Çek yasası görüşmeleri Salı gününe kaldı


Çek yasası görüşmeleri Salı gününe kaldı
Tasarıya eklenen maddelerden dolandırıcılıkla ilgili olanı Sayın Bekir Bozdağ ın ifadesiyle malumun ilanıdır.Yani TCK da var olan dolandırıcılıkla ilgili hükümün özel bir yasa olan çek yasasında tekrar edilmesinden ibarettir.Bu maddenin ilave edilmesi “alacaklıların ikna” edilmesine yöneliktir.Sayın Bekir Bozdağ ın deyimiyle malumun ilanıdır.
Dolandırıcılıkla ilgili şikayetler geçmişe şamil değildir-ceza yasaları geçmişe yürümez-yani yasa bu şekliyle çıktığında geçmişteki çekler için dolandırıcılık ileri sürülemiyecektir.
Çekte zaman aşımının 6 aydan 3 yıla çıkarılması, çekten dolayı icra takiplerine ilişkindir.Çekte icra takibi için şu anda 6 ay olan zaman aşımı 3 yıla çıkarılmaktadır.

Yeni yasa bu şekillde çıktığında çeke ilişkin 3 yıl içinde icra takibi yapılabilecektir.Cumhuriyet savcılarına şikayette bulunulabilecektir.
Çek tasarısının cezaya ilişkin maddesi 3. Maddedir. 3. Madde onaylandı ve şu anda çekte hapis cezası Mecliste kaldırılmış durumda,Salı günkü toplantıda tekrar bu maddeye dönüp değişiklik yapılması söz konusu değildir.
“borca hapis”e karşı mücadelede katkı sağlayan herkese teşekkür ediyoruz.

Acil Demokrasi, 26.ocak.2012

150 responses to “Çek yasası görüşmeleri Salı gününe kaldı

  1. ENİŞTE BEKLE GELİYRUM YAĞĞĞĞ METRİSEEE

  2. TBMM Karar verdi…..

    İlk defa büyük harflerle yazıyorum TBMM açısından THE END

    Cumhurbaşkanlığı onayı ile Özgülük için son dönemece girildi
    Başta admin olmak üzere emeği geçenlere sonsuz teşekkürler

  3. BURHAN İŞCAN

    YARIM SAAT SONRA ÇEK YASASI TARTIŞMALARI BAŞLAYIP, SAAT 22 SIRALARINDA YASALAŞMASI NETLEŞTİ. HEPİNİZE GEÇMİŞ OLSUN. TASARININ BUNDAN SONRAKİ MADDELERİ BİR İLAVE(SUÇ UNSURU VARSA GENEL HUKUK KAİDELERİ UYGULANIR) İLE DEĞİŞMEDEN ÇIKACAK. ÇEKTEN HAPİSLİK KALKIYOR. ZAFERİMİZ MÜBAREK OLSUN….

  4. BURHAN İŞCAN

    SAYIN ŞANDIRIN DEDİĞİ GİBİ BU GECE BU TARTIŞMANIN (İÇ TÜZÜK TARTIŞMASININ)YAPILMASI GERÇEKTEN YERSİZ.AMA SABAHTAN BERİ MUHALEFETİN YAPTIKLARI AKP Yİ ÇİLEDEN ÇIKARTTI.

  5. BURHAN İŞCAN

    ÇEK KANUN TASARISI BU GECE ÇIKIYOR. TEKRAR GEÇMİŞ OLSUN…
    AKP TAM KADRO YASAYI ÇIKARACAK. MUHALEFET DESTEKLİYOR…
    20 DAKİKA SONRA GÖRÜŞMELER BAŞLAYINCA. BİTTİ GÖZÜ İLE BAKABİLİRSİNİZ…

    • inşallah bu akşam biter

      • görüşmeler başladımı burhan bey meclis tv spora yöneldi

        • BURHAN İŞCAN

          ÖNERGE İLE İLGİLİ OYLAMA YAPILACAK. ÖNERGE KABUL EDİLİCEK DENİYOR. SONRA ÇEK YASASI GÖRÜŞÜLMEYE BAŞLANACAK… ÇEK YASASI FAZLA TARTIŞILMAYACAK DENİLİYOR. SAAT 22 CİVARINDA İŞ BİTER DENİYOR. BİR YARIM SAAT DAHA BEKLEYİP GİTMEK ZORUNDAYIM. İYİ AKŞAMLAR..

    • BURHAN İŞCAN

      SABAHTAN BERİ MUHALEFETİN YAPTIKLARINA KARŞI, AKP ŞİMDİ BÜYÜK OLAN KİM GÖSTERİSİNE KALKTI. YANİ BİZ ÜSTÜNÜZ, SİZ KİMSİNİZ İDDİASI SÖZ KONUSU . ŞİMDİ BİRAZDAN OYLAMA BUNU ORTAYA KOYACAK. VE NETİCEDE ÇEK YASASI BU GÜN AKŞAM ÇIKACAK… Bİ BAŞLASA….

  6. BURHAN İŞCAN

    ne demiştim, bu sabah; mhp bu gün mülayimleri oynayacak.
    Sayın Şandır’a bir kere daha şükranlarımı sunuyorum…..

  7. BURHAN İŞCAN

    lobilerin esir aldığı muhalefet, efendilerine karşı görevini yapıyor. çek yasası yarına kalabilir.

  8. Burada yazılanları okudukça mağdurun aslında pişkin anlamına geldiğini anladım. Sen çeki kesip birine vereceksin ve kaşılığını alacaksın sonrada ödemeyip ve üzerine kayıtlı ne varsa kaçıracaksın hatta sahte şirketler kuracaksın karşına hapis cezası çıkınca mağdur olacaksın. ÇEKİNİ VERİPTE KARŞILIĞINI ALAMAYAN VARSA çıksın mağdurum desin aksi takdirde hapis cezası bile az derim. Zaten telefon ile sn. Burhan bey ile de görüşmemde şunu anladım: çeki kes ÖDEME sonrada mağdurum de güzel iş doğrusu.
    Bütün bunları neden mi söyledim. Başıma geldide ondan.

    • BURHAN İŞCAN

      Maallesef algılayamamışsın.
      Ben bu şekilde hezeyanlarda bulunanlara tasarının gerekcelerini okumasını önermekteyim.
      O gerekcelerde görülmektedir ki;
      Asıl amaç alacaklı mağdurların alacağının tahsilini kolaylaştırmak, borç ödememe yi kendine ihtiyat edinmişleri daha büyük cezalandırmaktır.
      Mesela karşılıksız çekten dolayı eskiden sadece adli para cezası vardı ki bu ceza çek miktarı kadardı.
      Dolandırıcılığın varlığını kanıtlamanız halinde suçluya şimdi üç yıldan az olmamak üzere hapislik ve bunla birlikte çek miktarının iki katından az olmamak üzere adli para cezası verilecek. Bunlarla birlikte idari yaptırımlar da sürecek. Ki bu yaptırımlarda ticaretten men gibi sonuca çıkmakta.
      SİZ BUNUN NESİNE AF DİYORSUNUZ?
      bu affetmek mi ödemeye tazyiki artırmak mı?
      Devletin ekonomi politikasını, faiz lobileriyle bu yüzden savaşını bilmeyenlerin bu çeşit gafleti ortaya koyması, cehaletten başka bir şey değildir…
      Kurunun yanında yaş da yanmasın, adil olunsun diye savaşıp kazanmak sizce bu anlama mı geliyor.
      Bu ülkedeki temel yasalardan ve onlardan oluşan BAĞLAYICI HUKUK dan anlamıyorsanız diye size göre adalet mi yaptıralım.
      adalet yorumlarımız saatlerimize benzer, hepimizin saati farklı farklıdır; ama hemen hepimiz kendi saatimize yani kendi adaletimize güveniriz. Oysa önce, Müntekim, kahhar, galip, hakem, hakim ve adl olanın İlahi adaletine, sonra kanunlardaki adalete güvenmek lazım. Sizde bu güven-bu inanç yoksa, bunun ceremesini başkalarının çekmesini de isteyemezsiniz.

      • İyi günler işçan hoca yine karmakarışık haberler bir takım yayın organları yasanın görüşmelerinin haftaya alındığı hakkında yayın yapıyorlarmış sizce bu görüşmelerde bu gün bir aksama olurmu bu ahlaksızlar cezayı kaldırtmamkla ne elde edecekler Allah göstermesinki olmazşallah böyle durumda biz onbinlerin tepkileri ne olmalı sizce.saygılar hocam

        • BURHAN İŞCAN

          Sayın Tarık Aras Bey; Bu gün kendi sitemde de, bu sitede de ve o malum haberleri yayınlayan sitelerde de bir yazı yayınladım.
          Bu yazı bu sitede “SULAR YÜKSELİNCE BALIKLAR KARINCALARI YER, SULAR ÇEKİLİNCE,,” adlı yazı başlığı altındaki 2009 yılında yazdığım öngörülerimi içeren diğer yazının altında.
          BU YAZIDA İKİ TANE TERÖR ÖRGÜTÜNDEN BAHSEDİYORUM
          BANKALAR VE BAROLAR. ve bunların çalışmalarına karşı yapılması gerekenlerden ve yaptıklarımdan. ZOR OYUN BOZAR.
          HÜKÜMETİN EKONOMİ POLİTİKASINI BİLMEM BENİ FAZLA KAYGILANDIRMIYOR.
          Bu politika gereğince FAİZ LOBİLERİ ile boğuşmanın elzem olduğunu da biliyorum.
          Bu gerekcelerle yasa bu hafta mutlaka çıkacak, bu gün saat 16.- da görüşmelere geçileceği umudu taşıyorum.
          Bu gün 4.VE 5. maddeler geçtiğinde bu iş bitmiştir.
          Hükümetin ekonomi politikasından taviz vermesi gibi bir lüksü hiç yok.
          Ancak Bankalar Birliğince Oluşturulacak KREDİ RİSK TAKİP MERKEZİ daha hala meydanlarda yok.
          Tasarıda bu Merkez, Merkez Bankası Bünyesinde gözüküyor, Ekonomi bakanları bankalar birliğini işaret ediyor.
          BU OLUŞUM BEKLENEBİLİR.
          Bunun içinde yasa çıkar, ama uygulamaya geç başlanır öngörüsündeydim.
          Ancak; hükümet dediğim gibi hiç bir şekilde taviz vermeyecek gibi gözüküyor. Yani Risk Merkezi Ve ONLİNE İCRA TAKİBİ Merkez Bankası bünyesine bırakabilir.
          Pazarlıklar bu eksenli devam ediyor…
          GÖRÜŞMELERDE AKSAMA OLACAĞINI SANMIYORUM.
          Çünkü yasa çıkar uygulama beklemeye alınır.
          Yasa Bu gün tamamen çıkmasa bile, yarın mutlaka sonuçlanacaktır.
          Ankarada aynı görüşte olduğumuz çok kişi var. MHP li vekillerle de konuyu görüştük. Onları da mülayim olmaya davet ettik. Sanırım bu gün daha mülayim olacaklar.
          Saat 16 dan sonra bilmece çözülmeye başlanacak. Az daha sabır.

          • TARIK ARAS

            sağol hocam ! dediğiniz gibi yasa çıkarda uygulaması geç başlanırsa yazık değilmi bu içerde yatan kardeşlerimize ya ne biçim şeylerdir bunlar ya .onlar beklesin risk merkezinin oluşumunu .

          • BURHAN İŞCAN

            MESELA BU TERÖR ÖRGÜTLERİNDEN BAROLAR A bağlı avukatlar, 3095 sayılı yasayı ve 5237 sayılı yasanın UZLAŞMA maddelerini es geçip, FAİZLERİ HORTLATMA VE BUNDAN NEMALANMA SEVDASINDA…
            BANKALARLA AYNI İŞBİRLİĞİ İÇİNDE OLMALARI BU SEBEPLE.
            Bu yüzden hükümet, avukatlarla ilgili iki tane kanuntasarısını meclise sundu..
            Biraz yanlış ifade olacak ama, teşbihte hata olmaz. Affınıza sığınıp yazıyorum. RÜZGARA KARŞI İŞEDİKLERİNİN FARKINDA DEĞİLLER.

          • BURHAN İŞCAN

            Meclis Genel Kurulu Bu gün saat 15 de oturuma geçecek…
            Bundan sonra; Saat 16 da Çek Yasası görüşmeleri başlayacak. Sebebi.. Gündem Uygulaması.
            “31 Ocak 2012 ile 7 Şubat 2012 Salı günkü birleşimlerinde 1 saat süre ile sözlü soruların görüşülmesini müteakip diğer denetim konularının görüşülmeyerek gündemin kanun tasarı ve teklifleri ile komisyonlardan gelen diğer işler kısmında yer alan işlerin görüşülmesi,”

          • BURHAN İŞCAN

            ŞİMDİ MECLİSTE ÖĞRENDİĞİME GÖRE YASA BEKLETİLMEDEN UYGULAMAYA GEÇECEK. 3 ŞUBAT SALI AKŞAMI ÖZGÜRLÜKLER TAMAM

    • alanda çeki aldığı bankaya sorsun kaç adet ödenmiş yağ çeki var ya ,sonuçta çek verenlerinde alacakları var bizde alacaklı tefeci pişkinleri çok iyi bilirz efendii iyi biliriz meraklanmayın hapise girince devlet sana borçmu ödüyor yağğğğ

    • Sayın Kasım,

      Başınızdan geçmiş, en iyi sizin bilmeniz gerekir. Ben de başımdan geçen 2 çek olayını kısaca aktarayım kararı siz ve vicdanınız versin kimler pişkinmiş

      1. Olay : Demir tüccarı olduğu kendi çalışanım tarafından doğrulanan farklı bir şehirde ki demirciden demir almak üzere (Piyasa fiyatından, demir sırası çok uzun olduğu için iş gecikmesin diye) 3 adet çek verdim ve sözleşme yaptım. Sonuçta demir teslim edilmedi ama çekler icra ve hacizlerle benden tahsil edildi, sebepsiz zenginleşme davası dışında başka bir yaptırımı yok. Dolandırdı ama yakalanamadı… ben borçluyum değil mi?

      2. Olay : Çok bilinen büyük bir firmaya sıra çekleri vererek bağlantı yaptım. Ürünleri teslim tarihinde veremedi, taahhütler nedeniyle zora düştüm, “kalan çeklerimi iade et malı istemiyorum” dedim. “olmaz bağlantı yaptık ben malını teslim edicem sen ödemeye devam” et dedi, edemedim battım. İlk olarak bankadaki parama haciz koydu ve tahsilatını yaptı. ürünleri de 3 ay sonra şantiye önüne getirip attı. Dava bile açamadım ben borçluyum değil mi?

      Şimdi siz ve vicdanınız karar versin borçlu hapis yatmalı mı?

      • BURHAN İŞCAN

        Maksat BAĞDAN ÜZÜM KOPARMAK MI?
        YOKSA BAĞCIYI DÖVÜP ÖLDÜRÜP, BAĞI TALAN EDİP YOK ETMEK Mİ?

        MAKSAT DOLANDIRICIYI CEZALANDIRMAK MI?
        Yoksa, 1985 yılında türemiş “ekonomik suça ekonomik ceza” demagojik aldatma ile dolandırıcıyı da mazlumlar sınıfı içine sokmak mı?
        Bu aldatmaca da maksat nedir?
        Ya kuruyu da yaşın yanında yakacaksın, yada yaşın yanında kuruyu da yakmayacaksın.
        Tasarı şu andaki şekli ile bu anlayıştaydı.
        Ancak bu gün mecliste görüşmeler sırasında, 4. maddeye verilecek önergeler sonrası durum;
        KURUNUN MUTLAKA YAKILMASINI, KURUNUN YANINDA DA YAŞIN YAKILMAMASI İÇİN AYRIŞTIRMANIN YAPILMASINI oluşturacak duruma gelecek.
        bizim de istediğimiz bu. Suçsuz ken, şekli bir suç istinadı ile DOLANDIRICI diye anılmamak.

        • öyle bir şey olmayacak zaten biz ona izin vermeyiz,rahat ol, sen için rahat tut çok yakında göreceksin..!

        • BURHAN İŞCAN

          İş dünyasından gelen itirazlar üzerine, verilecek bir önerge ile, dolandırıcılığa atıfta bulunan bir hükümle alacaklılar korunacak.

          Hapis cezasının kaldırılmasıyla alacaklının mağdur olmaması için tasarıya bir ekleme yapılması kararlaştırıldı. Tasarıya göre Türk Ceza Kanunu hükümlerine atıfta bulunulacak.
          Tasarıya bir önergeyle “yasa kapsamında işlenen fiil başkaca bir suç unsuru taşıyorsa genel hükümlere tabidir” ifadesi eklenecek.
          AK Parti kurmayları bu durumda, kötü niyetli ile iyi niyetli olanların ayrımına gidilebileceğini;Türk Ceza Kanunu’ndaki dolandırıcılıkla ilgili hükümlerin devreye gireceğini belirtiyorlar.

  9. 1 yıl önceki dönmüş çekler düşücek mi yoksa tekrardan isim değiştirilip dolandırıcılıktan mı verilicek ?

  10. 2009,2010 ‘da verilen çekelere hapis cezası kalktı mı ? Yoksa dolandırıcılıktan tekrarmı verilicek ?
    Ayrıntılı bilgi sevirir seniz sevinirim .

    • BURHAN İŞCAN

      Bundan böyle,(yasa çıktıktan sonra) hangi tarihle olursa olsun tüm karşılıksız çekler; 5941 sayılı çek yasası içindeki suç tiplemesi ile suçlanamayacak, yargılanamayacak ve cezalandırılamıyacak.
      2009 sonrası çekler için, dolandırıcılık suç duyurusu yapılabilmesi için, çekin karşılıksız kalması tek başına neden değil artık. Dolandırıcılığın varlığı başka somut delillere dayandırılmak zorunda. TCK daki hükümlere uygun olmak zorunda.
      Dolandırıcılığın varlığı tespit edilirse, kişi hapis cezasının yanında çek değeri kadar adli para cezası ile de cezalandırılacak. ÇİFTE KAVRULMUŞ YANİ.
      Ceza eskisinden daha ağır olacak.
      Karşılıksız çekler için ayrıca idari yaptırımlar da uygulanacak. Bu uygulamalar yargısız infazla uygulatılacağı için; bu şekildeki çifte cezalandırma,”bir suça birden fazla ceza verilemez ilkesi” olduğu için bunlar ceza değil gerekcesi ile geçiştirilmektedir.
      Oysa yargısız infazla verilen bu yaptırımlar aslında cezalandırmadır. Borcunu ödememe ihtiyatında olanları ticaretten men etme cezasıdır.
      YASANIN GEREKCELERİNİ ALGILAYAMAYANLAR, MUGALATA YAPMAKTADIR

  11. Nurcan ÖZDEMİR

    Selamlar Burhan ABİCİĞİM öncelikle çek kanunu ile ilgili göstermiş olduğunuz duyarlılık için sonsuz teşekkürler. Abim şimdide sizden ricam gerçek dolandırıcıları deşifre edecek bir ortam ayarlamanız. eşim 11 aydır cezaevinde ve 3 kişi tarafından yardım etme amaclı dolandırıldım bebeğimin mama parasını dolandırdılar K.K. , F.Y. , B.A. Ben bu üç dolandırıcımı deşifre etmek istiyorum lüften sesimi duyurun başka bebeklerin mama paralarını çalmasınlar LÜTFENNNNNNN

    • BURHAN İŞCAN

      KREDİ RİSK TAKİP MERKEZİ 6111 SAYILI YASA GEREĞİNCE KURULACAK.
      BU MERKEZ SİZİN BENDEN TALEP ETTİĞİNİZ DEŞİFREYİ HUKUKA UYGUN BİR ŞEKİLDE YAPACAK.
      Bundan böyle kredi-borç verecekler, vermeden önce karşısındaki kişiyi sorgulayabilecekler.
      BU ÜÇ KİŞİYİ BURDA VEYA BAŞKA YERDE DEŞİFRE ETMENİZ SUÇ.
      SİZİ İFTİRA ATMAKTAN YARGILATTIRIP, CEZA ALMANIZI SAĞLAYABİLİRLER.
      MASUMİYET İLKESİ denilen bir şey var. Yargılanması olmadan, kimse suçlu addedilemez.
      Ancak merkez, kurulduğunda bunların negatif sicilleri varsa sizin yargıdan dolandırıcılık talebi ile bu kişilerin yargılanmasını isteminizi destekleyecek, hakılılığınızı ispata yarıyacaktır.. Yani uluorta ithamda bulunamazsınız.
      EKONOMİDE DARALMANIN TEK SEBEBİ GÜVENSİZLİKTİR.
      BU DA ŞEFFAFLIKLA AŞILIR.
      Bu sebepten, şeffaflığı sağlayacak ortam hazırlanması hem TİCARET YASASINDA, hemde 6111 sayılı yasada emredildi.
      ARTIK BU KİŞİLERİN PİYASADA ESKİSİ KADAR RAHAT, HATTA HİÇ ÇALIŞAMAYACAĞI KESİN.

  12. BURHAN İŞCAN

    = ZOR OYUN BOZAR=

    Hükümetin özel sektör alacaklarının tahsilini hızlandırmaya yönelik yaptığı yasal düzenlemeleri, yargıyı hızlandırma amaçlı yasal düzenlemeler paketi içinde sunması; bazı yanlış algılamalara ve özellikle alacaklı kesim tarafından borca af geliyor kaygısına sebep olmuştur.

    Bu kaygı büyük anlamda yersiz ve yanlıştır. Yapılan düzenlemelerin gerekcesini anlayamayanların beyhude kaygısıdır bu.

    Evet zor oyun bozmaktadır. Küresel kriz çarpık ve aşırı borçlanma yüzünden oluşmuştur. Küresel krizin etkilerinden sıyrılmayı amaçlayan T.C.Hükümeti bir anlamda ezber bozmakta, bu çarpık borçlanmayı ve sonuçlarını düzenlemeye çalışmaktadır. Ne yazık ki, bu çabaya muhalefetin bir kısmı köstek olmakta, diğer bir kısmı da sadece destek olmaktadır. Katkı veren, bu çorbada bizimde tuzumuz olsun diyen yok gibidir.

    Bunun başlıca sebebi sorunların algılanamamasıdır. Zira çözüm üretemeyenler sorunu bilmiyor demektir.

    Hükümetin düzenlemelerde başarılı olması, kuşkusuz ezberleri bozacaktır.

    Kaygımız, hükümetin aşırı borçlanmayı tamamen ortadan kaldıracak düzenleme yapmaması, borç tuzağını muhafaza etmeye gayret etmesi dolayısıyladır. Yani sistemin sorunların sürmesinden nemalanma zihniyetini devam ettirmesinden dolayıdır.

    Buna mukabil, borçlanmanın çarpık yapıdan kurtarılması, daha gerçekci bir yapıya sokulmaya çalışması da umutlarımızı artırmıştır.

    6111 sayılı yasa ile başlayan değişiklikler, şubat ayında hız kazanacak umudundayız. Yeni çek yasası düzenlemesi ve icra iflas kanununda yapılacak değişiklikler bu umudumuzu artırmaktadır.

    Yapılanlar yapılacakların teminatı ise eğer; 6111 sayılı yasa sonuçları en güzel örnektir.

    Bazı kamu alacaklarına af getireceği gayesi ile oluşturulan, bununla birlikte başka yasalarda da değişiklikler yapan bu kanun çıkmazdan önce de bir sürü fırtına koparılmıştı. Bu fırtınalar AF üzerine yoğunlaşmış, vergi borcuna sadık bir kısım tarafından tepkilere yol açmıştı.

    Kanun uygulamaya sokulduğunda görüldü ki; bazı değersiz alacakları af etmekten öte hiçbir şekilde af yok. Bu küçük alacakların tahsili için yapılacak masraf da, astarın yüzden pahalı olmasına sebep olacaktı.

    Yasa ile birlikte, BORÇLU İLE ALACAKLININ UZLAŞMASI da devreye girdi. Bankacılık kanununda yapılan bazı değişikliklerde şubat ayında devreye girecek.

    Bunların devreye girmesi ile birlikte, öngörülen düzenlemelerin de devreye girmesi, YENİ BORÇLANMA KRİTERLERİ nin oluşmasına, UZLAŞMAYA, TEDBİRLİ –GÜVENİLİR BORÇLANMAYA yol açacağı için; borçlanma daha gerçekci, şeffaf ve güzel bir yapı içinde olacaktır. Bu durumda piyasalar, yıllarca beklenen GÜVEN e kavuşmuş olacaktır.

    Yeni düzenlemelerle, alacaklının korunmasının yanında; iyi niyetli borçlunun da korunması gözetilmektedir.
    Şimdiki eski çarpık yapı içinde alacak tahsili, bağdan üzüm koparma maksadını aşmakta; öfkeyle bağcıyı da dövme ve bağı talan edip yok etme maksadına yol açmakta idi.
    Yeni düzenlemelerle, alacak tahsilinde bağdan üzüm koparmak esas olarak gözetilirken; bağcıyı da dövüp, bağı talan etme harabeye çevirme devrine de son verilmek istenmektedir.

    Mükerrer tahsilatın, sebepsiz zenginleşmenin ve özellikle uzlaşmanın önünü kesecek yaptırımların ortadan kaldırılması hedeflenmektedir. Hacizlerde ve hacizli malın satışında da, iyi niyetli borçlunun korunması esas alınmak istenmektedir.

    Öteden beri, ödeme gücü olduğu halde borcunu ödememeyi ihtiyat haline getirenler için, bu durumu yok edecek etkin hiçbir müdahale yapılamamaktaydı.

    6111 sayılı yasa gereği oluşturulacak kredi risk takip merkezi ve yeni borçlanma kriterleri ile artık bu kişilerin borçlanmasının önüne geçilmektedir.

    Merkez 10 yıl boyunca bu kişileri negatif sicilli gösterecek, bu kişilere borç vermek isteyenlere bu sicilleri sunacaktır. Ayrıca ON-LİNE CEBRİ İCRA takibi ile de bu kişiler, ödemeye zorlanacaktır. Bütün bu düzenlemeler sonucunda oluşan düzende bu kişiler hayalet insan durumuna düşecektir. Ticaretten men olacaklar, bankalarla işlem yapamayacaklar, devlet kurumlarının bir çoğunun hizmetlerinden mahrum olacaklardır. Mesela düzenli gelir sağlayan bir işe sahipseler, cebri icra ile gelirlerine haciz konulacağı için; bu durumdan kaçanlar düzenli gelire sahip iş sahibi olamayacaklar.
    Pozitif sicil uygulaması ile birlikte de,;eskiden hiçbir anlam ifade etmeyen şüpheli alacaklar, artık bir katma değer olarak görülecektir. İcralardaki ödemelerin artık bankalar üzerinden yapılması bu durumu doğuracaktır.

    Bunlar gibi sonuçların doğuracağı güzelliği fark edemeyenler, hala ezberlerde takıntılı olarak hezeyanlar içindeler.
    “Alacaklı ne olacak?” mış. Bunu soruncaya kadar, alacaklı için bunlardan daha güzel daha gerçekci fikirleriniz varsa ortaya onu ortaya koyup önerin.

    “Borcunu ödemeyen hapse girsin” ezberinden başka bir şey yok ki dağarcıklarında.

    Evet ben; yolsuzluk ekonomisi politikaları uygulayıcısı AKP Hükümetini sevmiyorum. Ve de aynı zihniyetteki parlamentomuz partilerini de sevmiyorum.

    Bunları sevmemem yapılan akılcı düzenlemeler muhalefet edeceğim anlamına gelmez.. Aksine bu düzenlemelere katkı sağlamam için uğraşmamı mecbur eder.

    Aklın yolu birdir. Zor oyun bozar.

    Küresel ekonomik krizin doğurduğu zorluklar, “ekonomi batarsa hepimiz batarız” demagojisi ile adaletin üzerine şal örtenleri harekete geçirmiştir. Zor oyun bozmuş, “adaletin mülkün temeli olduğu” hatra gelmiştir.

    Demir tavında dövülür. Zaman şimdiki zaman.

    Bu yüzden maksadın çok iyi algılanması şart. Bununla birlikte oluşacak sonucu, ve sonuca etki edebilecek sebepleri de iyi düşünmek, bunlarla ilgili yeterli bilgiye sahip olmak lazım.

    İnsanın tabiatı gereği iki türlü karar mekanizması ve buna bağlı iki tane hareket şekli vardır.

    Birincisi duyumlara ve gördüklerine göre kararla hareket tarzı. Bu hayvansı şekildir. Önyargılı olmaktan doğan peşin hükümle davranışın, sabit fikir ekseninde ezbere dönüşmesidir. Ezberciliktir.
    Diğer karar mekanizması; bilgiyi düşünce süzgeçli akılla değerlendirerek, sonucu ve sonuca etki edecek sebepleri tasavvur ederek hareketi sağlar.

    Akılcılığın ezbercilikle işi yoktur yani.
    Ezberleri bırakmak lazım, ezberlerle yol alınmaz.

    Adalet mülkün temelidir. Bu temel yıkılırsa ekonomi-mülk biter.

    Bu yüzden adalet herkese lazım…..

    • slm burhan bey size daha öncede yazmıştım ben galericilik yapıyorum 1 kişiye araba verdim sordum adamı bankaya 75 yaprak çek almış bankadan 40 tanesini gününde ödemiş ben arabayı adama teslim ettim satışınıda verdim adam arabayı satmış çekin günü geldi karşılıksız bunun dolandırıcılk olduğunu nasıl ispat edicem adam senin borcun ödeyecem diyor ne yapmam lazım şikayetci olma şansım varmı ne diye şikayet edicem

      • BURHAN İŞCAN

        Şikayet hakkı ANAYASAMIZ da belirtilmiştir. Herkesin şikayet hakkı var. Şikayet karşısında soruşturma açılıp açılmayacağı, soruşturmanın şekli sizin öne süreceğiniz ispat unsurlarına bağlı. Haksız şikayette cezalandırılır.
        Bir yükümlülüğü yerine GETİRMEMEK, kabahat veya suçtur, Ancak yükümlülüğü yerine GETİREMEMEK ancak kusur olarak değerlendirilebilir.
        Adamın sizden aldığı arabayı satıp size borcunu ödememesini siz DOLANDIRICILIK olarak niteliyorsunuz. Bu hukuk kuralları içinde de böyledir. Satışın gerçekleştiğini kanıtlayın yeter.
        Mesela adam beyaz eşya dükkanına gidip taksitle buzdolabı alıyor. Bunu gidip peşin parayla bit pazarında satıyor. Sonra borcu ödemiyor. Bu dolandırıcılık suçudur. Hemde nitelikli dolandırıcılık. Kaç yıl hapislik cezası var biliyormusunuz? İşte alacaklı bunu ispat ederse, bu adam kurtulamaz.
        “”İşlenmesi halinde, iki yıldan yedi yıla kadar hapis ve beşbin güne kadar adlî para cezasına hükmolunur. (Ek cümle: 5377 – 29.6.2005 / m.19) Ancak, (e), (f) ve (j) bentlerinde sayılan hallerde hapis cezasının alt sınırı üç yıldan, adli para cezasının miktarı suçtan elde edilen menfaatin iki katından az olamaz.””
        Eskiden karşılıksız çeke hapislik çek miktarı kadardı. Bu da toplamda beş yılı geçmiyordu.
        Şimdi ASLINDA CEZA artırılıyor.
        TCK da ki yapılacak değişikliklerle daha da artırılacak.
        BUNLARLA BİRLİKTE; borcunu ödememe ihtiyatında olanlar ile ilgili CEBRİ tedbirler, YARGININ HIZLANDIRILMASI ADI ALTINDA, YARGISIZ İNFAZLA geliyor.
        ONLİNE İCRA TAKİBİ bunlardan en gaddarı.
        BUNDAN BÖYLE BORCUNU ÖDEMEME İHTİYATINDA OLANLARIN SİCİLLERİ KREDİ RİSK TAKİP MERKEZİ TARAFINDAN TUTULACAK. BU SİCİLLER DE MAHKEMELERDE DELİL OLACAK.
        YANİ SİZİN ANLAYACAĞINIZ BU KİŞİLER BU ÜLKEDE YAŞAYACAKSA;
        TİCARETTEN MEN DURUMUNDA HAYALET ADAM OLACAKLAR. YA DA BU ÜLKEDEN GİDECEKLER.

        AMA KİMSE BU ANDAN İTİBAREN KURUNUN YANINDA YAŞI DA YAKAMAYACAK.

        • BURHAN İŞCAN

          YANİ ESKİDEN KARŞILIKSIZ ÇEK SADECE ADLİ PARA CEZASI VERİLİYORDU.
          Bunun infazı da, yok yargıtaydı yok, kaçmaydı seneler sürmekteydi. Ödemeyen yine ödemiyordu.
          ŞİMDİ DOLANDIRICILIK TESPİTİ HALİNDE;
          HEM ADLİ PARA CEZASI, HEMDE HAPİSLİK İKİSİ BİRDEN VERİLECEK.
          “”İşlenmesi halinde, iki yıldan yedi yıla kadar hapis ve beşbin güne kadar adlî para cezasına hükmolunur. (Ek cümle: 5377 – 29.6.2005 / m.19) Ancak, (e), (f) ve (j) bentlerinde sayılan hallerde hapis cezasının alt sınırı üç yıldan, adli para cezasının miktarı suçtan elde edilen menfaatin iki katından az olamaz.””
          ARADAKİ FARK ALACAKLI LEHİNE GÜZELLEŞME,
          İYİ NİYETLİ BORÇLUNUN DA KORUNMASI ADINA ADALET TİR.
          ANLAŞILIYOR Kİ; SAYIN AHMET İYİMAYANIN DEDİĞİ GİBİ.
          YAŞANDIKCA YASANIN GÜZELLİĞİ GÖRÜLECEK..
          AMA ŞU SABİT FİKİRLER, ÖN YARGILAR DA OLMASA.

  13. BIZ BIR BÜYÜK ŞİRKEDIZ SENELERCE CALIŞDIGIMIZ FIRMALAR İŞLERIMIZ İYIKEN AYAKDA DURUYORLARDI ŞIMDI BAZILARI HEMEN MAHKEMEYE VERDILER DOLANDIRICIDIYE BIZ DOLANDIRICIYIZDA NEDEN AYAKDA BEKLERLERDI HERKEZ INSAFLI OLSUN LUTFEN

  14. HAYIRLISI

  15. sayın üstadım 2008 yılında fabrika işletiyordum durumum gayet iyiydi sonra mal verdiğim insanlardan aldığm çekler ödenmedi benden mal alan adamın bir gün önce mal varlığı vardı sonra ailesininde aldı yurt dışına çıktı ben de dolayısıyla çeklerimi ödeyemez duruma düştüm çeklerim yazıldı sonra bana hapis cezası çıktı yargıtaya gittim sizce ben dolandırıcımıyım bu birincisi.. ikincısı bana borçlu olan şahıslardan birtanesi arkadaşından emanet çek almış bende bu çeki bankaya kredimde kullanmışım günü gelmiş emanet çek veren bu imza bana ait değildir demiş ve adli tıpda onaylamış sonra banka avukatı bundan sebep bana dava açmış bende aldığım kişiyi savcıya söylemiş aldığım kişide ben verdim ama çeki emanet aldım ödeyemediğim için çek sahibi böyle bir yola gitmiş demiş şimdi sizce ben dolandırıcımıyım ne evim kaldı ne barkım ne arabam ne kamyonum hepsi icra yoluyla satıldı 3 senedir eşimlede ayrıldık el kapılarında iş arıyorum sırf geçinmek için şimdi benmi madurum benmi dolandırıcıyım yoksa fabrikam varken beni dolandıranlarmı bana bir yardımcı olursanız sevinirim ben alacağımı alamadımki nasıl borcumu vereyim…saygılar

  16. EY YETKİLİLER SESİMİ DUYURMAK VE BENİM MADURİYETİMİ KİMSE KONUŞMAZMI BEN NAFACAM ÇEKLER ÇIKMADI BORCUM VAR BANKAYA BİR KURUŞUM YOK EVİM İPOTEK EVİ SATARSA BANKA NAFICAM ÜÇ AİLEYE NASIL BAKARSIN 400 DEN KİRA 1200 TELE NOLCAK

    • BURHAN İŞCAN

      sayın kardeşim;
      “ZOR OYUN BOZAR” yazımı okursan rahatlayacağını umut ediyorum. bu yazıyı oku ve algılamaya çalış. selamlar.

    • kardeşim sen daha Türkçe’ yi konuşamıyorsun çek senetten bahsediyorsun. Herkes ticaret yaparsa böyle olur işte. Beceremiyorsan otur evinde ya da işçi olarak çalış ne borcun olsun ne alacağın. eşşeği sağlam kazığa bağlasan bu duruma da gelmezdin.

  17. abdulkerimoğlu

    merhaba ben ikibin yılından ikibin dokuz yılına kadar ortalama 2400 adet çek kestim vebunların 2375 tanesini ödedim benim hakımda dolandırıcılık davası aça bilirlermi çeklerim fatura karşılıgı verilmiş daha öncede bu firmalara ödenmiş çeklerim vardı

    • BURHAN İŞCAN

      SEN CE AÇABİLİRLER Mİ?
      “POZİTİF VE NEGATİF SİCİL UYGULAMASI” BU YÜZDEN.
      SİZİN HAKKINIZDA SUÇ DUYURUSUNDA BULUNMALARI İÇİN, KESTİĞİNİZ TÜM ÇEKLERİN KARŞILIKSIZ KALMASI LAZIM. YA DA; ÇEK KESTİĞİNİZ DÖNEMDE TİCARETLE İŞTİGAL ETMEDİĞİNİZ HALDE TACİR GİBİ ÇEK KESTİĞİNİZİ İDDİA ETMELERİ LAZIM. HİLELİ İFLAS DIŞINDA İFLAS ETMİŞ TÜCCAR DOLANDIRICI ADDEDİLEBİLİR Mİ?
      CEZA HUKUKUMUZDA, DOLANDIRICILIKLA İLGİLİ MEVZUAT ÇOK GENİŞ. BU MEVZUAT HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMANIZI ÖNERİRİM.
      BUNLARI BURAYA YAZMAYA ZAMAN VE MEKAN BAKIMDAN İMKAN YOK.
      BİR KİMSEYİ DOLANDIRICI DİYE İTHAM ETMEK O KADAR BASİT DEĞİL.
      ÇEK YASASI İÇİNDEKİ SUÇ TİPİ ŞEKLİ OLDUĞU İÇİN, ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI BU KOLAYLIĞI SAĞLIYORDU. ŞÜKÜR O DEVİR KAPANIYOR.

      • BURHAN İŞCAN

        PAYLAŞIMI YİNELİYORUM

        ersoy | Ocak 27, 2012, 12:13 pm | Cevapla
        Yargıtay Ceza Genel Kurulu’nun 03.03.1998 gün ve 8/69 sayılı kararında belirtildiği gibi önceden doğmuş bir borç veya oluşmuş bir zarar için hileli davranışlarda bulunulması halinde, borç veya zarar kandırıcı nitelikteki davranışlar sonucu doğmayacağından dolandırıcılık suçu oluşmayacağı, suçun oluşması için kullanılan hile ve desisenin kandırıcı nitelikte olması, mağduru yanılgıya düşürmesi, kandırıcı mahiyetteki bu davranışlara ve yalanlara inanan mağdur tarafından sanığa veya bir başkasına haksız çıkar sağlanması gerekmektedir. Bu bakımdan alacak doğduktan sonra vadeli ödeme aracı olarak kullanılan çekler dolandırıcılık suçu oluşturmaz. Bu suçun en önemli şartı da başından beri dolandırma KAST’ıyla hareket etmiş olmaktır.

        Eski haliyle dolandırıcılık suçu çek vasfını taşımayan çekler ve suçun diğer koşullarında sözkonusu olup çek vasfını taşıyan ama karşılıksız çıkmış çek için, hem adli para cezası hemde dolandırıcılık suçundan ceza verilemiyordu, aksi halde kanunda tanımlı suça iki defa ceza verilmiş olur ki bu durum hukuka aykırı olacaktı.

        Yeni yasa tasarısının kabul edilen metinlerinin yasalaşmasıyla birlikte Karşılıksızdır işlemi yapılan çekin düzenlenmesiyle aynı zamanda dolandırıcılık veya başka bir suçun işlenmiş olması durumunda hem işlenen suç bakımından genel hükümler uyarınca gereğinin yapılacağı , hem de Cumhuriyet savcılığınca Çek Kanunun 5′inci maddesinin birinci fıkrası gereğince çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı kararı verileceğini hükme bağlanmıştır.

        Bu durum geçmişte Karşılıksız Çek Suçu oluşturan fiillerin kanun değişmesiyle birlikte dolandırıcılık suçu olarak devam etmesine sebep olmayacaktır aksi halde ceza hukukunun genel ilkelerine aykırılık oluşturacaktır.

  18. slm burhan bey yasa diyelim 10 gün sonra çıktı benim bundan 3 ay önce çek kesdiğim yerler var mesela bundan 5 ay sonraya yasa geriye dönük işliyormu benim çek aldığım yerler var vadeli mal verdim araç sattım adam ödemedi ama ben çeki 1 ay önce aldım şikayet hakkım varmı veya çek karşılıksız neyi ispat edipte dava açacağım?cevaplarsanız sevinirim

    • BURHAN İŞCAN

      TCK 2. ve 7. maddelere göre CEZA HUKUKU geriye doğru işlemez. Ancak diğer hukuk işler.İdari yaptırımlar için üç sene süre var. İcra iflas davaları 10 sene sürecek.
      Defalarca yazdım; karşılıksız çek suç olmaktan çıkarılıyor. Her kesin şikayet hakkı var tabi ki. Şikayet hakkınız bundan böyle dolandırıcılık savı üzerinden olacak. Dolayısıyla suçlama yaparken, çekin karşılıksız kalması tek başına delil teşkil etmeyecek. Dolandırıcılığın varlığını başka sebeplerle ispatlamanız gerekecek. Mesela TCK da nitelikli dolandırıcılıkla ilgili hükümler var. siz bunlardan biri veya birkaçı oluştu diyorsanız şikayet yapabilirsiniz. Örneğin; ödeme imkanı olmayan bir şahsın, ödeme vaad ederek yaptıpı borçlanma aldatmaya girer. Belirli sabit ücret veya geliri olmayan kişi, büyük rakamlarla borçlanmışsa bu dolandırıcılıktır. Şikayet ederken bunu ispat ederseniz soruşturma açılacak, soruşturma sonucu ağır cezada dava açılacaktır. Ancak somut delilleriniz yoksa, savcılık size soruşturmaya gerek yoktur yazısı gönderebilir. İster soruşturma başlasın ister başlamasın, idari yaptırım talebiniz otamatikman devreye girecektir. Bu da ödemeyi zorunlu kılan bir yaptırımdır.
      Dolandırıcılıkla ilgili mevzuat çok geniştir. Pek çok yargıtay içtihat kararı var.
      Bu mevzuat hakkında bilgi sahibi olmanızı öneririm.
      saygılar

      • yani yasa çıktığı zaman aldığımız çeklere dikkat edeceğiz ve onlarda bi dolandırıcılık unsuru oluşmuşsa şikayette bulunabileceğiz daha önceki aldığımız çeklerin gününe daha 3 ay var ödenmez veya suç unsuru varsa bile şikayet edemeyeceğiz sadece icra takibi olacak sanırım doğrumudur?

        • BURHAN İŞCAN

          Yeni yasa çıktığı zaman;
          İster Merkez Bankası Bünyesinde olsun, İster Bankalar Birliği Bünyesinde bir KREDİ RİSK TAKİP SANTRAL MERKEZİ de olacak.
          Bu yüzden bundan böyle çek kabul edeceklerin, çek keşidecisini soruşturma imkanı olacak.
          Bundan mada, 1.temmuz 2012 tarihinde yeni ticaret konunu devreye girerken, ŞEFFAFLIK da devreye girecek.
          Yani KÖRLÜK sona erecek.
          Aldığınız çekleri ödemezlerse,
          İDARİ YAPTIRIM TALEBİNDE BULUNMANIZ SONUCUNDA
          10 YIL SÜREYLE TİCARETTEN MEN CEZASI KABUL ETTİĞİMİZ İDARİ YAPTIRIMLARLA KARŞI KARŞIYA KALACAKLAR.
          İCRA TAKİBİNDE ONLİNE İCRA TAKİBİ İLE HER AN NEFESİNİZİ ENSELERİNDE HİSSEDECEKLER. DİYELİM Kİ BANKADAN ASKERDEKİ OĞLUNA PARA GÖNDERMEYE KALKTI BORÇLUNUZ. ŞIP SİZİN HESABINIZDA OLACAK PARA.
          ŞUBAT AYI SONUNA KADAR ÇIKACAK İCRA İFLAS YASASI MODERN VE GERÇEKCİ UYGULAMALAR GETİRECEK.
          BORÇLUNUZ KREDİ RİSK MERKEZİ TARAFINDAN KONTROL ALTINDA TUTULACAK. SİZE BORCUNU ÖDEYENE KADAR BAŞINA GELENLER, PİŞMİŞ TAVUĞUN BAŞINA GELMEYECEK.
          HİÇ BİR YERDEN KREDİ ALAMAYACAK VE KREDİLİ ÇALIŞMA İMKANI OLMAYACAK. BANKALARLA ÇALIŞMA İMKANI SINIRLANACAK.
          6111 SAYILI YASADAN MADA, BAŞKA DÜZENLEMELER DE ALACAKLI LEHİNE ÇIKACAK.
          BU DÜZENLEMELERDE İYİ NİYETLİ BORÇLUNUN DA HAKKI YENMEYECEK. NE DERLER SEZARIN HAKKI SEZARIN OLACAK.

          • BURHAN İŞCAN

            MESELA ARTIK İCRA TAKİPLERİNDE PARA İCRA DAİRESİNE VEYA AVUKATA DEĞİL, BANKA HESABINA YATACAK. BU HESABI KONTROL ETMENİZ, PARA GİRİŞLERİNİ GÖRMENİZ MÜMKÜN OLACAK.
            ESKİDEN OLDUĞU GİBİ AVUKATA PARA GELDİ Mİ DİYE AÇIP SORMAYACAKSINIZ….
            NEDEN GÜLDÜNÜZ?
            HOŞUNUZA GİTTİ DEĞİL Mİ?
            NASRETTİN HOCA MİSALİ PEŞİNT PARAYI GÖRDÜNÜZ Dİ Mİ?

          • BURHAN İŞCAN

            İCRA TAKİBİ DOLAYISIYLA BANKALARA YATIRILACAK PARA; ALACAKLI LEHİNE POZİTİF, BORÇLU ALEYHİNE NEGATİF SİCİL OLUŞTURMAYA KATKI OLUŞTURACAKTIR. BU DURUMU DA GÖZ ARDI ETMEYİN.

          • adam kesmiş 100 tane çek bunun 60 tanesini ödemiş batırmış 40 tanesini ödeyememiş atıyom araba almış çek kesmiş zamanında ödeyememiş arabayı satmış mesela ben galericilik yapıyorum adama araba verdim 3 ay vadeli adama arabanın devrinide verdim adam arabayı bi başkasına satmış çekin gününde çeki ödemedi ne yapmam lazım neyi ispatlayacağımki?

        • BURHAN İŞCAN

          çeklerin gününe daha 3 ay var ödenmez veya suç unsuru varsa bile şikayet edemeyeceğiz
          ÖYLE ŞEY OLUR MU BE KARDEŞİM.
          ÖDENMEZSE, SUÇ UNSURU VARSA TABİ Kİ ŞİKAYET EDEBİLECEKSİN. AMA BU SENİN SUÇ UNSURUNDAN NE ANLADIĞINA BAĞLI.
          ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI SUÇ DEĞİL. DOLANDIRICILIK MAKSADI İLE KARŞILIKSIZ BIRAKILMIŞSA SUÇ. BİLMEME ARADAKİ FARKI ALGILADINIZ MI?
          YANİ, BEN PİYASAYA 100 TANE ÇEK VERMİŞİM. BUNLARDAN BÜYÜK BÖLÜMÜNÜ ÖDEMİŞİM. SONRA KRİZE GİRMİŞİM BİR KISMI KARŞILIKSIZ KALMIŞ.
          ESKİ DURUMDA HEM DOLANDIRICI OLUYOR, HEMDE ÇEK YASASINA UYGUN YARGISIZ İNFAZLA CEZA ALIYORDUM.
          ŞİMDİ OLACAK OLAN NE?
          BENİ DOLANDIRICI DİYE KİMSE SUÇLAYAMAYACAK VE BU ŞEKİLDE ŞİKAYETCİ OLAMAYACAK.
          DİYELİM Kİ ŞİKAYET OLDU. SAVCILIK SORUŞTURMA AÇIP AÇMAMAYA KARAR VERDİKTEN SONRA, DAVA AÇILIP AÇILMAMASINA DA KARAR VERECEK. BU HER İKİ AŞAMADA DA SUÇLAYANIN ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI ŞEKLİ DELİLİNDEN BAŞKA DELİLLER SUNMASI ŞART.
          KASTIN VARLIĞI HER AŞAMADA GÖZ ÖNÜNE ALINACAK.
          DOLANDIRICILIK SUÇUNU ORTAYA ÇIKARACAK BAŞKACA DELİLLERİNİZ YOKSA, ŞİKAYET ETME HAKKINIZ YOK ANLAYACAĞINIZ.

          • ama yasa geriye işlemiyor dediniz adam bana çeki 8 ay önce keşide etti ama gününe daha var çekin bi avukat arkadaşa sordum suç tarihi yani çekin kesildiği tarih baz alınır ve yasa geriye doğru işlemez dedi doğrumu?

          • BURHAN İŞCAN

            YUSUF BEY, SUÇ TARİHİ ÇEKİN KESİLDİĞİ TARİH DEĞİL, KARŞILIKSIZ ÇIKTIĞI TARİHTİR. BENCE BUNU BİLMEYEN AVUKAT ARKADAŞINIZI BOŞLAYIN

          • adam kesmiş 100 tane çek bunun 60 tanesini ödemiş batırmış 40 tanesini ödeyememiş atıyom araba almış çek kesmiş zamanında ödeyememiş arabayı satmış mesela ben galericilik yapıyorum adama araba verdim 3 ay vadeli adama arabanın devrinide verdim adam arabayı bi başkasına satmış çekin gününde çeki ödemedi ne yapmam lazım neyi ispatlayacağımki?

  19. Sn.İşçan;
    Şikayet süresi geçmediyse şikayet edemezmi?Bazıları diyor ki daha önce çekten şikayet ettiği bugüne kadar nerdeydin diye takipsizlik verir.Çünkü çek başka öbür şikayet başka. Dolandırılığını düşünen adam,
    karşılıksız ceke ceza var diye onu tercih etmiş.Zaten 3167 ve 5941 gerekçesinde yazıyor, bu şikayet önce tck.dolandırıcılıktan yapılıyordu, çek yaygınlaştığı için özel yasa düzenlendi diye.şimdi diyorki salt bir çekin ödenmemesi hali ise idari, yok altında kötü niyet kasıt varsa git dolandırıcılıktan şikayet et eskisi gibi.şimdi 2010 ait bir çekin şikayet süresi geçmediyse bilmiyorum kaç yıl dava açılamazmı?

    • BURHAN İŞCAN

      “GEÇİŞ DÖNEMİ HUKUKU” DİYE BİR ŞEY VAR ÜLKEMİZDE. BU HUKUK DA BUTLAN HUKUKUNU OLUŞTURMAKTA MAALLESEF.
      YASALAR ÇIKARKEN BAĞLAYICI HUKUK KURALLARINA GÖRE ÇIKIYOR.
      NEDİR BAĞLAYICI HUKUK?
      ULUSLARARASI SÖZLEŞMELERDEN DOĞAN HUKUK, ANAYASADAN DOĞAN HUKUK VE TEMEL YASALARDAN OLUŞAN HUKUK TOPLAMI GENEL HUKUK DUR.
      HUKUK YASA DEMEK DEĞİLDİR. HUKUK ADALETİN UYGULANMASI ŞEKLİDİR.
      YASA İSE YAZILI HUKUK KURALLARIDIR.
      5941 SAYILI YASADA GEÇİŞ DÖNEMİ YASASIYDI. MECLİS ADALET KOMİSYONU BAŞKANI AHMET İYİMAYA NIN DEYİMİYLE “İNTİKAL HUKUKU-GEÇİŞ DÖNEMİ HUKUKU” YASASIYDI.
      YUKARDA SÖYLEDİĞİM GİBİ BİZDE YAZILI HUKUK KURALLARI GEÇERLİ OLMASI GEREKİR.
      ANCAK; EZBERCİ YAPIDAKİ HUKUKCULAR, UYGULAMADA BUNU TERS YÜZ ETMEKTEDİR. BU DURUMDA BUTLAN HUKUKUNU OLUŞTURMAKTADIR.
      MESELA AVUKATIN DOSYA HARİCİ PARA TAHSİLİ BUTLANDIR. HİÇ BİR YASADA AVUKAT DOSYA HARİCİ PARA ALACAK DİYE YAZMAZ. AMA ALAMAZ DİYE DE YAZMAZ.
      5941 SAYILI YASAYI GEÇİŞ DÖNEMİ YASASI YAPAN YASANIN 1. MADDESİDİR. BU MADDEDE BULUNAN “GENEL HUKUK KURALLARI UYGULANIR” İBARESİ ES GEÇİLDİĞİ İÇİN BUTLAN HUKUKU OLUŞMUŞTUR.
      MESELA TAAHHÜTLERİN YERİNE GETİRİLMESİ UYGULAMALARI TAMAMEN HUKUKA AYKIRI VE BUTLANDIR.

      GELELİM SİZİN SORULARINIZA:
      BU YASA TASARISI BAĞLAYICI HUKUK GÖZETİLEREK HAZIRLANDI. YANİ GENEL HUKUK KURALLARI BUTLAN OLUŞTURMAYACAK ŞEKİLDE UYGULANMAK ZORUNDA.
      BU SEBEPLE; YASALAR ÖNÜNDE HERKESİN ŞİKAYET HAKKI VARDIR.
      ANCAK YASALAR ŞİKAYET EDENE ŞİKAYETİNDE HAKLI OLMA ZORUNLULUĞU DA GETİRİR. İFTİRA OLUŞTURACAK, HAKSIZ ŞİKAYET CEZALANDIRILIR.
      YANİ ŞİKAYETCİ SUÇ DUYURUSU YAPMAKLA KALMAYACAK, SUÇUN VARLIĞINI SOMUT DELİLLERLE ORTAYA KOYACAKTIR.
      ESKİ ÇEK YASALARINDA ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI YETERLİ DELİL SAYILIYORDU.
      ŞİMDİ; “ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI ARTIK SUÇ DEĞİL”
      DURUM BÖYLE OLUNCA; DOLANDIRICILIK SUÇ İSNADIYLA SUÇLAMADA BULUNAN BUNU BAŞKA DELİLLERLE İSPATLAYARAK YAPMAK ZORUNDA.
      SAVCILIKLAR SORUŞTURMA GEREĞİ DUYMALI YANİ.
      ARTIK SAVCILIKLAR ÇEK KARŞILIKSIZ KALDI DİYE SORUŞTURMA AÇAMAYACAK. DOLANDIRICILIK İDDİASI İÇİN SORUŞTURMA AÇACAKLAR, ONU DA UYGUN GÖRÜRLERSE.
      YANİ TCK DA DOLANDIRICILIKLA İLGİLİ MADDELERE GÖRE İŞLEM YAPMAK İÇİN, 5271 SAYILI YASANIN HÜKÜMLERİNE GÖRE DE HAREKET EDİLEREK SOMUT OLAY, SOMUT DELİL ARANACAK. SORUŞTURMA SONUCU, YARGILAMA AÇILIRSA TCK 21 DEKİ KASIT UNSURU ARANACAK.
      YANİ SİZİN ANLAYACAĞINIZ ÇEKİN SÜRESİ İSTER GEÇSİN, İSTER GEÇMESİN; DOLANDIRICILIK SUÇLAMASI YAPILMASI İÇİN ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI ARTIK SEBEP DEĞİL. BİLMEM ANLATABİLDİMMİ?
      YANİ BU SUÇLAMAYI HER BABAYİĞİT YAPAMAYACAK.

  20. Merhaba Burhan bey yeni çıkan kanunda evlere ve iş yerlerine icra gelmeyecek diye duydum bu doğrumu?

    • BURHAN İŞCAN

      EVET DOĞRU. MEBLAĞ KESİNLEŞMEDİ AMA, TOPLAMDA DEĞERİ 5000 TL ALTINDA OLAN MALLAR, EV EŞYASI HACZEDİLEMEYECEK. HACZE KABİL OLANLAR YERİNDE YEDİEMİN BIRAKILACAK. İCRA SATIŞLARI İKİ KADEMEYDİ, BİRE DÜŞECEK. SATIŞ (BU DA TAM BELLİ DEĞİL) DEĞERİN YÜZDE ALTMIŞIN ALTINDA OLMAYACAK. SATILAMIYACAK EŞYA KALDIRILMAYACAK. İŞ YERLERİNDE, İŞ YERİNİN İDAMESİ İÇİN GEREKLİ EŞYA VE MAKİNALAR HACZEDİLEMEYECEK. BORÇLUNUN TAKSİTLE DE OLSA ÖDEME KABİLİYETİ VARSA HACİZ YAPILMAYACAK. CEBRİ HACİZ ONLİNE OLARAK YAPILABİLECEK. BUNDAN SONRA AVUKATLARIN HARİCEN PARA TAHSİLATI OLMAYACAK. İCRA MÜDÜRLÜKLERİ DAHİL PARA TAHSİLATI YAPAMAYACAK. TAHSİLAT BANKALAR ÜZERİNDEN OLACAK. 6111 SAYILI KANUN GEREĞİ KURULMASI BU GÜNLERDE BEKLENEN KREDİ KRİZ MERKEZİ HAYATA GEÇTİĞİNDE BORÇLANMA KRİTERLERİ DE DEĞİŞECEK. SAYGILAR.

      • BURHAN İŞCAN

        YANİ BORÇLU ARTIK CEBRİ İCRA YAPACAĞIM DİYE HAYBEYE ZARARA UĞRATILAMIYACAK…. BORÇLU HACZE VE İCRA TAKİBİNE HER EVREDE İTİRAZ EDEBİ,LECEK.

  21. bunlar sizin oyunuzdu öylemi? bunumu demek istiyorsunuz hangi lobişler istedi bunu ,eğer bu davalardan ceza alan olursa bu sözlerden dolayı çekeceğiniz var burhan bey
    sizden lider falan olmaz çek mağdurlarına aptal diyorsunuz yahu o gözle bakıyorsunuz derneğin kustsaliyetine laf etmektesiniz be bu nasıl akıl ve izan efendiii en güzeli kendimiz örgütlenmek meğersem yılanın başı sizmişsiniz
    yani sizin gib ve banka belamlarına yada savunucularına karşı yeni bir örgütlemktir tek kurtuluş budur dolandırcılık cezasında başka kurtuluş yokturr

    • serdar kardeş ararmısın bekliyorum yağğğğ 🙂

      • niye arayacam seni naapcaksın tehditmi etcen mafyamısın amacın nedir kimsin?ikidebir çıkma benim

        • kardeş ne mafyası mafya nedeir.??? ben senin gibi madurum madur kardeş ararmısın lütfen 🙂

          • öyleyse burada söylesene ,kimseden gizlin saklınmı varyahu? kontörüm yok şu an söylene söyliyecem benim çeklerim yazılma aşamasında önümüzdeki deki ay yazılacak gibi hatır çekide var sıkıntıda onun sıkntısındayız bu amaçla yeni yasa bize sıkıntı verecek karadeniz

          • serdar kardeş ver numaranı ben arayım,insanlık öldümü…bekliyorum numaranı konuşalım…

          • ben burada herkese açık yerde ulu orta numara falan veremem tedirgin olurum öyle şeylerden şöyle yaparız mail adresini ver oradan bağlantı kuralım

        • serdar kardeş belki birbirimize yardımcı oluruz, konuşursak dertleşirsek sorunlarımıza cözüm buluruz yalanmı…gercek madursan konuşalım

        • serdar kardeş benim numaram var ara yada mesaj cek…neyse ben cıkıyorum kardeş ALLAH yardımcım olsun benim…numaram var istediğin zaman arayabilirsin hoşcakal…

    • BURHAN İŞCAN

      SERDAR YADA HUKUKCU :
      MUGALATA YAPMA.
      BAŞKALARINI APTAL GÖRMEK İSTEYENLER, ASLINDA KENDİLERİNİ GÖRMEKTEDİR.
      BEN LİDER DEĞİLİM. ZATEN BENİ KİMSE LİDER OLARAK TANIMADI.
      BEN ADALET İÇİN SAVAŞTIM.
      BUNUN ÖNÜNE GEÇEN BANKALARLA SAVAŞTIM.
      BANKALARIN SİCİL AFFI YASASI DAHİL, BU DEVLETİN ÇIKARDIĞI TÜM YASALARI UYGULAMADIĞINI BEYAN ETTİM. EN SON GEÇTİĞİMİZ ŞUBAT AYINDA ÇIKAN YASADA ÜSTLENDİKLERİ YÜKÜMLÜLÜKLERİ YERİNE GETİRMEMESİ; BU DEVLETİN BAŞBAKAN YARDIMCISI BAKANINI İSYAN ETTİRDİ.
      “BİZİ POLİSİYE TEDBİRLER ALMAYA ZORLAMAYIN” DEDİRTMEDİ Mİ.
      BU TERÖR ÖRGÜTÜ NE ZAMAN ÇÖKERTİLECEK?
      (YAKINDIR)
      ADALET MÜLKÜN TEMELİDİR. TEMEL OLMAZSA MÜLK OLMAZ.
      “EKONOMİ BATARSA HEPİMİZ BATARIZ” SAFSATASI PARA ETMEZ.
      ADALET BATARSA BU ÜLKEYİ BANKALAR KURTARAMAZ.

      SANMA Kİ HÜKÜMET BU GERÇEĞİN FARKINA VARDI.

      EKONOMİ POLİTİKALARI, HÜKÜMETİ BUNA MECBUR ETTİ.

      DIŞ BORÇ ÖDEMELERİ İÇİN KAYNAK BULMAKTA ZORLANAN HÜKÜMETİN, BANKALARDA BİRİKEN MEVDUATIN RAKİPSİZ TEK MÜŞTERİSİ OLMAKTAN BAŞKA ÇARESİ YOK.

      BU DURUMDA BORÇLANMAYI (ÖZELİN) KONTROL ALTINA ALMASI ZORUNLULUK OLUŞTURMAKTA.

      BUNUN İÇİN KREDİ TAKİP RİSK SANTRALİ- MERKEZİ OLUŞTURULMASI İÇİN START VERİLMİŞTİ.
      BANKALARIN DERDİ FAİZ. BU DA AŞIRI BORÇLANMANIN ÖNÜNÜ AÇMAKTAYDI.
      HEP SÖYLERİM.
      İKTİDAR OLMAK MUKTEDİR DE OLMAK ANLAMINA ASLA GELMEZ.

      MUKTEDİR DEĞİLLER.

      SİZE GELİNCE:
      1-ÇEK MAĞDURLARI DOLANDIRICI DEĞİLDİ. BU SEBEPLE AKLA KARAYI AYRIŞTIRACAK YASA İLE ADALETİN OLUŞMASI İÇİN ÇALIŞTIK.
      BU YÜZDEN “AF” DEĞİL ADALET İSTEDİK.
      ASLA AF İSTEMEDİK.
      2-AKLA KARA AYRIŞTIKTAN SONRA HAKİKİ DOLANDIRICILARIN YARGILANACAK OLMASI VE CEZA ALMASI İLE MAĞDURLARIN SUÇSUZLUĞUNU İLAN ETMESİ CİHADIMIZIN TEK MAKSADI İDİ.
      3-DOLANDIRICILARIN CEZALANDIRILMASININ YANINDA, ISLAH FAKTÖRÜ OLARAK SUÇUN OLUŞMASINA ZEMİN HAZIRLAYAN BANKALARIN VE BANKACILARIN,
      YARGISIZ İNFAZLA CEZA VERME TARAFTARI OLAN CEBRİ İCRA TAKİBİNDEN BAŞKA BİR HALTI BİLMEYEN AVUKATLARIN
      DA CEZALANDIRILMASINI İSTEDİK.

      VE MURADIMIZA ERİYORUZ.
      BUNDAN BÖYLE
      ÇEK YASASI İÇİNDE BELİRLENMİŞ
      DAYATMA SUÇ TEORİSİ İLE ÜRETİLİP YARGISIZ İNFAZLA CEZALANDIRAN SUÇ TİPİ DE YARGILAMASI DA YOK ARTIK.

      MAÇASI SIKAN ALACAKLI
      DOLANADIRICILIK SUÇU İLE SUÇ DUYURUSUNDA BULUNSUN. BUNU İSPAT EDEMEZSE SONUCUNA KATLANMAK ZORUNDA.
      ÇAMUR AT İZİ KALSIN DEVRİ BİTTİ ARTIK.

      YANİ ESKİSİ GİBİ ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI SUÇ DUYURUSUNDA BULUNMAYA YETMİYOR. BU GİBİ ŞEKLİ SUÇLAMA DEVRİ BİTTİ.

      BİTMEYEN SABİT FİKİRLİ BEYİNLERDEKİ HEZEYAN.
      BİRBUÇUK SENE LAZIMMIŞ BİTMESİ İÇİN.

      TEVEKELLİ DEĞİL; HİÇ BİR FİKİR ANALATILARAK KABUL ETTİRİLEMEZ DEMİŞTİ HOCAM. HİSSETTİRMEK LAZIM DEMİŞTİ.
      BİRBUÇUK SENEDE HİSSEDECEĞİZ.

      AMMA HİSSETTİRECEĞİZ AYNI ZAMANDA.
      ACI ÇEKTİRMENİN NE OLDUĞUNU BAŞ TERÖRİSTLERE

      • ben hukuk adamı falan değilim hukukçulukla ne ilgim olabir benim adım serkan öz….k.n 13/8 Cumhuriyet Mh. Nişantaşı Şişli dükıyanımda ticaret yapmaktayım ileride çeklerimin bazı nedenlerle patlama durumu var hatır çekleride var ve bu çıkıcak yasa bize sınıtı verecek sizn bazı yazılarını ve buişlede geçmiş yazılarınız göz göz attım 3167 konun arasında mahkemelr büyük haksızlıklar yapmış madem mahkemelr bukadar güvenlide neden AİHM taşınıyor insanlar , sizn anlattıklarınız laf sizde bu mahkmelere ve hukuka güvenmiyorsunuz doğru değilmi artık bu sitede yazmayı düşünmüyorum tabikine ilk fırsatta yeni bir site kurup sizn çıkarttığınız bu dolandırcılık yasası belamıyla savaşmaktır …hadi byee gazamız mübarek olsun yeni çek mağdurları kardeşim..

        • BURHAN İŞCAN

          SERDAR;
          KİM OLURSAN OL. BENİM GÖZÜMDE
          1-SABİT FİKİRLİ,
          2-BU YÜZDEN DE ANDAVALLISIN.
          3- SERKAN OLAN ADINI SERDAR DİYE YAZAN ADAMI, MUGALATACI DİYE TANIMLAR VE ÖYLE GÖRÜRÜM.
          4- BOŞ ÇUVAL DİK DURMAZ. BOŞA GAYRET ETME.
          -MAHKEMELERİ GÜVENLİ DİYEN Mİ OLDU? BU MUGALATAYI YAPMAKTA MAKSADIN NE?
          BU YÜZDEN İÇ HUKUK ÇOKTAN BİTTİ DİYE AİHM BAŞVURULARI İÇİN 2009 YILINDA START VERMEDİM Mİ?
          – MAHKEMELERE GÜVENMEDİĞİM İÇİN SİTEMDE; “İŞTE KURTULUŞUNUZ İŞTE DİLEKCENİZ” İSİMLİ YAZIYLA MÜCADELEYE DAVET ETTİM.
          SABAHTAN BERİ DE YAZILARIMDA BELİRTİYORUM. GEÇİŞ SÜRECİ BU YÜZDEN DİYE.
          BOŞ ÇUVALA Bİ ŞEYLER ATIYORUZ DOLSUN DİYE AMA, DİBİNDE DELİK VAR HERHAL, BOŞA GİDİYOR…

          • serdar nik adım sevdiğim isim göbek adım gibi bir şey genelde kimlik adımın dışında serdar derler bunu rahmetli babm koymuş annemde kimlik adını verdiği için serkandır ,bana serdar demekte çoğu insan çocukluğumdan beri bu bunun için andavallı yok şu bu kelimelr kullanma sana tavsiye etmiyorum terbiyesizlik yapma terbiyesizliğin allahını görürsün bu bir
            iki ben boş çuval değil
            üç insanlarla doğru sohbet etmeyi öğrenin
            benim yazdığım şeylere cevap vermek yerine küçük beynizin basmadığı şeyler anlatmayın konuyuda burada kapatıyoruz sizden bize hiç bir menfaat gelmez anacak yasadaki gibi düşmanlık gelir ,örgütlü mücadelimiz başlamıştır

          • birşeyi bilmiyorsan sus adam sanalım biliyorsan konuş feyz alaım

  22. sayın burhan bey devamlı sizi hep takip ettim çok uğraştınız koştunuz bu iş için ve sonunda başardık haksızlığı ispat ettik gerçi 2009 yılında çıkan yasada biliyorlardı bunu ama ozaman sistemi oturtamamışlardı bunu bakan açıkça söyledi şimdi sistem var kardeşim devlet diyorki sen mal satıyorsun bu alıyor beni araya sokma uğraştırma artık çek kulananların şifresi olucak mal alacağı kişiye bunu verecek oda merkezbankası kayıtlarına bu şifre ile girip mal vereği kişiyi sorgulayıp bakabilecek eğer hoşuna giderse malını verecek gitmezse vermesin kardeşim. şimdi yok iş adamları karşı çıkıyormuş da vss çıksa ne yazar hükümet bu işi bitirmiştir. madem ceza kalkmasın ozaman tamam girip yatalım ama çıkınca borcumuz bitsin biz hem cezalandırıyoruz hem içerde yatıp çıkıyoruz gene borcumuz duruyor böyle işmi olur biri suç işlediğinde girip cezasını çekiyor ama biz cezamızı neden çekiyoruz borcumuz var diye girip çıkıyoruz cezamızı yatıyoruz borç gene duruyor ozaman girelim yatalım ama borç silinsin kardeşim.öyle tim pit midir başkasını oturduğu yerden boş boş konuşmasın.

  23. 35 yıllık evtekstil imalatcısı olarak yüzlerce insan çalıştıdım Türkiyenin en büyük markasına fason iş yaptım kazandığımı işimi büyütmede kullandım ama ne oldu , krizi bahane ederek önce can dediler tüm borçlarımla ve çalışanlarımla beni başbaşa bıraktılar ve şu anda uçurumun ucuna gelmiş birisi olarak yaşamın, hertürlü alacaktan daha değerli olduğunu görerek hapis cezasının yanlışının bir an önce kaldırılmasını diliyorum.

  24. BURHAN İŞCAN

    SAYIN ERSOY:
    ŞARTLANMAK NEDİR BİLİRMİSİN?
    ÖN YARGIDAN OLUŞAN SABİT FİKRE SAPLANMAKTIR.
    Sayın Ahmet İyimaya söylediğiniz gibi olayların olabileceğini genel kurulda dile getirdi. Ne dedi?
    GEÇİŞ HUKUKU SÜRECİ YAŞAYACAĞIZ. BU BİRBUÇUK YIL SÜREBİLİR.
    HUKUK ;
    YASALARIN UYGULANMASINDAN DOĞACAĞI GİBİ,
    YASALAR OLMADAN DA ÖRF ADET, GELENEKLER DOLAYISI İLE DE OLUŞUR.
    YASA BAŞKA ŞEYDİR, HUKUK BAŞKA ŞEYDİR.
    HİÇ BİR YASA MÜKEMMEL DEĞİLDİR.
    YASALARI MÜKEMMEL KILAN, MÜKEMMEL UYGULAMALARDIR.
    İŞTE SAYIN İYİ MAYA
    EZBERCİ HUKUK UYGULAMALARINI DİLE GETİREREK, GEÇİŞ SÜRECİ YAŞANACAĞINI DİLE GETİRDİ.
    GEÇMİŞTE BUNLARI ÇOK YAŞADIK.
    YASA VARDI AMA HUKUK YOKTU.
    ADALET OLUŞTURACAK HUKUKUN VARLIĞI TOPLUMUN TÜM FERTLERİNİN DUYARLILIĞINA BAĞLIDIR.
    HUKUK UYGULAMALARINDA İSTİSNALARIN OLMASI KAİDELERİ ASLA BOZMAZ.
    BU BAKIMDAN:
    YASA ADALET OLUŞTURACAK ŞEKİLDE
    MÜKEMMELE YAKIN BİR ŞEKİLDE ÇIKMAKTADIR.
    İŞ UYGULAMANIN MÜKEMMELLİĞİNDE.
    EZBERCİ YAPININ BU MÜKEMMELLİĞE ERİŞMESİNDE.
    BU SAATTEN SONRA:
    ALGILAMA NOKSANLIĞI VE SABİT FİKİRLE YAPILACAK HER EYLEM, DAVAYA ZARAR VERMEKTEN, KARŞI TARAFI HAKLI GÖSTERMEKTEN ÖTEYE ANLAM İFADE ETMEZ.
    ABESLE İŞTİGALDİR.
    KEYFİNİZ BİLİR.

  25. takipsizlik verilecek olsaymış yine yasa yapılsınki bunu önergeyle vermenilerin başka bir sebi varda o da lobiren gücüdür bu

    • BURHAN İŞCAN

      İLLA TAKİPSİZLİK Mİ VERİLİR. YA GERÇEKTEN DOLANDIRICILIK VARSA. CEZASIZ MI KALMALI YANİ. DÜŞÜNMEDEN YAZMAYIN LÜTFEN.

      • siz eski çek mağdurlarının sorunu çözüldü tabikide şimdi YÇM var bankalrdan pretestolardan bahsetmekteydiniz be hani siz sahte bir kahmanmısınız
        meclise gidecezmi ?yeni çek mağdurlarıyla gitmeyecezmi ?bakan sizi bir ay sonra mecliste yeni çek mağdurlarıyla görünce tekrrar burhan bey gelmiş diye çok sevinecektir yanaklarınızdan öpecektir hayırdırne istiyorsunuz burhan bey diye YÇM lerde buna çok sevinecektir ki
        özet olarak, burhan hoca efendi bizi bu fillerden kurtar …nasıl budavaya sokmuşsanız eski çek mağdurları olarak çekmağdurlarınıda kurtarın bizlerde sizler gibi AİHm kapılarında sürnmeyelim demekki size yasalar insiyatifli davranmadıki oralara gittiniz ,bize davranacağı ne malum burhan bey
        hukuk bu herşeye bir kulp bulur değilmi

  26. BURHAN İŞCAN

    Tasarıya eklenen maddelerden dolandırıcılıkla ilgili olanı Sayın Bekir Bozdağ ın ifadesiyle malumun ilanıdır.Yani TCK da var olan dolandırıcılıkla ilgili hükümün özel bir yasa olan çek yasasında tekrar edilmesinden ibarettir.
    TAM AKSİNE ÇEK YASASI İÇİNDE BULUNAN DAYATMA SUÇ TEORİSİ İLE ÜRETİLMİŞ ŞEKLİ SUÇ TANIMLAMASI ORTADAN KALDIRILMIŞTIR.
    TCK. DA BULUNAN SUÇ TİPLERİNE UYGUN YARGILAMANIN ÖNÜ AÇILMIŞTIR.

    • sizce yeni çek verecekler açısından nasıl bir durum yaratacak acaba bu işler ?

    • burhan bey dünden beri sormaktayım nedenki ilgili sorumu cevaplamadınız ?soru şu bundan sonra çek verenler dolandırcılık cezasına bir şekilde tabi olacaklarmı?

      • ben size cevap verem:hurriyette yasa mecliste oylanacağı günhuriyette çıkan bir haber var
        bu haber alacaklıların korunmasına yönelik bir takım lobisel faaliyetleri göstermetedir iherşey ortadadır brileri birlerini yakmışrır bunada kasıt vardır demek olamktadırki dolandırcılıkla yeni çek verenlerin hepsi kaderine terkedilmiştir

        Çek yasasında değişiklik
        26 Ocak 2012

        Hapis hükmünün kaldırıldığı yeni Çek Yasası’nda değişikliğe gidiliyor.

        İş dünyasından gelen itirazlar üzerine, verilecek bir önerge ile, dolandırıcılığa atıfta bulunan bir hükümle alacaklılar korunacak.

        İŞ DÜNYASINDAN İTİRAZ GELMİŞTİ

        TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, dün yaptığı açıklamada, “Çekte hapis cezasının kaldırılmasını istemiyoruz” demişti. Büyükekşi, “Ödeyemeyenlerin mağduriyetinden söz ediliyor. Asıl mağdur olanlar alacaklı olanlar. Bundan kimse bahsetmiyor. Bunun altını çiziyoruz. Mağdur olanlar alacaklı olanlar, onun dikkate alındığı bir çalışma var. Onu destekliyoruz” ifadesini kullanmıştı.

        • BURHAN İŞCAN

          CEVAP BU DEĞİL. BAKIN BEN. NİCKLİ YAZAN ARKADAŞIN YAZISINA DİKKAT EDİN. ORDA MİLLETVEKİLİ NE DİYOR?
          “BAĞLAYICI HUKUK”
          BUNU HİÇ KİMSE GÖZ ARDI EDEMEZ.
          “EKONOMİ BATARSA HEPİMİZ BATARIZ” ALDATMACASINA TAKILANLAR, ADALETİN BATMASI İLE BAŞLARINA GELECEKLERİN FARKINA VARDILAR.
          BUNDAN ASLA DÖNÜŞ VE TAVİZ OLMAYACAKTIR.
          HİÇ ŞÜPHENİZ OLMASIN.

          • ondan bize neki sen yeni çek mağdurlarına yani (YÇM)lere lider olacanmı olmaycanmı ?ne oldu sizin banka protesto söylemleriniz siz sahte bir kahramnmısnız?
            bir an önce meclise gitmeliyiz

          • BURHAN İŞCAN

            2009 YILINDA AKP. ANKARA MİLLETVEKİLİ BURHAN KAYAKIT’I ZİYARETE GİTTİK. ORDA SAYIN VEKİL KASTIN VARLIĞININ GÖZETİLMESİNDEN BAHSEDİYORDU, GENÇ BİR ARKADAŞ SABİT FİKİRLE ADAMIN SÖZÜNÜ KESTİ. VEKİLE SİZİN İDDİANIZI ÇÜRÜTECEĞİM DEYİP, ALGILAMA NOKSANLIĞIYLA GAF ÜSTÜNE GAF YAPTI.
            SİZ DE AYNI HATADASINIZ. ALGILAYAMADAN, SABİT FİKİRLE HAREKET ETMEKTESİNİZ.
            EVET BEN BANKALARA KARŞIYIM. HÜKÜMETE VE POLİTİKALARINA DA KARŞIYIM. AMA BU KARŞI DURUŞ ONLAR TARAFINDAN OLUŞAN DOĞRULARA DA KARŞI OLACAĞIM ANLAMINA GELMEZ.
            AKLIN YOLU BİRDİR.
            PİŞMİŞ AŞA SU KATARAK AŞI BOZMAK İSTİYORSANIZ HODRİ MEYDAN. BUNU BENSİZ DE YAPMANIZ MÜMKÜN.
            AMA HAREKET ETMEZDEN ÖNCE SONUCUNU VE SONUCA ETKİ EDECEK UNSURLARI DÜŞÜNMENİZİ TAVSİYE EDERİM.
            BANKALARA GELİNCE.
            BU YASADA ETKİLERİ ŞU.
            YARGISIZ İNFAZDAN OLUŞACAK GELİR KAPISINA SAHİP OLUYORLAR. BUNUN MÜCADELESİNİ DE İCRA YASASI ÇIKIŞ EVRESİNDE VERECEĞİM.
            DEMİR TAVINDA DÖVÜLÜR.
            BANKALAR BİRLİĞİ 2011 ŞUBATINDA ÇIKAN YASAYA UYMUYOR ZATEN. BUNUN CEZASINI DA HÜKÜMET VERECEK. ŞUBAT AYINDA SÜRENİN DOLMASINI BEKLİYOR.
            MAŞA VARKEN BEN ELİMİ NİYE ATEŞE ATAYIM Kİ.

          • serdar seni tutan yok kardeş sen gidebilirsin.? bu günlere kadar nerelerdeydin.?

          • ben burhan işcanla konuşmaktayım siz nerden çıktınız? burada yeni çek mağdurları adına konuşuyoruz YÇM lerden giderim gitmem bundan size neki lütfen araya girmeyiniz

      • BURHAN İŞCAN

        Sayın Serdar; Cevaplarımızı genele hitap eder şekilde verip yapıyoruz. Tek tek cevaplamama hiç imkan olmayabiliyor.
        Ben sadece bu sitede yazıp yorum yapmıyorum. İki adet face sitem, kendi wab sitem bir çok yerde yazıyor ve yorumlar yapıyorum. Bu ameliyede dolayısıyla doğaçlama yapmak zorunda kalıyorum.
        BUNDAN SONRA ÇEK VERENLERİN ÇEKLERİ KARŞILIKSIZ KALDIĞINDA DOLANDIRICILIK SUÇU İLE SUÇLANABİLECEKLER.
        YALNIZ ESKİSİNDEN ÇOK FARKLI UYGULAMA OLACAK.
        CUMHURİYET SAVCILIKLARINA YAPILAN SUÇ DUYURUSUNDA; ARTIK ŞEKLİ SUÇA BAKILMAYACAK.
        YANİ ÇEK KARŞILIKSIZ KALDI YA İŞTE DELİL DOLANDIRICILIK VAR DENEMEYECEK.
        TCK YA UYGUN YAPILACAK SUÇ KOĞUŞTURMASI VE YARGILAMASINDA TCK 21. MADDE DEKİ KAST SÖZ KONUSU OLACAK.
        BURDA SUÇLAYANIN KASTIN VARLIĞINI İSPAT ETMESİ İÇİN, ESKİDEN OLDUĞU GİBİ SADECE ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALDIĞINI DELİL GÖSTERMESİ YETMEYECEK.
        ÖRNEKLERSEK. ADAMIN ÇEKİ KARŞILIKSIZ ÇIKMIŞTIR. AMA TİCARETİ DEVAM ETMEKTEDİR. SADECE ÖDEME GÜÇLÜĞÜ ÇEKMEKTEDİR. BU ADAMI DOLANDIRICI DİYE SUÇLAMAK; HAKSIZ SUÇ İSNADINDA BULUNMAKTIR Kİ BU SUÇTUR.YENİ YASA BUNU SÖYLÜYOR.
        SİZİN ANLAYACAĞINIZ ARTIK
        TCK 157-159 MADDELERİ ARASINDA BULUNAN SUÇ TİPLERİ İLE SUÇLAMA VE YARGILAMA YAPILACAK
        3167 VE 5941 İÇİNDEKİ SUÇ TİPİ İLE DEĞİL.

        • sonuçta budava açılacakmı açılmayacakmı ? ben onun merakındayım ya adam hatır çeki vermişse
          neler olacak sonuçta hatra çek alnlar bazen parayı ödemeye biliyorlar
          zaten tck 157 159 vardı yani ceza alamayacağına garanti veriyormusunuz hayır oraya yazmışsınız memnun gibisiniz sonuçtan gibi geldi bana eskiden 503 maddeye göre zaten dolandırıcılıktan ceza veriliyordu birde mahkemelrdemi uğraşacak bu çek verenler şimdi kasten verilmiş mi verilmemişmi …ne olacak şimdi

          • BURHAN İŞCAN

            HATIR ÇEKİ VEREN ADAM DOLANDIRICI MI OLUYOR?
            EVET ESKİDEN TCK 157-159 VARDI.
            ESKİDEN VAR OLAN BİR ŞEY ÇEK YASASI İÇİNDE BUNLARA UYMAYAN, DAYATMA SUÇ TEORİSİ İLE ÜRETİLMİŞ
            ŞEKLİ SUÇ TİPLEMESİ VARDI.

            FAKAT; ESKİDEN OLMAYAN TEK ŞEY ÇEK YASASI İÇİNDEKİ BU ŞEKLİ SUÇA GÖRE KARAR VERİLMESİYDİ.TCK NIN GÖZETİLMEMESİ İDİ.
            YANİ “KASTIN VARLIĞI” GÖZETİLMİYORDU.
            ÇEKİN KARŞILKSIZ KALMASI SUÇLAMA İÇİN YETİYORDU.
            ŞİMDİ:
            CUMHURİYET SAVCILIĞINA YAPILAN SUÇ DUYURUSUNDA
            ÖNCE SORUŞTURMA-KOĞUŞTURMA YAPMAYA GEREK OLUP OLMADIĞINA BAKILACAK. SONRA SORUŞTURMA VE KOĞUŞTURMA SIRASINDA VE YARGILAMADA KASTIN VARLIĞINA BAKILACAK
            KASTIN YOKSA;
            ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI ESKİDEN OLDUĞU GİBİ SUÇ OLUŞTURMAYACAK.
            YANİ ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI İŞLEMİ TEK BAŞINA YETERLİ SEBEP OLMAYACAK.

          • hayıor bu kaçamak bir cevap karşılıksız çeke idari ceza veren ve koçan cezası veren savcılar mutlaka bu ceza davalarınıda açcaklardır paranın alacaklıya ödensin korkusu vermek için tabiki elbetteki uygulamada bunu göreceğiz değrli dostum bir an önce buyasa çıktığında siz önde yeni çek mağdurları arkada meclise gitmeliyiz bu cezadavalarından kurtulmak için
            zaten yavaş yavaş yeni çek mağdurları adında bir birleşim kurmaktayız şu anda 20 kişi olduk bile

        • nediyorsunuz burhan bey gelmeyecekmisiniz yani ?bizi yanlız mı bırakacksınız kastlar taksirlerle?

          • serdar bana ulşırmısın 0507 4954997 bekliyoryum

          • BURHAN İŞCAN

            APTALLARLA BİRLİK OLMAMAK DAVADAN KAÇMAK DEĞİL Kİ.
            BAK ÇEK MAĞDURLARI SİTESİNE BİR SÜRÜ APTAL İKİ SENDİR YAPMADIKLARI APTALLIK KALMADI. BEN ŞİMDİ BUNLARA KATILMIYORUM DİYE HAİN Mİ OLUYORUM. YA DA MESELA DERNEK. NİYE AYRILDIM? BEN AYRILDIKTAN SONRA DERNEK NE YAPTI, BU SÜREÇTE.
            SORUNUN SÜRMESİNDEN NEMALANANLARA HİZMET ETMEK İSTEMEMEK İHANETMİ OLUYOR.

            YENİ YASAYLA KAST VE TAKSİRİN GÖZETİLMESİ, BAĞLAYICI HUKUK ŞARTLARININ UYGULANMASI İLE ZATEN GERÇEK ŞEKLİNİ BULUYOR..
            NEYİN MÜCADELESİNİ YAPACAKSINIZ.
            BİZ ADALETİN OLUŞMASINI İSTEDİK.
            DOLANDIRICILARIN SUÇUNUN CEZASIZ KALMASINI İSTEMEDİK.
            SUÇLU VARSA CEZASI DA OLMALI.
            AMA ÖNCE SUÇU OLUŞTURAN YAPININ ISLAH EDİLMESİ LAZIM.

            BANKALAR BU YAPIYI OLUŞTURUYORDU. VE HALA BUNUN MÜCADELESİNİ VERİYORLAR.

            BU YÜZDEN GEÇMİŞTE OLDUĞU GİBİ ŞİMDİDE BU DEVLETİN MECLİSİNİN ÇIKARDIĞI TÜM YASALARA KARŞI GELİYORLAR.

            BU BAŞLI BAŞINA TERÖRDÜR.
            BU ÖRGÜTLÜ TERÖR SUÇUDUR.

            ŞUBAT 2011 DE ÇIKMIŞ, BAZI KAMU ALACAKLARINA AF GETİREN TORBA YASASI BANKALARA VE BANKALAR BİRLİĞİNE BAZI YÜKÜMLÜLÜKLER GETİRMİŞTİR.
            SENESİ DOLMAK ÜZERE BU YÜKÜMLÜLÜKLERDEN HİÇ BİRİ YERİNE GETİRİLMEDİ.

            BU DEVLETİ FONLAMAK ADINA YAPILAN ÖRGÜTLÜ TERÖR EYLEMİ SUÇUDUR.
            BU SUÇLA İLGİLİ KAMU OYUNU BİLGİLENDİRMEK ADINA EYLEM YAPALIM DİYORSANIZ.
            BEN KAÇMAM.
            ZATEN BUNU İSTER YANIMDA YANDAŞLAR OLSUN, İSTER OLMASIN YAPIYORUM, YAPMAKTAYIM VE DEVAM EDECEĞİM.,
            TÜKETİCİLER BİRLİĞİ ARKAMDA. BU YETER.

  27. Yargıtay Ceza Genel Kurulu’nun 03.03.1998 gün ve 8/69 sayılı kararında belirtildiği gibi önceden doğmuş bir borç veya oluşmuş bir zarar için hileli davranışlarda bulunulması halinde, borç veya zarar kandırıcı nitelikteki davranışlar sonucu doğmayacağından dolandırıcılık suçu oluşmayacağı, suçun oluşması için kullanılan hile ve desisenin kandırıcı nitelikte olması, mağduru yanılgıya düşürmesi, kandırıcı mahiyetteki bu davranışlara ve yalanlara inanan mağdur tarafından sanığa veya bir başkasına haksız çıkar sağlanması gerekmektedir. Bu bakımdan alacak doğduktan sonra vadeli ödeme aracı olarak kullanılan çekler dolandırıcılık suçu oluşturmaz. Bu suçun en önemli şartı da başından beri dolandırma KAST’ıyla hareket etmiş olmaktır.

    Eski haliyle dolandırıcılık suçu çek vasfını taşımayan çekler ve suçun diğer koşullarında sözkonusu olup çek vasfını taşıyan ama karşılıksız çıkmış çek için, hem adli para cezası hemde dolandırıcılık suçundan ceza verilemiyordu, aksi halde kanunda tanımlı suça iki defa ceza verilmiş olur ki bu durum hukuka aykırı olacaktı.

    Yeni yasa tasarısının kabul edilen metinlerinin yasalaşmasıyla birlikte Karşılıksızdır işlemi yapılan çekin düzenlenmesiyle aynı zamanda dolandırıcılık veya başka bir suçun işlenmiş olması durumunda hem işlenen suç bakımından genel hükümler uyarınca gereğinin yapılacağı , hem de Cumhuriyet savcılığınca Çek Kanunun 5’inci maddesinin birinci fıkrası gereğince çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı kararı verileceğini hükme bağlanmıştır.

    Bu durum geçmişte Karşılıksız Çek Suçu oluşturan fiillerin kanun değişmesiyle birlikte dolandırıcılık suçu olarak devam etmesine sebep olmayacaktır aksi halde ceza hukukunun genel ilkelerine aykırılık oluşturacaktır.

    • BURHAN İŞCAN

      AYNEN ÖYLE. PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKÜRLER.

      • BURHAN İŞCAN

        ANTİ PARANTEZ OLARAK SÖYLEYELİM. DOLANDIRICILIK SUÇU YOKSA BİLE YAPTIRIM TALEBİ DEĞERLENDİRİLECEK. YANİ ÇEK YASAĞI GİBİ YAPTIRIMLAR DEVAM EDECEK. İŞTE BU İŞİN YARGISIZ İNFAZ KISMI…

  28. cok teşkür abi ama cezası kesinleşmiş yani cezayattı ve yeni cıkan yasadan faydalanı cıktı ayrıntı bukadar abi acıklık getirirsen cok sevinirim

  29. BURHAN İŞCAN

    TÜM ÇEK MAĞDURLARINA ARTIK KORKMALARI İÇİN SEBEP KALMADIĞINI MÜJDELER, GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMLE
    BUNDAN SONRAKİ HAYATINIZDA MUTLULUKLAR DİLERİM.
    BURHAN İŞCAN
    (BİRAZ UZUN OLAN YAZIMI OKURSANIZ GEREKCESİNİ ANLAYABİLİRSİNİZ)

    • cok teşkür abi ama cezası kesinleşmiş yani cezayattı ve yeni cıkan yasadan faydalanı cıktı ayrıntı bukadar abi acıklık getirirsen cok sevinirim tahatütle cıktı abi

      • BURHAN İŞCAN

        YENİ ÇIKAN YASA DERKEN 5941 İ KAST EDİYORSAN, TAMAMEN KURTULDU. DOLANDIRICILIK SUÇU İLE AĞIR CEZADA YARGILANIP CEZA ALMIŞSA BU YASA ONA CEZAYA DEVAM DİYOR.

        • evet abi ceza evindeydi ve 5941 yasa cıktı ve tahatüt vererek cıttı abi lütfen aydınlattırsan sevinirim

          • BURHAN İŞCAN

            YASA ÇIKINCA CEZA EVİNDEN ÇIKIP KURTULACAK. ALACAKLILAR SADECE İCRA DAVALARINA DEVAM EDEBİLECEK. GEÇMİŞ OLSUN

        • günlügü 100 ytl den yatıyordu

        • hayır abi asliye mahkemesinden ceza aldı lütfen abi ayrın getirin şimdiden tşk burhan abi

          • BURHAN İŞCAN

            İRFAN BEY; HAPİSLİKTEN VE CEZADAN TAMAMEN KURTULUYOR.
            BUNDAN BÖYLE BAŞSAVCILIKLARA YAPILACAK SUÇ DUYURULARI, TAHKİKATE (SUÇLAMANIN HAKLI VEYA HAKSIZ OLUP OLMADIĞININ İNCELENMESİNE ) GÖRE DEĞERLENDİRİLİP, KESİN DELİL VE SOMUT GEREKCELER VARSA AĞIR CEZADA YARGILAMA YAPILACAK.

            ÇEK SUÇLARI ŞEKLİ SUÇ OLMAKTAN ÇIKTIĞI İÇİN;
            ESKİSİ GİBİ ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI ŞİKAYET HAKKI DOĞURMAYACAK.
            ÇEK KARŞILIKSIZ ÇIKTIYSA KASTIN NEYİN SEBEBİ OLDUĞU GÖZ ÖNÜNE ALINACAK.
            BAŞSAVCILIK DEĞERLENDİRMESİNİ BUNA GÖRE YAPACAK. ORTADA DOLANDIRICILIK İDDİASI VARSA, VE BU İDDİA SOMUT OLARAK DESTEKLENMİŞSE(SIRF ÇEK KARŞILIKSIZ KALDI DİYE DEĞİL) YARGILAMAYA MÜSADE EDİLECEK.
            YANİ ON TANE ÇEK KESMİŞSİN, İKİSİNİ ÜÇÜNÜ ÖDEMİŞSİN SUÇLANAMAYACAKSIN.
            YA DA TERSİ İFADEYLE,
            DOLANDIRICILIK SUÇU İLE SUÇLAMAK İÇİN SUÇLAYANIN BUNU SOMUT DELİLLERLE İSPATLAMASI GEREKİYOR. SIRF ÇEK KARŞILIKSIZ KALDI DİYE SUÇLAMA YOK ARTIK.
            SENETLE DOLANDIRICILIKTA OLDUĞUNUN BENZER ŞEKLİ YANİ

        • cıkacakmı burhan abi

    • Burhan Bey bütün bu süreçte gösterdiğiniz kararlılık, azimli çalışma ve doğru bilgilendirme için ben de size şahsen teşekkür ederim. Benim davalarımda 5941 no’lu yeni yasaya göre erken ibrazdan düşenler olmuştu, bunlar Yargıtay’da bekliyor ve herhalde zaten yeni yasa çıkmasa da onanıp geçecekti. Zaten şahıs ve şirketlere olan bütün borçlarımı ödemiştim sadece factoringlerle kalan 3 adet davam var ve bunlarda keşide tarihleri 2008 yılı, davaların açılma tarihleri de 2009. Bunlarda herhangi bir risk olabilir mi? Ayrıca açmış olduğum menfi tespit davaları vardı, bunların akıbeti ne olur acaba, takipsizlik mi verilir?

      • BURHAN İŞCAN

        HEPSİNDEN TAMAMEN KURTULUYORSUNUZ…..
        ALACAKLI VEKİLLERİ YANILIPTA SİZE KARŞI YENİDEN DAVA AÇARLARSA (DOLANDIRICILIK SUÇU İLE). HAKSIZ ŞİKAYETTEN DAVA AÇMA HAKKINIZ VE TAZMİNAT TALEP ETME HAKKINIZ DOĞACAKTIR.
        SAYGILAR.

  30. slm abi benim babamın suc tarihi 2007 ve bu yeni önerge onu kamsam dışına atıyormu yani dolandırıcılık kapsama bilgi verirseniz cok sevinirim

    • BURHAN İŞCAN

      TÜRK CEZA YASASI MADDE 2 VE MADDE 7 YE GÖRE BABAN 5237 SAYILI YASAYA GÖRE YARGILANMAMIŞSA, YANİ 3167 SAYILI YASAYA GÖRE CEZA ALMIŞSA KAPSAM DIŞI..
      TCK 2 VE 7 YE GÖRE
      3167 SAYILI YASAYA GÖRE VEYA DEVAMI 5941 SAYILI YASAYA GÖRE CEZA ALANLARIN TÜMÜNE GEÇMİŞ OLSUN.

  31. Salı gününe kaldı ama…

    Meclis görüşmeleri sırasında bir vekil tarafından aşağıda kopyaladığım metin dile getirildi. Savunmamız gereken, torunlarımıza göstermemiz gereken bir konuşmaydı bana göre siz mağdur dostlarımla paylaşmak istedim buyrun

    ***
    “Bugün yüce Parlamento, yasama yetkisinden çok daha farklı olan, Anayasa’da ayrı bir iktidar olarak tanımlanan ceza kurma, suç kurma, suçu yürürlükten kaldırma, cezayı yok etme iktidarını, yetkisini kullanıyor. Şu anda aranan cevap: Karşılıksız çek eylemi suç olmaya devam etsin mi yoksa suç olmaktan çıkararak bir özgürlük alanı mı üretelim? Bu soruya doğru, inandırıcı, kamuoyu tarafından kabul edilebilir bir yanıt oluşturabilmek için iki açılı bir değerlendirme yapmak gerekir. Birinci açı, bağlayıcı hukuk bakımından Parlamentonun iradesini belli bir noktaya tespit eden, farklı bir irade seçeneğini yok eden bir hukuk var mıdır yok mudur? Buna ben bağlayıcı hukuk yararı diyeceğim.

    Değerli arkadaşlar, kişiler arası ilişkilerden kaynaklanan borçların yerine getirilmemesi eylemi hukuk tarihinin gelişimi içerisinde farklı yaptırımlara bağlanmıştır. İlk dönemler özel borcun ödenmemesi kişi üzerinde hapsin, haczin ve evde tutulmanın bir nedeni sayılmıştır. Hatta Solon Kanunlarına göre alacaklılar borçluyu öldürebilir, etlerini paylaşabilir, kemiklerini bölüşebilirdi. Tarihi gelişim boyunca, Borcun ifa edilmemesi hâline mali edimler, mali yaptırımlar öngörüldü. Evrim 1950 yılında İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra ortaya çıkan özgürleşme ve demokrasi eğilimi içerisinde doruğa ulaştı. Ceza doktrini dedi ki: “Hiçbir cezaya özel borcun ifası misyonu yüklenemez.

    Değerli arkadaşlar, bizim Anayasa’mızın 38’inci maddesi kapsamında, özel borç ilişkilerinden kaynaklanan edimlerin yerine getirilmemesine hapis yaptırımını öngörmemiz mümkün değildir. Şu ana kadar yaşanan, bir hukuk ihlalidir, bir Anayasa ihlalidir ve ciddi hukukçular, rahat rahat bu konuda ön açıcı mekanizmaları dava kazanma yoluyla geliştirebilirlerdi.

    Anayasa Mahkememiz, maalesef, bu konu gündemine geldiğinde “Çek borcu özel borç ilişkisinden kaynaklanmaz, sözleşmeden kaynaklanmaz.” dedi ve özgürlük aleyhinde bir yorum yaptı. Bir defa, Anayasa hukukunun temel işlevi, Anayasa’nın ve uluslar üstü sözleşmenin öngördüğü özlük alanını yorumuyla pekiştirmektir. Anayasa mahkemeleri özgürlük lehine yorum yapmak zorundadırlar; bu, temel bir ilke. Bugün yaptığımız düzenleme, bağlayıcı hukuk normları bakımından zorunlu bir düzenlemedir, farklı bir şey benimsesek dahi aksi Anayasa ihlali olan bir düzenlemedir. Parlamento doğruyu yapıyor.

    Ciddi temel düzenlemelerin süregelen beklentileri etkilememesi mümkün değil ama her reformun, her dönüşümün kaderinde bir geçiş süreci veya süresi kaçınılmazdır. Şu anda bu çek alanındaki yeni düzenin meydana getirebileceği zihniyet dönüşümü, ekonominin kendi işleyişini düzeltmesi, vesaire gibi hâller için bir buçuk senenin yeterli olacağını düşünüyorum. Bu hukuk ihlalini bertaraf etmek bakımından siyaset kurumunun kabul etmesi gereken bir yapı olması gerekir. Kaldı ki hapis gerçekten ödeme amacını sağlıyor mu?

    Bu reform, doğrudur, sonuçları itibarıyla yargı yükünü azaltacaktır; dosyalar düşecektir, sanıklar çıkacaktır, bundan sonra adliye, yargı böyle bir şeyle uğraşmayacaktır. O hâlde sonucudur bu. Yani adli yükün, adli yargı yükünün azalması projenin bir gerekçesi değil, sonucudur.

    Çözümün hayırlı olmasını diliyor, yüksek Parlamentoyu tekrar saygıyla selamlıyorum”

    Ahmet İyimaya (26 Ocak 2012 TBMM 137. sıra nolu kanunun kanunlaşma süreci görüşmeleri)

    • BURHAN İŞCAN

      SAYIN BEN VE SAYIN ÇEK MAĞDURLARI.
      EVET BU GÖRÜŞE GÖRE SALI GÜNÜ TASARININ DÖRDÜNCÜ MADDESİ ÖNERGE İLE DEĞİŞECEK DENİLİYOR. FAKAT KORKULACAK BİR ŞEY YOK. AŞAĞIDAKİ YAZI UZUN OLDU. AMA OKURSANIZ ANLAYACAKSINIZ. BİZİM İSTEDİĞİMİZ NEYDİ, ADALET DEĞİLMİYDİ? İSTEDİĞİMİZ OLUYOR.
      KORKULACAK BİR ŞEY YOK, ÇÜNKÜ;
      AKTİF OKUYUCU OLMAK VE TOPLUMUMUZ:
      Yolsuzluk ekonomisi politikalarının beyni BELAMLAR, kalbi BANKALARDIR. Benim misyonum bunlara karşı savaş verip, sistem mağdurluklarını yok etmeye çalışmaktır.
      BELAMLAR:Bilgisi sebebiyle etiket sahibi olup, bu bilgisini yanlış kullanan kişi demektir. Hal böyle olunca bunlarla savaşmak için, BİLGİ TOPLUMU oluşturmaya destek vermek gerekir.
      Dolayısıyla bilgi şart.
      ÇEK MAĞDURLARINA 2009 SENESİNDEN BERİ GERÇEK BİLGİDEN OLUŞAN ÖNGÖRÜLÜ FİKİRLERLE YOL GÖSTERMEYE ÇALIŞTIM.
      Ancak devamlı söylerim, önemli olan bilgi değil, önemli olan ilgidir.
      ÇEK MAĞDURLARI İLGİSİZ OLMALARI SEBEBİYLE OKUMA ÖZÜRLÜ, BU SEBEPTEN DOLAYI ALGILAMA NOKSANLIĞI YAŞIYORLAR.
      Devamlı yazıyorum. Herhal okunmuyor, ya da okunmam için BELAM mı olmam gerekiyor?

      ÇEK TASARISI YARGIYI HIZLANDIRMA ADAINA YARGISIZ İNFAZ YAPMAK İÇİN HAZIRLANMIŞ BİR YASA TASARISIDIR DEMİŞTİM.
      ASIL AMACIN ALACAKLARIN ÖNÜNDE ENGEL TEŞKİL EDEN ANAYASAL ENGELLERİ KALDIRMAK BÖYLECE YARGISIZ İNFAZ YAPMAK OLDUĞUNU SÖYLEMİŞTİM.

      BURHAN İŞCAN | Ocak 25, 2012, 1:51 pm | Cevapla
      BİLEN BİLMEYEN YAZIYOR:
      Tasarı meclisten geri çekilmeyecek. Yapılacak değişiklikleri, önergelerle ilave edecekler.
      Nasıl değişiklik önergesi verilirse verilsin, hapis cezasını ortadan kaldıran nedenlere dokunulmayacak, bu kesin, gerisi laf.
      Mesela Cumhuriyet Başsavcılarına yapılacak şikayet şekli ile ilgili düzenleme önergesi verileceği de söyleniyor.
      Bu önerge verilimesinde gerekce, KARŞILIKSIZ ÇEKİ büsbütün suç olmaktan çıkarmamak.
      DOLANDIRICILIKLARI ağır cezada yargılayıp ağır ceza vermek. ADLİ PARA CEZASI DEĞİL. DİREKT HAPİSLİK YANİ.
      Bir tek hamiline çek elinde olmadığı halde kesen hariç. Çünkü “hamiline çek” kavramı toplumda tam manasıyla bilinmiyor.

      YUKARDAKİ YORUMUMDAKİ ÖNGÖRÜLERİM DAHİL TÜM ÖNGÖRÜLERİM AYNEN OLDU.
      1-YASA ŞUBAT AYINDA ÇIKACAK
      2-3 ŞUBAT GÜNÜ HAPİSLİKLER BİTİP, ÖZGÜRLÜKLER GELECEK.
      3-KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇU ŞEKLİ SUÇ OLMAKTAN ÇIKTI. DOLANDIRICILIK İDDİASINDA KASTIN VARLIĞI SÖZ KONUSU OLACAK
      4-HİÇ BİR YASA GERİYE DOĞRU İŞLEMEZ. AYNI ZAMANDA CEZA YARGILAMASINDA KANUNİLİK İLKESİ VARDIR.
      5-BUNDAN SONRAKİ KARŞILIKSIZ ÇEK SORUNU OLUŞMASI HALİNDE, KARŞILIKSIZ ÇEKİ ELİNDE BULUNDURAN HAMİL; CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞINA BAŞVURUSUNDA YA İDARİ YAPTIRIM TALEBİNDE BULUNACAK, YA DA DOLANDIRICILIK SUÇ DUYURUSUNDA BULUNACAK. ESKİDEN ŞİKAYET SÜRESİ 6 AYDI, ŞİMDİ ÜÇ YILA ÇIKTI. TASARININ 4. VE 5. MADDESİ TARTIŞILIRKEN VERİLECEK ÖNERGE-LERLE CUMHURİYET BAŞSAVCILIKLARINA YAPILACAK BAŞVURULARA AÇIKLIK GETİRİLİCEK.
      6-DAHA ÖNCE DEFALARCA YAZDIM. BUNDAN BÖYLE ÇEK YASASI KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇU İLE YARGILAMAYA SEBEP VERMEYECEK. YANİ ÇEK YASASINDA BULUNAN SUÇ TİPLEMESİ İLE YARGILAMA YAPILMAYACAK.
      TASARIDA ÖN GÖRÜLEN KARŞILIKSIZ ÇEKİ SUÇ OLMAKTAN ÇIKARTMAKTI.
      OLUŞAN TEPKİLER, HELE TİCARET YASASI, BORÇLAR YASASI VE CEZA YASASI GİBİ TEMEL YASALAR DİKKATE ALININCA BUNUN MÜMKÜN OLMAYACAĞI AÇIK VE NET ŞEKİLDE GÖRÜLÜYORDU.
      BU SEBEPLE BEN DE ÖNGÖRÜDE BULUNDUM. BAŞSAVCILIKLARA MÜRACAATIN SADECE TALEP ŞEKLİNDE OLMAYACAĞINI İDDİA ETMİŞTİM.
      İŞTE MUHTEMELEN SALI VEYA ÇARŞAMBA GÜNÜ ÇEK YASASI TARTIŞILIRKEN 4. MADDEYE VERİLECEK ÖNERGE İLE CUMHURİYET BAŞSAVCILIKLARINA ŞİKAYET EDEBİLME HAKKI DA YASAYA KONACAK.
      BU OLDUĞUNDA, DAHA ÖNCE DE YAZDIĞIM GİBİ SAVCILIK SORUŞTURMASINDA SAVCILIK ; ŞİKAYİN HAKLI OLUP OLMADIĞINI, DOLANDIRICILIK SUÇUNUN VARLILIĞININ SOMUT OLARAK ORTAYA KONULDUĞUNU TESPİT ETTİĞİNDE, YARGILAMA AĞIR CEZA MAHKEMESİNDE 5237 VE 5271 SAYILI KANUNLAR UYARINCA MAHKEME YAPILACAK. YANİ KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇU ŞEKLİ SUÇ OLMAKTAN ÇIKTIĞI İÇİN, YARGILAMADA KASTIN VARLIĞI SOMUT OLARAK GÖZETİLECEK.
      6-ADALET KOMİSYONU BAŞKANI AHMET İYİMAYA!NIN DA BELİRTTİĞİ GİBİ GEÇİŞ DÖNEMİ HUKUKU(BU YENİ DURUMA ADAPTASYON) 1,5 YIL SÜREBİLİRMİŞ.
      YANİ BİR BUÇUK YIL İÇİNDE YANLIŞ ALGILAMALAR, YANLIŞ UYGULAMALAR OLABİLİRMİŞ. TIPKI 5941 SAYILI YASANIN 1. MADDESİ İLE OLUŞAN DURUM GİBİ.

      ÖZETLER VE NETİCEYE GELİRSEK.
      ÇEKTE HAPİSLİK, ESKİ SUÇLAR İÇİN TAMAMEN KALKTI. BAZI ALACAKLI VEKİLLERİNİN 3. MADDEDE BELİRTİLEN 3 SENEDEN FAYDALANMAYA KALKMASI İÇİN DOLANDIRICILIK SUÇUNU İSPAT EDECEK SOMUT BELGELER VE DELİLLER BULMASI GEREKİYOR.(MESELA 1VEYA İKİ ÇEK KARŞILIKSIZ ÇIKTI DİYE DOLANDIRICILIK DAVASI AÇILAMAZ. ÇEK KEŞİDECİSİ VADELİ ÇEK OLDUĞUNU, DAHA ÖNCE ÖDEMELER YAPTIĞINI İSPAT ETTİĞİNDE HAKSIZ ŞİKAYETTEN ŞİKAYETCİ ZARAR GÖREBİLİR.) YASA İÇİN ÖNGÖRÜLEN GEÇİŞ SÜRECİ UYGULAMASINDA OLUŞTURULACAK, “TAVŞANA KAÇ, TAZIYA TUT” TAKTİĞİ BU SÜREÇTE İŞLEYECEKTİR. BİLİNÇLİ OLUNURSA (TCK-2.MADDE) MESELE YOK.

      BİZİM AMACIMIZ BÖYLE ADİL BİR YASANIN ÇIKMASIYDI.
      YASA ÖNGÖRDÜĞÜM ŞEKİLDE ÇIKTIĞINDA SİSTEM MAĞDURLUĞUNUN BU KISMI İÇİN MİSYONUM TAMAMLANMIŞ OLACAKTIR.

      YUKARDA DA BELİRTTİĞİM GİBİ, SİSTEMİN BEYNİ BELAMLARIN OLUŞTURDUĞU MAĞDURLUKLAR ANCAK; BİLGİ TOPLUMU OLMAK GAYRETİ İÇİNDE BİLGİ PAYLAŞIMLARI İLE OLUR. BİLGİ EN KOLAY KAZANILAN EN BÜYÜK HAZİNEDİR. BU HAZİNE PAYLAŞILDIKCA BÜYÜR.

      BU KONUDA MİSYONUM DEVAM ETMEKTEDİR.

      TÜM ÇEK MAĞDURLARINA ARTIK KORKMALARI İÇİN SEBEP KALMADIĞINI MÜJDELER, GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMLE
      BUNDAN SONRAKİ HAYATINIZDA MUTLULUKLAR DİLERİM.
      BURHAN İŞCAN

    • acil demokrasi

      sevgili Tolga
      sayın İyimayaya bu konuşmasından dolayı teşekkürlerimizi bildirmeliyiz
      sayın İyimayanın şu sözleri”Değerli arkadaşlar, bizim Anayasa’mızın 38′inci maddesi kapsamında, özel borç ilişkilerinden kaynaklanan edimlerin yerine getirilmemesine hapis yaptırımını öngörmemiz mümkün değildir. Şu ana kadar yaşanan, bir hukuk ihlalidir, bir Anayasa ihlalidir ve ciddi hukukçular, rahat rahat bu konuda ön açıcı mekanizmaları dava kazanma yoluyla geliştirebilirlerdi.”konunun özüne ilişkin en önemli vurgudur.
      teşekkür ediyoruz.

    • Salı gününe kaldı ama 2

      Lütfen dikkat, seviniyoruz ama henüz her şey bitmedi bugünkü (27.01.2012)Hürriyet gazetesinde ki Sayın Vahap Munyar’ın köşesinde TOOB başkanı Sayın Hisarcıklıoğlu, Sayın Tanıl Küçük ve Sayın Yalçıntaş özetle hapis cezalarının kaldırılmasıyla Çekte güvenin kaybolacağına vurgu yaparak tedbir alınmasını istiyorlar.

      Bu röportaj yeni TTK röportajı arasına sıkışmış

      Önlem alınmasını isteyenler hele ki bir araya geldiklerinde yabana atılacak isimler değiller…

      Belki elimizden bir şey gelmez ama Salıya kadar 5 gün var dikkatli olmakta fayda var

      • BURHAN İŞCAN

        SAYIN BEN;
        OK YAYDAN ÇIKTI BİR KERE..
        DEĞİŞİKLİK ÖNERGELERİ İLE FAZLA BİR ŞEY DEĞİŞTİRMEK MÜMKÜN DEĞİLDİR.
        HELE Kİ; HÜKÜMETİN EKONOMİ POLİTİKASI SÖZ KONUSU OLUNCA HİÇ MÜMKÜN DEĞİL.
        AYRICA SİZİN MİLLETVEKİLİ SÖZLERİNİ AKTARDIĞINIZ YAZINIZDA DA GÖRÜLECEĞİ GİBİ, MİLLETVEKİLİ “BAĞLAYICI HUKUK” DAN SÖZ ETMEKTEDİR.
        TASARI BAĞLAYICI HUKUK (ULUSLARARASI HUKUK SÖZLEŞMELERİ İLE OLUŞAN HUKUK+ANAYASA+TEMEL YASALAR) ÜZERİNE İNŞA EDİLDİ. BUN DAN ASLA TAVİZ VERMEK MÜMKÜN DEĞİL.

        4.MADDEYE GELECEK ÖNERGE DE BU BAĞLAMDA.
        TASARI KARŞILIKSIZ ÇEKİ SUÇ OLMAKTAN ÇIKARTIRKEN, BAĞLAYICI HUKUKA(İNTİKAL HUKUKUNA) DA KARŞI GELMİŞ OLUYORDU.

        YAPILACAK DEĞİŞİKLİKLE ÇEK YASALARINDA ÖNGÖRÜLEN ŞEKLİ SUÇ TİPİ (TEMEL YASLARDA BU SUÇ TİPİ YOK)ORTADAN KALDIRILACAK, ANCAK DOLANDIRICILIĞA DA AĞIR CEZA GETİRECEK YARGILAMANIN DA ÖNÜ AÇILACAK.

        TASARIDA CUMHURİYET BAŞSAVCILARINA SADECE TALEPTE BULUNMA VARDI.
        ŞİMDİ 4. MADDEYE YAPILACAK İLAVE İLE ŞİKAYETTE BULUNMA VE ŞİKAYETİN ARAŞTIRILMASI İSTEMİ SOKULACAK.

        YANİ DOLANDIRICILIK SUÇ İHBARI YAPILABİLECEK.(TCK. DA VE TİCARET YASASINDA VAR) BUNUNYARGILAMASIDA TABİATIYLA AĞIR CEZA MAHKEMESİNDE OLACAK. 5237 SAYILI YASA VE 5271 SAYILI YASALARA GÖRE YARGILAMA OLACAK.
        GEÇMİŞE DÖNÜK İŞLEMLERDE DE BAĞLAYICI HUKUK SÖZ KONUSU.
        BU ANLAMDA TCK 2 VE 7 DEVREYE GİRDİĞİ İÇİN GEÇMİŞE YÖNELİK PEK FAZLA BİR ETKİ OLMAYACAK.
        ANCAK BAŞTA SAYIN İYİMAYA DAHİL EZBERCİ HUKUKCULARDAN KORKTUKLARI İÇİN; BİRBUÇUK SENELİK GEÇİŞ SÜRECİ YAŞANACAĞI KAYGISINDALAR.
        GEÇMİŞTE YAŞADIKLARIMIZI DÜŞÜNÜRSEK BU KAYGIDA HAKLILIK ORTADA.
        SU AKACAK MECRASINI BULACAKTIR. YANLIŞ UYGULAMALARDA KENDİLİĞİNDEN SON BULUR.
        ÖNEMLİ OLAN TOPLUMUN ARTIK BİLİNÇLENME YOLUNA GİRMESİ…
        SÜRÜ ZİHNİYETİ YAPISINDAN BİR AN ÖNCE ÇIKMASI.
        TABİATIYLA BU OKUMA ALIŞKANLIĞINA BAĞLI.
        SELAMLAR.

  32. SIKAYET SURESININ 6 AYDAN 3 YILA CIKMASI BASIMIZI AGRITABILIR.

    TAMAM CEZA KANUNLARI GERIYE YURUMUYOR, ORASINI ANLADIK.

    AMA KANUNLARDA DOLANDIRICILIK SUCU GECEN SENE DE VARDI, 1985 TE DE VARDI.

    DOLAYISIYLA SIKAYET SURESI 3 YILA UZATILIRSA VE GECMISE YURUYECEK SEKILDE UZATILIRSA, 2009 BASINDAN ITIBAREN CEKI KARSILIKSIZ CIKMIS HERKESE DOLANDIRICILIK DAVASI ACILABILIR. BUNA KIMSE ENGEL OLAMAZ.

    3 YIL ISI BIR TUZAKTIR …………………………….!!!!!!!!!!!!!!

  33. cekı yazıp magdur olan alacagını tahsıl edemedıği için magdur olmus ve ese dosta kafasını kaldırıp yuruyemedıgı için tıcaretı bıtme noktasına gelmısken zaten yyargılanırken mahemece savcılıkça polisce dolandırıcı gozuyle bakılıyorken tim baskanı altın kuru bı tokatlanda gor kım kral kım cek magduru !!!!!!

  34. serhat says:
    26/01/2012, 23:49
    Eğer yeni yasa lehe diye o uygulanacaksa, o zaman bu yasaya göre geçerli şikayet süresi geçerli olup, dolandırıcıktan şikayet olunabilir.Burdan beraat edersen zaten lehine olduğu için bu yasa uygulanacaktır.
    Ama beraat etmez ceza alırsani eski yasaya göre aldığın cezayla bu karşılaştırılıp hangisi lehe ise o uygulanır.
    Yani şikayet süresiyle ilgili maddeyi eski yasadan, cezalandırmayla(cezalandırmamayla) ilgili maddeyi yeni yasadn alamazsın.ikisi bütünen uygulanır, hangsinin nihai sonucu sanık lehine ise o uygulanır.
    bu konu eski tck-yeni tck çok tartışıldı ordan biliyorum. en iyi bilen kişide hayalet adamdır (yani cekmagdurlari sitesinden cüneyit) .eski yazılara bakın.

    6 AYLIK ŞİKAYET SÜRESİNİN 3 YILA ÇIKARILMASI KABUL EDİLEMEZ

    BU BIR TUZAKTIR

    • bu uyarı maalesef diğer sitelerin çoğunda sansürlendi, yayınlanmadı …

    • BURHAN İŞCAN

      TÜRK CEZA KANUNU MADDE 2. Yİ İYİ ALGILARSAN BU SÖYLEDİKLERİNİN MÜMKÜN OLMAYACAĞINI GÖRÜRSÜN.

      YANİ GEÇMİŞE DÖNÜK CEZA YARGILAMASI YAPMAK MÜMKÜN DEĞİL.

      ANCAK HUKUKİ İŞLEMLERİ(İCRA TAKİBİ GİBİ) SÜRDÜRMEK MÜMKÜN.

  35. aaleksandır kardeş ! habire yazıyosun ama soruma hala cevap veremedin, bekliyorum cevap vermeni.

    libyada içsavaş çıktı. oradan kaçtık geldik. işler bozuldu. çeklerimizi ödeyemedik. biz dolandırıcı değiliz.

    ne yapmamızı istiyorsun ?

    hapis yatarsak veya ölsek işine yarayacakmı?

    bekle, bize süre ver, durumu düzeltelim borcumuzu ödeyelim. bizi hapse atsan yada idam etsen eline ne geçecek? bi söyle, ne geçecek ?

    sen dolandırılmışsın. niye bizi dolandırıcılarla aynı kefeye kouyorsun ? git bu adam hakkkında dolandırıcılık davası aç. avukatlar dolandırıcılık davasıyla uğraşmak zor diye, tembelliklerinden, çoğu da bilgisiz ve beceriksiz olduğundan dolandırıclık davası açmıyor, 5941 davası açıyorlardı. işin kolayına gidiyorlardı yani. sen git dolandırıcılık davası aç. bizlerin de yakasını bırak nolur.

  36. insallah bir an once kanunlasir

    • 6 aylık süre hem savcılığaşikayet için hemde icraya gitmek için konulmuş bir süre. bu süre 6 aydan 3 yıla çıkarılırsa geçmişe yönelik olarak (dolandırıcılık şikayetiyle) savcılığa veya (daha önce icraya verilmemişse) icraya gitmek mümkün olurmu?

      Mesela 2009 sonunda yazılmış bir çek var. Bunun için savcılığa karşılıksız diye şikayetçi olunmuş ama icraya gidilmemiş. 6 aylık süre 3 yıla çıkarsa bu çekten dolayı savcılığa dolandırıcılık suçuyla şikayetçi olunabilirmi?İcraya gidilebilirmi?

      • aksi halde haksızlık olur. niye 3 yılda 2 veya 4 yıl değil ? denilebilir.

        anayasanın eşitlik prensibine bile aykırı olmazmı?

      • Dolandırıcılıktan şikayetçi olabilir herkezin hakkı ama savcılık takipsizlik verir. Yani dava açılmaz. İcra hususu biraz karmaşık şöyle ki eğer 6 aylık işlem süresini kaçırmış ise derhal icra mahkemesine dava açmalısın bu arada sakın icra dosyasından gelecek tebligatlar olursa bu hakkını 7 gün için kullanman gerekir.Aksi halde süresinde icra mahkemesine bu husu yönüyle itiraz etmediğin için icra dosyası devam eder. İcra konusunda avukat yardımı almanı tavsiye ederim.

Ben için bir cevap yazın Cevabı iptal et