AIHM başvuruları


Küçük ve orta ölçekli sanayici ve işadamları derneği (KOSİAD) hukuk bürosu AİHM başvurularına başladı

Kanunsuz ceza AHİM’de

Ülkemizin kanunsuz cezası olan karşılıksız çek için AHİM’e başvuru kararı alan çek yasası mağdurları AHİM dosyalarını postaya vermeye başladı.
Tck’ya uyumu sağlanmadığı için 30/12/2008 tarihi itibarı ile yok hükmünde olan 3167 sayılı çek yasasından dolayı halen cezaevinde olan veya bu yasadan dolayı cezaevinde yatmış,yargılanan çek yasası mağdurları AHİM’e başvuruyor.
Aihs 7. m/f1/b2 de yer alan “kanunsuz ceza olmaz” kuralını, AHİM, Başkaya ve okçuoğlu/Türkiye davasında “yayımevi sahibi” okçuoğlu’nun gazete sorumlu müdür ve yazarlarına mahsus madde hükmü uyarınca cezalandırılmış olmasını “kanunsuz suç ve ceza olmaz” ilkesine aykırı bularak 7. madde hükmünün çiğnendiğine karar vermiştir
Bu kararda iç hukukumuzda yer almayan bir hukuksal kurum, kanun, kıyas yolu ile yaratılmış ve suç oluşturulmuştur.
Yok hükmündeki çek yasasında kıyas yolu ile dahi yaratılmamış bir yasadan dolayı mahkum olmuş,yargılanan,hapis yatmış tüm çek yasası mağdurları için AHİM başvurularında en önemli dayanağımız Aihs 7. maddedir.
AHİM başvurusu yapan arkadaşlarımızdan Murat Gödek 3167 sayılı yasaya göre yargılanmış,hüküm kesinleşmiş ve 30/12/2008 tarihinden sonra,yasanın yok hükmünde olmasına ve davanın “kanunsuz ceza olmaz” kuralı gereğince düşmesi gerektiği halde 2010-2011 yılları arasında 7ay cezaevinde kalmıştır.
Tüm bu gerçekler ışığında, AİHM başvurularına başlamış olduğumuzu kamuoyunun bilgisine sunuyoruz

KOSİAD ANKARA ŞUBE BAŞKANI

YURDANUR GÖDEK

3 responses to “AIHM başvuruları

  1. MEŞGUL OLMAK YETMEZ. ÖNEMLİ OLAN NE İLE MEŞGUL OLDUĞUNDUR

  2. AİHM BAŞVURUSU ŞART. BAŞBAKAN ÇEK MAĞDURLARINDAN ÖZÜR DİLER Mİ? ÇÜNKÜ BU YASA DEVLET AYIBIYDI…
    mantıklı 8 dakika önce şuna cevaben: Kelimeler Tukenmeden
    Bazen anlamakta zorlanan insanlar oluyor elbette.Hapis cezası kalksada mağduriyetlerin bittiğini sananlara soruyorum;Ben 7 sene cebelleştim bu hapis cezasıyla,iş yerim kapandı,yurt dışında ki iş yerim e tutuklamam çıktığı için çıkamadım,vergi ve ssk mı ödeyemedim,ve hatta hatta hepsini geçin bir iş bulup çalışamadım yedi senemi çaldı bu yasa.Çek belasına bulaşmadan önce emekliliğime 5,5 sene vardı,iş bulup çalışmayı denedim olmadı.Yalnızcana kaçmayı düşündüm,şimdi pardon çekte hapis olmazmış deselerde benim kaybolan yıllarımı geri verebilecek bir kuvvet varmı.Sinan Aygün’ün anlatmak istediği geçmişe yönelik mağduriyetlerin telafi edilmesi gibi anlıyorum yazısında.Hiç değilse çek mağdurlarına emeklilere olduğu gibi ücretsizulaşım imkanı sağlansın,bizler ekonomi şehitleri ve gazileriyiz,tüm dünyada bankalar batarken bizim ülkemizde kar patlaması yaptılarsa sebebi bizleriz ekonomiyi kağıt parçalarıyla sırtladık ülkemizi ayakta tutduk global krize karşı ön saflarda çarpıştık,içimizden intihar edende oldu aileleri parçalananda.Ve bunarı dile getirdiğimizde demedilermi bizim ailelerimize kocalarınız boşayın diye.Ne çabuk ututdunuz geçmişte yaşananları.Şimdi çek cezası kalksada sorunumuz bitiyormu,icrası bilmem nesi devam etmiyormu.Çek mağdurllarına hapis cezasının kaldırılması bir ödül değil haktır,kendilerini toparlamaları için ev haczininde kaldırılması gerekmektedir.Çek mağdurları bu ülkenin ekonomi gazileridir,intihar edenleri ise şehitleridir.

  3. herkese merhaba bende bir çek mağduruyum ve mağdur olmaman tek sebebi çek yasa sının tamamiyle yanlış olması iki sefer ceza evine girdim
    yıllardır bir iş yapmıyorum çünki yaklanıp ceza evine girme korkusu acaba adam öldürün bir kişi sokaklara çıktığında bizim kadar korkuyor mu ama biz adam öldürmedik suçlu da değiliz bu korkularımız dan dolayı yıllar dır kaçıyoruz yıllarca kaçmamız aihm aykırı bir durum var şimdi bunun hesabını kim verecek ne olacak insanların bilançolarına bakmıyorlar geçmişindeki ödediği vergilire bakmıyor ssk bağkur ne ödenmiş bilmiyorlar hakimler savcılar
    bir gün savcıya ifade verdim iflas etrtiğimi söyledim ne dese iyi allah daha kötü etsin diyor bu ne anlayış bu ne rahatlık ayda 150 nin üzerinde ssk ödemelerimi bu devlete vermedik mi
    sevgili arkadaşlar bunun da hesabı olmalı vergi ver iş alanları ac
    istidam sağla mükafat ceza evi
    neden yurt dışından gelenlere kolaylık kredi yurt dışında iş yapanlara kredi var ohal de önce içindeki insanı görsünler

Yorum yaparak destek olabilirsiniz