Eylem sonrası, ortak açıklamadır.


Eylem sonrası, ortak açıklamadır.

Sevgili yol arkadaşlarımız,

Bugün önemli bir gündür.

Gün önemlidir.

İnsanlık onuru, hak arayışı ve birliğimiz adına önemlidir.

Kısa bir çay molası veriyoruz ve devam ediyoruz.

Eylemi üç sivil girişim ortak olarak düzenlemiştik.

Mişli geçmişin hikayesi, bundan sonra kullanılmayacaktır.

Başarı çalışanlarındır. Çalışıyoruz. Birlikte başaracağız.

Bu ortak bir davadır. Herkes kendi gücünde katkıda bulunacak ve +1 olacaktır.

Terler soğumadan ilk değerlendirmelerinizi yapıyoruz.

Yeni yol planımızı bu hafta içinde birlikte belirleyeceğiz.

İnsalık onuru borca hapisi yenecektir.

EKİMDE MUTLAKA
Muhattab bulduk.

SAYGIDEĞER DOSTLAR;

Yine yeterli sayı yoktu. Gündem yine dolumu dolu. Meclisin açılması dolayısıyla farklı gurupların mecliste eylem yapacak olmaları da işin cabası.
Bu durumda yapılması gerekenlerin hepsini yaptım sanıyorum.


Önce TESK önünde arkadaşlarım güvenliğini sağladım. Meclis önüne yine polis nezaretinde geldik. Benimle birlikte 5 arkadaş MHP gurup başkanvekili Sayın Mehmet Şandır ile görüştük.diğer arkadaşları içeri almadılar. Uyarılarıma rağmen toplu girmeye kalktılar çünkü. Ayrıca eylemci gurupların da olması bunda büyük rol oynadı.
Sayın Şandır, bize; bu işin çözüleceğini, bizim muhalefetimizin size zararı olur şeklinde ikazı oldu ve kendisi önce Sayın İyimaya ile görüştü ve bizim için adalet bakanından randevu talep etti.
Sayın bakanımız bize; işin hukuki yönünün tamam olduğunu, ancak ekonomik yönünün hazır olmadığını bildirdi. Kendisiyle yarım saat görüşme ve tartışma imkanı bulduk. Ekonomik durumun da ekime kadar hazırlanabileceğini ve ekim ayında yasanın çıkacağı müjdesini verdi. Üstüne basa basa ısrarla bunu bası açıklamasıyla bildirelim dedim. Dışarıdaki gurupları ve gündemdeki açılıma dikkat çekerek, bası beni bulunca farklı sorular soracaktır beni mazur görün dedi. Ben arkadaşlarıma müjdeyi vereyim mi diye sordum. Ekimde muhakkak diye belirtin dedi. Ben kendisinin isteği üzerine cumhurbaşkanına yazdığım dilekceyi ve Murat Yalçın arkadaşın soruyoruz yazısının isimsiz kopyasını verdim. Bu yazıların birer kopyasını da Sayın Şandır’a vermiştim. Diğer konuştuğumuz milletvekilleri de bize meclisin çalışması az sürecek şu sıra çalışmalardan sonuç çıkmaz. Siz ekimde yine çalışmalara devam edin dediler.
Emre arkadaş ve 4 hanım arkadaş milletvekili görüşmelerini sürdürüyorlar.


Ekime kadar çalışmalarımız Ekonomi bakanı ve bankalara yönelik olması gerekiyor.
Diğer yanımda bulunan arkadaşlar şahit oldukları konuşmaları yazacaklar.
Saygılarımla

Burhan işcan

Çek Mağdurları Bileşeni Onursal Başkanı (yalnız kurt)

SEVGİLİ ARKADAŞLAR

BUGUN ÇOK BÜYÜK İŞLER BAŞARDIK.ÖNCE BURHAN İŞCAN İLE BİRLİKTE 5 KİŞİLİK BİR HEYET ADALET BAKANI SADULLAH ERGİN,VE MHP GRUP BAŞKAN VEKİLİ MEHMET ŞANDIR İLE GÖRÜŞTÜ.DAHA SONRA BEN VE YANIMDAKİ 4 BAYAN ARKADAŞ İLE MECLİSE GİRME FİRSATI BULDUK.O SIRALARDA MECLİS BAŞKANLIĞI SEÇİMİ OLDUĞUNDAN GENEL KURULA GİRMEK SIKINTILI İDİ.ARKADAŞLARIMIZIN YOĞUN ÇABALARI VE RANDEVU TALEPLERİ DOĞRULTUSUNDA MECLİS GENEL KURULUNUN LOBİSİNE KADAR İNDİK.VE SIRASIYLA;

TEKRARDAN ADALET BAKANI SADULLAH ERGİN
HÜKÜMET SÖZCÜSÜ CEMİL ÇİÇEK
AVRUPA BİRLİĞİ BAŞ MÜZAKERECİSİ VE DEVLET BAKANI EGEMEN BAĞIŞ
MİLLİ EĞİTİM BAKANI NİMET ÇUBUKÇU
AKPARTİ MİLLETVEKİLİ GÜRDAL AKŞİT
AKPARTİ MİLLETVEKİLİ HASAN ANGI
AK PARTİ MİLLETVEKİLİ OSMAN PEPE
AK PARTİ MİLLETVEKİLİ SALİH KAPUSUZ
YİNE AKPARTİ BAYAN MİLLETVEKİLLERİNDEN BİRİ İLE
YİNE AKPARTİDEN BİR MİLLETVEKİLİ İLE
YİNE ARALARINDA AĞIR TOPLARIN BULUNDUĞU 5 MNİLLETVEKİLİ İLE BİREBİR GÖRÜŞTÜK ÇAY İÇTİK.
ALMIŞ OLDUĞUMUZ MESAJLAR ÇERVESİNDE BU YASANIN EKİM AYINDA GÜNDEME GELECEĞİNİ, VE ARTIK TÜM MİLLETVEKİLLERİNİN HAPİS CEZALARINA KARŞI OLDUKLARININ İZLEMİNİ ALDIK.BAŞBAKANIMIZLA BURUN BURUNA GELDİK ANCAK GÖREVLİLER TARAFINDAN MAALESEF UZAKLAŞTIRILDIK.
GENEL HATLARIYLA MÜKEMMEL BİR ORGANİZASYONDU.GELENLERDEN ALLAH RAZI OLSUN.GELMEYENLER İÇİN DİYECEK SÖZ BULAMIYORUM ARTIK.

SEVGİLİ ARKADAŞLAR,MİLLETVEKİLLERİ VE BAKANLARLA YAPTIĞIMIZ GÖRÜŞMELERDE BU İŞİN BANKALAR VE EKONOMİ BAKANI ALİ BABACAN İLE MALİYE BAKANI MEHMET ŞİMŞEK TARAFINDAN ENGELLEDİĞİ YADA BİR ŞEKİLDE RAFA KALDIRILDIĞI SÖLENDİ.BU İKİ BAKANI DA EKİME KADAR BOŞ BIRAKMADAN FAXLARLA MAİLLERLE MESAJLARLA MAĞDURİYETLERİMİZİ ANLATMALIYIZ.BU İŞİN TEK ÇIKAR YOLU BU İKİ İSİMDİR.
ŞUNU DA BELİRTMEKTE FAYDA VAR, GEREK BAKANLAR GEREKSE MİLLETVEKİLLERİ GÖNDERDİĞİMİZ MAİLLERİ FAXLARI VE MESAJLARI OKUYORLAR. KENDİLERİ BUNU DİLE GETİRDİLER.HEPSİNİ TEK TEK DEĞERLENDİRİYORUZ DEDİLER. YİNE İŞ BİZE DÜŞÜYOR ARKADAŞLAR.YILMAK YOK. YILDIRAMAYACAKLAR. BİZ YILMAYACAZ VE İSTEDİĞİMİZİ ALACAZ.. SAYGILARIMLA
JENARDİ (çek mağdurları blogu)

daha fazla cesaret
meclis görüşmelerinin ayrıntıları ortaya çıkmıştır
adalet bakanı dahil birçok milletvekiliyle görüşülmüştür
bence görüşmelerden ortaya çıkan en önemli sonuç,taleplerimizin biliniyor olmasıdır
suçlu değil borçlu olduğumuzu
af değil,borcumuzdan dolayı kısıtlanan özgürlüklerimizi istediğimizi
borcumuzun karşılığının özgürlüklerimiz olamayacağını
özgürlüklerimizin ekonomik kaygılara feda edilemeyeceğini
biliyorlar
ve diyorlar ki
ekim ayında çek yasası mutlaka çıkacak
adli para cezası yasadan kaldırılacak
gecikmenin nedeni ekonomiyle ilgili bakanlıkların çalışmalarıdır
yanlız değiliz
doğrularımız hiç kimsenin üstünü kapayamayacağı kadar ortadadır
ortada olan bir gerçekte,çek yasasından dolayı insanlarımızın halen cezaevlerinde olduğudur
insan hakları ihlalleri devam etmektedir
ekonomik kaygıların bedelini insanlarımız ödemeye devam ediyor
şimdi eskisinden daha fazla cesarete ihtiyacımız var
özgür bloglarda sesimizi daha fazla yükseltmeliyiz
gerçeklerimizi ve kendi ayıplarını özgür bloglardan öğrendiler
daha fazlasını öğrenmeliler
mücadele dostluğunu ve birlikteliğini öğretmeliyiz
yüreklerimizin,cezaevlerindeki dostlarımızla,insan hakları mağdurlarıyla birlikte attığını göstermeliyiz
adil bir çek yasasının nasıl olması gerektiğini anlatmalıyız
yaşadıklarımız,insan hakları ihlallerinin tarihi tanıklarıdır,tarihe tanıklık yapmalıyız
tarih önünde sanık sandalyesinde onların olacağını anlatmalıyız
mağduriyetlerimizin tazmini için aihm çalışmalarına devam etmeliyiz
ihtiyacımız olan tek şey var
daha fazla cesaret
meclis eyleminde emeği geçen tüm dostlara teşekkür ediyorum

Acil Demokrasi ( karşılıksız çek ve yasal düzenlemeler blogu)

İlgili yazılar

38 responses to “Eylem sonrası, ortak açıklamadır.

  1. tek kelimeyle cevap veriyorum “onursuzlar”

  2. • Mağdur / 8 Ağustos 2009 00:36
    Bitsin artık bu çile
    İnşaalah dediğiniz gibi son olur.
    • seker765 / 8 Ağustos 2009 00:34
    provokasyondur bunun adı…
    “ütopya”…..

    size 20 ağustosa kadar (yani milleti kandırdığınız o tarihe kadar) müddet vermiştim sayın “SÖZDE BAŞKAN” saha vaktiniz varken siz tarihi geri çekiyorsanız eğer bence bu çek mağdurlarına iyilik değil giderayak büyük kötülük yapıyorsunuz….

    yazık bu insanlara …bakın siz buradasınız bende buradayım….siz bu çek yasasının bu kadar kolay mı çıkacağını zannedip millete umut dağıtıyor ve işkence yapıyorsunuz….yazık size son sözüm de budur…sayın ofluoğlunu bile kandırıyorsunuz bu verdiğiniz tarihlerle…peki size bir soru hiç mi utanmayacaksınız neticesinde??

    seker765
    • Serdar Tayfur / 7 Ağustos 2009 23:31
    Boşa çırpınış
    Burhan İşcan,bıraktım bırakıyorum derken seni böyle görünce içim sızlıyor.Hiç mi gündemi takip etmiyorsun,sana oğlunda söylemiş neticeyi ama sen ısrarla ağzınla kuş tutmaya çalışıyorsun.Boşa uğraşıyorsun,o kadar kişiyi toplaman zor çünkü millet bitmiş.İkincisi,bir gün bile bankalara kardır kardır.O yasa çek mağdurlarnın lehine hiç bir zaman çıkmaz uğraşma.Çıkarsa genel af pkk lılara,yandan kenardan çek mağdurlarıda faydalanır,gerisi boş be abicim.!!!

  3. HA SİZLERE ŞUNUDA BİLDİREYİM EMRE BURHAN BEY DİĞERLERİ VE BEN birey olarak düşünüp hareket etmiyoruz yani benim eşim 3 yıl ceza aldı 1 yılı bitti ben istesem oturur beklerim ama hepimiz hepimiz için uğraşıyoruz buna emin olun ve daha sonrakiler için umarım anlatabilmişimdir ne anlatmak istediğimi burhan bey tamamen bizler için koşturuyor ve tabiki emrede tek yürek tek nefes olduk artık oyüzden bu sefer biliyorumki geleceksiniz herkese teşekkürler

  4. basının yada bvekillerin ilgisini çekmemiz için sayımızın yüksek sesimizin çok olması gerek kavgaya gitmiyoruz derdimizi anlatmaya özgürlüğümüzü almaya gidiyoruz yani sizleri getirmek için neyapmalıyız herkes halinden memnunmu arkadaşlar vekiller yüm faxları okuyorlar durumu biran evvel lehimize çevirip bu çağ dışılığın artık gözardı edilecek boyutu olmadığını anlatmamız şart hadi lütfen bunlar son şanslarımız çocukları olanlar var istemiyormusunuz çocuklarınızın babalarına kavuşmasını biliyorum maddi sıkıntılar var ama istersek bir şekilde mutlaka tedarik eder yaparız lütfen arkadaşlar bekliyoruz kazanacağız İNANMAK BAŞARMANIN YARISIDIR

    • Arkadaşlar ,ÖZGÜRLÜĞÜNÜZ İÇİN 11 AĞUSTOS ta ANKARA’YA….Kaybedecek daha değerli neyiniz olabilir?Korkmayın!Çekinmeyin!Bugüne kadar hiç bir problem olmadı.Olmayacak da…Toplantılara katılan arkadaşlar da sizlerden farklı değil.Çoğu ‘hayattan kaçan’ insanlar…
      Artık KAÇMAYALIM…..Artık UYANALIM…
      Artık YAŞAYALIM….
      Daha önce eylemlere katılmayan arkadaşlar. lütfen İLK KEZ ve SON kez destekleyin….Artık sonuna geldik…Ya Olacak Y a da Olacak….

  5. tüm mağdur arkadaşlar 4 ağustostaki meclis ziyaretinde bende vardım ve bizzat görüşmelere katıldık ama herkes nerede yani katılım sayımız az çok az birgünde uyumayalım sigaramızdan fedakarlık yapalım lütfen eleştiri yerine birliğimizi koruyalım lütfen hani sevdiklerimiz herşeye değerdi hani onlar için herşeye vardık nerdesiniz ozaman emreden burhan beyden yada gelenlerden başka mağdur yokmu ya onbinlerden söz ediyoruz ama katılımda yokuz neden peki lütfen lütfen yalvarıyorum gelin inanın korkacak çekinecek hiçbir durum yok ama daha fazla olmalıyız birlikten kuvvet doğar hadi 11 ağustosta şaşırtalım herkesi sevdiklerimize kavuşup özgür güzel günler için ankaradan deniz

  6. kıymetli can atak;
    bırak bunları yazmayı.
    geç bulabildiğin tüm siteleri
    davet yaz
    akın var de akın
    ankaraya son akın
    gazetelere yaz
    telefonlara mesaj at
    destan yazıyoruz de
    arfe 11 ağustos
    hafta içi bayram de
    bitiriyoruz de
    bırak başka haberleri
    daveti yaz
    çiçeklerle gideceğiz de
    çoluk çocuk, ana baba düşecez yollara
    zafer var de zafer

  7. KIYMETLİ KARDEŞİM ADMİN;
    DOSTLARIM;

    GAZETELERE,
    İNTERNETTE HER SİTEYE,
    HER TÜRLÜ İLETİŞİM ADRESİNE
    DUYURU ATALIM.

    DUYAN DUYMAYAN HER KESE YAYALIM

    SEFERBERLİK VAR

    BİRLİKTE
    EL ELE KALP KALBE ELDE ÇİÇEKLER
    MECLİSE
    11 AĞUSTOS

    MAZERET YOK,
    BAHANE TEREDDÜT HİÇ YOK,
    BEKLEMEK YOK,

    11 AĞUSTOS ARİFE
    HAFTA İÇİ BAYRAM

    KUTLU OLSUN.

    HAYDİ DOSTLARIM.
    YAYIN BU HABERİ.

    BİTSİN BU ÇİLE
    BİRLİKTE,
    BİTİRİRİZ.

    150.000 DEĞİL
    BİR MİLYON GELİNİZ.
    KORKSUN HERKES BİZDEN

    ONUR BÖYLE KAZANILIR
    HÜRRİYET BÖYLE ALINIR.
    KALPLER BÖYLE FETHEDİLİR

    HAYDİ
    AKINA
    AKIN VAR AKIN
    ANKARA CADDELERİ AKIN GÖRSÜN.
    DESTAN YAZALIM
    DESTAN YAZIN

    • bugun ıkı ıntıhar bırde antalya kepez antronoru halıl uner cek kanununa muhalefetten tutuklandı herseye muhalıf ol ama cek kanununa olma halıl kardeşımmmm

  8. “TELEFONUM ÇEK MESAJIYLA DOLU”
    Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (MÜSİAD) ‘Türkiye’nin sanayi politikası ve yeni teşvik sistemi’ konulu geleneksel ‘Perşembe Toplantısı’na katılan Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, çek mağdurlarının sorunlarına yönelik mesajlar verdi. Ergün, “Telefonumu açsam 50-100 tane mesaj vardır. Çekten hapis yatan ya da yatma noktasına gelen kişilerin mesajları… Yeni çek sistemi nasıl olmalı, bunun üzerinde bir işbirliği içinde çalışma ihtiyacı var” dedi. Sorunun çözümü için çalıştıklarını belirten Ergün, şunları söyledi: “Bana ‘Çekimi ödeyemedim, bunun karşılığı hapis yatmak mı? Mali suça mali ceza olmalı. Hapiste yatarken borcumuzu nasıl ödeyebiliriz?’ gibi mesajlar geliyor. Öbür taraftan art niyetli olanları görünce de ‘Bu daha fazlasını hak ediyor’ diyorsunuz. Bunun dengesini bulmak biraz zor.

    DOSTLARIM;

    BİTSİN ARTIK BU ÇİLE. BİTİRELİM. ARTIK BANA İNANIN.

    MECLİS 11 AĞUSTOS VE 15 AĞUSTOS ARASI AÇIK. BU NE DEMEK. BU ŞU DEMEK. BİZE AÇIK DAVETİYE. BAKIN SANAYİ BAKANI NE DİYOR. YUKARDA. ÇALIŞMALAR VAR. NEYİN ÇALIŞMASI. BİTMİŞ VE BEKLEYEN YASANIN.
    YANİ RAZI ETME ÇALIŞMASI. KİMİ. BANKALARI. YANİ BÜYÜK TARAFI.

    “Ticarette çekte vade olmaz, ama ticaret teamülü değişti, çek bir senede dönüştü. Yeni çek sistemi nasıl olmalı, bunun üzerinde bir işbirliği içinde çalışma ihtiyacı var.”

    SİZE BİTTİ DİYORUM. ŞÖYLE Mİ BÖYLEMİ DEMEYİ BIRAKIN. YASA 10 HAZİRAN 2009 DAN BERİ SİZİN MECLİSE GELMENİZİ BEKLİYOR.

    50 KİŞİYLE DEĞİL. 150 BİN KİŞİYLE. HATTA BİRE BEŞ GELİN 750 BİN OLUN.
    AMA OLUN 11 HAZİRANDA BİTİRELİM.

    BEN BAŞBAKANA TEKRAR MEKTUP YAZACAĞIM. SİZİ BEKLİYORUM. GELİYORMUSUNUZ
    11 AĞUSTOS TA MECLİSE GELİN . SON. EĞER YASA ÇIKMAZSA HEPİNİZ BANA LANET EDİN. BU KADAR AÇIK VE NET. LÜTFEN GELİN VE BİTİRELİM.
    BU İŞİN MAZERETİ YOK. OLAMAZ. KABUL ETMİYORUM. GELECEKSİNİZ O KADAR. 11 AĞUSTOSTA GELİN CUMAYA KADAR YASAYI BEKLEYEYİM ALAYIM.

