Borca hapise karşı mücadele birlik gerektiriyor


mücadele süreklilik ve birliktelik gerektiriyor
İstanbul da veya herhangi bir başka şehirde düzenlenecek eylemlere elimizden geldiğince katkı sağlamalıyız
konuyu açmışken Ankara eylemiyle ilgili yorumlarımıda eklemek isterim
bence Ankara eylemi önemli bir aşamayı temsil ediyor,ilk kez birden çok pretestoyu ayni eylem içinde gerçekleştirdik,Sirihisardan yürüyen arkadaşlar,meclis görüşmeleri,esnaf odalarıyla görüşmeler,meclise sunulan değişiklik önergesiyle ilgili mecliste basın toplantısı,canlı yayında sorunlarımızın anlatılması,Abdi İpekçi parkı eylemi ve bir milletvekilinin katılımı,ardından süren imza kanpanyası,yargıtayın çek cezasıyla ilgili açıklamaları
bu kadar şeyin bir araya gelmesi bence tesadüf değil,çek yasasına bakış açısında değişim yaşandığını düşünüyorum
“borcu kim ödeyecek” bakışı yerini “borca hapisi kim savunabilir”e terketmeye başladı,bence bu en önemli kazanımdır
CHP nin çok daha samimi olarak sorunlarımıza sahip çıkması,sn Sinan Aygül ün samimi yaklaşımı,sn Ahmet İyimayanın kişisel olarak bende çekte hapise karşıyım demesi bana toplumsal vicdanda değişikliğin başladığının verileri olarak görünüyor
bizim eylemlerimizle amacımız zaten budur,toplumda çek mağdurluğunun sadece bir borç alacak ilişkisi sorunu olarak görme eyiliminin değiştirilmesidir
çek mağdurluğu aslında bir insan hakları sorunudur
çek mağdurları dahil olmak üzere sorun yanlış algılanmaktadır ve borcumu ödeyemedim suçluyum psikolejisi ile davranılmaktadır
eyleme katılan arkadaşlar dahi basının uzağında durmayı yeğlemektedir ve gerekçe olarak ben düne kadar ticaret yaptığım insanların beni burada görmesini istemiyorum demektedirler ve önümüzdeki en büyük handikapımızda bu suçluluk psikolejisidir,bu psikolejide olduğumuz sürece toplumdaki “borçlusunuz suçlusunuz”yargısını değiştirme şansımız yoktur
sorunumuz borç alacak sorunu değildir,insan hakları ihlalidir,borcundan dolayı hapsedilmektir
Ankara eylemi bu alışılagelmiş algılayışın yıkılması için önemli bir adım olmuştur,artık hiçbirşey dün olduğu gibi olmayacaktır
ben Ankara toplantısında çok farklı siyasi görüşleri olan insanların bir arada ortak bir mücadele için çabalarına tanık oldum,olması gerekende budur,tüm farklı düşüncelerimize rağmen insan hakları ihlallerine karşı tavır alabilmeliyiz çünkü insan hakları kişileri aşan toplumsal bir ihtiyaçtır
çıkardığım sonuç şudur,toplumsal vicdanda başlayan bu değişikliği hızlandıracak her şeyi yapma hakkına sahibiz
doğru sloganlar ve eylem biçimleriyle “borca haps”i yenebiliriz,koşullar buna uygundur ve insan olmaktan kaynaklanan haklarımızın gereği budur

Yorum yaparak destek olabilirsiniz