Sadullah Ergin, çek mağdurları için ne düşünüyor ?


bir konuyu netleştirmemiz gerekiyor
iktidar çek yasasının anti demokratik bir yasa olduğunun farkındadır
farkında olduğunu anlamamız için çıkıp “çek yasası anti demokratiktir” demelerini beklememiz saflıktır
politikayı kitleleri kandırma sanatı olarak görenler elbetteki yanıltma politikasını tercih edeceklerdir
bizi bankalara yöneltme çabaları
kısmi düzelme olacak söylemi,konunun özünden uzaklaştırma çabasından başka birşey değildir
insanlar bu yasa yüzünden cezaevinde yatarken vicdanlarını rahatlatmak için demogojiye başvurmanın ismi “kirli politikadan” başka birşey olamaz
bence iktidarı ikna etme çabaları bu saatten sonra anlamsızdır
iktidarın çek yasasına ilişkin kirli politikasına çek mağdurları tarafından verilen destek anlamına gelmektedir
ne yapmalıyız

Sadullah Ergin

Sadullah Ergin


iktidara yönelik meclis ziyaretlerinden vazgeçmeliyiz
çek mağdurluğun fiilen yaşandığı cezaevlerine yönelmeliyiz
iktidarın ayıbı cezaevlerinde fiilen ete kemiğe bürünmüştür
insan hakları ihlalleri somut olarak cezaevlerinde yaşanmaktadır
cezaevi ziyaretleri ve cezaevi önünde basın açıklamaları yapılmalıdır
iktidarın ayıbı ihlalin yaşandığı yerden tehşir edilmelidir
muhalefet veya insan hakları temsilcileri bizleri haklı buluyorlarsa bize cezaevi önünde destek vermelidir
derneğimiz bu eylemlerin organizasyonunu yapmalıdır
çek mağdurları mümkünse dernekte ya da bize destek verecek bir yerde protesto açlık grevi örgütlemelidir
muhalefet partilerinden yer konusunda talepte bulunulmalıdır
onurlu insanlar onurlarının ayaklar altına alınmasına izin vermemelidir-vermeyecektir

acil demokrasi, 28.ekim.2009

33 responses to “Sadullah Ergin, çek mağdurları için ne düşünüyor ?

  1. Syn Bakanım,
    cekı yazıp magdur olan alacagını tahsıl edemedıği için magdur olmus ve ese dosta kafasını kaldırıp yuruyemedıgı için tıcaretı bıtme noktasına gelmısken zaten yyargılanırken mahemece savcılıkça polisce dolandırıcı gozuyle bakılıyorken şimdi tim baskanın altın kuru bı tokatlanda gor kım kral kım cek magduru !!!!!!
    sızler gıbı durust ve toplum bılıncıne varmıs insana deger veren polıtıkacılara Türkiyemızın ıhtıyacı var SU YASAYI HAYIRLISI ILE CIKARSAYDINIZ COK MEMNUN MESUT OLACAKTIK

  2. fatih varışlı

    hükümet çek yasasında doğru düşünüyor nedeni çünkü hırsızlar haklı olacak alacaklı kişilerde hükünetin düşüncesinde haksızdır her zaman bu hükümetin yanında alacaklılar suçludur böyle yapanlara sen haklısın devam et biz arkanızdayız diyor birde emeklilerin maaşına haciz konulamaz yasası çıkardıkları için hükümet diyorki soyan kişi her zaman haklıdır alacaklıların hiçbir hak talep etme hakkı yoktur demeye getiriyor kefil olan emekli kefillik borcunu namusluk dairesinde ödesin borcunu ödedikten sonra karşı taraftanda hiçbirşey hak talep etmesin hükümet aynen böyle söylemek istiyor.
    Sayın Başbakanım böyle yasalar çıkarmış olduğunuz için çok teşekkür ediyoruz .

  3. money for nothing

    Bu görüşe katılıyorum hükümetle meclisle vekillerle uğraşmanın hiçbir anlamı yok. Tunusta işsiz genç kendini yakınca nasıl dikkatler çekilde burdada bu şekilde çok ses getirecek ve medyanın dikkatini çekecek bir eylem yapmak gereklidir. konuyu halka maletmek kamuoyuna duyurmak gerek. ticaret yapmayana milyonlarca insan çkin ne olduğunu dahi bilmiyor nerde kaldı borcundan dolayı hapis yatan insanlar olduğunu bilsin. kamuoyu çekini ödemeyen insanın hapis yattığından habersizdir. bunu kamuoyuna maletmek gerek. sıradan vatandaş bunu bilmeli. o zaman hükümet buna direnemez. bu nedenle çok ses getirecek bir elem yapmak gerek. örneğin boğz köprüsünü akşam 6 da trafiğe kapatacaksınız 2-3 saat. köprünün üzerine araba yakacaksın kendini köprüye zincirleyeceksin.

  4. ben 4 çocuklu bir ev hanımıyım 33 yaşında olmama rağmen yorgun ve bedbahtım artık sesimi birileri duysun bende kaçak yaşıyorum eşim cezaevinde bende yakalanırsam yavrularım ne olucak uyuyamıyorum kendime ve eşime kızıyorum ne olur bir mucize allahım

    • money for nothing

      Hobbes “insan insanın kurdudur ” demiş yaklaşık 800 yüzyıl önce. Alacağını tahsil edemeyince borçlu olan kişinin hapse girmesini talep eden varlık insan olamaz. Karşısındaki kişi borcunu ödeyemior ve alacaklı o zaman hapis yatsın diyor. ve bu insanın ailesi çocukları var. bu kişiye ne müslüman nede türk gözüyle bakarım. hayvandır o. böyle bir kanunu yapanada uygulayanada insan denemez.

      • sayın nothing, 2007 de çalıştığım firma kendi hataları yüzünden iflas etti, sahibi kaçtı gitti. firmaya benim gibi çalışan 8 firma da kapandı gitti. ben de dahil bu ailelerin evleri işyerleri ellerinden gitti. 2010 ‘ da ben bu adamın bulunduğu yeri tesbit ettim ve konuşmaya, paramı istemeye gittim. adam beni görünce şok oldu. paramın bir kısmını nakit bir kısmını emlak olarak vereceğini söyledi, beni iki gün oyaladı, bir de otelde ağırladım onu. Sonra adam emniyet müdürlüğü gasp büro amirliğine kaçırıldığını, tehdit edildiğini söyleyerek hakkımda şikayetçi oldu ve ben yargılanıyorum. bu adamı ben bir daha bulursam ne yapmalıyım? veya siz olsanız ne yapardınız? evet, hayattan ümidimi kesmiş durumdayım, evet alacaklı olduğum kişinin ailesi ve 1 çocuğu var. ben de bu kişi eşiyle beraber hapis yatsın diyorum. 2009 da mahkeme kararı alınmış, infaza düşmemiş böyle adaletin de içine edeyim. Bu insanın sadece hapiste yatmasını istemiyorum. evet ben hayvanım ve karşımdaki de insan. hayat ne garip….

        • bu yorumu ve bulduğunuz şeyin bir çözüm olduğunu inanarak yazdınız galiba?sn.money for shit.

          kişisel sıkıntılarımızdan yola çıkarak insanlık için “ucube”bir yasanın devamını istemek,ne kadar insana dair?

          burada hiç kimsenin borcunu ödememek bu konuda bir”af” beklemek gibi derdi yok..
          buradaki talep sadece;devletin ticari bir ilişkide taraf olup bu taraflığıda hapis cezasında tescilleyerek insanların borçlarının ödenmesindeki en büyük engelini kaldırmasıdır..

        • sn. money for shit,
          benimde elimde karşılıksız çekler var. borçlu olduğum bankalar var.borcum olmağı halde yargılandığım çekler var. alamadığım çeksiz fatura karşılığı alacaklar var. borcunu ödediğim ama faktoringlerin elinde çeklerim var.erken ibraz edildiği için ödeyemediğim çekler var. üzerine haciz konduğu için satıp paraya çeviremediğim 3 tır dolusu gıda ürünüm var.bunların bir kısmı gümrükte tasfiye oldu, gerisi bozuldu. gerçekten borcum olupta ödeyemediğim çeklerde var. alacaklıyım, borçluyum vs vs
          şimdi bu bağlamda kim hangi sıfata uyuyor, kim yatsın kim dışarda gezsin, anlayamadım….

        • money for nothing

          Hayır dostum yanlış anlamışsın sen beni. o kişi çekini ödeyememiş bir insan değil düpedüz dolandırıcı bu tür insanlar tarihin her devrinde ve günüzmüzün her devletinde hapis yatar ve bunu hak eder. sizin hikayenizde hapis yatmaması gereken kişi sizsiniz. örneğin mevcut sistemde siz bu dolndırıcı nedeniyle ifla etmişseniz veya çek borçlarınızı ödeyememişseniz siz hapse gidiyorsunuz. benim eleştirdiğim iyi niyetli olarak borcunu ödeyemeyen kişinin hapse gönderilmesidir. Dolandırcıların hapsedilmesi için zaten çek kanununa gerek yok zaten ilgili yasalar var bunlarlar ilgili. ama maalesef çekle ilgili dolandırıcılık yapmayı planlayan sizin örneğinizde de olduğu gibi zaten önceden kılıfını hazırlamış oluyor v o kişilere zaten bir şey olmuyor. tüm sorun iyi niyetli ticaret yapıp bir şekilde borcunu ödeyemeyen kişilerin hapis yatması. bu kişilr borçlarını ödemesinde demiyoruz. dışarda çalışsın ödesin.

          • money for shit

            işte asıl sorun sn. sargoz’ un dediği gibi; kimin hangi sıfata uyduğunu yasa nasıl ayırt ede(bilir)cek?

    • günaydın.günaydınlar..
      sn.yok.önce kime ya da neye kızmamız gerektiğini bilelim..
      kendinize,eşinize kızarak üzülmeyin.
      bu olay mucizelik değil.emek ve doğru taleplerle çözülecek bir olay.
      geçmiş olsun.yalnız değilsiniz..

  5. insanların kişilikleri,karakterleri yani mizaçları fiziki görünümünlerinede yansır diye düşünüyorum

    buradan yola çıkarsak aynı mizaçta insanların seçtikleri mesleklerde genelde aynı branşlarda olacağından,

    aynı meslek gurubundaki insanlarında aşşağı yukarı fiziksel olarak birbirlerine benzer tiplerden oluştuğunu söyleyebiliriz

    askerler,öğretmenler,kapıcılar,doktorlar,politikacılar,bakanlar,cami imamları v.s

    yukarıda ki meslek erbablarını az çok görünümlerinden ayırt edebiliriz

    bu bağlamda dışarıdan bakıldığında adalet bakanımızın görünümü sizce yukarıda saydığım hangi meslek gurubunda sayılabilir.

    bencede 🙂

  6. öncelikle herkez slm bende ankaradn tolga nende çek maduruyum gıda toptancılığı yapıyordum ve dolandırıldım ve iflas ettim çeklerimi ödeyemedim çeklerim yazıldı dokuz araçım ve üç dairem haciz oldu şuan kirada oturuyoum ve durumum çok kötü iki çocuğum var onlara bile zor bakıyorum ve hapse gime korkusuyla yaşıyorum ha hapse girmekte soun deyil ama benim iki çocuğuma kim bakacak onu düşünüyor yetkililerin sesimiz duymasını istiyoum bütün madurlara ALLAH yardım etsin

  7. arkadaşım bende koyu muhafazakar görüşlüyüm ama burada ırkcı bir genelleme yapmak cok yanlış…siz belki cok kötüsüne denk geldiniz ama bunu ırkcı bir ifade ile anlatmak cok yanlış ..buradaki mucadelemiz demokratik hakkımızı savunmaktır..bende şahsen pazarcıdan bir sey almıyorum ve ozellikle acılım konusundan sonra onca şehitlerden sonra cok daha hassas davranıyorum cunku yasadıklarımı bir ben bir Allah bilirim ama asla ırkcı bir genelleme yapmayı tasvip etmiyorum ..bız bu blogda her gorusten her ilden farklı insanlarız sonra gercekten işin içinen cıkılmaz bir duruma geliriz

    • Hangi cezaevi, ne zaman?
      Ben varım.

      • cezaevi nereden çıktı ?


        • insan hakları ihlalleri somut olarak cezaevlerinde yaşanmaktadır
          cezaevi ziyaretleri ve cezaevi önünde basın açıklamaları yapılmalıdır
          iktidarın ayıbı ihlalin yaşandığı yerden tehşir edilmelidir

          acil demokrasi, 28.ekim.2009

          acil demokrasi söylüyor, ben varım diyorum.
          dernekten cevap bekliyorum, böyle bir eylem yapacaklar mı? yapacaklarsa ben varım diyorum.

          • Sayın sk,

            Yakın zamanda kardeşinize ziyarete gidecekmisiniz ?

          • bu cuma, hem cezaevini, hemde eskişehirin en büyük tefecisini ziyaret etmeye gidiyorum.
            bir aksilik olmazsa

        • onun duyurusunu yapacağım.

          sen cezaevi organizasyonu yapabilirmisin ?

    • sn.erkan şat; ırkçılıkla ilgili bir genelleme yapılmadı.sadece bunu yapan kişiye tepki verildi..
      farklı görüşlerin,aynı sorunla “bir araya gelmesi”demek birbirimizi koşulsuz kabül anlamına gelmez.
      hani diyorsunuzya “demokratik haklara sahip çıkmak” diye,demokrasi öyle birşeydir ki; hayatın her alanında ihtiyaç duyulmalı.üstelik bütün insanlık için.aksi halde
      mevcut durumumuzuda olduğu gibi derdimizi anlatıncaya kadar kimbilir daha kimlerin canı yanar.
      yani bizler insan haklarından,demokrasiden yana her daim saf tutabilseydik,bugün derdimizi daha kolay anlatabilirdik.

  8. ben 2007 okul açtım pis kürtler elimden eldı günü gelmeden çeklerimi vurdular çıkan hakkım olan kredime el koydular karşıma geçip kürt köpeği okuluma gelerek çıkan kredini pital ettirdim dedi.ve benim süreç böylece başladı ben şimdi 2 yavrumdan ayrı şehirde saklanıyorum lütfen yardım edin kime gittiysem paran yoksa işlem yapmadılar bu çek yasasından ben faydalanabilirmiyim.2 yılın adı var çocuklarımı çok özledim.(bu arada evim arabalarım 2 iş yerim ve en önemlisi çocuklarımdan ayrıyım ya bu kürtlere daha ne desteği bu vtan düşmanı nankör lerin her yerde her alanda yerleri var zorbalıkla beyazla çekle senetle pis işlerle en güzel yerlerde aslanlar gibi yaşıyorlar bilmedikleri anlamdıkları en güzel işyerlerine sahip oluyorlar bizim vatanımız bizim devletimiz ne zaman olacak daha kac ailenin yavruların yuvası sönecek nereye kadar devam edecekler.bu hadise muğlada oldu ben oralıyım oysa 2 yıldır ankaradyım.bu muğladaki pis aşalık kürtler emniyetini savcısını milli eğitimi satın almışlar bu devletimizin bu birimleri zorda olanları kurtarmayıp onlarla işbirliği yapıyorlar.oraya gelen devlet memurlarının hemen kendi safhalarına çekiyorlar.bu kürtün elebaşı en önemli isim uluslar arası beyazdan ve bayındırlığı 70.000.000 tl dolandırmaktan yargılanıyor ama şerefsiz aslanlar gibi işinin başında soruyorum size bumu adalet.oysa ben okul açtım diye bu devlet ahalisi ve bu kürtler paramparça ettiler beni.yorumu siz yapın.bu çekler yüzünden yuvama dönemiyorum.
    selamlar

  9. cek kesecene pkk ya katilip mehmetcik kes… nasilsa mehmetcik kesmenin cezasi yok. cek kesmenin 5 yil agir hapsi var. ustelik mehmetcik kesenlere daha simdiden son model mersolar evler vs vermislerdir bile. yani cek kesen hapse mehmetcik kesen villaya gidiyor.

  10. sorunun yanıtı basitdir.

    sessiz sedasız, hapis cezası sürdürülmek istenmektedir. Basının ağzına bir af kreması sürülecektir.

    çaycı-çorbacı afedilecektir.

  11. Su Tav // Ekim 29, 2009 3:15 pm | Yanıtla

    ÖNEMLİ DUYURU
    Yarın sabah herkes erken kalksın.
    KANAL TÜRKTE Yeni gün haber programında
    Yarın sabah, 7.30-8.30 da
    Av.Rahmi Ofluoğlu (kosiad avukatı) ,kosiad temsilcisi ve çek yasası mağdurlarından bir kişi oturuma katılacak çek yasasını tartışacaklardır.
    Herkes proğram sırasında verilen telefonlardan mail adreslerinden programa katılsın.Çek yasasının çıkacağı söylentilerinin olduğu bu günlerde kamuoyu oluşturmak esas görevimizdir.Bu programın arkasından diğer çalışmalar gelecek.
    KOSİAD

    • Telefon: 90 (212) 355 85 00

      programın ayrı telefon numarası olabilir, yayın başladığında veriyorlar.

      yenibirgun (at) kanalturk.com.tr
      yenibirgun @ kanalturk . com . tr

Yorum yaparak destek olabilirsiniz