Çek mağdurlarının mücadelesi demokrasi ile yürürmü ?


acil demokrasi

insan hakları ihlallerine karşı mücadeleyi insan haklarından haberdar olmayanlara anlatmamızın zorluğunu biliyoruz
örgütlü olmayı reddeden ve dernek örgütlenmesine dahi tahammülü olmayan insanların süreçten nemalanmak dışında ne kaygısı olabilir
kosiad toplantılarının herkese açık olduğunu ve yeni katılımlarla yeni yönetimin oluşturulacağını ilan etmemize rağmen hiçbir tutarlı gerekçe göstermeden reddetmenin altında örgütsüz insanlardan nemalanmak yattığı çok açıktır
son ilan bunun göstergesidir
tutarlılığı olan tek konu cunta ürünü çek yasasının örgütsüz insanları çok daha kolay mağdur edebileceği gerçeğidir
arkadaşların tavrını sadece bu noktada anti demokratik çek yasasına uyumlu buluyorum
size örgütlü bir tavır alışa katkılarınızdan dolayı teşekkür ediyorum

  • 2010 Şubat 6
    Admin

    tek katılamadım ve anlamadığım şudur.

    Benim karşılıksız çek (çek yasası) konusunda üçüncü blogum burasıdır. Beş yıla yakın bir deneyimim var. Kendimce değerlendirebiliyorum.

    Karşılıksız çek konusunda iki taraf var. Alacaklı ve borçlu. Dolandırıcılık vasfındaki işleri ayırıyorum. Gerçek mağduriyetlerden bahsediyorum.

    Bu kitle bir ticaret yapmış olmak dışında sınıfsal bir özellik taşımıyor. Hepsi bakkal değil, hepsi tüccar değil …

    Bu insanlar üzerinden ne fayda sağlanabilir ? Ben bilemiyorum. Siyasi bir nema olacağını sanmıyorum. Bir blogun ziyaretcileri arasında bile derin siyasi farklılıklar olabilyor.

    bu işden nasıl bir fayda sağlanır bilemediğim için fayda sağlanacağınıda anlayamıyorum.

    Ben rahatım. İçimden geldiği zaman yazıyorum, dostlar edindim, sohbet edecek vaktimde oluyor. Bir sürü mağdur arkadaş birlikte serbest kaldı. Güzel şeyler paylaşıyoruz.

    ben rahatım. anti demokratik olduğuna inandığım bir ceza yasasına karşı durduğum için rahatım. İtirazımın nedeni net ve basit …

    • 2010 Şubat 7
      acil demokrasi

      sevgili admin
      sonuç alamayacağımız kısır tartışmaların dışında kalmaya özen gösterdik-gösteriyoruz
      son iki gündür bloglarda bu tartışmaların yine gündem belirlediğini görüyoruz
      bu tartışmaların mücadelemize hiçbir katkı sağlamayacağı bütün tarafların ortak kanısıdır
      ancak ne hikmetse sık sık bu tartışmaları yaşıyoruz
      sanıyorum hakaret etmek bu tartışmaların tarafı olsn arkadaşların kendilerini güçlü hissetmelerini sağlıyor
      bu bir yanılsamadır
      gücümüz haklılığımızdır
      birbirimizi aşağılamamız anti demokratik yasaya karşı mücadelemizi güçlendirmiyor

      karşımızdaki güç örgütlüdür
      borca hapsin sürmesini sağlamanın yollarını bulacak kadar güçlüdür
      gücünün önemli bir kısmını bizim örgütsüzlüğümüzden almaktadır
      dünya ekonomisini şekillendiren güçlerin temsilcileridirler
      bizleri cılız,birbirinle boğuşan,örgütsüz insanlar olarak görmek işlerine geliyor
      bu onların anti demokratik sisteminin sürmesinin garantisi oluyor
      ülkemizde yaratılan düşmanlıklar,komşu ülkeler arasında yaratılan düşmanlıklar,halkları birbirine boğdurma ve kendi çıkarlarını istedikleri gibi elde etme telaşıdır

      yararsız tartışmalarımız,örgütlü olmaya karşı takınılan tavır objektif olarak anti demokratik yasanın sürmesini isteyenlerin değirmenine su taşıyor
      ayni durumdaki mağdur insanlar arasında görüş farklılıkları ileri sürerek veya sürmeden düşmanlıklar oluşturulması kime fayda sağlıyor
      bu soruya birtek yanıt verilebilir,bize fayda sağlamıyor
      mücadeleyi bölme çabası niyetler her ne olursa olsun saflarımızı belirlenmesinin aracı olacaktır
      net olarak iki saf vardır
      -borca hapsin devamında çıkar umanlar
      -borca hapse karşı olanlar
      takınılacak tavır safları belirleyecektir

      • 2010 Şubat 7
        fatih-35

        buralar açık siteler, yani yazdığımız hemen yayınlanıyor, ve herkes her şeyi yazabiliyor.
        bu nedenle “nick” leri kullanıp bize karşı yazı yazanlar olabilir.

        ayrıca halk olarak çabuk alevleniyoruz, malum Akdenizli kanımız var.

        amacıma ulaşmamız için gereğinden fazla sakin olup, gereğinden fazla gerçekci olmamız gerekiyor.

        herkes elinden geleni yapıyor, fiilen yapamayan da burada moral veriyor….

12 responses to “Çek mağdurlarının mücadelesi demokrasi ile yürürmü ?

  1. Geri bildirim: Tweets that mention Çek mağdurlarının mücadelesi demokrasi ile yürürmü ? « karşılıksız çek -- Topsy.com

  2. evet…öğretilmiş çaresizlik ve feodal yaklaşımlar malesef insanları inanılmaz savunmasız bırakmış.bırakın başkasının haksızlığa uğramasını,kendimizin haksızlığa uğramasını bile kanıksar olmuşuz.susmayı ve savunmasız/eylemsiz yaşamı malesef bir gelenek haline getirmişiz.haksızlığa uğrayan her kim varsa ve bu haksızlık her nereden geliyorsa gelsin susmayın artık.bu suskunluk nereye kadar? elimize ne geçecek Allah aşkına? ayıptır ayıp.biraz yiğit olmak gerekmiyormu ya?tamam.ticaret yaptık global kriz beklemediğimiz bir anda çoğumuzu yakaladı.belkide bittik,tükendik zarar ettik ama bu susmayı, esareti kabul etmeyi,onurlu bir dik duruşu kaybetmeyi ve yaşamımıza küsmeyi/kastetmemizi asla gerektirmez.zaten onurlu birileri borç batağına saplanmışsa mutlaka isteği dışında olmuştur.o zaman kasıtlı bir eylem söz konusu değildir ve elden geldiğince verilen zararlar telefi edilmeye çelışılacaktır.başkada yapılacak bir şey kalmamışsa …………o zaman yapılacak başka bir şey kalmamış demektir.tüm iyi niyet/çabalara rağmen insanlar anlayış göstermezse;üstüne gelirse bizde onların üstüne üstüne gitmeliyiz.olay bu kadar net.kimseye kasıtlı bir şekilde zarar vermek istemediysem ve ortada bir zarar söz konusu ise kimsenin bizi yargılamaya hakkı yoktur .aman dilemeyin.af dilemeyin.taahütte bulunmayın ve direnin,direnin direnin.mutlaka zafer kazanılacaktır.hiç bir zulüm sonsuza kadar devem edemez.ancak bunun için harekete geçmek ve direnmek lazım.güç yetiremeyen mağdurlar dernekleri,aksiyon adamlarını ve direnenleri savunsun.destek olmayı beceremeyenler bari köstek olmayın …………….

  3. can bey size mailgönderdim

  4. Demokrasi = eşitlik mi dir?

    yoksa demokratik haklardan eşit olarak yararlanmak mı dır?

    “eşitsizlik, özgürlüğün kaçınılmaz sonucudur” mu?

    • acil demokrasi

      bence demokrasi ile eşitlik birbirinin ayrılmaz parçalarıdır
      eşitlik kavramını biraz açmak gerekiyor
      demokrasi eşitlik kavramına ihtiyaç duyar
      kendini diğerleriyle eşit gören,diğerlerinide kendinle eşit haklara sahip olduğu kültürünü içine sindirmiş insanların ilişkisinde demokrasiden bahsedilebilir
      kendini üstün ırk mensubu,üstün insan görenlerin ilişkisinden demokrasiye ulaşmak mümkün değildir
      üstünlük kaygısı çatışmayı beraberinde getirir
      kendinize yeni düşmanlar bulursunuz,dünyadaki tüm insanlarla kavgalısınızdır
      çünkü siz herkesten üstünsünüzdür
      üstünlüğünüzü kabul etmeyenler düşmanınızdır
      siz sanal düşmanlarla uğraşırken birileri haklarınızı gaspeder ve size sızlanmak dışına alternatif kalmaz
      eşitlik ve eşitlerin ilişkisindeyse her birey kendi haklarını bilir ve karşıdakinin haklarını tanır
      biz”küçük harflerle yazan sıradan insanlarız,birlikte başaracağız”derken anlattığımız şey eşitlik ve demeokrasiye bakış açımızdır
      dernek örgütlenmeside eşitlerin birlikte tavır aldıkları kurumlarıdır
      örgütlü bir güç olamadığımız sürece af dileyenler topluluğu olmaktan başka seçeneğimiz olmayacaktır

  5. ben demokratik katılımı savunuyorum. Basit ve net …

    • bunların hepsi anlayış ile ilgili. demokrasi kavramının özünü anlamak ve uygulamak gerekiyor. örneğin halkın oyu ile gelinmesi doğrudur bu demokrasidir ancak, aynı görüşte olmayanlar ee kaka deyip onları zindanlara atmak öbür tarafta kendi gemilerini doldurmak demokrasi değildir, pırlantacıya kdv indirimi sağlamak demokrasi değildir…. işte anlayış önemli…. herkesin eşit olduğunu kalbinde ve zihninde yerleşirebilirsen demokrasiden konuşabiliriz…

    • admın mail adresımı elıf hanıma verırmısınız

    • Sn. Admin,

      Yaklaşık bir haftadır internetten biraz uzak kaldım, dolayısı ile yorumları ancak okuyorum;

      “ben demokratik katılımı savunuyorum. Basit ve net …” ifadeniz için ve bize burada ev sahipliği yaparken sağlamış olduğunuz özgürce ifade ortamından dolayı teşekkür ediyorum.

      Ancak Sn. Ben’in sorduğu soru önemlidir, Sn Acil Demokrasi’nin verdiği cevapta çok önemlidir. Demokraside eşitlik,özgürlük ve demokraside örgütlülük. Bunların yanına birde demokraside taraflık ve tarafsızlık konusunu katmak istiyorum. Anti demokratik tavırlara karşı taraf olmakta demokrasinin bize sunduğu olanak ve yüklediği sorumluluktur.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz