilan etmeyin.
            Evet geçmişin acısı için ben üç sendir AİHM başvusuna çağırıyorum.
            Üç sene dir MECLİSTE BİRFİİL MÜCADELE EDİYORUM.

          • burhan bey ben zeki beyin yazısındaki konuyu araştırdım doğru diyor idari para cezası nerde?
            Hamiline çek defteri yaprağını kullanmadan hamiline çek düzenleyen kişiye, her bir çekle ilgili olarak uygulanan 1 yıla kadar hapis cezası, 300 TL’den 3 bin TL’ye kadar idari para cezasına dönüştürülecek.(hamilne çeklerde..bu ayrı durum yağ …….)
            birde savcılığın idari olarak iderinin yani savcılığın çek koçanı cezası var oda idari çek koçanına savcılığın verdiği ceza siz diyorsunuzki idari para cezası veriliyor
            hamilene yapraklarına ilgili sizn dediğiniz adam adli para cezasının devamından bahsediyor şu tasarıyı rica edin bakandan bankaların oyuna geldik olmasın başka zaman olsa full çalışırsın banka ev banka ev ne oldu yağ bulsana tasarıyı bakak sende güvenmiyon onlaradeğelmi?

  14. burhan bey yine ne oldu yağ dünden bu güne ne değişti yine neler oldu yağ aklımı oyanatacağm şimdi manyak ettiniz beni yağ burada maymuna çevirdiniz be yağ yine var nedir bu haber yağ?

  15. BURHAN İŞCAN

    İNATLA TEKRAR EDİYORUM:
    ADLİ PARA CEZASI VE SONUNDA HAPİSLİK KALKIYOR.

    ADLİ PARA CEZASI YERİNE YAPTIRIM GÜCÜ DAHA FAZLA OLAN İDARİ PARA CEZASI VERİLECEK. BU CEZA İÇİN BİR AY ÖDEME SÜRESİ BELİRLENİP VERİLECEK. BU SÜRE SONUNDA CEBRİ İCRA TAKİBİ YAPILACAK. BU İCRA TAKİBİ ONLİNE DE OLACAK.
    Babacan: Kaygımız olsa itiraz ederdik
    Konu dün AKP gurup toplantısı sonunda kapalı oturumda değerlendirildi. Bu değerlendirmeler sonrası BAŞBAKAN Yardımcıları Bekir Bozdağ ve Ali Babacan dün vekillere açıklamalarda bulundular, milletvekillerinin soruları üzerine Ali Babacan, “Çekle ilgili tasarı konusunda piyasayla ilgili kaygılar yerinde olsa en önce biz itiraz ederdik. Ekonomide bir daralma riskine izin veremeyiz. Biz de tasarının doğru olduğunu düşünüyoruz” dedi.
    Tasarıya verilecek önergelerin hazırlanıp yetişmesi halinde tasarı bu gün, yoksa yarın meclis genel kurulunda yasalaşmak için görüşülecek
    YASA TASARISININ 26 OCAK PERŞEMBE GÜNÜ MECLİS GENEL KURULUNDA GÖRÜŞÜLMESİ BEKLENİYOR
    YAN TEKLİFLER HAZIR OLURSA YASA TASARISI BU HAFTA GÖRÜŞÜLECEK. ŞUBAT AYI İÇİNDE YASA ÇIKMIŞ OLACAK. TASARININ GENEL KURLDA VERİLECEK ÖNERGELERLE, YASALAŞMADAN DEĞİŞMESİ BEKLENİYOR.

    EN BÜYÜK BEKLENTİ ADALETİN OLUŞMASI. YARGISIZ İNFAZ OLUŞTURACAK YAPININ OLUŞMAMASI..

    MİLLETVEKİLLERİNCE VERİLECEK ÖNERGELERLE TASARIDA DEĞİŞİKLİKLER OLACAĞI SÖZ KONUSU.
    BUNLARDAN BAZILARI GEÇMİŞE YÖNELİK YAPTIRIMLARLA İLGİLİ.

    TAM ÖNGÖRDÜĞÜM ŞEKİLDE GERÇEK TEZAHÜR EDİYOR.

    DÜZENLEMEYE KARŞI O KADAR ÇOK TEPKİ VAR Kİ, AKLA ZARAR.

  16. BURHAN İŞCAN

    ÇALIŞMALARIN HEPSİ HÜKÜMETİN EKONOMİ POLİTİKASI VE BUNDAN TAVİZ YOK.
    SENİN VE SİZİN ANLAYACAĞINIZ BU ÇALIŞMALAR DÖRT BEŞ SENEDİR SÜRMEKTE. 5941 SAYILI YASA BU GEÇİŞİ YAPABİLMEK İÇİN, ZORUNLULUK HİSSETTİRME GAYELİ ÖYLESİNE YAPILMIŞ BİR GEÇİŞ YASASI İDİ.
    BUNUN SEBEBİ BANKALARI ZORLAMAKTI.
    ÇEK YASASININ BU SON EVRESİNDE, ÖZEL SEKTÖR TEMSİLCİLERİ EKONOMİ BAKANLARINDAN; “ÖZEL SEKTÖR ALACAKLARININ TAHSİLİNİN ÖNÜNDEKİ ANAYASAL ENGELLERİ” KALDIRMALARINI İSTEDİ.
    ZİRA ARTIK BORÇ PARA BULMAK ÇOK AMA ÇOK ZOR.
    MESELA EKONOMİSİ ÇÖKEN YUNANİSTAN BANKALARLA PAZARLIĞA GEÇ OTURMANIN ACISINI ÇEKİYOR.
    BİZDE İSE, “EKONOMİ BATARSA HEPİMİZ BATARIZ GEREKCESİ İLE BUTLAN HUKUKU OLUŞTURUP ADALETİ BATIRIYORUZ.”
    BORÇ PARA BULMA KRİZİNDE TÜM ÜLKELER, EVDEKİNİ TEK ELDE TUTMAK İSTİYOR. YANİ BANKALARDA BİRİKEN MEVDUATIN TEK MÜŞTERİSİ OLMAK ZORUNDALAR.
    BAKAN BABACANIN DÜNKÜ AÇIKLAMALRI HABERTÜRKTE “BORÇTA ŞEFFAFLIK DÖNEMİ” DİYE VERİLMİŞ.
    EVVELKİ AÇIKLAMALARLA KARŞILAŞTIRIN.
    KREDİ TAKİP MERKEZİNİN, YANİ BORÇTA ŞEFFAFLIĞI SAĞLAYACAK MERKEZİN;
    MERKEZ BANKASI BÜNYESİNDE Mİ,
    YOKSA BANKALAR BİRLİĞİ BÜNYESİNDE Mİ OLUŞTURULACAĞI
    AÇIKLIK KAZANMADIĞINI GÖRECEKSİNİZ.

    BU NE DEMEK?
    BU PAZARLIK SÜRÜYOR DEMEK.
    HÜKÜMET POLİTİKASINDA KARALI DEMEK.
    ZİRA 2010 YILINDA BAKAN BABACAN BANKALARA, “BİZİ POLİSİYE TEDBİRLER ALMAYA ZORLAMAYIN” İHTARINI YAPMIŞ VE BANKALAR BİRLİĞİ BAŞKANI ÖZİNCE İSTİFA ETMİŞTİ.
    ŞİMDİ GELİNEN NOKTADAN DÖNÜLECEĞİNİ Mİ ZANNEDİYORSUNUZ?
    O ZAMAN ÇOK AMA ÇOK CAHİLSİNİZ.

  17. BURHAN İŞCAN

    ZEKİ BEY HER BAKAN GÖRSEYDİ, SORUN KALMAZDI.
    DÜNKÜ AÇIKLAMA ŞÖYLE;
    tladı:
    Kimse boyuna posuna bakmıyor
    Merkez Bankası’nda risk santralizasyonu kurulacak. Aslında bu sistem şimdi de çalışıyor. Ama sadece ödenmeyen çeklerle ilgili kayıt tutuluyordu. Bundan sonra şifreli bir uygulamayla ödenen, ödenmeyen tüm çekler Merkez Bankası’nın merkezi kaydında görülecek.
    BU DOĞRUMU MU? BUNU GÖRDÜN DEĞİL Mİ?
    BU SİTEDE ÇEK YASASINA BAKANLAR KURULU AYARI BAŞLIĞI ALTINDA BAK GÜNLER ÖNCESİ NELER YAZMIŞIM?
    Bakan Babacan TUSKON daki toplantı sonrası ve EKK sonrası bizzat açıklamıştı hani. KREDİ TAKİP MERKEZİ BANKALAR BİRLİĞİNCE OLUŞTURULACAK MERKEZE DEVREDİLECEK.
    BU BANKALARA KARŞI BÜYÜK JEST.
    BANKALARA FAİZLERİ DÜŞÜRMELERİNE KARŞIN, SÜRÜMDEN KAZANÇ KAPILARI AÇILIYOR.
    NASIL MI?
    BURHAN İŞCAN | Aralık 25, 2011, 11:27 am | Cevapla
    AYLAR ÖNCE NERDEYSE SENESİ GELİYOR, Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve Diğer Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun Bankacılık Kanunununda Değişiklik Yapan Maddeleri
    (Resmi Gazete’nin 25 Şubat 2011 tarih ve 27857 mükerrer sayılı nüshasında yayımlanmıştır)

    Kanun No: 6111 Kabul Tarihi: 13/2/2011

    MADDE 149- 5411 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.

    “Risk Merkezi
    YAYINLANDIĞINDA İLK İKAZIMI YAPMIŞTIM.
    Elektrikten suya, vergiden sigorta primine; Devlet alacaklarından vazgeçti, bu haber borçluları sevindirdi. Ama Meclis’teki aynı Torba Yasa; ‘borcu alışkanlık haline getirenlere’ bir sürprize hazırlanıyor. Devlet ekonomide affa, Torba Yasanın ardından kapılarını tamamen kapatacak. Yani bu son af olacak. O nedenle bundan sonra borçlananları zor günler bekliyor. DEMİŞTİM..
    BU GÜN GELİNEN NOKTA ŞU
    “Adalet Bakanlığı’nın karşılıksız çeklerle ilgili paketi 8 milyon dosyanın düşmesini sağlayacak. Paket karşılıksız çeke hapsi de kaldırıyor
    Bir ayıp daha tarihe karışıyor. Yeni kanun tasarısına göre, ev eşyaları haczedilemeyecek, para tahsilatları bankalara devredilecek.”
    YANİ VAHŞİ KAPİTALİZMİN EKONOMİ HUKUKUNDA YARGISIZ İNFAZ DEVRİ-Mİ BAŞLIYOR.

    • BURHAN İŞCAN

      PERŞEMBENİN GELİŞİ ÇARŞAMBADAN BELLİ ASLINDA…
      BAKIN YUKARDA YORUMUMA VE ŞU HABERE. NE KADAR AÇIK DEĞİL Mİ?
      Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın AK Parti Grubu’nda verdiği bilgiye göre, şubat ayından itibaren Türkiye Bankalar Birliğinin Risk Merkezi’nde toplanan tüm bilgiler 3. şahıslara açıklanacak.

      Banka kredisi, kredi kartı, çek, senet, telefon, doğalgaz ve elektrik faturası ile borçlarına ilişkin tüm bilgilerin toplandığı Risk Merkezi, talepte bulunan 3. şahıslara bilgi hizmeti sunacak.

      Böylece işadamları çek düzenleyen kişinin borcuna sadık birisi olup olmadığını kolaylıkla öğrenebilecek. Adalet Bakanı Sadullah Ergin de, karşılıksız çek suçlarına uygulanan hapis cezasının uluslararası hukuk normlarına aykırı olduğunu, er veya geç bunun kaldırılması gerektiğini belirtti.

