Yeni çek yasası ne zaman çıkacak ?


TBMM DE BU GÜN VE YARIN
Cumhurbaşkanı seçimi kanunu tasarısı ve Toki ile ilgili yasa teklifi görüşülecek. ÇEK YASA TASARISININ GÖRÜŞMESİ BUNLARDAN SONRA OLACAK. MUHTEMELEN YARIN AKŞAM SAATLERİ DENİLİYOR..

PERŞEMBE GÜNÜ.
BEKLENEN GÜN GELDİ ÇATTI.
YARIN ÖĞLEDEN SONRA,ÇEK YASASI MECLİS GENEL KURULUNDA TARTIŞILACAK..
“EKONOMİ BATARSA HEPİMİZ BATARIZ” DEMAGOJİSİ YİNE HAKİM MECLİSE.
AKP TARAFINDAN BEŞ, CHP TARAFINDAN ÜÇ ÖNERİ GELECEK DENİLİYOR.
BU DEMEKTİR Kİ YASA AKŞAMA ÇIKAR.
MUTLUSUN…
MUTLUSUNUZ…
MUTLULAR…. 

MUTSUZUM… ÜLKEMDE SÜRÜ ZİHNİYETİ VAR…
YARGISIZ İNFAZ VAR…
ALEM GİDERKEN AYA, YILDIZLARA..
BİZ BOŞ BOŞ BAKMAKTAYIZ SEMAYA..

BÖYLE BAŞA BÖYLE TARAK İŞTE.
DAHA FAZLA NE BEKLENİR Dİ Mİ?

Burhan İşcan, 18.ocak.2012

 

32 responses to “Yeni çek yasası ne zaman çıkacak ?

  1. benim kesilmiş hapis cezam var aski kacak su borcuna bu konuda af varmı cevap lütfen

  2. benm ablam 1 aydır ceza evinde. 15 bin tl yatırmamız gerekiodu ama yatıramadık. para bi türlü toplanmadı ve tam bir ay oldu. gerçekten bu hafta çıkcak mı yasa ya? çıkarsa eğer ablam ne zaman çıkar acaba….

  3. BURHAN İŞCAN

    TÜM ÇEK MAĞDURLARINA ARTIK KORKMALARI İÇİN SEBEP KALMADIĞINI MÜJDELER, GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMLE
    BUNDAN SONRAKİ HAYATINIZDA MUTLULUKLAR DİLERİM.
    BURHAN İŞCAN
    (BİRAZ UZUN OLAN AŞAĞIDAKİ YAZIMI OKURSANIZ GEREKCESİNİ ANLAYABİLİRSİNİZ)

    AKTİF OKUYUCU OLMAK VE TOPLUMUMUZ:
    Yolsuzluk ekonomisi politikalarının beyni BELAMLAR, kalbi BANKALARDIR. Benim misyonum bunlara karşı savaş verip, sistem mağdurluklarını yok etmeye çalışmaktır.
    BELAMLAR:Bilgisi sebebiyle etiket sahibi olup, bu bilgisini yanlış kullanan kişi demektir. Hal böyle olunca bunlarla savaşmak için, BİLGİ TOPLUMU oluşturmaya destek vermek gerekir.
    Dolayısıyla bilgi şart.
    ÇEK MAĞDURLARINA 2009 SENESİNDEN BERİ GERÇEK BİLGİDEN OLUŞAN ÖNGÖRÜLÜ FİKİRLERLE YOL GÖSTERMEYE ÇALIŞTIM.
    Ancak devamlı söylerim, önemli olan bilgi değil, önemli olan ilgidir.
    ÇEK MAĞDURLARI İLGİSİZ OLMALARI SEBEBİYLE OKUMA ÖZÜRLÜ, BU SEBEPTEN DOLAYI ALGILAMA NOKSANLIĞI YAŞIYORLAR.
    Devamlı yazıyorum. Herhal okunmuyor, ya da okunmam için BELAM mı olmam gerekiyor?

    ÇEK TASARISI YARGIYI HIZLANDIRMA ADAINA YARGISIZ İNFAZ YAPMAK İÇİN HAZIRLANMIŞ BİR YASA TASARISIDIR DEMİŞTİM.
    ASIL AMACIN ALACAKLARIN ÖNÜNDE ENGEL TEŞKİL EDEN ANAYASAL ENGELLERİ KALDIRMAK BÖYLECE YARGISIZ İNFAZ YAPMAK OLDUĞUNU SÖYLEMİŞTİM.

    BURHAN İŞCAN | Ocak 25, 2012, 1:51 pm | Cevapla
    BİLEN BİLMEYEN YAZIYOR:
    Tasarı meclisten geri çekilmeyecek. Yapılacak değişiklikleri, önergelerle ilave edecekler.
    Nasıl değişiklik önergesi verilirse verilsin, hapis cezasını ortadan kaldıran nedenlere dokunulmayacak, bu kesin, gerisi laf.
    Mesela Cumhuriyet Başsavcılarına yapılacak şikayet şekli ile ilgili düzenleme önergesi verileceği de söyleniyor.
    Bu önerge verilimesinde gerekce, KARŞILIKSIZ ÇEKİ büsbütün suç olmaktan çıkarmamak.
    DOLANDIRICILIKLARI ağır cezada yargılayıp ağır ceza vermek. ADLİ PARA CEZASI DEĞİL. DİREKT HAPİSLİK YANİ.
    Bir tek hamiline çek elinde olmadığı halde kesen hariç. Çünkü “hamiline çek” kavramı toplumda tam manasıyla bilinmiyor.

    YUKARDAKİ YORUMUMDAKİ ÖNGÖRÜLERİM DAHİL TÜM ÖNGÖRÜLERİM AYNEN OLDU.
    1-YASA ŞUBAT AYINDA ÇIKACAK
    2-3 ŞUBAT GÜNÜ HAPİSLİKLER BİTİP, ÖZGÜRLÜKLER GELECEK.
    3-KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇU ŞEKLİ SUÇ OLMAKTAN ÇIKTI. DOLANDIRICILIK İDDİASINDA KASTIN VARLIĞI SÖZ KONUSU OLACAK
    4-HİÇ BİR YASA GERİYE DOĞRU İŞLEMEZ. AYNI ZAMANDA CEZA YARGILAMASINDA KANUNİLİK İLKESİ VARDIR. TCK MADDE 2 VE 7
    5-BUNDAN SONRAKİ KARŞILIKSIZ ÇEK SORUNU OLUŞMASI HALİNDE, KARŞILIKSIZ ÇEKİ ELİNDE BULUNDURAN HAMİL; CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞINA BAŞVURUSUNDA YA İDARİ YAPTIRIM TALEBİNDE BULUNACAK, YA DA DOLANDIRICILIK SUÇ DUYURUSUNDA BULUNACAK. ESKİDEN ŞİKAYET SÜRESİ 6 AYDI, ŞİMDİ ÜÇ YILA ÇIKTI. TASARININ 4. VE 5. MADDESİ TARTIŞILIRKEN VERİLECEK ÖNERGE-LERLE CUMHURİYET BAŞSAVCILIKLARINA YAPILACAK BAŞVURULARA AÇIKLIK GETİRİLİCEK.
    6-DAHA ÖNCE DEFALARCA YAZDIM. BUNDAN BÖYLE ÇEK YASASI KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇU İLE YARGILAMAYA SEBEP VERMEYECEK. YANİ ÇEK YASASINDA BULUNAN SUÇ TİPLEMESİ İLE YARGILAMA YAPILMAYACAK.
    TASARIDA ÖN GÖRÜLEN KARŞILIKSIZ ÇEKİ SUÇ OLMAKTAN ÇIKARTMAKTI.
    OLUŞAN TEPKİLER, (Birinci açı, bağlayıcı hukuk bakımından Parlamentonun iradesini belli bir noktaya tespit eden, farklı bir irade seçeneğini yok eden bir hukuk var mıdır yok mudur? Buna ben bağlayıcı hukuk yararı diyeceğim. GİBİ) HELE TİCARET YASASI, BORÇLAR YASASI VE CEZA YASASI GİBİ TEMEL YASALAR DİKKATE ALININCA BUNUN MÜMKÜN OLMAYACAĞI AÇIK VE NET ŞEKİLDE GÖRÜLÜYORDU.
    BU SEBEPLE BEN DE ÖNGÖRÜDE BULUNDUM. BAŞSAVCILIKLARA MÜRACAATIN SADECE İDARİ YAPTIRIM TALEBİ ŞEKLİNDE OLAMAYACAĞINI İDDİA ETMİŞTİM.
    İŞTE MUHTEMELEN SALI VEYA ÇARŞAMBA GÜNÜ ÇEK YASASI TARTIŞILIRKEN 4. MADDEYE VERİLECEK ÖNERGE İLE CUMHURİYET BAŞSAVCILIKLARINA DOLANDIRICILIĞIN VARLIĞI İLE SUÇ DUYURUSU İLE ŞİKAYET EDEBİLME HAKKI DA YASAYA KONACAK.
    BU OLDUĞUNDA, DAHA ÖNCE DE YAZDIĞIM GİBİ SAVCILIK SORUŞTURMASINDA SAVCILIK ; ŞİKAYİTİN HAKLI OLUP OLMADIĞINI, DOLANDIRICILIK SUÇUNUN VARLILIĞININ SOMUT OLARAK ORTAYA KONULDUĞUNU TESPİT ETTİĞİNDE, YARGILAMA AĞIR CEZA MAHKEMESİNDE 5237 VE 5271 SAYILI KANUNLAR UYARINCA YAPILACAK. YANİ KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇU ŞEKLİ SUÇ OLMAKTAN ÇIKTIĞI İÇİN, YARGILAMADA KASTIN VARLIĞI SOMUT OLARAK GÖZETİLECEK.
    6-ADALET KOMİSYONU BAŞKANI AHMET İYİMAYA!NIN DA BELİRTTİĞİ GİBİ GEÇİŞ DÖNEMİ HUKUKU(BU YENİ DURUMA ADAPTASYON) 1,5 YIL SÜREBİLİRMİŞ.
    YANİ BİR BUÇUK YIL İÇİNDE YANLIŞ ALGILAMALAR, YANLIŞ UYGULAMALAR OLABİLİRMİŞ. TIPKI 5941 SAYILI YASANIN 1. MADDESİ İLE OLUŞAN DURUM GİBİ.

    ÖZETLER VE NETİCEYE GELİRSEK.
    ÇEKTE HAPİSLİK, ESKİ SUÇLAR İÇİN TAMAMEN KALKTI. BAZI ALACAKLI VEKİLLERİNİN 3. MADDEDE BELİRTİLEN 3 SENEDEN FAYDALANMAYA KALKMASI İÇİN DOLANDIRICILIK SUÇUNU İSPAT EDECEK SOMUT BELGELER VE DELİLLER BULMASI GEREKİYOR.(MESELA BİR VEYA İKİ ÇEK KARŞILIKSIZ ÇIKTI DİYE DOLANDIRICILIK DAVASI AÇILAMAZ. ÇEK KEŞİDECİSİ VADELİ ÇEK OLDUĞUNU, DAHA ÖNCE ÖDEMELER YAPTIĞINI, ÖDEME YAPABİLECEĞİNİ İSPAT ETTİĞİNDE HAKSIZ ŞİKAYETTEN DOLAYI ŞİKAYETCİ ZARAR GÖREBİLİR.) YASA İÇİN ÖNGÖRÜLEN GEÇİŞ SÜRECİ UYGULAMASINDA OLUŞTURULACAK, “TAVŞANA KAÇ, TAZIYA TUT” TAKTİĞİ BU SÜREÇTE İŞLEYECEKTİR. BİLİNÇLİ OLUNURSA (ÖRNEĞİN TCK-2.MADDE DOĞRU ALGILANIRSA) MESELE YOK.

    BİZİM AMACIMIZ BÖYLE ADİL BİR YASANIN ÇIKMASIYDI.
    YASA ÖNGÖRDÜĞÜM ŞEKİLDE ÇIKTIĞINDA SİSTEM MAĞDURLUĞUNUN BU KISMI İÇİN MİSYONUM TAMAMLANMIŞ OLACAKTIR.

    YUKARDA DA BELİRTTİĞİM GİBİ, SİSTEMİN BEYNİ BELAMLARIN OLUŞTURDUĞU MAĞDURLUKLAR ANCAK; BİLGİ TOPLUMU OLMAK GAYRETİ İÇİNDE BİLGİ PAYLAŞIMLARI İLE MÜCADELE İLE YOK OLUR. BİLGİ EN KOLAY KAZANILAN EN BÜYÜK HAZİNEDİR. BU HAZİNE PAYLAŞILDIKCA BÜYÜR.

    BU KONUDA MİSYONUM DEVAM ETMEKTEDİR.

    TÜM ÇEK MAĞDURLARINA ARTIK KORKMALARI İÇİN SEBEP KALMADIĞINI MÜJDELER, GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMLE
    BUNDAN SONRAKİ HAYATINIZDA MUTLULUKLAR DİLERİM.
    BURHAN İŞCAN

  4. SIKAYET SURESININ 6 AYDAN 3 YILA CIKMASI BASIMIZI AGRITABILIR.

    TAMAM CEZA KANUNLARI GERIYE YURUMUYOR, ORASINI ANLADIK.

    AMA KANUNLARDA DOLANDIRICILIK SUCU GECEN SENE DE VARDI, 1985 TE DE VARDI.

    DOLAYISIYLA SIKAYET SURESI 3 YILA UZATILIRSA VE GECMISE YURUYECEK SEKILDE UZATILIRSA, 2009 BASINDAN ITIBAREN CEKI KARSILIKSIZ CIKMIS HERKESE DOLANDIRICILIK DAVASI ACILABILIR. BUNA KIMSE ENGEL OLAMAZ.

    3 YIL ISI BIR TUZAKTIR …………………………….!!!!!!!!!!!!!!

  5. anlatılacak pek şey yok dıye dusunuyom alacak ıcın de zooorr vercek icin dahada coook zoorr madurumda madurum ıkı taraftan da madurum hapse koyup alsam ne kadar vıcdanım rahat olu almayıp yatmasam ne kadar rahat olur vıcdan bılmıyom am bıldım tek şey ticaret bı rısk tır helalık tan ondan oluşuyor cunku vade varsa yarının ne olacanı bılemem ALLAH HER ANIMIZI BILEN DIR AFFETDER UMARIM DUA VE SABIR DILIYOM

  6. BURHAN İŞCAN

    KIYMETLİ ÇEK MAĞDURLARI:
    YASANIN ÇIKMASI MAALLESEF SALI GÜNÜNE KALACAK.
    YASA SALI GÜNÜ ÇIKAR. ONANMASI CUMA GÜNÜ BİTER. CUMA GÜNÜ ALLAH’IN İZNİYLE HAPİSLER ÖZGÜR OLUR.
    GEÇMİŞ OLSUN….
    HAYIRLI OLSUN…
    TERENE YETİŞMEK ZORUNDAYIM….

    • Bu gün tayinnlerinizi rakkam vererek yaparsanız daha açıklayıcı ve yerleşik olur ,(Hangi salı ,hangi cuma yani )
      Ben şirket yetkilisi olarak çek mağduruyum ve hala hapis ve polisin Ticarete vereceği güveni savunan Hisarcıklıoğlunu suçluyor ve acaba Tahsilat işlerimi yapıyor şüphesine kapılıyorum
      saygılarımızla

      • BURHAN İŞCAN

        YASA 31 OCAK SALIGÜNÜ MECLİSTEN 3.ŞUBAT CUMA GÜNÜ CUMHURBAŞKANLIĞINDAN ÇIKAR VE RESMİ GAZETEDE YAYINLANIR UMUDU VE ÖNGÖRÜSÜNDEYİM. YIL 2012. TARİH YAZACAK……

        “ADALET SAVAŞCILARI” ADALETİ KAZANDI……
        VE DİP NOT DÜŞÜLECEK KİMLERLE SAVAŞILDI?

    • cuma günü oldu ne zaman resmi gazetede yayımlanır bizde bekliyoruz

  7. BURHAN İŞCAN

    ŞİMDİ TASARININ MADDELERİ GÖRÜŞÜLECEK. 8 MADDE GÖRÜŞÜLECEK. ÖNEMLİ OLAN ÜÇ MADDE. DİĞERLERİ TAM GAZ ÇIKAR.
    BU GÜN YETİŞMEZSE SALI GÜNÜ MUTLAK BİTER. ONANMASI CUMAYA KALIR. AMA BU GÜN ÇIKARSA PAZAR GÜNÜ ONANIR.
    HERKESE GEÇMİŞ OLSUN…..MİLLETVEKİLİ ARKADAŞLAR BU GÜN ÇIKABİLİR DİYOR….

  8. BURHAN İŞCAN

    EVET DOSTLARIM TAMAMEN GEÇMİŞ OLSUN…KORKTUĞUM ŞEYLER OLUŞMAYACAK…. SADECE İKİ ÜÇ ÖNERGE OLACAKMIŞ..
    RİSK SANTRALİZASYON MERKEZİ BANKALAR BİRLİĞİNCE OLUŞACAKMIŞ. YASA ÇIKTIKTAN SONRA İKİ AY İÇİNDE.
    ZAMAN AŞIMI İÇİN 10 YIL SÜRE SÖZ KONUSU. BUNUN İÇİN ÖNERGE VERİLECEK…

    HERKESE

    GEÇMİŞ

    OLSUN….
    BU GÜN BİTEBİLİR DİYORLAR…. İNŞALLAH

  9. BURHAN İŞCAN

    RİSK KONTROL MERKEZİ OLUŞMADIĞI İÇİN, GEÇİŞ DÖNEMİ KURALLARINI ZORUNLU ADDEDİP, GEÇİCİ YASA ÇIKARMIŞLARMIŞ..
    ŞİMDİ GEÇİŞ DÖNEMİ BİTMİŞMİŞ. DOLAYISIYLA ULUSLARARASI BAĞLAYICI HUKUKA UYMAK ZORUNDALARMIŞ.
    NETİCE ARTIK HAPİSLİK BİTİYOOOOOOOR.
    BAŞLAYAN ŞEY:
    GEÇİŞ DÖNEMİ MAZERETİNİ BOŞA ÇIKARIP, AİHM ÖNÜNDE HAK ARAMAK OLACAKTIR. AHMET İYİMAYAYA GÖRE 1.5 YIL GEÇİŞ DÖNEMİ NORMALMİŞ. ARTIK AYLARI YILLARI BİLE HESAPLAYAMIYORLAR BE. YAZIK…
    2009 DAN BERİ GECİKMENİN NEDENİNE BAK..
    İNTİKAL HUKUKU KAİDELERİ…..GEÇİŞ DÖNEMİ HUKUKU YANİ.
    BUNU YANLARINA BIRAKACAKMISINIZ?

  10. Benim bir tanemde ve bende bu yasanın çıkmasını 4 gözle bekliyoruz.İnşallah yasa çıkarda aşkım canım 1 tanem Vatanına özgerce girip çıka bilir

  11. YILLAR BOYU MHP YE OY ATTIK SÖYLEDİĞİ LAFA BAK YA YAZIK

  12. BURHAN İŞCAN

    haydi geçmiş olsuuuuuun….
    TASARI GÖRÜŞÜLÜYOR……
    TASARIYA KARŞI ÖNERGE DE YOKKKKK.
    GİBİ.
    TASARI BU GÜN YASALAŞABİLİR….

    • BURHAN İŞCAN

      MECLİSTE İLK İNTİBAM BUYDU. YANILMIŞIM. YASA ÖNÜMÜZ SALI VEYA ÇARŞAMBA ÇIKABİLİR. CUMA ONAYLANACAK.

  13. BURHAN İŞCAN

    yarım saat sonra ilk önerge geliyor… bu önerge kabul edilmezse artık korku yok… dua, dua, dua…….

  14. BURHAN İŞCAN

    137 Sıra Sayılı Çek Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı. (1/538, 2/85, 2/119) (8 Madde)
    İLK KONUŞMACI..
    Grup Adına: Nurettin CANİKLİ – Giresun

  15. BURHAN İŞCAN

    MECLİS GENEL KURULUNDA ÇEK YASASI YENİ DÜZENLEMESİ BU GÜN TARTIŞILMAYA BAŞLANACAK. ÖNÜMÜZDEKİ HAFTA CUMA AKŞAMI HAPİSTE OLAN ÇEK MAĞDURLARI ÖZGÜR OLACAK……

    Bakan Ergin, Çek Kanunu Tasarısı’nı anlattı

    Adalet Bakanı Sadullah Ergin, yeni Çek Kanunu ile borçlunun, devlete para cezası ödemek zorunda olmayacağından, alacaklının alacağına kavuşması ihtimali artacağını söyledi.

    İŞTE SORULARA CEVAPLAR:
    Adalet Bakanı Sadullah Ergin, Yeni Çek Kanunu ile ilgili detayları AK Parti TBMM Grubunda basına kapalı yapılan toplantıda paylaştı.

    Çek Kanunu Tasarısı ile ilgili verdiği bilgi, milletvekillerinin elektronik posta adreslerine de gönderildi. Buna göre Ergin, toplantıda ilk olarak mevcut düzenleme ve yeni getirilen tasarı ile ilgili bilgiler verdi.

    1-NİÇİN ŞUBAT AYI DİYE ISRARLA SÖYLEDİM..
    Türkiye Bankalar Birliği nezdinde Risk Merkezi kurulduğunu anımsatan Ergin, 2009 değişikliği sırasında adli yaptırımın kaldırılmamasının nedeninin Risk Merkezinin kurulmamasından kaynaklandığını söyledi.
    ADALET KOMİSYONUNDA KABUL EDİLEN TASARIDA RİSK MERKEZİ MERKEZ BANKASI TARAFINDA GÖRÜLMEKTE

    2-NİÇİN HÜKÜMETİN EKONOMİ POLİTİKASIYLA ALAKASI ÇOK DEMİŞTİM?
    Bankaların sorumluluk miktarının arttırılması önerisine bankaların; kendilerinin her bir çek yaprağı için sorumlu tutulacakları miktar kadar çek hesabı açmak isteyen kişiden teminat isteyeceklerini, dolayısıyla bu anlamda kendilerinin bir kaybı olmayacağını ve bunun yanında çek hesabı açma ve çek defteri verme yönünden çok istekli davranmayacaklarını ilettiklerini aktaran Ergin, Dolayısıyla bu yönde atılacak adımlar, piyasadaki çek miktarını ve çek kullanımını etkileyecektir dedi.

    Ergin, Adalet Komisyonunda yapılan değişiklikle sorumluluk miktarının bin TL’ye yükseltildiğini anımsattı.

    Borçlunun, devlete para cezası ödemek zorunda olmayacağından, alacaklının alacağına kavuşması ihtimali artacağını belirten Ergin, ”Yaptırımların orantılı olması” ve ”ceza hukukunun son çare olması” ilkelerine uyum sağlanacağını söyledi.

    Karşılıksız çek keşide etme suçunun uygulamada şekli bir suç olarak görülmesi ve bu suçun esasen kasten işlenebilecek bir suç olmasına rağmen kişinin kastının aranmamasından kaynaklanan olumsuzlukları giderileceğini dile getiren Ergin, şunları kaydetti:

    Mevcut Kanuna göre verilen adli para cezalarının ödenememesi durumunda, cezanın infaz aşamasında hapis cezasına dönüştürülmesine ilişkin eleştiriler karşılanmış olacaktır. Uyuşmazlık konusu ceza adalet sistemi dışına çıkarılmış olacağından, karşılıksız çek keşide etme eyleminin mahkemelere ve Yargıtay’a getirdiği iş yükü ortadan kalkacaktır (Yıllık yaklaşık 500.000 dosya). Savcıların da iş yükü, bu işlere ayırdıkları zaman dilimi yönünden önemli oranda azalacaktır.

    -Destekleyenler-
    Ergin, AK Parti milletvekillerine, CHP milletvekilleri Sinan Aygün ve Ali Rıza Öztürk’ün adli yaptırımın kalkması yönünde kanun teklifi verdiklerini, CHP’nin, Adalet Komisyonundaki görüşmelerde adli yaptırımın kalkmasına muhalefette bulunmadığını, MHP’nin ”alacaklıların haklarının korunması ”yönünde düzenleme talebinde bulunduğunu ancak tasarıya muhalefet şerhi yazmadığını ifade etti.

    Ergin, TOBB’un ”Risk Merkezinin hayata geçmesi şartıyla” tasarıyı uygun bulduğunu, Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Başkanı Bendevi Palandöken’in de adli yaptırımın kaldırılması gerektiğini açıkladıklarını aktardı.

    • sayın işcan başından beri söylenen söylediğiniz en sonunda kendilerininde söylediği bir şey var anayasaya aykırı insan hakları ihlali falan filan yani boşu boşuna yatan insanlar eeee hala ne görüşülüpte anlaşılacak ya bunlar ne zannetiyor kendini sizin ifadeniz ile bir hafta daha siz bu insanları tabirinizle tutacak bir dalı olmayan hayali yasadan nasıl içerde tutarsınız.hayretler ya bunlar insanlıkta nasibini almamış 1 aydır insanların umutları ile oynuyorlar çıkarın acilen ne yapacaksanız yapın.

  16. derya sırtkaya

    BEN ÇEK YASASININ ALACAKLISI OLANLARDANIM ALACAKLARIMIZI MEVCUT YASAYLA BİZLERİN DEĞİLDE DEVLETİN KENDİ KASASINA KOYMASI NE KADAR ADİL OLABİLİRKİ İNSANLAR SON NOKTADA ÖDEYEBİLECEKSE PARAYI MALİYEYE YATIRIP CEZADAN KURTULUYOR BU DURUMDA DEVLET KAZANIYOR NEREDE BİZİM ALACAĞIMIZ VEYADA ÖDEYEMEYENLER HAPSE GİRİYOR İŞİ DE BOZULUYOR SONUÇTA ALACAKLI HER İKİSİNDEDE MADUR BUNLARIN YERİNE ÇEKLERE LİMİT KOYUP BANKALAR TEMİNAT KARŞILIĞINDA VERİRSE NE DEVLET UĞRAŞIR NEDE ALACAKLI MADUR OLUR

    • Bravo Derya Sırtkaya, aynen bunun yapılması lazım. Yani kan emici finans sektörü de elini taşın altına koyacak ve devlet aradan çekilecek!

  17. 25 01 2012 bu gün 2530 tl hakımda yakalama çıkmış,bankadayım,memure hanım çay içermisin gibi beni oyalıyor..alacaklı şahıs ile 12 bin liralık alış veriş yapıldı,9 bin ödendi,470 bankadan alındı,kaldı 2530 yakalandım,alacaklı 500 liraya razı,ürünü bozuk çünkü,canımı yaktı,2530 lirayı götürdüm maliyeye yatırdım..alacaklı burada ne kazandı soruyorum size..bana caydırıcılık var beni madur eden sözde alacaklıya caydırıcılık yok.neden o beni içeri atıracakya,anlaşmaya yanaşmıyo.ben napıyorum ona verceğime devlete gitsin..allah aşkına bu sistem ne derce mantıklı.

  18. biz muğlada küçük bir esnaftık en son krizde eşimin işleri bozuldu.hapis cezaları geldi girdi çıktı ama burada en büyük cezayı 10 yaşındaki oğlum ve ben çektim. eşim dışırda olsa sorunları yavaş yavaş çözerdi .çek yasası çıkacak dediler sevindik şimdi yokluğu bilmeyen kişiler yok alacaklı mağdur olur yok piyasa karışır niye çıkan kişi ödemiyecekmi? kaç aydır oğlum bekliyor.çünkü babamızı çıkardık ama eve gelmiyor ?gelebilse işinin başına bu sorunlar bitecek .borçlarıda ödeyecek.hem alacaklı alacağını alacak hem de biz bir aile olduğumuzu bileceğiz.başbakanımız o kadar sevindirmiştiki oğlum bile havalarda uçmuştu.ama dünkü kadar çek yasasının uzatıldığı kararı çek mağdurlarını ümitsizliğe soktu.çok ağladık,çok üzüldük.biz karşı taraf madur olsun demiyoruz ama sonuçta mahkeme kararı
    vermiyecekmi şu aylarda taksitlerle ödeyin diye karşılıklı karar alınmayacakmıniye zora koşuluyor.niye sevinçler kursağımızda kalıyor niye küçücük çocuklar babasız kalıyor artık karar çıksın herkes sevinsin.

  19. ADNAN ÖZTÜRK

    ticarete 1999 da başladım ağırlıklı olarak 2 firmayla çalıştım bu firmaları birine yaklaşık 10 yılda 1000ne yakın çek kestim tutar olarak 8 milyon civarıydı hepsini ödedim taki son iki çeke kadar tutarı 28000tl diğer firmaya da aynı oranlara yakın çek kestim ve tamamını ödedim diğer firmalara yazdığım bütün çekleri ödedim toplam yaptığım ciro 20 milyona yakın ve devletime 700 tl vergi borcum var normal bi vatandaş 1 elektirik faturası öderken ben 4 tane ödedim 10 telefon fat. ödedim 4 su ödedim mazota ayda 3000 tl verdim işçi çalıştırdım ssk ödedim bağkur ödedim devletime 2 milyona yakın vergi ödedim sonucu evime haciz gelmesi benim sahtekar oluşum ben sahtekarmıyım keşke gerçekten sahtekar olsaydım zoruma gitmezdi NE KADAR ZORDAYIZ BİR ÖRNEK 2008 DE YAZDIĞIM 7000 TL LİK Bİ ÇEK İÇİN 8750 TL ÖDEDİM AVUKAT HALA 6850 TL İSTİYOR NEDENİ AÇIK KOZLAR TAMAMEN ELİNDE HAPİS ÇIKMIŞ EV EŞYALARI 7 EMİN BIRAKILMIŞ BEN ZATEN İFLAS ETMİŞİM BEN 6850 Yİ ÖDEYENE KADAR BORÇ OLUR 10000 BİN GELDE ÖDE YASAL MAFYA BABAM ÖLDÜ DİYORUM TAKSİT BİRAZ GECİKECEK DİYORUM BEN BİLMEM PARAYI GETİR YOKSA EŞYALARI ALIRIM DİYOR BU DURUMDA NAPARSIN İNŞALLAH KANUN ÇIKARDA EN AZINDAN EVİMİZDE RAHAT YATARIZ

  20. vay benim kardeşim ya, vallahi okurken ben utandım. ama utanması gereken yerler utanmaz işte, onlar kendi keyiflerinde

  21. mehmet ali ayaz

    Ben 25 yıllık bir inşaat mühendisiyim.16 yıldır müteahhitlik yapıyorum.4734 sayılı İhale kanununu çıkardılar.Anahtar götürü iş dediler.Ciro dediler,Bilanço dediler,tünel kalıp dediler,teknik personelin sende en az bir yıldır çalıştığına dair ssk prim cetveli dediler.Yoksa ihaleye giremezsin dediler.Önce bu şartlara sahip olmamız için kar düşünmeden iş almak zorunda kaldık.Bizde çalışmadıkları halde 5-10 tane teknik personele hem maaş ve hem de prim ödedik.Millet %50 kırımla iş aldı.Devlet verdi.İki yıl ihalelere girmedim çünkü o oranda kırımlarla rekabet edemiyordum.Bir iki ihale bende kaldı.Kırımlar %20 nin altında olduğu için kırımı azdır diye valiler imzalamadı.Biraz daha kırın,ille de zarar edin mantığı hakim oldu. Çok kötü kırım yaptığımız kırımların ihalelerini onayladılar.İyi yaptığımız kırımlarda ise rakiplerimiz araya çavuş ahbap koyarak bizleri ya elediler ya da ihaleyi iptal ettiler. Projede olmayan işler istediler bizden.Yağcı müteahhitler daireyle arayı iyi tutmak için ceplerinden fazla iş yaptılar.Biz yapmayınca kötü çocuk oluyorduk.Bu sebeple bizler de cebimizden çok şeyler yapmak zorunda kaldık.İmalatlarla ilgili bazı ihtilaflı durumlar oldu.Devlet fiyat farklarımızın üstüne yattı.%100 haklı olduğumuz durumlarda mahkemeler devletin lehine karar verdi.Bize her zaman hırsız gözüyle bakıldı. Lanet olsun benim o okumama ve o mühendisliğime.İş aldık demir 700 TL idi.İşe başladık demir 2000TL’ye çıktı.Biz ton başına 1300TL fazla ödedik.Devlet bize ton başına çok zaman sonra 300-400TL verdi.Hazır betona resmi fiyat 100TL verdiler.Piyasada betonu 90TL’ye aldık.Beton santralleri her mikserden 1m3 beton çaldı.Beton yine bize 100TL’ye mal oldu.Biz işi kırımla yaptığımızdan dolayı devletten 70TL aldık.Her yıl kendi bölgemizde vergi rekortmenleri ilan edildik. Zekatı olmadığımız başka işlerle meşgul şirketler vergi hususunda çok çok altımızda kaldı.İstihdam yarattık.Yüzlerce insanı emekli ettik.Her yıl yüzlerce kişinin ssk primlerini ödedik.Yaptığımız işlerde hırsızlık,dolandırıcılık yapmadığımız için zarar ettik.Yaptığımız işler parmakla gösterildi.Devlet işini birinci sınıf ve ucuz fiyatla elde etti.Vatandaş yaptığımız binalara kavuştu.Her iki kesim memnun.Ama Allah kabul etmesin biz zarar ettik.Ortada kaldık.Çekimiz yazıldı.Cezaevlerine girdik.Neyimiz var neyimiz yok sattık ama karşılayamadık.Bunu devlet de çok iyi biliyor.Her kimin hangi işte ne kadar zarar ettiğini ve edeceğini çok iyi biliyor.Ödüllendirilmemiz gerekirken cezalandırıldık.Bankalar,yazılı çeklerimizden dolayı yüzümüze bakamaz oldu.Ortada kaldık.İş alamaz olduk.Borcumuz için, çocuklarımızın nafakası için iş almamız lazımdı.Avukatların korkusundan yurt dışına kaçmak zorunda kaldık.Evlerimizin mefruşatları haczedildi.Yuvalarımız dağıldı.Polis her gördüğü yerde ensemizden tutup bizi oto teyp hırsızlığı yapanlarla beraber kelepçeleyip mahkemelere çıkarıyor.Cezaevlerinde eroin satan,oto hırsızlığı yapan bir sürü arkadaşımız oldu.Lanet olsun bizim koskocaman mühendisliğimize. Allah kahretsin bizim işadamlığımıza.Onurumuz beş para oldu.Çocuklarımıza acıdığımızdan ve inancımızdan dolayı intiharı düşünmedik.Arkamızda işi bizimle paylaşan belediye başkanları ve ita amirleri olmadığı için başarısız iş adamı olduk.İhalelere fesat karıştıranların,deveyi hamuduyla götürenlerin oyuncağı ve çerezi olduk.Çoluk çocuğumuzun gözünde beş paralık değerimiz kalmadı.Herhangi bir firmadan 300.000TL alışveriş yaptık.Çek verdik.200.000-250.000TL ödedik gerisini ödeyemedik.Dolandırıcı olsaydık hiç ödemezdik.Şimdi söyleyin bakalım ey yorumcular ve ey devlet büyükleri.Suçluyu siz tahlil edin ve cezayı siz takdir edin.Son söz.Kim kime beddua okursa demesin Allah senin ocağını batırsın veya evladını öldürsün.Desin ki Allah seni Müteahhit yapsın.

    • mehmet ali ayaz abicim yazdıklarınızı defalarca okudum . sanki her cümlesini ben yaşamış gibi hissettim kendimi çok kötü hissettim. ben maaşla çalışan sıradan bir çalışanım. asla ticaret yapmam bu saatten sonra. allah yardımcınız olsun. inşallah bu yasa çıkar evinizde ailenizle huzurlu bir yaşantınız olur

Yorum yaparak destek olabilirsiniz