Bir şeyler yapmalı …


Arkadaşlar bir konuda fikrinizi almak istiyorum.  Belki bir görüş birliği sağlayabiliriz.

İzleyici arkadaşların belirli hedefleri-görüşleri var.

Sizlerden gelen, bazı görüşleri yazıyorum.

  • Karşılıksız çek suçlarından gelen para cezalarının afedilmisini isteyenler var. Dolayısıyla hapis cezalarının kaldırılması
  • Kanun boşluğu vardır. Tüm cezalar düşmelidir.
  • Yeni Yasa’da iyileşmeler yapılmalıdır. Hapis kalkmalıdır.
  • 2009 için vadeli çek kavramı, tüm çeklere uygulanmalıdır.
  • Vadesinden önce yazılan çeklere ait davalar düşmelidir.
  • Karşılıksız çek suçunda hapis anlamsızdır.
  • Cezaevlerinde insanca koşullar yoktur. En azından ekonomik suçlar affedilmelidir.
  • Ekonomik kriz nedeniyle, karşılıksız çek depremi yaşanmaktadır. Bu suçlar af edilmelidir.
  • Karşılıkszı çeke hapis adaletsizdir.
Adalet Bakanı Sadullah ERGİN

Adalet Bakanı Sadullah ERGİN

Basında yeralan haberlerde ise sansasyon yaratılarak, yeni yasada hapis kalktı denmektedir. Bir şekilde durumu olduğunca fazla insana duyurmamız gerekiyor. Internet üzerinde, bu konuda çeşitli siteler var. Bizim blogumuz en fazla ziyaretcisi olandır. Bu ziyaretci sayısı bile yetmemektedir.

Adalet herkes için gereklidir. Olabildiğince fazla insana durum açıklanmalıdır.

Çek yasasının haziran ayı içerisinde çıkacağını düşünüyorum. Farklı görüşlerde vardır. Adli tatil sonrası, genel seçim öncesi beklenir görüşleride dolaşmaktadır.

Evet arkadaşlar. Durumu anlatmak için ne yapmak gereklidir ? Ne yapabiliriz ? Doğru davranış şekli nedir ?

Lütfen, bu yazının altına yorum yazarak görüşlerinizi belirtirmisiniz ?

Önerdiğim yazılar

Kemal KILIÇDAROĞLU

Kemal KILIÇDAROĞLU

95 responses to “Bir şeyler yapmalı …

  1. Üç arkadaş bir yaz günü yaya olarak yolculuk yapmak zorunda kalıyorlar.
    Biri Türk, biri Kürt, diğeri de Ermeni.
    Ama Ermeni olan aynı zamanda papaz.
    Sıcak, bir süre sonra yolda susuyorlar.
    Etrafta su yok.
    Bağların olgun zamanı.
    “İki salkım üzüm yiyelim de ağzımız ıslansın,” diye
    Bir bağa giriyorlar.
    Bağın sahibi bir Türk ama onu görememişler.
    “Kaç paraysa veririz,” diyerek yemeye başlamışlar.
    Bu sırada bağın sahibi gelmiş.
    Bakmış üç kişi üzümünü yiyorlar.
    Fena bozulmuş ama üç kişiyle de başa çıkamayacağını düşünmüş.
    Birine bakmış, kıyafetinden Ermeni ve papaz olduğu belli.
    Diğerine bakmış, konuşmasından Kürt olduğunu anlamış.
    Üçüncüsü de Türk.
    Dönmüş Ermeni’ye,
    “Bak bu adam Türk, yesin malımı.
    Benim kanımdandır.
    Helali hoş olsun.
    Bu da Kürt’tür ama din kardeşimdir.
    Sen niye yiyorsun benim üzümü mü?” demiş.
    Bu laf, üzerlerine sorumluluk yüklenmeyen
    Türk ve Kürt’ün hoşuna gitmiş.
    Adam, papazı bir güzel dövmüş.
    Kıpırdayacak hal bırakmamış, yere uzatmış.
    Bağ sahibi biraz sonra Kürt’e dönmüş.
    “Müslümansın da niye sahipsiz bağa giriyorsun.
    Bu adam benim kanımdan yediyse afiyet olsun,
    Çünkü o Türk’tür.
    Kardeşimdir,” diyerek bir güzel onu da dövmüş
    ve yere uzatmış.
    Bu durum Türk’ün hoşuna gitmiş.
    Biraz sonra Türk’e dönmüş ve “Tamam anladık Türk’sün,
    Aynı kandanız, aynı dindeniz ama sahibi olmadan başkasının
    bağına girilir mi?” diyerek Türk’e de vurmaya başlamış.
    Türk yumrukla yere yuvarlanınca Kürt’e dönmüş ve
    “Biz,” demiş…“papazı dövdürmeyecektik.”

  2. Привет

  3. günaydın arkadaşlar..
    admin,
    haberleşme için mail grubu oluşturmak nasıl olur?
    bazı avantajlar sağlayabilir ne dersiniz…

    • merhaba bsa,

      Biz yasal zeminde, hukuka uygun eylemler yapıyoruz.

      Ayrıca en güvenli yer, en açık yerdir.

      Bir mail grubu kurduğunuzu düşün. Kimleri alacaksın ? Bir mail adresine güvenerek aldığın kişinin aslında o kişi olduğunu nasıl bileceksin 🙂

      daha vakit var.

      mektup katılımı sürüyor. Etkisi ne olur bilinmez. Biz denize birer taş attık.

      Mektup eylemine katılım, diğer eylemler içinde müstakbel katılımcı sayısını gösterecektir.

      sıradaki eylemi örgütlemeye başlayalım derim ben.

      sevgiler.

  4. ekonomik krizleri biz çıkarmadıkkkkk
    2008 öncesi çeklerin para cezalarına va hapis cezalarına özgürlük istiyoruz. Çekten hapis yatan insanlar ailesine kavuşsun artıkkk ekonomik suca ekonomik ceza istiyoruz. hapis değilll

  5. teşekkürler

  6. Sevgili admin adalet komisyonundan bazı üyelerin cep telefonları verilmiş diğer sitelerden arayıp mağduriyetin anlatılması için burada vermemizde bir sakınca varmıdır.

    • Bu blogda, kişisel cep telefonu, telefon, e-posta adresi paylaşmamanızı rica ediyorum.

      TBMM sitesinde bu bilgiler var. Diğer bloglardada yayınlanıyor.

      e-posta göndermek yerine telefon etmenizi öneririm.

  7. Bu arada bende dün atv den gürkan zengin beye mail attım kendi programında çek mağduriyeti ile ilgili bir program yapmasını rica ettim.
    konuyu değerlendirceklerini bildiren bir mail yollamış. ne kadar çok yetkiliye ulaşırsak o kadar çok verim alırız. çarşamba günü komisyon toplanacakmış bilginize

  8. Arkadaşlar aşağıdaki yazı çekmagdurları sitesinden alıntıdır. Burada sizlerle paylaşmak istedim FH isimli arkadaşa ilgisi için çok teşekkür ediyorum.

    Sayın arkadaşlarım uzun zamandır sitede gelişmeleri paylaşmıyordum.

    Genel olarak olumsuz bir hava sezdim bunu bir nebze de olsa toparlamak adına dünkü görüşmelerimi buraya aktarıyorum.

    Dün öncelikle yaşar ağyüzle görüştüm. kendisi bu konuyu takip edeceğini hatta çarşamba komisyona girmeye çalışacagını ve bana bilgi vereceğini söyledi.

    daha sonra canan arıtmanı aradım. ne yazık ki yurt dışındaymış oğlu açtı 12 haziranda dönecekler.

    sayın mücahit fındıklıyı aradım. benim için komisyon üyelerini aramasını rica ettim. salı gnü bana geri dönecekler.

    sayın ayşe akbaşı da aynı şekilde komisyona yönlendirdim hafta içi bana bilgi vereceklerini söylediler.

    Ve sayın ayşe bahçekapılı KENDİSİNE SONSUZ TEŞEKKÜR EDİYORUM.. komisyon üyelerinden bir türlü görüşemediğimiz ilknur inceözün yakın arkadaşıymış. telefonu kapamamla birlikte daha önce görüşemediğimiz sn ilknur inceöz beni aradılar benden konuyu açıklayan mail istediler bugn tekrar konuştuk. yarın tekrar beni arayacaklar.

    daha sonra hakkı köylüyle görüştüm ağzından tek olumlu sözcük çıkmadı tabiki 5 yıl önce ben bu yasayı yanlış hazırladım 5 yıl insanlar boşuna yattılar demesini beklemiyordum.ama yne de beni 15 dakika dinlediler ve bana katıldıkları noktalar olduguna inanıyorum.

    sn özlem müftüoğlu da komisyon üyeleriyle konuştuktan sonra bana dönecekler.

    Sonra sayın zekeriya aslan beyfendiyle görüştüm kendisi bizi sonuna kadar destekliyorlar. bir süre sonra danışmanı ertan bey aradı benden fax istedi fax numarası 03124206966 ilgilenenler fax çekebilir.

    adalet komisyon üyesi mehmet tunçak da aynı şekilde bizi destekliyorlar. bunu bir kez daha teyd etmiş oldum.

    adalet komisyonu üyesi fatih metin beyfendiyle de bir kez daha konuştum adli para cezasının özellikle üstünde durdum bunun üstü kapalı bir hapis cezası olduğunu anlattım.

    anayasa komisyn başkanı sayın burhan kuzuyla uzunca konuştuk. Kendisi bize hak veriyor.kendisine endişelerimi illettim. o da bizim gbi bu konunun lehimize kapanmasından yana.

    Ve son olarak meclis başkanımız sayın KÖKSAL TOPTAN beyfendiye uzun uğraşlardan sonra evinden ulaşabildim kendisi iyimayayla konuşup haftaya bana dönecekler.

    Bence her sey güzel olacak. Uzatmaları oynuyor gbiyiz hakem taraf tutuyor olabilir ama torpil bile bir yere kadar yapılabilir. Kimse bu uğraşımızı görmezden gelemez.

    MAİL VE FAXLARA AYNEN DEVAM…
    30 Mayıs 2009 Cumartesi 23:12

  9. merhaba,

    baştan beri “önermediğim tek yol” e-posta ile dert anlatmaktır.

    dileyen arkadaşlar deneyebilir.

    Dilekçe göndermek için yasalara uygun bir başvuru yapmak gerekir.

    evet, dilekçe gönderiniz. yazılı ve imzalı …

    doğru hareket tarzı.
    -ankara’da vekilleri ziyaret etmek
    -dilekçe vermek
    -bölge vekillerini telefon ile aramaktır.

    tüm davası olan arkadaşların
    -aynı gün, dilekçe vermesi
    -aynı gün toplu olarak vekilleri aracılığıyla mahkemelere itiraz etmesi

    gibi tamamen yasal eylemlerde düşünülebilinir.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz