ben ve biz in anlamı


ben ve biz in anlamı
dilbilgisinde ben birinci tekil biz birinci çoğul şahıstır
konuyu toplama işlemi olarak ele aldığımızda biz ben lerin toplamıdır
sosyal olaylarda ise konuyu basit bit toplama işlemi olarak ele almak en büyük yanılgıdır
burada biz ben lerin toplamandan çok daha farklı bir içeriğe bürünür
biz ben lerden bağımsızlaşır
bizi oluşturan ben leri kendi potası içinde eritir

çek mağdurları veya anti demokratik uygulamalara karşı mücadele edenler,bireysel geliş nedenlerinden ayrı olarak yeni bir kimlik kazanır
artık onlar toplumsal bir insiyatifin bireyleri veya bir karşı çıkışın toplamıdırlar

biz olmanın sorumluluğu,ben sorumluluğundan nitelik olarak farklıdır
biz kollektif bir kültürdür
doğal olarakta kollektif akılla ilerler

kollektif aklın temsilcileri kişisel problemlerinden soyunur
o artık bizi temsil eder

ne yazık ki ülkemizde kollektif kültür yeterince gelişmemiştir
ben ler inatla kendini dayatır
kollektif kültüre direnmeye çalışır

çek mağdurları kolektif kültürün bir aracı olarak dernek kurmuşlardır
atılan adımın önemi büyüktür
ortak aklı ürettiğimizde çözemeyeceğimiz sorunumuz yoktur
emeği geçen herkese teşekkür ediyorum

Acil Demokrasi 3.ekim.2009

7 responses to “ben ve biz in anlamı

  1. Karşılıksız çek madunlarından biri

    Bankaların faktöringlere çekler için kredi vermesi yeni yasanın çıkmasına büyük engel. Ben altı ay hapis yattım her şeyim bitti çıktım, alacaklılarım beni arayıp geçmiş olsun dedi ve herkes sustu. Nerde o beni icra ile kovalayanlar nerde beni içeri attıracağını söyleyerek tehdit edenler. Bakın ben bu olayların sonuna gelmiş bir insanım. Bu sadece esnafı öldürüyor yanımda yirmiyi aşkın insan çalışıyordu. Şimdi kendim geçinemiyorum. Bu devlet karşılıksız çeke ( racon) yani ceza keserek ne borcumuzu ödüyor nede alacaklımıza bir hamle yapıyor. Bu yasa sadece banka kredilerini koruma hamlesi idi. Yeter kimse duymaz oldu. Kimse görmüyor. Muhalefet sustu, Yargıtay emsal karar uygulayamaz hale geldi, hapishaneler doldu taşıyor, adliyede karşılıksız çek işlemlerinde boğuluyor. Bu kadar yoğunluğu nasıl göremiyorlar. Biz madun bırakıldığımızdan ya da yasalarda bulunan eksikliklerden başımıza olmadık işler geldi.
    Borçlu avukatlığı bile kimse yapmak istemiyor. Devlette artık avukat vermez oldu. Nereye gideyim beni bu dişlinin çarkları eritti şimdi kimleri eritiyor iki evim on üç arabam vardı şimdi ekmek dilenmeye başladım bu hale beni bu devletin yasaları getirdi hiç düşünmüyorlar bizi. Onların hesapları çok büyük biz ufak taneleriz ve biz sanki vatandaş değiliz çaremiz de yok dermanımız da. Yeter unakıtan’ın sözüm ona tefeci zihniyeti gibi bir zihniyetle çıkarmış olduğu bu yasa bizi perişan etti. Artık değişmeli bu yasa.
    Muhalefet uyuyor bu konuda. Yargıtay sustu. Mecliste adı bile geçmiyor. Hani borçlar kanunu, nerde ticaret yasası? Hani kanunlar bitmeden tatile girmeyecek meclis. Her şey kapitalsizim esiri. Şansa kader yaşanan benim canım ülkem de kimse olanları görmüyor mu yeter artık feryat ediyorum! Benle feryat edin, belki de el ele düzelteceğiz bu rezil durumu.

    Saygılarımla

    Ali çimen

  2. Admin merhaba benim istanbul şişli ve küçük çekmece adliyelerinde davam var davaları takip edecek dürüst bir avukat varmı davalarımı kendim takip ediyorum istanbul bana uzak çek davası birazda karışık davalar şu ana kadar güvenmediğim için avukat tutmadım güvenilir avukat varise lütfen yardımcı olurmusunuz.

    • merhaba,

      benim isim önermem doğru olmaz. Derneği arayıp Suna hanım ile görüşmenizi öneririm. Derneğin bildiğim kadarıyla anlaşmalı avukatı var. O olmaz ise çalıştıkları avukatlardan birisini önerebilirler.

      Yine olmaz ise, bir çare buluruz. Siz arayın, sonra tekrar değerlendiririz.

  3. Yaşadığımız coğrafyadan haberdar olursak eğer,
    İnsan hakları,demokrasi diye inadına haykırabilirsek,geçmiş korkularımızdan sıyrılıp,”Belki Şehre Bir Film Gelir,Bir Güzel Orman Olur Yazılarda,İklim Değişir Akdeniz Olur”

    • merhaba Eylem,

      Bu ırak şehire, filmde geldi, ilk seyirleride yaptık.
      Ben-Biz ayrımına ister istemez çakıldık.
      Biz insan hakları için mücadele eden bir avuç insansız.
      “Ben liderim” egosunuda umarım yeneceğiz.
      İklim her durumda değişecek. Dileğim yaz gelirde Akdeniz olur.
      Yoksa ozon gidecek, geride Sina çölü kalacak.

      esen kalınız.

    • acil demokrasi ‘ye güzel yazısı için ayrıca teşekkür ediyorum.

  4. İnsanlığımızı , ancak biz olduğumuzda hissederiz.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz