Tahliyelerden sonra ne yapmalıyız?


Tahliyelerden sonra ne yapmalıyız?

Biz mağdurlar, çektiklerimizi unutacakmıyız? Evet zor günler yaşadık. Olmayan bir suç tan, hapis cezaları aldık. Kimimiz yakalandı. Aylarca hapis yattı. Kimimiz sosyal yaşantısını değiştirerek, evinden, ailesinden, çoluk çocuğundan, ayrılıp, başka yerlere yerleşti.
İşimiz olmadığından aş sıkıntısı çektik. Çocuklarımızı başka, başka okullara göndermek zorunda kaldık. Polis ve jandarma gördükçe psikolojimiz bozuldu.
Bazılarımız eşlerimizden ayrılmak zorunda kaldık. Ailelerimiz dağıldı. İtibarımızı kaybettik. Bir lokma ekmek uğruna, çoluk çocuğumuza bakabilmek için, orada burada, yevmiye ile çalıştık.
Zamanında yardım ettiğimiz arkadaşlarımızdan yardım istedik. Kimisi bize yardımcı olmaya çalıştı, kimisi olamadı, kimisi olmak istemedi. Anlattıklarımın çoğunu bu gurupta yazan kişiler dile getirdiler.
Ancak bizler yaşadıklarımızı unutacakmıyız. Yoksa bazılarının dediği gibi “balık hafızalı” mıyız? Arkadaşlar, dostlar, canlar, yoldaşlar, dava arkadaşlarımız, kısaca tüm mağdurlar, yaşadıklarımızı, çektiklerimizi unutmayalım.
Örgütlenelim, mücadele örgütsüz yapılmaz, yapılsa da ses getirmez. Demokratik hakkımız olan örgütlü mücadele için bir araya gelelim. Dernek zor şartlarda kurulmuştur. Devam edebilmesi için üye bulmaya ve destek bulmaya ihtiyacı vardır. Kişisel çıkarlarımızı düşünerek, ya da tek başımıza direnmeyi düşünerek bir yere varabilmemiz pek olanaklı değildir.


Derneği eleştirmek kolaydır. Oysaki derneğe katılarak, yönetiminde görev alarak, Ya da yönetiminde olmasak bile sadece görev alarak dahi güçlerimizi birleştirebiliriz. Hesap sorma hakkına sahip olabiliriz.
Yasa koyucu birlikte olduğumuz takdirde bizleri muhatap almak ihtiyacı hissedecektir. Milletvekilleri, yasayı düzeltmek için bizi karşılarında görmelidirler.
Bugüne kadar yapılan mücadelede, blog ve admin elinden geleni yaptı. Şimdi sıra bizlerde, gücümüzü gösterelim, birlik olalım, derneğe üye olalım, toplantılara katılalım, fikrimizi ortaya koyalım, mutlaka söylenecek bir sözümüz vardır.
Yaşadıklarımızı, çektiklerimizi unutmayalım, unutturmayalım.

Ben, 23.aralık.2009

121 responses to “Tahliyelerden sonra ne yapmalıyız?

  1. Az önce Sayın Adalet Bakanı Sadullah ERGIN beyefdi aradı KOSİAD ın gücüne ve birlikteliğine hayran kaldığını söyledi.
    Derneğimize gelip çayımızı içmek istediğini ilettiler nezaketeninden dolayı Bakanımıza teşekkür ederiz.
    Örgütlülüğün gücünü tüm Dünya duysun.
    Derneğimize ilgilerinizi ve yardımlarınızı bekliyoruz.
    Gönlünüzden ne koparsa

    • yarasalar karanlığı seviyor özgürlüklerimizle besleniyor
      sevgili su tav ın ismini kullanarak bu yorumu yapan arkadaşta her halde yarasagillerden gece yarısını tercih etmiş
      amacı küçük beyniyle özgürlükler mücadelesini karalamak olmalı
      başaramayacaksınız
      evet biz kosiad la birlikte çok daha güçlüyüz
      su tav kosiad mücadelesinin sembol ismidir
      bürosunu derneğin hizmetine hiçbir çıkar gözetmeksizin açmıştır
      tüm samimiyetiyle cezaevlerindeki arkadaşlarımıza yardımcı olmak için çalışmaktadır
      biz su tav a sadece katkılarından dolayı teşekkür edebiliriz
      sizin sahtekarlığınızı ve amacınızıda anlıyoruz ancak bu blog ve ortamımızın aradığınız yer olmadığı konusunu hatırlatmak isterim
      insan haklarına sizinde ihtiyaç duymayacağınız bir gelecek diliyorum

    • uygun söz bulamadım.

      çek mağdurluğu üzerindeki büyük rantın ne olduğunuda merak ediyorum.

      KOSİAD, tahliyeler süresince aktif rol almıstır. Ben derneğe ve suna hanıma tesekkür ediyorum.

      yeni yönetimede başarılar diliyorum.

  2. Bugün Nevşehirde yakını olan özkan arkadaş bana dediki dayım içerde .Kendisinden haber alamıyorduk. Taahhütname bile yoktu ellerinde.Siz Nevşehir cezaeviyle konuştuktan sonra hapishane görevlisi bile beni odasına aldı dinledi.Herşey çok farklı oldu.Siz herşeyi yaparsınız dedi.Bende telefonda diyemedim ben birşey yapmıyorum özkan kardeş KOSİAD ın gücü yapıyor oda birlikteliğin gücü dür.yapıyor.Taahhütnnameleri içeri verdik doldurdular alıcaz takip edicez derneğide ziyarete gelicez.
    örgütlüyüz güçlüyüz

    • Bende dün Nevşehirdeydim. Olanları kısaca anlatayım. Kapıdaki görevli ısrarla ellerinde taahütname olduğunu ancak mahkumların imzalamayı red ettiklerini bilgisini verdi. İçeri girince eşimle yaptığımız görüşmede imzalananın taahütname olmadığı sadece bir dilekçeden ibaret olduğunu anladım. Ancak cezaevi yöneticileri bu dilekçelere istinaden Cumhuriyet Başsavcılıklarına infazların durumu hakkında resmi yazışmayı başlatmış durumda. Daha sonra cezaevi 2. Müdürü ile görüşerek örnek taahütnameleri dolduratark gerekli yerlere fakslamaları konusunda görüşme yaptım. Kendisi gayet ılımlı idi ve yardımcı olacağını ifade etti.

      Bu arada eşimin söylediğine göre toplam 8 kişi içinden yeni kanundan yararlanmak istemeyen sadece 1 kişi varmış oda piyasayı dolandırdığı için dışarı çıkmak istemiyormuş. Yani 1 kişinin tavrı bütün mahkumlara mal edilmiş.

      Bakalım gelişmeleri hep beraber göreceğiz…

  3. Çek cezası kalkmış gibi bir hava veriliyor hayal dünyasında yaşamaktan ne zaman kurtulucaz anlamakta zorluk çekiyorum .. hiç bir şey kalkmış değil hanımlar beyler olay daha da vahim olmuştur.. niye kimse gerçeği söylemiyor.. olan şudur .. Kanserli bir hasta düşünün bir yıl ömrü var kesin ona diyorlaarki şu tuz ruhunu iç bir ay daha fazla yaşayacaksın ama ciğerlerin tükenecek miyden delinecek olan budur dostlar başka bişi değil ..
    Tahüt verin çıkın dışarı diyorlr evet ver tahütü çık dışarı doğru kaç yıl bir yıl üçde birini öedeyeme verdiğin tahütü yerine getiremediğin için suçuna bir suç dha ekleyip haydi içeri ne oldu iki yıl yatarın oldu beş yıl hayırlı işler bunlar toplumu külliyen içeri atacak ondan kalan sağlar bizimdir deyip yola devam şartlı tahliye değil kesin iptal olması lazım ceza kaldırılmıştır diyen bir kanun çıkmadıkça sonuç hiç değimeyecek ..

    • ali bey nasılsınız

    • ne hastası ali bey
      biz zaten yaşamıyoruz
      sadece yaşıyormuş gibi yapıyoruz
      çoktan öldük biz
      bunu kabullenmek istemediğimiz için
      bizleri canlı kabul edip tekrar öldürmeye çalışıyorlar.

    • ali bey, hepimiz bu borcun böyle ödenemeyeceğini çok iyi biliyoruz. buradan herkese duyururlur. herkes kendini toplasın. öncelikle içerdekiler çıkmalı, sonra yapılacak çok işimiz var. herkes üzerine düşeni yapacak, ve bu iş bir sene de bitecek. ÇÜNKÜ BAŞKA YOL YOK…

    • ali bey bu borcun ödenemeyeceğini AKP li vekiller mecliste alenen söyledi adamlar
      !! bizde biliyoruz bu sürede bu borç ödenemez ama ne ödenirse o kardır!! dediler hemde meclis çatısı altında ve alenen.
      şu içerden çıkan arkadaşlar kendilerine bir gelsin biraz hasret ve özlem gidersinler de
      daha sonra üzerlerindeki ölü toprağını atıp mücadelemize katılacaklardır.yoksa otoprağın altında kalır ceza evine tekrar dönerler tabi bizler de.
      kuş beyinli bir insanın dahi anlayacağı, insan hakları ve anayasaya dahi aykırı olan saçma bir kanundan dolayı hapis cezası kalkana kadar mücadeleye devam etmeliyiz tabii çoğalarak ve birleşerek
      tahliye ve yılbaşı rehaveti ortadan kalsında eminim herkez kerekeni yapacakdır

    • arkadaşlar ben 21 aralıkta taahüt imzaladım ve ailemin şişli adliyesindeki yoğun mücadelesi sonucu 28 aralıkta dışarı çıktım.Lütfen içerdeki arkadaşlarımın aileleri dışardan takip etsinler yoksa çıkmak çok zor.Ha ben 1 dosyamdan çıktım çıktığım gün iki dosyamdan daha tutuklanmam çıktı ve ben adliyeye gidip taahhüt vermeye korkuyorum tekrar hapse geri dönerim diye napıcağımıda bilmiyorum.tam 8 gün oldu çıkalı ama bi türlü kendimi toparlayamıyorum.allah hepimizin yardımcısı olsun

  4. DUYURU
    Tahliye olan arkadaşlar hapishanede olupta tahliye olamayan arkadaşlara yardımcı olsunlar.en son kişi çıkana kadar içerdekileri bırakmayacağız.

  5. ONLARI GÜNLERCE HAPİSHANELRDE TUTUYORLAR.
    Tahliye olamadılarki tahliye olduktan sonra ne yapacağımızı tartışalım
    Hapishane yöneticileri ve diğer görevliler içerde yatan arkadaşlarımızın haklarına saygı duymayıp . onlara güç uyguluyorlar.haklarını kullandırtmıyorlar görevlerini suistimal ediyorlar.hepsi ile ilgili şikayette bulunacağız

  6. slm Admin,
    Slm Su hanım
    Ben ugur n. annesiyim . öncelikle Rahmi bey’e ,Sayın Su hanıma ve Admin ‘ e göstermiş olduğıunuz ilgi için çok tskl ederim. Sayfayı okurken bir sey dikkatimi cekti; Diyelim ki bir sahısın 16 ayrı çek davası var, Her cek için ayrı bir taahütname mi vermek gerekiyor? bilgilendirirseniz memnun olurum kolay gelsin .İyiki varsınız .TSKL

    • merhaba,

      her dosya icin ayrı taahhüt veriliyor. 16 ayrı dava icin 16 taahhüt gerekiyor.

      uğur ‘un dosya sayısını ben bilmiyorum. Bana sadece bir dava bilgisi göndermiş idi. Avukat dostlarımız adliyede hakim ile görüstüler. onlar daha detaylı bilirler.

      bizim telefonlarımız dilek hanımda var. detaylı bilgi icin arayabilirsiniz.

      oğlunuz, bizimde kardeşimizdir. elinizden öpüyorum.

  7. ÇOK ÖNEMLİ DUYURU
    Nevşehir cezaevi ile görüştüm.ortada bir yanlış anlaşılma var.Hapishane görevlileri mahkumların taahhütname doldurmadıklarını heralde borçları çok diye yasadan yararlanmak istemediklerini söylüyor.
    umutla görüştüm eşi demişki bize bir tane taahhütname doldurttular.Görevli diyorki bi şey imzalamadılar.
    Bir şey olmuş ama anlamadım.Pazartesi o görevli savcılığa iletecek resmi yoldan cezaevi müdürlüğüne ulaşmaya çalışacak.
    AİLELERE DUYURUM ACİL OLARAK GİDİP MAHKUMLARA SAHİP ÇIKSINLAR.SAVCILIKLA ,HAPİSHANE MÜDÜRÜYLE GÖRÜŞSÜNLER YOKSA ONLAR ORDA BOŞU BOŞUNA UZUN BİR SÜRE DAHA YATARLAR.
    Hemen çıkarılmaları lazım.
    KOSİAD

  8. SORUNLAR ÖTELENEREK ÇÖZÜLEMEZ 100 TL BORÇ 100 -150TL EKLENEREK ÖDENEMEZ MAHKUM PSİKOLOJİSİ İLE HAREKET ETMEYELİM ŞARTLARI CAZİP ADİL VE MANTIKLI HALE GETİRMEDEN TAAHÜTNAMEYİ İMZALAMAYALIM YOKSA BORÇ İKİ- ÜÇ KATINA ÇIKARILARAK NASIL ÖDENECEK HEMDE BU KRİZDE LÜTFEN İYİ DÜŞÜNÜN SAĞLAMCI OLUN

  9. BORÇ İÇİN HAPİS YASAĞİ ÇAĞ DIŞIDIR KASIT ARANMADAN VERİLEN ŞEKLİ CEZALAR TAM BİR GARABETTİR,GERİCİLİKTİR KINIYORUM KINIYORUM KINIYORUM

  10. merhaba canlar vahşi icra yasasını ve pitbul avukatlığı şiddetle kınıyorum YA SİZ……………

  11. vahşi icra yasasını ve pitbul avukatlığı kınıyorum YA SİZ…………………

  12. SAYIN EYLEM’İN DEDİĞİ GİBİ İSYAN ETMEK LAZIM BAŞKALDIRMAK LAZIM AMA ……CANIM BU GÜN İSYAN ÇEKİYOR İSYAAAAAAN

  13. ADALET MÜLKÜN TEMELİDİR DİYENLER NERDESİNİZ …….LÜTFEN SUSMAYIN……….ADALET BİR GÜN SİZEDE LAZIM OLUR ÇOK GEÇ OLMADAN ADİL BİR DÜNYA İÇİN BU HUKUKSUZLUĞA DUR DİYELİM

  14. vahşi icra kanununu ve pitbul avukatlığı kınıyorum, kahrolsun sermaye hizmetkarları, borç için hapis ayıbını nefretle kınıyorum….YA SİZ………………………… SLOGANİK VE DUYGUSAL HAREKET ETMİYORUM NEFRETİMİ DİLE GETİRİYORUM

    • ben sabrediyorum, dua ediyorum, şükrediyorum.

      😦

      • bak bugünde cuma:)
        işi biliyorsun sn.sk:)

        • sabrediyorum,

          aklımdan geçenleri yazsam tck nın pek çok maddesinden beni aramaya başlarlar,

          dua ediyorum,

          henüz herşey bitmedi, er yada geç herkesin aklı başına gelecek,

          şükrediyorum,

          sağlığım sıhhatim yerinde ve bütün bunların yanlış olduğunu benden başka söyleyenlerde var.

          • güzel bir gelişme:)
            sizin adınıza sevindim:)

            hep “çok kötü yapacaklar” derdiniz:)

            ben pozitif enerjinin gücüne inanırım:)

            “güzel günler göreceğiz”

      • TABİKİ DUA ETMEK SABRETMEK ŞÜKÜRETMEK LAZIM BU ŞEKİLDE YAŞAMAK LAZIM HERAN HER SANİYE BU TARZ DAVRANMAK LAZIM AMA HADİNİ BİLMEYENLEREDE BİR ŞEKİLDE HADDİNİ BİLDİRMEK LAZIM küçük bir hikaye:iki arkaadaş denizin ortasında küçük bir tekne ile gezintiye çıkıyorlar aniden yağmur rüzgar başlıyor tekne yavaş yavaş su almaya başlıyor sk ismindeki arkadaş ALLAH büyük, şükret dostum sabret diyor(dediği de doğru ve yerinde) ayhan ismindeki arkadaş da evet ALLAH büyük ama tekne küçük su alıyor diyor(onun dediği de doğru) evet onun dediği de doğru ALLAH büyük ama tekne küçük nihayetinde su almaya devam ederse batar biz dua edelim ama daha büyük tekne ile de kenndimizi sağlama alalım ALLAHTAN DAHA İYİ DOST VE KORUYUCU OLMADIĞININ BİLİNCİ İLE MÜCADELEYE DEVAM EDELİM

  15. tahliyelerden sonra ne yapmalıyız
    doğru bir soru
    bence bu sorunun yanına yeni bir soru eklemeliyiz
    aranır durumda olanlar ne yapmalı
    tahliyeler çek yasasının cezaevine attığı mağdurları kapsıyor ve hızla çözülmesi gereken bir insan hakları ihlali olarak ortada duruyor
    cezaevindeki insanlarımız lehlerine bir yasadan yararlanamıyor yada yararlanma geciktiriliyor
    geciken adalet adalet değildir
    aranır durumdaki mağdurlar içinde durum pek farklı değildir
    arananlar yeni yasa ile nisan ayına kadar borçlarını yapılandırmak üzere bir zaman kazanmışlardır,ancak uygulama bu yönde değildir,aranmalar devam etmektedir
    aranmalar konusunda bir tavır geliştirmeliyiz
    bence her aranan adalet bakanlığına ve içişleri bakanlığına dilekçeyle başvurarak aranmasının kaldırılmasını talep etmelidir
    yadal hakkımız olan borç yapılandırılmasında ve bu hakkın kullanılmasıda önümüze engel teşkil eden aranmalarımız kaldırılmalıdır
    aranmalar yasal bir hakkımızı kullanmaya engel olmaktadır ve aranmamıza neden olan şey yasayla bize sağlanan bu haktır
    yasal haklarımızın kullanılması engellenemez

    • Rahmi bey
      aranmaların kaldırılması için bir dava açabilirmiyiz,mevcut durum böyle bir dava için hukuki dayanak oluştururmu

    • Sayın acil demokrasi,

      Aynı dili konuşup birbirini anlayamayan tek ülke biz olmalıyız. Meclis bir kanun yapar, sonra bakanlık bir genelge yayınlar, ne için yapılan kanunun nasıl uygulanması gerektiğini anlatmak için, ama yetmez, genel müdürlük ya da yetkili birim bu genelgenin nasıl uygulanacağını anlatmak için tebliğ yayınlar,

      Sırayı şaşırmış ya da tanımlamaları yanlış kullanmış olabilirim, malum aynı dilde anlaşamıyoruz ya, ancak; doğru olan bir şey var ki; biz kural koymanın kurallarını öğrenemedikçe, daha çok tebliğ, genelge, yönerge vs. yayınlanır.

      Ama sonuçta İnsanlar demokratik ya da kanuni haklarını kullanamazlar..

      Peki ama neden?

      • evet çek yasası bir ucubedir
        uygulamada ucubeliğin sürmesini yadırgamıyorum
        demokrasi ve haklarımıza sahip çıkma bilinci tamda bu noktada ortaya çıkıyor
        biz haklarımıza ne kadar sahip çıkabiliyoruz veya yurttaşlar olarak ne kadar örgütlüyüz
        yurttaşlık bilincimizi hızla geliştirmek zorundayız
        bu da örgütlü olmaktan geçiyor
        hazır reçeteler beklemek yerine sorunlarımızı ve ihlalleri çözmek için birlikte davranan ve reçeteler üreten bir güç haline geldiğimizde sorunumuzun bir kısmını aşmış olacağız

  16. DUYURU
    İnfazı olan tüm dosyalarınız için taahhütnamelerinizi verin.Devam eden davaları takip edin.Yargıtaydaki dosyalarıda takip edin kesinleşenlerin taahhütlerini verin.Bu yasa bize ödemeler için süre getirdi.Bunu değerlendirin.Herkes işine gücüne baksın.Bi şekilde para kazanın.
    Kolay gelsin

  17. BU GÜN BİLEMEDİĞİM BİR COŞKU VAR İÇİMDE HADİ HAYIRLISI ŞUNUDA BELİRTMEK İSTİTORUM BU SİTE ZOR GÜNLERİMDE SIĞINDIĞIM EŞSİZ BİR LİMANDIR BENİM GİBİ DÜŞÜNEN BENİMLE AŞAĞI YUKARI BENZER SIKINTILARI YAŞAYAN İNSANLARIN ANLATTKLARI ÖNERİLERİ MÜCADELELERİ VS VS BANA YANLIZ OLMADIM DUYGUSUNU VERİYORDU MÜCADELE AZMİNİ AŞILIYORDU PAYLAŞMAK İSTEDİM!!!!!!!!!!?????

    • ayhan bey hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama
      toplantılarımıza katılın mücadelede safları sıklaştıralım

      • AĞRI’DAYIM BİRAZ UZAĞIM AMA BENDE BU MÜCADELEDE YER ALMAK İÇİN HAZIRIM ZATEN BİR YILDAN FAZLADIR BU SİTEYİ TAKİP EDİYORUM VE FIRSAT BULDUKÇA OKUYORUM ,DUYGULARIMI PAYLAŞIYORUM ,VEEEEE VAHŞİ İCRA KANUNU PROTESTO EDİYORUM,PİTBUL AVUKATLIĞI VE SALDIRGANLIĞI ŞİDDETLE KINIYORUM, KINIYORUM, KINIYORUM , KINIYORUM ………….. ( bu arada avukatlık mesleğini gerçek bir avukat gibi yapan bilimsel ve medeni davranan , objektif ve demokrat düşünebilen saygıdeğer avukatları tenzih ediyor ,onlara saygı ve sevgilerimi iletiyorum.örnek :sayın Rahmi Ofluoğlu ;mağdurlar için verdiği mücadelesinin karşısında saygı ile eğiliyorum ,varlığı bana güven veriyor bu kadar zalimane avukatların içinde sayın Rahmi Ofluoğlu gibi abidelerde çıkabiliyor. unutmayalımki büyük kahramanlar zorbalığın ve zulmün tavan yaptığı dönemlerde çıkıyor .BORÇ İÇİN HAPİS YASAĞI NEDENİYLE VERİLEN MÜCADELEDE EMİNİM TARİHE BİR KAÇ KAHRAMAN HEDİYE EDCEKTİR.

    • ayhan bey, ne yanlızı, izmir adliyesini görseniz, sanki yılbaşı balosu var.

      Türkiye’de ben diyorum 1 milyon kişiyiz, siz deyin 2 milyon. Blog Stat’lara baksanız yeter.

      Ancak, sayfanın üst sağ koşesinin hemen altında gülen bir yüz var, ben onun ne olduğunu hala anlamadım. sn. admin, bir açıklama lütfen.

      • SEVGİLİ ADAŞIM O GÜLÜCÜK İKTİDARLA AHMET İYİMAYADAN KALMA OLMASIN SAKIN
        ONLAR PİŞMİŞ KELLE GİBİ SIRITIYORLARDI DA

      • gülen yüzü başka gören var mı 🙂

        bu blog, wordpress üzerinde ücretsiz yayınlanıyor. o “gülen yüz” ü onların sayacı gibi düşünebilirsiniz.

        zararsız bir şeydir.

        • vardı
          farkettik ama ne olduğunu bilemedik
          internette bazı bilgilere ulaştım ama konum dışı anlamadım

        • gülen yüzü bende görüyorum
          durumumuza gülen İyimayayı hatırlatıyor bana
          İyimayayı hiç unutmamamız gerektiğinin bir anısı olarak kalmalıdır diye düşünüyorum

          • o zaman o gülen yüz bizi güzel günlerin beklediğinin bir sembolü olsun. biz bu blog her sabah gülerek karşılasın, her akşam ertesi günde daha güzel şeyler olacağını belirtsin. bizim umudumuz, sinerjimiz olsun isterseniz.

  18. TUZAĞA DİKKAT 50 TL BORÇ İÇİN 100 HATTA 150 TL İMZA ATANLAR VARMIŞ İÇERDE PSİKOLOJİSİ BOZULAN MAHKUMLAR ÖNLERİNE NE BIRAKILIRSA İMZALIYORMUŞ Kİ BİR AN ÖNCE ÖZGÜRLÜĞÜN TADINA VARSIN DİYE AMAN DİKKAT BİR AVUKAT OLMADAN BİLİNÇLİ BİRİ OLMADAN İMZA ATMAYIN KABULLENMEYİN ÇOĞU ALACAKLIYA BORCUN YARISINI VERİRSENİZ ADAMLAR ZATEN ŞANS TANIYACAK ANLAYIŞ GÖSTERECEK SİZDE ZAMAN KAZANACAKSINIZ BELKİDE BORCUNUZU ÖDEYECEKSİNİZ ALLAH HEPİMİZE BORCUMUZU ÖDEMEMİZ İÇİN YARDIM ETSİN İNŞALLAH KEŞKE ŞU AN REHAVETE KAPILMADAN DAHA SAĞLIKLI DÜŞÜNEBİLSEYDİK BORÇ İÇİN HAPİS YASAĞINI IDRAK EDİP ONA GÖRE TAVIR TAKINSAYDIK KASIT ARANMADAN VERİLEN CEZALAR ASLA ADİL OLMAYACAK VE MAĞDURİYETLER GÜN GEÇTİKÇE ARTACAK SORUN ÇIĞ GİBİ BÜYÜMEYE DEVAM EDECEKTİR KAHROLSUN HUKUKSUZLUK KAHROLSUN ADALETSİZLİK

    • adalet ve hukuk istiyoruz. anti demokratik bir ceza yasasına karşı direniyoruz.

      • DİRENMEYE DEVAM AZ KALDI İNŞALLAH BORÇ İÇİN HAPİS YASAĞINI ARTIK BU ÜLKEDE GÖRMEYECEĞİZ..

      • susmak yok , yola devam

        • ağzından bal damlıyor 🙂

          Bu iş kolay hiç kola değil, insan hakları ve demokrasi mücadelesinin bir ayağı olmuş durumda.

          Mevcut otorite tüm uyarılara rağmen hapis cezası devam ettiriyor. Bunu siyasi malzeme yapıyorlar ve diğerlerini ” meclis çalışmalarını engelliyorlar ” diyerek suçluyorlar.

          haziran temmuz ayında bu blogda yazıldı,

          karşılarında bir şey göremezlerse bildiklerini yapacaklar dendi. öyle de yaptılar.

          geçen yıl hazırlanan taslak , noktası virgülü değiştirilmeden 2 ek maddeyle meclisten geçti.

          çok fena yapacaklar dedik, imzalanan taahütnameler bunun bir sonucu. herşeyini kaybetmiş insanlara katmerli faizlerle yeni borçlar yükleniyor. Bunların ödenmeyeceğini , ödenemeyeceğini onlarda biliyor.

          peki iktidar ne istiyor?

          • iyi bir isyan istiyor bence:)

            toplumun her bölümüne bir baskı ve yıldırma politikası var.

            tehdit , korku..

            köşeye sıkıştırılmış kediler gibi olacağız,
            ve can havli ile saldıracağız gibi geliyor bana.

            (hoş bana göre bu isyanın koşulları yıllardır var ama bizde birşey yok.)

            sesiz sedasız elektriğe zam geldi,”sessiz “ya bizde de ses yok,doğalgaza kış ortasında %50zam öngörüsü var,havalar soğuk ya bizde donup kalıyoruz,hareket yok.ulaşım,su telefon derken,bir boşvermişlik içinde gidiyoruz.

            Üstad,Aziz Nesin’den”du bakali ne olecek”

          • TAAHÜTNAMELERİ İMZALAYAN ARKADAŞLARDA YASAYI HAZIRLAYAN SERMAYE HİZMETKARLARIDA BİLİYORKİ KİMSE BU ŞARTLARDA ZATEN ÖDEME YAPAMAYACAK , MAĞDURİYETLER KAT BE KAT ARTACAK AMA MAĞDUR ARKADAŞLAR MAHKUM PSİKOLOJİSİ İLE ÖNLERİNE BIRAKILAN BU ABSÜRD EVRAKLARI MAALESEF İMZALAYACAK LÜTFEN BU KONUDA ARKADAŞLARI UYARALIM HİÇ BİR SORUN ÇÖZÜLMEMİŞTİR SORUNLAR SADECE ÖTELENMİŞTİR İNSANLARIMIZIN ZAAFLARINDAN VE İYİ OLMAYAN PSİKOLOJİLERİNDEN NEMALANAN BİR GÜRUH BİZİMLE ADETA ALAY ETMİŞTİR BUYRUN İŞTE CEZA, İŞTE ÖDEME ŞARTLARI TERCİH SENİN ,KENDİ İPİMİZİ KENDİMİZ ÇEKİYORUZ ……İNANIN BİZE ÖLÜMÜ GÖSTERİP SITMAYI (KATBE KAT TEMERRÜT VE GECİKME FAİZLERİNİ) KABUL ETTİRİYORLAR……

          • Sayın sk,

            Öyle bir ülkede yaşıyoruz ki,

            Bankalar kanımızı emerken, havalelere 30 TL, anlamsız yüksek faizler, masraflar vs. yollarla bizi bitirirlerken onları düzenlemek ve denetlemekle yetkili kurum olan BDDK nın başkanı adeta yalvarıyor.

            “karlarınızı ülkenize götürmeyin burada kredi olarak kullandırın” böyle bir acizlik görülmemiştir.

            Halkı sömürmelerine izin veriliyor ve onlara yalvarmak zorunda kalıyoruz. Dünya da kriz vardı bankalar battı Türkiye’de ise “rekor kar”

            Ve onların tabulaştırdığı “çek” in yine vadeli olarak kullanılmasını yasal hale getirip, dünyanın hiç bir ülkesinde olmayan ödenemediğinde hapis cezası uygulamasına devam ediliyor.

            Hatta alay eder gibi, hapisten kurtulmak istiyorsan temerrüt faizini de ödemeyi taahhüt et eğer ödeyemezsen hapise gir ki seni aramayayım. elimin altında kal.

            Böyle yağma ne görülmüş ne de duyulmuş olsun isterdim ama heyhat!!

      • MÜCADELEYE DEVAM SAYIN ADMIN SİZ VE BU SİTEDEKİ BİR ÇOK ARKADAŞ SAYESİNDE TÜRKİYE HALKI BORÇ İÇİN HAPİS YASAĞI İLE TANIŞACAK İNŞALLAH

        • ya arkadaşlar hıc kımsenın borcu bu şartlarda odıyeceğinı zannedebılıyormusunuz herkes imza atıyor ama atarkende odersem suuu siiiii dıyor

    • tahsilatçılar daha insaflı…

  19. sayın ben çok güzel bir hikaye ama gerçekten güzel hikaye biz hayata nasıl bakarsak öyle hisederiz o şekilde algılarız yaşamı her şeye rağmen yaşama sevincini kaybetmemek lazım dikkate aldığınız için teşekür ederim ama biz ses getirmeye devam edelim ben yinelemek istiyorum vahşi bir uygulama olan icra tehditlerini ve pitbul avukatlığı kınıyorum KINIYORUM

  20. ÖNERİ
    Acil demokrasi ,
    Son arkadaş hapishanelerden kurtulduktan sonraki hafta sonu yapalım bu toplantıyı yada Kalamışta buluşalım.
    Aksi takdirde kalbimizin ve beynimizin yarısı içerdeki arkadaşlarımızda kalacak.Yılbaşı veya sonu önemli olmasın.
    Özgürlüğümüz daha değerli o zaman kutlayalım.

    • sevgili Su Tav
      geçen hafta toplantıda Rahmi bey yeni çek yasasını birçok ayrıntısıyla bize anlattı
      hukuk açısından mevcut durumu ve olası gelişmeleri özetledi,hukuk mücadelesi açısından yol haritasını belirginleştirdi
      çek yasasına karşı mücadelenin hukuk cephesi elbetteki çok önemli ve Rahmi bey bu konunda çalışıyor,üretiyor
      çek yasası mağdurları olarak bizlerinde yapması gereken şeyler var,bu konuda yapılacakları sadece Rahmi beyin omuzlarına yüklüyemeyiz
      kamuoyu oluşturmak örgütlü bir güç haline gelmek ve organize olmak bizlerin görevi
      dernek yapısını işlerliğe kavuşturmalıyız,ihtiyaç varsa ki öyle görünüyor,yeni bir yönetim belirlemeliyiz
      basın konusunu netleştirmeliyiz,basınla ilişkiler konusunda üyelerden bir grup oluşturmalıyız
      kısaca mağdurlar sorunlarını ve çözüm yollarına ilişkin yol haritasını belirlemelidir
      çek yasası var olduğu sürece birilerimiz cezaevinde yatmaya devam edecek
      bu yüzden hızla bir araya gelmeye ve süreci netleştirmeye ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum

      • Sn. acil demokrasi;

        Yorumunuza tümüyle katılıyor ve destekliyorum.

        “mağdurlar sorunlarını ve çözüm yollarına ilişkin yol haritasını belirlemelidir”

      • acil demokrasi,
        haklısınız adli para cezası olduğu sürece birileri hapis yatacak.Bende size katılıyorum.
        TAMAM TOPLANTI PAZAR GÜNÜ OLSUN

    • adil bir çek yasası gelmeden, kutlama yoktur.

      tahliye olan arkadaşları, elbetteki ağırlayacağız.

      basit bir tahliye sürecinin bile ne kadar sorun yarattığını, mağdurları yıprattığını görüyoruz. birlik olmak önemlidir.

  21. * canlar içerden ne pahasına olursa olsun çıkıyorlar. allah kimseye bir daha böyle bir acı göstermesin.
    * komisyon hem sermayeyi, hem borçluları, hem alacaklıları, hem hukukcuları, kısacası herkesi memnun etmek isteyen ama çok acemice (bilinçli mi bilinçsiz mi anlamak mümkün değil) bir yasa çıkardı. kanunu ne tarafa çekersen oraya gidiyor.
    * 100 lira borcu olan içeriden çıkmak için 200 lira borca imza atıyor. 100 lira borcu olanı 200 lira borcun altına koyan zihniyet zulüm zihniyetinden başka bir şey değildir, ve dinimiz açısından zulüm en ağır günahlardan biridir. adamın 50 lirası olsa belki alacaklı ile anlaşıp, borcunu kaldıracak, ama şimdi 200 lira borcu var. hukuk bir bilimdir ve mantıklı olması lazım gerekir. ama bu mantığa uymuyor.
    * bu yasa ile bir yere varmamız mümkün değil, kimse bu baskı ile borcunu ödeyemez.

  22. çek şikayet bürosuna şikayette bulunduktan sonra savcı bankadan hesap sahibinin evraklarını istiyor banka elindeki tüm evrakların fotokopisini savcıya gönderiyor şirketler bankaya hesap açtırırken ticaret sicil gastesi imza sirküleri kimlik fotokopileri hepsini veriyor savcının dosyasında şirket ile ilgili bütün bilgiler oluyor çekin üzerindeki imza ile yetkili şahsın imzasını karşılaştırıp imza kimin ise davayı o şahsa acıyor bu şahıs ister şirket ortağı olsun ister vekaleten yetkili olsun fark etmez imza kime ait ise cezayı o şahıs alıyor diğerlerine ceza yok geçmişte böyle idi bundan sonra imza kimin olursa olsun fark etmeyecek şirket ortakları ceza alacak dava dosyalarının içinde şirketler veya şahıslar ile ilgili bütün bilgiler mevcuttur yeni kanuna göre eğer vekaleten imza atanların davaları düşecek ise hakimlerin araştırma yapmasına gerek yok dosyadaki mevcut bilgilere göre karar vere bilirler şu anki durum bu konu ile ilgili hakimlerin tam bilgi sahibi olmadığından davaların devam etmesidir kısa zamanda bu işin netleşeceğini ümit ediyorum

    • Eğer ORTAK OLMAYAN yetkili müdür mali sorumluluk bana aittir der ve bu şekilde karar alınırsa ORTAKLARA BİR ŞEY OLMUYOR.
      BÜTÜN SUÇ İMZA YETKİLİSİNİN OLUYOR.BENİM GİBİ YANİ

  23. sn ben söylediklerinize katılıyorum
    yazılanlardan” dışarı çıkalım borçlarımızı ödeyelim ” cümlesi yeni yasada anafikri oluşturdu insanların inandıkları yapabilecekleri başarabilecekleri söylemlerde bulunması gereği ortaya net bir şekilde çıkıyor.
    Halbuki asıl ana fikir borca hapis olmaz özgrülklerimize el konulamaz olmalıydı
    bundan sonra zarar verilmeyecek yorumlar ve bu konuda doğru hedef ve eylemler yapılmalıdır

    • elif hanım,
      hep böyle oluyor.mücadele çoluk çocuk eline kalınca bide örgütsüzlük olunca bütün verilen mücadele terse dönüp ok gibi bizim yüreğimize saplanıyor.
      Rahmi beyinde bizimde Chp konusundaki uyarlırımızın sebebi buydu yeni bir dönülemez yanlış yapılmasın zmücadeleye arar verilmesin

  24. Günaydın arkadaşlar,

    Umarım, bugün tahliyelerin yoğun olduğu bir gün olur..

  25. günaydın,

    bu surecten sonra bence yapılabılınecek tek sey anayasa mahemesıne CHP nın goturmesını saglamaktır. Herkesın soruları bence bos hakımlerın yorumlarınında olumlu olacagını dusunmuyorum cunku bu yasa af nıtelıği taşımayan bir yasa ve cezalar sonuna kadar devam ettırılecek. Taki yargıtay olumlu bır ıctıhat verene kadar veya anayasa mahkemesı yasadakı adlı para cezasını veya tum yasayı ıptal edene kadar.
    Çıkanlar açısından olaya bakarsak zaten bu kısıler borclarını odıyebılselerdı hapıste olmazlardı, sımdı temerrut faızyle bırlıkte odemelerı ıstenıyor ve su anda cezaevlerınde yer kalmadıgı sonucta yaklasık 35 000 kısının bu uctan yer ısgal ettıgı dusunulerek yer bosaltmak ıcın cıkarıldı bu kanun. Inanın yenı cezaevlerı hazırlıklarına baslanıldı . Bır ıkı yıl ıcınde hazırlanacak ve herkesı gerıye ıcerı alacaklar……

  26. Herkese günaydın,
    Dün akşam itibariyle tahliye yapan cezaevi var mı arkadaşlar?

  27. ev ve iş yerlerine icrayı protesto ediyorum beni duyan varmı Admın,Canatak neden hiç muhatap almıyorsunsuz bu konuyu ve beni

    • 3 yıldır evımde koltuk yemek masası buzdolabı camaşir makınası tv yok

    • geldiler benim makinelerin çalışmasını engelleyecek şekilde ana parçalarını aldılar.
      sonra da öde borcunu dediler.
      ulan beni çalışamaz hale getirip sonra da nasıl bekliyorsun borç ödemememi?
      bu nasıl mantıktır…

    • ayhan bey duyuyoruz
      eskiden ssk alacaklı olduğu firmaların önce
      telefonlarını kapattırırdı.
      sonra diğer aşamalara geçerdi
      malumunuz artık böyle bir uygulama yok
      maalesef türkiyede el yordamı ile yapılan yasalar
      ve uygulamalar masanın tek tarafında oturulup diğer tarafın durumunu incelemeden yapılan uygulamalar her dönem farklı mağdurluk ve sıkıntılar yaratmaktadır
      dile getirdiğiniz konudan hepimiz şikayetçiyiz ve bu durumun tehdidi altındayız en azından ben
      bildiğim kadarı ile bu konuda bazı önergeler ve çalışmalar var ama
      şu anda tahliyeler ve yasanın iptali ve yapılacak itirazlar konusunda yoğunluk yaşanıyor
      sesimizin hali kalmadı ses kalmadı ama bu konuda gündemde

      • Sayın elif,

        SSK nın telefonları kesmesi konusunda , ben çok mağduriyet yaşadım ve o zamanlar çok uğraştım bu işle, istikhaklı çalıştığım için param gecikirdi. 1 ay SSK primi ödeyemediğimde telefonlarım kesiliyordu. İş yapamaz hale geliyordum. O günlerde Telekom devletindi.

        Çok dilekçeler yazdım. 3. bir kişinin alacağından size ne, siz niye kendi gelirinizden mahrum oluyorsunuz? gibi sorular soruyordum. ve hep aynı cevabı alıyordum “ne yapalım kanun böyle”

        Ne kadar bizim şimdiki durumumuza benziyor değil mi? bizim başka birine borcumuz var devlet yine “bana öde” diyor gerçekten o günlerden bu günlere hiç bir şey değişmemiş..

        • sn ben
          bir atasözümüz vardır
          göle su gelene kadar kurbağanın gözü patlar diye
          türkiyede maalesef bu çarpıklıklar zaman içinde
          düzeliyor yada malumumuz çek yasasında olduğu gibi yerini daha beter durumlara bırakıyor
          bizlerede hep mücadele etmek kalıyor
          yaşama sevincimi elimden alıyorlar yorgunluklar ve bıkkınlıklarda cabası
          zor bir ülkede dünyaya gelmişiz

          • Sayın elif,
            yaşama sevincinizi lütfen kaybetmeyin,

            küçük bir hikaye çok severim.
            ***
            O gün gökyüzünde şimşekler çakıyor, yağmur bardaktan bosanırcasına yağıyordu. Küçük kız her sabah olduğu gibi annesinin sesiyle uyanmış, kahvaltısını etmiş ve okuluna gitmek uzere yola çıkmıştı.

            Ancak şimşekler birbirinin peşi sıra o kadar gürültüyle çakiyordu ki, küçük kızın annesinin içini bir endişe kaplamıstı.

            Anne, yavrum bu havada yolda yürürken korkmasın diye düşündü. Sırtına bir şey geçirdi ve sokağa fırladı. Okul yolunda kızını aramaya basladı…

            Derken bir de baktı ki, kızı az ileride minik adımlarla yürüyor, şimşek çaktığı anda durup gökyüzüne bakarak gülümsüyordu. Anne kızının bu davranışına pek bir anlam veremedi;

            meraklandı.Yanına yaklaşıp sordu: Yavrum, hiç korkmadın mı bu havada yalnız yürümekten?
            Hem ne zaman şimşek çaksa durup yukarı bakarak öyle ne yapıyorsun?

            Küçük kız cevap verdi: Gülümsüyorum… Çünkü Tanrı fotoğrafımı çekiyor.

            ***
            Yaşamı nasıl algılıyorsak öyle yaşıyoruz diyenler yanılmıyorlar galiba.

      • ÖNERGELERİ TEKRAR GÜNDEME GETİRECEK MECLİSE SUNACAK KİŞİLERE ULAŞMA İMKANI VARMI ACABA İLGİNİZE TEŞEKÜRLER

  28. su tav, hakimlerin ticaret kanunu, şirket ana sözleşme, ticaret sicil ve vekalet kayıtlarına göre karar vermeleri gerekir sanırım. her bir dava ayrı bir durum oluyor. sanırım, yazılacak güçlü bir itiraz dilekcesi, eklenecej örnek kararlar ve deliller ile yasayı yorumlayacak hakim çok önemli olacak burada. rahmi bey’in de bu konuda olumlu düşüncesi var. inşallah..

  29. Su Tav // Aralık 23, 2009 11:20 pm | Yanıtla

    VEKALETEN İMZALANAN ÇEKLERDE CEZA ALMIYORSUNUZ. ama şirket ortağı olmamanız lazım

    * eski bir savcı olan aynı zamanda bu yasanın tamamı ile karşısında olan avukatımız, ticaret sicil ve vekalet evraklarına göre değişir dedi. yani ortak olup da yönetim organı (genel müdür tayin edilmiş) ise, vekil ortak ceza almaması gerekir dedi. sonuç uygulamalarda görülecek.

  30. * tahliyeler sürüyor, 2000 kişi olsaydı, bir günde biterdi, yılbaşına kadar anca biter gibi geliyor.
    * bu arada, yeni çıkan kanunda bulunan “vekalet”, “ibraz süresi” ve en zoru da “sebebiyet” konularına ilişkin itirazlarımızın ne olacağı çok önemli. bu konuda mahkemelerin vereceği kararların örnek olası açısından herkese ulaştırılması hepimizin görevi. Rahmi Bey, sitesinde “ibraz süresi” beraat kararını eline ulaşır ulaşmaz yayınlayacağını belirtmiş. mükemmel bir haber. “vekalet” ve “sebebiyet” ile ilgili kararlara da inşallah en kısa zamanda ulaşabiliriz.

    * ancak, yine de hedefimiz olan cezanın koşulsuz olarak kalkması için mücadelemiz devam etmelidir. eminim ki hepimiz “ben” in yazısında yüreklerimizdenki acılardan bir parça buluyoruz. hayatımızın geri kalan kısmında biz, sonra çocuklarımız, ve bundan sonraki nesil bu ÇAĞ DIŞI acıları bir daha yaşamaması için, dinlenmeden bu mücadeleye devam etmemiz gerekiyor. yoksa bir sene sonra uyuyacak çok vakit bulabilir….
    herkese iyi geceler….

  31. Yurtdışından gelen arkadaşlarımız gelince derneğe üye olacaklarını bizle beraber mücadele edeceklerini söylüyorlar.

  32. Geliyoruz.mücadele edeceğiz.
    Bunu söyleyen yurtdışından ülkelerine dönemek isteyen arkadaşlarımız.

  33. sutav bugun gunduzku yorumları nereden okuyabılıyoruz

  34. arkadaşlar ev ve işyerlerine cezayı kınayalım ve bu konuda ilgililerin dikkatini çekelim yapılan vahşiliği kamuoyuna duyuralım bu krizde insanların çektikleri yeterli değilmi ? birde icradan kaçar olduk yeter artık icra tehditleri nereye kadar……sayın Admın ,Su Tav,Canatak arkadaşlar bu konuyada biraz eğilmenizi istirham ediyorum çünkü bu konuda çok acı çektirdiler bana başkalarının bu acıları yaşamaması için lütfen konuya biraz ilgi gösterin LÜTFEN

    • ayhan tekin,
      evimi çekten dolayı haciz ettiklerinde annem kalp krizi geçirdi ve öldü.nekadar hassas olduğumu tahmin edin.bunun bedeli yok

      • ÇOK GEÇMİŞ OLSUN BENİM BU ANLAMDA SIKINTILARIMIN ÇOĞU GEÇTİ ÖNEMSENMEYECEK KADAR AZALDI AMA NASIL OLDU BİLMİYORUM BU KONU BENDE TAKINTI HALİNE GELDİ KİMSENİN BU OLAYI YAŞAMASINI İSTEMİYORUM SÜREKLİ KAFAMIN İÇİNDEDİR LİSEDE AŞIK OLDUĞUM BİR KIZI SÜREKLİ DÜŞÜNÜYORDUM YATARKEN GEZERKEN DERSTE SİNEMADA YÜRÜRKEN YATARKEN RÜYADA VS VS ŞİMDİ AYNEN ÖYLE OLMUŞUM BİR TÜRLÜ KAFAMDA SİLİP ATAMIYORUM ATABİLECEĞİMİDE ŞİMDİLİK SANMIYORUM BİRDE İCRA AVUKATLARINA FENE TAKMIŞIM BİR GÜN BİRİNE FENA ÇATMAKTAN KORKUYORUM HEMDE İLGİSİZ ALAKASIZ BİR ANDA GELİŞMESİNDEN KORKUYORUM KENDİMİ TUTAMIYORUM

  35. bu sayfayı çok önemli buluyor ve dikkate alınmasını diliyorum.

    başarının sırrı bundan sonraki süreçte belirlenecek ortak tavırdadır diye düşünüyorum.

    başarmak dileği ile…

    • eylem,
      beraber hareket edersek başaramıyacağımız şey yoktur.tekel işçilerini örnek alalım. başarıyorlar biber gazı sopa yağmur soğuk saldırı açlık onları yıldıramadı.Bizde yılmayacağız

      • günaydın,

        sn.Su Tav.

        her başarının bir bedeli,emeği vardır.
        bunu göğüslemek yapılanların doğruluğuna inanmaktan geçer diye düşünüyorum.

        ve başarılacağına inanıyorum…

Yorum yaparak destek olabilirsiniz