Çek mağdurları Flash TV değerlendirmesi


flaş tv yayını ve gündeme ilişkin değerlendirme

bu güne kadar yapılmış en uzun yayın olması anlamında flaş tv deki yayının önemli bir aşama olduğunu düşünüyorum
yayının uzun süreli olmasının yanı sıra bu yayında çek mağdurluğu konusunda da birçok ana başlığın vurgulanması olanağı bulduk
böylesi bir yayının yapılabilmesini olanaklı kılan şey Sivrihisar-Ankara yürüyüşüyle başlayıp el birliği ile yükseltilen çek mağdurlarının mücadelesidir
program sonrasında program yapımcısı Yılmaz beyle değerlendirme yapma olanağımız oldu
özellikle “alacaklı mağdurlar” ne olacak sorusuna yanıtın bu güne kadar yetirince anlatılamamış olduğu ortak değerlendirme olarak ortaya çıktı
adli para cezalarının alacaklıyla hiçbir ilgisinin olmadığı ve borç alacak ilişkisinde hiç bir sonuç doğurmadığını daha fazla anlatmamız gerekiyor
kamu oyunu yanıltmaya yönelik bir söylem olarak kullanılan bu tezi “borca hapis” i savunanların elinden almalıyız

diğer bir konuda, flaş tv yayınından sonra başka basın kuruluşlarının da konuya eğilme ihtimali yükselmiştir, samanyolu tv nin yayın önerisininde bu kapsamda değerlendirilmesi ve muhtemel bir yayında konunun doğru biçimde aktarılması gerektiğini düşünüyorum
ayrıca torba yasa içinde yer alan ve bütçe plan komisyonunda görüşülmeye başlanan bir diğer yasa önerisi, merkez bankasında olan kredibilite değerlendirmesinin bankalar birliğine geçmesine ilişkin yasadır, bu yasanın önemi 5941 sayılı yasanın çıktığı dönemde sayın Ali Babacanın “çek kullananların kredibilitesini çeki alanın görebileceği bir sistem oluşturacağız ve çek alan riski görerek alacak” söyleminden kaynaklanmaktadır
sayın Ali Babacan çekte cezanın kalkması için ”kredibilitenin görünürlüğü” nün zorunlu bir düzenleme olduğunu söylemekteydi, buradan benim anladığım hükümetinde bu konuya ilişkin bir düzenleme hazırlığı olduğudur
torba yasada bu hüküm kabul edilse de uygulamaya geçilebilmesi iki yılı alacağı yine ayni yasa içinde yer almaktadır
samanyolu tv nin program yapma önerisininde “borca ceza” konusunda iktidar cephesinin kamu oyu yaratma girişimi olma ihtimalinin yüksek olduğunu düşünüyorum
bizler açısından sorun zamana yayılarak çözülebilecek bir sorun değildir ve insanlarımız yasasız bir cezadan dolayı cezaevlerindedir, kaçak durumdadır
bu insan hakları ihlaline karşı sesimizi daha da yükseltmek zorundayız

Acil Demokrasi

5 responses to “Çek mağdurları Flash TV değerlendirmesi

  1. Istanbul barosuna bağlı bir avukatım .Uzun süredir bu ve bunun gibi kurulmuş olan çek mağdurları diye adlandırılan siteleri takip ediyorum.Mağdur kimdir ve neden mağdurdur öncelikle birisi bunu izah etse.Cecabınız hazır kalıplaşmış bir cevap iş yaptık bizde alacağımızı alamadık karşılığında çek kesmiştik ödeyemedik mağduruz.Borçluyuz suçlu değiliz diyorsunuz.Birde alacaklı yönünden düşünün insanlar size güvenmişler atığınız imzalara ve size yüksek miktarda kredi olanağı sağlamışlar kredi diyorum çünkü hepimizin bildiği gibi hernekadar çek günlük isede herkes onu vadeli bir kredi aracı olarak kullanmıştır.Gidiyorsun yarın iş olur umudu ile kapasıtenın çok çok üz<erinde çek keşide ediyorsun ve sonra iş olmadı kriz oldu gibi bahanelerle ödeyemiyorsun karşında alacaklıyı da iflasın eşiğine getiriyorsun.Tek sen mi mağdursun o alacaklının ailesi çoluk çocuğu yokmu ?O alacaklı sen çekini ödeseydin daha da işini büyütecek ve istihdam sağlayacaktı sen ise ondan aldığın olmayan paranla işe kalkıstın.Burada kim mağdur?Evet bu tarz bir suç elbette cezaevınde devletin harac olarak istediği APC ları ile sonlandırılmamamlı .Fakat herkesin gözünden kaçırdığı çok önemli hususlar var.Ben de bir avukatım adımla yazmadım elbette ve benim elimdede bir cok müdaafisi olduğum çek dosyaları olduğu gibi müşteki avukatı olduğum bir çok dosyalar var.Sadece 2-3 koçan cek alıp bunun %70 ini ödemeyen cok borclu gordum Demekki bunda bir kasıt var ödemiyor 25 yaprak cek almış 23 tanesı yazılmış bunun neresine mağdur diyebilirsin?Bu bloga yazan hukukçu arkadaşları da çok yakınen tanımıyorum.İsimlerini duydum.Mağdur olarak diyorsunuz ki avukatlar bizim işimize bedava baksın .Şu konuyu çok iyi bilin buraya ben avukatım diyeyazarak ve ben yardımcı olurum diyen bir avukat bir çok olumsuz kşeyi de göz önüne almıştır.Bunun en önemlisi Baro ya şikayet edilme durumudur .ÇÜNKÜ KİMSE BEDAVA HİZMET VEREMEZ.Bundan dolayı sizlere tüm bu fedakarlıklara rağmen yardım etmeye çalışan avukatlara taş atmayınız.Avukat olup da avukatlara burada laf atan sözde bu mücadelede bir lider olarak soyunan SAYIN OFLUOĞLUNU burada protesto ediyorum.Sayın Ofluoğlu bu sorunun örgütlenme gibi mücadele ile tek tıp dilekçe örnekleri ile ve bu yolda AVUKATlara ihtiyaç olmadığını yazmıştır.Herşeyden önce tek tip dilekçe diye bir şey söz konusu olamaz.Çek mağdurları olarak gittiğiniz yön çok yanlış.Bu yanlışa da sizi sürükleyen en baş unsur lider kadronuzdur.Her ne surette bir kaç kişi biz laf söyletmeyiz sözleri ile liderlerini birer mücahitleri gibi koruyorlarsa da burada en büyük zararı sizler yani kendilerini mağdur olarak adlandıran masum borçlu insanlar görmektedir.Az bir araştırma yaptım bu yazdıklarımın her kelimesi kelimesi kelimesine doğrudur.Lideriniz olan soyunan Sayın Of….nun şirketinin KEDİ VE …şiRKETİ KARŞILIKSIZ ÇEKLERİ VARMIDIR YOKMUDUR ? Kendileri yok diyecektir fakat vekaleten o patronlar da yanlarında çalıştırdıklarına attırdılar zamanında.Ya Yargıtay kararı olmasaydı? Liderinizin soyunduğu mücadele tam bir fos olacaktı çünkü kendi yanındakı ınsanı hapse attıracaktıçekten dolayı.Neden kendin imzalamadın çekleri de yanındakıne vekalaten imzaladın? Vekaleten karşılıksız çeklere biliyorsunuz şirket ortagı değilsenız beraat var .Sayın OF….. neden buberaat ettiği çekleri daha sonra tüm iyi niyetine rağmen ödemedi? Bindiği araba malum mal varlığı malum.Böyle bir zihniyetten lider olabilir mi?Üzerinde kayıtlı tutmuyorsun tabii ki bunları bugun buraya çıkıp yemin etse benim değil haklıdır.Herkesin herkesi övme yetkisi olduğu kadar eleştirebilme yetkiside olabilmelidir.Aynı şahıs Büyükçekmecede yanında bir kac avukat arkadaşla 2010 senesi ocak ayından beri güya çek mağdurlarına hizmet vermektedir.Benim bir müvekkilime yanında şu kadar para getirmeden gelme denilmiş.Bunları başkaları da yazdığına göre demekki bir doğruluk olayı var.Bu bloga iki üç tane dilekçe örneği yapıştırarak bedava insancıl yaklaşım gösteriliyor.Yanında sayın admın her nekadar benim dosyalarım yok dıyorsa da ben olduğuna eminim ve sayın acil demokrasi ile güzel bir üçlü oluşturulmuş.Ne hikmetse bu iki zatı muhterem hiç mi olumsuz bir şey görmüyorlarda hep tipik genel başkanlarını öven vekiller gibi övme modundalar.Mutlak surette Sayın Of …NUN ÇABALARI KÜÇÜMSENEMEZ fakat bunun altındakı gerçekleri de bir taraftan düşünmek gerekir.Bir Avukat çıkıp da avukata gerek yok diyemez bu mücadele için.Ben tebliğ şerhi durumunu buradan öğrendim 22 senelik bir avukat olmama rağmen ve dün BAKIRKÖY ..bnolu asliye ceza mahkemesınden yenıden yargılama kararı verildi.Bu süreçte infazların durdurlmasına karar verildi.Ve 2005 yılına ait bu dosya yenıden ele alınacak ve temyız edilecek ve herşeyden ötesi zaman aşımına uğrayacak.Dosyanın bedeli 325 bın tl lık karşılıksız çek idi.Taahüt verılmış ve taahüt bugun itibari ile bitti.Sayın o…..bakın aslında siz seversiniz bu tarz dosyaları emin olsanız ne kadar ücret alırdınız.Arkadaşlar şimdi kararı yapıştır dıyeceklerdır .Sayın Of ..nun çevresi cok geniş ya öğrensin hangı mahkeme Bakırköyde vermiş diye.Sayın Of..NUN unuttuğu en önemli şey bizler okullarımızı bitirdiğimizden beri bu işin içindeyiz .Hayatımız değişik duruşmalara girip çıkmakla geçti Kimi gün kaybettik bizlerde fakat her zaman hukukun içinde olduk ve hukukun üstünlüğüne inandık.Doğruları yanlışları Baroda arkadaşlarımızla meslektaşlarımızla tartışırken Sayın OF …..ofosonde tıcaret yapıyordu.Şimdi son 2 senedir devamlı aynı bezberciliğe takılıp yasa asıl değil sadece Türkıyede bu ceza var demekle olmaz bu iş.Hukuku hem okuyan hem araştıran hemde yaşayan bilir Sayın mağdurlar.Sizlere buradan gercekten tüm iyi niyeti ile yardım etmeye çalışan meslektaşlarım oçıkacaktır.Beni arayın diyeceklerdir .Bunu dediklerinde kendınızı yolunacak kaz olarak görmeyin sakına.Kimin kimi nasıl gördüğünü çok iyi biliyoruz biz.Sizler çek mağdurusunuz sizin ne kimseye yalakalık yapmaya ihtiyacınız var nede onun peşinden gitmeye.Diğer bloglarada yazdım .Orada da bayan bir avukat var Sevinc hanım .Bazı konularda mağdura beni arayın demesıne rağmen hiç bir başka mağdur neden arartırıyorsun diye çıkıp hesap sormadı.Çünkü herkes herkesin iyiliğini istyor.Paranız mı yok bakın Baro ya gidip adli yardım alabılirsiniz tabbi bunun bazı krıterlerı var .Fakat karşınıza cıkacak avukatın bu konu hakkındaki deneyimlerini bilemezsiniz.Size son cümlelelrimi yazarken DERNEK adı altında alınmış davaların kaç tanesıne Sayın Of ….. girmiş ? Genelinde hepsine mahkemelerde yanında çalıstırdığı genc dinamık meslektaşlarım girdi. Tüm hesaba yatırmalar onların üğzerinden oluyor.Bu yüzden LİDER iniz evvelen size karşı dürüst olmalı yoksa sizin işiniz aman adam çok rüşvet yıyıyor fakat çok çaluışıyor mantığı ile hiç bir yere varılmaz.Web sayfasını yapmak 500 tl herkes yapar ama kım en cok bir kac sayfa yapar bilirmisiniz bir mücadelenın değişik kollarından büyük rant bekleyen zihniyet.Bu mücadelede gercek mağduru art niyetliden ayırıp da yardım etmeye çalışan tüm meslektaşlarımı kutluyorum Sayın Of…ve onun gibi meslektaşlarımı aşağılayan ve mzgürlük insan hakları gibi kavramlarla ortaya cıkıpda kendi bünyesinde çalışan insanların tüm haklarını gasp eden ve ısrarla bu koltuk sevdasını bir diktatör gibi sürdüğren zihnıyete meslektaşım demeye utanıyorm.
    Sayın Of….lu unutmayın ki bir gün bu yasa değişirse sizlerin çabaları ile değil meclisde başka bir hsaplaşmadan dolayı değişecektir.Sayın ADMIN belki bu yazımı buradan kaldıracaksın onu da herşeye rağmen demokratik blog demenıze karşın anti demokratik hareketlere bağlarım sadece.Ve Sayın Mağdurlar sizler önce kendinize inanın.Size bir harf bilgi vermeye calışan her kim olursa olsun liderinizin karızması gider mantığı ile meslektaşlarımızı üzmeyin Unutmayın ki alacaklı tarafta dameslektaşımızla muhatap olabılırsınız her an.Tüm avukatları aynı kefeye koymamanız dileği ile hepinıze hayırlı seneler dilerim

  2. ÖNCE DÜRÜST OL. DUYDUKLARIMIZA İNANMAK İSTEMEDİK. BÜTÜN SİTELERDEN KOVULMUŞ BİR İNSANIN DÜRÜSTLÜĞÜNÜ GÖZLEMLEDİK. SİZLERİ GÖZLEMLEDİK. DUYDUK VE GÖRDÜK. SONUÇTA SİZLERİN DÜRÜST OLMADIĞINIZI AÇIK VE BARİZ GÖRDÜK. GÖRÜYORUZ. ACİL DEMOKRASİ İSİMLİ ŞAHSIN İFADELERİNDE DE MEVCUT. BENİM IP NUMARAMI BU ADAMIN IP Sİ DİYE YAZMIŞ. TÜM SİTELERDEN KOVULMUŞ ADAMA GELİNCE ONUN KİMSEYE İHTİYACI YOK. ONU MECLİS ZİYARETLERİNDE TANIDIM. MİLLETVEKİLLERİ İLE GÖRÜŞME VE TARTIŞMALARINA ŞAHİT OLDUM. YANİ ONUN BİZE DEĞİL BİZİM ONUN GİBİ MÜCADELECİ KİŞİLERE İHTİYACIMIZ VAR. MECLİSTE İKİ LAFI BİR ARAYA GETİREMEYİP SÖZÜM ONA MÜCADELE EDENLERİ DE GÖRDÜK. DÜN KÜ FLASH TV. ÇEKİMİ GİBİ. SİZLERİN DE İSTEDİĞİNİZ BU TÜRDEN İNSANLARLA SÖZÜM ONA ÇÖZÜM ÜRETİYORMUŞ GİBİ YAPIP SORUNUN ÇÖZÜMSÜZLÜĞÜNDEN YARARLANMAK. SİTENİZE ALDIĞINIZ REKLAMLARI DA GÖRDÜK MESELA.
    DAVAMIZA ZARAR VERDİĞİNİZ MÜDDETCE LANETLE ANACAĞIZ SİZLERİ. VE SİZE KANANLARI.

    • sayın gugukçu
      “ONU MECLİS ZİYARETLERİNDE TANIDIM”
      onu hangi meclis görüşmesinde tanıdınız,tarihi konusunda bilgi verebilirmisiniz

    • komplekslerimiz egolarımızı açığa çıkarır,
      nasıl bir egodur ki insanlığımızın önüne geçiyor?
      biraraya gelip, bu sorunu açığa çıkararak,görünür olarak ,kamuoyu oluşturmaya çalışan bu uğurda emek veren,destek olan insanları yok sayıyor..
      hiç bir gerekçe bu çirkinlik kadar çirkin değil bence..
      kim ne kadar uğraşırsa uğraşsın;asıl mağdurların sorunlarının bilinci ile ve mutlaka birlikte hareket edeceklerine inanıyorum..
      parçalanarak güçlenemeyiz ve inandırıcılığımız kalmaz..
      mücadele; fireler verebilir,ama kalanlar güçlü olanlar ve kazananlar olacaktır diye düşünüyorum..

  3. konunun sadece mağduriyet ve gözyaşı üzerinden anlatılmasını seçmedik. Tüm yönleriyle anlatıyoruz.

    Borçlular hapis edilmesin, düzgün bir çek kanunu olsun. Borçlu borcunı bilsin, alacaklı alacağını …

    Acil Demokrasi, Uğur ve Rahmi beye tekrar teşekkür ediyorum.

    Değinmek istediğim bir konuda çek mağdurlarının üzerine oynan pis oyunlardır. Çek mağdurları bilinçli ya da bilinçsiz bölünmektedir.

    Biz bloğumuzun reklamını yapmıyoruz. Pankartlarımızda site adresi olsa komik olur 🙂 Yerimiz bellidir, yurdumuz bellidir.

    Bu blogu suçlayan arkadaşlar, Rahmi OFLUOĞLU yanlısı olduğumuzu söylüyorlar.

    Rahmi beyin blogunda bugün yeni bir site tanıtımı yapılmış. Gidin bakın bizim blogumuzun bir tane tanıtımınu bunca yıldır yapmamıştır.

    Biz özgür blok ‘uz. Kolektif çalışıyoruz. Kimseye hoş görünmeyede, kimseyle dalaşmaya gereksinimiz yoktur.
    Biz vefalıyız. Dostu, düşmanı bilir ve unutmayız.

    Arkaşlarımız Bodrum cezaevine, Eskişehir cezaevine girdiklerinde bize ulaştılar. Biz elimizi attık. Şu anda eleştirilen davranışlarımız, o günlerde takdir görüyordu. Hepsindede Rahmi OFLUOĞLU vardı. Dilşat hanım vardı. Eleştirdiğiniz Metin abi, Suna abla ellerindeki üç kuruşu kalemlerde harcadılar.

    Ben taraf değilim. Tarafsızda değilim. Doğruyu anlatacağım.

    Bağımsız kalacağız.

    Haklı davamızı anlatacağız.

    Haklıyız. Birlikte başaracağız. İnsanlık onuru borca hapisi yenecektir.

Yorum yaparak destek olabilirsiniz