      GAZETE HABERTÜRK 25.01.2012 EKONOMİ

  18. BURHAN İŞCAN

    OLUMSUZLUKLARI YOK ETMEK İÇİN, DUYUMLARLA DEĞİL, BZZATİHİ MÜDAHİL OLARAK HAREKET EDİYORUM. ŞU ANA KADAR MÜSTERİHİM. MECLİSTE OLUŞAN GENEL HAVA ÇOK İYİ DİYEBİLİRİM.
    TEK KAYGIM BANKALAR HALA HAZIRLIKLARINI TAMAMLAMADI.
    SON DAKİKA NELER OLABİLECEK BUNUN BİLİNCİNDE MÜCADELE ETMEKTEYİM.
    TABİATIYLA YALNIZ KURT OLARAK.
    KADER DİYEMEZSİN, SEN KENDİN İSTEDİN……

  19. BURHAN İŞCAN

    KARDEŞİM O DEĞİŞİKLİĞİ BİLİYORUM. GECE DE YAPILMADI.
    SENİNLE İLETİŞİM SORUNUMUZ NE BİLİYORMUSUN?
    YAZILANLARI DÜŞÜNMEDEN KABUL EDİYORSUN. Bİ DÜŞÜN BE ADAM. DÜŞÜN.
    SAKSIYI ÇALIŞTIR YANİ.
    BEN DİYORUM BİRE BİR İÇİNDEYİM MESELENİN.
    GÜNLER ÖNCE YAZMADIM MI DEĞİŞİKLİK ÖNERGELERİ VERİLECEK DİYE..
    YAZMADIM MI TASARI ATLAMA ÇITASI DİYE. ÇITANIN YÜKSEKLİĞİ VE ALÇAKLIĞI SONRADAN BELİRLENECEK DİYE.

    YAZMADIM MI LOBİLERİN FAALİYETLERİNİ.
    DEĞİŞİKLİK ÖNERGELERİNİ SEN BİLMİYOR OLABİLİRSİN,
    AMA BEN BİLİYORUM.
    HÜKÜMETİN EKONOMİ POLİTİKASINI DA TÜM POLİTİKASINI DA BİLİYORUM.
    HEPSİNDEN ÖNEMLİSİ ÇEK YASA TASLAĞI İLE GETİRİLECEK DÜZENLEMENİN AMACINI BİLİYORUM.

    VE BUNUN İÇİN GÜNLERCE UYARDIM SİZLERİ.
    YASAYI ÇIKARACAK HÜKÜMET BU TASARIDAKİ AMACINDAN SADECE BANKALARLA PAZARLIĞIN ŞEKLİNE GÖRE SAPMA YAPACAK.

    HER NE OLURSA OLSUN. SONUÇTA HAPİSLİKDE, HAPİSLİĞE DÖNEN ADLİ PARA CEZASI DA VE BUNLARI OLUŞTURAN YARGILAMA DA KALKACAK.

    ÖNERGELER, YARGISIZ İNFAZIN ŞEKLİ ÜZERİNDE.
    MESELA KREDİ TAKİP MERKEZİ, MERKEZ BANKASINDA MI KALACAK, BANKALAR BİRLİĞİNE Mİ DEVREDİLECEK.
    MESELA GEÇMİŞE YÖNELİK ÇEK ALACAKLARI İÇİN DE İDARİ PARA CEZASI OLACAK MI?
    MESELA, SAVCILIKLARA SUÇ DUYURUSU MU, YOKSA KABAHAT DUYURUSU MU YAPILACAK.
    DAHA SAYAYIM MI?

    • OK PEKİ TASARIDA BUNU GÖRSEK EMİN OLSAK *?

      • BURHAN İŞCAN

        ATLAMA ÇITASININ YÜKSEKLİK TAYİNİ Nİ ÖNCEDEN NE KADAR BİLEBİLİRSİN?
        BU ÇITANIN YANİ TASARININ YÜKSEKLİĞİ VE ALÇAKLIĞI İÇİN HABER FIRTANASI KOPARILDI Kİ, NABZI GÖRMEK İÇİN.
        ÖNERGELERİ BU GÜN SAAT 15 TEN SONRA VEYA YARIN GÖREBİLİRSİN. MECLİS TV Yİ AÇ BEKLE.

  20. SAYIN İŞCAN TASARIYI GÖRDÜNÜZMÜ SİZ NE OLDUĞUNU BİLMEKTEMİSİN DEĞİŞTİRİLMİŞ AÇ SOR İSTERSEN HERKES BİRŞEY SÖYLÜYOR ESKİ NUMARA BUNLAR BE

    tladı:
    Kimse boyuna posuna bakmıyor
    Merkez Bankası’nda risk santralizasyonu kurulacak. Aslında bu sistem şimdi de çalışıyor. Ama sadece ödenmeyen çeklerle ilgili kayıt tutuluyordu. Bundan sonra şifreli bir uygulamayla ödenen, ödenmeyen tüm çekler Merkez Bankası’nın merkezi kaydında görülecek. Çek kabul edecek kişi, çek sahibinin güvenilirlik durumunu kontrol edecek. Zaten normalde de kimse karşısındakinin boyuna posuna bakarak çeki kabul etmiyor. Bir ön araştırma yapıyor, bilgi topluyor, güvenilir kişi midir, daha önce çeklerini ödemiş mi diye bakıyor. Hapis cezası olmayacak, sadece adli para cezası verilecek. Zaten hapsin teminat olan yanı yok, böyle bir algısı var sadece. Karşılıksız bir çekle ilgili hapis cezası verilmesi 5 yılı buluyor. Ödemeyecekse zaten ödemiyor. O yönden bakarsanız adli para cezasının yaptırım gücü daha fazla. Hazırlık sürecinde tüm riskler hesaplandı, gerekli tedbirler de alındı. Odalarla, borsalarla, esnaf birlikleriyle, hepsiyle konuşuldu. Konunun tarafları ‘Biz de bunu doğru buluyoruz’ dediler

    • YENİ TASARIDA İDARİ PARACEZASI SADECE HAMİLİNE ÇEKLERE VERİLİYOR YAPTIRIM GÜCÜMÜ VAR ADLİ PARA CEZASI DİYOR SAULLAH ERGİN İKİ DEFA ÜSTÜNE BASA BASA UYAN

      • BURHAN İŞCAN

        SEN UYAN.
        BU TASARIYA KARŞI ÇIKANLARA BEN TASARININ GEREKCELERİNİ İYİ OKUYUN DİYE KARŞI ÇIKIYORUM.

        SİZİN DE BU GEREKCELERE RAĞBET ETMEDİĞİNİZ VE BUNLARI OKUYUP ALGILAMADIĞINIZ GERÇEK.

        YAPILAN İŞTE MAKSAT PAKETİN ADINDA SIRITIYOR.
        “YARGIYI HIZLANDIRMA”
        BUNUN İÇİN YARGILAMANIN OLMAMASI LAZIM. BUNUN İÇİN DE SUÇUN.
        Bİ ZAHMET OKUYUN GEREKCELERİ.
        SONRA LAGA LUGA EDİN.

      • BURHAN İŞCAN

        “Karşılıksız bir çekle ilgili hapis cezası verilmesi 5 yılı buluyor. Ödemeyecekse zaten ödemiyor. O yönden bakarsanız adli para cezasının yaptırım gücü daha fazla. ”
        BURDAKİ DİL SÜRÇMESİNİ FARK ETMİYORMUSUNUZ.
        ADLİ PARA CEZASINI ÖDEMEYECEKSE ZATEN ÖDEMİYOR, HAPSE GİRİYOR İNSANLAR. BU YAPTIRIM OLMUYOR.
        OYSA İDARİ PARA CEZASINI ÖDEMEZSEN CEBRİ İCRA TAKİBİ İLE TAHSİL ETMEK MÜMKÜN.
        YANİ KARŞILIKSIZ ÇEKİ ÖDEMEDİN Mİ?
        BORCUN İKİYE KATLANACAK VE CEBRİ İCRA İLE HEM DEVLETE, HEM ALACAKLIYA ÖDEME YAPACAN.
        SONUNDA HAPSE GİRMEYECEN AMA, 10 SENE BOYUNCA ONLİNE İCRADAN KURTULAMAYACAN.
        AÇIK HAVA HAPSİ YANİ.
        KOLAY GELSİN.
        SABRET YASAYI GÖRÜNCE BENİM HAKLILIĞIM BİR KERE DAHA ORTAYA ÇIKACAK NASIL OLSA.

        • DİL SÜRÇMESİ İKİ DEFA SEN UYUYORMUSUN BU YANLIŞ YAZILMADIĞI ORTADA HANGİ DİL SÜRÇMESİ HEMEN BUNUNLA İLGİLİ TEYİT YAP LÜTFEN BARİ BU HAYRIN DOKUNSUN LAGA LUGA YAPMIYORUM BURHAN BEY

        • Hapis cezası olmayacak, sadece adli para cezası verilecek PEKİBUNU NEDEN OKUMUYORSUN

          • BURHAN İŞCAN

            KARDEŞİM ADAMI DELİ ETME..
            ADLİ PARA CEZASINI ÖDEMEZSEN, ÖDEYEMEZSEN NE OLUR?
            HAPSE GİRMEZMİSİN?
            İDARİ PARA CEZASINDA DURUM ÖYLE DEĞİL.
            YA, LAGA LUGA EDİNCEYE KADAR GEREKCEYİ OKU BE ADAM.
            NE DİYOR BAKANLAR, “ANAYASAL ENGELLER VAR. GAYEMİZ ANAYASAYA AYKIRILIĞI ORTADAN KALDIRMAK.”
            HİÇ OLMAZSA BUNU ALGILA. BORCA HAPİSLİK YOK. HAPİSLİK OLUŞTURACAK ADLİ PARA CEZASI DA YOK.
            SEN MESELA MAĞDURSAN BİLMEN LAZIM. ADLİ PARA CEZASINI ÖDEDİN Mİ?
            VEYA ADLİ PARA CEZASI ALMAN İÇİN MAHKEME OLMUYOR MU?
            MAHKEME OLUNCA NE OLUYOR?
            TEMYİZİ BİLMEM NESİ 5 SENE SÜRMÜYOR MU?

            DEMEK Kİ NEYMİŞ?

        • TASARIYI AÇIP SADECE HAMİLİNE OLMAYAN ÇEK KEŞİDECİLERİNE İDARİ CEZA DİYOR BAŞKA İDARİ CEZAMI VAR BERABER OKUYALIM SEN HAKLI OL YETERKİ BEN BİRŞEY DEMEYECEĞİM BU HABERİ SENDE TANIDIĞIN VARSA TEYİT ET DEMEKDEYİM OZAMAN SANA İNANACAĞIM

          • BURHAN İŞCAN

            BEN HABERDEN DEĞİL, HABERİ OLUŞTURAN ORTAMDAN BAHSEDİYORUM, SEN HALA HABER HABER DİYE TUTTURMUŞSUN.

            DÜŞÜN DİYORUM SANA BE ADAM DÜŞÜN.
            TASARIDA “HAMİLİNE ÇEK” OLMAYAN ÇEK DÜZENLEMESİ DIŞINDA SUÇ VAR MI?
            BELİRTİLMİŞ Mİ?
            “KARŞILIKSIZ ÇEK” SUÇ OLMAKTAN ÇIKARILMIYOR MU?
            TASARI KARŞILIKSIZ ÇEKİ KABAHAT OLARAK NİTELEMİYOR MU?

            5941 SAYILI YASANIN, GİZLİ AF YASASI OLDUĞUNU İKİ SENEDİR ANLATTIM. YASANIN 1. MADDESİNİ ALGILAYAMAYANLAR;
            BEYHUDE HAPİSTELER.
            BEYHUDE TAAHHÜTLERE BAĞLI KALMAKTALAR.

            ALGILAYAMADIĞINIZ ŞU:
            BU YASALAR “TAVŞANA NE KADAR KAÇARSAN KAÇ, TAZIYA DA ACELE TUT YASALARI”

            YASADA BAZI ŞEYLER BELİRTİLMEDİ DİYE, VAR MI KABUL EDECEĞİZ?
            MESELA 5941 SAYILI YASADA TAAHHÜTLERİN ÖDENME ŞEKLİ AÇIKCA BELİRTİLMİŞ Mİ?
            EVET. NERDE YASANIN 1. MADDESİNDE. GENEL HÜKÜMLERE GÖRE DİYOR. GENEL HÜKÜMLER NE DİYOR. TAAHHÜTLER GEÇERSİZ.

            ISRAR EDİYORUM TASARI GEREKCELERİNİ OKU. ARKASINDAN BENİM GÜNLERCE YAZDIKLARIMI DA OKU.

          • ZEKİ BAŞAR

            işcan bey ortada açıklam lütfen tasarıyı bulalım yazdınız ettiniz ama ortada bir takım açıklamalar var bunların teyidini istemekdeyiz dün odaya kapanılmış babakanın emriyle aklacaklı hakları korunsun demiş herkes bir şey söylemektedir bende bakanın söylemnin yanlış olduğunuın teyidini istemekteyim sizden ricam budur size inanmak ayrıbirşey

    • BURHAN İŞCAN

      SEN GÖRDÜN MÜ?
      EVET BEN GÖRDÜM BİLİYORUM.
      ÜSTÜNE ÜSTLÜK HÜKÜMETİN POLİTİKASINI VE BU YASADA MURADINI DA BİLİYORUM.

      BEN ÇALIŞMALARIN TAM GÖBEĞİNDEYİM. OTURDUĞUM YERDEN LAGA LUGA ETMİYORUM.

      İSPATI.
      DÜN AKP GURUP TOPLANTISI SONRASI ALDIĞIM BİLGİLERDEN SONRA BU SİTEYE DE KENDİ SİTEME DE YASA BU HAFTA MECLİSTE TARTIŞILACAK DİYE YAZDIM.
      GAZETECİLERİN KAVRAM KARMAŞASI İÇİNDE HABER SUNMASINA BAKMAYIN.
      ADLİ PARA CEZASI VERİLMESİ İÇİN MAHKEMENİN VE MAHKEMEYE ESAS OLAN SUÇUN KALMASI LAZIM.
      TASARI “YARGIYI HIZLANDIRMA” ADINA YARGISIZ İNFAZ OLUŞTURMAK İÇİN İKİSİNİ DE KALDIRIYOR.
      SUÇ, KABAHAT OLARAK NİTELENİP, KABAHATLER KANUNU GEREĞİ İDARİ PARA CEZASI İLE CEZALANDIRILACAK.
      DOLAYISIYLA MAHKEME ORTADAN KALKACAK.
      YAPTIRIMLAR YARGISIZ İNFAZLA OLUŞACAK.

      ZEKİ BEY; BENCE SİZ OKUMAYI VE OKUDUĞUNU ALGILAMAYI ÖĞRENİNİZ.

      BİR ŞEYİ BİLİYORSAN SÖYLE, ALİM SANIP FEYZ ALALIM. BİLMİYORSAN SUS ADAM SANALIM.

      GAZETELERDEN HABER TAKİP EDERSEN, ONLARIN YANILGILARINI DA ALIP YANILIRSIN.
      YANILGI NERDE?
      ADLİ PARA CEZASI NEDİR NASIL VERİLİR?
      İDARİ PARA CEZASI NEDİR NASIL VERİLİR?
      İKİSİ DE PARA CEZASI NASIL OLSA, HA BU HA O DİYEMEZSİNİZ. İKİSİ ÇOK FARKLI.

      • BAKANLA KONUŞTUK YALANMI SÖYLÜYOR İNŞALLALAH BEN YANILIRIM

        • BURHAN İŞCAN

          BAKIN ISRARLA SÖYLÜYORUM GEREKCEYİ İYİ ALGILAYIN.
          DÜN TOPLANTIDAN SONRA BAK NE YAZMIŞIM

          BURHAN İŞCAN | Ocak 24, 2012, 5:40 pm | Cevapla
          ÇEK YASASI PERŞEMBE GÜNÜ MECLİS GENEL KURULUNDA.
          HAZIRLIKLAR (DEĞİŞİKLİK ÖNERGELERİ) TAMAMLANIRSA YARIN AKŞAM ÜZERİ DE OLABİLİR.

          • ZEKİ BAŞAR

            TAMAMDA BURHAN BEY AMA METİNDE DİL SÜRÇMESİ YOK DİYORUM LÜTFEN SİZDE BİRSORUN GECE DEĞİŞİLİK YAPILMIŞ TALİMATALA

  21. BURHAN İŞCAN

    ADLİ PARA CEZASI VE SONUNDA HAPİSLİK KALKIYOR.

    ADLİ PARA CEZASI YERİNE YAPTIRIM GÜCÜ DAHA FAZLA OLAN İDARİ PARA CEZASI VERİLECEK. BU CEZA İÇİN BİR AY ÖDEME SÜRESİ BELİRLENİP VERİLECEK. BU SÜRE SONUNDA CEBRİ İCRA TAKİBİ YAPILACAK. BU İCRA TAKİBİ ONLİNE DE OLACAK.
    Babacan: Kaygımız olsa itiraz ederdik
    Konu dün AKP gurup toplantısı sonunda kapalı oturumda değerlendirildi. Bu değerlendirmeler sonrası BAŞBAKAN Yardımcıları Bekir Bozdağ ve Ali Babacan dün açıklamalarda bulundular, milletvekillerinin soruları üzerine Ali Babacan, “Çekle ilgili tasarı konusunda piyasayla ilgili kaygılar yerinde olsa en önce biz itiraz ederdik. Ekonomide bir daralma riskine izin veremeyiz. Biz de tasarının doğru olduğunu düşünüyoruz” dedi.
    Tasarıya verilecek önergelerin hazırlanıp yetişmesi halinde tasarı bu gün, yoksa yarın meclis genel kurulunda yasalaşmak için görüşülecek

  22. YİNE ADLİ PARA CEZASI VERİLECEKMİŞ YAPILAN AÇIKLAMAYA BAKARMIYIZ

    • TASARIDA OLAN DEĞİŞİKLİK BUMUDUR ADLİ PARA CEZASININ YAPTIRIMI DAHA FAZLA HANGİ LOBİLER DEVREYE GİRDİ YİNE

  23. Mustafa korkmaz

    İçerdeki bazı dinazorlar bıraksa yasa çıkacak fakat dinazorların menfaatine dokunuyor , fakat olan gariban vatandaşa oluyor. Ama kim ne derse desin bu yasa Allahın izniyle er veya geç çıkacak

  24. BURHAN İŞCAN

    ÇEK YASASI PERŞEMBE GÜNÜ MECLİS GENEL KURULUNDA.
    HAZIRLIKLAR (DEĞİŞİKLİK ÖNERGELERİ) TAMAMLANIRSA YARIN AKŞAM ÜZERİ DE OLABİLİR.

    • NİYAHAYET AĞZINIZDAN HAYIRLI BİR ŞEYLER ÇIKTI YA GARDAŞIM HAKKEDDEN BUNU SEN Mİ SÖYLÜYORSUN YAĞ?

    • son takip ettiğim haber kirliliğinde hiç bir sonuç yok hiç bir yetkilide çıkıp evet şöyle demiyor.ya ne veriyorsunuz ya ne içerde boş yere yatan insanları kurtarın günah ya ondan sonra çalışın bakanları neyin ne olduğunu söyledi açıkladı sen hala iki ayakcının lafı ile 2 kan emicinin lafı ile alacaklı diyip duruyorsun sen önce kendi pisliğini temizle anayasaya aykırı -aih aykırı biz bunu uzulsüz uyguluyoruz diyen insanlara kulak ver içerdede 1200 kişi değil gerçek rakamıda açıklayıp bu esarete son ver sayın başbakanım ondan sonra ne yapmak istiyorsan yalakalarına yap yeter artık oynadığınız oyun şimdide attın topu bilmem kime o ne yapacak ya bu işin üztadları sana söylüyor ne olmasını tek isteğim hemde A C İ L EN hapisteki günahsızları dışarı çıkar yoksa senin esaddan -kaddafiden farkın ne .

  25. BURHAN İŞCAN

    TBMM DE, 122 MİLLETVEKİLİ ÇOĞUNLUĞU AVUKAT OLARAK HUKUKCU.
    BU SAYI ÖĞRENİM GÖREVLİLERİ İLE BİRLİKTE 150 Yİ BULUYOR.

    HALA MECLİSTEKİ MİLLETVEKİLLERİNİ SORUNU BİLMİYOR DİYE GÖRENLER,
    MAİL VE FAKS DERDİNDE.
    ÇEK MAĞDURLARI HALA KENDİ DURUMUNU GÖREMEMEKTE.
    MECLİSTE BU MİLLETVEKİLLERİ ÜZERİNDE “AZINLIKLARIN TAHAKKÜMÜ” NÜ GÖRMEYENLER, HALA SESSİZLİKTE.
    “ZAFER ELDE EDECEKLER” MİŞ….
    KAĞITTAN KAPLANLARIN DURUMU ORTADA….HİÇ OLMAZSA BUNU GÖRÜN.

  26. BURHAN İŞCAN

    TARİH TEKERRÜR ETTİRİLİYOR. YİNE YORUMLARIM PRESLENİYOR.
    YİNE BİRİLERİ MUTLU OLSUN DİYE, YALNIZ BIRAKILIYORUM.
    HER KES KAZANCININ MEYVESİNİ MUTLAKA YER. SABREDİN GÖRECEKSİNİZ.

  27. BURHAN İŞCAN

    BAŞBAKAN YASAYI PARKA ÇEK MİŞ. HABERTÜRK-EKONOMİ HABER BÖLE DİYO.
    MECLİSTE 122 MİLLETVEKİLİ ÇOĞUNLUĞU AVUKAT OLARAK HUKUKCU.
    BU SAYI ÖĞRENİM GÖREVLİLERİ İLE BİRLİKTE 150 Yİ BULUYOR.

    HALA MECLİSTEKİ MİLLETVEKİLLERİNİ SORUNU BİLMİYOR DİYE GÖRENLER,
    MAİL VE FAKS DERDİNDE.
    DANGALAKLIK KENDİ DURUMUNU GÖREMEMEKTE.
    MECLİSTE BU MİLLETVEKİLLERİ ÜZERİNDE “AZINLIKLARIN TAHAKKÜMÜ” NÜ GÖRMEYENLER, HALA SESSİZLİKTE.
    “ZAFER ELDE EDECEKLER” MİŞ….
    KAĞITTAN KAPLANLARIN DURUMU ORTADA….HİÇ OLMAZSA BUNU GÖRÜN.

  28. BURHAN İŞCAN

    MECLİSTE 122 MİLLETVEKİLİ ÇOĞUNLUĞU AVUKAT OLARAK HUKUKCU.
    BU SAYI ÖĞRENİM GÖREVLİLERİ İLE BİRLİKTE 150 Yİ BULUYOR.

    HALA MECLİSTEKİ MİLLETVEKİLLERİNİ SORUNU BİLMİYOR DİYE GÖRENLER,
    MAİL VE FAKS DERDİNDE.
    DANGALAKLIK KENDİ DURUMUNU GÖREMEMEKTE.
    MECLİSTE BU MİLLETVEKİLLERİ ÜZERİNDE “AZINLIKLARIN TAHAKKÜMÜ” NÜ GÖRMEYENLER, HALA SESSİZLİKTE.
    “ZAFER ELDE EDECEKLER” MİŞ….
    KAĞITTAN KAPLANLARIN DURUMU ORTADA….HİÇ OLMAZSA BUNU GÖRÜN.

  29. BURHAN İŞCAN

    UYUYAN DEVİ UYANDIRABİLMEKTE ZORLUK. DEV BİR UYANSA DEVLİĞİ İLE SORUNU EZİP GEÇECEK ASLINDA.
    2009 YILINDA EYLEMLERLE DEVİ UYANDIRMAYA ÇALIŞTIM.
    DEV UYANINCA NE OLACAĞINI DÜŞÜNENLER, BENİM ÇALIŞMALARIMA BALTA VURMAYA BAŞLADI.
    ÖNCE SİTELERDEN KOVUP SÖZÜM ONA BENİM ÇEK MAĞDURLARI İLE OLAN İLİŞKİMİ KESMEYE ÇALIŞTILAR.
    HATALARI BENİM DE MAĞDUR OLDUĞUMU GÖZ ARDI ETMELERİ OLDU.

    YOLSUZLUK EKONOMİLERİ POLİTİKALARINI AYAKTA TUTAN; “ÇOĞUNLUKCU DEMOKRASİ” İLE ELDE EDİLEN, SÜRÜ ZİHNİYETİNDEKİ ÇOĞUNLUKTUR.

    BU ZİHNİYET ÇOĞULCU DEMOKRASİ Yİ BİR TÜRLÜ ALGILAYAMADIĞI İÇİN MUKTEDİRLİĞİ ÇOĞUNLUKTA ZANNETMEKTEDİR.

    ÖLDÜRDÜĞÜ KARDEŞİNİ TOPRAĞA GÖMMESİ FİKRİNİ HABİLE, BİR KARGA VERMİŞTİR.
    YANİ MUKTEDİRLİK HİÇ UMMADIĞINIZ BİR YERDE, KİŞİDE OLABİLİR.
    TOPLUMLAR ÇOĞULCU KATILIMCI DÜŞÜNCEDE HEM FİKİRLİLİKLE MUKTEDİRLİĞİ ELDE EDERLER.
    SÜRÜ ZİHNİYETİ ÇOĞUNLUĞUYLA DEĞİL.
    BUNU AÇIKCA GÖSTERMEK İÇİN PEYGAMBERLER TEK BAŞINA GÖREVLENDİRİLMİŞTİR. ORDULARLA BİRLİKTE DEĞİL.

    KEŞKE UYUYAN DEVİ UYANDIRABİLSEYDİM.

    TÜRKİYE’DE ÇOĞUNLUKCU SÜRÜ ZİHNİYETİ, AZİZ NESİN’İN BELİRTTİĞİ ORANIN ÇOK ÜSTÜNDE NE YAZIK Kİ?
    BU DEVİ UYANDIRMAYI ZORLAŞTIRIYOR.
    BU DURUMDA, DAHADA ZORLAŞTIRMAK İSTEYENLERİN İŞİNE GELİYOR TABİATIYLA.

    ÖRNEK Mİ? BAKIN ÇEK MAĞDURLARI SİTELERİNE….
    HERKES BİR LİDERLİK, BİR ŞAN PEŞİNDE.
    ARMUT PİŞECEK, BİRİLERİ BEDAVADAN ÜNLENECEK.

    NASIL ÜNLENDİKLERİ ORTADA ASLINDA…..

    ÜÇ MAYMUNLARI OYNAMASALAR ALGILAYACAKLAR.

  30. BURHAN İŞCAN

    ZEKİ MÜREN DE BİZİ GÖRECEK Mİ?
    Vizyontele filminin bu ünlü repliğini hatırlarsınız. Bu replikle verilen mesaj; tek yönlü iletişimdeki eksikliği vurgulamaktır. Zeki Müren, tv de kendisini seyreden hayranlarının duygularını görebilseydi, herhalde daha bir muhteşem olabilirdi.
    SANAL MÜCADELE DE BÖYLE BİR ŞEYDİR.
    Tek taraflı ifade belirtme içine bir de isimsiz kahramanlar! Girince, İFADE EDEMEME gerçeği ortaya çıkar. Ortaya çıkan yaygara sonucunda, GEREKLİ MESAJ VERİLDİ diyebilirmiyiz. Bu durum abesle iştigaldir. Beyhudelikten umut beklemek beyhudeliğidir.
    ZAFER KİMİN?
    Çek Mağdurları sitelerinden ve benim sitemden bine yakın çek mağduru face-book arkadaşım.
    Geçtiğimiz ekim ayında hem face-booktan, hem sitemden ŞUBAT AYI SONUNA KADAR YENİ BİR ÇEK YASASI ÇIKACAK duyurusu yaptım.
    Sitelerde Serap-Soner Nick i ile yazan (Soner Hapiste) bayan bana hakaretler yağdırıp, bu işin kasım başında biteceğini belirtti.
    Kasım aralık geçti yıl bitti. Ocak ta bitmek üzere.
    O zaman kendisine tek cümleyle cevap verdim.
    MEŞGUL OLMAK ÖNEMLİ DEĞİL, ÖNEMLİ OLAN NEYLE MEŞGUL OLDUĞUN.
    Beni hainlikle suçlayan bayana, bilinçsizliğinin ihanetine uğrayacağını MÜJDELEDİM!
    Bizde edeple gelen lütufla gider, dedim.
    ARTIK VİZYONTELE ÇAĞINI ÇOKTAAAAN ATLADIK.
    TELEKOMİNİKASYONDA OLAN İLERLEME SAYESİNDE ŞİMDİ ZEKİ MÜREN’DE GÖRÜYOR.
    ZEKİ MÜREN GÖRMÜYORSA DEMEK Kİ BİR SORUN VAR.
    SORUN HALA VİZYON TELE ÇAĞINDA SABİT KALMAKTA.
    İŞTE BU İLETİŞİM NOKSANLIĞI ÇEK MAĞDURLARININ KENDİNİ İFADE ETMESİNİN ÖNÜNE GEÇİYOR.
    VE HALA BU SABİTLİKTE ZAFER COŞKUSU İÇİNDE OLANLAR VAR.
    UYANIN BALIK KAVAĞA ÇIKTI ARTIK. UYANINDA KAVAKTAN BALIK TOPLAYALIM.?

  31. BURHAN İŞCAN

    birileri emretti, birileri gini beni presliyor…

    • OLDUĞUN YERDE KAL TEK KELİME ETMBURHAN E HUKUKÇUYA MESAJ ATMIŞTIM BAKTIM CEVAB GELMİŞ YAZMIŞ KARAİPLERDEYİM TATİLDEYİM DİYE DRAHAT OLSUNBİR KAÇ GARANTİLİ İŞLER YAPILIYOR DEMİŞ BE SAYIN HUKUKÇU BİZ BURADA MAF OLDUK SİZ TATİLDESİNİZ İÇİNİZ RAHAT OLSUN ADAM GARDEŞİMMMM BURADA KASTI KAVURDU YAZIŞSANAAAA TATİLNE SAYIN HUKUKÇU AYIN 20 SİNDE AÇIKLAMNIZ OLACAKTIIIII KAST TAKSİR ÜZERİNE PANAEL YAPACAKTINIZ MAKALLER
      YAZACAKTINIZ NEDEN? YAZMADINIZ YALANMI SÖYLEDİNİZZZZZ ?LÜTFEN SÖYLEYİN ,BAKIN ABLAM ÇOK ÜZGÜN ENİŞTEM CEZAEVİNDE KAHIR KAHIR HEP KAHIR YA NE OLUR YARDIMCUI OLUN YA YAZIN YAZIN BURHAN İŞCANIN İNSAFINA BIRAKMAYIN BİZİ

  32. Mehmet Gürses

    KADI BURHAN HOCA HAZRETLERİ AĞZINIZIN BALANSINI BİR DEMİRCİ USTASINA GÖSTERSENİZ İYİ OLUR DİYE DÜŞÜNÜYOR BU CAHİL AYDIN OLMAK İÇİN BAĞIRSAKLARINDAKİPİS İFADERİ BOŞALTMAN GEREKİR ÖNCE SONRA ALÇAK GÖNÜLLÜ BEN HUKUK KANUN BİLMEM AMA BİLENE ARİFE AYDINA DİZ KAPAKLARIMA KADAR EĞİLİRİM HOCAM NE YAPAYIM İÇİM YANIYR ÇOCUKLARIMIN YÜZÜNE BAKAMIYORUM AVUKATIM DOLANDIRDI ÇOK ZOR DURUMDAYIM ALACAK SORUNUM ÜÇ YILDIR SÜRÜYOR YUKARIDAKİ İFADELERİMDEN DOLAYI ÖZÜR DİLERM CAHİLLİĞİME VERİN BİR YOL YORDAM ĞÖSTERİRSENİZ MİNNRTTAR OLURUM SAYGI HÜRMETSUNARIM HOŞCAKALIN M.S G

    • BURHAN İŞCAN

      Doğruyu söyleyeni dokuz köyden kovanlardan olmamayı öğren önce.
      Senin zannınca benim tuzum kuru.
      Yordam göstermeye gelince binlerce defa yazdım, söyledim.
      UYGULAYAN NERDE?
      Bana ondan haber ver.
      Çek Mağdurlarının tek problemi ZANLARLA HAREKET ETMEK.
      VE KENDİLERİNİ TOPLUM EFKAR VE VİCDANINA KARŞI İFADE EDEMEMEK.
      Toplum efkar ve vicdanı dururken, meclise yönelmek ve sabit fikirlerle meclisteki milletvekillerine dert anlatmak kimlerin işine geliyor biliyormusunuz?
      Tavşan dağa küsmüş dağın haberi olmamış. Toplum efkar ve vicdanında yer etmiş, SABİT FİKİR OLMUŞ, BORÇLU SUÇLUDUR ön yargısı varken bunu bozmak meclis içinde mi yapılır?
      Ya her seferinde AF bağışlanma isteyip kendi suçluluğunu teyit edenlere ne demeli.
      Bunlar suçlu değil, ben doğruları konuşunca suçlu mu oluyorum.
      Çek Mağdurları KENDİLERİ GİBİ DÜŞÜNMÜYORUM DİYE BENİ DÜŞMAN ADDETMEKTEN VAZ GEÇMELİ.
      Toplumu mazlumlar toplumu yapan bu SÜRÜ ZİHNİYETİ yapısıdır.
      İmanlı olan herkesin HİKMET=ÖNGÖRÜ, İZAN, BASİRET,BELAGAT, sahibi olacağı Allah tarafından müjdelenmiştir. ÖNGÖRÜLÜ OLMAK SUÇ mu?
      KALDI Kİ BEN BİR KİŞİYİM.
      AKLIN YOLU DA BİR.
      BU ŞARTLARDA BENİM ETKİM NE KADAR OLABİLİR?

      BİNDİĞİNİZ DALI KESMEKTESİNİZ.
      Ben toplum efkar ve vicdanına yönelik çalışmalar yaparken, ve bu çalışmalara sizlerin de katkı vermenizi beklerken
      SİZLER NE YAPIYORSUNUZ.
      Hükümet yanlısı bir sitenin emri altında, hükümet politikaşlarına destek veriyorsunuz.
      Ya da karşı taraf lobileri siteleri ile boğuşuyorsunuz.
      Yani onların ekmeğine yağ sürüyorsunuz?

      Bankalar Birliği önüne siyah çelenk koyalım, barolar birliği önüne siyah çelenk koyalım ve kendimizi ifade edecek basın açıklamasıyla toplum efkar ve vicdanına yönelelim önerim; karşı taraf lobilerinin isimsizleri tarafından alaya alındıkca destek verdiniz.

      Beni alaya alanlara katkı sağladınız, ve sağlamaktasınız.
      SONUCUNU ALLAH KİTABINDA YAZMIŞ.
      İŞ BUNA GÜVENMEKTE BİTİYOR. GÜVENDİNMİ ÖNGÖRÜLÜ HİKMET SAHİBİ OLURSUN.
      Böyle doğru söyleyince, DAVASININ BİLİNCİNDE OLMAYANLAR TARAFINDAN HAİN İLAN EDİLİRSİN.
      OYSA ESAS HAİNLİK, BİLİNÇSİZLİKTİR.

  33. Bu işin kilidi kriz döneminde karlarını katlayan finans sektörü ama bizim her konuda aslan kesilen hükümetimiz finans sektörüne diş geçiremediği için alacaklı ve borçluyu birbirine kırdırıyor. Bankalar ve factoring şirketleri almış arkalarına devleti tatlı tatlı para kazanıp en ufak sıkıntıda da feryadı basıyorlar. Bir de faiz lobisine karşıymış hükümet, ne kadar inandırıcı…

    • BURHAN İŞCAN

      EVET KİLİT FİNANS SEKTÖRÜ.
      Hükümet faiz lobisine karşı evet bu doğru. Ve gerçekten öyle. Çünkü dış borç ödemeleri için düşük faizle kredi şart.
      DIŞ BORÇ ÖDEMELERİ İÇİN, artık IMF falan yok.
      BANKALARDAKİ MEVDUATIN TEK MÜŞTERİSİ DEVLET OLMAK ZORUNDA.
      Bunun için siciller karalandı. Uydurma suç tipleri oluşturuldu.
      EKONOMİ BATARSA HEPİMİZ BATARIZ HUKUKU OLUŞTURULDU.
      Factoringler almış arkalarına devleti tatlı tatlı para kazanmıyorlar. Taşıma su ile değirmen dönmez ve su taşıyanlar artık yok.
      Bankalarda mevduat toplanmıyor artık.
      BANKALARIN DERDİ BU SINIRLI MEVDUATI BÜYÜK FAİZLE SATMAK.
      Ama engel var. Nedir engel?
      kredilerin geri dönüşü..
      TEMİNATLAR, VE GERÇEK GÜVENCE..
      Bankalar hükümeti bunlar için zorluyor, hükümet bankaların tek müşterisi olmak zorunda.
      İŞTE PAZARLIK BURDA.
      Hükümet faizden vaz geçin ben size daha güzel kazanç kapıları açayım diyor. VE ÖYLE YAPIYOR.
      Bankalar verdikce fazlasını istiyor.
      İŞ YARGISIZ İNFAZLA, ON LİNE CEBRİ İCRAYA KADAR GELDİ.

      ÇEK MAĞDURLARI BUNUN ALGILAMASINDA DEĞİL.
      SANIYORLAR Kİ HÜKÜMET LÜTUFTA BULUNACAK.
      ÖNCE CAN BE KARDEŞİM, SONRA CANAN.
      EKONOMİ BATARSA CAN KALIR MI?

      AMA ALGILANMAYAN ŞU GERÇEK.
      ADALET MÜLKÜN TEMELİDİR. ADALET BATARSA NE EKONOMİ KALIR ORTADA, NE DE CANLAR..
      HEPSİ TEMELİNDEN GÖÇER.
      AMA GAYE TÜRKİYEYİ MÜSTEMLEKE YAPMAK DEĞİL Mİ?
      KİMİN UMRUNDA.
      SAHİPSİZ VATANIN BATMASI HAKTIR. SEN SAHİP OLMAZSAN VATAN OLMAYACAKTIR.

      • TİROL DEDİĞİ ALDIĞI HABER DOĞRUYMUŞ BUNUN BÖYLE OLACAĞI BELLİYDİ GARDAŞIM SANA DEDİKKİ TATİLE ÇIK DEDİK HEPİMİZ ZZZ AMA DİNLEMEDİN YA ÖN KAPIDAN KOVUYORUZ YA ARKAKAPIDAN GİRİYORSUN GELİYORUZ Kİ SALONDASINN BURHAN BEY GARDAŞIM ARTIK YETERRRRRRRRRR
        HUKUKÇU SEN NERDESİN EFENDİ NERELERE GİTTİN SES VER KURTAR BİZİ ŞU KARBELA YEZİTLERİNDEN KURTAR NE OLURSUN
        BİR ŞEYLER SÖYLE

  34. BURHAN İŞCAN

    YASA ŞUBAT SONUNA KADAR KESİN ÇIKACAK.
    BUNDAN HİÇ KİMSENİN ŞÜPHESİ OLMASIN.
    AMA NASIL BİR YASA DÜZENLEMESİ ÇIKACAK.
    BU YAPILAN PAZARLIKLARI KAZANANIN KAZANCINA BAĞLI..

    YOK ÇEK MAĞDURLARI İYİ GİDİYOR.
    BEKLEMEKTEN NEMALANILIR. BEKLEYİN.
    YA DA MAİL ATIN, FAKIS ÇEKİN. HATTA MAÇANIZ SIKIYORSA TELEFON EDİN.
    AMA SAKIN BİRLİKTE HAREKET ETMEYİN.
    O ZAMAN BEN ÇEK MAĞDURLARI HAKKINDA ALDANMIŞ OLURUM.
    SİZ MÜCADELENİZE AYNI ŞEKİLDE DEVAM EDİN..
    RÜYALAR GERÇEK OLSAYDI, KİMSE UYANMAK İSTEMEZDİ.
    ,
    SAKIN BİRLİKTE OLMAYI DENEMEYİN, KAZANIRSINIZ DA BEN YALANCI ÇIKARIM.

    • birol gürcanlı

      bu kanun çıkacak kesinlikle ama bankalar ve tefeciler çekleri garanti altına almakm için pamuk ellerini ceplerine atmak zorunda kalacaklar.

    • birol gürcanlı

      BU YASA ENİNDE SONUNDA ÇIKACAK .YAPILAN BUKADAR AÇIKLAMA (YETKİLİ AĞIZLARIN)BOŞUNA DEĞİL.AMA TABİKİ İNSAN HAKLARINA MÜDAHALE EDEN ZİHNİYET SON ANA KADAR MÜCADELESİNİ SÜRDÜRECEKTİR.BU AŞAMADA KAZANACAKLARI 1-2 AY BİLE ALACAKLARINI ALMAK İÇİN ÖNEMLİDİR.AMA ŞU UNUTULMAMALIDIRKİ BANBAKANBAKAN HAPİSİ KALDIRACAKTIR. ARACILARI VE TEFECİLERİ SİLECEKTİR.FAİZ VE TEFE DÜZENİ KAYBEDECEKTİR.ONLARIN SON ÇIRPINIŞLARIDIR.SAYGILARIMLA

      • BURHAN İŞCAN

        “ÖZEL SEKTÖR ALACAKLARININ TAHSİLİ ÖNÜNDE ANAYASAL HAKLAR ENGEL TEŞKİL EDİYOR KALDIRIN.”
        TALEBİ KİMLER TARAFINDAN, NİÇİN VE NE ZAMAN YAPILDI.
        Çek Mağdurları bu talebe uygun yapılan davranışları ZAFER OLARAK algıladı.
        Yargıyı Hızlandırma (işin adı ismi üstünde) paketinde gaye ne?
        ANAYASAL ENGELLERİ KALDIRMAK.
        Yasaya göre suçlama yapmayacaksın ki yargılama olmasın.
        Toplumda ÖN YARGILARI SABİT FİKRE DÖNÜŞTÜRECEKSİN ki, YARGISIZ İNFAZ YAPACAKSIN.

        Çek Mağdurları yaratılan haber fırtınasını yanlış algıladılar.
        Bunu devamlı ikaz ettim. Fırtınanın maksadını açıklamaya çalıştım.
        ÖN YARGILARDAN OLUŞAN SABİT FİKİRLERİ SÖKMEK ÇOK ZORDUR.
        BORÇLU SUÇLUDUR, BORCUNU ÖDEMEYEN SAHTEKARDIR SABİT FİKRİ DE BÖYLEDİR.
        Yaratılan haber fırtınası içinde oluşan tepkilerde bu sabit fikrin değeri ölçüldü. EVET GÖRÜLDÜ Kİ SABİT FİKİR OLUŞMUŞ.
        Yargılamaya ne gerek var o zaman. YARGISIZ İNFAZ İÇİN HER ŞEY TAMAM.
        Evet yasa çıkacak. HEDEF ÇITASI YÜKSELTİLEREK.
        Yasa Haftaya Mecliste olacak. Değişiklik önergeleri ile birlikte…

  35. BURHAN İŞCAN

    ÇEK MAĞDURLARI ALDANIYOR VE ALDATILIYOR.
    BUNUN SEBEBİ ZAFERE ŞARTLANMAK.
    ÇEK MAĞDURLARI HÜKÜMETİN POLİTİKASINI ALGILAYAMADIKLARI İÇİN, KENDİLERİNİ ZAFER ELDE ETMİŞ ADDETTİLER.
    VE BU ZAFERE ŞARTLANMA ONLARI ALDATMAKTA.
    İLK ALDANIŞLARI, HÜKÜMETİ KENDİLERİNE ADALET VERMEYE MECBUR OLDU ZANNETMELERİ OLDU.
    BUNA ÖYLE ŞARTLANDILAR Kİ, HAPİSLİKLERİN KALKMASINDAN BAŞKA BAKANLARIN AĞZINDAN DÖKÜLEN HİÇ BİR LAFA İTİBAR ETMEDİLER.
    SİTELERİ ONLARI ZAFER KAZANMIŞ KAHRAMANLAR OLARAK İLAN ETTİ.
    NE DERLER?
    ERKEN ÖTEN HOROZUN BAŞI KESİLİR.
    SONUÇ HEP HÜSRAN.
    58 YAŞINDA, ÖMRÜNÜN KIRK YILINI BU SİSTEMLE SAVAŞMIŞ BİR ADAMA İNANMAYIP,
    KARŞI TARAFLARA İNANARAK ADETA ŞARTLANDIRILDILAR.
    ŞARTLANMAK NEDİR BİLİRMİSİNİZ.
    AZAZİLİ ALLAH!IN SEVGİLİ KULU OLMAKTAN ÇIKARIP, ŞEYTAN YAPAN DAVRANIŞ ŞEKLİ DİR.
    GÖZLERİ, KULAKLARI BEYNİ ÇALIŞMAZ KILAR.
    BIRAKIN ŞARTLANMAYI NE OLUR.
    GERÇEKLERİ GÖRÜN.
    HİÇ EJDERHA DAN AB-I HAYAT AKTIĞIN GÖRÜLMÜŞ MÜ?

  36. sayın admin olmayan haberleri verip panik yaptırmayalım lütfen siteyi uyarın kardeşim ya böyle bir şey yok ya …burhan bu işlerden vaz geç yetr artık düş şu çek mağdurların kafasından ne işler çeviyorsun sen telefonlarda bunlar çıkar ortaya bakacaz tabide

    • volkan bey haberlerde söyledı cnn turktu tahmınım

      • o haberin önemi yok bakanlarla başbakanın söylemleri önemli onlar bu hafta çıkcağını söyledi aldığım habere göre birleri bazı yerleri aramış
        ilgili kişileri etkilemek için ama bu yasa yarın çıkacak kardeşşşş

    • sayın bakanda söyledi ama aihm aykırı hapis cezası olamaz diyor gözunuz aydın bakan ahmet hakanın programında

  37. mustafa yıldız

    bakıyorum da avukat beyler in şimdiden paçası tutşmuş aç kalacagız diye sanki bu memlekette bir tek alacak verecek davası var alıştınız kolay yoldan para kazanmaya adam borçlu ya vur abalıya

    • sayın işçan sizin dediklerinize yakın olaylar patlamaya başladı sonumuz pek hayra gitmiyor .gene ertelendi.delirecem 53 yaşındayım çekte değil ama 3-5 tefeci kellesi alıp öyle yatracam insanlarla böyle oynanmaz ya yazıklar olsun.

    • çek kanununun mecliste görüşüimesi ertelendi beyler alacaklıların hakları korunacakmıuş

  38. BURHAN İŞCAN

    ÇEK MAĞDURLARI YA BU HABERLERİ ES GEÇTİ, YA HABER İÇİNDE DEĞİNİLEN MAKSADI ALGILAYAMADI…
    VATANDAŞLARIN ÖDEME ALIŞKANLIKLARI DA KAYIT ALTINA ALINACAK-

    TBB’deki merkeze çok daha geniş bir yetki verdiklerini söyleyen Babacan, “Merkez gidip anlaşmalar yapacak. Örneğin Turkcell’le, Vodafon’la, Avea, gaz dağıtım şirketleri, elektrik dağıtım şirketleriyle anlaşmalar yapacak. Böylece tüm vatandaşların ödeme alışkanlıklarıyla ilgili pek çok veri orada birikecek. Tek telefon faturasını düzgün ödeyen oradan görülecek. Böylece herkes kendi kredi tarihini ne kadar temiz tutarsa ona göre ileride rahat borçlanma, rahat çek yazma imkanına sahip olacak. Türkiye’deki özel sektörün kendi iç kredilendirme, borç alacak meseleleri açısından gerçekten devrim niteliğinde önemli bir adım olacak” ifadelerini kullandı.
    HABERİN BÜTÜNÜ ÇEK KANUNU ADALET KOMİSYONUNDAN GEÇTİ HABERİ NE KADAR DOĞRU BAŞLIĞI ALTINDA VAR

  39. acil demokrasi

    Çek Yasasında “alacaklı cephesi” ve doğrular, yanlışlar.

    Çek yasasına karşı mücadelenin sonuna yaklaştık.
    “Alacaklılar cephesi” yasanın çıkmasını engellemek için sesini yükseltmeye çalışıyor.
    Bazı Barolar, Esnaf Odaları, basın kuruluşları, Faktoring şirketleri ve hatta bazı Milletvekilleri alacaklılar adına “kaygılı !!!” olduklarını açıklıyorlar.
    Kaygılı olanların “alacaklı cephesinde” yer aldıklarına ilişkin inançları tam olabilir.
    Bence “alacaklı cephesinde” olduklarına ilişkin düşüncelerinde yanılıyorlar.
    Tespitleri hatalı, kaygıları yersiz.

    Çek yasasınından kaynaklı borçlarda tek bir alacaklı vardır: Adli Para Cezasını tahsil edecek olan Maliye Bakanlığı.
    Çünkü Adli Para Cezası Mahkemeler tarafından -karşılıksız çek miktarı kadar- belirlenir ve Maliye veznesine yatırılması ile birlikte -veya ödenemezse günlüğü 100 tl den hapsedilerek- son bulur.
    Kendilerini “alacaklı cephesinde” sanıp gereksiz yere “kaygı” duyanların çekte Adli Para Cezasının kalkması nedeniyle boşuna üzülmemelerini öneriyorum.
    Kaygıları yersiz.

    “Alacaklı cephesi” gereksiz yere kaygılanırken “borçlu cephesi” de benzer kaygıları taşır.
    Adli Para Cezasının alacaklısını, borçlu olduğu kişi zanneder. Yemin Billah ederek, ceza kalkarsa borcunu ödeyeceğine alacaklısını ikna etmeye çalışır.
    Borçlunun yakarışları Maliye Bakanlığı veznesinin ilgi alanı dışındadır.
    Yakarışlar yersizdir.

    Yersiz olmayan tek gerçek vardır, ödenmeyen Adli Para Cezası –günlüğü 100 tl den- hapis cezasına döner.
    Diğer bir gerçek AİHS 4 “Hiç kimse, yalnızca akdi ilişkiden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememiş olmasından dolayı özgürlüğünden yoksun bırakılamaz.”
    Daha da önemlisi “Kişinin islendiği tarihte suç oluşturmayan bir eylemi nedeniyle mahkum olması başka bir ifadeyle geçmişe etkili olarak ihdas edilen ve ceza içeren bir normun
    uygulanması da, 7.maddenin ihlali anlamına gelir. “Ceza kanunlarının geçmişe
    yürümezliği” olarak adlandırılan bu kural, yalnızca maddi ceza kanunları
    bakımından geçerlidir.”
    Yani 3167 sayılı çek kanunundan dolayı hala cezaevinde olan insanların durumu -3167 sayılı yasanın 30/12/2008 tarihi itibarı ile yok hükmünde olması ve yasasız mahkumiyetlerin devam etmesi- AHİS 7 ye açıkça aykırılık teşkil etmektedir.

    “Alacaklı cephesi” tüm bunlar beni ilgilendirmez, ben alacağımı bilirim diyebilir.
    Yukarıda açıkladık burada konunun ilgilisi Maliye veznesidir, konu zaten “alacaklı cephesini” ilgilendirmiyor.
    Kısaca konu Maliye veznesi ile AHİM arasındadır. Yeni yasa gerekçesinde, yargının hızlanması ve dolayısı ile AHİM vurgusu yapılması tesadüf değildir.
    Lütfen kimse kendini Maliye veznesi yerine koymasın.
    Maliye veznesi kimden ne alacağını, kime ne vereceğini bilir.
    Geri kalanı yersizdir.

    • BURHAN İŞCAN

      Sayın acil demokrasi; YANILIYORSUNUZ.
      İSTER MALİYE VEZNESİ OLSUN İSTER BİR BAŞKASI
      ANAYASAL HAKLAR YÜZÜNDEN KISMİ DE OLSA YAPILAN YARGILAMA YÜZÜNDEN HİÇ KİMSE ALACAĞINI BIRAKIN ZAMANINDA ALMAYI HİÇ ALAMIYORDU. BU YÜZDEN BANKALAR ANAYASA MAHKEMESİNE MÜRACAAT ETTİ.
      Adalet Bakanı Ergin bu durumu üçüncü yargı paketini sunarken anlattı.
      Yapılan işler neler?
      YARGILAMAYI HIZLANDIRMAK.
      Nasıl olacak bu?
      Yargılamayı sözde kaldıracaksınız. Yargılamaya esas olan suçu yasadan çıkararak. Karşılıksız çek suç olmaktan çıkarılacak. Sonrası?
      Sonrası YARGISIZ İNFAZ YAPMAK için CEBRİ İCRA yı ve ONLİNE İCRA yı kolaylaştıracaksınız.
      YANİ YARGIDA İŞLEMLER TERSTEN BAŞLAYACAK.
      Evvelden alacaklı borçluyu şikayet ediyordu ya, şimdi yargısız infaz borçlusu;borçlu olmadığını kanıtlamak için alacaklıyı şikayet edecek. AMA ATI ALAN ÜSKÜDARI GEÇTİKTEN SONRA.
      MAKSAT KÜRESEL KRİZİ ATLATMAK İÇİN BANKALARDA MEVDUAT OLUŞSUN.
      EKONOMİ KOARDİNASYON KURULU TOPLANTILARDA BANKALAR VE ÖZEL SEKTÖR TEMSİLCİLERİ; MEVDUATIN OLUŞMASI İÇİN ALACAKLARIN TAHSİLİNİN ÖNÜNDEKİ ANAYASAL ENGELLERİN KALKMASINI İSTEDİ.
      YAPILIYOR.
      PEKİ NİYE YAYGARA KOPARIYORLAR?
      SÖZ KONUSU ANAYASAL ENGELLER.
      BUNLARI ORTADAN KALDIRMA İŞLEMİNİ MEŞRU GÖSTERMEK İÇİN BU YAYGARA.
      HÜKÜMET ULUSLARARASI İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMELERİNİ BAHANE EDİYOR NİÇİN?
      TOPLUM BUNLARI TANIMIYOR BENDE TANIMAM DİYEBİLMEK İÇİN.
      ANLAYACAĞINIZ YASALARA RAĞMEN YENİ BİR HUKUK TÜRÜ OLUŞUYOR.
      “BUTLAN HUKUKU”
      HEPİMİZE MÜBAREK OLSUN.
      NE DEMİŞLER? HARBİ ÜÇ ŞEY KAZANDIRIR.
      ANCAK; İLAHİ ADALETİ ES GEÇENLER, KENDİ ADALETLERİNİN MAHKUMU OLURLAR. HİÇ BİR YANLIŞ, BAŞKA BİR YANLIŞLA ASLA DÜZELTİLEMEZ.
      HİÇ İKİ YANLIŞTAN BİR DOĞRU ÇIKAR MI?
      YOLSUZLUK EKONOMİSİ POLİTİKALARI MECLİSİNDEN, HÜKÜMETİNDEN, SİSTEMİN BEYNİ BANKALARDAN DOĞRU BİR ŞEY BEKLENİR Mİ?
      BEKLEYEN VARSA DURMASIN BEKLESİN.
      ABESLE İŞTİGALDİR BUNUN ADI

  40. BURHAN İŞCAN

    3.Yargı Paketindeki Karşılıksız Çeke Ceza ve İcra Haczini Kaldıran Değişikliklere Karşı Açık Mektup

    Sayın Genç Baro Üyeleri

    “Bu ve bu gibi gerekçeler uzatılarak kanunun yanlışlığı anlatılabilir. Ancak burada biz avukatlar olarak büyük çoğunluğumuz icra işi ile uğraşmaktayız hiç uğraşmayanımız bile davada aldığı sonucu icraya koymaktadır. Müvekkillerimiz icra edilememiş alacakları için bizlere artık ne dava verecektir ne de kıymetli evrak verecektir. Sonucunda alınamayacak alacaklar için açılacak takip ve davaların önemi kalmayacaktır. Yaptığımız meslek bu noktada kaosa sürüklenecektir. Mesleğimizin işlevselliği ortadan kalkmaktadır. Kendi yağı ile kavrulan serbest meslek erbapları olarak kapılarımıza kilit vurmak durumu ile karşı karşıya kalacağız. Bu ailelerimiz bizler yanımızda çalışan binlerce insan için felaket olacaktır.”
    Av. Ulaş Hüseyin Telli

    TELLİ HUKUK BÜROSU

    Merkez Mh. Hanımefendi Sk. Barış Apt. 21/5 Şişli / İST

    Atiyi Karanlık Görerek Azmi Bırakmak

    GENÇ BARO ORG SİTESİNDEN ALINTIDIR…

  41. BURHAN İŞCAN

    TAM ÖNGÖRDÜĞÜM ŞEKİLDE GERÇEK TEZAHÜR EDİYOR.
    DÜZENLEMEYE KARŞI O KADAR ÇOK TEPKİ VAR Kİ, AKLA ZARAR.
    ZATEN HABER FIRTINASI BUNUN İÇİN OLUŞTURULMADI MI?

    ZAMAN GAZETESİ DE KATILDI BU FURYAYA…..

    BU TEPKİLERE KARŞIN MAĞDURLARDAN ÇIT YOK. SÖZDE ÇEK MAĞDURLARI SİTESİ İSE OLUŞACAK TEPKİLERİ FRENLEME GAYRETİNDE….

    ÇEK YASASI DÜZENLEMESİNDE SON DUYUMUM ŞU;

    YASA ÇIKABİLİR, AMA UYGULAMASI ERTELENEBİLİR.

    MEVCUT HAPİSLİKLER BİTİNCEYE KADAR , YENİ ÇEK KARNELERİ BASILINCAYA KADAR ERTELEME SÖZ KONUSU..

    YASA GENEL KURULDA ÇARŞAMBA GÜNÜ GÖRÜŞÜLÜRKEN TEPKİLERE KARŞIN BU ÖNERİLER YAPILACAK MIŞ.

    BEKLEMEKTEN NEMALANMAYA DEVAM..
    SU UYUR DÜŞMAN UYUMAZ……
    SİZE İYİ UYKULAR

    • sayın işçan !!!devamlı sizin yazılarınıozı izlemekteyim isabetli şeylerde yazıyorsunuz bu işin uzaması bu işin pisliğini çıkardı bana göre yasadan dönme diye bir şey olamaz gibi geliyor ama sizin şu uygulama ertelemesi nasıl olacak içerde 10000 kişi ye yakın olduğu söyleniyor bunların kiminin 2 yıl kiminin daha nebileyim uzun süreleri var dışarıda kaçak yaşayanlarında sayısı malum devam eden davalar aynı şekilde bu durumda nasıl bir uygulama erteleyebilirler.bu koskoca bakanların sayın başbakanımızn alaleyi açıkladığı çeke hapis cezası devletin verdiği bir cezaydı şimdi kaldırdık demesinden geri dönülebilmesi mümkünmüdür.böyle bir durum akp içinde bir çatlağa delalet değilmidir.saygılar

      • BURHAN İŞCAN

        Tarık bey; bu aşamada dönmek söz konusu olamaz. Ancak beklemeye almak söz konusu olmayacak diye bir şey yok.
        Mesela ticaret yasası, borçlar yasası gibi.
        Tepkiler o kadar çoğaldı ki, maksadı algılayamayan hükümet kendi kendini yeni bir açmaza soktu diyebiliriz.
        Hükümetin pazarlığı bankalarla. Bankalar pazarlığı kızıştırmak için avukatları devreye soktu.
        TEKRAR EDİYORUM.
        HÜKÜMETİN MAKSADI BANKALARDA MEVDUAT TOPLATIP ONUN TEK MÜŞTERİSİ OLMAK.
        Yani toplattığı mevduatı bankaların başkasına satmasına imkan verdirmemek.
        Bankalar buna rıza göstermiyor.
        Hükümet bankalara jest üstüne jest yapıyor.
        Mesela bundan böyle icra dairelerine para yatmayacak. Bankalar aracılığı ile yapılacak muamelede bankalar GÜÇÇÜK BİR ÜCRET! alacak.
        ÇEK MAĞDURLARININ BU PAZARLIKLARDAN HABERİ YOK.
        DAHA DOĞRUSU PAZARLIĞIN ÖZGÜRLÜKLERİNİN ÜSTÜNDEN YAPILDIĞINI BİLMİYORLAR.
        HÜKÜMETİN EKONOMİ POLİTİKASI ÖDÜN VERMEMEYE YÖNELİK.
        AMA, KÜRESEL KRİZ ORTAMINDA KREDİ BULMAK ZOR OLUNCA NEREYE KADAR?
        2009 DA AYNI ŞEYLERİ SÖYLEYİP MAĞDURLARI UYARDIM.
        IMF İLE KÖPRÜLER ATILMAZSA YASA ÇIKAR, ATILIRSA ADİL YASAYI UNUTUN DEDİM.
        DEDİĞİM AYNEN ÇIKTI.
        ŞİMDİ DE ÖYLE..
        BEN AVUKATLAR LOBİSİNDEN KORKMUYORUM.
        ZİRA İŞİN ASLI EKONOMİK GEREKCELERE BAĞLI.
        BU DÜZENLEMELERİN EKONOMİ KOORDİNASYON KURUL TOPLANTILARINDAN SONRA, ÖZELLİKLE BAKAN BABACAN’IN OLUR ONAYI İLE BAŞLATILDI.
        Bankalar Birliği Eski Başkanı Özince niye istifa etti?
        PAZARLIK SÜRÜYOR SİZİN ANLAYACAĞINIZ.
        BU SAATTEN SONRA VERİLECEK TEK ÖDÜN, YASA ÇIKAR AMA UYGULAMA GEÇ BAŞLAR.
        İNŞALLAH KORKTUĞUM OLMAZ.
        AMA MAĞDURLAR ANLAYAMADIĞIM SESSİZLİK VE KABULLENME İÇİNDELER. BU HİÇ TE İYİ DEĞİL.

  42. Mehmet Gürses

    BU YASA benim alacağımın tahsilatını kolaylaştırıyormu hayır. borçluyu rahatlatıyor borcunu ödemesine yol açıyor süre tanıyor peki benim alacağıma devlet niye müdahele ediyor alacak benim devlet kolaylık sağlıyor bana işlenen suçu devlet affediyr devlette benim vergi sigorta v.s borçlarımı affetsin olurmu böyle saçmalık bilseydim böyle bir yasa cıkacağını bende ödemezdim tüm servetim borç ödemek için sattım şuanda bağkur emekli maaşı ileev kira üç çocuk bakıyorum hiç borcum yok sattığım garimenkul dokuzyüz elli milyar cebimde 60 ytl var 85tl elektirik faturası 55 tl su borcu 72500 75000 iki çek varelimde toplam 147500 alacağımvar paramı tahsil edemessem ülkemin en önemli noktasında yaşamıma son vereceğim.türk hukukçularına KULAKLARI DUYUYOR İSE DUYURULUR………m.s.g

    • BURHAN İŞCAN

      SENİN GİBİ ÖN YARGILI BİLGİSİZ BİLGİ SAHİPLERİ OLUNCA BU ÜLKEDE, ADALET TE; “BÖYLE BAŞA BÖYLE TARAK” CİNSİNDEN OLUR İŞTE.
      SENİN ALACAĞININ TAHSİLİ İLLA ÇEK YASASI İLE Mİ OLUYOR BE CAHİL İNSAN.
      BOŞ ÇUVAL DİK DURMAZ.
      DİK DURMAN İÇİN ÇUVALI, YANİ ŞU BEYNİNİ BİLGİYLE DOLDUR ÖNCE.
      SONRASI ZATEN GELİR.
      AMA ÖNCE OKUMAYI VE OKUDUĞUNU ALGILAMAYI ÖĞRENMEN GEREKECEK.
      ZATEN ALLAH’IN İLK EMRİ DE BU. “OKU”…..
      ZANNI DA BIRAK. HELE HELE BOŞ KURUNTUYU OUŞTURACAK ZANNI.
      TABİ ZANNIN OLUŞMASI ÖN YARGIDAN, PEŞİN SABİT FİKİRDEN MEYDANA GELİYOR.
      BİR FİKRİ BİR BİLGİ MEYDANA GETİRİR. SABİT FİKİRLİLERİN BİLGİLERİ O KADARCIK NE YAZIK.

    • BURHAN İŞCAN

      REZALETE, CAHİLLEĞE BİR BAKIN “BORÇLAR YASASI” VE İCRA İFLAS YASASI” NE İŞE YARIYOR?
      YA DA MASUMİYET KARİNESİ NE MENEM BİR ŞEYDİR ACEP?
      DİYELİM Kİ BORCUNU ÖDEMEMEK SUÇ.
      PEKİ BU SUÇTAN DOLAYI NİYE ADİL YARGILAMA YOK. VE NİÇİN DEFALARCA CEZALANDIRMAYA AZİM VAR…?
      İNSANLIK BUNU MU GEREKTİRİYOR….
      BU ÜLKEDE CAMİ MİNARELERİNDEN GÜNÜN BEŞ VAKTİ “SALAH” A VE “FELAH” A DAVET YAPILMIYOR MU? NERDE KALDI ISLAHATCILIK?
      NERDE “SELAM” EMREDİLMİŞ MÜSLÜMANLAR?

    • mehmet ali ayaz21 Ocak 2012 Cumartesi 12:08
      çek mağduru
      Ben 25 yıllık bir inşaat mühendisiyim.16 yıldır müteahhitlik yapıyorum.4734 sayılı İhale kanununu çıkardılar.Anahtar götürü iş dediler.Ciro dediler,Bilanço dediler,tünel kalıp dediler,teknik personelin sende en az bir yıldır çalıştığına dair ssk prim cetveli dediler.Yoksa ihaleye giremezsin dediler.Önce bu şartlara sahip olmamız için kar düşünmeden iş almak zorunda kaldık.Bizde çalışmadıkları halde 5-10 tane teknik personele hem maaş ve hem de prim ödedik.Millet %50 kırımla iş aldı.Devlet verdi.İki yıl ihalelere girmedim çünkü o oranda kırımlarla rekabet edemiyordum.Bir iki ihale bende kaldı.Kırımlar %20 nin altında olduğu için kırımı azdır diye valiler imzalamadı.Biraz daha kırın,ille de zarar edin mantığı hakim oldu. Çok kötü kırım yaptığımız kırımların ihalelerini onayladılar.İyi yaptığımız kırımlarda ise rakiplerimiz araya çavuş ahbap koyarak bizleri ya elediler ya da ihaleyi iptal ettiler. Projede olmayan işler istediler bizden.Yağcı müteahhitler idareyle arayı iyi tutmak için ceplerinden fazla iş yaptılar.Biz yapmayınca kötü çocuk oluyorduk.Bu sebeple bizler de cebimizden çok şeyler yapmak zorunda kaldık.İmalatlarla ilgili bazı ihtilaflı durumlar oldu.Devlet fiyat farklarımızın üstüne yattı.%100 haklı olduğumuz durumlarda mahkemeler devletin lehine karar verdi.Bize her zaman hırsız gözüyle bakıldı. Lanet olsun benim o okumama ve o mühendisliğime.İş aldık demir 700 TL idi.İşe başladık demir 2000TL’ye çıktı.Biz ton başına 1300TL fazla ödedik.Devlet bize ton başına çok zaman sonra 300-400TL verdi.Hazır betona resmi fiyat 100TL verdiler.Piyasada betonu 90TL’ye aldık.Beton santralleri her mikserden 1m3 beton çaldı.Beton yine bize 100TL’ye mal oldu.İşi kırımla yaptığımızdan dolayı devletten 60-70TL aldık.İkinci işte arayı kapatırız dedik giderek borç batağına saplandık.Her yıl kendi bölgemizde vergi rekortmenleri ilan edildik. Zekatı olmadığımız başka işlerle meşgul şirketler vergi hususunda çok çok altımızda kaldı.İstihdam yarattık.Yüzlerce insanı emekli ettik.Her yıl yüzlerce kişinin ssk primlerini ödedik.Yaptığımız işlerde hırsızlık,dolandırıcılık yapmadığımız için zarar ettik.Yaptığımız işler parmakla gösterildi.Devlet işini birinci sınıf ve ucuz fiyatla elde etti.Vatandaş yaptığımız binalara kavuştu.Her iki kesim memnun.Ama Allah kabul etmesin biz zarar ettik.Ortada kaldık.Çekimiz yazıldı.Cezaevlerine girdik.Neyimiz var neyimiz yok sattık ama karşılayamadık.Bunu devlet de çok iyi biliyor.Her kimin hangi işte ne kadar zarar ettiğini ve edeceğini çok iyi biliyor.Ödüllendirilmemiz gerekirken cezalandırıldık.Bankalar,yazılı çeklerimizden dolayı yüzümüze bakamaz oldu.Ortada kaldık.İş alamaz olduk.Borcumuz için, çocuklarımızın nafakası için iş almamız lazımdı.Avukatların korkusundan yurt dışına kaçmak zorunda kaldık.Evlerimizin mefruşatları haczedildi.Yuvalarımız dağıldı.Polis her gördüğü yerde ensemizden tutup bizi oto teyp hırsızlığı yapanlarla beraber kelepçeleyip mahkemelere çıkarıyor.Cezaevlerinde eroin satan,oto hırsızlığı yapan bir sürü arkadaşımız oldu.Lanet olsun bizim koskocaman mühendisliğimize. Allah kahretsin bizim işadamlığımıza.Onurumuz beş para oldu.Çocuklarımıza acıdığımızdan ve inancımızdan dolayı intiharı düşünmedik.Arkamızda işi bizimle paylaşan belediye başkanları ve ita amirleri olmadığı için başarısız iş adamı olduk.İhalelere fesat karıştıranların,deveyi hamuduyla götürenlerin oyuncağı ve çerezi olduk.Çoluk çocuğumuzun gözünde beş paralık değerimiz kalmadı.Herhangi bir firmadan 300.000TL alışveriş yaptık.Çek verdik.200.000-250.000TL ödedik gerisini ödeyemedik.Dolandırıcı olsaydık hiç ödemezdik.Şimdi söyleyin bakalım ey yorumcular ve ey devlet büyükleri.Suçluyu siz tahlil edin ve cezayı siz takdir edin.İşin özü bu.Sistem tarafından mağdur edildik ve bizimle çalışan insanları mağdur ettik.Bence devlet,2003’ten bu yana Bina işlerinde %25 in üstünde kırımla iş yapmış olanların kırımlarını %25 olarak hesaplayıp gerisini bize ödemeli.Altyapıda %35in altında.Ne bileyim böyle bir oran belirlemeli ve borçlu borcunu ödemeli veya kredi bazında vermeli.Kısacası önünü açmalı veya özgürlüğünü vermeli.Son söz.Kim kime beddua okursa demesin Allah senin ocağını batırsın veya evladını öldürsün.Desin ki Allah seni Müteahhit yapsın.

  43. ya bizim gibi ev sahibi olmak isterken parasını işine değilde karıya kıza yatıran bir mütahit yüzünden zorluklarla biriktirdiğimiz paramız karşılığında binbir zorlukla çek alabildiğimiz ve sonunda yıllar sonra yakalanıp hapise girmiş. bu zamana kadar karşımızda muhattap bulamazken telefonumuz susmaz olmuş. o mütahit yüzünden neredeyse benimde evim yıkılıyordu. şimdi yeni yasa çıkınca bu herif çıkıcak ve ben dişle tırnağımla kazandığım biriktirdiğim paramı hiç alamayacağım bu nasıl adalet???

    • BURHAN İŞCAN

      BU NASIL ADALET DEĞİL, BU NASIL HUKUK.
      Bu ülkede “hukuku hukukculara bırakın” diye zırvalayan gukukcular varsa; adalette, hukukda bu şekilde olur.
      YASA VAR, HUKUK YOK.
      Bu ülkede yasa yapmasını bile bilmeyen sözde hukukcular var. Bu yüzdendir ki tüm yasalarımız İTHAL YASA.
      Bizim hukukcu bildiğimiz zevat, bu ithal yasaları, yolsuzluk ekonomisi politikalarına uydurmaya, bu politikalar için yasal boşluk oluşturmaya çalışan aklı eveller.
      EVET YASA VAR, AMA HUKUK YOK.HUKUK OLMAYINCA ADALET ZATEN YOK.
      Bu ülkede ithal bir temel yasa, CEZA YASASI var. Bu yasada dolandırıcılarla ilgili mevzuat var; ancak uygulama yok.
      Sıkıntı bu yüzden.
      Yolsuzluk ekonomisi politikalarında, toplum sorunlarını giderecek yasalar;
      1-Ya, YOLSUZLUKLA MÜCADELE VE ÖNLEME YASASI gibi 2004 ten beri bir türlü çıkarılmaz.
      2-Ya, 10 sene çıkmayı bekleyen yasalar(TİCARET YASASI-BORÇLAR YASASI) çıkarıldıktan sonra YÜRÜRLÜĞE KONMAZ.
      3-Ya, yürürlükte olan yasalar,1905 SAYILI KANUN, SUÇ GELİRLERİNİN AKLANMASINI ÖNLEME KANUNU gibi İŞLEVSİZ BIRAKILIR
      4-Ya da yürürlükte bulunan temel yasalarda, özel yasalarla boşluk oluşturulur.
      öRNEĞİN; “SİYASİ SUÇ”, “EKONOMİK SUÇ” kavramları ile oluşturulan kavram karmaşası ile asıl suçluları af etmek için, uydurma suç tipleri ile suçlanan masumları aynı kategoride toplarsınız. Masumlar af edilirken, suçluları da af edersiniz olur biter.

      EVET HUKUKU HUKUKCULARA BIRAKALIM. BİZ İSE ÜÇ MAYMUNLARI OYNAYALIM.

      SONRA ÇIKIP, “ADALET HERKESE LAZIM” DİYE BAĞIRALIM.

      OLMAYAN HUKUKU OLUŞTURACAK BİZDEN BAŞKASI DEĞİL ASLINDA.
      HUKUK TOPLUM İÇİNDİR.
      TOPLUM İÇİNDEKİ ÇIKAR İLİŞKİLERİNİ DÜZENLER. BU İLİŞKİLERİ TEK TARAFLI DÜZENLEMEYE TERK EDERSENİZ, HUKUKSUZ KALIRSINIZ.
      KENDİ DÜŞEN AĞLAMAZ YANİ..

      • BURHAN İŞCAN

        ÖZETLERSEK;
        Sizin kaybolan paranızı geri aldıracak, YASALAR var bu ülkede.
        OLMAYAN bu yasaları kullanacak HUKUKCU.
        Bu ülkede adli sorunların en başını SAVUNMANIN YOKLUĞU çekmektedir.
        Ezberci avukatların tek derdi KOLAYLIK.
        Şekli suç tipleri oluşsun, YARGISIZ İNFAZ ile CEBRİ İCRA sayesinde yasal hırsızlık yapalım peşindeler onlar.
        BORCUN ÖDENMEMESİ suç sa eğer, (KÜRESEL HUKUK SİSTEMİNDE DEĞİL) HER SUÇLUNUN MASUMİYET KARİNESİ GEREĞİNCE YARGILANMASI GEREKMEZ Mİ?
        BU YARGILAMAYI YAPIP AKLA KARAYI AYRIŞTIRMAK YERİNE,
        HERKESİ AYNI KATEGORİDE TOPLAYIP AF ETMEK VEYA CEZALANDIRMANIN ANLAMI BAŞKA NE OLABİLİR?

        BİZ ÇEK MAĞDURLARI OLARAK;
        HİÇ KİMSEDEN FAZLADAN BİR İHSANDA BULUNMAYI TALEP ETMİYORUZ.
        BİZİM İSTEDİĞİMİZ VAR OLAN YASALARIN ADAM GİBİ İŞLETİLMESİ.

        HUKUKCU-GUKUKCULARDAN TEK İSTEDİĞİMİZ;
        GÖLGE ETMEYİN BAŞKA İHSAN İSTEMEZ.

        İLLİZYONİST SİYASETCİLERDEN TEK İSTEDİĞİMİZ;
        BİZE KAYBETTİNİZ TAVŞANIMIZI GERİ VERİN. BİZE ŞAPKADAN ÇIKACAK TAVŞAN LAZIM DEĞİL.

        BU GÜRUHTAN BU SİTEYE GİREN ZİYARETCİLERDEN TEK İSTEDİĞİMİZ;
        ÖNCE ÖNCEKİLERİ OKUYUN VE ALGILAYIN.
        ÖN YARGIYA GEREK YOK. HEPİMİZ İNSANIZ. ÖN YARGIYI İSTEMEYİZ.

  44. mehmet ali ayaz

    Ben 25 yıllık bir inşaat mühendisiyim.16 yıldır müteahhitlik yapıyorum.4734 sayılı İhale kanununu çıkardılar.Anahtar götürü iş dediler.Ciro dediler,Bilanço dediler,tünel kalıp dediler,teknik personelin sende en az bir yıldır çalıştığına dair ssk prim cetveli dediler.Yoksa ihaleye giremezsin dediler.Önce bu şartlara sahip olmamız için kar düşünmeden iş almak zorunda kaldık.Bizde çalışmadıkları halde 5-10 tane teknik personele hem maaş ve hem de prim ödedik.Millet %50 kırımla iş aldı.Devlet verdi.İki yıl ihalelere girmedim çünkü o oranda kırımlarla rekabet edemiyordum.Bir iki ihale bende kaldı.Kırımlar %20 nin altında olduğu için kırımı azdır diye valiler imzalamadı.Biraz daha kırın,ille de zarar edin mantığı hakim oldu. Çok kötü kırım yaptığımız kırımların ihalelerini onayladılar.İyi yaptığımız kırımlarda ise rakiplerimiz araya çavuş ahbap koyarak bizleri ya elediler ya da ihaleyi iptal ettiler. Projede olmayan işler istediler bizden.Yağcı müteahhitler daireyle arayı iyi tutmak için ceplerinden fazla iş yaptılar.Biz yapmayınca kötü çocuk oluyorduk.Bu sebeple bizler de cebimizden çok şeyler yapmak zorunda kaldık.İmalatlarla ilgili bazı ihtilaflı durumlar oldu.Devlet fiyat farklarımızın üstüne yattı.%100 haklı olduğumuz durumlarda mahkemeler devletin lehine karar verdi.Bize her zaman hırsız gözüyle bakıldı. Lanet olsun benim o okumama ve o mühendisliğime.İş aldık demir 700 TL idi.İşe başladık demir 2000TL’ye çıktı.Biz ton başına 1300TL fazla ödedik.Devlet bize ton başına çok zaman sonra 300-400TL verdi.Hazır betona resmi fiyat 100TL verdiler.Piyasada betonu 90TL’ye aldık.Beton santralleri her mikserden 1m3 beton çaldı.Beton yine bize 100TL’ye mal oldu.Biz işi kırımla yaptığımızdan dolayı devletten 70TL aldık.Her yıl kendi bölgemizde vergi rekortmenleri ilan edildik. Zekatı olmadığımız başka işlerle meşgul şirketler vergi hususunda çok çok altımızda kaldı.İstihdam yarattık.Yüzlerce insanı emekli ettik.Her yıl yüzlerce kişinin ssk primlerini ödedik.Yaptığımız işlerde hırsızlık,dolandırıcılık yapmadığımız için zarar ettik.Yaptığımız işler parmakla gösterildi.Devlet işini birinci sınıf ve ucuz fiyatla elde etti.Vatandaş yaptığımız binalara kavuştu.Her iki kesim memnun.Ama Allah kabul etmesin biz zarar ettik.Ortada kaldık.Çekimiz yazıldı.Cezaevlerine girdik.Neyimiz var neyimiz yok sattık ama karşılayamadık.Bunu devlet de çok iyi biliyor.Her kimin hangi işte ne kadar zarar ettiğini ve edeceğini çok iyi biliyor.Ödüllendirilmemiz gerekirken cezalandırıldık.Bankalar,yazılı çeklerimizden dolayı yüzümüze bakamaz oldu.Ortada kaldık.İş alamaz olduk.Borcumuz için, çocuklarımızın nafakası için iş almamız lazımdı.Avukatların korkusundan yurt dışına kaçmak zorunda kaldık.Evlerimizin mefruşatları haczedildi.Yuvalarımız dağıldı.Polis her gördüğü yerde ensemizden tutup bizi oto teyp hırsızlığı yapanlarla beraber kelepçeleyip mahkemelere çıkarıyor.Cezaevlerinde eroin satan,oto hırsızlığı yapan bir sürü arkadaşımız oldu.Lanet olsun bizim koskocaman mühendisliğimize. Allah kahretsin bizim işadamlığımıza.Onurumuz beş para oldu.Çocuklarımıza acıdığımızdan ve inancımızdan dolayı intiharı düşünmedik.Arkamızda işi bizimle paylaşan belediye başkanları ve ita amirleri olmadığı için başarısız iş adamı olduk.İhalelere fesat karıştıranların,deveyi hamuduyla götürenlerin oyuncağı ve çerezi olduk.Çoluk çocuğumuzun gözünde beş paralık değerimiz kalmadı.Herhangi bir firmadan 300.000TL alışveriş yaptık.Çek verdik.200.000-250.000TL ödedik gerisini ödeyemedik.Dolandırıcı olsaydık hiç ödemezdik.Şimdi söyleyin bakalım ey yorumcular ve ey devlet büyükleri.Suçluyu siz tahlil edin ve cezayı siz takdir edin.Son söz.Kim kime beddua okursa demesin Allah senin ocağını batırsın veya evladını öldürsün.Desin ki Allah seni Müteahhit yapsın.

  45. inşallah tahliyeler başlar bütün temenimiz o benim eşim ceza evinde şuan çekten dolayı ve gidip görme imkanımda yok uzak oldugu için bütün umudum bu çek yasası başka çıkar yol yok inşallah tahliye olurlar bize kavuşur

  46. GEÇMİŞTE YAPTIĞIM HATALARI ÇEKİYORUM GERÇİ AMA HAPİSTE ÇOK AĞIR CEZA KISA TARİHTE ÇIKAR İNŞALLAH…

  47. yeter artık daha neyi bekliyorlar bitsin artık bu eziyet

  48. ben 24 ocak olur diye biliyorum lakin tasarı için daha hızlı olurlarsa dahada hızlı olabilir 27 ocakta tahliyeler başlar arkadaşlar

Yorum yaparak destek olabilirsiniz

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s