    ONURLARINIZA HÜRRİYETLERİNİZE VE SEVDİKLERİNİZE KAVUŞMAK İÇİN

    11 AĞUSTOS MECLİS ÖNÜ ÇİÇEKLİ EYLEM. BAYRAM ÖNÜ BAYRAMI GÜNÜ.

    SON DEFA İNŞALLAH SON BE SON İNANIN ARTIK SSSSOOOONNNNNN

    BURHAN İŞCAN ÇEK MAĞDURLARI BİRLEŞİM FAHRİ BAŞKANI

  9. FLASH *** FLASH *** FLASH

    DOSTLARIM;

    MECLİS 11 AĞUSTOS SALI GÜNÜ CUMHURBAŞKANI TARAFINDAN VETO EDİLEN ÖZEL İSTİHDAM LA İLGİLİ YASAYI YENİDEN TARTIŞMAK VE YASALAŞTIRMAK İÇİN TOPLANACAK.

    SEVDİKLERİYLE BAYRAMDA BULUŞMAK İSTEYENLERE BÜYÜK ŞANS.

    HER ŞEY BAŞBAKANIN İKİ DUDAĞI ARASINDA DEMİŞTİ SAYIN VE KADİM DOSTUMUZ MUSTAFA ÖZBEY.

    VENİ VİDİ VİCİ (KAHROLSUN İTALYANCAM BUKADAR)

    GELDİM GÖRDÜM VE ALDIM DEMEK İSTEYENLER İŞTE FIRSAT

    BURHAN İŞCAN
    YAĞMURLU HAVAYI SEVEN KURT

  10. sayın admin dostum; biliyorum bu arkadaşa uyumamasını işaret ediyorum sadece diğer blogtada var burda da . bunu yazmaktaki sebebi iyi analiz etsin diye.
    eylemlere katılmadan, sanılarla eleştiri yaparken gülünç hale gelebiliyor insan. sezai dostumuzda kendini ne hale soktu.
    eylemlere katılsaydı, katılımı az görüpte hedefe yaklaşmışken uzaklaşmanın ızdırabını benim gibi hisseder, kitleleri hareket etmek için hep parmaklarını yer hemde uzun mu uzun yazardı.
    vede derdiki ah burhan bey ah.

    • Burhan abi, hepbirlikte öğreniyoruz.

      Ben kendi adıma söylüyorum.
      “Blogun yöneticisiydim. Şimdi öğrencisiyim.”

      herkese teşekkür ediyorum.

  11. SEZGİN
    Ağustos 6, 2009, 1:53 pm üzerinde
    Burhan bey, Fikirlerinizin bir kısmına katılmama rağmen, yazılarınızın yüzde doksanı bizi hiç ilgilendirmeyen konulardan oluşuyor. Bizler çekler yüzünden mağdur olmuş insanlarız. Derdimize adalet ölçüsünde bir çare arıyoruz. Küresel aktörlerin gündem oluşturmasıyla ne işimiz var. Biz parti değiliz. siyasetçi değiliz. Neden uzun ve kendinizce derin analizler yaptığınız yazılarınızla bizleri yoruyorsunuz.

    Kıymetli dostum; kendimce derin analizlerim ve bu analizlere göre hareket ederek yaptığım stratejiler bizi şimdiki konuma taşıdı. Prestükte yazıma yapılan yorumda hala AF BEKLENTİSİ var. Yani ne kadar anlatırsak boş.
    Evet biz parti değiliz, siyasetci de değiliz. Ancak siyaset diye yutturulan yolsuzluk ekonomisi politikalarının mağduruyuz.
    Küresel seçkinler ve yerli seçkinler halk ve iktidar konularında da elimden geldiği kadar bilgilendirmeye çalıştım sizleri. ŞU ANDA ORTADA DANIŞIKLI BİR DÖĞÜŞ SERGİLENMEKTEDİR. Sergilenen oyun şudur. Küresel seçkinlerin emirleri doğrultusunda , yerli seçkinlerle ortak paydada birleşip halkı razı etmek. İktidar böyle bir güçlüğü aşmaya çalışmaktadır.
    20 ağustosta genel bir af beklentisine girmem bu yüzdendir. Hala yapılan siyasi manevralar durumu bu mahale götürmektedir.

    Sizlerden farkım dostum, oturduğum yerden yorum yapıp tenkit etmiyorum. Olayları bizzat yerinde, birinci ağızlara da soruyorum. Sizleri yanlış bilgilendirmekten ve özellikle yanlış umutlandırmaktan sarfı nazar gayretindeyim.

    Uygun yasanın çıkması, veya bayrama kadar hapisteki CANLARIMIZIN HÜRRİYETE KAVUŞMASI BAŞBAKAN’IN İKİ DUDAĞI ARASINDADIR.

    SİYASİ DE OLSA BAZI GERÇEKLERİ SİZLERE ANLATABİLMEK İÇİN BU ŞEKİL AÇIKLAMALARDA BULUNMAK ZORUNDAYIM. ÇÜNKÜ GERÇEK BUDUR.

    BENİMLE BİRLİKTE OLAYLARI MÜŞAHEDE ETMİŞ OLSAYDINIZ; “Burhan bey, Fikirlerinizin bir kısmına katılmama rağmen, yazılarınızın yüzde doksanı bizi hiç ilgilendirmeyen konulardan oluşuyor” BU YORUMUN HAKSIZLIK OLDUĞUNU BİLİRDİNİZ. AMA SİZLER EN BASİTİNİ SEÇMEKLE KALMIYOR, ÜSTELİK BENİ BEZDİRİYORSUNUZ.

    HÜKÜMETE, BANKALARA, YARGIYA, BAROLARA, ODALARA BASKI YAPMAZSANIZ, İŞİ BEKLENTİLERE BIRAKIRSINIZ.

    BU; DAVAYA, KENDİ ONURUNUZA-KENDİNİZE, SEVDİKLERİNİZE İHANETTİR.

    MÜSADENİZLE SİZE VE SİZİN GİBİ DÜŞÜNENLERE SORUYORUM;

    “Derdimize adalet ölçüsünde bir çare arıyoruz.” BUNU NASIL YAPIYORSUNUZ. BANA BİR İZAH EDİN DE BİLEYİM. OLMAYAN ADALET ÖLÇÜSÜNDE NASIL ÇARE ARANDIĞINI BİLMEK İSTİYORUM. LÜTFEN BENİ BİLGİLENDİRİNİZ.
    BUNU YAPMAK NASIL OLUYOR BANA ÖĞRETİNİZ.

    “yazılarınızın yüzde doksanı bizi hiç ilgilendirmeyen konulardan oluşuyor. Küresel aktörlerin gündem oluşturmasıyla ne işimiz var.”

    YAZIMI UZUN BULMAYIP OKUMA ZAHMETİNE GİRSEYDİNİZ. BAŞBAKANIN İKİ DUDAĞI ARASINDAN ÇIKACAK CÜMLENİN NİÇİN BEKLETİLDİĞİNE SİZ DE BİLİR VE BENİM GİBİ BEKLENTİLERDEN MEDET UMMA YERİNE CİHAT ETMEYİ DENERDİNİZ.

    AMA NAFİLE. AF. AF. AF. SİZ KABULLENDİĞİNİZE GÖRE SUÇLUSUNUZ. BUNU KABULLENİYORSUNUZ. HÜKÜMETİN DE İSTEDİĞİ BU ;

    İŞTE, YARGI CEPHESİNDE EKONOMİNİN GİDİŞATI: SUÇA BATTIK!
    Yargıtay Başkanı Gerçeker, ekonomik suçlarda patlama yaşandığını açıkladı. Yargıtay tarihinde suç dosyası sayısı ilk kez 1.5 milyona ulaştı. Bakılamayan binlerce dava zamanaşımına uğrama tehlikesiyle karşı karşıya. Yargıtay Başkanı Hasan Gerçeker ekonomideki darboğazı dosyalarla ortaya koydu. Ekonomik suçların rekor seviyeye ulaştığını belirten Gerçeker, Yargıtay’a temyiz için gelen elektrik, su hırsızlığı gibi dosyaların sayısının 100 bine dayandığını söyledi.(devamı cek magdurlari blog spot. Comda)
    PKK YA AF İÇİN GEÇERLİ SEBEP ARAMAK.
    NASIL SİYASETLE İLİŞKİSİ VARMI.? YOKMU DİYORSUNUZ? HELAL OLSUN SİZE.

    BURHAN İŞCAN

  12. DURMAK YOK YOLA VE EYLEME DEVAM

    DOSTLARIM;

    Zannediyorum a.b. dostuma bir cevabımda yazmıştım. GÜNDEM ÇOK SIK DEĞİŞİYOR diye ve eklemiştim. Türk-Yunan savaşı bile çıkabilir hiç şaşama diye. Ben müneccim değilim. Sadece biraz tecrübe o kadar. Havayı koklamak, olayları tahmin etmek.

    Küresel seçkinler ve yerli seçkinler halk ve iktidar konularında da elimden geldiği kadar bilgilendirmeye çalıştım sizleri. ŞU ANDA ORTADA DANIŞIKLI BİR DÖĞÜŞ SERGİLENMEKTEDİR. Sergilenen oyun şudur. Küresel seçkinlerin emirleri doğrultusunda , yerli seçkinlerle ortak paydada birleşip halkı razı etmek. İktidar böyle bir güçlüğü aşmaya çalışmaktadır.

    AB raportörünün başsavcı şaşkınlığı

    Avrupa Parlamentosu’nun Türkiye raportörü Ria Oomen-Ruijten, başsavcıların Türkiye’deki kadar serbest olduğu bir ülke tanımadığını söyledi.

    AP Türkiye Raportörü`nden Türkiye`ye mesaj
    Avrupa Parlamentosu Türkiye Raportörü Ria Oomen Ruijten, `Türkiye AB yolundaki reformlara hız vermeli` dedi. İşadamları Ekonomi Zirvesi`ne katılan Ria Oomen, aynı zamanda Türkiye`de bir kutuplaşma olduğunu ve bunun da reform sürecini olumsuz etkilediğini kaydetti.

    `Mesela Türkiye`de AB`nin öngördüğü ombudsmanlık müessesi henüz oluşturulmadı` diyen Oomen, bunun yanı sıra Kopenhag Kriterleri`nde de yer alan bağımsız adalet mekanizması, insan haklarının güvence altına alınması gibi konularda da önemli adımların atılmasını beklediklerini söyledi. `AB`ye giren son iki ülke olan Bulgaristan ve Romanya birliğe girerken bu konulara dikkat etmedik. Bu ülkelerde ciddi aksaklıklar var şimdi ve o yüzden daha titiz olmak zorundayız` diyerek Türkiye`ye mesaj veren Hollandalı AP üyesi, Türkiye`deki reform sürecinde son üç aydır bir canlanma olduğunu ve bu canlanmanın daha da artmasını arzuladıklarını dile getirdi.

    Türkiye`de şu anda bir kamplaşma tehlikesinin bulunduğundan da bahseden Ria Oomen, bu kamplaşmanın hem siyasal anlamda hem de toplumsal anlamda var olduğunu ve bunun da reformların hızını kestiğini ileri sürdü.

    Türkiye`nin Ermenistan ile arasındaki sorunların çözümü noktasında ve Kafkasya`da yürüttüğü çabaları da desteklediklerini belirten Ria Oomen, sözlerine şöyle devam etti: `Samimi olarak söylüyorum ki Türkiye`de çok ciddi değişiklikle ve reformla gerçekleşti. Ve bunları takdirle karşılıyoruz. Hollanda`nın dönem başkanlığı sırasında müzakerelere başlama tarihi aldı Türkiye ama şu an bir duraklama var. Mesela neden hala bir ombudsman yok. Neden Türkiye sadece müzakere konularının açılmasını istiyor. Oysa yavaşlayan reformlardan da bahsetmek lazım. Oysa reformlar durdu. Bunun nedenlerini biliyorum tabiî ki. Son raporda dikkate aldığım konu şu Kopenhag kriterleri, bağımsız adalet mekanizması, insan haklarının güvence altına alınması… Bunlar Avrupa ile işbirliğinin temelidir. Bizi bir arada tutan değerlerdir.
    Avrupa, Kürt sorununa nasıl bakıyor?

    Batı Avrupa Birliği, Avrupa Güvenlik ve Savunma Meclisi, yayımladığı Kürt raporunda çarpıcı tespitlere yer verdi.
    Avrupa, Ankara`dan `sivil anayasa` istedi

    Gibi haberleri sık sık okur olduk. İşte bunlar işaretlerdir.

    BİZE NE BUNLARDAN DİYEBİLİRSİNİZ. BEKLENTİYİ BEKLEMEK VEYA BEKLEMEMEK ADINA SÖYLÜYORUM.
    ÖZET OLARAK İŞİ BEKLENTİYE BIRAKMANIN RİZİKOSUNDAN BAHSEDİYORUM.

    EVET ADALET BAKANI TARAFINDAN VERİLMİŞ BİR SÖZ VARDIR. LAKİN GÜNDEMİN KÜRESEL SEÇKİNLERİN İSTEKLERİ DOĞRULTUSUNDA DA DEĞİŞMESİ SIKLAŞMAKTADIR. UNUTULMAK SÖZ KONUSU OLABİLİR.
    BOZULAN EKONOMİK DENGENİN BU UNUTMAYI İMKANSIZ HALE GETİRDİĞİ SÖYLENİRSEDE ÖNCELİKLER SIRASI İTİBARİ İLE DE UNUTULMAK MÜMKÜN. BURASI TÜRKİYE VEDE TÜRKİYE GERÇEKLERİ UNUTULMAMALI.

    O ZAMAN KEYFİYETLERE PAYDOS EYLEMLERE DEVAM. BIKMAK YOK BIKTIRANA KADAR DEVAM.

    DAHA ÖNCEDE SÖYLEDİĞİM GİBİ BENİM ARTIK BU KONUDA ÇALIŞMA ZORUNLULUĞUM YOK. TAMAMEN KEYFİYETİME KALMIŞ Bİ DURUM SÖZ KONUSU. DİĞER ARKADAŞLARIN İŞİN İÇİNDE OLMA ZARURETLERİ VAR.
    ANCAK ARTIK MUHATTAPLARIMIZIN BENİ İYİCE TANIDIĞI, OLUŞUMUMUZU TANIDIĞI DA RESMİLEŞTİ.
    DOLAYISIYLA BENİM İŞİN BAŞINI ÇEKMEK ZARURETİ OLUŞMUŞ OLDU.

    ŞİMDİ GÖZLEMLERİME, EYLEM TECRÜBEME VE BİLGİLERİME DAYANARAK YAPACAĞIMIZ İŞLERİ SIRALIYOR VE TARTIŞIP BİRLİKTE KARAR VERMENİN ÖNÜNÜ AÇIYORUM.

    1- DERHAL ARAMIZDA BİR KOMİSYON KURACAĞIZ. BU KOMİSYON BİR NEVİ KUMANDA MERKEZİ OLACAKTIR. BLOG ADMİNLERİ, SAYIN OFLUOĞLU BAŞTA OLMAK ÜZERE AVUKAT DOSTLARIMIZ VE BEN BU KOMİSYONU OLUŞTURMALIYIZ.
    2- BUNDAN SONRA BU KOMİSYONUN VERECEĞİ DİREKTİFLER UYGULANMALIDIR. ARTIK ŞAHIS EYLEMLERİ ACİLEN BİTİRİLMELİ HER YERDE BİRLİĞİN ADI TELAFFUZ EDİLMELİ BUNA ÖZEN VERİLMELİDİR.
    3- HER HAFTA SONU İSTANBUL,ANKARA ,İZMİR, SAKARYA , KAYSERİ, DİYARBAKIR GİBİ SANAYİ İLLERİ DE DAHİL İLLERİMİZDE BOYKOT EYLEMLERİ YAPILMALIDIR. BEN BU EYLEMLERE SIRA İLE KATILACAĞIM.
    4- 15 AĞUSTOSA KADAR HER İLDE KOMİTELER KURULUP MERKEZ KOMİTE İLE İRTİBATLANDIRILMALIDIR. 15 AĞUSTOS SABAH 10 DAN İTİBAREN SAYDIĞIM BU İLLERDE TOPLANMA MAHALLERİNDEN İTİBAREN BELİRLİ NOKTALARA YÜRÜYÜŞLER DÜZENLENMELİDİR. KESİNLİKLE SLOGAN ATMAK YOK. TAŞKINLIK YOK SADECE ELLERDE KARANFİLLER VE YAZILAR OLACAK VATANDAŞLARA BİR YAZI BİR KARANFİL VERİLECEKTİR. GÜL DE OLABİLİR. SESSİZ YÜRÜYÜŞLERLE HALKI BANKALARA KARŞI BİLGİLENDİRME EYLEMLERİ.
    5- MASRAFLAR AÇISINDAN BU MERKEZ KOMİTE BİR KASA OLUŞTURMALI MAĞDURLAR BU KASAYA YARDIM ETMELİDİR.
    6- BU KASADAN AYRILACAK BİR MİKTAR PARA İLE BÜYÜK GAZETELERDE BÜTÇEYE GÖRE İLANLAR VERİLMELİDİR.
    7- MURAT YALÇIN DOSTUM BAŞTA OLMAK ÜZERE Kİ YAZILARINI HER YERE VERDİM. KOMPOZİSYON YARIŞMASI DÜZENLİYORUM. İKİ KONU HAKKINDA YAZILARINIZI BEKLİYORUM. A-BANKALAR , SÖMÜRÜLERİ VE MAĞDURLARI B-YARGI ZAAFİYETLERİ
    8- BU HAFTAYI EYLEMLERE HAZIRLIK VE BU KOMİSYONLARIN KURULMASI ÇALIŞMALARIYLA GEÇİRMEYİ ÖNERİYORUM. KOMİSYONLAR KURULUP ÇALIŞMAYA GEÇİNCEYE KADAR DA FERDİ ÇALIŞMALARA SON VERMENİZİ ÖNERİYORUM.
    9- DOSTLARIM ŞUNUN EHEMMİYETİNİ KAVRAMANIZI ÖNEMLE DİLİYORUM. BİZLER ARTIK RESMEN BİR BİRLİĞİZ. FERDİ HAREKETLER BU BİRLİKTELİĞİ DAĞINIK GÖSTERMEKTEN BAŞKA HİÇ BİR AMACA ULAŞAMAZ. LÜTFEN BUNA ÖZEN GÖSTERELİM.
    10- GENÇ ARKADAŞLARIMIN KAYGILARINI VE ACELECİLİĞİNİ BENDEN DAHA İYİ TAKDİR EDEN OLAMAZ. LÜTFEN TECRÜBEME VE BANA GÜVENSİNLER. KOMİSYON KURULMASINI BEKLESİNLER. BİRLİKTE HAREKET EDELİM.

    ŞİMDİLİK ÖNERİLERİM BUNLAR . SONRASINI KURULACAK KOMİSYONA BIRAKIYORUM
    SAYGILARIMLA
    BURHAN İŞCAN ÇEK MAĞDURLARI BİRLEŞİM FAHRİ BAŞKANI

    Yanıtla

  13. DURMAK YOK YOLA VE EYLEME DEVAM

    DOSTLARIM;

    Zannediyorum a.b. dostuma bir cevabımda yazmıştım. GÜNDEM ÇOK SIK DEĞİŞİYOR diye ve eklemiştim. Türk-Yunan savaşı bile çıkabilir hiç şaşama diye. Ben müneccim değilim. Sadece biraz tecrübe o kadar. Havayı koklamak, olayları tahmin etmek.

    Küresel seçkinler ve yerli seçkinler halk ve iktidar konularında da elimden geldiği kadar bilgilendirmeye çalıştım sizleri. ŞU ANDA ORTADA DANIŞIKLI BİR DÖĞÜŞ SERGİLENMEKTEDİR. Sergilenen oyun şudur. Küresel seçkinlerin emirleri doğrultusunda , yerli seçkinlerle ortak paydada birleşip halkı razı etmek. İktidar böyle bir güçlüğü aşmaya çalışmaktadır.

    AB raportörünün başsavcı şaşkınlığı

    Avrupa Parlamentosu’nun Türkiye raportörü Ria Oomen-Ruijten, başsavcıların Türkiye’deki kadar serbest olduğu bir ülke tanımadığını söyledi.

    AP Türkiye Raportörü`nden Türkiye`ye mesaj
    Avrupa Parlamentosu Türkiye Raportörü Ria Oomen Ruijten, `Türkiye AB yolundaki reformlara hız vermeli` dedi. İşadamları Ekonomi Zirvesi`ne katılan Ria Oomen, aynı zamanda Türkiye`de bir kutuplaşma olduğunu ve bunun da reform sürecini olumsuz etkilediğini kaydetti.

    `Mesela Türkiye`de AB`nin öngördüğü ombudsmanlık müessesi henüz oluşturulmadı` diyen Oomen, bunun yanı sıra Kopenhag Kriterleri`nde de yer alan bağımsız adalet mekanizması, insan haklarının güvence altına alınması gibi konularda da önemli adımların atılmasını beklediklerini söyledi. `AB`ye giren son iki ülke olan Bulgaristan ve Romanya birliğe girerken bu konulara dikkat etmedik. Bu ülkelerde ciddi aksaklıklar var şimdi ve o yüzden daha titiz olmak zorundayız` diyerek Türkiye`ye mesaj veren Hollandalı AP üyesi, Türkiye`deki reform sürecinde son üç aydır bir canlanma olduğunu ve bu canlanmanın daha da artmasını arzuladıklarını dile getirdi.

    Türkiye`de şu anda bir kamplaşma tehlikesinin bulunduğundan da bahseden Ria Oomen, bu kamplaşmanın hem siyasal anlamda hem de toplumsal anlamda var olduğunu ve bunun da reformların hızını kestiğini ileri sürdü.

    Türkiye`nin Ermenistan ile arasındaki sorunların çözümü noktasında ve Kafkasya`da yürüttüğü çabaları da desteklediklerini belirten Ria Oomen, sözlerine şöyle devam etti: `Samimi olarak söylüyorum ki Türkiye`de çok ciddi değişiklikle ve reformla gerçekleşti. Ve bunları takdirle karşılıyoruz. Hollanda`nın dönem başkanlığı sırasında müzakerelere başlama tarihi aldı Türkiye ama şu an bir duraklama var. Mesela neden hala bir ombudsman yok. Neden Türkiye sadece müzakere konularının açılmasını istiyor. Oysa yavaşlayan reformlardan da bahsetmek lazım. Oysa reformlar durdu. Bunun nedenlerini biliyorum tabiî ki. Son raporda dikkate aldığım konu şu Kopenhag kriterleri, bağımsız adalet mekanizması, insan haklarının güvence altına alınması… Bunlar Avrupa ile işbirliğinin temelidir. Bizi bir arada tutan değerlerdir.
    Avrupa, Kürt sorununa nasıl bakıyor?

    Batı Avrupa Birliği, Avrupa Güvenlik ve Savunma Meclisi, yayımladığı Kürt raporunda çarpıcı tespitlere yer verdi.
    Avrupa, Ankara`dan `sivil anayasa` istedi

    Gibi haberleri sık sık okur olduk. İşte bunlar işaretlerdir.

    BİZE NE BUNLARDAN DİYEBİLİRSİNİZ. BEKLENTİYİ BEKLEMEK VEYA BEKLEMEMEK ADINA SÖYLÜYORUM.
    ÖZET OLARAK İŞİ BEKLENTİYE BIRAKMANIN RİZİKOSUNDAN BAHSEDİYORUM.

    EVET ADALET BAKANI TARAFINDAN VERİLMİŞ BİR SÖZ VARDIR. LAKİN GÜNDEMİN KÜRESEL SEÇKİNLERİN İSTEKLERİ DOĞRULTUSUNDA DA DEĞİŞMESİ SIKLAŞMAKTADIR. UNUTULMAK SÖZ KONUSU OLABİLİR.
    BOZULAN EKONOMİK DENGENİN BU UNUTMAYI İMKANSIZ HALE GETİRDİĞİ SÖYLENİRSEDE ÖNCELİKLER SIRASI İTİBARİ İLE DE UNUTULMAK MÜMKÜN. BURASI TÜRKİYE VEDE TÜRKİYE GERÇEKLERİ UNUTULMAMALI.

    O ZAMAN KEYFİYETLERE PAYDOS EYLEMLERE DEVAM. BIKMAK YOK BIKTIRANA KADAR DEVAM.

    DAHA ÖNCEDE SÖYLEDİĞİM GİBİ BENİM ARTIK BU KONUDA ÇALIŞMA ZORUNLULUĞUM YOK. TAMAMEN KEYFİYETİME KALMIŞ Bİ DURUM SÖZ KONUSU. DİĞER ARKADAŞLARIN İŞİN İÇİNDE OLMA ZARURETLERİ VAR.
    ANCAK ARTIK MUHATTAPLARIMIZIN BENİ İYİCE TANIDIĞI, OLUŞUMUMUZU TANIDIĞI DA RESMİLEŞTİ.
    DOLAYISIYLA BENİM İŞİN BAŞINI ÇEKMEK ZARURETİ OLUŞMUŞ OLDU.

    ŞİMDİ GÖZLEMLERİME, EYLEM TECRÜBEME VE BİLGİLERİME DAYANARAK YAPACAĞIMIZ İŞLERİ SIRALIYOR VE TARTIŞIP BİRLİKTE KARAR VERMENİN ÖNÜNÜ AÇIYORUM.

    1- DERHAL ARAMIZDA BİR KOMİSYON KURACAĞIZ. BU KOMİSYON BİR NEVİ KUMANDA MERKEZİ OLACAKTIR. BLOG ADMİNLERİ, SAYIN OFLUOĞLU BAŞTA OLMAK ÜZERE AVUKAT DOSTLARIMIZ VE BEN BU KOMİSYONU OLUŞTURMALIYIZ.
    2- BUNDAN SONRA BU KOMİSYONUN VERECEĞİ DİREKTİFLER UYGULANMALIDIR. ARTIK ŞAHIS EYLEMLERİ ACİLEN BİTİRİLMELİ HER YERDE BİRLİĞİN ADI TELAFFUZ EDİLMELİ BUNA ÖZEN VERİLMELİDİR.
    3- HER HAFTA SONU İSTANBUL,ANKARA ,İZMİR, SAKARYA , KAYSERİ, DİYARBAKIR GİBİ SANAYİ İLLERİ DE DAHİL İLLERİMİZDE BOYKOT EYLEMLERİ YAPILMALIDIR. BEN BU EYLEMLERE SIRA İLE KATILACAĞIM.
    4- 15 AĞUSTOSA KADAR HER İLDE KOMİTELER KURULUP MERKEZ KOMİTE İLE İRTİBATLANDIRILMALIDIR. 15 AĞUSTOS SABAH 10 DAN İTİBAREN SAYDIĞIM BU İLLERDE TOPLANMA MAHALLERİNDEN İTİBAREN BELİRLİ NOKTALARA YÜRÜYÜŞLER DÜZENLENMELİDİR. KESİNLİKLE SLOGAN ATMAK YOK. TAŞKINLIK YOK SADECE ELLERDE KARANFİLLER VE YAZILAR OLACAK VATANDAŞLARA BİR YAZI BİR KARANFİL VERİLECEKTİR. GÜL DE OLABİLİR. SESSİZ YÜRÜYÜŞLERLE HALKI BANKALARA KARŞI BİLGİLENDİRME EYLEMLERİ.
    5- MASRAFLAR AÇISINDAN BU MERKEZ KOMİTE BİR KASA OLUŞTURMALI MAĞDURLAR BU KASAYA YARDIM ETMELİDİR.
    6- BU KASADAN AYRILACAK BİR MİKTAR PARA İLE BÜYÜK GAZETELERDE BÜTÇEYE GÖRE İLANLAR VERİLMELİDİR.
    7- MURAT YALÇIN DOSTUM BAŞTA OLMAK ÜZERE Kİ YAZILARINI HER YERE VERDİM. KOMPOZİSYON YARIŞMASI DÜZENLİYORUM. İKİ KONU HAKKINDA YAZILARINIZI BEKLİYORUM. A-BANKALAR , SÖMÜRÜLERİ VE MAĞDURLARI B-YARGI ZAAFİYETLERİ
    8- BU HAFTAYI EYLEMLERE HAZIRLIK VE BU KOMİSYONLARIN KURULMASI ÇALIŞMALARIYLA GEÇİRMEYİ ÖNERİYORUM. KOMİSYONLAR KURULUP ÇALIŞMAYA GEÇİNCEYE KADAR DA FERDİ ÇALIŞMALARA SON VERMENİZİ ÖNERİYORUM.
    9- DOSTLARIM ŞUNUN EHEMMİYETİNİ KAVRAMANIZI ÖNEMLE DİLİYORUM. BİZLER ARTIK RESMEN BİR BİRLİĞİZ. FERDİ HAREKETLER BU BİRLİKTELİĞİ DAĞINIK GÖSTERMEKTEN BAŞKA HİÇ BİR AMACA ULAŞAMAZ. LÜTFEN BUNA ÖZEN GÖSTERELİM.
    10- GENÇ ARKADAŞLARIMIN KAYGILARINI VE ACELECİLİĞİNİ BENDEN DAHA İYİ TAKDİR EDEN OLAMAZ. LÜTFEN TECRÜBEME VE BANA GÜVENSİNLER. KOMİSYON KURULMASINI BEKLESİNLER. BİRLİKTE HAREKET EDELİM.

    ŞİMDİLİK ÖNERİLERİM BUNLAR . SONRASINI KURULACAK KOMİSYONA BIRAKIYORUM
    SAYGILARIMLA
    BURHAN İŞCAN ÇEK MAĞDURLARI BİRLEŞİM FAHRİ

  14. “çek cezalarına af” eleştirel yaklaşım

    dün ortaya çıkan iyimser hava,bügün yerini, sürecin sorgulanmasına bırakıyor
    gelinen noktayı ve harcanan emekleri selamlamak ortak tavırdır
    taleplerimiz ve bakış açımızı bilmeyen,bize hak vermeyen kalmamıştır
    bizbizemiyiz tartışmaları aşılmıştır
    yeni bir dönemin başındayız
    yeni dönemin özellikleri ve yapılması gerekenler nelerdir
    öncelikle kendimize güvenmeliyiz
    yanlız olduğumuz,biraraya gelemediğimiz psikolejisinden kurtulmalıyız
    yanlız olmadığımız,haksız bir çek yasasının mevcudiyeti,iktidar dahil bilinmektedir
    artık gündemimiz değişmelidir
    adil çek yasasının nasıl olması gerektiğini anlatmalıyız
    talebimiz eşitlerin ticaretini sağlayacak bir yasa ve bunun ayrıntıları üzerine yükselmelidir
    elbetteki bu ağırlıkla hukukçuların işi olacaktır,
    hukuk terminolejisi ve mantığı üzerinden öneriler geliştirilmelidir
    mevcut çek yasasının haksızlığı ve yarattığı sıkıntıları yaşayanlar bizleriz
    ihlallerin mağdurları olarak bizlerinde,her şeyi hukukçuların omuzuna yükleyerek sorumluluktan kurtulmamız soz konusu olamaz
    özgür blogları,daha fazla mağdur,sorunlarını anlatma platformu olarak kullanmalıdır
    yanlış birşey söylermiyim önyargılarından kurtulmalıyız
    yaşadıklarımızı ifade etmek,hukuki sorunlarımızı paylaşmak,yardım talep etmek,artık sıkıntılarımızı azaltmaktan çok bir görev olarak algılanmalıdır
    anlatılacak sıkıntılar ve mağduriyetler artık çek yasasının eleştirisi anlamına gelecektir
    her çek mağdurunun bu eleştirilere katılması,mücadelenin geldiği aşamada görev haline gelmiştir
    çek yasası gerçeğini özgür bloglarda anlatarak kabul ettirdik
    çözüm önerilerimizde eleştiriler içinden çıkacaktır
    af değil,adil çek yasası istiyoruz
    birlikte başaracağız

  15. dün ankaraya giden herkese teşekkürler..fakat bundan sonra sıkı tutup ekimden önce bidaha toplanmak gerek daha kalabalık olarak artık sona geliniyor son toplantıda kalabalık olmazsa hiç yapmamak gerek kanunda çıkartmasınlar..yine söylüyorum içerdekilerin hepsi kaya kovuğundanmı çıktı hiç kimseleri yokmu..gidenler hariç…rahmi beye burhan beye jenardiye sonsuz tşkkr

  16. SAYIN ÖZBEY, SAYGIDEĞER DOSTLARIM;

    AZAZİL’i tanıtmakla başlayacağım yazıma, ve bu yazımıda diğer özgür bloglarda da yayınlatacağım. Bu yüzden de sizden özür diliyorum.
    AZAZİL insanoğlu yaratılmadan önce meleklere bile hocalık yapmış bir cindir. Bilgisi ve becerisi ile övünürmüş hep. Hatta bazı ilim ehli onun cinlerin peygamberlerinden olduğunu söylerler. Ve cinler insanlardan önce yeryüzünde ikamet ediyorlardı. Ve de cinler elektrik hızında mahluklardır. Uzatmayalım; AZAZİL bir gün arşın tepesinde kelime-i tevhidi görür, bakar yanında Muhammed(s.a.s.) ismi de var. Bu durumu Yüce Allah’tan sorar.
    Rabbimiz yeryüzüne halife olarak insanı yaratacağını ve insanların da en yücesinin isminin bu olduğunu, bu ismin kendisinin habibi olduğunu söyler. Azazil kıskanır ve meleklere koşar. Onlara bu olayı anlatır. Der ki; “tamam biz yeryüzünde fesat çıkardık, çok savaşlar yaptık ama sizler bizim gibi değilsiniz, heran onu tesbih edip secdedesiniz, emirlerini de harfiyen yapıyorsunuz rabbimiz acaba sizden niye bir halife seçmedi”. Vakit gelir Adem (a.s.) yaratılır. Cenab Allah meleklere ve cinlere ona secde etmesini emreder. Melekler Azazil’in etkisinde kalarak derlerki; “rabbimiz biz sana yetmedik mi?. Allah Adem(a.s.) e isimleri okumasını emreder. Okuyunca melekler tövbe ederler. Fakat Azazil ve avenesi inatla direnirler ve tövbe etmezler. Lanetlenirler. Azazil ismi olur İBLİS(ŞEYTAN).
    İblis olmanın nedenleri şunlardır. Gurur ve kibir, peşin hüküm ve ön yargı,haset ve kıskançlık. EN ÖNEMLİSİDE ALLAH’I (DOSTU)TANIMAMAK.
    Adem (a.s) bunu yaptı. Allah’ın isimlerinin tümünü saydı.
    Mevlana hazretlerine sormuşlar. “hocam ibadet ne demek”. Cevabı şu olmuş; “sorarlar ibadet ne demek, şöyle bir şek,bilmek yine bilmek yine bilmek demek.(ibadet Allah’ı tanımak bilmek demektir.). Yunus Emre “ilim ilim bilmektir,ilim kendin bilmektir, sen kendini bilmezsen nice ilim bilmektir.” Demiş. İlim insanın ne maksatla(halife) yaratıldığını bilmesi ve maksadın gereğini(Allah’ı temsil) yapmak için gerekli metodu(Allah’ı tam tanımak) öğrenmesi demektir.
    Hallac’ı mansur(r.a) ben hakkım demekle bunu söylemiştir.
    İbrahim(a.s.) ın bülbülü Allah’tan mükafat olarak şunu dilemiştir. “duydum ki rabbimin 1001 ismi varmış, bende 101 ini biliyorum. Kalan 900 ü de öğrenip tesbih etmek isterim.
    İşte insana verilebilecek en güzel ders. Halife olarak bunu senin istemen gerek ama ben istiyorum.

    LAFIN ÖZÜ DOSTLARIM; Allah’a iyi bir halife olabilmek için yaradılış nedenini ve yaradanı iyi bilmek. Allah en güzel isimlerinden birini MÜMİN ismini biz Müslümanlara vermiştir. MÜMİN= kendisinden emin olunan VERDİĞİ SÖZDEN DÖNMEYEN demektir.
    ALLAH’IN KELAMI YÜCE KİTABI bu sözlerle ve zikirlerle doludur.
    Örneğin; “ben sadakayı on misliyle mükafatlandırırım, şeytan sizi yoklukla korkutur” ayeti varken cimrilikte ısrar eden hacıya mümin denilmez. Çünkü Allah’ın bu sözüne güvenmiyor demektir.
    Bakara suresi 280. ayet varken, faiz yasak edilmişken, “birbirinizin malına ve hakkına mahkemeler yoluyla, hakimlerle saldırmayın” emri ayeti varken. Başbakan’ın bu ülke halkının %90 ı Müslümandır demesi NE KADAR GERÇEĞİ YANSITIR.
    Allah’ın azab tehditleri varken. Düşünmeyi emretmesi varken. Hapishanelerde borç yüzünden hapis yatmalar varken, nasıl bir Müslümanlıktan bahsedilir.
    ALLAH MÜNTEKİM’DİR. Mazlumun ahını mutlak alır. Ayrıca ADİL ve HAKİM dir de.
    CABBAR DIR VEDE MUKTEDİR dir. Halife bu isimlerin amacına aykırı davranıyorsa ona halife denirmi. Ve Allah bunları affetmez.
    ALLAHTAN ŞÜPHE ETMEK İMTİHANI KAYBETTİRİR. Kazanmak için mümin olmak gerekir. Hakiki iman gerekir.
    Kur’an da öyle bir sure vardır ki onun özetidir ve üç ayetlidir. “ZAMANA AND OLSUN Kİ İNSAN HÜSRAN İÇİNDEDİR. ANCAK ŞUNLAR MÜSTESNA. İNANAN VE İMAN EDENLER. HAYIRLI İŞLERDE ÇALIŞANLAR. VE BİRBİRLERİNE HAKKI VE SABRI TAVSİYE EDEREK BUNLARI YAPANLAR.”
    ALLAH yine bir ayetinde şöyle der. “Allah’ın verdiğini ve yücesini verebilecek hiç kimse yoktur. Vermediğini de verecek kudret yoktur. Verdiğinin önüne geçebilecek bir kudrette yoktur”
    UYDURMA BİR DİNLE İŞTİGAL, VE ŞEKİLCİLİĞİN ARKASINA SAKLANMIŞ SAHTEKARLIK VE ALLAH’LA KANDIRMAK CEZASIZ KALMAZ.
    MÜMİN SABIRLA VE VAKARLA BUNU BEKLER.
    “HAK ŞERLERİ HAYREYLER,
    SANMAKİ GAYREYLER,
    ARİF ANI SEYREYLER,
    GÖRELİM MEVLAM NEYLER
    NEYLERSE GÜZEL EYLER.”

    ÇEK MAĞDURLARINA VERDİĞİNİZ DOSTLUĞA TEŞEKKÜR MAKSADIYLA BENİMDE AKLIMA KANDİL GÜNÜNDE BUNLAR GELİVERDİ.
    MÜMİNE GÜVENİN MÜMİN OLUN SABRA DEĞER VERİN SELAMETTE OLUN.

    KANDİLİNİZ MÜBEREK OLSUN

    BİR DUA;
    “DEKİ EY ALLAHIM SEN MÜLKÜ DİLEDİĞİNE VERİR,DİLEDİĞİNDEN DE ALIRSIN. ONU SEN İSTEDİĞİN GİBİ DAĞITIRSIN. DİLEDİĞİNE ÇOK VERİR DİLEDİĞİNDEN AZALTIRSIN. HAYIRDA SENİN ELİNDEDİR.
    ÖYLE OLDUĞUNA İNANIYORUM RABBİM. BANA HAYIRLISINDAN KAZANÇ VER VE BENİ KUL HAKKINDAN KURTAR. ZİRA BUNU SENDEN BAŞKA YAPACAK KUDRET TE YOKTUR. VE SEN ÇOK HAYIRLI BİR DOST VE YARDIMCISIN. HESABI DA ÇABUK GÖRENSİN. HESAP GÜNÜNDE HER ŞEYLERİ AFFETTİĞİN ZAMANDA BİZİ KUL HAKKIYLA CEZALANDIRMA YA RABBİM. DOSTUN VE HABİBİN PEYGAMBERİME ONUN AİLESİNE VE SEVDİKLERİNE SAYISIZ SELAM OLSUN. SENİN RAHMETİN MERHAMETİN VE NURUN TÜM SEVDİKLERİNİNİN ÜZERİNDE OLSUN. HABİBİN HÜRMETİNE KABUL ET YARABBİ. AMİN”

    SAYGILARIMLA BURHAN İŞCAN

  17. çek mağdurlarının sorunlarının çözümü konusunda yapılan eksik yada fazla hiç farketmez ama birşeyler yapan yapmaya çalışan bu konuda emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz.Maddi katkımız olmasada dualarımız onlarla eksiklerimiz den ders alıp daha iyileri yapabiliriz.Yapılanlardan sonra eksik yapılanlar görülecek ve onlar tamamlanacaktır. Organizasyonlara katılan herkese teşekkürler

  18. Burhan bey bu günkü çalışmanızdan dolayı teşekür ederiz,bugün olduğu gibi yarında eşimle birlikte yanınızda olacağız. saygılar

  19. Bugun Bakanin soyledigi ;

    1- halen uzerinde çalıştıkları yasanın, bankalar, alacaklilar, çek veren ve karşılığını ödeyemeyenler, hazine, maliye ve piyasalara ekisi bakımından incelendiğidir.

    2- Bu yasayı artık çıkarmak ”ZORUNDA” olduklarıdır.Yasayı Meclisin açıldığı ekim ayında gündeme getirip sonuçlandıracaklarıdır.

    Bakan çok net olarak bunları söylemiştir.

    Görüştüğümüz Komisyon başkanları be bakan çek sorunu yaşayan yakınlarının olduğunu ve bizim haricimizde onlardan sürekli olarak yasa konusunda talepler geldiğini belirtmektedirler.

    Artık yapılması gereken çek magdurlarını temsil edecek bir heyetin saptanması ve bundan sonraki meclis, medya ilişkilerini bu grubun idare etmesidir. Çünkü çok seslilikte elbette fayda var , ancak görüşmeler sırasında konu dağılmaktadır. Bir toplantıya gelen ikincisine gelememektedir, dolayısıyla hakimiyeti sağlayamamaktadır. Ne söylemesi gerektiğini ne zaman söylemesi gerektiğini saptamak zor olmaktadır.

    Burhan Beyin yanına bir bayan arkadaşın daha katılmasında fayda var. Konuyla ilgili olarak bilgilendirilip iki kişinin sözcülüğünden 6-7 kişilik gruplarla görüşmelere gidilmesi, randevu ve içeri girme kolaylığını sağlayacaktır.

    Burhan Abi (sözde başkan) diyerek kendine ve seni örnek alan kişilere haksızlık etme. Sende haklısın buradaki bir takım yerli yersiz eleştiriler, alay konusu olan yorumlar nedeniyle canın sıkılıyor, canımız sıkılıyor. Ancak herkes zor durumda olduğundan bizde cevap vermiyoruz tartışmalar büyümesin diye. Bu senin kendini yalnız hissetmene neden oluyor. Sen yalnız değilsin. Bu grubun, eylemlerin, bugün alınan sonuçların elbette büyük mimarlarından birisin, önce gelenisin.

    Arkadaşlar lütfen eleştirin, ama bir yere götürsün yaptığınız eleştiriler. Eleştirmek dışında alaycı tavırlardan uzak durun. Bugun bile devam ediyor halen bir takım espri görüntülü cıvık yorumlar.

    Hem kendi zamanınıza ve moralinize yazık, hemde bu konuda çaba gösterenleri yıldırıyorsunuz. Bu gemide hep beraberiz. En azından buna inanmak istiyorum.

    Buradakiler gittiği limanı bildiği sürece, tüm rüzgarlar onlar için uygun olacaktır.

    (insan hangi limana gittiğini biliyorsa, onun için her rüzgar uygundur. seneca)

    Sağlıkla kalın.
    Mustafa

    • teşekkür ederiz mustafa bey…

    • sayın mustafa bey
      liman,rüzgar gibi kavramlar halen yüzmekte olan gemiler için geçerlidir
      sizde taktir edersiniz ki biz batmış gemimizi su üstüne çıkarma gayretindeyiz.
      bizim itirazlarımız net olarak ihlal edilmiş özlük haklarımızla alakalıdır.
      biz bu durumu gerekli mercilere tebliğ ettik ediyoruz.
      bu anlamda heyet oluşturulmasına dernek kurulmasına ve temsile ihtiyacımız yok
      böyle bir oluşum uzlaşı amaçlı algılanabilinir.
      yapılması gereken tartışma anlaşma,uzlaşma,ortamı aramak değil
      sadece yapılan bir yanlışı işaret etmek ve acilen düzeltilmesini talep etmektir.
      diğer hususlar da herkezin mağduriyeti ve hassasiyeti farklıdır
      ve alacaklı tarafla uzlaşı meselesi ayrı bir konu başlığıdır.
      birbirine karıştırmamamız gerekiyor.
      böyle bir oluşumun geçmişteki yasadan kaynaklanan ve geç kalındığı için giderilmesi mümkün olmayan
      çok farklı maduriyetleri temsil etmesi mümkün değildir.
      bütün yollar hapis cezasının yanlış olduğu ve kalkması gerektiği gerçeğine çıkmaktadır.
      biz bu yolları işaret ediyoruz ve etmeye devam ediceğiz.
      birileri kim olursa olsun ANLAŞMA ZEMİNİ KONUSUNDA bizim adımıza taraf olamaz
      bu çok büyük yanlış olur
      çünkü öyle bir konu başlığımız yok zaten
      olmadığı için de bahsettiğiniz oluşuma da ihtiyaç yok demektir.

      saygılar sunarım

      • A.B Bey,

        Benim bahsettigimde zaten resmi bir dernek veya olusum degil.

        Birilerini konuya hakim olmadan meclise veya medyanin karsina cikarmanin gereksizligi.

        Acil Demokrasininde belirttigi gibi artık bu konudan bizim açımızdan haberdar olmayan kimse kalmadı.

        Artık yapılacak gorusmelere giderken konuya hakim insanlarin gitmesi bence gerekli. Bunlar avukatlar olabilir, Burhan Bey olabilir veya sizlerin buradaki arkadasların uzerinde anlaştıkları birileri olabilir.

        Biz kabul etsekte etmesekte, karşımızda hükümet, maliye, bankalar, alacaklılar bu konuda bir çalıştay oluşturmuş durumda. İçinde çek magdurlarını temsil edecek kimsenin olmadı ve olmayacağıda düşünülürse bundan sonraki verilecek mücadelede biraz daha konuya teknik yaklaşılması gerektiğini düşünüyorum.

        Gemi henüz batmamıştır. Su almaktadır. Önüne geçmeye çalışıyorsunuz bunun içinde zaman, sabır ve çalışmaya ihtiyacınız var.

        Selamlar

  20. bunlar gerçek demi :S

    • özgür bloglarımız, birer demokrasi okuludur. Birlikte davranmayı, özgür düşüncelerimizin bileşkesini yönetmeyi-yöneltmeyi öğreniyoruz.

      birlikte başaracağız.

  21. DOSTLARIM;

    ÖNCELERİ BENDE SİZLER GİBİ GELİŞMELERİ BU BLOGLARDAN TAKİP ETTİM. TA Kİ MUHARREM SARIKAYANIN 9 HAZİRANDA BAHSETTİĞİM YAZISINI OKUYUNCAYA KADAR. BU DURUMU İLK AĞIZLARDAN DUYMAK İÇİN ARTIK MECLİSE GİTMEYE O GÜN KARAR VERDİM VE GİTTİM. HAKKI KÖYLÜ MİLLETVEKİLİMİZİN YASASI DEDİĞİMİZ YASA İLE SAYIN İYİMAYA NIN ÖNÜNDEKİ YASANIN ÇOK FARKLI OLDUĞUNU HAZİRAN 17 DE GÖRDÜM. O GÜNDEN SONRA HEP SİZLERİ MECLİSTE GÜCÜMÜZÜ GÖSTERMEYE DAVET ETTİM. LAKİN İKNA KABİLİYETİMMİ YETERSİZ SİZLER Mİ İNATÇISINIZ BİR TÜRLÜ BU GÜCÜ OLUŞTURAMADIK. VE MECLİSE HER GİDİŞİMDE BU HUSUS SURATIMA TOKAT GİBİ ÇARPILIYOR. VE BEN HIRSIMDAN ŞEKERİMİ VE TANSİYONUMU ÇIKARTIYORUM.
    BENİMLE GELEN ARKADAŞLAR HER SEFERİNDE BUNA ŞAHİT OLUYOR VE HER SEFERİNDE AYNI TEREDDÜTLER BLOGLARDA YAZILIYOR.
    SAYIN BAKANIMIZA ÖZELLİKLE CEZALARI SORDUM. SORARKENDE 1985 SENESİNDEN BERİ CEZANIN YASA İÇİNDE TEMİNAT VEYA CAYDIRICILIK YOLUNDA BAŞARILI OLMADIĞI AKSİNE ESNAFIMIZI, TİCARETİMİZİ YIKTIĞI GÖRÜLÜYOR NİÇİN ISRAR EDİLİYOR DİYE SORDUM. CEVAB BİZDE SİZİN GİBİ DÜŞÜNÜYORUZ. CEZADAN VAZGEÇECEĞİZ YADA EKONOMİK SUÇA EKONOMİK CEZA ŞEKLİNDE AZALTACAĞIZ OLMUŞTUR.
    BU GÜN FARKLI GURUPLARIN MECLİS ÖNÜNDE VE İÇİNDE EYLEM YAPMA GİRİŞİMLERİ VARDI. BU YÜZDEN TESK ÖNÜNDE FAZLA BEKLEMEDİM. ÇÜNKÜ POLİS BİZİM KALABALIK GELECEĞİ DUYUMUNDAYDI. BASINDA YAŞ TOPLANTISI MECLİS V.S YERLERE PARÇA PARÇA OLMUŞTU. EN YOĞUN OLDUĞU YER MECLİSTİ. BU YÜZDEN MECLİSE BİR AN ÖNCE GİDİP BASINDAN İSTİFADE ETMEK İSTEDİM.
    SAYIN ŞANDIRDAN BASINI ISRARLA İSTEDİM. ELİMDE ÜÇ ÇEŞİT YAZI VARDI. SAYIN YALÇININ YAZISINI BEĞENDİ VE ALDI. BANADA PİŞMİŞ AŞA SU KATMAYALIM. BAKIN BEN BU YASA HAKKINDA SAYIN İYİMAYADAN ÇOK GÜZEL ŞEYLER DUYDUM BİR KERE DAHA SORAYIM DEDİ VE SORDU. SONRADA ŞİMDİ SİZLE BASIN ÖNÜNE ÇIKMAM BU İŞE ZARAR GETİRİR BEN SİZİN İÇİN SAYIN BAKANDAN RANDEVU ALAYIM KENDİSİ İLE GÖRÜŞÜN VE İSTEYİN BİZDEN TAM DESTEK DEDİ. 14.30 DA BAKANIMIZLA GÖRÜŞTÜK. VE EKİME BU İŞN BİTECEĞİNİ SÖYLEDİ. KENDİSİNE CUMHURBAŞKANIMIZA YAZDIĞIM YAZIYLA BİLİKTE SAYIN YALÇIN ARKADAŞIN YAZISINI VERDİM.

    ŞİMDİ OLAY İKİ BOYUTLU
    1- TUTUKLULARIN DURUMU BUNLAR İÇİN YASA BEKLENMEYEBİLİR. HER AN HER ŞEY OLABİLİR. BU DA ÇALIŞMAYA BAĞLI
    2- -YASA ÇIKMASI DEMEK İLERDEKİ DURUMUN GÜZELLİĞİ DEMEK
    YANİ İŞTE. BU DA BANKALARI VE SAYIN BABACANI İKNA ETMEYE BAĞLI.
    YANİ ARTIK HARİÇTEN GAZEL OKUMA, DEĞİŞİK SENAYOLAR YAZMA, VE EYLEMLERİ ALAYA ALMA GİBİ BİR LÜKSÜNÜZ YOK.
    HER KES ŞAPKASINI ÖNÜNE KOYSUN VE EKİMDE MECLİSİN İLK AÇILMA GÜNÜNE KONSANTRE OLSUN.

    TENKİD GÜZEL ŞEY. YAPICI OLURSA. DEMORALİZE TENKİTLERİNİZ BENİ ÇOK YIPRATIYOR VE TELAŞEYE SEVK EDİYOR. TENKİT YAPMADAN ÖNCE BANA TELEFON EDİP DETAY SORABİLİRDİNİZ. OYSA EN BASİT VE EN ÇİRKİN YOLDA ISRAR EDİYORSUNUZ.
    BEREKET VERSİN BEN HESABIN EVE UYMAYACAĞINI BİLDİĞİM İÇİN HEP DEĞİŞİK SENORYALARA HAZIRLIYORUM KENDİMİ. MESELA BU GÜN BAKANLA GÖRÜŞMEYİ BEKLEMİYORDUM. AMA OLMASI İÇİN DE KIŞKIRTICI DAVRANIYORDUM. SAYIN ŞANDIR BU DURUMU FARKETTİ VE OLMASI GEREKENİN EN GÜZELİNİ SALIK VERDİ.
    ARKADAŞLAR DOSTLAR LÜTFEN ARTIK BANA İNANIN VE ZAMANI LEHİMİZE ÇEVİRELİM. LÜTFEN. SEVDİKLERİNİZDEN BUNU ESİRGEMEYİN.

    DÜN GECE BANA AĞLAYARAK TELEFON EDEN O HANFENDİ VE ÇOCUKLARI OLMASAYDI BEN BU GÜN GİTMEYECEKTİM. ZİRA ARTIK BENİM BU DAVADA SADECE KEYFİYETİM SÖZ KONUSU. LÜTFEN İYİ DÜŞÜNÜN SAYGILAR

    BURHAN İŞCAN SÖZDE BAŞKANINIZ.

    • Burhan abiye, huzurunuzda tekrar teşekkür ediyorum.

    • burhan bey,
      liderliğiniz ve katılan arkadaşların özverileri için hepinize teşekkür ediyoruz.
      demokrasiyi, tartışmayı, bloglarda farklı kimlik ve düşüncelerle var olmayı öğreniyoruz, öğreneceğiz.

      eylem süreçlerinde de bambaşka şeyleri öğreniyoruz demek ki…
      ne demiş sn. Şandır, şu an sizinle basın önüne çıkmak pişmiş aşa su katmak olur.

      bu söz önemlidir. ne zaman nerde hangi adımı atmak gerektiğini iyi hesaplamak gerekiyor.
      bazen sesini yükseltmek, bazen sessizce lobi yapmak…
      kanımca ekime kadar olan süreçte, dramatik öykülerle basında dikkat çekilmeli konuya…

      böylece yasa için psikolojik zemin de hazırlanmış olur. zaten hem hükumet hem yargı bunu bekliyor.
      az önce radyoda hacizlerin patladığı şeklinde haberler yeraldı.. basın bu konuya ilgilidir.

      çek mağduru arkadaşların yaşadığı çok çeşitli dramlar vardır. bunların basınla, kamuoyuyla paylaşılma zamanıdır.
      basında çıkacak çarpıcı birkaç haber bugüne kadar yapılan çalışmaların etkisini kat kat artıracaktır.

      önümüzdeki 2 ay boyunca bu konuya önem verilmeli düşüncesindeyim.

      saygı ve selamlar

      • aynı seyi bende düşnüyorum elimdeki mevcut belgeleri yargınının birbirinden kopuk ayrı ayrı verdigi kararlarıda alıp star tv yada kanal d ye gitmeyi

        • esra hanım
          yılmaz özdil konuyla ilgili bir insandır.
          starHaber’in de genel yayın yönetmenidir biliyorsunuz.
          kendisine ulaşabilirisiniz bence. ama önce burhan beye bir ulaşın derim.
          kendisiyle görüşmesi oldu sanırım..
          saygılar..

        • esra hanım merhaba,

          siz istanbuldamısınız,elinizdeki bilirkişi,tic mahk, ve yargıtayın bozduğu kararı lütfen siteye yada bana atarsanız yada ist daysanız görüşelim….teşekkürederimm..

    • tüm emekleriniz için sonsuz teşekkürler. bir umut oldunuz hepimize, allah sizden razı olsun.şimdi zaman destek zamanıdır, birlikten kuvvet doğar, bu yasa çıkacak ve siz bunu başaracaksınız.

      • AYŞE ARMAN ÇÖL DE KENDİSİ, VAHA DA!

        Onu sadece yazılarını okuyarak tanımak zor. Tanıyorum derseniz de yanılırsınız. Sürprizlerle dolu çünkü. Sağ gösterirken sol vurabiliyor. İki farklı kadın var bedeninde. Biri asi, yaramaz, kavgacı, titiz, zor. Diğeri de oyuncu, rahat, eğlenceli ve uyumlu. Biri Dubai’de, diğeri de İstanbul’da yaşıyor. Hızlı ve programlı bir hayatı var. Virgülü olmayan uzun bir cümle gibi akıp giden bir kadın. İşte karşınızda Ayşe Arman.

        Moda Editörü : HAFİZE ÇELİKTÜRK
        Röportaj : IŞIN GÖRMÜŞ
        Fotoğraf : NİHAT ODABAŞI

        ELLE: Ayşe Arman sansasyonu seven bir kadın mı, yoksa bu, işinin önemli bir parçası mı?

        AYŞE ARMAN: Ayşe Arman sansasyondan hoşlanmayan ama yaptığı işlerin konuşulmasından hoşlanan bir gazeteci. İnsanın kendinden üçüncü tekil şahıs olarak bahsetmesi de çok komik oluyormuş!

        ELLE: Türkiye’de kadın gazeteci olmanın zorlukları var mı?

        A.A.: Olmaz mı Işıncım? Elbette var. Bizimki gibi az gelişmiş ülkelerde kadın olmak, başlı başına bir zorluk, meslek filan fark etmiyor. Kadınsan: 1- Daha az para kazanıyorsun. 2- Erkekler kadar ciddiye alınmıyorsun. 3- Belli bir yere kadar yükselebiliyorsun. 4- Erken emekli ediliyorsun. Çok sinir yani!

        ELLE: Kadının güzelliği, iş hayatında artı mı, eksi mi?

        A.A.: Başka meslekleri bilemem, bizim meslekte kimse kimsenin gözünün yaşına bakmaz, iyi iş getirmedin mi yoksun! Ya da şöyle; bir süre hoşluğunla, güzelliğinle idare edersin ama sonra “Hadi canım, güle güle!” derler. Ama genel olarak soruyorsan, tabii ki güzellik bir artı. Dergine, eğitimleri üç aşağı beş yukarı benzer iki kişi başvurdu diyelim, biri daha hoş, daha bakımlı, daha güzel gülüyor. Hangisini tercih edersin?

        ELLE: Kendini bir gazeteci olarak ispatlamak zorunda kaldın mı?

        A.A.: Deli misin? Hep ispatlamak zorundasın. Hep sınavdasın. Bitmez. “Ben oldum!” yok. Geçmişe sığınmak da yok. Ölene kadar çalışmaya devam.

        ELLE: Bu tür endişeler yaşıyorsun yani…

        A.A.: Yaşamaz mıyım? Yazdığım hiçbir yazı içime sinmez. Bir gün de “Ay ne şahane yazdım!” demem, “Keşke bir daha yazsaydım” ya da “Keşke sonunu şöyle bağlasaydım…” Sado mazo bir durum var işimle aramda.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz