iktidardan medet ummak ve hayal kırıklığım


Hayal kırıklığım,

Ben bu yasa adalet komisyonundayken Sayın Hakkı Köylü ile telefonla görüşmüştüm.

ve… bana, “içerdeki 200 – 300 kişi ile çaycı kapıcı çıkar diğerleri için af olmaz” demişti. O zaman çok şaşırmıştım. koca komisyon başkanı bir şey bilmiyor diye düşünmüştüm. Şimdi ne demek istediğini daha iyi anlıyorum.

Aslında hayal kırıklığım bundan dolayı değildir. Benim hayal kırıklığım, akp görüşünde ve destekçisi olmamama rağmen yine bu parti içinde tecrübeli hukukçuların ve sağduyulu milletvekillerinin olduğunu düşünmemdendir.

Anayasaya uymayan kanun yapılamaz zannederdim. Yaptılar,

Kanun önünde herkes eşittir zannederdim. Değilmiş,

İktidar milletvekilleri, iki konuyu birbirinden ayırt edebilir (Çek kanuna muhalefet ile Adli para cezasından yatanlar) zannederdim. Edemezmiş,

Hükümet cezaevindeki mahkum sayısını mutlaka bilir zannederdim. Bilemezmiş,

Özgürlük, tüm insanlar için bir anlam ifade eder zannederdim. Etmezmiş

Çok büyük hayal kırıklığı yaşıyorum. Ama bunlar beni mücadelemden vaz geçiremez geçirmemeli de, hatta hiç kimseyi vaz geçirmemeli birlikte, örgütlü olarak, birbirimizi kırmadan, direnmeliyiz.

Bugün, Demiryolcular, Tekel işçileri, İtfaiyeciler, Eczacılar, Öğretmenler, direniyorlar, biz mağdurlar da direnmeye devam etmeliyiz.. Onurumuzu korumalıyız.

Hep birlikte olmalıyız..

Ben , 16.aralık.2009

44 responses to “iktidardan medet ummak ve hayal kırıklığım

  1. Cemil Çiçek’e “Başbakan niye bu kadar yurtdışına gidiyor” diye sordular, “Gezen tilki, yatan aslandan kârlıdır” dedi. Kızılderili açılımı yani.

    *

    Gezen Tilki.

    *

    Aslına bakarsanız, başkentimizin havalimanından belli; Esenboğa… Olsa olsa Oturan Boğa’nın torunudur. Yoksa niye böyle acayip bi isim koysunlar ki.

    *

    Yatan Aslan’dan kasıt, Baykal.

    (Altı Ok reisi.)

    Bahçeli, Yalnız Kurt.

    Çankaya, Ulu Manitu.

    *

    Posta arabalarına saldırır gibi çığlık çığlığa ateş suyu fırlatanlar kim?

    Apo’çiler!

    *

    İmralı’daki Geronimo.

    Karargâh’taki Tom Miks.

    *

    Dakotalı Ahmet Türk, Rüzgarlı Kartal’dı, Oklahoma Mahkemesi’nin kararından sonra, Gamlı Baykuş oldu… Sırrı Sakık ya Cherokee’dir, ya Cheyenne; beygirin 4 çarpı 4’üne biner… Kabinenin ve aynı zamanda kabilenin bilge büyüğü Bülent Arınç, Ağlayan Kaya; en son Nebraska’daki yağmur duasında ağladı… Kamer Genç ise Son Mohikan.

    *

    Yalaka gazeteciler?

    Rin Tin Tin.

    Hep aynı senaryoda figüran olurlar:

    Bir avuç dolar için!

    *

    Memleket desen, Hollywood yapımı kovboy filmi dekoru gibi zaten… Önden bakıyorsun, bildiğin bina gibi görünüyor. Arkasına bakıyorsun, iki dandik kalasla tutturmuşlar… İttirsen, yıkılacak.

    SON DAKİKA NOTU:

    Apo’çilerle barış çubuğu içen, onların kılına bile dokunmayan Arizona süvari birliği, Meksikalı tütün işçilerini haşat etti… Şeytan diyor, git, Zapata’ya katıl!
    hürriyetden alıntıdır.

  2. Bu arada başbakan medya aracılığıyla açıklama yapmış;

    “Krizden kurtulmak için yerli malı kullanın!”

    * * *

    Ben de dedim ki amenna, başbakanımız doğru söylemiş…

    Başbakanı cepten arayıp tebrik edeyim dedim…
    Meğerse Turkcell’in bir kısmına el koyup, Finliler’e Ruslar’a satmışlar…

    Telsim’den arayayım dedim…
    El koyup İngilizler’e satmışlar…

    AVEA’dan arayayım dedim…
    Lübnanlı’ya satmışlar…

    Ev telefonundan arayayım dedim…
    Araplar’a satmışlar…

    E bari internetten e-posta yollayayım, maksat yerli malı kullanmak olsun…
    O da Araplar’a gitmiş…

    Ne diyelim…

    Arab…
    Sen bizi kurtar Ya Rab…

    * * *

    Bari dedim bineyim otomobile, başbakanın yanına gidip öyle tebrik edeyim…

    Uzun yola çıkma dan önce araç muayenesi yaptırayım dedim…
    Araç muayene işlerini Alman’a vermişler…

    Sigortasını yaptırayım dedim…
    Başak Sigorta’yı Fransa’ya vermişler…

    Benzin alayım desem…
    Zaten direk Irak’a dolaylı olarak ABD’ye gidecek param…

    Ondan da vazgeçtim…

    * * *

    Madem dedim, başbakanı yerli malı kullanma sevdasından dolayı tebrik edemedik..
    E bari gidip bir bankadan kredi çekeyim de yüzde yüz Türk sermayeli bir iş kurayım…

    Maksat, başbakanın gözüne girmek…

    TEB’e gittim, Fransızlar kapmış…
    Deniz Bank’a gittim Danimarkalılar almış…
    Oyak Bank’a gittim, Hollandalı oturuyor patron koltuğunda…
    Finans Bank’ı da vermişiz Yunan’a…

    Hani, Türk Bankası olduğu için Ziraat Bankası’nın Atina’da şube açmasına izin vermeyen Yunanistan.. .

    Ama Allah’ı var sayın başbakanımızın, Garanti Bankası’nın hepsini değil sadece yarısını vermişiz Amerikalılar’ a…
    Valla tebrikler…

    * * *

    Dedim ki kendi kendime, bu da olmadı, en iyisi mi açayım bir radyoyu da kafamı dinleyeyim.. .

    Açtım… Süper FM…
    Kanadalı’ya satmışlar…

    * * *

    Valla nasıl olur bu iş dedim kendi kendime…

    Ne var ne yok elin ecnebisi kapmış…

    Cep delik tava delik… Nokta nokta nokta üstelik…

    * * *

    Hemen bir 70’lik rakı açtım büyüğünden… Hani Türk içkisi ya. O bakımdan.
    Efkar dağıtmak için…

    Onu da Amerikalılar’ a satmışlar meğerse…

    * * *

    Bir tek kömür madenlerini satmamışlar…
    Seçim zamanlarında işe yarıyor çünkü…

    Demokraside devrim yaptık ya hani…

    Kömür demokrasi düzenine geçirdik ülkemizi…

    O bakımdan…

    * * *

    Hadi bakalım…

    Durmak yok yola devam…


    Karanlığın en koyu olduğu an,
    Aydınlığın en yakın olduğu zamandır.

    • hadiii…
      yerli malı kalmış mı?

      • sayelerinde üretecek bişi kaldımıki hepsini dışardan alıyorlar.
        utanmasalar havayı bile dışardan getirecekler

    • itfaiye hizmetlerini de taşerona vermişler, denizfeneri tayfasına…
      şimdi itfaiyeciler sokaklarda direniyor, dayak yiyor…
      döve döve köleleştiriyorlar bizi…

      • bir de,”orantılı”,orantısız” diye meşrulaştırıyorlar şiddeti..

        herşey,herşeyin içinde bir ilizyon..

        eczacıların durumu da ayrıca iclenmesi gereken bir durum.
        önümüzdeki süreç buna dair “hadi ya” dedirtecektir.

      • memlekette incelenmesi gereken o kadar durum var ki;
        çek mağdurları
        tekel işçileri
        eczacılar
        itfaiyeciler
        demiryolcular (50 kişiyi greve katıldığı için işten attılar, direnişteler)
        memur genel grevi
        daha aklıma gelmiyor, gündem o kadar yoğun ki…
        anladık bu adamlar ilk seçimde gidecek o belli oldu da, bunların bozmadğı şey kalmadı, düzeltmek için yıllarca uğraşması gerekir gelen hükumetin…

        • tek,tek olaylar üzerinden ,bütüne ulaşabiliriz,
          yani asıl incelenmesi, sorgulanması gerekene.

          gelen hükümetin değil bu halkın işi zor.sn.bsa33.

          • incelenmesi gereken, ulaşılacak bütün şu ki,
            kapitalizm zorda. sıkıştı…
            giderek geniş kitlelere daha az vermek istiyorlar, bunun sonu köleleiktir.
            bakınız küçük ve orta işletmelerin hayatta klamasını istemiyorlar, gelin siz büyük işletmelerde teagahtar olun diyorlar.
            caddede açılan hiper marketin karşısında hangi bakkal, hangi kasap-manav dayanabilir. kapatacak, yapabiliyorsa gidip o hipermarkette tezgahtarlık yapacak…

          • eşi temizlikçi, kızı kasiyer olacak…

          • o kadar çok kasiyere ihtiyaç olmayacağı için …

            kasiyer maaşıyla reklamlarda gördüklerini alamayacağı için…

            ahhh güzel ülkem
            ne haldesin bir bilsen

        • iktidar kendi glasnostunu yapılandırıyor
          gorbaçov misali sonuç malum
          o kadar kasiyere ihtiyaç olmayacağı için…

      • Almanyada ilk önce koministleri götürmüşler herkes susmuş.Arkasından sosyalistleri götürmüşler gene herkes susumuş,arkadan demokratları götürmüşler ses edecek adam kalmamış.
        bizlerde hep emeği, savunduk arkadaşlarımız ın yaşını büyütüp onları öyle astılar herkes sustu.
        Şimdide işçilere milletvekillerine amerikan askeri gibi saldırılıyor kafaları gözleri parçalanıyor ses edecek adam kalmamış.
        Bu böyle gitmez sadece bunu biliyorum .
        Kafa sayısı önemli değildir, önemli olan niteliktir

  3. ALMANYAda, Weimar Cumhuriyetini kim yıktı? Adolf Hitler.
    Hitlerin kurduğu cumhuriyetin adı neydi? Demokratik Cumhuriyet.
    Hitlerin parlamento darbesiyle kurduğu bu cumhuriyetin silah gücü neydi? Polisler.
    Hitlerin diktatör olmak istediğini anlamayıp, ona yetki kanunu
    veren kimlerdi? Merkez sağ partiler.
    Hitleri diktatör yapacak yasalara ve uygulamalara mecliste karşı çıkan kimdi? 88 sosyal demokrat milletvekili.
    Hitlerin arkasındaki meclis gücü neydi? 441 milletvekili.
    Hitlere karşı çıkan basının ve muhalefetin başına ne geldi? Hepsi cezaevine tıkıldı.
    Hitlerin Reichstag yangını gibi provokasyonlarla kandırıp ele geçirdiği son kurum hangisiydi? Alman ordusu.
    Hitlerin hedefindeki ilk gazete hangisiydi? Freiheit (yani Hürriyet!..).
    Aklınıza bir benzerlik mi geldi acaba?

    • anlatıyoruz anlatıyoruz, ama anlayan kim…

    • bunlar iyi günler !!!

      çok fena yapacaklar çooooook…

      • bi şey yapamazlar, zaten yaptılar yapacaklarını…
        1 seneleri kaldı en fazla, ilk seçimde yolcular…

      • bir çin atasözü der ki;
        “abbas is the passenger…”
        :))

      • anketler öyle demiyor, birde seçimde ayak oyunları var başka şeyler var.
        memleketin %80 ni ölürüm de chp ye oy vermem diyor. istikrar için kuzu kuzu gidip düzen partilerine verecektir oyunu benim halkım.
        taaaaaki onlara sıra gelinceye kadar veya sıranın onlara gelip çoktan geçtiğini anlayıncaya kadar.
        bunada benim ömrüm yetmez.

        • anketlere kulak asmam parayı veren düdüğü çalar ama, oylar sayılırken elektrik kesintilerinden korkarım…

        • parayı veren düdüğü çalıyor zaten,

          bu arada iki sayfaa arasında git gel biraz zor oluyor

          🙂

        • sk,
          halkımız bu işin şakası kalmadığını anlasın artık.Fetullahçılar her yeri ele geçirdiler.Bu gidişe son vermezsek vatanımı z elden gidecek.Amerika rahat durmaz bizim ülkemizin topraklarında gözü .Fetullahçılar onların maşası .
          düşman içimizde yani

  4. Arkadaşlar herkese selamlar;
    Bende geçen sene iflas eden ve hapse girme korkusu yüzünden 6 aydır yurt dışında yaşamak zorunda olan bir kardeşinizim.Şu ana kadar tüm yazılanları dikkatle takip etmeme rağmen sanırım teknik bir hatadan dolayı bugüne kadar maalesef yorum yaparak katılamadım.Bundan sonra bende fikrilerimi ve başımdan geçenleri sizlerle paylaşmaya çalışacağım.Umarım haklı davamızda benimde bir yardımım olur.Tüm çek mağduru arkadaşlarımın bir gün borçlarımızı tamamen ödeyebilmemiz dileğiyle hepinize sevgi ve saygılar.

    • YÜRÜYEDUR ,
      memleketi özlemişsindir.yurtdışındaki arkadaşların durumlarını hele bir netleştirelim
      o zaman DERNEĞE GELİRSİNİZ TANIŞIRIZ .Yapılacak işler duruyor henüz hiç bişi çözemedik.

  5. ya arkadaşlar ne zaman onaylar cumhurbaşkanı bu yasayı bir bilgisi olan var mı?

  6. MÜHENDİS HESABI
    içerdeki çek yasası mağdurları için 25.000 demiştim.Rahmi bey bile 2000 dir diyordu.
    Az demişim 28.000 miş.Haklıyım gördüğünüz gibi .

  7. düzeltiyorum..
    “HAPİS CEZASININ KAYITSIZ ŞARTSIZ KALKMASI”

  8. kişisel durumlar için değildi itirazım:)
    genelde adil değil.
    yazı tura atalım:)
    kura çekelim:)
    vs.

    • adil olmayan yönü neresi.
      bir kişiye hediye vermek yerine,blogta sürekli yazan arkadaşlara çay ikramı.
      ne güzel hemde tanışma olur.

      • adil değil,çünkü;
        bu bir dayatma olur.
        yani burada yazan herkesin istanbulda olması ya da oraya gitmesini gerekli kılar.

        not: çoğunluğun ne dediği benim için kabüldür:)

  9. – demokratik açılım iyi gitmiyor
    – TSK sıkıntı içinde
    – ekonomi iyi değil, Türkiye’de işler vadeli dönüyor, kriz bizde 2010 da hissedilecek (örnek: çekler, senetler 3ay-1 yıl vadeli)
    – demiryolu işçileri rahatsız
    – tekel işçileri rahatsız.
    – eczacılar rahatsız
    – DTP’li vekillerin istifa etmesi durumunda vekiller rahatsız
    kısacası iyi giden bir şey yok, çek mağdurlarının dumunu hiçde elzem bir durum gibi görünmüyor yöneticiler açısından.

    Aslında kredi kartları, bankaların ve sermayenin genel durumu ve yabancıların ülkemizi ve halkını yüksek faiz ile borçlandırma gerçeğine bakılınca, 1920’deki kapütülasyonların, 2010 versiyonunu görüyoruz. tarih tekerrürden ibaret derler zaten.

    Aslında iktidar partisi de görüşü gereği borca hapise karşı, zaten dinimiz de borca eziyet etmeyi yasaklar, borçluya zekat ve sadakayı teşvik eder, ancak günümüzün ekonomik ilişkileri nedeni ile bu tür uygulamalar (hapis cezası) hemen kaldırılamıyabilir, sermayeyi fazla ürkütmemek lazım.

    Bu gerçekler ışığında, bizim enerjimizi, gücümüzü, sinerjimizi kayıp etmeden, hakkımızı alıncaya kadar mücadelemize devam etmemiz gerekiyor.

    Taahhüt verilerek hapis korkusundan kurtulan kişilerin tamam kurtulduk dememeleri, aman yargıtay, anayasa mah. bu kanunu bozar diye rehavete kaılmadan, tam tersine, birlik ve beraberlik ile yasal sınırlar içinde, bu kısa süre zarfında HAPİS CEZASININ KAYITSIZ ŞARTSIZ KALMASI için mücadeleye devam etmeliyiz.

  10. ben muhalifim. muhalif olmasam bunca eleştiriye karşın bu blogu yıllardır sürdürmezdim.

    İktidar beni şaşırtmadı. 2003 yılında ucube yapıldı. 2009 ‘da kaymaklısı geldi.

    Ben ‘e güzel yazısı için teşekkür ediyorum.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz