Çek Mağdurları adalet arıyor, Ankara yürüyüşü …


ANKARA (CİHAN)- Karşılıksız çek nedeniyle hapis cezası ile karşı karşıya kalan çek mağdurları seslerini duyurmak için Ankara’ya yürüyor.

Türkiye’nin değişik illerinden yürüyüşe geçen çek mağdurları Ankara’da buluşacak. Mağdurlar, 8 Aralık Çarşamba günü saat 10 00′da Abdi İpekçi Parkı’nda seslerini duyurmak ve sorunlarını anlatmak için bir basın açıklaması yapacak. Mağdurlar ayrıca 7 Aralık Salı günü Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM)’de grup toplantıları öncesinde siyasi parti temsilcileri ile görüşerek sorunlarını anlatacak. Dün saat 16.30′da Eskişehir’in Sivrihisar ilçesinden yola çıkan çek mağdurları, bugün saat 13.00′de Ankara’nın Polatlı ilçesine ulaştı.

Çek borçlarını ödeyemedikleri için hapis cezası ile karşı karşıya kalanları temsil eden 3 kişi dün akşam saat 16.30′da Eskişehir’in Sivrihisar ilçesinden Ankara’ya yürüyüşe geçti. ‘Suçlu değil, borçluyuz’ pankartıyla yola çıkan mağdurlar soğuk havaya aldırmadan 13 saatte Ankara’nın Polatlı ilçesine ulaştı. Karşılıksız çek mağdurlarından Kemal Kaya, dünyada hiçbir örneği olmayan, sadece Türkiye’de olan ve ticaretten uğraşanların düştüğü durumdan dolayı verilen adli para cezasının, idari para cezasına çevrilmesini istedikleri için yürüdüklerini söyledi.

Kaya, “Sesimizi duyurmak için Sivrihisar’dan yürüyüşe başladık. Yaklaşık 13 saattir yürüyoruz. Ankara’ya kadar da yürüyeceğiz. Türkiye’nin diğer illerinden gelen arkadaşlarımızla Abdi İpekçi Parkı’nda saat 10.00′da buluşup basın açıklaması yapacağız. Ayrıca 7 Aralık Salı günü de Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM)’de siyasi parti temsilcileri ile randevu alan arkadaşlarımız görüşecek. Amacımız kamuoyu yaratmak. İnsanlara kendimizi bugüne kadar anlatamadık. Açığa çıkmadık, özgüvenimizi yitirmiştik. İşimizi kaybetmiştik, her türlü mağdurduk. Hapislere girdik, çıktık. Daha sonra hapis cezası kalktı diye yeni bir yasa çıkarıldı. Hapis cezası yerine, adli para cezası dediler. İnsan haklarına ve anayasanın 18′inci maddesine aykırı diye çıkarılan bu yasanın aldatmaca yasa olduğunu ama zaten kaybeden, batan, işi gücü olmayan ortalama 40′lı yaşlarda olan biz insanların bunu ödeme şansımızın olmayacağı için tekrar hapse gireceğiz. Bizim istediğimiz ise bu yasada adli para cezasının kalkması yerine idari para cezasının gelmesi. Bunun için yollardayız.” diye konuştu.

Diğer bir çek mağduru Uğur Fatih Şen ise işlerini kaybettiklerini, şimdi de ailelerin kaybetme ile karşı karşıya olduklarını söyledi. Şen, “İş bulup çalışamıyoruz. Tekrardan hapis cezası korkusu ile yaşamak istemiyoruz. Yasa değiştiği zaman bir yıllık verilen özgürlük ile insanlar kendini toparlayamıyor. Zaten arkadaşlarımız cezaevinden çıktıktan sonra sekiz ay psikolojilerini düzeltemiyor. Hepimiz borçlarımıza sadığız. Borçlarımızı ödeyeceğiz. Bizim istediğimiz, ‘ekonomik suça, ekonomik ceza.” şeklinde konuştu.

http://turkyurdu.com/son-dakika/cek-magdurlari-ankaraya-yuruyor-ozel/  adresinden alıntıdır.

5 responses to “Çek Mağdurları adalet arıyor, Ankara yürüyüşü …

  1. merak ediyorum ,acaba hangi taraf magdur parasini ödeyemeyenler mi yoksa alamayanlar mi?ben de 40 yillik emegimi cek karsiliginda is icin verdim. almanyada calistim.zamani geldiginde cek karsiliksiz cikti,mahkemeye verdim,3 yil mahkeme sürdü,bana bir bardak su ic diyor vermiyecegim, ben bir bayanim nasil alabilirim.simdi burada devlet bizleri destekliyecegine hapis cezasini kaldiriyor anlamadim kim hakli?ne zaman alacagim emegimi bana yardim etmenizi rica ediyorum.saygilarimla

  2. Öncelikle yazınız için teşekkür eder çalışmalarınızda başarılar dileriz.

  3. bu dava için emeği geçen herkese teşekkür ediyorum . 1000000 tl çekim vardı her şeyimi satarak 950000 tl sini ödedim kalan 50000 tl nin ödeyemedim ve onun için ceza evine girdim tahahütle çıktım şimdi ise dava arkadaşlarıma katılabilmek için ankaraya gelecek yol param yok bu haklı davalarında yanılarında olmak isterdim ama malasef gidemiyorum gönülden destekliyorum

  4. MUHARREM BOSNALI

    Bende karsılıksız cekten dolayı magdurlardan bırıyım.Halen yurtdısında kacak olarak yasayıp bırtaraftan gecınmeye calısıyorum bırtaraftan psıkolojımı toparlamaya calısıyorum ve borcumu nasıl oderım dıyede arayıs ıcerısındeyımçHalıhazırdakı kanunla borc odenemıyor alacaklılar alacaklarını tahsıl edemıyor herıkıtarafta magdur oluyorçKanunun degıstırılmesını temennı edıyorum Emegı gecen herkese tesekkur ederım

    • muharrem bey, geçmiş olsun. Bu yasanın adil hale gelmesi için elimizden geleni yapacağız.

      katkınız, ilginiz için teşekkür ederim.

      lütfen bizi izlemeye ve yorum bırakmaya devam ediniz.

      sevgiler.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz