Çek Mağdurları Geçmiş Olsun …


TÜM ÇEK MAĞDURLARINA ARTIK KORKMALARI İÇİN SEBEP KALMADIĞINI MÜJDELER, GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMLE
BUNDAN SONRAKİ HAYATINIZDA MUTLULUKLAR DİLERİM.
BURHAN İŞCAN
(BİRAZ UZUN OLAN AŞAĞIDAKİ YAZIMI OKURSANIZ GEREKCESİNİ ANLAYABİLİRSİNİZ)

AKTİF OKUYUCU OLMAK VE TOPLUMUMUZ:
Yolsuzluk ekonomisi politikalarının beyni BELAMLAR, kalbi BANKALARDIR. Benim misyonum bunlara karşı savaş verip, sistem mağdurluklarını yok etmeye çalışmaktır.
BELAMLAR:Bilgisi sebebiyle etiket sahibi olup, bu bilgisini yanlış kullanan kişi demektir. Hal böyle olunca bunlarla savaşmak için, BİLGİ TOPLUMU oluşturmaya destek vermek gerekir.
Dolayısıyla bilgi şart.
ÇEK MAĞDURLARINA 2009 SENESİNDEN BERİ GERÇEK BİLGİDEN OLUŞAN ÖNGÖRÜLÜ FİKİRLERLE YOL GÖSTERMEYE ÇALIŞTIM.
Ancak devamlı söylerim, önemli olan bilgi değil, önemli olan ilgidir.
ÇEK MAĞDURLARI İLGİSİZ OLMALARI SEBEBİYLE OKUMA ÖZÜRLÜ, BU SEBEPTEN DOLAYI ALGILAMA NOKSANLIĞI YAŞIYORLAR.
Devamlı yazıyorum. Herhal okunmuyor, ya da okunmam için BELAM mı olmam gerekiyor?

ÇEK TASARISI YARGIYI HIZLANDIRMA ADAINA YARGISIZ İNFAZ YAPMAK İÇİN HAZIRLANMIŞ BİR YASA TASARISIDIR DEMİŞTİM.
ASIL AMACIN ALACAKLARIN ÖNÜNDE ENGEL TEŞKİL EDEN ANAYASAL ENGELLERİ KALDIRMAK BÖYLECE YARGISIZ İNFAZ YAPMAK OLDUĞUNU SÖYLEMİŞTİM.

BURHAN İŞCAN | Ocak 25, 2012, 1:51 pm | Cevapla
BİLEN BİLMEYEN YAZIYOR:
Tasarı meclisten geri çekilmeyecek. Yapılacak değişiklikleri, önergelerle ilave edecekler.
Nasıl değişiklik önergesi verilirse verilsin, hapis cezasını ortadan kaldıran nedenlere dokunulmayacak, bu kesin, gerisi laf.
Mesela Cumhuriyet Başsavcılarına yapılacak şikayet şekli ile ilgili düzenleme önergesi verileceği de söyleniyor.
Bu önerge verilimesinde gerekce, KARŞILIKSIZ ÇEKİ büsbütün suç olmaktan çıkarmamak.
DOLANDIRICILIKLARI ağır cezada yargılayıp ağır ceza vermek. ADLİ PARA CEZASI DEĞİL. DİREKT HAPİSLİK YANİ.
Bir tek hamiline çek elinde olmadığı halde kesen hariç. Çünkü “hamiline çek” kavramı toplumda tam manasıyla bilinmiyor.

YUKARDAKİ YORUMUMDAKİ ÖNGÖRÜLERİM DAHİL TÜM ÖNGÖRÜLERİM AYNEN OLDU.
1-YASA ŞUBAT AYINDA ÇIKACAK
2-3 ŞUBAT GÜNÜ HAPİSLİKLER BİTİP, ÖZGÜRLÜKLER GELECEK.
3-KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇU ŞEKLİ SUÇ OLMAKTAN ÇIKTI. DOLANDIRICILIK İDDİASINDA KASTIN VARLIĞI SÖZ KONUSU OLACAK
4-HİÇ BİR YASA GERİYE DOĞRU İŞLEMEZ. AYNI ZAMANDA CEZA YARGILAMASINDA KANUNİLİK İLKESİ VARDIR. TCK MADDE 2 VE 7
5-BUNDAN SONRAKİ KARŞILIKSIZ ÇEK SORUNU OLUŞMASI HALİNDE, KARŞILIKSIZ ÇEKİ ELİNDE BULUNDURAN HAMİL; CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞINA BAŞVURUSUNDA YA İDARİ YAPTIRIM TALEBİNDE BULUNACAK, YA DA DOLANDIRICILIK SUÇ DUYURUSUNDA BULUNACAK. ESKİDEN ŞİKAYET SÜRESİ 6 AYDI, ŞİMDİ ÜÇ YILA ÇIKTI. TASARININ 4. VE 5. MADDESİ TARTIŞILIRKEN VERİLECEK ÖNERGE-LERLE CUMHURİYET BAŞSAVCILIKLARINA YAPILACAK BAŞVURULARA AÇIKLIK GETİRİLİCEK.
6-DAHA ÖNCE DEFALARCA YAZDIM. BUNDAN BÖYLE ÇEK YASASI KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇU İLE YARGILAMAYA SEBEP VERMEYECEK. YANİ ÇEK YASASINDA BULUNAN SUÇ TİPLEMESİ İLE YARGILAMA YAPILMAYACAK.
TASARIDA ÖN GÖRÜLEN KARŞILIKSIZ ÇEKİ SUÇ OLMAKTAN ÇIKARTMAKTI.
OLUŞAN TEPKİLER, (Birinci açı, bağlayıcı hukuk bakımından Parlamentonun iradesini belli bir noktaya tespit eden, farklı bir irade seçeneğini yok eden bir hukuk var mıdır yok mudur? Buna ben bağlayıcı hukuk yararı diyeceğim. GİBİ) HELE TİCARET YASASI, BORÇLAR YASASI VE CEZA YASASI GİBİ TEMEL YASALAR DİKKATE ALININCA BUNUN MÜMKÜN OLMAYACAĞI AÇIK VE NET ŞEKİLDE GÖRÜLÜYORDU.
BU SEBEPLE BEN DE ÖNGÖRÜDE BULUNDUM. BAŞSAVCILIKLARA MÜRACAATIN SADECE İDARİ YAPTIRIM TALEBİ ŞEKLİNDE OLAMAYACAĞINI İDDİA ETMİŞTİM.
İŞTE MUHTEMELEN SALI VEYA ÇARŞAMBA GÜNÜ ÇEK YASASI TARTIŞILIRKEN 4. MADDEYE VERİLECEK ÖNERGE İLE CUMHURİYET BAŞSAVCILIKLARINA DOLANDIRICILIĞIN VARLIĞI İLE SUÇ DUYURUSU İLE ŞİKAYET EDEBİLME HAKKI DA YASAYA KONACAK.
BU OLDUĞUNDA, DAHA ÖNCE DE YAZDIĞIM GİBİ SAVCILIK SORUŞTURMASINDA SAVCILIK ; ŞİKAYİTİN HAKLI OLUP OLMADIĞINI, DOLANDIRICILIK SUÇUNUN VARLILIĞININ SOMUT OLARAK ORTAYA KONULDUĞUNU TESPİT ETTİĞİNDE, YARGILAMA AĞIR CEZA MAHKEMESİNDE 5237 VE 5271 SAYILI KANUNLAR UYARINCA YAPILACAK. YANİ KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇU ŞEKLİ SUÇ OLMAKTAN ÇIKTIĞI İÇİN, YARGILAMADA KASTIN VARLIĞI SOMUT OLARAK GÖZETİLECEK.
6-ADALET KOMİSYONU BAŞKANI AHMET İYİMAYA!NIN DA BELİRTTİĞİ GİBİ GEÇİŞ DÖNEMİ HUKUKU(BU YENİ DURUMA ADAPTASYON) 1,5 YIL SÜREBİLİRMİŞ.
YANİ BİR BUÇUK YIL İÇİNDE YANLIŞ ALGILAMALAR, YANLIŞ UYGULAMALAR OLABİLİRMİŞ. TIPKI 5941 SAYILI YASANIN 1. MADDESİ İLE OLUŞAN DURUM GİBİ.

ÖZETLER VE NETİCEYE GELİRSEK.
ÇEKTE HAPİSLİK, ESKİ SUÇLAR İÇİN TAMAMEN KALKTI. BAZI ALACAKLI VEKİLLERİNİN 3. MADDEDE BELİRTİLEN 3 SENEDEN FAYDALANMAYA KALKMASI İÇİN DOLANDIRICILIK SUÇUNU İSPAT EDECEK SOMUT BELGELER VE DELİLLER BULMASI GEREKİYOR.(MESELA BİR VEYA İKİ ÇEK KARŞILIKSIZ ÇIKTI DİYE DOLANDIRICILIK DAVASI AÇILAMAZ. ÇEK KEŞİDECİSİ VADELİ ÇEK OLDUĞUNU, DAHA ÖNCE ÖDEMELER YAPTIĞINI, ÖDEME YAPABİLECEĞİNİ İSPAT ETTİĞİNDE HAKSIZ ŞİKAYETTEN DOLAYI ŞİKAYETCİ ZARAR GÖREBİLİR.) YASA İÇİN ÖNGÖRÜLEN GEÇİŞ SÜRECİ UYGULAMASINDA OLUŞTURULACAK, “TAVŞANA KAÇ, TAZIYA TUT” TAKTİĞİ BU SÜREÇTE İŞLEYECEKTİR. BİLİNÇLİ OLUNURSA (ÖRNEĞİN TCK-2.MADDE DOĞRU ALGILANIRSA) MESELE YOK.

BİZİM AMACIMIZ BÖYLE ADİL BİR YASANIN ÇIKMASIYDI.
YASA ÖNGÖRDÜĞÜM ŞEKİLDE ÇIKTIĞINDA SİSTEM MAĞDURLUĞUNUN BU KISMI İÇİN MİSYONUM TAMAMLANMIŞ OLACAKTIR.

YUKARDA DA BELİRTTİĞİM GİBİ, SİSTEMİN BEYNİ BELAMLARIN OLUŞTURDUĞU MAĞDURLUKLAR ANCAK; BİLGİ TOPLUMU OLMAK GAYRETİ İÇİNDE BİLGİ PAYLAŞIMLARI İLE MÜCADELE İLE YOK OLUR. BİLGİ EN KOLAY KAZANILAN EN BÜYÜK HAZİNEDİR. BU HAZİNE PAYLAŞILDIKCA BÜYÜR.

BU KONUDA MİSYONUM DEVAM ETMEKTEDİR.

TÜM ÇEK MAĞDURLARINA ARTIK KORKMALARI İÇİN SEBEP KALMADIĞINI MÜJDELER, GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMLE
BUNDAN SONRAKİ HAYATINIZDA MUTLULUKLAR DİLERİM.
BURHAN İŞCAN

49 responses to “Çek Mağdurları Geçmiş Olsun …

  1. Burhan bey öncelikle merhabalar ben mağdurum konu su ben elektrik işi yapıyorum ve haliyle dükkana malzeme alıyorum toptancinin biriyle uzun süredir sıkıntısız çalışıyor dum yine her zaman ki gibi çekimi kestim gönderdim fakat malımi teslim almadım evrakın bedeli 16,500 sadece 400 tl değerinde malzeme teslim aldım dışarıdan duyumlarima göre toptancı batmış iflas ediyormuş evrakimida alamıyorum karsiligindaki malzemeyi de ne yapmam gerekiyor çeki odemesi yapmasam yazılacak mağdurun bilginiz varsa yardimcci olabilrmisiniz

  2. Burhan bey, ben ticaretle ugrasiyorum piyasada tum ticaretimizi vadeler ve ceklerle yapiyoruz yilda en az iki soyguncuya rastliyoruz cekler yaziliyor ve adamlar ortada yok ne yapmaliyiz,,

  3. Butun dolandiricilar magdur olmus ise bak

    • Dolandırıcılar mağdur malını zar-zor (kira,vergi,işçilik,kargo,iplik,deri,taban,yapıştırıcı) üretim çek almak suretiyle dolandırıcıya kaptıran imalatçı nedir mağdurmudur yoksa suçlumu?

  4. unuttugunuz bir nokta var.Anayasanin 38 ci maddesinin cekle hicbir alakasi yoktur.isterseniz okuyun: http://www.turkhukuksitesi.com/serh.php?did=3125

  5. APC/Çek Mağduru Arkadaşlar,
    Eve Yapılan Haciz Mağduru Arkadaşlar,
    Taaahüdü İhlal Cezası Mağduru Arkadaşlar,

    Hepimizin bildiği ve farkında olduğu gibi T.C. Hükümeti ve T.B.M.M. karşılıksız çekte uygulanan hukuksuz, haksız, adaletsiz ve çağdışı hapis cezasını vatandaşları düşündüğü ve bizler kendilerine e-posta gönderdik, faks çektik, mektup yolladık, çok azımız da telefon açtık diye kaldırmadı !

    Bu hapis cezasının kaldırılmasının tali sebebi mahkemelerin tıkanması ve cezaevlerinin dolması ama ana sebebi AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ’nden alınacak cezaların sayıca çokluğu ve paraca devasa büyüklüğüydü !

    Ayni haksız, hukuksuz, adaletsiz, ve çağdışı uygulama taahhüdü ihlale karşılık verilen hapis cezalarında ve evlere taciz maksadıyla yapılan hacizlerde de yaşanmaktadır.

    Özellikle taahhüdü ihlale verilen hapis cezaları (aynen karşılkısz çeke verilen hapis cezalarında olduğu gibi)

    “Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı özgürlüğünden alıkonulamaz”

    hükmünü apaçık içeren T.C. Anayasası 38.Maddesini ve A.İ.H.S. (Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi) 4 No.lu Ek Protokolünün 1.Maddesini

    alenen ihlal etmektedir !

    BU HAKSIZLIK, HUKUKSUZLUK, ADALETSİZLİK VE ÇAĞDIŞI ZİHNİYET KARŞISINDA ELİMİZDE YİNE BİR TEK SİLAH VARDIR : HUKUK SİLAHI !!!

    Bu hukuk silahı gerek T.C. mahkemelerinde, gerekse A.İ.H.M. (Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi) hakkımızı aramakla ses getirir.

    Yapmamız gerekenler bellidir :

    1 – Gerek T.C. Anayasası ve gerekse T.C. Devletinin imzalayarak kabul ettiği uluslararası bir metin olan Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi maddelerinin ihlal edildiğini kamuoyuna (gazeteler, dergiler, televizyonlar, internet haber siteleri gibi kanallar aracılığıyla) duyurmamız,

    2 – Bu uygulamalara bir an önce son verilmezse HAKKIMIZI AİHM-AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ nezdinde arayacağımızı yukarıda belirtilen vasıtalar ile ve bunlara ilave olarak e-posta, telefaks, mektup, telefon ile kamuoyuna, TBMM’ndeki milletvekillerine, TC Hükümeti bakanlarına ve ayrıca ulaşabildiğimiz tüm sivil toplum kuruluşlarına bildirmemiz, ve

    3 – Taahhüdü ihlalden ceza alıp bu yüzden

    (a) hapis yatıp çıkmış,
    (b) halen hapiste olan,
    (c) hapse girmemek için yurtiçinde kaçak olan, ve
    (d) hapse girmemek için yurtdışına çıkmış olan

    arkadaşlarımızın biranönce AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ’ne şikayetçi olarak dava açmaları.

    TBMM’ndeki milletvekilleri ve özellikle TC Hükümeti bakanları bizim durumumuza (daha önce karşılıksız çeke hapis cezası uygulamasında olduğu gibi) lakayd kalabilirler ama AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ silahımızı iyi kullanabilirsek, istemeden de olsa (ÖZELLİKLE BAROLARIN VE AVUKATLARIN, TEFECİLERİN KARŞI ÇIKMASINA RAĞMEN) gereken düzenlemeyi yapmaya mecbur kalacaklardır.

    Çare ve çözüm maalesef bir kere daha AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ’ndedir …!!!

    Bilgi ve değerlendirmenize saygılarımla sunarım.

  6. BENDE ÇOK ZOR DURUMDAYIM EŞİM ADIMA FİRMA AÇIP İFLAS ETTİ*2003 YILINDA 1 TANE AÇIK ÇEK TEFECİYE VERİLMİŞ*TOPLAM 5 ÇEKİM VAR*YASA ÇIKTI TAMAM AMA*MUHTARA KAYIT YAPTIRMAKTAN KORKUYORUM İCRA TAKİBİ OLURMU*2003 YILI ÇEKLERİN ZAMAN AŞIMI N ZAMAN OLUR*LÜTFEN Bİ CEVAP YAZIN BANA HEMEN OF KİMBİLİR N ZAMAN CVP YAZARSINIZ BANA BURHAN BEY*

    • Çıkan çek yasası, ödeyemediğiniz çeklerden dolayı hapis cezasına dönüşen adli para cezasını kaldırdı – yani artık ödeyemediğiniz çekten dolayı hapis yatma gibi bir çağdışı uygulama yoktan.

      Ancak, alacaklı ödeyemediğiniz çeklerden dolayı hakkınızdaicra/haciz işlemi yaptıysa bunun çıkmış olan kanunla ilgisi yok.

      Bunun için, halen TBMM Adalet Alt Komisyonu’nda görüşülmekte olan “3.YARGI PAKETİ” nin ve bunu içinde yer alan ve evlere haciz yapılmasını pratikte imkansız hale getirerek, malı mülü olmayanlara yapılan haciz işkencesini ortadan kaldıracak düzenlemenin yasalaşması gerekli.

      Bununla ilgili yazmış olduğum yazıları takip etmenizde fayda var – bu yasalaşma için muhtemelen yine AİHM nezdinde müracaatlarda bulunmamız gerekecek.

  7. alllah razı olsun .teşekkkürler

  8. ALLAH RAZI OLSUN KARDEŞİM.ÇOK DESTEK VERDİN BİZE..ALLAH NE MURADIN VARSA VERSİN.ÇOK UGRAŞTINIZ..

  9. 2007 tam faal şekilde yürüyen yeğenimin ŞİRKETİ işİ bozuldu ve iflas edip kendii kayboldu.Benim üzerimde onun şirketlerinden biri mevcut ama 2. ortak olarak gözüküyorum..Hiç bir çeki ben imzalamdım ama 1senedir ağır ceza mahkemelerinde duruşmalara çıkıyorum..İmzalar ve yazılar bana ait değl tesbit edildi..Ama hala yargılanıyorum..(dolandırıcılık sahtecilik)Bu çıkan
    yasa dan bende yararlanırmıyım..teşekkürler..

  10. Burhan Bey 2004 yılında bir çok çekten iflas ettik. yalnız çekler bana ait imzalar babama aitti. yüzlerce mahkemeye girip imzaların bana ait olmadığını beyan ettim ağır cezada dolandırıcılıktan davalarım oldu beraat ettim. beraatlarımda var birçok bu durumda ben imzalar bana ait olmadığını beyan ettiğim için mahkemede. durumum ne olur sizce

    • HANGİ MAHKEMEDE? MAHKEMESİ Mİ KALMIŞ SİZİN DURUMUNUZUN. BU YÖNÜYLE BİTMİŞ SİZİN İŞİNİZ.
      AMA HAK ARAMANIZ YÖNÜYLE DAHA YENİ BAŞLIYOR.
      2009 DAN BU YANA. YANİ 5941 NOLU YASANIN YÜRÜRLÜĞE GİRMESİNDEN BU YANA; 3167 SAYILI YASA GEREĞİ CEZA ALANLAR ŞU HAKLARINI DEVLETTEN İSTEYEBİLİRLER.
      1-İCRA TAKİPLERİ. İCRA TAKİBİ SONUCU HACİZLER OLMASINA RAĞMEN, ADLİ PARA CEZASI İLE CEZALANDIRILANLAR; BU PARA CEZASINI ÖDEYENLER, BUNUN YÜZÜNDEN HAPSE GİRENLER, ÖDEME YAPTIĞI HALDE HAPİSTE FAZLADAN YATANLAR, BU SEBEPLE İŞİ BOZULANLAR BU KAYIPLARINI
      2-ESKİ YASALARDA KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇU, “DOLANDIRICILIK” OLARAK ŞEKLİ SUÇ TİPİ İDİ. ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI HALİNDE, SUÇUN OLUŞUMUNDAKİ “KAST” ARANMADAN, YARGISIZ İNFAZ YAPILMAKTAYDI.
      BU YARGISIZ İNFAZIN TÜM MAĞDURLARI KAYIPLARINI,
      DEVELTTEN VEYA AİHM DEN İSTEYEBİLİRLER.

      • EFENDİM ŞİMDİ İFADE ETMEKTEDE ZORLANIYORUM ÇEKLER RESMİYETTE BENİM AMA BABAM KULLANDI HİÇBİR VEKALETİM OLMAKSIZIN VE İFLAS ETTİ MAHKEMELERDE ÇEKLERDEKİ İMZALARIN BANA AİT OLMADIĞINI BEYAN ETTİM O KADAR ÇOK MAHKEMEYE GİRDİM Kİ GENÇ YAŞIMDA ŞİMDİ NERDE NE MAHKEMEM VAR ONU BİLE BİLMİYORUM SADECE ÇAĞIRIRLARSA GİDİP İFADE VERİYORUM ASLİYE CEZALARDA İMZALARIN BANA AİT OLMADIĞINI BEYAN ETTİM KİMİSİ TEMYİZE GİTTİ KİMİSİ BERAAT KARARI VERDİ KİMİSİDE AĞIR CEZADA MAHKEME AÇTI AĞIR CEZADA DA BERAATIMI İSTEDİ SAVCI Bİ NEVİ BABAM BENİM ADIMA OLAN EVRAKLA TİCARET YAPTI BENSE NE ALINAN MALIN YERİNİ SATANI TANIMAM BUNDAN SONRA 2004 YILINDA OLAN VE HALEN DEVAM EDEN MAHKEMELERDE BANA DOLANDIRICILIK SUÇUNDAN CEZA GELİRMİ BUNU AÇIKLARSANIZ ÇOK SEVİNİRİM GENÇ YAŞIMDA DÜŞÜNMEKTEN SAÇLARIM BEYAZLADI 😦

        • arkadasim durumun ne oldu acaba agircezalardan beraat ettin mi. hikayemiz seninle birebir ayni. davalarim devam ediyor su anda

          • ben beraat ettim hapse girmedim ağır cezadan babamla ceza aldık yalnız benim hapis cezasını erteledi bir daha aynı suçu işlememek üzere şu an bişey yok sadece icra dosyalarım var

  11. burhan bey 2009 ve 2010 yazılan çeklerim var ve üçünden yakalama çıkmış bunlarda düşüyomu ve dolandırıcılıga sokarlarmı hemen hemen hepsinin yarısını elden ödedim ama onlar yine tümünü tekrar istiyolar ve bu yakalamalar otamatikmi düşecez yoksa bir işlem yapmamız gerekiyomu

    • BURHAN İŞCAN

      KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇ OLMAKTAN ÇIKARILDI ARTIK.
      Tarih farketmez hepsinden suçla ilgili davalar ve sonuçları düşüyor.
      3 yıldan maksat, idari yaptırım isteme süresi. Bu sürede dolandırıcılıktan da şikayetci olunabilinir.
      ANCAK DOLANDIRICILIKTAN ŞİKAYETCİ OLMAK İÇİN, ARTIK ÇEK KARŞILIKSIZ KALDI DEMEK YETMİYOR. HATTA HİÇ ANLAM İFADE ETMİYOR. Dolandırıcılık iddiasında bulunan kişinin, çekin karşılıksız bırakılmasını dolandırıcılık gayesi ile yapıldığını başka delillerle ispat etmesi gerekir. BU DA HAYLİ ZOR.
      Bu zorluğu ortadan kaldırmak için; gerek ticaret yasasında, gerek bankacılık yasasında başta olmak üzere bazı kanunlarda değişiklikler-düzenlemeler yapılıyor-yapılacak. Örneğin tacir olmayan kişinin, tüccar çeki kullanması dolandırıcılıktır. Kanunda hamiline çeke uygulaması kusur-kabahat olarak görüldüğü için sadece ona idari para cezası var. Aslında bu bile suçtur. Fakat toplumda hamiline çek tabiri tam olarak algılanmadığı için şimdilik kabahat olarak sayıldı.

  12. Burhan bey merhabalar ben yakalandim ve 14,5 ay ceza aldim 10 ay sonra iceriye fazla dayanamadigim icin tahahutle cezaevinden ciktim fakat yinede borclarimi odeyemedim tekrar iceriye girmem soz konusu olur mu?

    • ARTIK İCRA TAKİPLERİ İLE KARŞI KARŞIYA KALACAKSINIZ. YAPTIĞINIZ TAAHHÜT GEÇERSİZDİ. BUNU 5941 SAYILI YASANIN 1. MADDESİNİN 2. FIKRASI SÖYLÜYORDU.
      BU SÜREÇTE SESİMİ KISMAYA ÇALIŞANLAR ÇOK OLDUĞU İÇİN SİZİN GİBİ BİR ÇOK MAĞDUR EKSİK BİLGİLERLE MÜCADELE ETTİ.
      ARTIK ADLİ PARA CEZASI YOK. GEÇMİŞ OLSUN

  13. Burhan bey

    2007 ve 2008 acılan çek davalarınla alakalı taahüt ihlali halen hapis cezasını devam ettirimi.

  14. paylasım için tskler

  15. BURHAN İŞCAN

    = ZOR OYUN BOZAR=

    Hükümetin özel sektör alacaklarının tahsilini hızlandırmaya yönelik yaptığı yasal düzenlemeleri, yargıyı hızlandırma amaçlı yasal düzenlemeler paketi içinde sunması; bazı yanlış algılamalara ve özellikle alacaklı kesim tarafından borca af geliyor kaygısına sebep olmuştur.

    Bu kaygı büyük anlamda yersiz ve yanlıştır. Yapılan düzenlemelerin gerekcesini anlayamayanların beyhude kaygısıdır bu.

    Evet zor oyun bozmaktadır. Küresel kriz çarpık ve aşırı borçlanma yüzünden oluşmuştur. Küresel krizin etkilerinden sıyrılmayı amaçlayan T.C.Hükümeti bir anlamda ezber bozmakta, bu çarpık borçlanmayı ve sonuçlarını düzenlemeye çalışmaktadır. Ne yazık ki, bu çabaya muhalefetin bir kısmı köstek olmakta, diğer bir kısmı da sadece destek olmaktadır. Katkı veren, bu çorbada bizimde tuzumuz olsun diyen yok gibidir.

    Bunun başlıca sebebi sorunların algılanamamasıdır. Zira çözüm üretemeyenler sorunu bilmiyor demektir.

    Hükümetin düzenlemelerde başarılı olması, kuşkusuz ezberleri bozacaktır.

    Kaygımız, hükümetin aşırı borçlanmayı tamamen ortadan kaldıracak düzenleme yapmaması, borç tuzağını muhafaza etmeye gayret etmesi dolayısıyladır. Yani sistemin sorunların sürmesinden nemalanma zihniyetini devam ettirmesinden dolayıdır.

    Buna mukabil, borçlanmanın çarpık yapıdan kurtarılması, daha gerçekci bir yapıya sokulmaya çalışması da umutlarımızı artırmıştır.

    6111 sayılı yasa ile başlayan değişiklikler, şubat ayında hız kazanacak umudundayız. Yeni çek yasası düzenlemesi ve icra iflas kanununda yapılacak değişiklikler bu umudumuzu artırmaktadır.

    Yapılanlar yapılacakların teminatı ise eğer; 6111 sayılı yasa sonuçları en güzel örnektir.

    Bazı kamu alacaklarına af getireceği gayesi ile oluşturulan, bununla birlikte başka yasalarda da değişiklikler yapan bu kanun çıkmazdan önce de bir sürü fırtına koparılmıştı. Bu fırtınalar AF üzerine yoğunlaşmış, vergi borcuna sadık bir kısım tarafından tepkilere yol açmıştı.

    Kanun uygulamaya sokulduğunda görüldü ki; bazı değersiz alacakları af etmekten öte hiçbir şekilde af yok. Bu küçük alacakların tahsili için yapılacak masraf da, astarın yüzden pahalı olmasına sebep olacaktı.

    Yasa ile birlikte, BORÇLU İLE ALACAKLININ UZLAŞMASI da devreye girdi. Bankacılık kanununda yapılan bazı değişikliklerde şubat ayında devreye girecek.

    Bunların devreye girmesi ile birlikte, öngörülen düzenlemelerin de devreye girmesi, YENİ BORÇLANMA KRİTERLERİ nin oluşmasına, UZLAŞMAYA, TEDBİRLİ –GÜVENİLİR BORÇLANMAYA yol açacağı için; borçlanma daha gerçekci, şeffaf ve güzel bir yapı içinde olacaktır. Bu durumda piyasalar, yıllarca beklenen GÜVEN e kavuşmuş olacaktır.

    Yeni düzenlemelerle, alacaklının korunmasının yanında; iyi niyetli borçlunun da korunması gözetilmektedir.
    Şimdiki eski çarpık yapı içinde alacak tahsili, bağdan üzüm koparma maksadını aşmakta; öfkeyle bağcıyı da dövme ve bağı talan edip yok etme maksadına yol açmakta idi.
    Yeni düzenlemelerle, alacak tahsilinde bağdan üzüm koparmak esas olarak gözetilirken; bağcıyı da dövüp, bağı talan etme harabeye çevirme devrine de son verilmek istenmektedir.

    Mükerrer tahsilatın, sebepsiz zenginleşmenin ve özellikle uzlaşmanın önünü kesecek yaptırımların ortadan kaldırılması hedeflenmektedir. Hacizlerde ve hacizli malın satışında da, iyi niyetli borçlunun korunması esas alınmak istenmektedir.

    Öteden beri, ödeme gücü olduğu halde borcunu ödememeyi ihtiyat haline getirenler için, bu durumu yok edecek etkin hiçbir müdahale yapılamamaktaydı.

    6111 sayılı yasa gereği oluşturulacak kredi risk takip merkezi ve yeni borçlanma kriterleri ile artık bu kişilerin borçlanmasının önüne geçilmektedir.

    Merkez 10 yıl boyunca bu kişileri negatif sicilli gösterecek, bu kişilere borç vermek isteyenlere bu sicilleri sunacaktır. Ayrıca ON-LİNE CEBRİ İCRA takibi ile de bu kişiler, ödemeye zorlanacaktır. Bütün bu düzenlemeler sonucunda oluşan düzende bu kişiler hayalet insan durumuna düşecektir. Ticaretten men olacaklar, bankalarla işlem yapamayacaklar, devlet kurumlarının bir çoğunun hizmetlerinden mahrum olacaklardır. Mesela düzenli gelir sağlayan bir işe sahipseler, cebri icra ile gelirlerine haciz konulacağı için; bu durumdan kaçanlar düzenli gelire sahip iş sahibi olamayacaklar.
    Pozitif sicil uygulaması ile birlikte de,;eskiden hiçbir anlam ifade etmeyen şüpheli alacaklar, artık bir katma değer olarak görülecektir. İcralardaki ödemelerin artık bankalar üzerinden yapılması bu durumu doğuracaktır.

    Bunlar gibi sonuçların doğuracağı güzelliği fark edemeyenler, hala ezberlerde takıntılı olarak hezeyanlar içindeler.
    “Alacaklı ne olacak?” mış. Bunu soruncaya kadar, alacaklı için bunlardan daha güzel daha gerçekci fikirleriniz varsa ortaya onu ortaya koyup önerin.

    “Borcunu ödemeyen hapse girsin” ezberinden başka bir şey yok ki dağarcıklarında.

    Evet ben; yolsuzluk ekonomisi politikaları uygulayıcısı AKP Hükümetini sevmiyorum. Ve de aynı zihniyetteki parlamentomuz partilerini de sevmiyorum.

    Bunları sevmemem yapılan akılcı düzenlemeler muhalefet edeceğim anlamına gelmez.. Aksine bu düzenlemelere katkı sağlamam için uğraşmamı mecbur eder.

    Aklın yolu birdir. Zor oyun bozar.

    Küresel ekonomik krizin doğurduğu zorluklar, “ekonomi batarsa hepimiz batarız” demagojisi ile adaletin üzerine şal örtenleri harekete geçirmiştir. Zor oyun bozmuş, “adaletin mülkün temeli olduğu” hatra gelmiştir.

    Demir tavında dövülür. Zaman şimdiki zaman.

    Bu yüzden maksadın çok iyi algılanması şart. Bununla birlikte oluşacak sonucu, ve sonuca etki edebilecek sebepleri de iyi düşünmek, bunlarla ilgili yeterli bilgiye sahip olmak lazım.

    İnsanın tabiatı gereği iki türlü karar mekanizması ve buna bağlı iki tane hareket şekli vardır.

    Birincisi duyumlara ve gördüklerine göre kararla hareket tarzı. Bu hayvansı şekildir. Önyargılı olmaktan doğan peşin hükümle davranışın, sabit fikir ekseninde ezbere dönüşmesidir. Ezberciliktir.
    Diğer karar mekanizması; bilgiyi düşünce süzgeçli akılla değerlendirerek, sonucu ve sonuca etki edecek sebepleri tasavvur ederek hareketi sağlar.

    Akılcılığın ezbercilikle işi yoktur yani.
    Ezberleri bırakmak lazım, ezberlerle yol alınmaz.

    Adalet mülkün temelidir. Bu temel yıkılırsa ekonomi-mülk biter.

    Bu yüzden adalet herkese lazım…..

  16. Burhan bey benim cekim 2007 2008 döndü ve 6ay icinde dava actılar 2009 cezaevinde tahüt verdim şim şunu soruyorum benim esnafkefalete tahütettim kafama şu tadıldı tahütü ödemez isem bana dolandırıcılık acılırmı?

    • BURHAN İŞCAN

      HAYIR.. AÇILAMAZ. TAAHHÜDÜNÜZ HUKUKİ GEÇERLİ İSE TAAHHÜDÜ İHLALDEN 90 GÜN CEZA ALIP, BİR KISMINI HAPİS YATABİLİRSİNİZ. ANCAK; 6111 SAYILI YASANIN UYGULAMASI BİR GERÇEĞİ ORTAYA ÇIKARMIŞTIR. UZLAŞMA İLE ANLAŞAN BORÇLU ALACAKLI, ALACAK TAHSİLİNİN ERKEN OLMASINI SAĞLAMAKTADIR. YASA TASARISI UZLAŞMANIN ÖNÜNÜ KAPATAN DEMOKLASİN KILICI GİBİ DAYATMALARIN ÖNÜNE GEÇMEKTEDİR. UZLAŞIRSANIZ, TAAHHÜDÜ İHLAL CEZANIZ DA KALKABİLİR.GEÇMİŞ OLSUN.

  17. BURHAN İŞCAN

    DURUMU ÖZETLERSEK:
    BU YASA TASARISI HÜKÜMETİN EKONOMİ POLİTİKASI PROGRAMI İÇİNDE ÇIKMASI MECBUR ÖNGÖRÜLEN YASALARDANDIR.
    HÜKÜMET EKONOMİ POLİTİKASI PROGRAMINDAN TAVİZ VERMEYECEĞİNE GÖRE,
    BU YASA TASARISINDA GERİ TEPME SÖZ KONUSU DEĞİLDİR.
    BAĞLAYICI HUKUK VE GENEL HUKUK KURALLARI İÇİNDE TASARININ 4. VE 5. MADDESİNE İLAVELER YAPILACAKTIR. BU İLAVELERLE YASA ADALETİ ORTAYA KOYACAKTIR.BU YÜZDEN ENDİŞENİZ OLMASIN.

    1-BUNDAN BÖYLE ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI SUÇ OLMAKTAN ÇIKARILMAKTADIR. HAPİSLİKLER BİTTİ. 3 ŞUBAT GÜNÜ AKŞAMI ÖZGÜRLÜKLER OLACAĞINI ÖNGÖRMEKTEYİM.
    2-BU YÜZDEN, DOLANDIRICILIK İDDİASIYLA SUÇ DUYURUSU YAPMAK İÇİN ESKİDEN OLDUĞU GİBİ ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI YETERLİ TEK DELİL OLMAYACAKTIR. YANİ ÇEK KARŞILIKSIZ KALDI DİYE DOLANDIRICILIK İDDİASI YAPABİLMEK İÇİN BAŞKACA SEBEP VE DELİLLER ÖNE SÜRMEK GEREKECEK. HAKSIZ ŞİKAYET HUKUK OLUŞTURUR.
    3-ÇEKLERDE ŞİKAYET SÜRESİ ÜÇ YIL. BU SİZİ ALDATMASIN. GENEL HUKUK KURALLARINDA SUÇTAN ŞİKAYET SÜRESİ BİR AYLA BİR YIL ARASIDIR. ÜÇ YILDAN MURAD KARŞILIKSIZ ÇEKTEN DOLAYI YAPTIRIM UYGULAMASI İSTEME SÜRESİDİR.ŞİKAYETCİ HAKLILIĞINI İSPATLAMAK ZORUNDADIR.
    4-YAPTIRIM UYGULAMALARINA KABAHATLER KANUNU UYARINCA İTİRAZ EDİLEBİLECEKTİR.
    5-5941 SAYILI YASAYLA UYGULAMAYA GİREN TAAHHÜTLERİN UYGULAMA ŞEKLİ; 5941 SAYILI YASANIN 1. MADDESİNİN 2. FIKRASINA AYKIRI OLARAK, BUTLAN HUKUKU İÇİNDE UYGULANIYORDU. SONA ERDİ.
    6-ÇIKACAK YENİ KANUNLARLA BİRLİKTE BORÇLU ÜZERİNDE ONU DAHA DA ZARARA UĞRATACAK VE ÖZELLİKLE UZLAŞMANIN ÖNÜNÜ KESECEK, “DEMOKLESİN KILINCI” GİBİ DAYATMALAR KALDIRILACAKTIR.
    BU YARGIYI HIZLANDIRMA PROGRAMININ OLMAZSA OLMAZLARINDANDIR.
    ETKİN PİŞMANLIK VE UZLAŞMA HÜKÜMLERİ DEVREYE GİRECEKTİR.
    ARABULUCULUK KANUN TASARISI BU MAKSATLADIR.
    7-YİNE EKONOMİ POLİTİKASI GEREĞİ ARTIK BORÇLANMANIN ÖNÜNÜ KESECEK, BORÇLANMA KRİTERLERİ DVREYE GİRECEKTİR.
    8-BU SİSTEMİN ADI YOLSUZLUK EKONOMİSİ POLİTİKALARIDIR. YAPILACAK DÜZENLEMELER NE KADAR GÜZEL GÖZÜKSEDE BU POLİTİKALARI AYAKTA TUTMAK İÇİNDİR. BU DURUM ASLA GÖZDEN UZAK TUTULMAMALI. BU POLİTİKALARIN BEYNİ BELAMLAR, KALBİ BANKALARDIR.
    BANKALARIN SİSTEME KAN VERMESİ İÇİN YARGISIZ İNFAZLA MEVDUAT TOPLAMASININ, GELİR ELDE ETMESİNİN DE ÖNÜ AÇILMAKTADIR. ZATEN GENEL DEĞİŞİKLİKLERİN MAKSADI DA BUDUR.
    BORÇ ÖDEMESİ İÇİN BORÇ BULMA KABİLİYETİ KISITLI HÜKÜMETİN, KAYNAK YARATMA İŞLEMLERİDİR BUNLAR.
    BU SEBEPLE BU PROGRAMDAN TAVİZ YOK.

  18. BURHAN İŞCAN

    KIYMETLİ DOSTLARIM. BENİM EVİMDE İNTERNET BAĞLANTISI YOK. BİR BİLGİSAYARIM DA YOK. EV TELEFONUM BİLE YOK.
    YAZI VE YORUMLARIMI YA ÇALIŞTIĞIM İŞ YERLERİNDE(KOŞULLARA BAĞLI) YA DA İNTERNET KAFEDEN YAPMAKTAYIM.
    BU YÜZDEN ZAMANI EN UYGUN ŞEKİLDE DEĞERLENDİRİYORUM.
    AKŞAM 19 DAN SONRA SABAH 9 A KADAR İNTERNETLE BAĞLANTIM BİTİYOR.
    ZAMANINDA CEVAP VEREMEMEKTEN DOLAYI ÜZÜNTÜLÜYÜM.
    BU YÜZDEN DİR Kİ BÜYÜK HARFLE YAZMAK ZORUNDA DA KALIYORUM.
    SADECE BU SİTEDE DEĞİL, BİR ÇOK YERDE MAĞDURLARA BİLGİ VERİYORUM.
    BU YÜZDEN ŞAHSİ BİLGİLENDİRME İSTEMEDEN ÖNCE TÜM YORUMLARI OKUMANIZI ÖNERİYORUM
    BENİ BAĞIŞLAMANIZI DİLİYORUM.
    HEPİNİZE GEÇMİŞ OLSUN. SAYGILARIMLA

  19. BURHAN İŞCAN

    TARIK BEY, YASANIN GERİ ÇEKİLECEĞİ FALAN YOK. POLİS GÖREVİNİ YAPIYOR. POLİSİN İFADE ALMASI ŞART. YOKSA VAZİFESİNİ YAPMAMIŞ OLUR. BU YÜZDEN POLİSLER KURNAZLIK YAPMIŞ.

    BU YASA VE ŞUBAT AYINDA ÇIKMASI BEKLENEN YARGIYI HIZLANDIRMA KAPSAMINDAKİ TÜM YASALAR ;
    HÜKÜMETİN EKONOMİ POLİTİKASI PROGRAMINDA ÇIKMASI MECBUR YASALAR.
    BU SEBEPLE HÜKÜMET; NE EKONOMİ PROGRAMINDAN, NE DE BU YASALARDAN ARTIK TAVİZ VERMEYECEK.
    İÇİNİZ RAHAT OLSUN.
    YASA EN GEÇ ÇARŞAMBA MECLİSTEN, CUMA GÜNÜ CUMHURBAŞKANINDAN ÇIKACAK ÖNGÖRÜSÜNDEYİM.
    MÜSTERİH OLUN. BU İŞ BİTTİ.
    BENİM KAYGILARIM YOK MU VAR?
    BUNLARI İZAH ETTİM. ANLAŞILMADI. SEBEBİ HUKUKLA EKONOMİNİN KUCAK KUCAĞA OLMASI.

  20. Burhan Bey Benim sikintim su.Ben almanyada yasiyorum ve alman vatandasiyim.yalniz ben 2008 yilinda turkiyeden insaat isi aldik ve almanyadaki sirketin subesini kurup türkiyedeki bir bankadan 10 tane cek aldik.tabiki biz isimize basladik ancak baslamadan tabiki baglantilar yaptik ve malzemecilerden mal almak icin cekler yazdik ve malzemelerimiz geldi ve is baslandi 2 ay boyunca isler yaptik ve insaat malzemeleri kullanildi binalarda fakat bizim verdigimiz cekler vadeliydi ama yaptigimiz ise para ödememk icin bizim isimizide fes etmek icin is aldigimiz firma cekleri verdigimiz yerlere bilgi veriyor ve tariginden önce cekleri yazdiriyor-bunun sonuda tabiki biz anlasma yoluna giderek isi fes edip almanyaya geri dönmek zorunda birakildik.fakat isi veren firma bizim ceklerimizi bize ödeme yapmadigi paralarla cekleri geri alcakti zaten almak zorundaydi cunku almazssa kendisi islere devam edip o piyasdan mal alamaz ve ordaki islere devam edemezdi.ve bir kac sefer almanyaya dönünce görüsmem oldu ceklerin bazilarini almislar bazilarini almamisler.ve tabiki biz oyuna gelip madur olmustuk türkiyeyide bilmedigimiz icin kurnazliklarida.4 yildir türkiyeye cek lerden dolayi gelemiyordum.acaba hakkimda bisey varmi diye.bana hic bir ihbar falan gelmedi almanyaya.türkiyede zaten adresim yoktu cünkü alaman vatandasidim.eger hakkimda ceklerden yada senetden bir suc duyurusu yada tutuklama varsa bu cek yasasindan dolayi sorunum cözülürmü hapislik yada tutuklama varsa ceza düsermi.

    • BURHAN İŞCAN

      BU YASAYLA “ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI SUÇ OLMAKTAN ÇIKARILIYOR”
      BU ŞU DEMEKTİR:
      ARTIK ÇEK KARŞILIKSIZ KALDI DİYE İSTER DOLANDIRICILIK SUÇ İSNADIYLA, İSTER BAŞKA SUÇLAMA ŞEKLİYLE SAVCILIKLARA SUÇ DUYURUSU YAPILAMAYACAK.
      ESKİ DAVALAR DÜŞECEK.
      AMA KARŞILIKSIZ KALAN ÇEKTEN DOLAYI HAK ARAMA HUKUKU 10 YIL SÜRECEK. BU SÜRE İÇİNDE ŞİKAYET HAKKI ÜÇ YIL. YANİ 2009 YILINDAN ÖNCE KESİLMİŞ VE KARŞILIKSIZ KALMIŞ ÇEKLER İÇİN SADECE İCRA TAKİBİ YOLU AÇIK. SUÇ İSNADINDA BULUNMA YOLU KAPALI.
      2009 YILI VE SONRASI İÇİNDE SUÇ İSNADINDA BULUNMAK İÇİN ARTIK ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI TEK BAŞINA YETERLİ SEBEP DEĞİL.
      BAŞAK SOMUT DELİLLER ARANACAK.
      SİZİN DAVALARINIZIN DÜŞECEĞİNİ ÖNGÖRMEKTEYİM. ANCAK BAŞKACA HUKUK ARAMALARI SÖZ KONUSU DEĞİLSE.

  21. Burhan bey açıklamınız için teşekkürler şimdi benim 2005 tarihli çekim var hapis cezası onaylanmıştı şimdi kaçak yaşıyorum acaba bu yasadan nasıl yararlanabilirim ama yardımcı olursanız çok sevinirim

    • BURHAN İŞCAN

      HAPİSLİK KORKUNUZ DA İCRA TAKİBİ KORKUNUZDA BİTMİŞ. GEÇMİŞ OLSUN. KURTULDUNUZ…

      • Burhan bey bu rahatlatıcı msjınız için çok ama çok teşekkür ederim salı gününü iple çekiyorum özgür olunca inş. çalışıp borçlarımı en yakın zamanda kapatacam sizinde tüm sıkıntılarınızı rahata kavuşturması için duacınız olacam tekrar teşekkür eder herzaman başarılı olmanızı dilerim

  22. burhan bey size çok çok tşk ederım çok çok güzel bizi aydınlattınız bende 2009 ödediğim çeklerımı geri bana toptancım vermedi icraya vermiş hapis kararı çıkmıştı 3 tane kızım var ve ben onlara baka bilmek için hem kaçıyorum hem çalışıp çocuklarımı okutmaya çalışıyorum bu yasa çıkarsa çalışıp tekrar o parayı ödiyeceğim

    • BURHAN İŞCAN

      GEÇMİŞ OLSUN. BUNDAN SONRA SADECE İCRA TAKİBİ İLE KARŞI KARŞIYA KALACAKSINIZ. YASA UZLAŞMAYA DA SEBEP OLACAĞI İÇİN, RAHATLAYACAĞINIZI TAHMİN EDİYORUM. GEÇMİŞ OLSUN

  23. siz gerçekten hem moral olarak hem bilgi olarak insanlara destek için yaradılmışsınız. gerçekten teşekkürler.sadece 2 tane çekimi ödeyemedim daha doğrusu mal almak için verdim malımı alamadım alan firma çeklerimi kullanmış bankadan kredi almış bankada beni hem icraya vermiş hem ceza davası açmış.2010 yılında ki çeke 2011 de dava açıldı 2012 haziranına gün verildi.durumum ne olabilir rica etsem bana bilgi verirmisiniz?

    • BURHAN İŞCAN

      SADECE BORCUNUZLA İLGİLİ İCRA TAKİBİYLE KARŞI KARŞIYA KALACAKSINIZ. HAPİSLİK KORKUSU BİTTİ. GEÇMİŞ OLSUN.

  24. kim neyi çekiyor yağğğ neler bulup icat ediyorlarya alacaklıların yaydığı
    dedi kodudur yağ yasa maddesi geçmiş artık önergede verilmiş adama hesap soaralar yağğ milletin kafasını bulandırmayın

  25. burhan bey yani bu yasa geriye dönük olarak dolandırıcılık acamıyorlar bun sonrası icinmi gecerli?

  26. hisarcıklıoğlu hapis cezası kalkmasın dıyor

  27. Burhan bey benim ceklerim 2008 sikayet ettiler simdi tekrar dolandırıcılık davası aca bilirlermi

  28. burhan bey destekleriniz ve aydınlatıcı yazınız için teşekkür ederim sürekli bir söylem çıkıyor son zamanlarda bu açıklama yüreklerimize su serpti.

    • BURHAN İŞCAN

      TASARINININ ÜÇÜNCÜ MADDESİNE ÖNERGE İLE YAPILAN DEĞİŞİKLİK ÖNEMLİ DEĞİL.
      TASARININ DÖRDÜNCÜ MADDESİNE SALI GÜNÜ YAPILACAK ÖNERGE İLE YAPILACAK DEĞİŞİKLİK ÖNEMLİ.
      BU GÜN BURDA BU DEĞİŞİKLİĞİN NE OLABİLECEĞİNİ, VE OLMASI GEREKTİĞİNİ AÇIKLAMAYA ÇALIŞTIM.
      DÜNKÜ DEĞİŞİKLİĞİ DEĞİL.
      SALI GÜNÜ OLMASI MUHTEMEL GÖRÜŞMELERDE BU DEĞİŞİKLİK ÖNERGESİ İLE,
      KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇLARI; ŞEKLE BAĞLI SUÇ TİPİ OLMAKTAN ÇIKARILACAK. MAÇASI SIKAN ALACAKLI DOLANDIRICILIK SUÇLAMASI İLE CUMHURİYET BAŞSAVCILIKLARINA SUÇ DUYURUSUNDA BULUNABİLECEK. AMA ESKİSİ GİBİ ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASI DOLANDIRICILIK İTHAMI İÇİN TEK BAŞINA BİR ANLAM İFADE ETMEYECEK.
      DOLANDIRICILIK SUÇLAMASI MESNETSİZSE, YANİ ÇEKİN KARŞILIKSIZ KALMASINDAN BAŞKA SUÇLAMAYI DOĞRULAYACAK İSPAT EDİCİ UNSUR YOKSA SAVCILIK TAKİPSİZLİK VERECEK.
      ESKİDEN NE YAPILIYORDU? ÇEK KARŞILIKSIZ. TAMAM DOLANDIRICISIN. BU DEVİR BİTTİ.
      TCK YA GÖRE İŞLEM YAPILACAK. DÜN EKLENEN MADDE İLE, DOLANDIRICILARA DA YAPTIRIM UYGULANACAK.

      YANİ ARTIK AKLA KARA AYRIŞACAK.
      KURUNUN YANINDA YAŞ DA YANMAYACAK.
      İYİ NİYETLİ BORÇLU (İCRA İFLAS YASASINDAKİ DEĞİŞİKLİKLERLE) KORUNACAK.
      CEBRİ İCRA VE ON LİNE İCRADA YARGISIZ İNFAZ OLMASINA İMKAN VERİLMEYECEK.
      TEKRAR GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMLE
      SAYGILAR SELAMLAR

      • Burhan hoca acil cvp verirsen memnun olrum!!! biraz önce bir arkadaşım aradı polis aramış karakola gelsin ifade için demiş arkadaşımda tel ile aramış ya salı günü yasa çıkıyor idare edin demiş karşıdaki polis yasanın geri çekileceğini acil gelmesini söylemiş sizce nedir bu olay!

        • Merhaba. Ben insaat malzemesi almak icin bir vatandasa cek kestim. Bana malzeme gelmedi. Malzeme gelmedigi gibi bu vatandasin bir dukkaninin dahi olmadigini ogrendim. Cekleri onun ve 3. Sahislarin ismine yazdim. Ceklerim tacir cekidir. Sahis hicbir sekilde irsaliye yada fatura ilede ispatlayamamaktadir ama beni icra ile tehdit ediyor hatta olum tehditleride aliyorum zaman zaman. Ceklerin bir kisminin gunu gecti bir kisminin gecmedi.Ne yapmam gerekir yardimci olursaniz sevinirim. Yeni yasa buna ne diyor. Saygilarimla

Yorum yaparak destek olabilirsiniz